17 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

17 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

No: 35 İSTANBULUN e 7 IYİ) Yazan; M, Yavuz Hüsrevi getirirsen... Ne sana, ne de Klio'ya hiç bir fenalık yapmayacağım — Fakat, Hüsrev onu sevi- yor.. Ve bu aşkı Hüsrev'de sen yarattın, Zamora! Bunu inkâr etme! Hüsrev, bir kadını, ko- lay kolay sevemezdi.. O, mem- leketine, vazifesine daha çok âşık bir erkekti.. Onun sarsıl- maz iman ve iradesini sen 78- iflatlın, Zamora! Sen ne bileği bükülmez ve sırtı yere gelmez pehlivanların o mukavemetini kirmış, Kuvvetten düşürmüş- sündür, Zamoı Hüsrev'e ne kuvvetli bir yaptın ki, za- vali; kahraman, şimdi iradesiz bir esir gibi, Klio,nun göğsüne ve € (Ko) ya Yeliz fenalık yapmı Dedi. Klio başını kaldırdı ve hay- retle (Leylâ)nın yüzüne bak- tı: — Eleni'yi Hüsrev mi kaçır- dı dedin? - Öyle söyliyorlar.. işitmedin mi? — Hayır.. — Eleni nereye gidebilir? — Ben intihar ettiğini zanne diyorum. — Neden intihar etsin?! Be nim bilmediğim bir derdi mi var acaba?.. . Klio ıztıraplarmı unutarak ayağa kalktı: — Eleni, Hüsrev'e kaçmış Sen Bana | olsaydı, şmdiye kadar, Sultan Mehmet onu derhal yakalatır- yacağma yemin edersen, Hüs- | dı.. “rev'i onun göğsünden ayırıp se nin kucağına göndereceğim. Leylâ söz verdi: — Hüsrev'i bir kaç gün zar- fında benim ayağıma kadar gönderirsen ne sana, nede (Klio) ya hiç bir fenalık yap- mam! ... Leylâ saraya döndüğü 2a- man, (Kiko) ile görüşmek için fırsat arayordu. Zamora'nın dedikleri acaba doğrü muydu? Bunu anlamak güç bir iş de- gildi. Evvelâ Hüsrev'in o günlerde saraya gelip gelmediğini tah- kik etmek lâzımdı. Leylâ, Zamora'dan söz alın- ca geniş Bir nefes almıştı. Kiio'nun odasına gitti. Rum dilberi çok meyustu. Leylâ rakibesine bir şey his- settirmeden, Hüsrev'in saraya gelip gelmediğini anlayacak. ondan sonra kendisine göre ted birler alacaktı. Leylâ tahammül edilmez de- vecede kıskanç olmakla bera- ber, izzeti nefsini hiç Kimseye kırdırmak © istemiyen mağrur bir kadındı. Kii'ya ne yaptığını, kaç gün den beri niçin görünmediğini sordu. Khio'nen gözleri ağlamaktan şişmiş ve kızarmış! — Leylâ, dedi, dedi, kalbimde git tikçe tevessü eden bir ateş var. Yanıyorum.. İztıraplarımla baş başa kalmaktan, etrafıma baka miyorum. — Kimi seviyorsun? tür.. Fakat J — Niçin. Bu bir sır mıdır? — Bırak beni, Leylâ! Sükü- aete ihtiyacım var.. Alm neşeli bir tavurla gül- — Belki derdine bir çare bu- lurum, Klio! İsmini söylemek- ten ne çıkar., Sevgilini elinden alacak değilim ya! Bu esnada sarayın dış kapısı önünden bir Aim sesi aksetti. Leylâ pençecye koştu. Klio yatağının kenarında, ba şımı ellerinin arasına almış, ağ- biyordu. — Ben bedbaht bir kadınım, Leylâcığım.. Beni yalnız bırak. Bugünlerde, göz yeğen başka bir arkadaşa ihtiy. yok! Leylâ, Yeniçeri (o neferinin yüksek sesle ilân ettiği şu irade yi dinledi: “— Prenses Eleni üç günden beri ortadan kaybolmuştur. Sa ray civarındaki kuyularda ve bodrumlarda yapılan taharri- yat neticesinde cesedi elde edi- lememiştir. Bu sabah şehrin her tarafına kollar çıkarıldı. Prenses Eleni'yi himaye eden her hangi bir kimse yakalanın- ca derhal idam edilecek ve