23 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

23 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Muhtelit takımımız hazırlığa vie Galatasaray kaptanı Nihat © Yirmi gün sonra şehrimize gelecek olan Yunan muhtelit 8i takımı bundan evvel de yazdı. Ri ğımız gibi çalışmalarına. çok- el tan başladıklarını yeni gelen / Yunan sirin teyiden © Muhteliti teşkil edecek olan © dakımın kaptanı Hüsnü haber aldık. Onlarbu kamp kurmuşlar oyuncularını ve ih- #iyatlarını burada toplamışlar Eve çok ciddi bir de çalışma pro- İM ğramı yapıp faaliyete bundan 25 gün evvel geçmişlerdir. Biz de bugünlerde takımı- | $* mızı tesbit edip çalışmağa baş Tayacağız. Ancak bu çalışma- nın daha müsmir olması için “Feci bir yanlışlık! , İZMİR 22 Evvelki gün | #6 Tire Tütün inhisarı memurları kğ bir otomobille gece tütün kaçı- | * rılacağın ıhaber almışlar, tütün İk kokcular jandarmalarla bera | “ ber yol üstüne pusu kurmuşlar. Bu sırada süratle gelen bir | otomobile kolcu Hüseyin Ça- | vuş “dur!” emri vermiştir. Fa İ at şoför haydut baskınına uğ- dığı zannederek lâmbaları indürmüş, hızla geçmek iste- Kolcular da ateş etmişler; oför muavini Süleyman dayı #ninden vurularak ölmüştür. Halbuki otomobilin içinde bir dirhem kaçak tütün bulunma- mıştır. Hüseyin Çavuş tevkif edilmiştir. © Yöni gelinin olgun bir nar ta | | gibi kırmızı - dudakların- | m bir ah fırladı. — Ben yarın sokağa çıkmak istemiyorum.! Kerimenin bu sözlerinde bir çocuk şımarıklığı vardı . | — İster çık ister çıkma... Beni sevmek şartile her istedi- Zini yapabilirsin! İbrahim Bey bu sözleri söy- lerken karısının çıplak kolları: eni titreyen parmaklarile okşa- > yordu. Sonra kendini tamamen “hava ve hevesine terkederek © “Kerimenin boynuna sarıldı, o- Bu şiddetle kendine doğru çe- “kerek gerdanından helecanla «seler almağa başladı . Bu ani hücumdan müteessir Kerime bir müddet kendi başlıyor Fenerbahçe kaptanı Zeki j Kadıköyündeki Fenerbahçe sta dından istifade etmek ve orada bizim de bir kamp kurmamız muvafık olduğu düşünülmüş bu suretle de amel olunmasına ! karar verilmiştir. Yalnız bir mesele kalıyor o da şilt maçla | rının hitama ermesidir. Bu maçlar biter bitmez muh telit takımımız Kadıköyde Fe- nerbahçe stadında kamp kurup çalışmağa başlayacaktır. M.Ö. Yunanistanda spor faaliyeti ATİNA, 21 A.A. — Beynel ilel otomobil ilk defa olarak Atina - Parneş yolunun en tehlikeli kısmında yapılmıştır. Nash markalı bir otomobil 12 kilometrelik bir mesafeyi 11 dakikada ve Bugati markalı o- tomobil de ayni mesafeyi 11,49 saniyede katetmişlerdir. Bir milyon drahmilik at ko- k mükâfatını bir piya | de mülâzimi kazanmıştır. Enosis takımı ile Aris takı- mı arasında yapılan futbol ma- ,ında 2—1 Enosis galip gelmiş tir. Selânikte Psök ve Olimpiya kos takımları arasında yapılan müsabaka da 0—3 Olimpiyako | sun mağlâbiyetile neticelenmiş | tir, Kokain ANKARA 22 — Dün gece bir | barda kokainle bir tesemmüm hadi. seti buldu. Vak'a