2 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

2 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

ML.LYET 0 CUM ARTISI 2 Bayram günleri yapılan maçlar eşiktaş: | - Beogradski: 1 - Galata saray: 3-Yugoslavya şampiyonu: 2 > Maclar Marareii oldu. Takımlarımız güzel oynadılar Şe ii r «Beoyradshi maçından heyecanlı bir sahne “Dört musabaka yapmak üze ite şehrimize gelen Yugosla- şampiyonu (Beogradski ) emi ibümüzle-karşılaştı , Maç iyramın ilk gününe tesadüf tmesine rağmen £ fevkalâde | ilayamamıştı. .16.30 da seyircilerin ayni tezahurle çıkan Beşik- takip etti, Sahada nutuklar öylendi, yaşalarla her iki ta- m birbirini selamladı ve bu- oyunu idare edecek o- hakem Sedat Riza beyin düdük oyunun başla- üzere olduğunu haber .Bu işaret Üzerine takım- sahada yerlerini aldılar. Beşiktaş takımımız pek oğru olarak İstanbul Spor- Hasan ve Halıcıoğlu lise- Hakkı ile takviye edil- bir şekille sahaya aşaki Hakkı Şükrü Eşref tafa Kemal Formaları yaz pantolon, siyah beyaz * “Top misifirlerde. Düdükle ileri fırlayan (Beo- muhacimlerini Be- İsmile inkişaf eden ve bir- i kovalayan (akınları ta- ip esi. Misafirlerin sahayi sadırgadıkları o kadar belliki isen ufak olan top oyuncu- n ayakları altından kaçive- r ve her böyle bir top kaçı- ışın yenive gittikçe i bir şekil almağa baş- ın hücumunu hazırlıyor. oğradski takımının bozuk , bugün cidden temiz gü Mive bilhassa çok candan oyua Beşiktaşın mütemadi taz- altında bir türlü düzeleme Misafirler ancak açıklar tasile ferdi hücumlar yapa been Şükrü bilhassa yüz ediyorlar. Hasanın ge Bu Be- iy se epi. Bu âni ol ae ine atıyor. ise golün verdiği 'e ile daba güzel oynamağa Maamafih partinin ei elden kaçacağını his : misafirler canlanmağa ve el konbinezonlarla oyunun sıkletini Beşiktaş nısıf intikal ettirmeğe baş ır. Burda bilhassa sol açık ilk olarak Beşiktaş | mahsus bir seyirci | muhacimin ayağına getiri lerin ayı İlan hi iniş yaptılar ve yüzde yüz gol o | radski takımının çok güzel ve lacak bir fırsat kaçırdılar. Ta- Tün bu lütfunu kaçırmak hayra yaramazdı. Onuncu dakikada karışık fakat hesaplı bir kombi nezon topu Beoğradskinin en iyi oyuncularından olan so! iç Tehlikeyi sezen üç Beşiktaşlı hasım muhacimini sardılar. Kı sa bir yarışma neticesinde top güzel bir vuruşla ağlara takıl- dr. Beraberliği bu suretle temin eden misafirler çok tehlikeli a- kınlarla Beşiktaş kalesini zorla mağa başladılar. Artık top mü remadiyen Beşiktaş kalesi ö- nünde dolaşıyor. Besiktaş mü- 'dafaası bütün varlığı ile bu hü- cumlara karşı koyuyor. Fakat takımın heyeti umumiyesinde bir durgunluk var, Hassatan mubacim hattı ilk devredeki hü cum kabiliyetini gösteremiyor. Bugün muhakkak ki Besikta- şın güzel ve fedakâr oyunu ile yarış eden bir şansı var. Misa- firler üst üste gol kaçırıyorlar. Hem de muhakkak golleri. O- yunun son dakikalarında Beşik taş