bu- lunduğu yeri ihbar edene on ke se akça verilecektir... Leylâ pençereden çekildi Klio'ya: — Prenses Eleni'nin Hüsrev tarafından kaçırıldığını ii — Gizli bir yere kaçırmış 0- lamaz mı? — Hüsrev Padişaha karşı çok merbuttur.. Buna cesaret göstermek çin mecnun olması lâzım. — Sen Hüsrev'i yakından tanır mısın? Klio tereddüt etti — Herkesin tanıdığı kadar. Eleni ile Hüsrev arasında bir münasebet mi vardır? iyi bilirsin, Klio! Sultan Meh- met'le hepimizden fazla sen te- mas ediyorsun! Eleni, Hüsrevi seviyorsa Padişahın bundan mutlaka haberdar olması lâ- zımdır. Hünkürdan bu messle- ye dair hiç bir şey duymdın mı? — Son günlerde Prenses E- lenini ibtilâtten o menedildiği- ne bakılırsa, Padişahın ona d. ir bir duygusu olduğuna hük- medilebilir. Fakat Fatih çok ketumdur... Böyle şeyleri bana söyleyeceğini tahmin eder mi- sin? — Haydi sus canım! Sen, baş 5 (Genadios) okadar, Rumların hesabına, Padişah- tan yüzlerce ferman ve ihsan- lar almış bir kadınsın! Fatih se ni rencide etmemek için beni bile ihmal etti.. (Bitmedi) Memlekette Hafize Suzan Hanıma pasaport verilmedi İZMİR 15 — Hafize Suzan Hansm İzmirden ayrilmak için pasaport istedi, istintak dairesi izin verm Idam mahkümu bir Yunanlı İZMİR 15 — Kuşadası sa- yüzmekte olan bir Yunanlı, karakollarımız tara- fından görülmüştür. Yunanlı denizden çıkarılmıştır. Yapı- lan tahkikat neticesinde ismi- nin Vasili olduğu, idam mahkü mu olduğu için Sisamdan kaçtı ğı anlaşılmıştır. Eski tas, eski hamam MANİSA 15 — Kahveciler grevi bitti.Park kahvesi muste ciri Ali kalfanın kahve ve çaya üçer kuruş ve buzlu suya bir, görsoniye namile de bir kuruş ki beş kuruşa sattığını gören diğer kahveciler de bu usule tevfik kahvelerini“ açıp: işle- meğe başladılar. Şimdi kahveye oturanlardan gene eskisi gibi beş kuruş alın maktadır. Lig maçları Istanbul Futbol Hey'etinden: 19-631 Cuma günü icra edile cek Lik maçları: Galatasaray - İst. Spor saat 15,30 Hakem Saim Turgut Bey. Beşiktaş - Vefa saat 17 Hakem Sait Selâhattin Bey. Berabere kalan maçlar beher haf tayim on beşer dakikadan ibaret ol. HARİCİ HABERLER... İngiliz kabinesi ekalliyette kaldı| Japonyanın kara V hava kuvvetleri Tecdidi intihap mevzuu bahis değildir. Yalnız amele ve liberaller arasındaki gerginlik devam ediyor Avam Kamarasında Başvekile “İstifa et!,, diye bağırdılar LONDRA 15 (A.A) —A- vam kamarasında, Maliye ka- | sunları hakkında muhafazakâr | ların verdiği tadil teklifinde hü | kümet akalliyette kalmıştır. | Mubafazokârların tadil teklifi 288 reye karşı 232 reyle kabul olunmuştur. Bu karar mucibin | ce arazi kıymetlerinin takrir kıymeti usulü değişmektedir. Bunun üzerine “İstifa et,, ses- leri yükselmiştir. Fakat M. Mac Donald bu tadilin, kanu- mun esasını haleldar etmediğini ve binaenaleyh meclisin ruzna- meyi müzakereye devam eds- ini söylemiştir. Hükümetin akalliyette kalması siyasi hiç | bir netice tevlit etmeyecektir. Maliye kanunlarının müzakere sine nihayet verilmesi hakkın da muhafazakârların verdiği diğerbir takrir 232 reye karşı 242 reyle reddolunmuştur. İngilterede siyasi vaziyet LONDRA 15 (A.A.) — Va- ziyet vuzuhsuz ve endişe verici bir haldedir. M. Mac Donald Snowden