7 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

7 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

hükümeti (Başı | inci sahifede) him işlerden biri de devlet oto- ritesinin — her mülâhaza ve mazariyenin fevkinde olarak — temin edilmesidir. Tecrübe ile anladık ki devlet otoritesi zafa uğraymca memleketin umumi idaresinde bir istikrarsızlık baş İsyor. Bundan başka her vatan- daşın yalnız haklarından bahs- « etmesi ve vazifelerini unutması da bu otoriteyi bozuyor. Her Türk vatandaşı hakla- Tin: aramakta hassas olduğu ka dar vazife ve mükellefiyetleri- ne karşı da ayni derecede titiz olursa her tehlikenin önüne © geçmek mümkün olur. İşte bi- “ce yeni bir faaliyet devri açar cak olan İsmet Paşa hüküme- Sine her vatandaş bu zibniyet ve bu haleti ruhiye ile muzahe- Yet <tmelidir. Siirt Meb'usu MAHMUT Dostluk 9) (Başı i inci sahifece) idare a Yk leme ve yanıda Felak cümhuru, Başvekil ve Hariciye veki Binin isimlerini yadetti. yem iyeti, — evlâtlarının pe sop de dehası ile itil iyor,, dedi. si. sir ici SİYASET M. Makas Yunanistanın harici po Htika faaliyetinde sulhü temin için yaptığı teşebbüsleri saydı. Her dev- | gi anlattı. İet ile olan münasebetleri Harbin heyülâ, ve sulh için çalışma" nin bütün cihan için bir borç oldu- ğunu ilâve eti M. Makaşa göre Ankara muahede Yunan be el wer eki Yunanistanın mali, Atina meb'usu Yunanisi ali, fikri ye iktsadi sahalarda sarfetti Kürlime İslnnden Şalt. Ümmi ik bsadi buhrana temas etti ve Türkiye gibi Yunanistanın da bu buhrandan çok müteessir olmadığını, buhran Yunanistandan ve Türkiyeden asga- vi bir zararla geçirdiğini söyledikten var, fakat ergeç her iki mem- leket te mutlaka iktisadi refaha eri- ir. Bizi bu nikbinliğe bir ax da geçtir. Bizi ba nik a Bromethec Kafkasyada zincire Yu- rulmuştu, Dağlar, denizler aştı. Nu ru hayali olan evvelâ bizim ölkelere yarlen serpti. Işik şarktan doğr. o yeni bir la karşılanmıştır. M. MAKAS ŞEREFİNE ZİYAFET ANKARA 6 (Telefonla Ankarada bulunan Atina meb'usu M. Makas İlerefine Balkan konferansı reisi Ha- san Bey tarafından Ankara Palasta bir ziyafet verilmiştir. M. Makas ya- Tınki ekapresle hareket ediyor. —— 000 —ğ Kocatepe ve Adatepe mubriplerimiz Cenovada, - Ansaldo deniz tezgâhlarma sipariş edilen Ko- atepe ve Adatepe ismin torpido me gri tu tamamlanmıştır. Bu aym tasma doğru İtalyadan hareket ederek memleketimize gelecek lerdir. Adatepe tam 42 mil sür” âtle seyretmiştir. Dişçi, eczacı mektepleri Eczacı ve dişçi mektepleri- nin Tıp Fakültesinden ayrıla- Fak müstakil bir şekilde idare- $i çein fakültede bir müddetten beri devam etmekte olan tet- kikat hâlâ hitam bulmamıştır. Söylendiğine göre fakülte bu mekteplerin kendi idaresi altın dan çıkmasını istememektedir. © Darülfünun emanetinde ay- rıca bir komisyon teşkil edil miş ve ayrılmak vaziyeti tetki- ke başlanmıştır. Bu iki mekte- bin fakülteden ayrılmasına ka- Tar verilecektir. iş Portekiz âsileri FOUNCHAL, SA. A — London namındaki İngiliz kru Vazörü Portekiz âsilerinden mü tekkep 61 kişilik — bir grubu Curnew kruvazörüne naklet- Birin Ismet Pş. ve Reisicü (Başı 1 