12 Kasım 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

12 Kasım 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Vilâyette İ iYol parası | kinci taksit müdde- | ti buaybitiyor ahsildarlara bu hususta tebligat yapıldı Yol parasınm ikinci taksiti &y sonunda bitmektedir. Pa- Rin bu ay sonuna kadar tahsil mesi lâzım geldiği Vilâyet| hsı idaresinden şubelere tah | Marlara bildirilmiştir. Muvakkat amele Şirketlerde çalışa ı muvak- #melenin yol parasmı o mü- nin muhasebecileri kes- mükellef tutulmuştur. Askerlik komisyonu skerlik komisyonu dün Vi- & toplanmış ve val N seye icabet etmi, . or da ceza kararları vermiş Mülkiye müfettişleri Şehrimizde bulunan Mülki- Müfettişlerinden bazıları An- aya İİ Ahır sahiplerinin bir l şikâyeti İnek sahiplerinin asri ahır mak mecbut dolayısile ra Belediye tarafıdan ih- & yapılmaktadır. Ahır sahiplerinden bazıları Mhiliye vekâletine müracaatla “iyette bulunmuşlardır. Dahiliye vekâleti ahır sahip- bitin istidasmı vilâyete. gön- hiştir. Tetkikat yapılmakta Zabıta vak'aları Yeni teşkilâtın tatbikinden Ta zabıta vakalarmı yalnız merkezleri polis müdiriye- ihbar etmeğe başlamıştır. let bunun muvafık olmadığı ildüğünden badema bu ka- Yakalar nahiyeler tarafmdan bildirilecektir. * Klain İzmire gidiyor | Amerika ticaret müsteşarı İk: Klain dün müzeleri gezmiş | Bugün İzmire gidecektir. elirimizde bulunmakta olan ticaret müsteşarı Mr. in müzeleri gezmiş ve | adi işleri tetkik o etmekle gul olmuştur. itapçılar cemiyeti i intihabı tapçılar Cemiyeti intihabı bu Babrâlide Ankara caddesindeki İk ezlerinde ticaret smüdüriyeti mu İle memuru ile diğer icap eden İcin huzurunda yapılmıştır. p neticesinde ekseriyeti ara Kitaphanesi sahibi Sudi, Çift Ahmet Akif Mu sahbi Ahmet | © MİLLİYET ARŞAMBA 1$ INİSANI Tütünler Şam ve İskenderiye sigara fabrikaları İnşaat, gelen malümata göre, bitti Tütün inhisar idaresinin biri Şamda ve diğeri İskenderiycde olmak Üzere! iki fabrika tesisine teşebbüs ettiği ve fabrikaların inşaatına bundan bir Son gelen malümata nazaran her iki fabrika da ikmal olunmuştur. İdare bu fabrikalara yaprak tütün, irsaline başlamıştır. Tütün inhisarı umumi müdi Behçet B. İskenderiyede ve Şamda siyaralarımızın çok rağbet bulacağı- nı kuvvetle ümit etmektedir. Behçet Beye bu kanaatı, Msrrdaki son seya- hati vermştir. Hali hazırda İskenderiye ve Şamda satılan siğaralar ve tütünl de bozuktur Mesirdaki mnuhtelif cins ve nevi tütünlerden yapılmaktadır. Halk bu türlü sigara- rdan müştekidir. Bu cihet nazarı itibara almırsa, sigaralarımızın halk tarafından memnuniyetle takrşılanaca ği muhakkatır. Sigara nevileri âzaltılacak Tütün inhisar idaresi, sigara nevi- lerini azaltmak tasavvurundadır. Piyasadaki sigaraların nevi, son günlerde azami haddi bulmuştur. Bu, gerek halk, gerek idarece hir çök müşkülâtı bais olmaktadır. Bir romen heyeti de geldi Romen tütüncülerinden mü- İrekkep bir hey'et, Türkiyeden külliyetli miütarda tütün muba- yaa