bu sabah liberal rüe- sa ile görüşmüşlerdir. Meclis kulvarlarında hükümetin mağ- | lâbiyeti tahmin edilmiyorsa da vaziyet vahim olmakta berde- | vamdır. Ne liberaller ne de hü- kümet liberallerin emlâk vergi- si kanununun icrasını talep et- tikleri tadilât hakkında noktai nazarların rterkötmedikleri için teressüm etmektedir. Her iki fırka da yeni intihabat arzu et- medikleri için bir sureti tesviye aramaktadırlar. SLM Mısır kredi fonsiye tahvilleri KAHİRE, 16 A.A. — Yüzde 3 faiz ve ikramiyeli Mesır Kredi Fon- siye tahvillerinin dünkü çekilişinde kazanan numaralar: 1886 senasi 138 No. 50,000 fr. 1903 606,606 ,, 50,000 1911 , Oo 163,503, 50000 ,,| kazanmışlardır. (Mısır) gazetesinin tatili KAHİRE, 15 (A.A) — Vefd fer. | kasınm efirmi neşretmekte olan *Musar,, gazetesi kat'i surette me til edilmiştir. Şimdi bu fırkanın gaze telerinden ancak bir tane kalmıştır. Diğer muhalefet fırkası olan liberal. lerin ise gazeteleri yoktur. Filistin'de umumi grev KUDÜS 14 (A.A.) — Nebi Musa yortusu esnasında fesat tohumu sa- çacık mahiyette bir takım kitaplar tevzi etmiş olduklarından ili komü- nist ikişer sene hapse mahküm edil. mişlerdir. Arap komitesi, salı günü bütün Filistinde umumi grev ilân etmeğe ve 1929 kargaşalıkları esnasında idam edilmiş olan üç Arabın hatara- sine tebeil ve tes'it içim dini âyinler yapmağa karar vermiştir. Felemenk kralıçesi Parise gidiyor PARİS 15 (A.A) — Felemenk Kesliçesi Wilhelmine ile Prenses Juliana, müstemlekât sergisini ziya- ret etmek üzere yarım Parise gele. ceklerdir. — © Romanya meb'usan meclisi BÜKRERŞ 15 (A-A.) — Kral Meb'usan Meclisini açmıştır. Kral hırkalar arasında müessir teşriki me- saiyi, bütün memleketlerle ve bilhas sa müttefiklerle dostluk münaseba- tının inkişafını ve beynelmilel ikti- amma hiç te inanmak istemiyo | mak özere yarım saat temdit edile. | sadi ve manevi tesanüdün takviyesi rum. , cektir, ni iltizam eylemiştir. Selef Evvelki gün Paris istasyonlarına birine yanında bir hizmetçisi olan ve elinde de küçük bir çanta taşıyan yaşlı bir yolcu girdi. Diğer yolcular gibi bu yolcu da bir bilet alarak Pa- ris sayfiyelerinden brinde kâin köş- küne gitti! Bu adam o gün öğleye kadar o Frahsanın O Reisicümhurü olan Dowhergue idi. Reisicümhur- ların ikametine tahsis edilen umubte- şem Elyede sarayında yedi söne, Fransız krallarına mah bir debdebe debe ve tantanadan hoşlanırlar ve reişlerini caki zaman hükümdarları na yaptıkları muameleyi yaparlar. Dowmerguc, Pariste her gittiği yer- de hükümdar gibi karşılanıyordu. Fakat bir defaElysğe'den çıktıktan sonra eliride çantası olduğu halde vatandaşlar içine karıştı. Sanki di senelik hükümdarlık bir rüy: Doumergue'i - istihlâf eden Do: mer, Fransanın on dördüncü Reisi cümhuru oluyor. Dufaure'den baş- layarak Doumerguc'e kadar üçüncü cumhuriyetin altmış senelik hayatı içinde on üç Reisicümhur “gelmiş geçmiştir. o Bu O müddet" zar- fında o Fransada (o seksen © altı defe kabine değişmiştir. Fakat an- cak 43 Başvekil iktidara geliştir. Bazı başvekiller müteaddit defalar iktidarı gelmişlerdir. Ve bunlar ara sında 1i defa Başvekil olmak sure- tile rekoru Briand kazanmaktadır. Ancak hiç sukut etmeden en uzun müddet iktidarda kalmak rekoru Briand'da değildir. 