17 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

17 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

| Muhabir meklupları.. | Oktruvası olmayan bir şehir.. Mersinde belediye — Varidatı — Masrafı — Hususi muhasebe — Mektepleri... Mersinde Ana mektebi | Ortada muallim Behiye H. | MERSİN : Mersin belediye si oktruvayı kaldırmış olduğun dan tüccar ve ahali çok mem- nundurlar, Tarzı cibayeti muğ- lak ve es'ar fiatları üzerine mü- ©esir olan bu resimden bütün belediyelerin vazgeçmesi ne ka dar iyi bir hareket olur. Buranın mezbahası gayrı fen Bi ise de fenniye tahvil edilmek üzeredir. Mersin, mühim bir | transit merkezi olduğundan çok büyük gaz ve benzin depo- | ları vardır. İki doktor iki ebe, bir baytar ve bir mühendisi 35 kişilik bir bandosu mükemmel bir tecrit | hanesi ile şehre pek nafi hiz- metler ifa eylemekte olan Mer- sin belediyesinin senevi varida- tu 220,000 liradır. Yalnız iske- le rüsumu 100,000 lira tutmal tadır. Geçen sene varidatına na zaran bu sene 40,000 lira nok- sandır. Sıhhat işleri Vilâyetin ahvali sıhhiyesi daimi bir mücadeleye ihtiyaç göstermektedir. Mersinin mü- him olan iktısadi vaziyetinden | dolayı hariç vilâyetlerden bura ya bir çok amele gelerek sekiz ay çalışırlar.Bu havali trahome ve sıtma hi iklarile meşhur- dur. Bir miktar da frengililer vardır. Verem hastalığı da hi tırı sayılır derecelerdedir. Verem cemiyeti Burada bir verem cemiyeti teşkil edildiğini memnuniyetle İlahe ulke (hü teşkilât vilâ- yet etıbbası tarafından idare 0- lunmaktadır. Ve hastahane yarında bir verem paviyonu in- a alınmış ve si muhasebe tarafından altı binlira kadar bir para da bankada nemalandı rılmakta bulunmuştur. Paviyo rojesi yapılmış ve vekâle- tim edilmiş olduğundan müsaade edilir edilmez derhal inşaata başlanacaktır. Sıhhat — Kadri Bey mi? 7 Çabuk söy le... Yeni bir haber mi getir din... Söylesene kız... Ne susu yorsun? Bu sözleri söylerken Kamer" in kolunu sımsıkı tutmuştu. — Hayır küçük — hanimcr- ğım. Kadri Bey değil... — Ya kim? — Kim olacak, canım... İb- rahim Bey... İbrahim Bey gel. miş. aşağıda iken işittim de si- | ze haber vermeğe koştum! İ Kerime'nin kolları meyusi- e düşünüyordu. Merak ve genç kızın gözlerinde garip bir parıltı hasıl etmişti. | İ lâ çocuklara tahsis talebesinden bir grap lerinin medlülünü tatbika uğ- raşan Sıhhiye müdiri İbrahim Beyle muhterem refiklerinin mesaileri altun kalemle yazıl- mağa sezadır. Trahome Buraları tehdit eden belâk hastalıkların €n birincisi de trahume'dir!Bu hastalık sari ol | duğundan çocuklar kolayca ya kalanmaktadırlar. Sıcak iklim- lerdeki mülevves toz ve toprak larla kumlardan ve hıfzıssıhha ya riayet edilmemekten bu has talık sirayet eylemektedir ve onun içindir ki, fakir tabakala- ra masallattır. Mersin mektep- lerinde 94 11 ve Tarsus mektep lerinde Se de 20, halk arasında “5 | 98 zi trahume'un pençesi ıztıra | bında inlemektedirler! Hususi muhasebe Vilâyet hususi muhasebesi | senevi 420000 lira vâridat te- | min eylemiştir ki, bunun kâffe si kabili tahsildir Biri Tarsus | ve diğeri merkezi vilâyette ol- mak üzere 35 şer yataklı iki hastahaneyi idare eylediği gibi mektep muallimlerinin maaş- | larmı da muntazaman vermek- | te ve bir çok ta yollar yaptır. | maktadır. Tarsusta 34000 lira- ya bir mektep