inci sahifede) tim, ki: Reisicümhur intihabı Büyük Millet Meclisinin dev- rei intihabiyesinin sonu olan tesrinisani bidayetinde yapıl mak zaruridir. Mesele çok mühim olduğu için müsaade buyurulursa kana atlarimi arzedeyim; Sözleri ü- zerine: z Reis — buyurun söyleyin, Halil Bey devamla — Efen- dim dün Reis Paşa v rinden bir Teşkilâtı Esasiye Kanunu istirham (etmiştim. tüttettiler, Kanunu tetkik ©t- tim. obendenizce | Kanunun maddeleri çok sarihtir. Kanaa- tinmin istinat ettiği maddeleri müsaade nız okuya- YE tatil B. burada Teşkilâtı Esasiye Kanununun yedinci maddesini okudu) : bu demek- tir ki icra meselesinde ilk söz Hükümetin, son söz Meclisin- dir. Hükümet icarayi (yapar, Meclis mürakabe eder. Son söz onundur. İcrayi beğenirse tas- vip eder, beğenmese tasvip et- mez, Reisicümhurun intihabı- na taallük eden maddeye gelin ce 31 inci madde şöyledir de- dikten sonra (31 inci maddeyi okudu. Maddenin okunmasını müteakip Mecliste gürültüler başladı ve bu gürültü — birkaç saniye devam etti.) Halil Bey sözlerine kesmiyerek devam et — Efendim, müsaade buyu- rursanız, çok mühim olan bu meselede eğer içtihadımda ha- 4 varsa bende ekseriyetin T€- yine elbette iltihak ederim. Fa- kat meseleyi çok mubhem te- lâkki ettiğim için şimdi arzede- ceğim izahatla Meclisi alinizi kani edeceğim. Sükünetle dinlenmesini rica ediyorum, Meclisin devrci intihabiye- sine ait olan madde de sarihtir bunu okumağa lüzum görmiyo rum bütün aza bilirler. Müddet dört senedir. Şimdiki intihap da fevkalâde intihaptır. (fevka iâde değil sesleri) şimdiki içti- ma fevkalâde içtimadır ve Mec lisin dört senelik devresi teşri- nisaniden iptidar etmek lâzım gelir. Reisicümhur Hazretleri için maddenin sarahaten taay- yün ettiği müddet dört sene- dir. Bu müddet yüksek maka- mın ve yüksek salâhiyetin haiz olması lâzım gelen kuvvet ve istikrarın teminatıdır, Binacna teyh bugün o dört sene ikmal edilmemiştir. Eğer şimdi inti- hap yapacak olursak teşkilât esasiye kanunun yüksek maka- min kuvvet Ve istikrarı için va- zettiği teminat zayiflatmış ve bu dört sene müddeti indirmiş dörüüncü senenin teşri- ik elisa de hitam bulacaktır. niye altı ay vardır. Bugün Ri- yaseticümhur intihabını yaptı- ğımız takdir de dört sene müt dete altı ay daha zam etmiş ve binaenaleyh Reisicümhurlük müddetini artırmış olacağız. Halbuki kanun sarahaten Rei- sicümhurluk müddetini dört se ne olarak tesbit tir. Ben bazı rüfeka ile görüştüm onla- rın istinat ettikleri şey Rei cümhur olacak zatın, Meclis a- zasından meb'us bulun- ması yeşrut olduğu meselesi- dir. - Fakat dikkat etmek lâzım” dır ki kanun Reisicümbur Haz retlerinin intihahı için vasi ve şart olarak meb'usluğu koyu” yor. Dört senelik ya buna amıyor. Eğer öyle bir şeY ve li tecdidi intihap- diyerek o müddeti zam ediyor müddetini lâzım gelirdi. içtimaıdır diyet devrei intihabiyeye sa Reisicümhürluk İ yani fesih demek olan tecdidi intihap keyfiyeti bir devrei in- tihabiye de bir kaç defalar ta- karrür edebilir, Bu takdirde Riyaseticümhur makamının istikrarı Meclisin bu suretle tevali edecek Olan ta- havvülâtına tabi tutmak