etmek üzere dün Romanya vapuru ile şehrimize gelmiştir. M. Vasil Pasariyano, Anas- *) tasyo ve İstelanesko dan müte- şekkil olan bu hey'et şehrimiz- deki tetkikatını bitirdikten son- ra İzmire gidecektir. Güzel sanatler birliği Güzel san'atler birliğinin muhtelif şubelerinde, bu aym sonunda, yeni sene idare hey'e- ti intibabı yapılacaktır. Birlik müdürlüğü, bu husus- ta icap eden istihzaratm ikma- line çalışmaktadır. Balıkçılar cemiyeti Balıkçılar cemiyeti yeni ida- re hey'eti intihabatı bügün ce- miyetin Balıkpazarmdaki mer- kezinde yapılacaktır. İskenderiye - Pire hattı da rağbet gördü Seyrisefain idaresinin, geçen lerde başladığı İskenderiye - Pi re hattı büyük bir rağbet gör- müştür. Bu hatta sayısız kum- panyalar iş yapmakta olduğu halde, halk ve tüccar, Seyrise- fain vapurlarını tercih etmekte- dir. Bunun sebebini, idarenin tuttuğu hattı hareketteki hüsnü niyette aramalıyız. İdare bu hat ta en büyük teshilâtı göstermek tedir, Hergün, idareye takdir ve hanesi sahibi İbra- ilmi Beylerle Kansat kitapha- #ıhibi Elyas Tefeyyüz kitapha- Sahbi Parsih ve Cihan kitapha- Mhibi Mihcan Efendiler mezkür et heyeti idaresine seçilmişler- ği Kömür tacirlerinin şikâyeti ümrük baş müdürü Seyfi e Ticaret odasında kömür ta inden mürekkep bir komis İ tarafından ileri sürülen müş m bertaraf edildiğine dair beyanatını neşretmiştik. İh, 4 hususta Ticaret odası u- İ kâtibi Vehbi Beyde bir ârfirimize kısaca demiştir Kömürcüler ihtisas komis hazırladığı raporda müşkilâtı da zikredil- beraber daha ziyade baş- Öİçoktai nazarlardan ve başka i t ve devair tarafından klan müşkilât zikredilmek- | Rapor Oda meclisinde edilecektir”, apu idaresinde komisyoncular İdaresinde bir çok komisyon ” İS görmeleri mahzurlu görül- Give daire duvi rarlarına şu şekilde im tabr mesalihin doğrudan doğ- ng 'ini bizzat takip etmeleri, en iş kyasta olsa dahi şikâyetlerini ete bildirmeleri rica edilir... 1 tebrik mektupları gelmektedir. Behçet Bey Ankaraya gidiyor Tütün inhisar umumi müdü- rü Behçet B. cuma günü Anka- raya gidecektir. İdare müdürler encümeni tarafından yapılan kadrolar bitmek üzeredir. Beh- çet B. bunları da beraber götü- recek ve Maliye vekâletinden i- dare memurlarının iki sene için baremden istisnasını istiyecek- tir. Türk talebe cemideti heyeti idaresi Tıp talebe cemiyeti kongre- sinde seçilen on bir idare hey'e- ti âzası kendi aralarmda şu su- retle vazife taksimi yapmışlar- ir Reis: İbrahim Bey, Kâtibi u- rmimi: Hamdi Turgut Bey, Kâ- tibi umumi muavini: Kâmil İs- mail Bey, Muhasip: Şükrü Ka- ya Bey, İdare âmiri: Mahmut Şevket ve Lemi Beyler, Aza: Şermi, Zeki, Enver, Mitat, Ha- lit beylerdir. Resimli Şark Yakında “Resimli Şark” i- simli bir mecmua neşredilecek- tir. Mecmuanın riyaseti tahriri- yesini Mahmut Yesari B.deruh- te etmiştir. Arkadaşımıza mu- yaffakıyet temenni ederiz. ağla, ey müddet evvel başlanıldığı malümdur.! dar Tevziat Altmış iki bin İngiliz lirası Yünanlılardan