muhacimleri son bir gayret le ileri atılıyorlar; Fakat netice $iz, Hakerin uzun bir düdüğü oyunun 1 - 1-herabere bittiğini bildiriyor. Nasıl oynadılar? Beşiktaş takımı yalnız seyir cilerin değil, hattâ kendi taraf tarlarmı bile hayretlere düşü- Ten güzel ve bilhassa çok feda- kâr bir oyun oynadı. Kendileri ni candan tebrik ederiz. Misafirlere gelince: İlk ya- rim saat hiç te iyi denecek bir oyun - oynamadılar. o Oyunun son yarım saati kendilerinden beklenilen © oyunu © göstere- bildiler. İçlerinde — kaleci, sağ | muavin, sağ açık, soliç, sol | açık iyidiler. Çok methedilen | müdafi kendisine çok güveni- | yor ve biraz da mağrur. Sol müdafii daha iyi bulduk. Sarı - Kırmızılılar güzel oynadılar Byaramın üçüncü günü Gala | tasaray kulübümüz Yugoslâv- ya şampiyonu Beoğradski takı | mr ile mukarrer maçını yaptı. | Çok çetin olacağı muhakkak | bulunan bu maçı seyretmek i- çin ilk maçtan çok daha fazla bir seyirci kitlesi stadyormu dol durmuştu. Saat 16 30 da evvelâ Beoğra âski ve bunu takiben Galatasa- ray halkın alkışları arasında sa haya çıktılar. Mutat merasim- den sonra takımlar sahada yer aldılar, Galatasaray takımı şu suret le tesbit edilmişti A Bürhan Vahyi Suphi Nihat Mithat Mehmet Kemal Faruki Ercüment Lâtf (Rebii in tâkımında ise sağ açıkları değişmiş Saat tam 16,50 de bu maçı idare edecek olan eski fütbolcu lardan Refik Osman Beyin ida resi altında başladı. Düdükle beraber harekete geçen oyuncu lar bütün hırslarile topa atıldı- lar, İlk akını Galatasaray yaptı fakat durduruldu.Bunu misafir çok seri bir oyun oynadığı gö- züküyordu.Sanki bu takım bay ramm birinci günü bozuk ve fal solu oynayan takım değildi. Misafirlerin bu şayanı dik- kat oyununa Galatasaraylılar cidden enfes ve fedakâr bir gay retle mukabele ediyordu. Seyircileri heyecanlandıran akmlar ve kürtarışlar birbirini takip ediyor, 6 ıcı dakikada Galatasaray L. Mehmedin aya- ğile ilk golü yapıyor. Misafir- ler buna 11 inci dakikada mu- kabele ediyorlar. İkinci parti- nin birinci dakikasında Kemal Faruki güzel bir sol vuruşu Be ikinci golu yapıyor. Oyun çok hızlanıyor ve sertleşiyor. Gala- tasaray çok kahir bir oyun oy- nayor. Bu tazyik semeresini vermekte elbette gecikmiyecek ti. 23 üncü dakikada Nihat'in gefiden candan bir hamle ile topu söküşü ve Kemal Faruki" nin yerinde bir hücumu topu göğüsle kaleye atiyor. Misafir- ler artık mukadder mağlübiyet karşısında bocalıyorlar Bu ara f muhakkak bir gol ka- çırıyor, Oyunun şonlarına doğ ru Beoğradeki frikikten bir gol yapıydr ve oyun bu suretle Galatasaraym hak edilmiş bir galihiyetile Yy Galatasaraylı oyuncuları teb | rik ederiz. Hemen hepsi çok güzel oynadılar, Hâkem Refik Osman Bey oyunu şayanı tak- dir bir vukuf ve dürüstile idare “İetti, Misafirlerimiz cidden çok güzel ve enerji: bir oyun oyna Onları da tekdire şayan MAYIS 1931 Birinci sahifeden geçen En Mısırda