1899 dan 1902 senesine kadar tam iki sene elli haf- ta iktidarda kalarak uzun müddet rekoruhü kazanan Başvekil, Wal deck “Rotsseau'dur. Hiç bir Başve- kil iktidarda kalmamıştır. Fnkât bagvekillikte geçirilen za- manlar bir araya toplanırsa, rekor yine bşlüntenendir.Bu defa Poincarâ ENE öy a “bepalei geşiyer. Bundün sonra 5 sene 10 ay ile Du- faure geliyor. Üçüncü de 5 sene bir | ay ile Briand geliyor, Ancak Briand 1 defa Başvekil olmuş iken, Poin- carö ancak 5 defa Başvekil olmuş. tar, 43 başvekilin 15'i henüz berhayat buluiayor. Ve bunların en yaşlısı 1883 te başvekil olan Jallier'dir. 88-defa değişen kabinlerin 48 tanesi kendiliğinden istifa etmiştir. 38 tanesi de ademi itimat reyi ale- rak sukut etmişir. 35 defasında par limetto tarafından, 3 defada da ayün tarafından ademi itimat reyi verikmi, 14 üncü Reisicümhur olan Doy- mete uzun bir ömür ve B7inci kabi. neyi teşkil eden Laval'a da üç sene- lik tekoru . kazanabilmek için olmazşa 2 sene 7 ay 14 günlük ikti: dar temenni ederiz. (1) ... (İİ Laval kabinesi 31 Kânunusa- ni 1931 tarihinde teşkil edildiğine öte 4 ay 16 günden beri iktidarda- dır. Avusturyaya ikraz BALE 16 (A-A.) — Avusturyaya ileri #dilecek para mikdarının 350 iniliapi Tsviçee fraagına baliğ olaca. ii döğlenmektedir. Amerika belediye re- “İsleri Fransa'da BARIS 18 (A.A) — Fransâyi ziyâret etmek üzere buraya gelmiş lan Amerika belediye reisleri şere- fine Blerancourt'da verilen ziyafete M. Tardisu riyaset etmiştir. Alman filosunun talim seyyahatı WİLHELMSHAVEN1S (AA.) Alman harp filosu 3 temmuza kadar Norveç sularında bir talim seyahati yapmak üzere hareket etmiştir. Italyan sanayi erbabı Mukovaya gidiyor MİLANO 16 (A-A.) — Faşist sanayi konfederasyonunun teşebbü- sü üzerine Rusyaya gitmesi karar. laşmış olan İtalyan sanayi erbabın. dan mürekkep heyet bugün Mosko- vaya hareket etmiştir. İtalyanın baş hıca sanayi müesseselerinin müdür. leri va fen adamları bu heyete dahil bulunmaktadır 300 kişi boğuldu —— Kurtulanlar vapur kazasını anlatıyorlar PARIS, 18 (A. A.) — Saint Phi ibert vapurusan uğradığı kazadan kurtularak hayatta kalanlardan Ber ty, Matin gazetesi muhabirine felâ keti şöyle anlatmıtşır: “Saat 18,30 idi, Gemi, Loir halici- ne doğru ilerliyordu. Son “derece şiddetli bir fırtına esiyordu, bemen hemen bütün yolcular rüzgârdan ko runmak için geminin sancak tarafı na hücum ettiler. Gemi birdenbire yolcuların arkletine dayanamıyarak yan yattı, bu osnada gayet büyük bir dalga da gemiyi tersine çeviri- verdi. Gemi, omurgası havada oldu- dakika içinde denizin Cöminin bir tarafına yapışmış kal- mış olan Berty, arkadaşlarından bir kaçının bir sandala binerek kaçıp kurtulmaya çalıştıklarını görmüş ve hemen sandalın yanına kadar vek sandala girmeğe tm muştur, Ancak sandal bir ii defa kapaklanmış olduğundan arkadaşla rında ikisi denize düşerek boğul- | muştur. Berty, kadın, çocuk bir takım yol cuların suların üzerinde dalgaların keyfine göre şuraya buraya sürük- İ lenmekte olduklarını- görmüş ve bunların fırtınanın gürültüsünü bar İ tıracak derecede müthiş ve tüyleri ürpertici bir sesle