şöyle cereyan et- miştir; Alman tebensından (Harry) is minde biri gece bara gelmiş, bir lo. caya girerek kokain çekmiye haşla mıştır. Bir ili saat sonra da bayğın bir halde yere düşmüş ve zehirler me alâmetleri göstermiştir. Elleri bi leklerine kadar simsiyah kesilmiş ve hastaneye kaldırılmıştır. Hayatı'tek likededir. Adliye ve polir derhal tahkikata başlamış, neticede kokuin satmakla mazman olarak “üç kişi zan altına alınmıştır. Aşk yüzünden IZMIR, 2 — Hizmet matbaasının karşısında oturan Semiha isminde 17 yaşında bir krz aşk yüzünden kendisini evin üst katından sokağa fırlattı, ağır surette yaralanarak hastahaneye kaldırıldı. kil dan kurtarmağa çalış! kordelanm zaptettiği si bu mücadele esnasında birden bire çözülerek hiddetinden kı- zarmış yanaklarına doğru dö- küldü, Perişan bir hale gelen korsajı vücudünü tamamile ör- | | temez bir hale geldi. Eski fildi- şini andıran omuzları açıldı Bu esnada oturduğu kanapenin yeşil yastıkları üzerine yıkılmış tı. Güzelim! Güzelim! Me- ğer Yusuf Paşam seni bana ği gün benim içi ut bir günmüş! Saadetimin de- recesini ölçmekten öcizim! İbrahim Bey genç kızın na- rin ve nermin omuzlarını şeh- vetli parmaklarile okşarken kendi kendine söyleniyordu. Kerime böyle kocanın kolla. - İri arasında çırpınırken şları bugün | (Başı 1 im p te, masraf rakipliği Imalarıdır. Gazete ün Balkan gazete büyüktürler: Halbuki bır Balkanları, Mısır gazeteleri- nin bile sekizde biri kadar sa- | kir değildir. için Türk gazetesi, va zilesini yapmamak gibi, hazin bir manzara göstermektedir. TELKİN ! Her telkine dikkat etmek lâ- zımdır. Bir gazetenin satışının azlığı, ehemmiyerinin azlığı telkinlerinin hükümsüz kaldı- ğına delil alınmamalıdır. Hiç gazete çıkmadığı tarih zamanlarında, kulaktan kulağa İ giden şayiaların bile hükümet: ve > hükümdarları görülmüştür. Değil gazete telkinlerini, &- ğız sözlerini bile İıçka kavgası cephesinin tâ karşısına almak lâzımdır. Biz İttihat ve terak- | kiden sonra, ona karşı olan it tiraların mahkemelerde kâzi- yel mahkeme telâkki edilmiş olduğunu görmüşüzdür. Bu if- tiralar, doğru olup olmadığı tahkik edilecek işler olmuktan çıkmış, üzerlerinde tereddüt et olan hakikat edilmesi hiyi | Jer idi, | Cevap vermiyenlerin cevap ! € tenezzül etmemekte u yalnız şâhsen tanıdı- ğı dostlar bilir. Büyük kalaba- dik ise bunu tasdik manasına | alir, TEDHİŞ Zararlı gazetelerin en zarar- h rolü, vamus, haysiyet ve fi- kir adamın tedhiş etmesi, fâzi- let sahipleri ortada görürimek- ten çekinerek bu asrın en 'bü- İ yük terbiye mektebinin sokak politikacıları elinde kalması- dır. Ahlak, iman ve mefkâre |; | bu gazete tedhişleri zan | da kırılmıştır. | — Falih RIFKI İ Yeni mektepler Köy mekteplerinin üçünün müteahhit tarafından vaktinde teslim edilm. ini yazmıştık. | Aldığımız bir mektupta şehir dahilindeki mekteplerin müte- İ ahhidi ile köy mekteplerinin | müteahidi ayrı olduğu ifade &- İ dilmektedir. Zelzele ROMA 21 (A.A.) — Corri- era bella Sera gazetesi Assi: de bi rzelzele olduğunu ve ma amafih zsyiat ve hasar vukubul madığını yazmaktadır. Arnavut kralı hakkında bir haber ATİNA, 21 — Londradan bura gazetelerine gelen telgraf İ namelere göre Arnavutluk kra- Ik Ahmet Zogo'yu, o Ki prenslerinden Mişel'in eylemesi ihtimali vardır. Bu telgrafnamelere göre, İ- talya hükümeti, bu tebedi terviç ediyor. Prens ya kraliçasmızi' kardeşidir. eşi karşı içinde mukavemet- siz bir tahassür ve iştiyak uyan dı. Şimdiye kadar neden mey- dana çıkmamıştı? Acaba İngi- İ liz dostu vasıtasile ona gönder İ diği haberi almamış midi? Öl | Jpüs olmasına imkân var midi? İ Har bu mümkün değildi.Böy le müthiş bir tasevvüra karşı nde şiddetli bir kaba- rıyordu. Onun tesiri ile beti benzi kül gibi oldu. — Yaruldun. Haydi - kendi | odana git te istirahat et.. Bu sözleri söylerken İbra. İ bim Beyin sesinde müşfik bir | | tatlılık hi yordu. Karısı- nın saffet ve masumiyeti, ne kadar az olsa da, ruhunun neza | | hetini yüze çıkarmıştı. — Çok teşekkür ederim, ya- rna kadar dinlenirim. Madem | ki lütfedip müsaade ettiniz bu | gecelik odama çekile; Kerime bu sözleri söylerken ayağa kalktı, tam odadan çı- kacağı sırada, dışarıda penc. renin altındaki çalıların aras r ayak sesi işitti. Gecen HAZİRAN | ie söylenen sözlerden bir tanesine inanmayorum. — O halde ne deye bana ondan bahsediyorsun? — Belki sen benim bil- mediklerimi biliyorsun de- ye! Eski zamanlar Zati: Beyim büsbütün kendine zıt bir oğlu vardı, Bir iş versen becere- mezdi, Ustelik de bir dili vardı ki. Bir gün babası haykır: — Sen bugidişle adam olmazsın. Ben senin yaşında bir ticarethaneye kâtip girdim. Çalıştım. Beş sene sonra patronumla ortak oldum. Oğlu şu cevabı verdi: seyi yapın ba- kalım, yapabilir Eskiden kolaydı. Ne muhasebe defteri vardı, | ne de kasayı kontrol ederlerdi. Şim- di öyle mi ya? Ses Nesim Levi on senedir görmedi Samuel Blom'u tanış — Bugün de ay çocukluk arkadaşı ziyaret etti. Samuel karısını tırdı ve dedi ki: — Çocukları mi da görmek ister | misin? | Cevap beklemeden çocukların bu lunduğu odaya doğru bağırdı. Kapı açıldı. Biribirinden daha pis beş ço- cuk göründü, Nesim Levi bir müddet her çocu- ğun yüzünü örten kalın kir tahaka- #ina baktıktan sonra, yavaş sesle dedi kiz — Yahu, bunları arasıra yıkasa- Sarki ği cevabı ver — Lüğyağu yok, Ben hepsini de seslerinden tanıyorum. 9 — Hâlâ hulya edindiği genci arıyor mu? — Hayır, şimdi sadece kendisine bir koca arıyor. Sinek Hasisisi biri bir haneye otur. du. Önünde bir duble! alık bir ek biraya düştü ve boğuldu. Ha- istifini bozmadan kadehin dörtte üçünü içti. Sonra garsonu çağırdı ve biradaki sineği yüzünü ekşi liği içinde ayak sesleri vazihan duyuluyordu , Kerime titreyerek durdu. Ay tüyü İbrahim Bey de olduğu için karısını ko- lundan tuttu. — Körkma, cicim! dedi. Ya- bancı değildir. Ben şimdi anle- rım! Demeğe kalmadı, dışarıda bir saz sesi ile beraber yanık bir mâni