yaptırılmıştır. Bu sene de merkezi vilâyette iki mektep yaptırılacak ve bun | lardan birisi trahume'a müpte- olunacak- tir Mektepleri ziyaret Cümhuriyet mektebinde ço- | cukların gurup hâlinde fotoğ- | rafileri alınırken oradan geçi- | yordum beni de içlerine alarak | gurupu ikmal eylediler. Bu| mektepte 7İ i kız olmak üzere 171 talebe okumaktadır, Mek- tep binası tedrisala elverişli olmadığından tadilâta muhtaç tır, Bahçesi dahi gayri kâfi ol- duğundan ittisalindeki bahçe a İmmak üzeredir. Fakir çocukla ra Himayei Etfal öğle yemeği- ni vermektedir. Geçen sene 17 duvağını getiren adamım ken- dine garip sevgilisinden haber getirmesi üstüne kırılan ümit- leri birden bire tekrar canlan- mıştı. Fakat aradan epeyce za- man geçtiği halde hiç bir haber çıkmamıştı. o Her geçen gün | genç kızı feci akibetine biraz | daha yaklaştırıyordu. Bu suret le ümit ve tesellisi günden gü- ne zayıfladı. Kerime bu sefer daha derin bir yeese düştü. Kamer küçük hanımın züntüsünü - gözlerinde okudu- | ğu için yanına yaklaştı, kolunu | okşayarak: — Üzülmeyin, küçük hanım yin... Daha düğüne üç gün var. Belki o zamana kadar gelir.. | talebe mezan olmuş Tarla mektebi Mevcudu 202 talebe olan bu mektep yeni teşkil edilmiş olduğundan henüz mezun olan İ| yoktur. Baş muallim İbrahim | Biçam Beyle refikası Behiye H. baş başa vererek büyük bir şevk ile çalışmaktadırlar. Behi ye H. mektep içinde açılmış o- lan ana smıfının muallimidir. Bu gayyur ana muallimi çocuk lara bir çok hayat bilgileri öğ- retmiş ve onları sokak çocuk- luğundan kurtarmıştır. Bu ka- | Ec |. rı kocanın Emel, Ekmel, mel isminde üç çocukları var- dır. Behiye Hanımın çaldığı piyano seslerine kendilerini uy- durarak mini mini - yavruların gösterdikleri terbiyevi oyunlar | ve söyledikleri şarkılar bu mek teplerin ne kadar feyyaz neti- celer verdiğine birer delildir. | Maarif vekâleti celilesinden bu mekteplerin tez; istikbali vatan nâmına rica ederiz. Ha- ber aldığıma göre bu ana mek- tebi talebelerinden ücret alm- makta imiş! Bu hal mektepleri maksattan çok uzaklaştırmak- tadır. Vekâleti celile her halde bu ücretleri kaldırırsa halkın minnet ve şükranını celbeder. Çünkü halkımız çocuklarını üc retle okutacak vaziyette değil- dirler. Bahusus ki, buhranı ma | (Mi herkesi şaşırtmıştır!. Bu ço- | cuklar 8 ayda yirmi dört lira vermeğe mecbur tutulmakta | imişler Maarif Vekili muhtere- | mi bu ücretleri kaldırdıktan | manda şimdiye kadar almanla- rr. da inde ( buyururlarsa pek | büyük bir eseri atıfet göstermiş olurlar. Kayatepe mekte'i Bu mektebe gittiğim zaman yarım asır evel Gülhane mekte binde sınıf arkadaşım Mithat Beyle tanıştık. O beni tanıdı. Mithat Bey jandarma alay ku- mandanlığından tekeüt edil- miş ve bu mektebe swallim ol muştur, Uzun seneler hül ve millet hizmetinde büyük yararlıklar göstermiş olan Mit İ hat Bey şimdi munllimlikten aldığı cüz'i maaşı tekaüt maaşı | na ilâve ederek geçinmeğe ça- | işiyor. Maarif Vekâleti hiç ol | mazsa bu muktedir ve emektar vatandaşı orta mektebe n | tirse de derdi mai mış olsa nc kadar yerinde bir efendilik olurdu. Mektebin mevcudü 225 tir. İ Bunun 98 i kızdır. Geçen sene 17 mezun çıkarmıştır. Çocuk- lar arasında SOtalebe trahum'e müptelâdır. 