feci bir EEE Çk LA a TAL Aurupa ittihadı Türkiye (Başı birinci sahifede) mundan bahs ve bilhassa bu teşekkülün Avrupada hiç bir devlet zümresi aleyhine müte- veccih olmaması lâzım gele- ceği kanaatini bu cevabında iz har ediyordu. Artık Avrupa it tihadı etrafındaki tetkik faali- yeti, normal bir yola girmiş sayılabilirdi. Halbuki son za- manlarda Paris'te toplanan ta li komisyonların karar ve mü- zekereleri yeniden işleri karış- tırmışa benziyor, Cemiyeti gelen bir tebliğden, bu. cihet çok güzel anlaşılıyor. Fiha- kika 1 Nisan tarihli tetkik ko- misyonun Tüznamei ratı halekmdaki mektup; ev- velkine zıt, büsbütün başka bir ruh Ve noktaj nazarla ya- zılmıştır. Mektubun hulâsası şudur: “Paris'te toplaran teşkilât tali komisyonu tarafından Av supa iltihadı tetkik komisyo- mu için bir rüzmame hazırlan- mıştır, Bazı hükümetler, Ma- yıs içtima esnasında ruznam€ ye dahil mesailin müzakere Siralarının tebdili , hakkında teklifte .bulunmak , serbesti - sini muhafaza etmişlerdir. O- nun için ruznamenin üçüncü maddesinde muharrer mesele- lerin ne vakıt müzakere edile- ceğini, kati olarak bildirmeğe imkân yoktur.,, Eğer maksat Cemiyeti :Akvama dahil olma- yan devletleri Avrupa konse- rinden hariç bırakmak, Cemi- yeti Akvamda olduğu gibi Av rupa ittihadı namı altnda da gene bir kısım devletlerin nu- fuz vehâkimiyetlerini idame et mek ise tutulan, yol doğrudur. Aksi halde'bu” yol L. büyük idealin tahalıkukuna mani bir hattı harekettir, demek mec- bariyetindeyiZ. Mevzwu bahis karar ile davetnamenin nasıl bir hâleti ruhiye ile yazıldığı- nr, hükümetimizin son cevap- taki isabet ve itidalini Yarınki nelmilel sulh . mesaisindeki hüsnünivetimiz dünyanın ma- Tumudur. $u da bilinmek 18- zım iki, başka devletlere nis- ye katlanmağa bugünkü Cüm huriyet idaresi hiç bir ve mülâhaza ile razı olamazı, Siirt meb'usu MAHMUT gün Bayram günlerinde 9 kişi içinde 16 cerh vak'ası oldu dayak ye- miş, 3 kişi tehdit edilmiştir vam dör I Denize düşme, 2 emniyeti sui istimal, 1 yankesi cerh, 3 yangın, | mecruhiyet, günü vuku bulan zabıtd Vâk'ası hulâsası şu- ik, 16 9 dayak, t silâh; 6 sarhoşluk, 1 harfendezlık, 3 tehdit, 3 müsad eme, 4 hakaret, 7sirkat, 1 esrar 1 Ai teşebbüs, | bıçak zuhuru. Ağır surette yaralandı | nünde dolaşırken eskiden beri Kasımpaşada berber Meh- met efendi meçhul biri tarafın- dan ağır surette yaralanmış, hastaneye kaldırılmıştır. Sokak ortasında İZMİR, 1 — Taşçı Şükrü isminde biri, kendisile evlenme diğinden Naciye hanım ismin- de bir kızı sokak ortasında bi- çakla ağır surette yaralamıştır. Kızın hayatı tehlikededir. Dostunu yaraladı Kasımpaşa'da Bahriye cad desinde oturan Süleyman ile dostu Zehra kavga etmişler, Süleyman tabanca ile Zehrayı yaralamıştır. Sevgilisini başkasile görünce... sevmekte olduğu Saffet efendi ismindeki gencin başka bir ka- dınla konuştuğunu görmüş ve bundan müteessir olarak eline geçirdiği bir şişe tentürdiyodu içmiş, kendini öldürmek iste- miştir, Hâdise zabıtaya haber verilmiş, genç “ kız hastaneye götürülerek'hayatı kurtarılmış tr, İHaliç şirketinin vaziyeti Haliç şirketinin vaziyeti ma liyesini tetkik etmek üzere Belediye reis muavini Hâmit Beyin riyasetinde teşekkül e- den komisyon mesaisini ikmal ederek raporunu vekâlete gön- dermişt ir. Ma b Akvam #âtibi umumiliğinden | makalemizde izah ederiz. Bey | içtimaıı yapacak (Başı birinci sahifede) Münhal meb'usluklar için inti- bap Meclisin içtimamdan son- ra yapılacaktır. Münhal meb'- usluklara müstakil veya muha- Hf bazı zevatn gösterileceği doğru değildir. Fırka kâtibi u- mumisi, İstanbul, Samsun ve Tekirdağı idare hey'etlerinin mütalea ve tekliflerini alacak- tir. Buralardan intihap edile- cek yeni meb'uslar, müntehibi sanilerinin ve dolayısile muhit lerinin arzu ve temayüllerine göre olacaktır. Ortaya atılan isimler, sadece tahminlere müs teniştir. Yeni meb'uslarım mazbataları ANKARA, 1 ( Tel )—| Yeni meb'uslaı Kk darınm mazbatal gelmiş ve Başvekâlete ide rilmiştir. Mazbatalar pazar gü nü Meclise sevkedilecektir. Davet İSTANBUL, A.A. — Tür- kiye B.M. Meclisi riyasetinden tebliğ olunmuştur: “İntihabatı hitam bulan dör düncü B.M. Meclisi, Teşkilâtı Esasiye Kanununun 19 ve 25 inci maddeleri ahkâmına tevfi- kan 4 mayıs 931 tarihinde fev- kalâde olarak içtimaa davet ve azayı kiramın yevmi mezkür - da Ankarada bulunmalarını ri- ca ederim Efendi Türkiye B.M.M. Reisi Kâzım Amele meb'uslar ZONGULDAK, | — Ame- le meb'uslar hareket ettiler. Dört mayısta, Meclisin açılma sında bulunacaklardır. Balkan murahhas- ları gittiler Balkan Turizm federasyonu bayramın birinci günü akşamı mesaisini bitirmiş ve murah- haslar avdet etmişlerdir. Bayramın birinci günü saba- hı saat 3 te Galatasaray lisesi konferns salonunda murahhas- İrson içtima aktetmişler ve program mucibince müzakere- ye devam etmişlerdir.Saat 5,30 da Tepebaşı tiyatrosunda İs- tanbul belediyesi tarafından şe betle, gayri müsavi muamele- | reflerine verilen atineyi seyre- den murahhaslar saat 8 dc To- katlıyan otelinde verilen resmi veda ziyafetinde hazır bulun- muşlardır. Ziyafetten sonra da bir balo verilmiştir. Telgraf hatları tak- viye ediliyor Telgraf işleri müdürü İhsan Cemal Bey telgraf işlerimiz hakkında tetkikat yapmak üze re şehrimize gelmiştir. İhsan Cemal Bey kendisile telgraf iş- lerimiz hakkında görüşen bir muharririmize vermiştir: — Bu sene mevcüt telgraf | hatlarınm takviye ve yenilen- mesine çalışacağız. Elimizde mevcut hâtlar bugünkü ihtiya- ca tekabüt etmekle (beraber bunlara yenilerini ilâve etmek te lâzımdır. Bu sene de Sam- sun ile Ankara arasında yeni bir telgraf hattı çekilecektir. Herkesçe malümdur ki son iktisadi krizden dünyanın he- men her tarafımda telgraf mu- haberatı azalmıştır. Halbuki bizde bu tenezzül görülmemiş- *ir, Muhaberat normal bir vazi yette devam etmektedir. Brezilyada bir infilâk RİO de JANEİRO, 30 A.A.— Rio'nun karşısmda bulunan Ni- chteroy ismindeki (o tersanede torpillerin doldurulmasma mah sus olan atelyede bir infilâk vu kua gelmiştir. Şimdiye kadar 20 kadar ölü ve yüz kadar yara Ir sayılmıştır; Nichteroy hasta nesi bütün yaralıları almağa kâ fi olmadığından bunlardan bir takımı Rio'ya nakledilmiştir. İnfilâkın vukua gelmiş olduğu i e olmuş” | lara taktı. Bu Fenerin şu malümatı | Dördüncü B.M. M. Dünkü maçın neti-! pazartesi günü ilk jcesi: Fenerbahçe 1, Beogradski 1 (Başı birinci sahifede) saha üzerinde biriken o Beoğ- radski oyuncularını geçmek i- çin uğrasiyorlardı. Çok yakın- dan çekilen bir kaç şüt ya gol - postun yanından sıyrılıp geçti veyahut kalecinin ellerine ya- pıştı. Fenerin hâkim oyunu de- vam ederken Beoğradski muha cimleri de'imünferit akınlar ya- piyorlar fakat müdafaa bunları kolaylikla atlatıyordu. Birinci partinin 44 ün, kikasmda kalecinin üzerine ni- zami bir şarj yapan Fikret elle ayakla tutulduğu için hâkem bir firikik verdi ve Zeki cidden güzel bir vuruşla zaviyeden ağ ilk ve son golü idi. İkinci parti oyun ayni sürat le.başladı. Misafirler takımla- zına yeni bir sağ açık ikame et mişlerdi. Ve bu taze ve yorul- maâmısş oyuncu ile hücuma ge giyorlardi. Oyunun şekli yavaş yavaş dcğişmeğe ve Beoğrads- ki Fenerin tazyikından kurtul- mağa baslamıştı. Oyun teva- zün etmek üzereydi. Beoğrads- ki hücum hattının işlemeğe baş laması müdafaa hututuna biraz nefeş aldırmıştı, Fener kalesi misafir ayuncularm şütlerini görmeğe başlamıştı. Oyunun on ikinci dakkasında Beoğrads ki sağ içi sol bir vuruşla köşe- den topu kaleye attı. Bu gol mi safirlerin ilk ve son golü idi. Bu gol Fenerlileri gayrete ge tirdi. Muntazam ve tehlikeli a- kınlar misafirlerin kalesini teh dide başlamıştı. Beoğradski oy uncuları bu yaklaşan tehlikeyi her ne bahasma olursa olsun u- zaklaştırmak için her türlü hi- leye müracaat ediyordu. Zeki gol olacak bir topu aceleden iğne LER pe son bir gayretle atiliyorlar ve bir kaç gol kaçırıyorlar ve bu su- retle oyun 1—! berabere bitti, Fener takımı güzel fakat ta- lisiz bir oyun oynadı. Hakem için hiçte iyi diyeme yeceğiz. Şeref Bey Refik Os- inan Beyi cidden arattı. FM Robert Kolej galip İZMİR, — İstanbul Robert Kolej atletleri İzmir Amerikan Koleji atletlerini (38) puvana karşr (80) puvanla mağlüp etti Petrol işleri Gerkükten yazılıyor: Irak hükümetileGerkükteki pet rol kumpanyası arasmda bir müddet evvel gizli bir müzake- re başlamıştı. Son zamanlarda arada çıkan derin bir itilâf yü zünden müzakerenin kesildiği hakkında bir şayia çıktı. Fakat anlaşıldı ki bu şayia mahsus çı karılmıştır. ve hükümetle şir- ket kısmen uyuşmuşirdır. Geçen ay içinde petrol şir- ketinden 150 amele ile 50 kâti- | be yol verilmesi ve geçenlerde de yeniden 500 amele ile 75 me murun açığa çıkarılması çok mânalı görülmektedir. Anlaşıldığına göre Bağdat- Hayfa hattının inşasına kadar kumpanya faaliyetini tatil ede cektir, Mumunmun Türkiye iş Bankasi tai Yangın - Hayat - Ni ye - maliye Sigortülarını z 5 BE SE 25 gn saree ANADOLU SİGORTA ŞİRKETİ Adresi 4 nel Vakıl bam İstanyal Telefon: istanbul — 571 Telgrah İmtiyaz 0000 tren kazası KAHİRE 30 (A.A.) — Dün vukubulan şimendifer kazası neticesinde 46 kişi ölmüş, #1 kişi de yaralanmıştır. Yardım kolları ve kazadan sağ olarak kurtulanlar çok acıklı ve yü- cek sızlatıcı şeyler anlatmakta dırlar. Yarı çılgın bir hale gel miş bazı annelerin vagon pen bir çok çocuk cesetlerine tesa» düf olunmaktadır. Bu kazaya kurban gidenle- rin hemen hepsi Mısırlıdır ve fakir tabakaya mensuptr. Bun ların arasında bulunan Anditi isminde bir İspanyol kadını trenden atlayarak bacağını kar maştır, Ceseti çoğu ta- nınmaz bir hale gelmiştir Yapılan ilk tahkika sınıf vagonlardan tesirile yanıp erimi ve ile telgraf muhaberesi ate yakın bir müddet uğramıştır. Kaza şöyle olmuştur: Tenezzüh maksadile İsken- deriyeden Kahireye gitmekte olan yolcuları götüren bir tren de üçüncü sınıf vagonlarından birinin tekerleklere yağ verme ğe mahsus tertibatmın fazla ısınması yüzünden bir yangın çıkmıştır. Makinist ile muha- bere vasıtası oolmadığından kendisinin nazarı dikkatini cel betmek için sarfedilen bütün gayretler uzun müddet semere siz kalmıştır. Trenin süratle yel almasından dolayı alevler çarçabuk üç vagonu daha sar- mıştır, Birden bire seyyar bir cehennem içine düştüklerinin farkına varan yolcular korku- dan yarı çıldırmış bir halde dan dışarıya atmışlardır. Demiryolu hattı boyunca vücutlarının yarısı kömür ha: Tine gelmiş erkek, kadın ve ço cuk cesetleri, can çekişen veya iniltiler içinde kıvranan yara- lar görünmektedir. Cesetle- rin birbirinden az çok uzak me shfede bulunması bu kazaya kurban gidenlerin kaç kişiden ibaret olduğunu , kat'i surstte anlamağı o güçleştirmektedir. Makinist, kazadan güç hal ile haberdar edildiği zaman iş iş- ten geçmiş bulunuyordu. Tutu şan üç vagon diğerlerinden ay- rılmıştır. Bu vagonlar yan- makta devam ederek enkaz ha line gelmiştir. Kaza yerine sü ratle imdat kuvvetleri gönde- rilmiştir.Yaralılar Kahire has- tanelerine o kaldırılmışlardır. Bunlardan ekserisinin sthbi va ziyeti ciddi endişeler uyandır- maktadır. Makinist tevkif edil miştir. Kaza hakkında tahki- kat yapılmağa başlanmıştır. Şehremininde yangın Şehremininde Tatlıkuyu 50- kağında dün aksam saat 17 de yangın çıkmış,bir evin mutfağı kısmen yanmış, tevessüüne meydan verilmeden derhal ye tişen itfaiye tarafından söndü- rülmüştür. rafını teşkili edilmiştir Kaza - Otomodil - mosta jo 2 Ma İVPİHADI MİLL MİLLİ Türk mz şirketi Harik ve bayat üzerine cerelerinden fırlatıp attıkları kendilerini tutuşan vagonlar» *