1 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Halis İsveç çeliğinden gayet ihtimamla imal ve fenni mikroskopla kontrol edildiğinden rekabet kabul etmez derecede metin ve diğer bıçaklara nisbeten ehvendir. Bir tecrübe kâfidir. Şahsi menfaatiniz için her yerde arayınız. kuruşa, daha fazlasına vermek günahtır. para yarı yarıya daha ucuz ve daha müessir yerli malı olan FAYDA'yı istimal ediniz. Sinek, sivrisinek, tahta kurusu, pire, göve vesair haşaratı yumurtalarile aniyen mahv re itlâf eder. Kokusu lâtif. Kat'iyyen leke yapmaz. Bütün devairi devlet ve müessesatı milliye ve ecnebiye FAYDA istimal eder. Kutusu 50 büyük 75 bir kiloluk 125 kuruştur. Hasan ecza deposu. Toptancılara tenzilâ. j Devlet Demiryolları İdaresi İlânları İ Derincede bulunan doksan bin kayın traversin Samsuna nakli kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 20 haziran 93İ cumartesi günü saat 16 da Ankarada devlet demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak ede- ceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını aynı günde saat 15,30, kadar komisyon kâtipliğine vermeleri lâ- zımdır. Talipler münakasa şurtnamelerini (üçer) lira muka- bilinde Ankarada ve İstanbulda idare veznelerinden tedarik edebilirler. ... Münakasası feshedilen muhtelif bina vevagon camları pa- zarlıkla mubayaa edilecektir. Pazarlığa iştirak edeceklerin 3 haziran 931 çarşamba günü saat) 15te 2050 liralık te- minatlarile birlikte Ankarada malzeme dairesine müracaat Büyük Tayyare Piyangosu 5.inci Keşide 11 Haziran 1931 dedir. Büyük ikramiye 50,000 liradır. Avrıca: 15,000, 12,000, 10,000, 8,000, Liralık ikramiyeler ve 40,000 Liralık bir mükâfat vardır. Köprüden 35 dakikada irişilen Suadiye Plâjı, Gazino, Lokanta ve Oteli Haziranın 5 inci Cuma günü açılacaktır. Plâj, bütün asri konforu ve sıhhi şeraiti haizdir. Gazino ve lokantada her nevi meşrubat ve mekülât nefis ve eh- vendir. Parkta Maestro Sternadt idaresindeki orkestra caz her gün terennüm edecektir. Ayrıca mukemmel bir dans mahalli vardır. Otel, sıhhi ve temiz olup iyi ve emin bir idare tahtındadır. Müessesemiz Avrupanın en yüksek plâjlarile kabili kıyas bir derecei mükemmeliyettedir. Teşrif edecek müşterilerin memnun ka acaklarını ümit eyleriz A e pm al m LNG görüldü; kılınacaktır. Talipler şartna- mesini görmek üzere her gün öğleden evvel ve münakasaya iştirak içinde tarifatı kanuniye dairesinde mektuplarmı vakti muayyeninden evvel komisyo- na ita etmeleri ilân olunur. s.s As.SN.Mp. nin bir senelik ihtiyacı olan âzami 43,920 as- gari (40880 kilo © ekmek aleni o münakasa © suretile satn O(oölmâcaktır. ( İhale si 6-6-931 saat 15 te icra oluna- caktır. Taliplerin — şartnameyi görmek üzere her gün öğleden iştirak için de vakti muayyeninde te- minatlarile birlikte komsiyonu muzda bulunmaları ilân olunur evvel ve münakasaya .|.. 