lâzım gelir, ki bu zanediyorum mena- fi esasiyei devletle kabili telif değildir. Kanaatim budur: bendeniz- ce kanun sarihtir. Bendeniz me seleyi mühim talâkki ediyo- rum, Ekseriyet benim fikrimi teslim etmezse ve bana istirak etmezse isabet orada imiş der ve oraya iltihak ederim. Şunu da arzedeyim ki (tarihimizin milletimiz için başımızda bu- Tundurduğu sahşiyeti muhtere- menin tabi? bu mulâhazalarım- la, bir alâka ve münasebeti ol- maz. Benim maksadım kanunu esasinin bu makama temin et- tiği Odört senelik istikrarım mahfuziyetidir. Meb'usluk de- gişince bu da değişmek lâzım gelir gibi kanunda bir sarahat yoktur. Halbuki aksine sarahat vardır, sarahati kanuniyeyi ve bahusus benim çok kıymetli ad dettiğim hükmü kanını iyi de- lâlete müstenit fikirlerle tezel- züle uğratmamak lâzım gelir kanaatindeyim. Recep Beyin cevabı Recep B. (Kütahya) arka- daşlar, muhterem yeni arkada- şımız Halil Beyefendinin aç- tikları müzakere zemini sözle- ri başlamadan evvel ehemmiye tı haiz bir mevzu değildi, fakat ifadelerini dinledikten sonra ü- zerinde hakikaten ehemmiyet- le tevakkuf edilecek bir mese- le karşısında bulunduğumuz ka naatine vardım, ve bu sebeple maruzatta bulunmak İüzumu- ) nu hissetim. Halil Beyefendinin ifadele- ri teşkilâtı esasiyemize ve bu teşkilâtı esasiyede 17 senelik mütekâmil efkârın tesbit et- miş olduğu ruhu asliye tetabuk tmemektedir. Bu esasi kanaa- li bir nokta olarak Meclisin devrei intihabiyesinin dört se- ne gibi kat'i bir müddetle mu- kayyet olduğunu söylediler, ve bunu kanunun metnini okuma- arkları bir maddesine müsteni den bir esas gibi ifade buyur- dular. 13 üncü madde Şimdi bütün maddelerini ye niden tetkika” fırsat bulmuş ol mamakla beraber bu kanunun hamuru içinde uzun müddet ya şamış ve çalışmış bir insan sıfa tile, elimizde bulunan teşkilâtı esasiye kanununda (Türkiye Büyük Millet Meclisinin dev- rei intikabiyesi dört senedir) diye hiç bir kat'i metin olmadı- ğını evvel emirde arzetmek İs- terim. Bahis buyurdukları mad ! de zannediyorum ki 13 o üncü maddedir. Bu omaddenin ilk nur.) Bu madde de tesbit ola- 'd- | nan fikir normal Meclis intiha- bınm dört senede bir yapılaca- ğıdır, yoksa intihap devresinin dört sene olduğu değildir. Ay- ni maddede kanunun diğer maddelerinde öyle fikirler var- dır ki, bu hükümlere göre tabi ahvalde dört senede bir icrası Jâzım gelen intihap bazen dört seneden fazla bir zamanda ya- pılabilir. Bazende intihabın ye- nilenmesi kararı verilerek Mec tis dört seneden daha az devam eder. Bu iki hal dahi kanunda derpiş edilmiştir. Demek ki büyük Millet Mec- Tisi dört sene için intihap edil- mekle beraber intihap devresi memleketin yaşadığı siyasi ha- yata ve umumi ahval ve şeraite öre dört seneden az olabilece gi gibi bu müddetin ayni şerait altında beş seneye kadar uza- ması da teşkilâtı esasiyede sa- rahatle kaydedilmiş esaslardır. Kanunun hiç bir yerinde in- “intihap devresi dört senedir” kaydi mevcut olmadığına göre Meclisin ahvali adiyede dört senede bir intihap olunacağı hakkındaki hükme istinat ede- rek böyle bir netiçe çıkarmak doğru olmadığı bu izahatımla