7 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

7 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

MİLLİYET PAZAR Pr. Picard| Do X tayyaresi yolu- am 15,781 metre yükseğe çıkmış | "ğ Lİ ye , GA karken içine sığmadığı aluminyom küre BERNE 5 (A.A.) "Ayyare grupu şu rekoru res- Men kaydetmiştir: Sekizinci sınıf yeni 4000 met ** mükâbında olan balonlara hahsus olmak üzere Profesör icard ve mühendis Kipler Üh - 113 balonu ile 15,781 met elik bir irtifa rekoru tesis et- Mişlerdir. Beynelmilel tayyare tilik federasyonu tarafından İn resmen tesbit edilmek şarti- serbest balonlarla beynelmi- | bir rekor teşkil etmektedir. M. Balbo İtalya hava nazırı bir kaza geçirdi M. Bapo'nun Istanbula geldiği zaman alınmış bir resmi ROMA 5 (A.A.) — Hava Bazırı M. Balbo, Napoli'de yap ğı bir teftiş seyahatini müte- #kip bir deniz tayyaresile Ro- Maya hareket edeceği esnada İayyare Capri sularında hava - İstima “ manevraları yaparken | üzerinde durmasını temin e- vasıtalardan bir kısmı kop- Muş ve tayyare sür'atle bat- Muşta, M. Balbo ile makinist, tay- Yarenin ankazı ile birlikte su- Yun yüzüne çıkmağa muvaffak “İmuştur. M. Balbo yüzünden, #öğsünden ve bacağından hafif iş ette yaralanmıştır. Makinis BL bir şey olmamıştır. M. jelbo sudan çıkar çıkmaz di- Şer bir deniz tayyaresile Roma * hareket etmiş ve varır v 2 da M. Mousolini'yi ziya- * ederek hâdiseyi anlatmıştır. iM: Mousolini | M. Balbo'yu <brik, etmiştir. Kaza tayyare- 5 $u içinde gözükmeyen bir hu, © çarpmış olmasına atfolu- Yor, Pr. Picard'ın havaya çı- | - İsviçre | na devam ediyor | bahleyin kalktığınız zam ( Kadın ) | Eilerin güzelliği | | | Bir mikdar yulaf unu ile gliserin İ hazırlayınız. Iki elinize yetişecek ka dar gliserine yulaf unu ilâve ederek | bir krem yapınız. Bu kremi bolca wikdarda hazırlayıp her akşam kul lanmak doğru değildir. Her akşam taze taze yapmak lâzimdır. Yataca- İ ömer zaman ellerinizi mümkün al- | duğu kadar srönk suda iyice yikayı- İ vız. Bu suretle mesamat iyice aç lir. Ondan sonru kremi sürünüz ve yıkamadan ellerinize eski bir. eldi- atınız, Su lerini- ven geçiriniz. Ve öyle | si ılık suda yıkayınız. Kat'iyyen lâs Cenubi Bahrimuhiti geçmek için seyahatine devam eden Do X tayyaresi PARIS, 5 (A, A) — Muazzam | ve tamir için birkaç ay beyhude ye Alman deniz W ronha'da deniz: | da Azor adaları tarikile Bahrimuki- ti şimali üzerinde bir propaganda uçuşu yapmak üzere 6 teşrini sani İ 1530 da Constance gölünden hare kot etmiştir. Do-X Costance gölün den uçtuğu günün akşamı Amester dama varmış ve bir kaç gün sOnra da Carlesbat'a hareket etmiştir. sa bir tevakkuftan sonra Bordenux ya uçmuş fakat kesif bir sis yüzüm- den Larochelle'ye inmeğe kalmıştır. Yı vaki ra Bordenux'ya 17 te in miş ve buradan da uçarak 24 teşri- nisanide La Corogne'ye ve üç gün sonra da Lizbon'a varmıştır. Do-X buradan Bahrimuhiti ge gecektir. Lâkin 29 teşrinisanide bir iyyarenin — üst kanatların. in kasmı azamını yakmış Rekor Bir tayyare 35 saat havada kaldı BORDEAUX S5 (A.A.) — İBir deniz tayyaresile kapal daire içinde cihan mesafe re korunu kırmağa teşebbüs eden tayyareci Gonord ve Paris ben zinleri bittiği için saat 18,18de denize inmişlerdir. Tayyareci- ler cihan mesafe rekorunu kır- İ dıkları gibi gene kendilerine a- it olan 36 saatlik mukavemet rskorunu da kırmışlardır. Mu- maileyhim havada 35 saat 49 bu müddet zarfında saatte ti 139,571 kilometre sür'atle İrlanda otomobil