803,200 'kilo odun kapalı zarfla münakasaya o konmuş- tur. Teklif mektupları 7-6-931 saat 16 da açılarak fiatlar had di lâyık görüldüğü takdirde i- lerin şartnamesini görmek üze re her gün öğleden evvel ve münakasaya iştirak için de ta- rifatı kenuniye dairesinde mek tuplarnı vakti muayyenden evvel komisyona ita etmeleri ilân olunur. M.M ma komisyonuilâ Ordu ihtiyacı için yerli ma- mulâtından 52,000 metre arka çantalarına mahsus bez kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 14 Haziran 931 pazar günlü saat 15 te Anka- rada merkez satın alma ko- misyonunda yapılacaktır. Ta- liplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzere te- minatlariyle birlikte mezkür komisyona müracaatları. Malöllerle şebit yetimlerinin 931 senesi ikramiyelerinin tes- biti için şubelerine müracaat etmek üzre 30 mayıs 931 akşamma kadar verilen müd- detin görülen lüzum üzerine 30 haziran 931 akşamına kadar temdit edilmiş olduğu ilân olunur. ... İzmitteki kıtaatın ihtiyacı olan fasulya kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İha- lesi 3-6-931 çarşamba günü saat İS te İzmit askeri satın- alma komisyonunda yapıla- caktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzre Fındıklıda bey" etimize ve şariname almak ve tekliflerini vermek üzre teminatlarile İzmitte mezkür İ komisyona müracaatları Ordu ihtiyacı için yerli fab- rikaları mamulâtından 185,000 metre astarlık bez kapalı zarfla münakasaya konmuş- tur. İhalesi 16 Haziran 931 salı günü saat İ5te Anka- rada merkez satın alma ko- misyonunda yapılacaktır. Ta- liplerin şartname almak ve tekliflerini vermek üzere te- minatlariyle birlikte mezkür komisyona müracaatları, ... İzmitteki kıtaat ve müessesa tn ihtiyacı olan un kapalı zarf la müntakasaya konmuştur. İha | lesi 2-6-931 günü saat 15 te İzmit askeri satın alma komis- | yonunda yapılacaktır. Taliple- | rin şartnamesini görmek üzere | Fmdıklıda heyetimize ve şart- name almak ve tekliflerini ver- mek üzere teminatlarile mez- kür komisyona müracaatları, 356 halesi icra kılınacaktır, Talip | <5 ARYESİ 1 j, en eski şöhretleri söndüren harikulâde nefaseti naizdir. Bir kadehini içerseniz ebediyen meftinu olursunuz. Sanar, Sabunsuz, Fırçasız dakikadı TIRAŞ “zn” için Kremini kullanınız. Her yerde bulunur. Deposu Yeşildirek Sıvacıyan han No. 10 BUZ Okkası: 3 Kuruş Satış mahalleri şunlardır: İstanbul cihet Beyazıt tramvay durağı Gedikpaşa caddesi Nuruosmaniye Çenberlitaş s0- kak Sultan Ahmet Peruzağa sokak Aksaray camii karşısı Samatya Sulumanastır Unkapanı Taşçılar sokak Bahçekapı 2'inci vakıf han Bahçekapı Arpacı han Sirkeci Derviş sokak Sirkeci Hamam sokak Balıkpazarı Hasır iskelesi Tahtakale karakol sokak Fatih Saraçhane başı Fatih Şekerci Han Eyüp camii karşısında Bakırköy Aynalı bakkal Yeşilköy istasyon civarı Galata ciheti Galata Fermenecilerde Galata Perşembe pazarında Galata Millet hanında Galata Topçularda Galata Demirci sokak Galata Kılıcali Paşa camii Beyoğlu ciheti: Beyoğlu Balıkpazarı Galatasaray Yeni Çarşı İst klâl caddesi Asmalı Mescitte Sofyalı Boyoğlu Yüksek kaldım Sıraservide klise sokak Beyoğlu Glavani sokak Beyoğlu Derviş sokak Şişlide Osmanbeyde Şişlide Pangaltıda Şişlide Kurtuluş caddesi Maçkada silâhhane caddesi Kasımpaşada Ragıp Bey cad- desi Altın bakkalda No. 223 Boğaziçi ciheti: Beşiktaş iskelesi Bebek iskele gazinosu Arnavutköy maballebici $ Yeniköy mahallebici Ortaköy tramvay caddesi Emirgân maballebici Tarabya rıhtımında No. 8 Büyükdere caddesinde Anadoluhisar mahallebici İstinye bira deposu Kuzguncukta iskele civarı Beylerbeyi mahallebici 'engelköy mahallebici isküdar Çarşıboyu Kadıköy ciheti: Kadıköy Çarşı içinde Moda caddesi No. 261 Kınıltoprak Ihlamurda Erenköy istasyon civarı Adalar ciheti: Büyükada, Heybeliada, Burgaz Bu dükkânlarda