24 Mayıs 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

24 Mayıs 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Meclisin dünkü Bu tanunların ise bütçe kanunun- lan evvel çıkması lâzımdır. Bi iwenaleyh vaktinde yetişebil- nesi için münasip görürseniz nuhtelit bir encümen teşkil e- elim. - İsmet Beyin beyanatı Refet Beyin bu teklifini mü “ eskip Çorum meb'usu İsmet 3ey söz alarak dedi ki © — Heyeti celile muhtelit en “ümen teklifini kabul ederse » w muhtelit encümenin sureti eşekkülüne ait mütaleamı ar- “etmek isterim. Nizamnamei ilahilimizin, heyeti umumiye e, mevcut encümen- *at veya muhtelit encümen de eşkil edebilir, kaydı vardır. #uvakkat encümen, icrasına sütün vekâletlerin memur oldu *u kanunlar bütün encümenler İ e alâkadar olduğu için bu ka- ! mn tetkikinin teehhür et- esi lâzım geldiği zamanlar yapılan bir encümendir. Aubtelit encümen ise icrası bir "ii vekâlete mevdu olan kanun | er haiz olduğu encümenlerde İ rasile tetkik edilirse bunların jetkikatınnı teshhür etmemesi aaksadile bu encümenlerin bir 'sşerek muhtelit encümen teş- il etmeleri meselesidir. İ Vergi kanunu lâyıhası » Meclise altı adet vergi kanı- » gelmiştir. Bunlar- lan arazi vergisi lâyihası Ma- iye encümeninde tetkik edil- 3iş ve bütçe encümenine tevdi “dilmiştir. Muamele vergisi ü- tısat encümeni tetki atını bitirmiştir. Binaenaleyh iye ve bütçe ve dahiliye en 'ümenlerine tevdi edilecektir. Sütün bu vergi kanunlarının âtbikına memur Maliye vekili ir. © Mühim meseleler > Bunlar mali kanunlardır. Bu >ne gayet mühim meselelerle arşılaşacağız. Mesel âmühim “ir meblâğ tenzilâtı yapmak aruretindeyiz. Ve bu tenzilâtı evet idaresine hazmettirmek- ir. Bu itibarla bendenize kalır 'a bütçe encümeni muhtelit en iimene iştirakten hariç kı / Süleyman Sırrı Bey Yoz; i İüitçe encümeni harice bırakıl- lak suretile muhtelit encüme- in teşkiline taraftar oldu. “Recep Zühtü B. kürsüde Bundan sonra Sinop mebusu lecep Zühtü Bey kürsüye gele , e kdedi ki: > Memleketin ve halkın üze İl inde en büyük tesiri yapacak & İan mali kanunlar üzerinde- i Öz. Bupnların böyle alelacele i (karılması taraftarı değilim. : Geçen günlerimizde kül halin- i e veyahut alelacele çıkarıl- ış bazı varidat kanunlarının ; vemlekette ne kadar adaletsiz pile işime üz bir ma: hu gözümün önün- Li Mi ne kadar w- İ Om zamana mütevakkıf olursa “İsun, bunların encümenlerde irer birer müzakeresi taraftarı “m, Bunu arzediyorum. (Bra- o sesleri), | Reisin izPhatı Reis: ” — Şimdi esas itibarile muh- sit encümenin teşkiline karar at) (yerinden sordu): © — Muhtelit encümenin teşki bir teklif mi var? Ki; — Hayır, fakat, divan riyase eye ârzediyorum. Kabul nler ellerini kaldırsınlar. sis, bunun üzerine, yeniden nt vererek mevzuu bahis "& ların arazi vergisi, kazanç gisi, muamele vergisi, mü- t vergisi, veraset ve İn- vergisi, davar ve ehli hay hararetli içtima bu kanunların muhtelit bir en- cümende müzakeresine taraf- tar olup olmayanların anlaşıl- ması için, encümene taraftar o- lanların ayağa kalkmalarını ler, anlaşılmayor sesleri) Hasan Fehmi Beyin teklifi Bunun üzerine Gümüşhane