duyuldu. İlk beyit bit- tiği zaman İbrahim Bey pence reyi açıp dışarı uzandı: — Ayol bu saatte seni mi | dinliyeceğiz? dedi. Bunun gün- | düzü de var. Şimdi evde herkes İy uyuyor. Yarın gel de bahışışını | | al! Bu sırada mânicinin yanında biri daha peyda oldu, Kerime Hanım kocasının yanına sokul du. Müânici sanki bu sözleri ken dine söylenmiyormuş gibi sazı. na ve mânilerine devam etti. Fasıl 15 KÜFE İÇİNDE » Çarla Baker odada düşünce- 1931 Turing faa! iyeti hak- kındak: rapor Turing klüp reisi Reşit Saf- fet Bey son zamanlarda yaptı- ğı Paris, Prag Büdapeste, B: grat ve Sofya seyahatlerindeki | bir | turing faaliyeti hakkında rapor hazırlamıştır. Rapora nazaran, Balkan tu- İ rizm federasyonu son içtimam da reis, Reşit Saffet Beyin Pa- |. riste Balkan turizm federasiyo- mu namına müşterek bir propa ganda ofisi teşkili ile meşgül olmasını kararlaştırmıştı. Yapı lacak teşkilâtın çok (o pahalıya mal olacağı anlaşıldığından bo işle yataklı vagon ketinin tavzifi daha münasip görülmüş tür, Ayni zamanda Paris Türk - Fransız ticaret odası reisi M. Durand'da bu propağanda teş- kilâtı için ayrıca tetkikatta bu lunacaktır. Pariste açılan beynelmilel | müstemlikeler sergisini ziyi ret eden Röşit Saffet Bey bu | sergide Türk turing klübünün reklâm ofislerinin münasip ma hallerde teşhirini temin etmiş- tir. Reşit Saffet Bey Paristen | Praga avdet etmiş ve beynel- milel turizm itüfaki kongresi- ne iştirak eylemiştir. Bilhassa Peşteye giderek © beynelmilel turizm merkez mcelisi içtimam da bulunmuştur. Bu son içtima larda turizmi alâkadar eden bü tün beynelmilel meseleler mü- zakere olunmuş ve bir çok mü- him hususat balledilmiştir. Bu meyanda seyyahların daha ko- | aylıkla seyahat edebilmeleri için yolların umumi bir noktai nazardan tetkiki münakaşa e- dilmiş ve muhtelif federasiyon lar arasındaki ihtilâf noktaları halledilmişt Bir intihar teşekbüsü MANİSA, 21 — Geçen sene sını- fında ipka edilen Orta mektep tale- besinden ve Saz mahallesinde otu- ran 18 yaşlarında Süleyman oğlu Hüseyin bu sene de smıfını geçeme- diğinden müteessir olmuş, hariçte bulduğu rövelverle müdür odasında cmuzundan kendisini yaralamıştır. ard: — Bu ne rezalet ? Müşteriye si- | Bekli biramı veriyorsunuz? diye ba- ğirdi. Garson başka müşterileri tiskin- dirmemek için, derhal birayı taze ledi. Komşu masada da bir başka hasis oturuyordu. Bu hareketi gördü.Gar son gittikten sonra birinci hasise yaklaştı ve selâm vererek: — Affedersiniz efendim, sinek artık size lâzım rn? diye sordu. Baba endişesi Mişon cocuğunu ayda on li- raya bir yere yerleştirdi. Tabii çocuk maaşını aldığı gibi baba sma getirecekti. Birinci ay on kuruş eksik.. — Neden eksik? — Baba, geliyordum, kar- nım acıktı. İki boğaça yedim. İkinci ay yirmi kuruş eksik.. — Baba geç kaldım. Hem tramvaya, hem otobüse bin- dim.. —— Bu ne israf böyle? İçüncü ay otuz kuruş eksik. — Baba anlatayım.. latsan yalan söyle- yeceksin, Söyle bu paraları han