buzun ok- kası 3 kuruştur. Fazlaya sa- tanlar Obakkında (telefonla Beyoğlu 4085 numaraya mü- racaat olunması mercudur. Bu satış mahallerinde geceli gündüzlü buz bulunur. Doktor Nâzım Şakir Bey Avrupadan gelmiştir. HAZIRAN 193x öm e a KARI KIZ KULESİR Park « Plâjında İ Yakında HİKMET RİZA Hanım ve ae LİM Heyeti - Münakasa ilânı ı o Akşehir BelediyeRiyasetinden: Nafıa vekâleti celilesince musaddak evrakı keşfiyesi mu- İ cibince Akşehir kasabasına 3 kilometro mesafede bulunan | menbadan isale edilecek su ve bu suyun kasaba vücude getirilecek tevziat şebekesi ile tesisatı sairesi kapalı kü münakasaya konulmuştur şöyleki: 1 — Münakasa müddeti 29 mayıs 31 tai 29 haziran 31 tarihine müsadif ölan pazartesi günü saat 17 ye kadar olmak üzre bir aydır. İ 2 — Münakasaya iktidarı fenni ve malisile hüsnühaline itimat ve bu gibi tesisatı vücude getirmiş ve yahut vücude getireceğini mütehassıs bir mühendisin musaddak teahhüdünü ibraz edenler kabul edilir. 3 — Münakasaya iştirak etmek isteyen talipler, işbu su tesisat ve şebekesini müjir evrakı keşfiye bedeli bulunan 147,785 lira 86 kuruşun * 7,5 mıktarı olan 11083 lira 94 kuruşluk teminat akçesini veya bu mıktar üzerinden muteber bir Bankanm teminat mektubunu makbuz inukabilinde Bele- diye veznesine teslim etmeğe mecburdurlar. 4 — İhalenin üzerinde lekarrür ettiği talip teminatı mu- İ etmediği takdirde işbu “67,5 teminatı muvakkate akçesi be- İ lediye nam ve hesabma irat kayolunacaktır. 5 — İhalenin üzerinde tekarrür ettiği talip nihayet bir suretile teminatı katiye akçesine tebdil etmeğe mecburdur. 6 — İhalenin üzerinde tekarrür ettiği talip teminatı mu- vakkate akçesini temin-tı kat'iye akçesine iblâğ muamelesini | musaddak mukaveleyi aktetmeğe mecburdur. Şeraiti tediye: 7 — Tesisat hitam bulup faaliyete geçtiği tarihten üç ay sonra kabulü muvakkat muamelesi yapılacak ve bu kabulü muvakkat muamelesinin ikmalinden 10 gün sonra bedeli iha- lenin birinci rub'u olan meblâğ derhal müteahhide ve ya emrü havalesine tediye olunacaktır. Bakiye kalan diğer üç rub'u işbu tediye tarihinden birer sene fasıla ile üç sene zarfmda müteahhide veya emrü bavalesine tediye olunacaktır. 8 — Kabulü muvakkat muamelesi tarihinden 6 ay mürür ettikten sonra belediye ile müteahhit arasında kabulü kat'i muamelesi icra edilecek ve bunu müteakip derhal müteahbi- | din “615 teminatı kat'iye akçesi müteahhide veya emrü ha- valesine ret ve iade o'unacaktır. 9 — Belediyenin işbu tesisat ve şebekesi inşaatının bedeli ihalesini tediye hnsusunda müteahhide karşı olan teahhüdatı, Akşehir Bankasının -teminat mektubile müteahhide temin olunacaktır. 10 — İhalenin üzerinde takarrür etmiş olduğu taliple belediye arasında aktedilecek © musaddak mukavelenin imza- sın müteahip işbu banka teminat mektubu müteahhide mak- buz mukabilinde derhal tevdi olunacaktir. Müteahhit dehi sonuncu bedeli ihale taksidinin kendisine tediyesini mütes- kip hemen derhal işbu teminat mektubunu belediyeye ret ve iade edecektir. 11 — İşbu su tesisatının heyeti umumiyesine ait musad- dak keşif evrakı ile merbutu inşaat şartnamesi 25 lira bedel mukabilinde Akşehir belediye veznesinden alınabilir. 12 — Bu hususta daha fazla tafsilât almak ve yapıla- cak su tesisatı hakkında menbam vaziyetini tetkik arınsun- da bulunan talipler Akşehir belediye mühendisliğine müra- caat edebilirler. 