meb'usu Hasan Fehmi Bey söz aldı: Bendeniz zannediyorum ki, eğer maliye ve iktisat encü- menleri müştereken bu kanun lâyihasını tetkik etsin diye me sele reye arzedilirse ekseriyetin ru sesleri) Dahiliye, adliye ve şu ve bu encümenler işe karışınca bu- nun mahiyeti değişiyor. Mese- lâ sayım ye ve adliye encümenlerile mü nasebeti yoktur. Belki de yal- nız bir maddesinde alâkası ver dır. İktisat ve maliye encümen leri de kendilerine taallük eden | maddeler neler ise bunları ister ve tetkik eder. Bütçe encümeni ise lâyihanın son şekline göre varidat ve masraf cihetinden bütçeye teklifi noktasından tetkik eder. Arzu edilen zama- nı kazanmakla beraber iyi tetki kat yapmak lâzımdır, dedi. Erzincan meb'usu Abdülhak Bey muhtelit encümene adliye encümeninin de iştirakini iste- di. Yozgat meb'usu Süleyman Sırrı Bey, muhtelit encümen- den vazgeçelim. İşi tabii cereya Bu, boyacı küpü değildir. Ka- nun böyle acele çıkmaz. Teklif kabul edilmedi Mzahar Münir Bey (Deniz- li): Muhtelit encümen teşkil edi lirse bunun heyeti umumiyenin nısfımın bir yerde toplanması demek olduğunu söyleyerekHa ın Fehmi Beyin teklifinin k bulüne taraftar olduğunu söy- ledi ve ilâve etti, - Bu gibi meselelerin zamanla alâkası yoktur. Hep bu suretle aceleden değilmidir ki, geçen sene çıkarılan kanunlar bir se- ne sonra ıslah ettirilmek mec- buriyetini hissettiriyorlar, Mü- teakıben tekliflere reye kondu. Muhtelit encümen teşkili tekli- fi Kabul edilmedi ve verilen ka rara göre bu lâyibalar evvele- mirde İktisat ve maliye encü- menlerinde tetkik edilecek, di- ğer encümenler kendilerine ta allök eden cihetlerini tetkik et mek üzere isteyeceklerdir. Meclis perşembe günü topla nacaktır. sema Vapurcular (Başı 1 inci sahifede) cular birliğinde başlıyan müza herete akşama doğru müsbet ve ticareti bahriyemiz için her halde e Gi bir netice ver miş olmuştur. Dünü in Seyrise- fain namına işletme müdürü Bürhaneddin ve vapurcular na mına Sadık zade Fehmi Beyle Alemdar ve Yelkenci zadeler kumpanyalarının mümessilleri iştirak etmişlerdir. Aldığımız malümata göre dün şu esaslar üzerinde anlaşıl mıştırı Seyrisefain idaresi Ka- radeniz hattında çarşamba gü- nü İstanbuldan kalkan iki nu- maralı postası kaldırmakta- | dır, Kamara fiatleri elde mev- cut vapurların sınıflarına göre tasnif edilmiştir. Kamara bilet lerinden elde edilecek hâsılat ta ayni şekilde tevzi edilecek- tir, Haftanın günleri Seyrisefa- in ve vapurcular arasında tak- sim edilmiştir. , Saman, ot ve emsali hafif eş İ ya yalnız vapurcular tarafın- dan nakledilecektir, Fakat şimdi de bu bloka da- hil olmayan diğer ufak kumpan mukabil cephe alacakla o Lik ğiye lunduğunu ifade ederek bütün | teklif etti. (Salonda gürültü | muvafakatine iktiran eder(doğ | | maz! kanununun dahili- | nına bırakalım. Acelesi yoktur | İ mi kâtibi Cvedet Bey bugün MİLLİYET Birinci sahifeden geçen yazılar! BERNA KAPAMA AŞ DM AREL 0 SERKA Tarih vesikaları | (Başı birinci sahifede türdüm. Gördü, ve çok müteessir ol du. Evrakın tasnifi için © ayda 300 lira tahsis, ve Hazine; Evrakta bir | heyet teşkil ettirdi. Bu bey'et uzun müddet evrakın