tamamen anlaşılmış olur. Meseleyi hal! için Esasen mevzuu bahs mese- leyi hal için yalnız maddelerin kelimelerin üzerinde durmak değil daha ziyade milli bünye mizin tam ifadesi teşkilâtı esa- siye Okanımumuzun — birinci kelimesinden son satırma ka- Gar heyeti mecmnasınm ihtiva ettiği ruhu esasiyi mutalca et- mek ve bu ruhu iyi anlamak lâ- zumdır. Bu esasa göre malümu alinizdir. ki, Türkiye Büyük Millet Meclisinin 23 Nisan 336 tarihinde ilk toplandığı gün- den şimdiki teşkilâtı ( esasiye kanununun yazıldığı zamana ve nihayet bugüne kadar vazii kanuna hâkim olan ruh (es- pri) müselles tekâmlil safhala- rı arzederek kemalini bulmuş- tur. Bu tekâmülün ruhu bugün şerefli bir mevki olarak işgal ettiğimiz bu yüksek kürsünün başındaki levhada yazılıdır. Bu aynen teşkilâtı esasiye kanununda da vardır. Bu da Türki- yede hakimiyet bilâ kaydü şart mil- İetindir,, ibaresidir. Halil Beyfendi- nin okudukları yedinci maddeden i- ki madde yukarıda beşinci maddede ise, teşri salâhiyeti ve icra kudreti büyük millet meclisinde tecelli ve te merküz eden metni vardır.,, Şu hal de Büyük Millet Meclisi icrai ve teşril salâhiydtini nefsinde cemetmiş bir müessesei aliyedir, Meclis teşrif kuvvetini bizzat kendisi kullanır, İc- rai vazilesini şu ve bu şerait ve usul dahilinde intihap edeceği Reisicüm- burla, onun intihap edeceği hükü- met vasıtası ile yapar. Fakat, arka- daşlar, icrâ kuvveti tasavvur ettikle Tİ istikrar için dalma yerinde durur sa bu salâhiyetin esas; ile mücehhez olan yeni meclisin vaziyeti ne olur? Giden meclis ve yeni meclis Bir meclis filân tarihte intihap 0- lunmus, Tecdidi intihap kararını ver miş gitmiştir. Başka bir meclis gel- miş ifayı vazife, başlamıştır. O giden meclinin milfet namına ifayı vazife salâhiyetleri tiâmıl ve ne idiy- se, yeni meclisin de Vazife ve salâhi yetleri aynidir. O halde yeni meclis te mevcut olan bu icra salâhiyetimi başka bir meclisin kurduğu icra ciha zmn elinde bırakmak “devletimizin esası olan ruh ve fikirlerle nasıl ka bili telif olur? Bu meclisten evvelki meclisin kullandığı bir hak ne için aynen bugüne intikal etmesin ve ne için milletin iradesini temsil etmek Üzere bugün intihap (edilmiş olan meclis ayni kanunun Millet namrna kendine verdiği hakki istimal ede- rek Reisicümhur intihap etmesin ve niçin yeni hava ve yeni Suyun vücu de getirdiği meclisteki zevat içerisin den icra mal bizzat kendisi kurmasın? Riyazi bir nokta Arkadaşlar bu fikri riyazi bir nok tadan da tahlil ederek Tlalil Beyfen- dinin noktai nazarının musip olma- dığını tebarüz ettirmek isterim, Ma lümu âlinizdir ki bir tela dört Be- ne için intihap olunur. Fakat bugün olduğu gibi dördüncü senesinde de- gil ikinci ve hattâ birinci senelerinde dahi tecdidi intihap için karar vere- bilir. Bu suretle yeni gelecek meclis te meselâ bir veys bir buçuk sene sonra tekrar yeni bir meclisin intiha bna lüzum görerek kendi kendisini faaliyetten iskat edebilir. Demek ki bu suretle sabit bir inti hap devresi dedikleri dört sene için- de üçüncü bir meclis filen iy başına geçebiliyor. i Halil Beyin fikirlerine göre bu mi