13 — Münakasaya dahil olmak arzu eden talipler tek- bifnamelerini kapalı zarf usuli dairesinde 29 haziran 31 tari- hine müsedif pazartesi günü özleden sonra saat 16,56 ka- dar Belediye riyasetine makbuz mukabilinde teslim etmeğe mecburdurlar. 14 — Abvali fevkalâde ve esbabı mücbire hadis olma- dığı takdirde müddeti inşaat mukavelenin tarihi imzasından sayılmak şartile bir senedir. 15 — Ahvali fevkalâde ve esbabı mücbirenin mevcudi- yeti belediyece kabul olunduğu takdirde müddeti inşaata, İşbu ahvali feykalâde ve esbabı mucibenin devamı müddeti zam ve ilâve edilecektir. 16 — Belediye vuku bulacak teklifatı vakıaya muvafık ni takdirde münakasayı temdide salâhiyyettardır. — Müteahhitle belediye arasında her hahği bir es- mani dolayı bir dava vukuunda mercii mehakim Akşehir mahkemesidir. 18 — Bilcümle rüsum ve tellâliye ve masarifi mukavele müteahhide aittir. Mühendis aranıyor Kars Belediye riyasetinden: Belediye dairesinin 126 lira maaşlı mühendisliği münhaldir. Diplomaları mübendis ve ya fen memurlarmdan talip olanla rn vesaikile Kars belediye dairesine mü “atları ilân olunur. dahilinde | zarf usulile ve bir ay müddetle şeraiti atiye dairesinde mev- | inden itibaren | vakkate akçesini teminatı katiye akçesine iblâğ ve tahvil | hafta sonra işbu teminatı muvakkate akçesini “615 şe iblâğ | ikmal ettiğini müteakip iki gön zarfında belediye riyasetile | İ Mes'ul müdür: iz mamulâtı UN NOTU Mazot ve mangal kömürü müteharrik gayet sade, iktis ve fiata her türlü rekabeti aridir. Tediyatta teshilât Her $ ne amadedir. Tafsiğsi tada perşembe pazarığı Arslan Hanında 1-5 numaralağı, IZAKINO ARDI müessesesine müracaat olum ED İİİ İm Köprübaşı B. 2362; şubilükl acentesi: Sirkecide Mühtü darzade ham 22740 Pire - Iskenderiye (EGE) vapuru 2 bajml ziran salı 10 da Galatadafli hareketle İzmire, Pireyi uğrayarak cumartesi sabali İskenderiyeye — varacaki İskenderiyeden © pazartı 15 te kalkacak çarşamb Pireye de uğrayarak perjtirl şembe gelecektir. Ayvalık sürat posta (MERSİN) vapurü haziran “salı. 17'de “Si keciden o Gelibolu nakkale, Küçükkuyu, NAİM VAPURLARI İzmir postası Haftalık Miks ve sür'at bat ADNAN , haziran Ör nü saat 18 Perşembe Gilan shümul hareketle doğu İzmire ve pij; günü İzmirden İstanbul'a bari k öder. Tafellât için Galata güm karşısında Site Pransez hanında 12 AcantasısŞarl Sumaya müru Tel. BO. 1041 THEO REPPEN VAPUR ACENTASI Norveç Bandıralı (ADOUR) vel ro haziranın ikinci salı günü Wi mımıza muvasala ve Marmara İstanbuldan o Anvers, Hamburg Skandinsvya Ilmanlan için ee temriye tahmil edecektir. tafsilar İ Galata'da Frenkyan henmdeki tabğa müracaat. Tel Bey Üsküdar hukuk hakin inden: Üsküdar Toptaşında T. hane karşısında mütekait ağası hacı Ahmet efendi nesinde sakine Kâmile hi mın Üsküdarda kazasker met efendi mahallesinde h manlık caddesinde 16 nu ralı hanede sakin Ethem b oğlu Ali bey aleyhine ik: eylediği çocuk nafakası © vasından dolayı tebliğ ii irsal kılman dava istid sı sureti mumaileyhe ikam gâhı mechul olduğu beya bilâ tebliğ iade kılınmış duğundan yirmi gün za da dava istidasına cevap tayin olunan 2-7-931 pe: be günü saat 14 de mab meye gelmek üzre ilânen ligat icrasına karar verile bu baptaki istida suret davetiye mahkeme diva! nesine talik kılındığı olunur. Bürhan