alman 62,000 İsterlin tazminatm gayri müba dillere tevziine on beş güne ka- başlanacaktır. id Hariciye hukuk müşavirliği- İnin mütaleası alınarak çıkarılan son hey'eti vekile kararı muci- bince bu tevziattan, evvelce ko- İmisyona müracaat eden gayri mübadillerden omaada Garbi Trakyadan ayrılıp ta badema avdet edemiyecek vaziyette ola- İrak şehrimizde kalan müslü- il manların da istifade edecekleri . anlaşılmıştır, Yeni te ların da isimleri ithal edilecek- Gayri mübadiller cemiyeti i- dare hey'eti dün de toplanarak bermutat bu otevziat işleriyle meşgul olmuştur. Artık bu defa tevziat mesele- sinin kat'i nihai safhaya gir- diği temin ediliyor. Fakat asıl istihkaklara teka- bül edecek olan bono tevziatı zamanı henüz takarrür etmemiş tir, S Fırka Şüpheli unsurlar- dan kendisini tasfiye edecek Şehrimize gelen malümata göre Serbest Cümhuriyet fırka- sı teşkilâtında ıslahat yapmak fikrindedir. Bazı yerlerde Serbes fırkaya girenlerin hüviyetleri ve siyasi seciyeleri tahkik edilmiştir.Bun dan başka, vilâyet ve kaza ocak larının idare heyetlerinin bazı azası içinde tam bir ahenk olma dığı için, ferka umumi merkezi- nin beklediği işlerden ziyade fırka programma ve düşüncele- rine muvafık olmıyan vaziyetler İzuhur etmiştir. Haber verildiği ne göre, Ankarada bulunan fır- ka umumı merkezi, taşra teşek- küllerinde idare hey'etlerinin lâyıklık ve cümhuriyetçilik prensiplerini tamamile benimsi- yen kimselerden mürekkep ol- masınm temini için tedbir itti- haz edecektir. Serbest fırkanın bugünkü i- dare hey'etleri muvakkat bir ma hiyettedir. Serbest fırkaya men- sup olanlar fırkanın vasi ve ge- niş bir mikyasta ıslahat yapma ğa karar verdiğini temin ediyor lar, Cümhuriyetçi Blok hakkın- da Tahsin B. ne diyor?. Serbest fırka erkânından Ar- dahan meb'usu Tahsin B. iki fır ka arasında teşkili mevzuubahs olan cümhuriyetçi blok hakkın- da şu bevanatta bulunmuştur: “— İki fırkanın bir (Blok) halinde teşriki mesai etmeleri zaruri idi. Ve blok teşkili bugün bir emri vakidir. Zira harici düşmana ve dahi- li irticaa karşı müdafaada her iki frrka müttefik hareket ede- cek, bu hususta hattı hareketle- rini Gazi Hz. nin verecekleri İ- şarete tevfik edeceklerdir.” Ödemişteki Serbes Fırka o- cağının muhakemesi Belediye intihabatı esnasın- da halkı hükümet aleyhine tah- rik eden ve memurları ifyr va- zifeden men'e teşebbüs ettikleri cihetle, tevkif ve mahkemeye sevk edilmis olan Ödemiş Ser- best fırka ocağı hey'eti idaresini mahkemesine ve maz nunlar, kefalete rapten tahliye edilmişlerdir. Mahkemeleri ga- yri mevküf olarak cereyan ede- cektir. İran ataşe komersiyalı İranın İskenderiye ataşe mersiyali Hasan Hi i dün iat listelerine bun-| Ne olacak? Parga müslümanla- rının tabiiyeti 15 güne kadar gayrinid | Türk- Yunan heyetleri badillere tevzi edilecek ! arasında halledilecektir Muhtelit mübadele komisyo- nundaki Türk ve Yunan hey'eti murahhasaları bitaraf delegele- riri hakemliğine havale edilen