salimizdeki ilk meclisin Reisicümhu ru baki kalmak ve meclise intikal et mek icap ediyor. Halbuki o zamanın ahkâm ve şeraitine uygun noktai na zarların vücude getirdiği Reis hur şercitin mütemadiyen ve müte- seksilen dej ine rağmen hep ye rinde kalıyor demektir. Teşkilâtı e- sasiye kanunumuzun arzeylediğim ruhuna göre bun& doğru nazarile ba kılabilir mi? Fazla olarak kanunda böyle bir mâna çıkaracak sarih bir metin de mevcut değildir. ğ İstikrar meclisi Bizim rejimimizde bizim teşkilâtı esasiyemizde Halil Beyfendinin 6- bemeiyetle durdukları istikrar mese lesi meclisi ile, ru İle ve hükümeti ile hep birlikte nazarı dik kate alınmıştır. Bu rejim üzerinde daha çok tetkik fırsatı bulunursa daha çok söz söylenebilir. Arzetmek istediğim fikirler meseleyi teferruat üzerined daha ziyade teşrih edecek mahiyette uzun wzadiye Omita- Jea edebilir. Fakat bu izabatımın Ha lil Beyin kanaat ve noktai nazarına cevap teşkil etmeğe kâfi olduğunu zannediyorum ve binaenelyh sözü u zatmayr İzummuz , görüyorum ve muhterem arkadaşlarımın bu mesele üzerinde her iki maruzatı nazarı dik ci sahifeden geçen Yy mhur intihabı hakkındaki madde kate alarak karar vermelerini rica € diyorum. Halil Bey tekrar söyliyor Bundan sonra Yozgat meb'usu Sü leyman Sırrı Bey nizâmnamci dahili ninbuhususta tallâk edenimaddesini Arzetmek için söz istiyorum demiş- tir. Maamafih Halil Bey bu hususta ki beyanatının bitam bulmadığını i- leri sürerek tekrar söz almış ve şu sözleri söylemiştir: — Heyeti celileden çok istirham edeceğim, çünkü Recep Beyfendi (bilâ kaydü şart hâkimiyet milletin dir) esasında udul ettiğimi ileri sür- düler. Recep Bey (Kütahya) asla böyle bir şey söylemedim. Halil B. (İzmir) Bir kere yeni Reisicümhu- run millet meclisi tarafından intiba, edilmesi ve icra salâhiyetinin kendi- sine verilmesiyle biç bir vakitte u- zaklaşılmış olmaz Hâkimiyeti mili- ye esasatının tatbik edil medeni memleketin tekâmülü huku kisi ve bugünkü mevcut hal bunu tamamile müeyyittir. Meclis âdeta bir dairei intihabiye sıfatile milletin namına Reisicümhurunu intihap €- der ve ona kanunu esaside (kantnu «sasi değildir, sesleri) tesbit edilmiş olan salâhiyeti verir, Binaenaleyh i- fadelerimizde hâkimiyeti milliye csa sından udul etmek gibi bir şey kati yen yoktur. Benim ifadelerim tama mile hakimiyeti milliye esasına müs tenittir. Eğer meclisi âli müsaade ct seydi Recep Beyfendinin mütaleala ri ile belki taarruz edecek bazı müta Icalar dermeyane debilirdim. Bende nizin istinat ettiğim bütün şey reisi devlet makamınm istikrar ve zafa düşmemek bir presedan yapınamak endişesidir ve bu kanaatimde tama mile samimiyim. Meclinin müddeti hakkındaki mad deyi okumamışlar. Bendeniz madde yi çok dikkatli okudum, Meclis dört Senede bir intihap edilir diyor. Altta ki maddede de bu müddet şu şerait le çoğaltılır deniyor. Binaenaleyh dört sene müddet tamamile devreli intibabiye müddeti tecdiditintihap imkân: yoksa bu müddet arttırılır yeni teşkilâtı esasiye o kanunu bu müddeti tamamile dört sene olarak tesbit etmiştir. Reis: — Efendim tekrar siz söylemek isterseniz vöz almış arkadaşlar