35 fakir çocuğa hi mayei Etfal tarafından öğle ye mekleri verilmekt Gerek mektep binası ve gerekse balı- Çesi tedrisata gayri kâfidir. Baş muallim Mehmet Ali Bey ve arkadaşları mütemadi bir çalışmaktadırlar R. » Milliyet Matbaası Nefis ve Seri Surette Hernevi evrakı matbua tab'ını deruhte eder. ait bileümle evrak, mektupluk kâğıt zarf, kart vizit, muhtra, Reçste ve faturalar renkli ola! ilânları yapılır. Fiatlar mutedildir. Ankara Telefon Adres: de inanmadığı halinden beli di Küçük hanımının bu hali ha ,Jayığı çok üzüyordu. Kerime içini çekti, titreyen bir sesle: — İnşallah! dedi. İnşallah! Bir iki güne kadar sevgilimi göremezsem, muhkkak ölü- ül Kerime Kadri Beyin selime tinden endişe ediyordu. Ondan aldığı haber üzerine ruhunda hasıl olan ümit artık zail olmuş | tu. Her gün her dakika Kadri- nin hayali gözünün önüne ge- liyordu. Onun İstanbulda oldu ğuna hükmediyordu. İbrahim İ kından takip ettiriyor, onun Ke rimeye yaklaşmasına mâni ol- mak için ber ne Jüzumsa Yaj makta kusur etmiyordu. Keri- me zorla zevcesi olacağı ada- mın Bursaya geldiği yolundaki fena haberi aldığı zaman kendi ni titremekten alamadı. İbra- him Beyi emeline nail olmak- ri ümitsiz bir tavurla söylüyor- tan hiç bir kuvvet menedemiye Yesim bundan kaiiy. met | |Mısırlı tayyareci tekrar geldi Mısırlı tayyareci Kemal Ul- vi Bey Büdapeşteden şehrimi- ze dönmi | Dr. İHSAN SAMİ Gonokok Aşısı İN Belsoğukluğu ve ihtar larına karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Divanyolu Sul- tan Mahmut türbesi No. 169 Yaz omevsimliçin BEBEK'te Kiralık Yal Dalyan önünde Salp Bey yalısı müöbileli olarak — r.Derunundakiler müracaat semmz SATILIK GAYET GUZEL KOŞK | Yeşilköy'de — yeni kâgir güzel bir köşk satılıktır. Kaloriferli W2 9- dayı, mükermmel banyoyu, garajı 2000 arşın bahçeyi, elektrik tesisa tını üst katında camekânlı kış bah» gösi tarzında kaloriferli büyük tara- Çayı ve kuyusunda mükemmel mo- tör ile tatlı suyu havidir, Her tara- fında yeni muşamba döşenmiştir. Manzarası denize ve Keşiş dağları na karşı fevkalâde ve fiatı ehvendir. İ Yeşilköy'de İrfaniye caddesinde 9 Noya müracaat Telefon Yeşilköy 5 Usküdar © Birinci Sulh Hukuk İ Mahkemesinden: ye hanımın Sabiha hanım ve Evkaf idaresi ile| kon mutasarrıf ol İ duğu Üsküdarda Kefçe dede mahal | lesinde Karaca Ahmet caddesinde İ 367 ve 359 No. lar ile murakkam iki kısıma munkasem ve iki bin Lira kıy | meti mulenddereli bir bap hane tema mam izaici şuyu suretile faruhtur hakkında mahkemece müttehaz ka- mm üzerine hissedi anım tarafından açık artır. ma suretile satılması talep edilmiş olduğundan mezkür müşa'ın iş bu ilân tarihinden itibaren 20 gün müd. detle mahkeme kaleminde — eshabı müracsata acık bulundurulan satış şartnamesinde muharrer şerait daire sinde ve peşin para ilg 18 Temmuz 931 tarihine tesadüf een cumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar Uskü- | | dar Sulh mahkemesinde açık arttır ma süretile satılacığınıdan talip olan larm yüzde on teminât akçesi ita etmeleri lizem olduğu ve icra kanu- nun maddei mahsusası — mucibince işbu müşa üzerinden bir hak iddia | | edenlerin hakları tapu sicilleri ile sa- bit olmayan ipotek alacaklılarla di- ğer slâkedarla, irtifak hakla sa biplerinin bu haklarını bususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân | tarihinden itibaren 20 gün zarfında | evrakı müsbitelerile bildirmeleri ve aksi halde satış bedelinin paylayma- sından hariç kalacakl, şayf'an ve müşlere! rar ve dan Şaziye eylemeleri lüzumu ilân olunur. önü 18 temmuz 931 ew Notere k el ve divar caddesi dairei mahsusa 24311/2/8 # İ muhasebe maaşatı zatiye kalemine müracaat eylemeleri. İstanbul Belediyesi İlânları Bedeli keşfi 1753 lira olan Tophanede Kılıcalipaşa med- resesinin tamiri kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Talip- lerin şartname almak ve keşif evrakını görmek için her gün levazım müdürlüğüne gelmeleri ve münakasaya girmek için de 131 liralık teminat makbuzile şartname, teklif mek- tabu ve ticaret odasında kayıtı olduğuna dair vesikayı mühürlü bir zarfa koyarak ihale günü olan 9-7-931 per- şembe günü saat on beşe kadar Encümeni daimiye vermeleri. (Resmi İlânlar Türk Limited Şirketi) Istanbul evkaf mü- dürlüğünden: Evkaftan maaş Sn olan muhtacin ve amâ ve imaret bademesi ve tevliyet ve evlâdiyet maaş eshabının haziran | 931 yoklamalarının icrasına dığından mahallerinden istihsal edecekleri ilmühaber ile İstanbul evkaf müdüriyeti “Istanbul Gümrükler Baş müdürlüğünden: Muha'aza memurları için 499 gu elbise acele ve pa- zarlıkla diktirilecektir. Bunların mevcut nümunelerile şart- r Türk namesini talipler her zaman görebilirler, 20-6-931 cumartesi günü saat on dörtte pazarlık yapı- lacağı için taliplerin teminat akçesile (184) İira birlikte © gün ve saatte Baş müdürlükteki komisyona müracaatlar". İstanbul Dördüncü Tera Memur- luğundanı: Tamamına 37100 lira kıymet tak dir edilen Usküdar'da Umraniye kar yesinde eski yalnız servi ve Çavuş Başı çiftliği yeni Tantavi Halit Bey sokağında eski 37 mü, 1, 3, 7 muma- ra yeni 2 mumaralı maa bahce hane iyevm Tantavi Halit Boy çifti demekle maruf müteaddit havuzlar, çamlar, karkuyusu, Çamlıca suyu ve hane ve muhtelif ahır, arabalık ve saire 400 dönüm erazisi ve senevi 450 lira icarla 5,5 sene tapuca mü seccel kunturatı bulunan çiftlik a- cazi ve mebanisi 20 Temmaz 831 (Resmi İlânlar Türk bi si Pertevniyal Vakfından: Köprübaşında Valide hanında 7 No. dükkân 3 sene müddetle, Köprü başında Valide hanında 20 No. dük kön 2 sene müddetic, Şişli'de İzzet Paşa sGokuğında Valide apartımanı- Ban 3, 4, 10 No. daireleri birer sene müddetle, Aksarayda Alembey mar hallesinde Vezir Şeşme sokağında 10 No. hane bir sene müddetle. Pertevniyal Vakfı akaretindan İ balâda muharrer emlâk yirmi gün müddet ve açık arttırma suretile ve her emlik sırasında gösterilen müd- detle icar için müzayedeye konul. muştur, Taliplerin müzayede günü olarak tayin kılınan Temmuzun 4 tılacak ve şartanmesi 4 Temmuz 31 | üncü Cumartesi günü saat on beşe tarihinde divanhaneye caktır. Artırma biri; Artarma- ya iştirak içim O; 3 teminat alınır. Hakları tapu sicilleri ile sabit olma- yan ipotek alacaklılar ile diğer alâ kadarların ve irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklarını ve bususile faiz ve masarife dair olan iddenlarını ilân tarihinden itibaren evrakı müspitele | rile bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmayan lar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Bilcümle müterakim İ vergilerle Belediye ve Vakıf Tearesi müşteriye aittir, Alâkadarların icra ve iflâs kanununun 119 uncu mad- desi hükmüne göre tevfik hareket et | meleri ve daha ziyade malümat al. mak isteyenlerin 930/544 dosya nu merosile İstanbul düncü İcra My müracaatları ilân olu- İ: 3396 numerolu kamyo- in plâkası zayi olduğundan ye- j misini çıkaracağımdan eskisinin hük mü yoktur, Nikita İstanbul Üçüncü lerasından: Mahcuz ve furulitu o mukarrer bulunan Sirkeci'de Şahinpaşa otelin- de mevcut karyola, yatak ve yorgan lar 24 Haziran 1931 tarihine mwüsa- dif Çarşamba günü saat 10,30 da satılacağından talip olanların mahal. linde memuruna müracaatları lüzu- ik oluna-| kadar İstanbul Evkaf müdiriyetinde vakfı mezkür idaresine © veya ida | encümenine müracaat etmeleri, Türk umumi tiyatro Aronim şirketi Türk Umumi Tiyatro Anonim Şirketi meclisi idaresinin Mayıs 931 tevfikan 1929 senesine mahsuben 4 mukabil hisse başina bir Türk Lira $ı tevzi edileceğini hissedar efendile | rin enzarı ittilama arzolunur. Tediyat, 22 Hazirandan itibaren Cuma ve Pazardan masda her gün saat 15 - 17 arasında Beyoğlunda Yeşil sokağındaki şirket merkezinde icra edilecektir. Hamiş - Tediyat, kuponlara ter- fik edilecek numerolu © bordronun kontrolundan iki gün sonra vukubu- lacaktır, Beşiktaş Sul İcrasindan: Mahcüz ve furuhtu mikarrer ya- zıhaneye müteallik 15 parça eşya 246-931 tarihli çarşamba günü saat 11 - 12 de Galatada Voyvoda cadde- sinde Voyvoda hanında satılacağı i- lân olunur. yen emindi. Kadri Beyin İbra- bim Bey yüzünden er geç başı- na bir felâket gelecekti. Bu lim adam rakibine mutlaka bir fenalıkta bulunacak onu belki de öldürecekti. Ya Kadri Bey ölecek olur- Kerimenin aklı böyle bir fe- lâketi kabulden imtina ediyor- İ du Hayır! Böyle meş'um bir vak'a olamazdı.! Kadri Bey | zinde, cevval, pürhayat idi. O. | nunla ölüm arasında uçurum. lar vardı. Kerimenin zihnine | sevgilisine ait bin bir hatıra hü cum ediyordu. Onun ruhu hi- tap eden tatlı sesini duyar gi- bi oluyor, son mülâkatlarında çıplak kollarında dolaşan par- ! maklarının vücudünde gezindi- İ ğini hissediyordu. Hâlâ sanki | yakıcı dudakları kendi dudak- ! larına temas ediyormuş gibi | tatlı bir his taht stesirinde bu- | İunuyordu. Hayır Kadri yaşı- | yordu, Beklediği felâket başı- na gelmeden, nefret ettiği bir | adama resmi ba ği madan evvel sev. gelecek, kendisini bu iztiraplı vaz'iyet- ten kurtaracaktı. katle okşuyor. onu teselli et- meğe çalışıyordu. Bunca itina- larla üstüne titreyerek büyütü ocuğun solgun yanak- üzüntüden bunalan nin boş olduğunu anladı. Bu sırada odanın öbür ucun da bir pıtırdı oldu. Yusuf Pa- şa kapının eşiğinde duruyor, başile Kamere çekilmesi için işaret ediyordu. Kerime Hanım babasını çok tan beri görmemişti. Babasını mutat sefkat ve mubabbetile is tikbal için büyük bir gayret sarfetti, ayağa kalktı. Tecssü- rünü belli etmemek içi sıkıyordu. Titreyen dudaklari- le vaz'iyeti kurtaracak bir kaç I vaftak olamadı; ii bir coşkunlukla hıçkıra hıçkıra | ağlamağa e Ayol, gelinlere ağlamak yakı- yet nan hiç?.. Yusuf Paşanın çehresinde can sıkıntısına delâlet eden bir durgunluk hasıl olmuştu. Kızı İ meden teselli | bulmuyordu? Kendisi :edbecet asil bir kızm İbrahim Bey gibi sonra- dan görme bir türediye varma- sını münasip görmüyor mıydı? Kerime susuyordu. Fakat Yu- suf Paşa kızının ne muti bir ev lât olduğunu bilirdi. Kerime her halde bu vaz'iyette ses çı- karmamak için nefsinden pek