mükâfatı DUBLİN 5 (A.A.) — İrlas danın büyük otomobil mükâ tı üç saat 21 dakika ve 20 sani- yede saatte vasati 104, 218 lometre sür'atle Bloch tarafın. dan kazanılmıştır. Zelzeleler ROMA 5 (A.A.) — Messa- gero gazetesi, Cassimo'da mü- teaddit zelzeleler hissolunduğu İ nu yazmektadır. zayiat olmadı Uğu gibi hasar da yoktur. si Do-X No- | re geçmiştir. Bi izlen Merkür | tebat Bahrimuhi | dakika 26 saniye kalmışlar ve | 5000 kilometre katetmişlerdir. | ım üzerine müret fikrinden sarfınazar el renin kumandanı Cha | resile cenubi Bahrimuhiti geçmeğe | karar vermiştir. Bundan bir kaç hafta evvel Lisbon'dan O hareket| eden Do-X La Polmes'a varmış ve oradan da uçarak Boloma ujradık- | tan sonra Cop vert adalarına gitmiş ve orada Porta Pria'da denize im- miştir. Dün sabah saat 10,50 de ora dan hareket etmiştir. Do-X son gün lerde buradan uçmak için bir çok havalanma teşebbüslerinde bulun- muşta, RIO-de-Jansiro (A.A) 5 — Nor. | ronha adasından bildiril van Do-X dı mütevcecihen hareket etmi NATAL, 5 (A.A) — Do.X bura da denize inmiştir. | İtalya başvekili M. Mussolini geçenlerde Roma ile Ostil arasında yapılan otomabil yarış'arına iştirak etti. Yukarıdaki resimde direksiyonda oturan M. Mussolinidir. bizzat Habeşistan Kralı Haile Selasai nin kızı Zamane work geçenlerde bahağının mabeyacilerinden ve Ha beşistanın en nufuzlu zenginlerin. İ den Ras Hailton ile evlendi. Lisbon'da verem haftası LISBON 5 (A.A.) — Ve rem haftası devam etmektedir. Otömobil sahipleri bu gün hası latı veremliler muavenet cemi yetine ait olmak ere yolcu- lar taşımışlardır. Taksiler de yolculardan ayni cemiyet için fazla ücretler almışlardır. Ara- balarını bizzat idare ederek ki- ralayan mal sahipleri arasında bir çok kadınlar da göze çarpı- yordu. Madolyonların satış sar fiyatı azim bir yeküna baliğ ol- muştur. | ara sıra değiştirilmek üzere 80 | daha ateşte tutarsınız. | ilâve ediniz ve sofraya koyu- tik eldiven kullanmayınız. Bu suret dünya mn en güzel ellerine malik olursu- le dört beş gün geçmeden Şekerli: bezelye || Büyüklerin arasından küçük | aları şekerli | pişirmek için ayırmız. Bunun için bir tencereye yüz gram tereyağı koyunuz ve üzerine marul gö- beğinden de bir yatak seriniz. Bir kaç ta soğan başı ilâve ede rek, Bezelyaları yatağın üzeri- | ne dökünüz, Yarım bardak su ile de ıslattıktan sonra hafif ateşe koyunuz. Ağzma iyice kapatacak tarzda çukur tabak kapatınız ve bu tabağın içine uk su koyunuz. Zaman zaman da tencereyi, bezelyaların altı- nı üstüne getirecek tarzda sal- laymız. Bezelyalar pişince tuzu nu ve ayni zamanda iki kaşık toz şeker atarsınız, on dakika Sofra zamanında bir başka a yirmi beş gram tereya eritiniz. Yakmaksızın içine bir çorba kaşığı un ilâve ve bir iki kaşık bezelyanm suyundan ilâve ediniz. Öteki tencereden soğanını ve marulunu çıkardı- ğınız bütün bezelyaları kaşık kaşık tavadan geçiriniz, hepsi- nin üzerinede biraz et suyu uz, Bakırı parlatmak Bakır aktamı parlatmak içim ya- | ran litre sirkeye iki kaşık tuz atınız İ ve bakırları bu mahlül ile parlatınız. Mum Mumların çabuk yanmamasını te in bunların üzerine evvelden sürünüz ve kurutunuz. Ver. nikli mumlar iki defa daha fazla dayanır. Kalay Kalaylı kapları gümüş gibi par- | atmak için, üzerine bir kaç damla petrol dökülmüş yünlü bir paçavra ile kuvvetle oğuşturunuz. | Saksılar İ Su nebatatın hayatına mutlaka lâ zem unsurudur. Nebatatm kökleri ancak toprağın suda halledilmiş kuv İ vei inbatiyesini mas edebilir. Oda İ larda ve apartımanlardeki saksı çekleri kır çiçeklerinde olduğu gibi yağmurdan istifade edemiyecekleri için bunları sun'i şekilde sulamak lâ zumdar, Ne zaman sulamalı? Bunun için bir zaman tayin edilemez. Kir çi. gekleri sanli muayyen bir zamanlar da mı sulanıyor. Yalnız. mebatatın suya ihtiyacı olduğu, toprağın kuru luğundan anlaşilmea, * sulamak iğ zundar, Yalnız sulamak için. bardakla su dökmek doğru değildir. Süzgeç kal lanmak muvafıktır. Çünkü süzgeç İ Ayni zamanda yaprakları da temiz. | Jer ve mesamatını közlardan kurtara | rak teneffüsünü kolaylaştırır. Fazla su kullanmamalı! Çünkü suyun faz- ası toprağın çiçöğe lâzem | halledil. miş inbati kuvvetlerini alt delikten | alıp götürür, Saksıların altına içi su dolu tabak koymak da doğru değildir. Çünkü bu süretle toprak havalanamaz ve köklern çürümesine sebebiyet ve- | yilir, Buruşuk'lata karşı Yüzde hasıl olan burüşuklukların önüne geçmek için şu nisbette bir krem yapınız: 140 gram zanbak soğanının suyu, 140 gram süzülmüş bal, 70 gram eritilmiş balmumu, Bu kremle sabah akşam buruşuk yerlere freksiyon yapınız. Patatesler Patateslerin filizlermesine mâni ol inak için, konuldulları yerin zemini we kömür tozu dökmeli ve patates | yığının. üzerinde“ de kömür toza | serpiştirmeli, Bu: suretle p biç bir zaman filizlenmez, HAZIKAN 1v31 Po İntihar mı etti, yoksa | zehirlediler mi? Bir karmanyola masalından sonra, ortaya çıkan yeni bir hâdise Bundan tam iki hafta ev- vel gazetelerin zabıta sütunun da şöyle küçük bir haber vardı: “Kuruçeşmede oturan 17 yaşmda İbrahim efendi Zencir | li kuyudan geçerken önüne iki ak karman- | rak batmaktan kurtarılmıştır. İbrahim | Necip yakalanmıştır. elinden | meçbul şahıs çıka yola etmek istenu efendi bu iki kişinin gemi de yavaş yavaş batmaya başlamış ve Kâmil ancak bo- ğulacağı sırada uyanabilerek muhakkak bir ölümden kurtul muştur. Mavuna diğer mavuna cıların da yardımı ile bağlana- Fakat Necip sar'alı olduğun- kaçmaya muvaffak olmuş, fa- | dan yakalanır yakalanmaz ba- kat korkusundan hastalanarak | yılmış, hastahaneye kaldırıla- hastaneye gitmiştir.” Vak'a o zaman bu kadarla kalmıştı. Fakat hâdise bilâha İ re birdenbire kesbi ehemmiyet İ etmiştir. İbrahim efendi hasta- neye gittiği zaman doktorlar bastada korku neticesi hasta lanmaktan ziyade, istirikninle tesemmüm alâimi görrmüşler ve zabıta tabibine ihbarı keyfi- yet etmişler: Bir taraftan bu muamele cereyan ederken diğer taraftan da zabıta karmanyola hâdisesi etrafında İbrahim efendinin i- fadesini almıştır. İbrahim E- fendi ifadesinde Zencirli kuyu yolunda bir lokantada yemek yediğini, yemek parasını öder ken cebinden çıkardığı 70 lira- yı yanında oturan tanımadığı iki adamın gördügünü, lokanta dan çıkıp Zencirli kuyu cadde sinden geçerken bu adamlar o- tomobille arkamdan yetişerek karmanyolaya kalktığını, fa- kat o sırada karşıdan gelen bir otomobile atlıyarak © yakayı kurtardığını söylemiştir. Fakat İbrahimde strikninle tesemmüm alâimi görülünce, tahkikatm şekli değişmiştir. O sırada da İbrahim ef. çok yaşamamış, ölmüştür. Morgda yapılan otopside dı fazla miktarda istriknin müştür. Polis intihar safhasından da tahkikata başlamış ve şu meti- ceye varmıştır: İbrahim efendi evvelce bir eczacı yanında ça- lışırken oradan para çalmış, çı- karılmış, babası sermaye ver- miş, İbrahim bu sermaye ile ufak tefek tuhafiye eşyası sat- maya başlamış, fakat bu işi