sözle rini söyledikten sonra söz ister ve söylersiniz (kâfi sesleri) Süleyman Sırrı Beyin izahatı Süleyman Sırrı (Yozgat) — Efendim nizamnamei dahilinin birinci maddesi devrenin ne demek olduğuna işaret ediyor, devre tecdit kararı verilmezse dört seneden iba- rettir demektir. Teşkilât: esasiye ka nununun 34 üncü maddesi, cümhur inin inbilâlinde meclis miçte mi İse yeni reisicümhuru derhal in- tihap eder. Meclis mliçtemi değilse reis tarafından hemen içtimaa davet edilerek Reisicümhur intihap edilir. Meclisin intihap devresi hitam bul- muş, veya intihabatın tecdidine ka- rar verilmiş olursa Reisicümhuru ge lecek meclis intihap eder. İşte mese le yoktur. (bravo sesleri, alkışlar). emer Ankara sporcuları Izmirde İZMİR 6 (A.A.) — Vürutlarma intizar olunan Ankara sporcuları şeh rize gelmişlerdir. Hilâliahmer müssmeresi Kadıköy Hilâliahmer şube- . si tarafından 21 mayıs perşem- be akşamı Süreyya tiyatrosu salonunda büyük bir müsamere verilecektir. Ömer Bey hakkındaki evrak Beyi dövdüğü iddiasile tahkikat yapılmakta olan sabık po- lis müdürü Ömer Beyin evrakı vilâ- yet memurin muhakemat encümeni. ne gelmiştir. Encümen, evrakı tetkik ederek Ö- mer Bey hakkında Hizum veya men'i muhakeme kararı verecektir. Ömer Bey emniyeti umumiyede- ki yeni vazifesine başlamak üzere dün Ankaraya gitmiştir. Feribot için tetkikat yapılıyor Sirkeci - Haydarpaşa arasın da feribot tesisatı için yapıla- cak sondaj ameliyatmı, bir Belçika grupu taahhüt etmişti, Bilâhare bu grup, bu teşebbüs- ten vaz; » Şimdi Anado lu'da yeni hatlar inşa eden İs- veç feribot tesisatı için Zevlet demiryolları nam ve he- sabına tetkikat yapmaktadır. Bu tetkikat bittikten sonra dev let demiryolları, tesisata başlı- yacak ve feribotlar mübayaa ve oöllüzdizeii azılar . Ticaret borsası (Başı 1 inci sahifede) sanı vazifelerile bu — tasarruf hareketini telif o etmek üzere tetkikat yapılması kararlaştırı- larak bu mevzu üzerinde kat'i «ve nihai bir karar ittihaz edil- meden içtimaa nihayet veril- miştir, Riyaset divanı cumartesi günü tekrar toplanarak borsa- da yapılacak tasarruf hakkında lâzım gelen mukarreratı itti- haz edecektir. Diğer taraftan borsanın da- ha mükemmel bir hâle ifrağmı istihdaf eden yeni nizamname- nin sür'atle çıkması için Anka- raya Borsa namma bir hey'et gönderilmesi takarrür etmiştir. Yeni nizamname ile simsar- lık ilga edileceğinden simsar- lar Borsa komiserliğine müra- caat ederek kendilerinin tüccar sıfatile borsaya abone kaydedil melerini istemişlerdir. Paris müstemlekât sergisi . PARİS, 5 A.A. — Beynel- milel müstemlekât sergisi ya- rn açıimcakiz İstanbul #üncü icra dairesinden: Tamamına (4748) ira kiymet takdir edilen Beyoğlunda Feriköyünde Eiref Efendi sokağında atik > cedit 39 No.lu hanenin tamamı açık art urmaya vaz edilmiş olup 11-5.031 tarihinde © şartnamesi | diyanhaneye talik edilerek 28-5-931 tarihine mü- sadif perşembe günü saat İğ ten 16 buçağa kadar Istanbul #üncü icra dalresinde açık artırma suretile satılacaktır. Arttırma ikincidir. Birinci arturmasında (800) liraya talip çık- mış olup bu kerre en çok arttırenın üstünde