du. Bu süküt, zavallı kıza pek pahalıya maloluyordu. Tinden belli idi . — Babacığım! Canım baba- İ cığım... Beni İbrahim Beye ver mektense öldür daha iyi. Tek beni öldür de o adama verme... Kerime daha fazla dayana- dı, o zamana kadar zaptet- hissine serbest cereyan ver ? mişti. Yusuf Paşa bu müşkil vaz'i- yetten kurtulmak i için kızile v- tarihinde ittihaz ettiği mukarrarata | sümerolu kuponun damgalanmasına | | | büyük bir fedakârlık yapıyor- | Bu ha- | M.M. satın alma komisyonuilânı Boludaki kınatın ihtiyacı olan un kapalı za-fla müna- kasaya konmuştur. İhalesi 24 haziran 931 çarşamba günü saat İ5te İzmitte 23 üncü fırka satınalma komisyonunda, yapılacaktır. Taliplerin şart- nameyi görmek üzere Fin- | dıklıda heyetimiz: ve şart- nams almak ve tekliflerini vermek üzere teminatlarile birlikte İzmitte mezkür ko- misyona müracaatlırı. ... İstanbul ve civarındaki | Askeri kıtaat ve müessesatın || erzak, ekmek, vesaire kara nakliyatının beher kilolarına kapalı zarf'a teklif edilen fiatlar haddi itidalde görül || mediğinden 18-6-931 perşem- be günü saat on dörtte Fın- dıklıda hey'eti de görmeleri ve ihale saatin den evvel temmatlarIs hazır bulunınaları. ... Afyon Karahis rdaki mer- kez kıtant ve wü:ssesatının ihtiyacı olan Çam ve Meşe odunu kapal zarfiz münaka- | saya konmuşlur ihalesi 6 tem- muz 93İ pazarlesi günü saat 13,30 da Afyon Karahisarda | askeri satın alma komisyo- nunda yapılacaktır. Tali | rin şartnamesini almak ve münakasaya iştirak etmek | üzre teminatlariyle mezkür komisyona müracaatları, ... Edremit ve civarındaki kı- taat ve müessesat ihtiyacı için meşe kömürü ve odun kapalı zarfla münakasaya konmuştur. İhalesi 11-7-931 cumartesi günü saat İğ'e | Edremitte askeri satınalma komisyonunda © yapılacaktır. || Taliplerin şartname almak ve münakasaya girmek üzere te- minatlariyle mezkür Komis- yona müracaatları. 3 üncü Kolordu ilânları K.O. kıtaztı h ma çürüğe çıkırılanlar her bafs) tanın çarşamba günleri Fatih ve pazar günleri Üsküdar At pazarlarında satılacaktır. Tas Tiplerin mezkür günlerde AV pazarına giderek müzayedeye iştirakleri ilân olunur. ——— Istanbul 7 nci İcra Memurluğu dan: İstanbulda ikm dercı Ahmet Çelebi © mahallesi Asmalı sokağında e-ki 17 ve 17 mü kerrer yeni 19 ile murakkam hane de wekim iken ikametyâhı meçhil bulunan Kirkor efeüdiye. ; Madam Sara Veluna Faninin süs metinizde alacağı olan mebaliğin “ mini için haciz olunan mezkür ha menin 20 Temmuz 931 tarihinde #nat 16 da birinci artırmanın eri kılınacağı tebliğ olunur. — Olmaz, Kerime sonra ba şanabilirsin, İşte sonra söz riyorum: ben de bu telâkı .. hil edeceğim... Kendisi bir kere Anaya tahtına geçtikten sonra nasıl olsa bir kulpunu bulup kızıt kocasından boşatacaktı. İbr him Beyi para kuvvetile de iğ na etmek mümkündü. O zama Kadri Bey Kerime ile evleneb lirdi. Yusuf Paşa artık o meseley | halledilmiş nazarile bakıyor, | zana başka şeylerden bahsed yordu. — Haydi kızım, Yemek hi İ zır Gidip iftar edelim. | Kerime fena halde hiddetli mişti. Bu ani hiddetin tesiri solgun çehresi birdenbire kıl kırmızı oldu. Babası İbrahi | Beye varmasını pek tabii b luyor, sonra kızının derdine ç ve olmak üzere de telâkr göst riyordu. o Bayram üstü kızi İ kendi eli ile böyle bir felâke j atmağa vicdanı nasıl kail ol İ yordu?