tasnifile meşgul ol- du, ve epeyce de iş görüldü. | Cümhuriyetin ilânından © sonra tahsisat arttırıldı, daha fazla ve da- ba muntazam iş görüldü. Birkaç © ne evvel tahsisat kesilince iş dürdu. | Ve bügün, kalan evrak, eski halin- de, gene çürümeye mahküm bir va- ziyettedir. Ayasofyadaki evrak, Allah vah- set eylesin, Şehislim Hayri B. himmetile tasnif edildi, 28 sandık © larak, Ayasofyadaki Evkaf mahze- ine konuldu. İnşallah onlar. satıl. Sultanahmet mabzeninde bulunan göne ayni ehemmiyeti haiz evrakın tasnifine ise sıra gelmedi Hamdullah Suphi Beyin Maarif Vekilliği zamanında, İsmet © Paşa Hazretlerinin lütafkârane teveccüh leri eseri olarak, Ha: dürlüğünü deruhte nifini temin etmekliğim teklif bu- yuruldu. Hamdullah uphi Beye su- nu soyledim: — Ben esasen Darülfünunda Tür. kiye tarihi müderrisiyim. Böyle bir işi deruhte etmek vazifemdir. Fakat evvelâ Sultanahmetteki, Ayasofya- daki evrak bir yere getirilsin, bu lar bir bey'et tarafından temizi sin, Bendeniz maalmemniye neza- ret ederim. Hamdullah Suphi Bey sözüme hak verdi. Fakat bir çok gavail ara smda bu iş görülemedi. Geçen sene Gazi Hz. ne ayni istir- hamını arzettiri, Memnun oldular, ve bu meselenin ballini tasvip bu- yardular, Iş bu merkezde iken, bir de işi- diyoruz ki Sultanahmetteki evrak 200 balya olarak satılmış! Satılan evraktan yere dökülüp te çoçuklar tarafından yirmi © kuruşa satılanları gördüm: 1134. tarihli, Hatçe sultanın mutbak defteri, OO zaman yenilen yemeklerin isimleri, ve bir sultanın mutbak masrafı hak kmda mühim bir vesika. Şeyh Gali- bin ailesine ve aile efradına dair bir hüküm. Donanma masarifine ait bir defter, Uugur yazısile bir alfabe. Acaba bunlar mühim vesikalar de- | mi? Esasen Babiâli Hazinei ev- rakındaki evrak ta bu çeşit vesikalar dan ibarettir. Yirmi senedir Hazinei Evrakta çalışıyorum. Hazinei Evrak vesika larına müstenit yazdığım bütün ki- taplar Alman, İsveç, Leh, Macar ve Bulgar lisanlarına terceme © edil Hattâ büyük rütbede © nişanlar da gönderildi. Bu kitaplara verilen €- hemmiyet, benim kudretimden ziya de onlardaki vesikaların haiz olduk- ları kiymet içindir.” — mese ——— İki asarıatika müte- hassısı geldi Amerikan Şikago şehri da rülfünunu asarı atika müderrisi M. Robert Moris ile Almanya arı atika mütehassıslarından Henrik fon der Osten dün şeh- rimize gelmiş ve doğru Ankara ya gitmişlerdir. Her iki müte- hassis orta Anadoluda Ameri- kalılay tarafından yapılmakta olan asarı atika taharriyatı hak kında tetkikatta bulunacak ve hafriyatı takip edeceklerdir. Peştedeki Turizm meclisi içtima! Türkiye Turing kulübü umu Peşteye gidecektir. Mumaileyh geçenlerde Peşteye giden Tu- rin kulüp reisi ve Kocaeli meb- usu Reşit Saffet Beye mülâki olacak ve her iki zat Türkiye Türing kulübü murahhası sıfa tile Peştede toplanacak turizm umumi meclisi içtimeıa işti- rak edeceklerdir. Habersiz ziyaretçi Kasımpaşada Büyük piyalede o- turan Osman Abdürahman isminde bir adam ayni mahallede Muharrem efendinin bahçesine girerek (çiçek toplamıya bağlamış, Muharrem efon di bu habersiz çiçek toplamıya kız- muş, Osman Abdürahman ile kav- gaya