bırakılacıktır.. Arturmaya İ iştirak için yözde yedi teminat akçesi alınır. Mürerakim vergiler ile bele- diye resimleri vakıf icaresi müşteriye aittir, Hakları tapu sicillerile sabit olmiyan ipotekli alacaklılar ile diğer alikadatanın ve irtifak hakkı sahiple- rinin bu haklarını ve bususile faiz ve maserile dair olan iddialarını İlân tarihinden itibaren yirmi gin içinde evrakı müsbitclerile bildirmeleri li- sımdır. Aksi halde hakları tapu sicil lerile sabit olmıyanlar satış bedeli- nin paylaşmasından hariç kalırlar, Alâksdarların yeni icra ve iflâs ka- ununun 119 uncu maddesi hük- müne göre tevfik ve hareket etme leri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 930-505 dosya numara» sile memuriyetimize © müracamtları ilân olunur. Istanbul 4 cU icra memurlubuü- dan: 'Temamına 3490 lira kıymet tak- dir edilen Vefadı Molle Hosrev mahallesinin etik kirazli mescit cedir Kayserili Ahmet paşa sokağında atik 17 mükerrer cedit 7 mumaralı mas garaj bir bap hanenin tamamı 00-5- 931 tarihine müsadif cumartesi günü öğleden sonra saat 13,50 den itiba ren on alya kadar (16) Istanbul 4 eti icra memurluğunda ikinci art- orman yapılacık ve en ziyade art- tıranın Üzerinde bırakılacaktır. Birinel artırmada en ziyade 1300 liraya talip çıkmıştır. Sanş şartnsmesi 18-5-081 tari hinde divanhaneye talik edilecektir. Artırmaya iştirek için yüzde yedi teminat akçesi lâzımdır. Hakları tapu sicili ile sabit ol- mayan İpotek alacaklılar ile diger dlikadaranın ve irüfek hakkı söhip- lerinin bu haklarını hususiyle faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren evrakı müsbitele- rile bildirmeleri lâzımdır. Aksi tak- Grde hakları tapo sicili ile sabit ol” mayanlar satış bedelinin; paylaşma- Sipdan hariç kalırlar. Alakadarların icra ve iflas kanunun 119 cu mad- deslne göre tevtiki hareket etmeleri Iözumu ve müterskim vergi, belediye vakıf feres müşteriye aletle. Daha fazla malümar isteyenlerin 980-462 dosya numarası ile memuriyetimize müracaatları ilâm olunur. Istanbul ikinci tera memurluj dani Bir borçtan dolayı mahcus ve ya çevrilmesi mukarrer eç;af beytiye 10-8-031 tarihine müsadif pazar sat İŞ MA 13 arasında Takalmde Sıra servilerde Havat apar- tumanı Ölümde açık arttırma ile sac- lacağından talip olanlar mezkür gün ve samte mahallinde hazır buluna- cek memuruna müracaatları ida olumuz. | | | ii. om ADEM: iKTIDAR be İğeb tvlgey, 168, anbul ğ Yougosia e traf için maki FOTUĞRAFÇI arnıyce. Balldtek inğağla b MUHABİR erüracamt, adres ve bel gevşekli karşı en mücssir deva ŞERVON baplarıdır. Dep: İstanbulda Şir. kecide Ali Rıza Me Taşraya 150 kuraş posta ile gön“ derilir, İzmirde İret puzanındaki, Trabzonda Yeni Werih eczanele sinde bulunur. İst. 4 cü icra memurluğundan; Tamamına 3600 lira kaymet taks dir edilen Bakırköyünde Mühat paşa çifdiğinde Burlu çeşmede 15 Ne | on iki dönürm terbiinde maa bahçi- van mekânı kaynak suyu bulunaa bostanın tamamı 86-031 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar X ci artırması yapılar caktır ve enziyade aruranın Üstünde barakılacaktır. 