haykırmakta ol duklarını işitmiştir. Saint Nazaire'de bu gemi yolcu- larından 300 kadar kişinin öldüğü tahmin olunuyor. PARIS, 15 (A. A.) — Havas a- jansınan bir muhabiri Saint Philbert İclâketinden kurtulup berbayat ka- lan 3 kişi ile görüşmüştür. Bunlardan birincisi şöyle demiş- tir: “Gayet iyi bir yüzgeçim. De nize daldım. Gemi adiamen kapak landığı zaman kalçamı bir kaç dar- “be indiğini hissettim.Nihayet süyun yüzüne çıktım. Gemiyi omurgası ha. vada olduğu halde gördüm. Biraz sonra gemi me var ne yok beraber götürerek gözden kayboldu. İkincisi şöyle demiştir: İyi bir yüzgecim. Karımı bir saat kolla Funda tuttum. Nihayet takaim kesil di, Bırakmağa mecbur oldum. Havas ajansı muhabiri üçüncüsü ne, kurtulduğundan in dar edilmesini isteyip istemediğini vu zaman şöyle demiştir: e zahmet! karım, annem, ku denizin dibindeler.” e Denizden 14 ceset çıkarıldı NANTES, 16 (A.A) — Deniz- den çıkarılan 79 naşın teşhir edilece- ği Dülder sarayının demir parmak- lıkları önünde sabahleyin saat do- kuzdan itibaren büyük bir kalaba. Romanya'da UREŞ, 15 A.A. — Vitural ga- zötesi M. Duca'nın beyanatını meş- retmektedir. M. Daca diyor kiz nunu esasiyi ve fırkaların hayatını müdafan edeceğiz; çünkü devletin muslihana ve müsmir inkişafını te. min için bunun yeğane vasıta oldu- ğu kanaatindeyiz. İntihabat müca- delesi bittiğinden serbestimizi tek. rar ele alacağız. Maksadımız hükü- mete muhalefet etmek değil fikirleri mizin ve programımızın muzaffer olmasıdır. Lord Cecil'in bir nutku LONDRA16 (A.A.)—Lord Cecil, muhtelif akide ve mes- hep mensuplarından binlerce eşbastan müteşekkil bir içtima da Lord Cecil bir nutuk söyle- yere kteslihatm tahdidi lehin- de bulunmuştur. Mumailyh ez cümle demiştir ki: “Buhran ve sıkıntı cihanşü- mul olduğu halde milletler, tes lihat için senede 800 ilâ 900 milyon İngiliz sarfetmek tedirler. Hakiki müşkül millet- leri birbirinden ayıran hasat; suizan, fena anlaşmadan ileri | gelmektedir. İkisi kadnı olan bir çok kim- seler hatibin nutkunu kesmiş- ler ve içlerinden iki kişi de ken disini “hain,, diye tavsif etmiş lerdir. Bütün bu eşhas dışarı çı karılmıştır. - | rak mevkiinde buğday ve arpa - | mahsulünde yüzde beş nisbetin hk toplanmağa başlamıştır. Kadın. | biç | tar hıçkıra hıçkıra ağlamaktader. TOKİO, 15 A.A. — Japon milletinin askeri kuvvetine ait malümat şimdiye kadar büyük bir ketümiyet muhafaza etmiş olan harbiye nezareti gelecek sene toplanacak tahdidi tesli- e konferansına tebliğ edil mek üzere Cemiyeti gönderdiği listeyi neşretmiş- tir. PARİS, IGA.A. — tur. ÇANKIRI 16 (A.A.) — İbtiyat zabitlerinden Remzi Efendiyi para- Kayseride yağmur KAYSERİ, 15 A.A. — Son günlerde yağmur ve düşen do- lular dolayısile ve bilhassa Ço- de bir tahribat yapmıştır. İki İ gün zarfında yağan yağmur ve dolu mikdarı 13,5 milimet- redir. Mekteplerde imtihan İZMİR 16 (A.A.) İlk mekteplerin mezuniyet imti- hanları ikmal edilmiştir. Orta mekteplerde de mezuniyet imti hanlarına başlanmıştır. Bu im- tihanlar 15 günde ikmal edile- cektir. devairde yaz tatili İZMİR 16 (A.A.) — Hükü- ! met dairelerinde yaz münasebe | tile öğle tatili 3 saat olmuştur. Uşakfa imtihanlar bitti UŞŞAK 