başlamış, fakat neticede Osma nın hanöle etiği bıçak darbesile de rin ve-ağır bir yara alarak yere yı. üülmiş, yetişenler tarafıdan hasta. PAZAR 24 Bir kadını vurdular Cinayetin sebebi kıskançlık 've sarhoşluktur.. Evvelki gün Süleymaniyede bir Ginayet olmuş, bir hamal bir kama darbesile bir kadının bağırsaklarını deşmiştir. Bağırsakları dökülmüş olarak hastahaneye nakledilen kadın yan- gin yeri yosmalarndan yamalı Fat- ma, bu kadını yaralıyan hamalda dostu Hüseyindir. Kavganın iki se- bebi vardır. Bu seböplerden biri sar boşluk, diğride “isülen” kiskanç- Uletar, Hamal Hüseyi cinayeti mü- tealsip kaçmıştır, Yamalı Fatmanın hayatı tehlikelidir. Parasını zorla mı almışlar Kadıköyünde Cevizlikte çıkmaz Emin Bey sokağında oturan aktör | Hasan Fevzi efendi perşembe günü akşamı Galatada tuhaf bir macera geçirmiştir. Kadıköyünde oturan Hasan Fev- si efendi o gece son vapur olan 22,15 vapurunu kaçırmış, saat | vapuru- nu beklemek mecburiyetinde kalmış, vakıt geçirmek içinde © Galatadeki Holivot birahanesine gitmiş ve ora- da hem kendi içmiş, hem arkadaşla- rına İçirmiş, sıra para vermeye gel- diği zaman meyhanede Hasan Fevzi eendiden liste hililına fazla para istemişlerdir. Hasan Fevzi efendi is tenilen yekünda bir hesap yanlışlığı olduğunu söylemek istemiş, | fakat daha ağzını açarken yüzüne şiddetli bir tokat inmiş, ve bunu tekme yum yuk, ve saire takip etmiş, müşteri yetişen polisler tarafından kanlar i- sinde kurtarılabilmiştir. Bu. d başı patlamış, beli Yiras havalanmıştır. Hasan © Fevzi efendi müddeiumurgiliğe müracaat etmiştir. Zehirlendi ve öldü! Abanozda Sabri öfendinin kâhve sinde garsonluk eden Lâz İbrahim evvelki gece kahvede birdenbire ze. hirlenmiş, Sürpagop hastanesine nak ledilmiş isede ölmüştür. Lâz Ibrahi- min esrardan ve rakıdan zehirlene- rek öldüğü anlaşılmıştır. Maarijli Talebe yurdu Beyazıttaki kışla önü-| müzdeki sene hazır Darülfünun arkasındaki eski as- keri kışlanın tamiri bu ay sonunda ektir, Halk fırkası buraya 25 bin lira sarfetmiştir, Bina ikmal e- dilmiş bir şekilde önümüzdeki ders senesi başında talebe yurdu. olarak açılacaktır. Yurda 500 talebe | almacaktır. Bunlar için karyola, yemek takımı dolap ve snire alınmak üzre yeni- den 50 bin lira sarfedilecektir. Bir kaç sene zarfında bu kışlanın yanın | daki binalar da salın alınarak bu ci- var bütün ihtiyaçlarile bir — talebe yurdu manzumesi haline getirilecek ortadaki sahada tenis, voleybol ve | saire gibi spor sahaları vücude ge- Vecektir, Son sımfların imtihan günleri Şebrimizdeki lise ve orta mektep müdürleri dün maarif emanetinde iç- tima ederek son sınıfları imtihan günlerini tesbit etmişlerdir. Maarif müdürü teftiş- ten dün geldi Maarif müdürü Haydar Bey Si. Mivri ve civarında yaptığı avdet eti Haydar B. yeni ya- pılacak mektepleri mahallerini de | tesbit eti Üsküdarda fıkara muayenehanesi âliahmer Üsküder kazası, Ye- mahalle nahiyesine tabi Murat Reis ve Pazarbaşı mahalle şubeleri tarafından Yeni mahalle caddesinde muhtacin için meccani bir muayene hane açılmıştır. Muayenehane her gün muayyen bir saâtte fukaraya a- çık bulundurulacak ve liler. bele. MAYIS teftişten | 1931 Fırıncılar tehdit Tophanede Boğazkesem'de Ce- vat Beyin fırınında çalışan hamur. kâr “Teli” evveli | ün müracaat ederek ipsiz İbrahim is minde © bir sabi: kalın kendisini ölümle tehdit ede- rek cebren para larını almağa te- sebbüs ettiğini id din etmiştir. Bunun üzerine zabıta © muhtelif semtlerde birçok Tehdide uğrayan- esnafı da eyni — lardan Toli | tarzde tehdit ettiği söylenen İpsiz Ibrahim hakkında tahkikata başla. maşter. Ibrahim, Rize'de katil maddesin deni (15) seneye mahküm olmuş ve mahkümiyet müddetini ikmal etmiş bir sabıkalıdır. Kendisi isticvap edil dikten sonra kefalete raplen tahliye olunmuştur. Niçin intihar etmek istedi? Sütlücede hamam sokağında © turan 25 yaşımda Nazmiye evvelki akşam tentürdiyot içerek in tihara teşebbüs emiş, Haseki hasta- nesine kaldırılarak tedavi altına alın muştar. Nazmiye hanımın intihara te- şebbüsünün sebebi biraderi tarafın- dan tekdire maruz kalmış olmadı- dır. zabıtara hanım Yangınlar Beykozda Yalı caddesinde Nigâr hanımım evinden yangın çıkmış, te- vessüuna meydan verilmeden söndü- rülmüştür. Usküdarda Hâkimiyeti caddesinde kunduracı Ali efendinin yetişen İtfaiye larafından söndürül. müştür. Dükkânm 2000 liraya si. gortalı olduğu anlaşmıştır. Fatihte at pazarında Mehti efen dinin dükkândan ve Galatada Ne cati Bey caddesinde Muslafn efen- dinin dükkândan yangın. çılamış ise de yetişilerek söndürülmüştür. Memlekette 10,000 lira Adana | o tanesinde | bir ihtilâs Adanadan bildirildiğine Posta havale memurlarından biri isi makbuz kullanmak suretile on bin lira ihtilâr etmiştir. Bu zatın bir ay için mezunen buraya geldiği anlaşılmış ve politce aranmışsa da bulunamamıştır. Bu memurun Ame- rikaya gittiği zannedilmektedir. Tarsusta yağmurlar Son yağan yağmurlar Tarsus mezruatında mühim tahribat ye | mıştır. Seller buğday ve arpa zeriya bni tahrip etmiştir. Zarar yüz bin İ lira tahmin ediliyor. | Denizde; Trivin vapuru kürtarıldı Geçen şuhatın yirmi beşinde çı kan büyük fırtına ve sir esnasında Karadeniz boğazında Anadolu Ka- raburnu civarmda İngiliz bandıralı Trivin vapuru karaya düşerek yarı- sma kadar batmeştı. Manganez yüklü ve 7200 ton hacminde olan bu vapur dün Türk gemi kurtarma limited şirketine ait Lanina tahlisiye vapuru tarafından yüzdürülmüştür. Vapur dün akşam | Kalamış önüne getirilmiştir. İ mma ME- Müdürler töplandı Belediye bilümum şube müdür- leri dün sabah reis muavini t Beyin riyasetinde toplanarak bele. diyenin kambiyoyu © alâkadar eden | ihtiyaçlarını tesbit etmişlerdir. Mü- | dürler hey'eti hafta içinde bir daha toplanacaklardır. Bir nişan! Beyoğlunda Fransız tiyatrosu müsteciri M, Lemana Yunan hükü- meti Yunan hars ve san'atını Türki | hik mamulâtının kalite itibarile daha | İ iracatımızn artması için lâzm ge İ idare bu sene yeni bazı si yede tanıttığı için “Fenix de Grâce” nişanının ofisiye rütbesini vermiş- Balıkçılık. M. Vebermanın beyanatı Mütehassıs, yapılan işler hakkında nediyor? Balık mütahassısı mösyö Veber man dün bir muharririmize demiş — Enstitüde biolojik ve ihti. yolojik tetkikata ilâveten balıkların dahili piyasada sürümünü artırmak maksadiyle ve bozulmamaları sair lâburatuvarlarda tesis edilen vesaiti nakliye ve souk hava tertiba tında azami derecede bir faide temin | etmek üzre tetkikatta bulunulacak- | bir, Fakat bu tetkikattam asıl maksat İ Türkiyeden ihrac edilen balık ve ba | sri usullerin tatbiki ve umumiyetle | len tetbirleri ittihaz eylemektir. Balıkçılık yalnız balık tutmak değildir. Milk iktisadiyatın bir şu- besi olarak telakki edildiği takdirde yesaiti nakliye, soğuk hava tertibatı Bu eril ki balıkçılığın 1s laha muhtaç olduğu şeklindeki be- yanatım balıkçılık cemiyeti reisi Ah | met Muhtar Bey tarafından yalnış olarak anlaşılmıştır. Türkiyede tat- bik edilen balık saydı usullerinin ip tidai veya şimdiki ihtiyaca kâfi gel mediğini iddin eylemediğimi Ahmet Muhtar Bey hiç şüphesiz bilirler. Fikrimi değiştirmede sebep yoktur. Yalnışlığın asıl sebebi balıkçılığa müteallik tabirlerin maalesef kati bir mana ifade etmemesinden ileri geliyor.” Otomatik dubalar İaresi son sis- duba getirtti dürü Necmeddin bütçe etrafında görüşmek üzre Ankaraya gitmiştir. Tahli idaresi bu sene yeni bazı tesi- sat yapmak arzusundadır. İdarenin evvelce sipariş et- | iki fener dubası ahiren manımıza gelmiştir. Bu dubi lar Avrupada bile yeni kullar l raağa başlanmış en son sistem fener dubalarıdır. Bütün tibatı otomatiktir. Ziya intişa- ri ve sisli havalarda düdük ça- lınması hâp otomatik olarak ce reyan etmektedir. Dubalardan biri ihtiyat olarak limanımıızda kalacak, diğeri Karadeniz boğa zının on beş mil açığında şim- di mevcut olan fener gemisinin yerine konacaktır. Dubaların şimdi İstinyede tecrübeleri ya- pılmaktadır. Eğer (tecrübeler muvafık netice verirse, biri ta- nesi bu hafta fener gemisinin yerine konacaktır. Tahlisiye idaresinin yeni sene bütçesi varıdat kısmı 500 bin liradır, masraf ise 300 bin lira kadardır. İdarenin varıdat faz- lasmdan 650 bin lirası vardır ki bankada mahfuz bulunmak- tadır. Bu paranın bir kısımı ile Bey yeni ler daha yapacak ve tahil teşkilâtmın daha vasi bir şekle ifragına çalışılacaktır. — İdare | kadrosu yeni sene zarfında ge- çen senenin ayni olarak 250 ki Kubilây abidesi Valinin riyasetinde bir ian: komisyonu teşkil edildi Şehit ilây namına rekzedile- cek âbide için yapılacak yardımlar hakkında bazı mukarrerat ittihaz etmek üzere vali Muhiddin — Beyin riyasetinde bir komisyon teşkil e dilmiştir. Komisyon salı günü ilk iç timaını aktedecektir. Komisyon şu zevattan mürekkeptir: Vali Muhiddin, muavini Fazlı, Belediye muavinleri Hâmit ve Şerif, müddei umumi Kenan, — defterdar Şefik, marif emini Muzaffer, rusu- mat müdürü Seyfi, vilâyet sıhhiye müdürü Ali Rıza, ticaret odası rei- si Nemli zade Mitat, Halk fırkası İstanbul vilâş isi Cevdet Kerim, belediye daimi encümen reisi Tev- Aero - Ekspresin bir teklifi Aero » Ekspres tayyare şirketi dün posta idaresine bir teklifte hu- Tanmuştur: Posta ida: kişelerinde Pa: İstanbul merkez için geceleri mek- de geceleri mektup kabul edilmesini istemiştir. Gülhane müsamereleri Gülhane senelik müsamereleri- nin on ikincisi mayıs yirmi dör. düncü pazar günü saat dörtte inikat edecektir, Otomabilli amaaklar Çorludan geçerken Üç gün evvel şehrimize gel- diklerini yazdığımız Kont Şnis teyn vexefikasile Kont Barfi ve » | refikası bir iki güne kadar seya | hatlerine gene otomobil ile de- vam etmek üzere Köstenceye gideceklerdir. Seyyahlar Edir- neden İstanbula gelirken bir | yanlışlık eseri olarak Çorluda tevkif edilmişler ve kendilerine “ Çorlu mmtakasınm © memnu mıntaka olduğu anlatılmıştır. Yapılan tahkikat (neticesinde seyyahlarm seyahat maksadile oraya geldikleri anlaşıld dan şimendiferle İstanbula gel melerine müsaade olunmuştur. Seyyahlardan Kont Balfi şehri- mizde teşebbüsatta bulunmuş İ ve Çorluda alıkonulan otomo- billerinin şimendiferle | la nakline müsaade istemi e Bu talep kabul olunduğundan otomobil dün şimendiferle şeh rimize getirilmiştir. Tahran sefaretimizde bir suvare TAHRAN (Hususi) — Tür- kiye sefarethanesinde muhte- şem bir süvare verildi. Sefaret- hane bahçesi ince bir zevki gös teren tarzda tezyin ve tenvir e- dilmişti. Yağmura rağmen Talr randaki yüksek mahafil men- supları sefarethanenin salonla- rında neş'eli bir gece geçirdiler. Sefir Hüsrev Beyin sevimli şah siyeti ve davetliler arasmdaki mütebessim ve mültefit siması süvareye gelenlerde samimi in tibalar bıraktı, Sabahın geç vak tine kadar dansedilerek, hoş sa atler geçirdiler ve sefarethane- den tatlı bir hâtıra ile ayrıldı. lar. m amin kl İst. 3 üncü hukuk hakimli- ğinden: Hüsniye hanım kocası Te- mel efendi aleyhine ikame eylediği koşanma davası üze- rine ilânen vaki teliğe rağ- men mahkemede ispatı vu- cut etmediğinden bir mua- mele yapılmaksızın hakkında gıyap kara ittihaz edilerek tahkikat 7-6-931 pazar saat ona bırakılmıştır. Yevmi mez kürda gelmediği veya vekil göndermediği takdirde gıya- bında tahkikata devam olu- cağı ilân olunur. Şile Asliye Haluk Mahkemesin- den: Şilenin Übeyli o kariyesinden Hanife hanımın kariyeyi mezküre- den zevci İbrahim oğlu Hasan aley- hine ikame eylediği feshi nikâh da vasının yevmi mubakemesinde müd dei aleyhin namma tastir kılman İ davetiye zahrındaki © moşrubata ve kariye ilmühaberine nazaran merku mun bundan 15 senc evvel askere gidip bir daha avdet © eimediği halen ikametgâhı © meçhul olduğu anlaşılmakla mahkemece ilânen teh- ligat icrasma karar verilmiş ve yev- mi muhakeme 96-931 Salı günü sa- at 14 te talik kılınmış olduğundan yevmi ve vaktı mezkürda müddela- leyh mahkemeye gelmez veya bir vekil göndermezse hakkında gıya- ben muhakeme İcra olunacağı ilân fik Beyler. © Ticaret İşleri Umum | olunur. Müdürlüğünden: / 30 ikinci teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tescil edilmiş olan ecnebi şirketlerinden (Sovtorgflot Soviyet Sefa- teariyesi hisseli şirketi ) Türkiye umumi vekilliğine ken 1 teşrinievvel 931 tarihinde hi bu kere müracaatla şirketin disine verilen vekâlet müddeti tam bulmak ve şirket namına yapacağı işlerddn doğacak davalarda bütün mahkemelerde dava eden, edilen ve üçüncü şahıs sıfatlarile hazır bulunmak üzere ( Galüşkof Vasi'i Romanovi b Efendiyi tayin e - Colousehkoff o Vassily ylediğini bildirmiş ve lâzmge-