de yapamamış, son defa olarak ta hemşiresine ait olan bir beşi bir yerdeyi çalmıştır. Bu vak'a üzerine babası İb- rahim efendiyi evden kovmuş- tur. İbrahimin karmanyolaya maruz kaldığını iddia ettiği ve hastaneye nakledildiği zaman evden kovulduğu tarihe isabet etmektedir. Polis bu cihetten İbrahimin intihar ettiğine hük metmektedir. Fakat diğer hetten İbrahimin intihar etme- diğide söylenmektedir. Rivaye İ te nazaran, İbrahim hemşiresi- nin beşi bir aradasını çaldıktan | sonra, babasına ait bir kaç al tnı da aşırmış, bunları 75 lira ya satmıştır. Bu para il. kadaşını yanına alarak eğlenti- ye gitmiş ve iki arkadaşı İbra- imi parasma Lama ederek Ze- hirlemişlerdir. Fakat bu ikinci şık teeyyüt etmemektedir. Zabıta tahkika- ta devam etmektedir. Peygamber miş ! Dün vilâyete kırk yaşların- da bir adam gelerek kendisinin peygamber olduğunu söylemiş tir. Bu adam Sıhhiye müdiriye. tine gönderilmiş ve mecnun ol duğu anlaşıldığı için timarane ye sevkedilmiştir. Beş lira için mavna- cıyı boğacaktı Haliçte bağlı bulunan İnebo- ulu Kâmilin mavunasında dün hırsızlık olmuştur: m mavunasında çalı. ip isminde bir adam, mavunanm sahibi Kâmil uyu. duğu esnada, gidip 5 lirasını çalmış, sonra da hırsızlık belli olmasın diye geminin altını de- Hp kaçmıştır. rak bin müşkülât ile ayıltıldık- hin sre elliye Koli Gi muştur Arabanın altında Arapcamiinde oturan Ahmet Efendinin 3 yaşınd a Hu- tiye dün 398 nlamaralı yük ara: basinın altında kalmış, beşin dan yaralanarak hastahaneye kaldırılmıştır. Eli bıçaklı kadınlar Kasımpaşada oturan Seniha Hanımla Yeşiltulumbada otu- ran Zehra Hanım birbirlerini kocalarından kıskandıkları için saçsaça, başbaşa gelerek birbir. lerini bıçakla muhtelif yerlerin den yaralamışlardır. Her ikisi de hastahaneye nakledilmişler. dir. Evrak müddei umumiliğe verilmiştir. A Sevgilisini vuran âşık Dün Taksimde kıskançlık yüzünden kanlı bir hâdise ol- I du, Taksimde Camcı sokağın- da İstelno apartmanında otu- ran Ayşe Nimet Hanımın18 ya şındaki oğlu İhsan, Ayni apar- tımanda oturan 20 Nermin Hanımla sevişiyormuş sevgilisini manalı manasız kıs- kanar, huysuzluk edermiş. Ner min Hanım bu kadar kıskançlı ğa tahammül edemiyeceğini söylemiş, İhsan da buna kı rak olduğu tabancasını Nermin Hanımın üzerine boşal tıp kaçmıştır. Nermin Hanım kalçalarından yaralanmış, teda vi altına alınmıştır, İhsan aran maktadır. Tendürdiyot Bakırköyde Cevizlik mahal- lesinde oturan Kâzım Efendi- nin zevcesi Emine Hanım ev- velki gün tentürdiyot içerek in tihara teşebbüs etmiş, Yetişile- rek kurtarılmıştır. Emine Ha- nımın intihara teşebbüsünün sebebi ayni mahallede oturan Zehra Hanımın kendi hakkın- İda bazı isnatta bulunmuş olma sadi. 25 kuruş yerine 10 kuruş Galip Mehmet isminde bir adam on kuruşluk bronz para | arı eczah sularla bey 25 kuruşluklar yerine sü cürmü meşhut halinde yaka- lanmıştır. Galip Mehmedin ü zerinde 3 şişe ceza bulunmuş- tur. Bir amele üç kişiyi yaraladı Evvelki akşam © Ortaköyde | tütün işçileri arasında bir kav- ga olmuş, bir adam üç kişiyi ya ralamıştır. Üç kişiye meydan okuyan a- dam Ortaköy tütün amelesin- den 28 yaşında Hasan Ahmet- tir. Yaraladığı adamlardan bi- risi tütün usta başısı İbrahim Alidir, İbrahim Ali bir müdet evvel Hasan Ahmedin kardeşi- ni işten çıkarmıştır. Hasan Ah met bundan muğber olarak İbrahim Aliyi ağır surette, a yırmaya gelen Süleyman ve Ha san ismindeki adamları da ha- fif surette yaralamıştır. Carih