16 (A-A.) — Şehrimizde üçü ber, iki üç derehaneli olmak ü- İ zere beş ik mektep vardır. Bu mek- | teplerin talebe mevcudu 1029 dur. | imtihanlar bitmiş ve mektepler te- til edilmiştir. BI mezun, 648. terfi vardar, Bütçe encümeni (Başı 1 inci sahifede) dan sonraki göste: seyre tabi- dir. Geçen sene Paris mukavelesince tesbit edilmiş bulunan senelik taksi- tin üçte birinin düyunu umumiye emrine bankaya tevdii Ankarada İ vaki muvakkat bir anlaşmanın me- ticesi idi. Son defa hükümet merke- zimizde başlayan müzakerat talik €- dildiğinden bundan sonra hasıl ola- cak vaziyet halıkında henüz bir hü- küm vermek imlânı yoktur. Bütçe encümeni reisinin larile meşguldür. Bir taraftan da esasını hazırlıyor. Masraf bötçeleri üzerinde henüz müzakere edip karar alacak devreye girmemiştir. Senenin hususiyeti ve umumi grizin Türki. yeye de tahmil ettiği vaziyet hükü- metçe ve encümence de mütalea olu- marak çok emin ve sene içinde açık vermeyecek bir bütçe tanzimi kana» atindeyiz, İşte bu kanaat mahsulü- dür ki, hükümet son teklifi ile 930 senesinin munzam ve mütehavyil tahsisatı da dahil olmak üzere 230 milyon liralık masraf bütçesine mu- kabil 931 bütçesi için 182 milyon liralık bir bütçe veriyor. Aradaki fark Aradaki büyük farkın masraf büt gelerinden tenzili suretile temin e- | dilmesi azmi de gösteriyor ki, mü- tevazin bütçe esasmda hükümet ve encümen müttefiktir. Bu tasarrufu | İle işin barem kanununun tayin | maaşlardan tenzilât yapmayı | düşünmedik. Keza, tekaüt maaşlar | rından da tenzilât mevzuu bahis de- öildir. Bütçe kanun lüyihasının müzake- | şeride bulundurulan silâhlı İ lis kuvveti takriben 20,000 Akvam | den ibarettir. Askeri kuvveti 623 tayyare ve 8 olarak gösterilmiştir, Fransa reiscümhurunun beyannamesi da parlâmentoya göndereceği beyannamenin metnini İhtiyat zabitin öldüren idam edi. reisinin beya | yor: Br Bu listenin tetkikindedi laşıldığına göre Japon nun zabit ve nefer mevci 231 bin, jandarma o kın 2210, Kura, Formoze ve sına tamaan öldüren katil Hükümet meydanında Bir tayyareci öld PARİS 16 (A.A.) — mesafe rekoru sahibi ta, Paillard bir apandisit lı neticesinde vefat etmiş! Mesai konferansın CENEVRE 16 (AA) kabul etmiştir. Bu teklifte sai hakkındaki 1919 tarihli kavelenamenin (teferruatı bazı noktalarının tadili lü ileri sürülmektedir. Felemenk krali Fransa'da PARİS 16 (AA) — WAYENCE, 15 A.A. — baden civarında bir yolcu tren) marşandiz trenile müsademe «| ve ikisi ağır olmak üzere | bi resi, takdir olunur ki, İki maksat Varidat kanunları üzerinde lan tadilât iki maksadı istihda Biri tarh ve tevzi usullerinir bı, vergi mükelleflerine daha müracaat ve itiraz haklarını rak vergi tevziatında adâletin ni, memleketin içtimai ve itin ziyetine göre İstisnaların tevsi geri de nisbetler üzerinde m Vekillerin tahsisal Hasan Fehmi Bey lera vi e ia mobilleri meselesine nakli ke derek ezcümle demiştir ki: — Bu otomobillerle maka sisatları kanunu mahsuslarla edilmiş âmme o hizmetlerin, Takdir olunur ki âmme hiz ne taallük eden ve kanunun n * olan işler Meclisin bu kanun! dil etmesi ile değişebilir, En bu meseleye mutalli olduğu bunun bir tasarrıf addedil maülâyim buleadı.,: