7 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

7 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

Milliyet Asrin umdesi “Miliiyetir” 7 MAYIS 1931 NDAREHANE — Ankara caddesi 100 Telgraf adresi: Milliyet, Ts- tanbul. Telefon numaraları: | 24311 — 24312 — 24313 İ ABONE ÜCRETLERİ ia Türkiye işin H Hi ii için 23 ayığı $ . , Gelen evrak geri yeme Müddeti geçen tur. Gazete ve matbaaya “ iyler çin müdiriyete müracamt edilir. Gazetemiz ilânlerm mes'uliyetind| tabul etmez. Bugünkü Hava Dün enfazla hararet İğ enaz 9d. Bugün rözgür mütebavvül ve hava bulutlu Polis kalemleri Polis iyi şeydir, lâkin ben | Poliste işim olmasını istemem. Hekimlerle de öyledir. Buna rağmen ister istemez Polise i- şimiz düştüğü vardir... Dün de böyle bir münasebetle Polis müdiriyetinin kalemleri arasm- | da seyahat ettim: Efendim, e- fer zaiflemek niyetinde olanı- nız varsa hemen Polis Müdür. lüğünün kalemleri arasmda iki gün evrâk takip ediniz: Evrak kalemi ile İkinci şube arasında 300 metre kadar bir mesafe var ki spor ıstılahında “Steepl chase” (stipl çes) yani manialı koşu yapılabilecek bütün şey- ler mevcut: Merdiven, hendek, yokuş ve iniş... Haa! Havuz da var... Lâtife bertaraf... Bu dai releri hep bir araya toplamak mümkün değil mi? Hıdırellez! Dün de Hıdsrellezdi.... Doğ- rusu ben havaları da artık an- | lamamağa başladım. Haydı, disk havaları falan değişti, lâ- kin ilkbahar havası, Hidirellez havası da mı değiş... Nedir bu soğuk? Evvelleri Hidirellez «e kuzu dolması yemek için Köhtaneye gidilirdi. Şimdi u- ianmasak soba başında helva “ sohbeti yapacağız! İki göztim | yaz! Neredesin?! İ Camiye yakın Eskiden bir âdet vardı: Ca- mi ve karakol gibi hürmet edil mesi lâzım gelen yerlere 100 lik bir daire dahilinde meyhane « açtırmazlardı. Sonradan bu ka- “ nuni noktaya ehemmiyet atfe- > dilmiyerek buna mugayır mey- © baneler açılmış. Müfettişler bu “ meyhanelerin nasıl olup ta ka- nuna mugayır olarak açıldığını İ tetkik ediyorlarmış. Bu işi tetkik edenlere ben bir nümüne göstereyim ki şaş- sınlar... Beyoğlunda bir meyhane ye 50.—60 metre mesafede olduktan başka mey- | > hane, o camiye ait meşruta bi- madadır. Acaba müfettiş beyler rak edip benden sorar- yordu. Sonra iri bir say, gelmiş gibi eilini iç cebine gö- türkçe bir cüzdan çıkardı. Cöz dandan çıkardığı bir kâğıdı 0- kuyarak verine koyduletan son | “ra tekrar cüzdanı cebine sok- MİLLİYET PERŞEMBE Kolit odası namına yapılan sahtekârlık Dolandırıcı Cemal ile Abdullah cürmü meşhut yakalandılar İstanbul ticaret odası dün dikkate şayan bir sahtekârhktan haberdar e- dilmiştir. Zabıta tahkikatına göre odanın namından istifade edilmek suretile yapılan bu dolandırıcılık şu suretle yapılmıştır ; Dün sabah Galatada Havyar ba- nmda 83 numaralı yazıhanede bulu sas dkcer Loj Minber Efendiye te- lefonla müracaat eden bir sahıs ken disine ticaret ve sanayi odası memu ru süsü vererek “Odaya kayıt ücreti vermediğiniz. için yakında tecsiye edileceksiniz, Binaenaleyh size makbuzla göndere iz memurlarımıza (10) Jira ka yit ücretini vererek cezadan kendi- nizi kurtarınız!..., Demiştir. Bu sırada tesadüfen orada bulu- nan oda ilân memuru Relik Efendi derhal polise müracaat etmiş ve Ga ista zabıtası tarafından cürmü meş- hut tertibatı alınmıştır. Bir az sonra Lui Embör Efendiyi ziyarete gelen isminde iki şahıs bu tacire, hüviyet varakasma müşabib bir sah te makbuz ibraz ederek sözde kayit ücreti (1) olarak on lirasını almıştır Pakat müteakıben yakalanmışlardır. Halk Fırkasının yardımları Halk fırkası vilâyet merkezi tarafından geçen sene Divan- yolunda açılan çocuk dispanse- rinde bir sene zarfında iki bin çocuk tedavi edilmiş ve kendi- lerine meccanen ilâç tevzi olun muştur. Dispanser bu sene faaliyeti- ni daha ziyade tevsi edecektir. Bey'iye ikramiyeleri Fatih askerlik şubesinden: Malâllere ve şehit yetimleri ne 1931 senesine mahsus dağı tılacak beyiye ikramiye defter leri mayıs 1931 nihayetine ka- dar ikmal edilecektir. Kayıtlarının yaptırılması i- çin mensup oldukları askerlik şubelerine hemen müracaatları ve mayıs 1931 tarihinden son- ra vaki olacak müracaatların nazarı dikkate almmaycağı teb Jiğ olunur. Beşiktaş askerlik şubesin- den: 931 tütün beyiye ikramiyesi tevzi defterlerinin tesbit ve İtanzimine başlanacağından şu bede kayıtlı bilâmüm harp ma iâllerile şehit yetilerinin se- nedi resmi ve maaş cüzdanları ve ikişer fotograflarile nihayet 25 mayıs 931 tarihine kadar behemahal şubeye müracaatla ru Harbiyeye alınan yeni talebe Şehrimizdeki askeri Kinelerden bu sene mezun olan Efendiler evvelki gün Harbiye mektebine gitmiş ve merasimle karşılanmışlardır. Taşra askeri liselerini ikmal eden Eicndi- ler de İstanbula sevkedildikleri ha- ber alınmıştır. Harbiyeye yeni dahil olan Efendilerin ihtiyaç nisbetinde silâh sınıflarma /tefrikuna dünden i- tibaren başlanmıştır. Henüz İkmal imtihanları neticesi ve tüşradn ge len Efendilerin mikdarı malâm ol- madığından bu sene Harbiyeye kaç sini öneri; eğilip almamış ti. 'Efendisinin ilerleyip yolu- na devam ettiğini ve nihayet gözden kaybolduğunu gören Si köle gizlendiği yerden | çıktı, Gidip paşanın düşürdü. | Fettah büsbütün okuma, İlk nazarda oda hüviyet varakasın- dan farklı olmayan bu makbuz tet- kik edilince odanın isminden İstifa- İ de için yapılmış bir mecmusya ait olduğu anlaşılmış ve takibata başlan Mağtır. Zabıtanın pençesine nunların bir çok cenebi ticarethane Jere âyni surette mllracaat ettikleri tesbit edilmiştir. aklit makbuzlar müsadere edil. , maznunlar' aleyhi aynca dava aracaktır. Ustura ile cerh Galatada Karaoğlan sokağında kahveci Abdurrahmanın evinde otu ran Müzeyyen evvelki akşam Kara- oğlun caddesinde dolaşırken dostu Hüneyine rasgelmiş, aralarında kav. ga çıkmış, bu kavga neticesinde Hü- seyin ustura ile Müzeyyeni yüzün- den yaralayarak kaçınıştır. Tramvaydan düşmüş Feriköyünde oturan Suphi Paşa- nın hizmetçisi Vanlı Zekiye Hann tünel civarında tramvaydan düşmüş başmdan ve sol kalçasından yaralan mıştır. Zekiye Hanım Sen jorj hasta hanesine nakledilmiştir. Maliye Vekâletinde kontrol kalemi Haziranda Maliye vekâle- tinde muntazam borçlar müği- riyetinde 17 kişilik bir kontrol kalemi teşkil edilecektir. Bu ka | lem eski borçları tetkik ve bir cetvele raptedecektir. Muameleye vâkıf olmaları dolayısile bu kalem memurları İstanbul zat maaşları muhase- besinden intihap edilecektir. Buraya yeniden memur alın mıyacak mevcutlarla iktifa edi lecektir. Bir Fransız profesö geliyor Kollej dö'Frans ve Sorbon. darülfünun fisaniyat müderrisi meşhur mütehassıs Meilled bu gün Karamani vapurile şehri- mize gelecektir. Alim, şehrimizde iki konfe- rans verecek, Türk filolojisi hakkında tetkikatta bulunacak tır. Konferanslardan birincisi (Lisan ve medeniyet), ikincisi de (Eski Hint ve Avrapai li- sanlar) dır. Bina inşası için sıhhiye- den de ruhsat alınacak Bina inşesi için belediye he- yeti fenmiyesinin verdiği ruh- sat kâfi addedilmiyecek, beledi ye sıhhiye müdiriyeti binanın mahallini tetkik edecek ve ruh- sat verecektir. Sıhbi ruhsat alınmadan he- yeti fenniyeden ruhsat almsa bile inşaata başlanmıyacaktır. İngiliz seyyahı geldi Dün sabah Arandora Star vapurile şehrimize (300) İngi- liz seyyah gelmiştir. Seyyahlar dün şehrimizi gez mişler ve akşam Akdenize ha- reket etmişlerdir. Seyyahlar a- rasında maruf ve zengin Lond- ralı aileler de vardır. huzlı adımlarla yürüyerek baş- ka yollardan geçmek suretile konağa dönüyordu. Paşanın kendisini araması pek miüm- kündü. Bir an evvel konakta bulunmak için koşar gibi gi- den Fettah'ın düşündüğü şey- ler arasmda Kadri Beye kar- şı beslediği kin ve husumet en j büyük bir yer tutuyordu. Kadri Bey kimdi?.. Paşanın İ genç ve güzel kizını almak isti yen ve bunun için gece gün- le, paye rildi > GE İ şan bir adem değil miydi? Fet tah hakikatte bu adamdan bir i akat Yusuf Paşa dikkat | ü kliçlik kâğıt parçasmı aldı. analık gördüğünü ; hatzeleme- ve serakla elindeki kâğıdı o-! ürken cüzdanm içinden bir © küçük kâğıt kaymış, yere düş- düştü. Pasa bunun farkında olma Fettah bunu görmüş, paşa çen kâğıdı görerek eği- e * istemediğin- - kalbi çarpıyordu. yazması olmayan kölelerden değildi, Kâğrtta kürşün kale- ! mile yazılmış bir kaç isim gör İ dü. Bu isimleri bilmiyordu. | Fakat kâğıt parçasını son de- rece dikkat ve itina ile goynu- na sokmağı ihmal etmedi: —Beliki bir gün yordu. Lâkin ister fenalık gör- | , İster görmesin bütün bu insanlar kendisine aşağı bir zenci diye bakmıyorlar mıydı? Hepsinden ayni hakaret ve is- tihfafı görmüyor muydu?.. Kadri Bey aleyhine böyle ir besle- e olur. | mek düşen maz: | yet yüzdürüldü İngiliz bandıralı Velfild is- mindeki büyük motörlü gaz ge İmisi geçen şubatın yirmi beşin de Karadeniz boğazı haricinde Anadolu Karaburnunda sis ve fırtma yüzünden karaya otur- muştu. için müteaddit mühim rahneler aldığı için yarı batmış bir va ziyette bulunuyordu. Hamulesini (o teşkil “eden (7,200) ton benzinden (2000) tonu geminin altındaki yarala- rın tesirile akmış, denize yayıl- mış, teblikeli bir vaziyet husu- le getirmişti, Türk gemi kur- tarma şirketile hükümet teşki- lâtı tarafından müştereken ça- Yışılarak evvelâ bu vaziyet dü- zeltilmiştir. Şirket fırtmanın şiddeti geçtikten sonra tahlisi- aydan beri devam eden mesai nihayet dün sabah muvaffaki- gemi yüzdürülerek kurtarılmış tır, Gemiyi yüzdürebilmek için hamulesi tahliye edilmiş, yara- ları muvakkat tertibatla kapa- | tılmıştır. ““Velfild” tahlis ameliyatını yapan şirke- tin Lavalet ve Salina kurtarma İ vapurları tarafından cer edile- Yek dün saat on ikide (Moda Kalamış) koyuna getirilmiş ve dahili tamiratı yapılmak üzere orada demirlenmiştir. Bu, ik- mal edildikten sonra gemi Ha- liçte Seyrisefain havuzlarma mak suretile rahneleri kapatı- lacaktır. (1926) da inşa edilmiş (0,200) ton hacmında birinci smf bir gemi olan Velfild Londrada Lloyd kumpanyası- na bir milyon İiraya dır. Bundan başka geminin ha- mulesi de (150,000) bra kıy- metindedir. Geminin tahlisi için çok mas- raf yapılmıştır. Bu masarifin İmdan tesbit edilerek olunacaktır. “Sakarya” vapuru Evvelki gün İnebolu civarın da sis yüzünden karaya otur- tesviye delerin “Sakarya” vapuru kur- tulmuşsada baş tarafı hafifçe sıyrılmıştır. Gemide bundan başka bir hasar yoktur. Çek sefarelinde suare Milli bayramı münasebetile 3 ma- yık akşamı Ankarsda Leh sefaretin de verilen süivar: parlak olmuş tur. Süvareye Riyasetcümhur tmm” mi kâtibi Tevfik, Dahiliye vekili Hürü Kaya, kur diplomatik ve şeh- rin güzide sınıfına mensup bir çok zevat ailelerile iştirak eylemişlerdir. Fındık piyasası fırladı Hamburg'tan ihracat ofişi ne gelen malümata göre, Tür- nın havaların tesirile kısmen mutazarrır olması (mdık fiat- lerini yükseltmiş, findik fiati (460) şiline çıkmıştır. Maamafih bu tereffüe. rağ- men, alâkadar fabrikalar an- cak gündelik ihtiyaçlarına kâfi mal alarak ilerisi için taahhüt- süvari Zabiti bir gün paşanın genç ve güzel kızmı akmaya cak mıydı?.. Paşaya damat ot- mıyacak mıydı?.. Hâlbuki Fettah ne olacaktı? Herkesten hakaret gören bir “köle, evlenemeyen genç ve gü- zel bir zevceden ölünceye ka- dar mahrum kalacak bir ha- remağasından başka ne 2, Şimdi memleketinde bırakıl mış olsaydı, böyle İstanbula getirilerek haremağası olma- saydı onun da ailesi, çocukları olmıyacak mıydı2.. Fettah gene intikam ii le ne yapacağımı bilmez bir ha le gelmişti. Ö hızla yürüyerek konağa geldi. Fakat ne olursa olsun gidip gene İbrahim Be- yi bulacak ona tekrar israrla soracaktı: — Beni bu hale kim getir- “memleketimden | Vapur kayalıklara düştüğü | ye ameliyatına başlamıştır. Bir | yetle neticelenmiş ve kazazede | gemisi, | çekilerek esaslı tamiratı yapıl- | sigortalı- | miktarı bir hâkem hey'eti tara- | mak tehlikesi geçiren Sadık za- | kiyede yeni fındık mahsulâtı- | MAYIS Kurtarıldı Velfild vapuru niba Bilmecemiz biimecemizin halledilmiş şekli 1184567 3 9 I91 ı Bir adet (3). Bir mizah mu harriri (5). 2 — Siyahi (5). Ser (4) 3 -— Duman lekesi (2) (2). 4 — Zater (5). İyi (3) 5 — Bal yapan (3). Adet (4). 6 -— İsmi sıfat yapan cdat (2) Familya (4). Yükseltmek (3). — Bir meyva (7). Zaman (2). 8 — Nota (2). 9 — Ben (3) 4) 10 — Uzak nidası (2). Büyük bir siyah hayvan (5) n (3). Giğne Tüy (3). Lâhim Yukardan aşağı: 1 — Şeker pirinç, yağ gibi şeyler | İ satan adam (6). Ses (4). 2 — Erkek (2). Bir meyve (4). 3 — Bir musiki parçası (5). Ars lan (4). 4 — İsyan eden (3). Kırmızı (2) 5 Oturan (4). © — Nota (2). Lüzu 7 — Bir nevi kumaş ( datı (3). 8 — Yama (2). Nota (2). Geniş- lik (2). 9 — Nota (2 | vur (8). 10 — Zeybek (3). Bir göz rengi (3). Tel (3) 11 — Görünmeyen tehlike Doğuran (3) Müskiratın Belediyeye vereceği hisse Müskirat inhisar idaresi badema her sene belediye hisesi olarak 31 bin Tira verecektir. 1931 hisesi olan üç taksit daimi encümenince tesbit edilmiştir. Bu para Darülâceze faslı na ithal edilecektir. İF erah sinema Bu âkşam san'atkâr Naşit B, Hermine hanım ve hey'eti tem- #iiye tarafına gayet zengin bü- yük bir müsamere, Bu akşam Millet tiyatrosunda İstanbul Terbiyei bedeniye ku- lübü menfaatine DRAM heyeti tarâfindan Sevda kurbanları ko- ! mik Şi * tarafından kız mı kısrak mı bando, dans, varyete, ala ($). , Cemi e Ansızın (3). Ta 4), ANKARA MERKEZ HA Hacı m ve müterakki talebe için X' KURSLAR AÇILIYOR rılmıştı?.. Kadri Bey pek he yecanlıydı. Bu heyecan bir ta- raftan da sevinçle karışmıştı denebilir. Demek ki Kerimeyi elabilmek için babası bir muay yen zaman gösteriyordu. E- ğer onün istediği olursa Kadri Bey de damatlık şerefine nail olacak demekti. Kadri Bey Ke rimeyi almak için ne kada sa- İbırsızlık gösterirse | göstersin gene içinde bliyük bir şmit var dı. Bu ümittende fazla bir şeydi. Artık istikbali yakın gör İmek için kuvvetli bir sebep İ yok muydu?.. İşte paşanın bir jaz evvelki kati vadi bunu gös termiyor muydu?.. Kadri Bey işte buna seviniyordu. Kerime son günlerde Ada- ya gitmez olmuştu. Genç ki- #m içinde bir korku vardı ki eğer oraya giderse her a anlaşılacağını ve #imbilir tahm da. a sirri yi Beygir (2). Nota (2). Orta Her lisanı öğretir Bu akşam Meşhur sinemse GENİ .CAZIP TABİ OLAR — 1 Cuma günü yapılacak maçlar | #stanbul futbol heyetinden: İ 8.5031 cuma günü icra edilecek | | Kadıköyünde dinci takımlar: İ Kasımpaşa - Anadolu saat 10 Ha İ kem Refik Bey. Süleymaniye - İstanbulspor #2at 11,15 Hakem Nuri Bey, | Fenerbahçe - Kumkapı saat 12,30 | bakem Refik Bey. Beşiktaş - Eyüp saat kem Nuri <B Vela - Galatasaray seat İ kem Refik Bey. Birinci küme Taksim atadında : Galatasaray - Beykoz saat 13,15 | Hakem Salâhsddin Bey. Vefa - Süleymaniye saat 15 Ha- kem Sedat Rıza Bey. Fenerbahçe - Anadolu saat 16,45 Hakem Şahap Bey. Tağeliliir. Sevgili validemin vukuu vefatı do İ Jayısile mektup ve telgrafla beni tal- İyi etmek lütfunda b İ unan bütün dostlarıma ayrı ayrı t6- 13,45 Ha- 15 Ha | ve taziye İ zetenizin tavassutumu rica edi | fendim. İ Dig tabibi HAMİT . .. İ Validemin vefatı münasebeti eli- mesile bizzat veya tahriren matemi- me iştirak ve elemimi tesliyeye bez- li inayet buyuran zevata ayrrayrı teşekkür için kalbi beşere mukadder büyük matemlerden birinin tesiri al- tında ezilen kalbim müsait olmadı- ğin: da görmekten mütevellit bir te- essirle hissiyatı şükran ve imtinanı- ms muhterem (Milliyet) in lütfu ve- #atetinden istiane ederek ifaya mü- sandenizi rica ederim efendim. Ankara vali muavini ABDULHAK Müessif ölüm Merhum Ahmet Mithat Efendi refikası Servet Hanım dün Beykoz- daki sahilhanesinde vefat etmiştir. Bugün öğleyin Beykozdaki makbe- ri mahsusuna defnedilecektir. Allah rahmet eylesin. m) Ed Bi ği R.LİTZ | ii di? Fakat son defa çarşıda bi birlerini gördükten sonra tek- rar başka bir vesile bulup biri- birlerini görmek arzusu ikisi- ne de hi Kadri Beyin hemşitesi ye- güne Hanım Yusuf Paşanın konağa gelerek Kerinse Ha- nım ile görüşmüştü. Kerime- nin Adaya gitmesi nazarı dikati celp edecek diye Korkuluyorsa hiç olmazsa Be- yoğlu caddesinde de bir tesa- düf imkânı yok muydu. Yusuf Paşa ile Kadri Beyin son içti- mada görüştükleri günün fer- dası sabahı öğleden evvel ke- Time Hanım Juna çıktı, Kerime yalnız değildi. Yanına Kamer kalfayı da almıştı. İki- «i de iyice örtünmüşler, yözle- si, gözleri kapalı idi. Fekat bu #aatlarda kerimeye tesadüf c- dee Ceed im ge ASRİ AŞK KEPAZELİĞİ filmini takdim ediyor. SİNEMA GN i eseri, JACK TRE VOR ile bu asri filmde gençilği, genliği ve edası sayesinde pek lrif olan CARMEN BONİ tarafından temsil edilmektedir. 'NUTULMAZ SAHNELER kabalış Varyete Numerolari AND JOBNNE BYRD ile KUTBU CENUB? Bir insanın henüz görmediği bir şey... : “ANADOLU SİGORTA ŞİRKETİ Türkiye iş Bankasi tarafından teşkli edilmiştir Yangın - Hayat - Nakliye - Kaza - Otomobii - men'uliyoti maliye Sigortalarım kabul eder. ĞE Adres 4 üncü Vakı! han atan Telefon: İstanbul — 591 Telgenk İmtiyaz GEÇ KALANLAR... 599409 MAJIK SİNEMASINDA GRETA GARBO' nun Almanca konuştuğunu işitmek için ANNA GERSTIR filminin son günlerinden istifade ediniz. Cidden müteheyyic ola caksnız. Begün 9 oncu Tmevaflekiyet günü Yeni neşriyat “Meçhul kahraman Beogradaki / takımının reisi Andriyeviç Türkspora | yazdığı bir makalede Türk futbolüne bu ismi veriyor. Bu makale ile | beraber bügün çıkan Türkepor mubtelit takımımızın Sırplar karşı muvaffakiyetini karika ve kroki ve spor erkânimızın bü husustaki mütalânlarile landırmaktadır. Spor işlerimiz hakkında — Türksporun © hususi baberterini * okuyunuz. Bundan başka Ahmet Fetgeri ve müvaf- İhsan Beylerin İzmir (maçlar a ve Muhsin Efendi, V. kuruş fa yazi ve Müzayede ile satış 1931 Mayisin ölüci cuma günü, sabah sast 10 da BEY €rdde: numar 3 numaralı dairesinde mateber bir aileye ait müzeyyen eşyalar, müzayede suretile satılacak Aynca vitrinile asri mükemmel mavun kaplama yemek oda takım, 3 parçadan ibaret pomye kanspe takımı, elekirik avizeler, meşur Meypi fabrikasının. mükemmel sarı karyolalrı, 7 parçadık mürekkep Tonet salon takımı, Avrupa halisin dam emsalsiz perdeler, çini sobe tefermaile, havli vazolar, bibi portkarı, Jardinyer ve asire, masa örtüsü, Ceviz aynıh dolep asri tek büfe ve porumantö, çay (e- 1m: Tonet sandalyeler Yalar, Sine, Buhara, Hemedan ves nefis halılar Vestial markalı çapvası telli nefis Almam pisnosu pey sü renlerden 100 de 25 teminat alınır ve Sair eg İSTANBUL 356 Husust dersler haneniz “Tecrübe dersi ME mamıştı. Kerimenin . çarşafı yüzündeki peçeden, genç ve za rif kızın yürüyüşünden kent sini tanımak Kadri Bey için İpek kolay olmuştu. Kameri tanımak ise büsbütün kolay- dı. Genç kızın kalbi çarpıyor, bu tesadüfe hem seviniyor, hem de tanrdıklarından biri tarafm- dan görüleceklerinden korku- yordu. Kadri Bey ağır ağır ge- lerek, Kerimenin bulunduğu kaldırımda bir mağazanm ca mekânı önünde durdu. Kadri Bey peçesinin altından sevg lisinin kendine baktığını gö yerdu. Kerime Hanım pek he- yecanlıydı. Artık bu korku ve mahrumiyet içinde geçen ve yalnız tesadüfün lütfuna bağlı olan böyle görüşmelere niha- yet isktar mesut hez e ok m