etablilere ait aile reisi işi ile hak kı hiyarlarını Türkiye lehine is- timal eden Parga müslümanla- rınm tabiiyeti meselesini geriye alarak aralarında dostane suret te halletmeği muvafık görmüş- lerdir. İki taraf murahhaslarından aldığımız malâmata göre, sür'- atle neticelendirilmesi kararlaş- tırılan bu meseleler hakkında vâki olan temaslar üzerine esas itibarile mutabik kalınmıştır. Komisyon muhitinde büyük bir nikbinlik izhar olunmakta, bir kaç güne kadar bütün ihti- lâfların, taraleynin hukuku na- zarı itibara alınarak hal ve in- taç edileceği temin olunmakta- İdir. İ Komisyon hey'eti umumiye- sının son içtimamda âtideki ka rarlar ittihaz olunmuştur; 1 — Komisyonun 931 bütçe- si 232,000 İngiliz lirası olarak tesbit edile mişt tir, Bu bütçeye eylülden itibaren geçen zaman zarfındaki sarfiyat ta dahil bulunmaktadır. 2 — İstanbulda ve Garbi Tra- kyada alâkadarlara!tevzi edil- mek üzere Yunanlılâr tarafın- dan komisyon emrine verilen 300,000 İngiliz liralık tazminat tan istifade edecekleri tesbit i- çin tayin olunatı müddet gayri kâfi görülmüş, on böş gün daha müracaatlar beklendikten sonra icap ederse sor defâ olarak da- l 8i tekarrür etmiştir. İstanbulda bü” tevziattan is- tifade edecekleri anlamak için 35,000 emlâk beyalinamesi da- gıtılmıştır. Beyannâme alan ai- leler 5000 i mütecavizdir. Yakat bunlardan beyanname leri usulü dairesindç imlâ ile komisyona tevdi edenler ancak 900 kadardır. Garbi Trakyada ise müracaatlar dahâ azdır. Binaenaleyh Garbi Trakya- daki alâkadaralrm istihkakları- Bim mühim bir kısmını alacakla- rt tahmin ediliyor. 3 — İki taraf hükümetlerince sahipleri firari olduğu iddiası ile bazı emlâke vazıyet olunarak satılığa çıkarıldığna dair komis yona vâki olan ihharlar da içti- imada görüşülmüş ve sahipleri firari olduğu söylenen emlâk sa- tılmadan evvel alâkadar hükü- İrmet tarafından komisyona bildi İrilerek mahalli gazetelerle ilân olunması ve ilân tarihinden iti- İ baren bir buçuk ay zarfında em İlâkin sahibi olduğunu iddia e- İdenlerin müracaatlarının nazarı itibara alınması ve bunların da- İvalarmın komisyonca takip ol- unması kârarlaştırılmıştır. Bu müddet içinde komisyo- na müracaat edenlerden hakir olanları emlâki iade edilecek- tir. Komisyonun birinci ve dör- düncü büroları dün toplanmış- lardı, Bu içtimalarda komisyona ! | | ait idari ve mali meselelerle ko-|»*X* misyon riyasetince havale edi- len evrak tetkik olunmuş ve mü zakerat geç vakte kadar devam etmiştir. Tevfik Kâmil B. Garbi Tra- kya seyahatı için hazırlıklara başlamıştır. Gayrimübadiller için talimatname Hükümet belediye hududu haricindeki Yunan emlâkile A- nadolu ve İstanbuldaki | firarı Rum emlâki ve Anadoludaki e- tabli Rum emlâkinden gayri ko-| mübadillerin ne suretle istifade Pürnazır | edeceği halkında bir talimatna hazırlamaktadır. ha bir ay kadar mülilet verilme-! Yerli mal Tasarruf haftası 12 K. evvelde başlıyor Vitrinlerde bir hafta yerli mal teşhir edilecek