gi kadınla yiyorsun? li bir tavurla bir a ir Yu- karı dolaşıyordu. Kerime Ha- nım hakkında malümat almak üzere İpekhaneye gitmiş ve is- tediğini öğrenerek henü müştü. İpekçilerle işe dair ko- nuşurken bir taraftan zihninde tasarladığı plânım ucunu kaçır mamağa çalışıyordu. Çarls Baker'in topladığı ma lümata göre Kerime Hanım &- şıkı tarafmdan unutulduğuna yarı kani olmuş bir halde ri- zası hilâfına İbrahim Beye var maştı. İngiliz arkadaşının Mudan- a'dan hareket eden süvari ko- lunun takibinden mucize kabi- İlinden kurtulmağa muvaffak olduğunu ümit ediyordu. kat aradan hayli zaman geçti- | &i halde Kadri Bey'in. yişi, bu ümidi iyide, satmıştı. Çarls Baker Mudanya vapu runda arkadaşından © ayrılma» dan evvel müvasalâlından iti- baren dört gün Bursa” ide kale) endisini bekliyece Solda yaralanan Mediha, sağda eski nişanlısı Ahmet Yusuf Mediha isminde 17 yaşında bir kiz evvelki akşam Yusaf paşada bir delikanlı tarafmdan yüzü kesilmek suretile yaralanmıştır. Mediha hanım Keskada (o tütün | dapoüendn çabşinekinder. Bü İizcağı İ za yaralıyan gençte Korkada kun- duracılık yapmakta, Kara Çınar Çeşme sokağında da'oturmak tadır. Gencin ismi Ahmet dur, Mediha hanımla Ahmet Yusuf evvelce sevişiyorlarmış. Bir aralık darılışmışlar; Ahmet Yusuf Mediha hanımı kaçırmış, ailesi zabıtaya wü racaatla kızı elinden almıya muvaf- fak olmuşlardır. O zamandan beri kızla tesisi iiünasebat için uğraşıyor, ri- calarda bulunuyormuş, fakat kız red dediyormuş. Dün "Mediha hanım işinden Çı kıp evine giderken Ahmet önüne çıkmış, beraber gelmesini is- temiş, Mediha hanım © reddedince, İ Ahmet Yusuf ta bundan muğber ©- gümeükte İ duğu bir ustura ile kızcağızm yüzü- Mediha hanım Haseki hastanesine yatırılmış, vak'ayı müteakip kaçan Ahmet Yusufun taharrisine başlanil miştir, Tabanca kazası Dün Sariyerde bir silâh kazası ol- muş, Lâz Hüsnü efendinin çocukları Yaşar ve Ferit kendilerine ait çe- cuk tabancasıyla oynarlarken taban <a patlamış, Ferit hafif surette yara- Janımışır. Üç feci kaza Dün Üsküdarda Bağlar ba- İ şında iki tramvay kazası daha olmuş, 1 numaralı tramvay a- rabası ile 981 numaralı otomo- bil çarpışmışlardır. Müsademe neticesinde otomobil parça! mış, yolculardan Hasan pehi van ağır surette yaralanmıştır. Kazanın müsebbipleri hakkın- da tahkikata başlanmıştır. İkinci tramvay kazası da lik gazinosu önünde vuku na söz vermişti. bitmek üzere idi. Öl presi halde Kadri Beyden hiç bir haber çıkmamıştı. Kadri Bey'in hürriyet ve aşk yolunda kendinin göre göre na İ sil tehlikeye attığına dair ağız dan ağıza dolaşan şayialar Çaris Baker'in kulağına kadar gelmişti. Anlaşılan Ka iri Bey cesur vbir insana yakışacak su- rette kendini ölüme atmıştı, İngiliz fena fena düşünüyor. du. O gün bu haberi teyit eder yolda başka haberler de alacak olursa ne yolda haraket edecek ti7 O sırada yanında hafif bir ayak sesi işitti. Başmı kaldır. dığı zaman hayretinden ağı ık kaldı, — Kadril, İ Bu sevinçli susle Kadri Bey | gözlerinde ümit şimşekleri çı- kararak cevap ve rdüm! Dün h vi Yusuf. | tekrar | Yusut | İ larak evvelce hazırlayıp cebine koy- | — İ nü muhtelif yerlerinden kesmiştir. | > Nereden - çiktin; | Genç bir âşık dün sevgilisini yaraladı Sebep, kendisinden ayrılan kızın muhabbetine mukabele etmeyişi.. İ bulmuş, vatman Kâmilin idare sindeki İramivay arabası şoför Bürhanm idaersindeki 3214 nu mâralı otomobil ile çarpışmış tır. Bu müsademe diğerinden daha şiddetli olmuş, otomobil | burda haşbir vaziyete yek miş, yolcuları Aliye ve o Süat | hanımlar ağir surette yaralarn- | mişlardır.Bu kaza hakkında da | tahkikata başlanmıştır. Nasıl yaralandı? * Feyziye jisesi sekizinci &- nıf talebesinden 363 numaralı Sabahattin Ahmet efendi 1714 İ numaralı otomobilin. aitmda İ kalmış, ağır surette yaralan- mıştır. Sabahaitin Ahmet efen İdi yarı ölü bir halde Şişli Sıh- i hat yurduna kaldırılmış, şoför | yakalanmıştır. * Hacı Kadın mahallesinde oturan seyyar satıcı Siirtli Sey fidün gece sol büğründe derin İ bir yara olduğu halde Şülerü is İ minde bir adam tarafından Cer rahpaşa hastanesine. gölürül müştür. Şükrü hastane Hacı Kadın m. | düştü. Cebindeki sustalı seyfi için: İlesinde çaki | açıkmış, düşünce büğrüne sap- | landı, yaralandı,ben de hastane İ ye getirdim, demiştir. Maai fih polis Şükrüyü yakalamış, Seyfinin nasıl yaralandığını tahkika başlamıştır. Yâz o mevsimiiçin İİ BEBEK'te Kiralık Tal Dalyan önünde Saip Rey yalısı möbileli olarak ki- ralıktır. Derunundakilers müracaat ILAN Tastiye inuamelâtinin hitamıha- sebile fu ede bulunan Milli Mensucat 7. A. Şirketinin hey'eti umumiyesi 22 Ağustos 931 Cumar tesi saat 14 de Dördüncü Vaki 3 üncü katında 27 mercudur RUZNAMEİ MUZAKERAT 1 — ilânço ve tasfiye memu murakıp raporlarmın istima ve tet kiki ile tasdiki. 2 — Son vaziyete karşı kat ka rar ittihazı, Tasfiye memurlar? Beyoğlu dördüncü sulh hukuk mahkemesinden: Terekesine mahke mece var'iyet olunan müteveffa At“ şek Elendiye ait olarak Beyoğlunda Horistaki pasajında dört numaralı ıt riyat mağazasında mevcut kolonya: €süns, podra ve saireden mürekkep eşya açık artırma suretile toptan 25-6-031 perşembe günü saat 12 de satılacaktır. Talip olanların mezkür gün ve sa att€ mahallinde hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. Şinmiil da yaptımsa. şaşarım!. Dün akşam üzeri ezan vak iye ora ya gittim... Ekseriya kapının önünde oturan bir dilenci bana düğünün olduğunu haber verdi , — Zavallı Kadri.. Seni ne ke dar bekledim, bilsen, belki dü- günden evvel. gelebilirsin di- ye... Kadri Bey meyusane ellerini salladı; — Vaktile gelebilmek içir kendimi de, hayvanımı da öldü rüyordum! Fakat ne yapayım j olmadı ! — Eve gilmedinse Kerim* | Hanıma nasıl kak öl — Yok canı O kadar İ zam edilecek bir şey değil, Dü gün günü kalabalığa karışıp eve girdim. Evin taksimatı V€ odzları hakkında bir çok malü İ mat aldım. Şimdi gidip kendi ini serbest olarak * receğim-