Görünmez kaza Sandal bödesteninde mücev- herat muhamminliği eden Ah- met Efendi evvelki gece Nişan cada yangın yerinden geçerker yapılmakta olan bir inşaatın te mel çukuruna “düşmüş, ayağı kırılarak hastahaneye kaldırıl- mest. Yeni usul Paket işlerini bozdu mu, düzeltiyor mu? Dünkü akşam gazetelerin den biri paket postahanesinin postaya devrinden sonra işle- İ rin tam bir fiyasko ile neticelen diğini, binlerce paketin posta- hanede yığılıp kaldığını ve bu işte alılan geri alınması icap et tiğini yazıyordu. Posta telgraf başmüdürü Ha şim Bey bu hususta bir muhar ririmize şu izahati vermiştir: Bu gazeteye verilen malü mat yanlıştır. Filhakika paket- lerin postahanede gümrüklen- mesi usulünün tatbikına başlan dığından itibaren terakümat ta başlamıştı, Fakat bu, posta ida resinin taksirinden mütevellit değildir. Muameleye başlandı ğı gün, rüsumat idaresi on mu İ ayene heyeti verdi. Bu heyetle işin başarılamzyacağını gördü ğümüz ii ebbüsatı müte- z üzerine valiyen tedricen he, 25:e çıkarıldı. 5 yevmiye 490 - 500 paket güm- rüklenmeye başladı. Bunun ne. ticesi olarak ta kişelerimize mü racaat eden eshabı mesalih ço ğaldı. İzdihamın önünü almak için derhal mevcut iki kişeye ilâveten daha iki kişe açtırdım. Elyevm elde bu gün gelen pos talar da dahil olduğu halde gümrüklenecek 1800 paket kal mıştır kibunların da musmelesi 4 -5 günlük bir iştir. Azami bir hafta sonra muamele hali tabi- isine girecek ve yeni usulün fa- ideleri tabiatile kendisini gös- terecektir. Bir Iraklının Gazi Hz.ne hediyesi Bağdattan bildirildiğine gö- re baytar müfettişlerinden Adil Beyin riyasetinde — damızlık almak üzere Bağdada giden he yet Arap kısrakları atları üzerinde tetkikat yapmış ve 25 kadar kısrak ve at almıştır, İrakla Hindistan arasında bey gir ticareti yapan meşhur zen- gin Mhemet Şeyhli Bey Gazi | Hazretlerine bir kısrakla bir at | hediye etmiştir. Heyet reisi An karadan sormuş ve hediyelerin kabul edilerek sahibine teşek- kür edilmesi cevabını almış Heyet İrakta hüsnü kabul gör- İ müştür, Devlet Demiryollarının bir davası ANKARA, 6 — Devlet Demiryol. ları idaresi müteahhit Yülyüs Ber İ ger Şirketi aleyhine 75 bin Kiralık bir tazminat davası açmıştır. Ankara Ticaret mahkemesinde görülecek olan bu dava da Ankara Kayseri hattındaki Karagedik tüne linin beton kısımlarının mukavele e şartlara uyğun olmıyan bir şekild, İ yapıldığı iddin edilmektedir Mahkeme tarafından © bir keşil yaptırılmıştır Tarih encümeni taşındı ANKARA4 - Türk tarihi tej ik encümeni sabık Türk nasına taşmdı. Burada büyük İ bir kütüphane yapılacaktır. Da rülfünundaki Türkiyat enstitü. sünün de buraya nakledilsceği hakkında encümen azasından ir zat şunu söylemiştir: Bu tasavvur tahakkuk e- derse şüphe yok ki iyi olur. Enstitünün Ââmmenin enzarına arzedilmesi lâzımdır. Zorla sinemaya girilir mi? Evvelki akşam Şehzadeba- şmda Ferah sinemasında bir hâdise olmuş, bir iki külhanbe- i Ferah sinemasına bedava gir mek istemişler, mümanaat et. mek isteyen kapıcı MehmetEf, ile si sahibi Şadi B. in kardeşi Galip Beyi dövmüşler. dir. Külhanbeyler bilhassa Ga- lip Beyi fena halde hırpalamış, lar, başını bir yerinden ya- ralamışlardır. Külhanbeyler ya kalanmışlardır. Galip Bey te- davi edilmektedir. Dün denize atılanın cesedi bulunamadı | Evvelki gün Boğazda kendi. i Şirketi Hayriye vapurun, | dan denize atan müntehirin ce sedi dün akşam geç vakte ka dar bulunmamış, hüviyeti de tesbit edilemsmiştir,