Milli iktisat ve tasarruf ce- bir tamim yapmıştır. Bu tamimde cemiyetin ni- zamnamesi mucibince bir yerli mallar haftası yapılacağı bildi- rilmekte ve Odaların bu hafta için hazırlanması tavsiye edil- mektedir, Yerli mallar haftası 12 Kâ- nunuevvelde başlıyacaktır. Haf- ta içinde bilhassa bir vitrin mü- sabakası yapılacaktır. Ticaret odası müsabakaya iştirak ede- cek mağazalarm bir sirkülerini hazırlıyarak cemiyete bildirecek tir. Bu mağazalar o hafta zarfın- | da vitrinlerde yalanız yerli malı teşhir edecekler ve şöyle bir lev ha asacaklardır: “Yerli malr haftası”, Bu vitrindeki mallar hep yerli maldır, Bu vitrinler a- rasında bir müsabaka yapılacak ve en güzeline büyük ikramiye verilecektir. Müsabakanın hâ- kemliğini bizzat halk yapacak- Seyyahlar. Birbuçuk ay sonra akın başlıyor Maamafih gelecek sey- yahlar evelkilere nazaran yüzde elli nisbetindedir Seyyahin acentalarma göre, şehrimize bir buçuk aya kadar seyyah akını lıyacaktır. Mamafih bilhassa Amerika- daki buhran dolayısile bu sene büyük kafilelerden ziyade kü- çük gruplar halinde seyyah ge- leceği ve miktarı geçen senenin ancak yüzde ellisi kadar olacağı söyleniyor. Seyyahin cemiyetleri seyyah celbinde müşkilât ihdas eden sebepler meyanında pasaportu vize edilmiyenlerden 10 dolar ceza alınması da bulunduğunu nazarı dikkate alarak bunun kal dırılması için teşebbüsatta bu- lunmuşlardır. A eğmeyi zall. Halk bilgisi derneği Halk bilgisi derneği yarm Türkiyat enstitüsünde toplana- rak derneğe tevdi edilmiş olan halk eserlerini tetkik edecektir, Dernekçe tetkikatı biten bazı ©- serlerin neşrine karar verilmiş- tir. Neşredilecek' eserler meya- nında mâniler ve Sinop muhiti- ne ait halk itiyatları vardır. Der nek tarafından toplanan argo kelime ve tabiratı da şimdiye kadar yedi yüzü bulmuştur. Teftiş için bir heyet geliyor İktisat Vekâleti şehrimize bir tef- tiş heyeti gönderecektir. Heyet Tica şet, sanayi, ziraat, deniz ti, tar müdürlüklerini teftiş a Şehrimizde bulunan şirket komiserle- ri de heyetle beraber çalışacaklardır. Teftiş heyeti ayni zamanda Tica- ret Odası muamelâtıi da tetkik ede- cektir. Teftiş heyeti arasında Vekâletin denizcilik müşaviri Mehmet Ali Nıs- fet B. de dahildir. Heyetin buradaki daireleri teftiş ettikten sonra İzmire gideceği söylen edir. 2. Kadıköy hali Kadıköy itfaiye grupuna tah sis edilmesine karar verilen Ka- dıköy halinde icap eden tadilâ- ta başlanmıştır. İnşaat yakmda bitecek ve grup buraya nakledi- lecektir. Bundan başka hâlde miyeti bütün Ticaret odalarma| Sayrimübadillere tevziat 15 gün içinde baslıyor Portakallar İlk mahsul gelmeğe başladı Mahsul bu sene çok bereketlidir * Bu senenin ilk portakalları gelmeğe başlamıştır. Aldığımız malümata nazaran bu sene en mühim İstihsal mer- kezimiz olan Dörtyolda porta- kal rekoltesi34,000,000 tanedir. Sair istihsal merkezlerimiz olan Antalya, Rize, Mersin ve Rize- de de mahsul çok eyidir. Portakal mahsulünün eyi ve rekoltenin çok