1 inci artırmada en. | #iyade üç yüz liraya talip çıkmıştır. | Satış Şartnamesi 25-5-901 . talik edilecektir. Artırmaya iştirak için yüzde 7 teminat lâzımdır. Heklan tapa sicillile sabit olmayan ipotek Ol alacaklılar ile diğor alıkadarının ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hakla 4 tni ve hususile fair ve masırifla | dair olan iddislerm: ilin tarihinden | | tibazan 20 gün içinde evrakı mü | ! 1 eczanesidir. bitelerile bildirmeleri lâzımdır akel | halde hakları tapu sicillile sabir ol: miyanlar satış bedelinden hariç ka arlar. Alakadarların isra ve iflâs k | 119 cu maddesine göre tevfiki he ceket etmeleri lâzımdır. Müterekimi vergi, vakıf Icaresi müşteriye sit. Daha fazla malümat almak isteyen» lerin - 304 dosya numarasile memurivutimize o müracadları ilân olunur. “Reyoğlu dördüncü Sul hukuk mahkemesinden: © : Terkesine mahkemece © vaziyet olünan mötevefliye madam Topik'in mütassmıl bulunduğu 1) Beyoğlunda Sarı L0:fi mahal lesinde Sofyalı sokağında stik 6,6 mükerrer ve cedir 10,01 numaralı tahtında dükkân müştemil ( 7000 ) | lira kıymeti muhuimmineli bir bap hanenin temam. 2) Galatada okçu Muse mahale lesinde okçu Musa çıkmazında atik 12 mükerrer cedit 6 numaralı ve (80000) lira kaymeti muhammineli © bir bap apartmanın tamamı j Rüsumu delleliyesi ve ihâle pulu müşterisine ait olmak üzre açık art rma süretiyle sanlacağından talip olanların satış günü olan 14 haziran 081 pazar günü saat 14 de Beyoğ- lu dördüncü sulh hukuk mahkeme sinde hazır bulunmaları ve fazla malömat almak isteyenlerin 980-120 numara İle mahkeme kalemine mü: racasıları ilân olunur. i Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinden: Terekesine mahkemece vaziyet olunan müteveffa Hüseyin ağanın mutasaanıf bulunduğu: 1) Feriköyünde Feriköy mahal © lesinde mik Üftimiye ve cedit Ko” © kino sokağında atik 20 mlkerret ve 31 ve cedit 11-13 numaralı (2500) Hira kiymeti mahammineli tahtında bir bap dükkân müştemil kügir hanenin tamamı j ) mezkör hanenin ifraz edilen bahçesinde inşa edilmiş (7) muma: ralı Vi500 ) lira kıymeti muhammi- meli bir bap kâgir hanenin tamamı Rusumu delleliyesi ve ihale pulu müşterisine ait olmak üzere | açık artırma suretiyle 10 haziran 031 çarşamba günü saar (4 de sa: | tlacağından talip olanların kıymeti muhamminelerinin yüzde onunls betinde pey akçesini müstashiben wezkör gün ve saatte Beyoğlu dör düncü sulh hukuk mahkemesinde | hazır bulunmaları ve fazla maltmse almak isteyenlerin 030-33 numarı | İle mahkeme kalemine müracaatlar. ilân olunur. Istinbol Yedinci Tera Memarlu- Kundan Manisada seyvar sıhhiye memura in elyevm ikametgâhı meçhul bu. nan İsmsil Hakkı Bey Mütekaidini bahriyeden Arif Beye Dan masarif borçlu olduğusuz 300 küsur litanın tesviyesine daveti #u- tazamıın ödeme emrinin ikametgi. hınızın meçbuliyeti hasebile tebliğ olunamamasına ve ildnen tebliğar ifasına karar verilmesine binzen tarihi iladan iibaren 38 çün zarında yedinci ieranin 011-366 numarasını müsteshiben müracasa şayanı kabul bir itiraz dermeyan edilmediği çek dirde musmelel icraiyenin gıyabı Ma kılmacağı malâm ve öğ” tebliği makamına ksim dânca tebliğ olum