oluşu müstahsili ve tüccarı memnun edeceğine bilâkis düşündürmeketdir. Çün kü geçen seneki portakal buh- ranı göz önünde bulunmakta- dır. Portakallarımızm yegâne müşterisi olan Sovyet Rusya ile bu sene için henüz anlaşılama- mıştır, Bu sene dünyanm bütün de bilhassa Yafa ve Trablusta rekolte fazla olduğundan sair memleketlere ihraç imkânıda kalmamış gibidir. Bu hususta bir imkân bulabil- in pdrtakal tacirleri hükü mete müracaat edeceklerdir. ——.—— Uşşak fabrikası müdürü istifa etti Uşşak şeker fabrikası müdürü Rem zi B. vazifesinden istifa etmiştir.İsti- faya sebep Remzi Beyle idare mecli- si arasında bir ihtilâf çıkmasıdır. Mu- maileyhe İktisat Vekâleti ziraat mü- şairliği teklif edilmiştir. Zirai kooperatiflerin muafiyeti Hükümet, zirai koopperatiflerin açılmasını teşvik için yeniden bazı talimatnameler çıkarmıştır. Sontali- #matname mucibince hükümet kredi kooperatiflerinden kazanç vergisi al- mıyacaktır. Kooperatifin teşkiliride mukaveleler ve saire evrak pul res- gibi mukaveleleri parasız olarak tas- dik edeceklerdir. Buna mukabil £ Zirsat bankaları muntakalarında bulunan ziraat koope ratiflerinin muamelâtını yakından ta- kip edecektir. Bu husunta ayır bir talimatname yapılmış, — bütün ziraat bankalarına gönderilmiştir Macar tütün mübayaa heytei geldi tir. Heyete Macar rejisi erkânmdan M. Ydan riyaset etmektedir. Heyet örkân: tütün inbisarı umü- mi müdürü Behçet, Nesip Beylerle görüşmüşlerdir. Aldığımız malümata göre Macar- lar burada bir kaç gün lacağı anlaşılmaktadır. tir. Heyct tütünü doğrudan doğruya köylüden alacaktır. Kambiyo fiatleri Dün borsada İngiliz lirası 1030 kuruşta açılmış ve gene ayni fiatle kapanmıştır. Liret 901, Altın 912 kuruş- tan muamele görmüştür. Hambiyo Borsası İhsan Rifat B. rükler umum müdürü İhsan Rifat B. olmuştur. mi 8 bir ehemeniyet atfedilmektedir. gümrük Başmüdürü mevcut asansörün de Galata ku lesine nakline karar verilmiştir. Zi TER A İŞ Mevlidi nebevi tilâveti de Ali Beyin ruhuna ithaf edilmek ü- zere önümüzdeki Cuma günü Kadı mektedir. Tahlisiye bütçesi Tahlisiye idaresi umumi mü- dürü Necmeddin B. Ankara'ya gitmiştir. Necmeddin B. in bu Vodinalı merhum Hasan Bey za- beli 200 bin lira olan idare bu portakal istihsal memleketlerin! yapılan minden muaf olacaktır. Noterler bu Macar rejisi yakmda tütün müba- yaatına başlıyacaktır. Bu iş için Maca ristandan şehrimize bir heyet gelmiş Ziraat müdürü kalacak, bu müddet zarfında tütün tacirlerimizle! temas edeceklerdir. Heyetin Marma- ra havzasındaki tütünlerden satın a- Macar heyeti Samsuna da gidecek- Şehrimizde bulunmakta olan güm dün de gümrüğe gelerek bir müddet a Rifat B. sık sık İstanbula gelmekle beraber bu seyahatine husu İhsan Rifat Beyin bu seyahatini Seyti Beyin gümrüklerde tatbikini talep ettiği 1 lah projesile alâkadar olduğu söylen- ita e | Mahkemelerde El Beraet Feyziâti Lisesi yangını davası Hizmetçi Hatiçe H. beraet etti Feyziati lisesi geçen sen bir ramazan gecesi zuhur eden. bir yangın neticesinde yanmıştı. Yangının ihmali yüzünden çık: tığı zannedilen Hatice H. ismin de bir hizmetçi kadın muhake- “© me altına alınmıştı. Dün Hati-” ce hanımın muhakemesine Bira rinci-cezada devam edilmiş ve gece bekçisi Hasibe, H. ile mu- “ yi alimlerden Melek, Behice, Sa- “© ; bire, Necdet H. lar ve esbak ia- * şe nazırı Muzaffer B. şahit diye © * dinlenmiştir. Şahitler, yangının © | tamamen bir kaza eseri olduğu- © * nu, eşyalarm pek azbir para ( ” mukabilinde sigorta edildiğini * göylemişlerdir. Neticede yangın da ihmali veya bir hatası görü- © lemiyen Hatice hanımın mahke * mece beraetine karar verilmiş- “ & tir, < Miras yüzünden atılan silâhlar : Yan yana oturuyorlardı. İki, | hasım oldukları belli idi. Son- radan anlaşıldı ki dayı ile yeğen © dirler. Yeğen bir gece dayısnm cebren evine girmek istiyor, Es- ki bir miras yüzünden dayısile araları çok olduğu anlaşılan ye. “ genin bu esnada rivayete göre elinde bir de kama vardır. Dayı, © * pencereden gürültüyü duyarak © ihafe kasdile iki el silâh atıyor. © | Polisler yetişip yeğeni yakal “ İ vorlar. Şimdi şahit olarak ma- lümatına müracaat edilen hanr- * mi dinliyelim: — İki tarafın birile akraba- lik filân var mı? — Olmaz olur mu? Biri erke- Tv asa sma “3 emi ! asr > Ni Er e) ğim, öteki de erkeğimin karde. © i mi # | — şinin oğlu... Efendim, az müsa- ade edin de anlatayım. Mahkemenin kendisini ye- minsız dinlemeğe karar vermesi canını sıktı: sak — İki elim yanıma gelecek... Ölsem de doğruyu söylerim. E-“ l fendim, o akşam bizimki üstü- nüze şifalar hastalandı. İhlamur kaynatıp içirdim. Derken oh.... bir ter boşandı Üstünü örtüp ö- teki odaya çekildim. — Bu tafsilâtı bırak! — Efendim, dibacesile anla- tıyorum size.. Evet, içeriki oda ya çekildim, Aptesaneyi az ev- vel tazelemiştim. Hakkın diva- “© nında dururken kapının önünde “ © desturun bir bağırtı.. Affeder. © © siniz, fena fena küfürler. Na ©, mazı nasıl bozduğumu bileme- | ae dim. Baktım bizim Salâhaddin " EL, nin sesi, Bizimkinin üzerin- © © İde kalp hastalığı vardır. Adam © cağızın yüzü mosmor oldu. A- © “ man Allahım, evim barkım yi- kılacak.. Yetişin ümmeti Mu- vi i hammet! diye bağırmağa baş- Jadım, Erkeğim hemen silâha yapıştı. Havaya iki el silâh at- tı. Sonra polisler geldi, Salâhad. din Ef, yi karakola götürdüler. 1 İşte benim bildiğim bu ka “ ; dar.. muhakeme başka bir güne kal- dı. , Bayrağı tahkir davası Fener caddesinde asılı düran * Türk bayrağını elile dürtüp ye- “© re düşürmek ve hakarette bulun “ i makla maznun Ortaköyde tü- © tün amelesinden Balatlı 16 ya: şında Hayım oğlu Mişon ismin “ de birinin dün birinci oOcezada © muhakemesi yapılmış, ve şahit- lerin celbi için muhakeme baş- ka güne kalmıştır. * Ahali gazetesi aleyhine takibat Adana Ahali Cümhuriyet fur gazetesi tahrir hey'etinden Mah “© mut Nedim ve mes'ul müdürü © çi Geçen sene| Reşat Feyyaz B.ler aleyhine bütçesi | yazılan bir dolayı dilmiştü a