25 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

BM MECİLELEE Tl No:43 eğe Yİ MİLLİYET PERŞEMBE, 25 HARİCİ HABERLER.. yn: « ve | Fransızlar Hoover teklifi karşı- |M. Hoover in teklifine Aradan üç gün geçti Hüsrevin gözleri hâlâ açılmamıştı. Yarası ağırdı Klio koşarak, Hüsrev'in yat tığı yere geldi. Leylâ'yi derhal zindana gö- | türmüşlerdi. En meşhur Bizans hekimle- ri Hüsrev'in başında duruyor- lar: Klio, telâşla sordu: 2 — Hünkâr soruyor: Hasta nasıldır.. Kurtuldu mu? Hekimler biribirlerine bakış tıktan sonra şu cevabı verdiler: —Kalbi çarpıyor.. Hançerin ucu ciğerine kadar dayanmış. Kurtulmak ihtimali zaiftir.! s.. Aradan üç gün geçtiği hal- d: (Hüsrev)in gözleri açılma- muşta. Yarası çok ağırdı. Hekimler Hüsrev'in obaşın- dan ayrılmıyorlardı. Klio; günde üç dört o dela Hüsrev'in odasına gidiyor, ah- vali sıhhiyesi hakkında Sultan Mehmed'e malümat veriyor- du. Padişah, Hüsrev'in tinden çok müteessirdi. — Leylâ bu arslana kıydı? Diyerek bağırıyor, hiddetin- der Leylâ'yı parçalamak isti- yordu. Fatih, Ley zasını ver ecikmiyecekti, Fakat, tiradan iba- ret olduğunu söylüyor ve ma- sümiyetinden bahsederek padi- vaziye- nasıl m Şemsettin Efendi de, padişaha “tahkikat nihayet bulmayınca Leylâ'yı tecziye et mek adalete mügayir,, olduğu- nu söylemişti, Hüsrev'in bu hususta verece ği ifade çok mühim olacaktı. Hüsrev yaralandığı zaman: eni Leylâ vurdu!,, deme- mişti, Sadece; “O canada kar- $ımda Leylâdan başka bir kim seyi görmedim!,, demişti. Şemsettin Efendi, padişaha bu şmeseleden bahsederken: — Hüsrev'in ifadesi kat'iy- yet'ilade etmiyor. Vaziyet ta: vazzuh etmeden, Leylâ'ya hiç bir.csza verilmez! Diyordu. Sultan Mehmet hiddetinden ne yapacağını bilmiyordu. — Öldüreni öldürmek ge- rek! Diye tutturmuştu. ütemadiyen ayni sözü söy du. c€v'in yaralanması mem çin de mühim bir hâdise Tüy: H İstanbuldaki ecnebiler Türk sarayında esrarengiz bâdiseler | cereyan ettiğini gördükçe, için ın gülerek, padişahla istihza orlardı. rayda Hüsrev gibi maruf bir şahsiyet yaralansın da, bu cinayetin hakiki faili bulunma- sındı... Öyle bir devirde Fatih gibi zeki bir hükümdar sarayında vuku bulan kanlı bir hâdisenin hain ve müsebbibini nasıl bula mıyordu? Şehislâm Şemsettin Efendi. nin müdahalesi olmasaydı, Ley lâ çoktan cezasını görmüştü. Fakat, mesele bin dürtü tenev vür edemiyordu. Şemsettin Efendi: — “Edillei katıa mevcut ol- madan, ben, kimseye ceza vere | mem! Demişti. Sultan Mehmet, adaletten in biraf etmiyeceğine yemin etmiş ve millet müvacehesinde söz vermişti Padişah, Leylâ'nın cezasını mahkemeden başka bir kimse veremiyeceğini anlayınca, he- İ kimleri sıkıştırmağa başlamış- tu. ».» Padişah, Şehislâmla konuşu yordu: —Sarayımda, herkesin gözü önünde vukubulan bir cinaye- tin failini muhakkak tecziye e- deceğim.. Benim evimin içinde ki işlere müdahaleye hakkınız yoktur! O halde adalet mefhumunu inkâr ediyorsunuz demektir! Adaletten ayrılmıyacağınıza yemin eden siz değil misiniz? — Ben bu sarih haksızlık karşısında süküt ve tahammül edemem, Şemsettin Efendi! Leylâ mücrimdir.. Onun ceza- sını bir an evvel vermelisiniz! — Ben, bir âdil mahkeme kadısı sıfatile ona şimdilik hiç bir ceza veremem. Cinayetin esrar perdesi he- nüz yırtılmamıştır! — Leylâ katildir.. — İnkâr ediyor! Hüsrev'in itirafı var.. — Bu bir kaç kişinin kavli mücerredidir. Mahkemece mes mu olamaz.. Edille ve şuhut lâ zır! Yarası ağır bir adamın söz lerine kıymet ve ehemmiyet ve rilmez. İyi olunciya ve yeni de İtil elde edilinciye kadar, Ley- lâ, ancak maznun olarak kalabi lir. Size de itidal tavsiye ede- rim. (Bitmedi) e mm m —ğ— mn Müstemlekât sergisinde PARİS, 24 A.A. — Müstemlekâr sergisinde vücsde getirilen yeni İtal- yan paviyonünun açılış revmi yapıl. muştır. Merasimde Prens di Cealog ile sergi reisi, faşist müstemlekât enstitüsü mümessilleri ve daha bir- çök vical hazer bulunmuşlardır. Bulgar Başvekilinin beyanatı SOFYA 23 (A.A.) — Başve kil M. Liyapçef Bulgar ajansı- nın bir müm. natında, mesi rasındaki mücadeleyi körükle meğe değil söndürmeğe matuf olduğunu söyledikten sonra, ha Ni hazırdaki hükümetin başlıca gayreti sükünun muhafazası ve hürriyetin himay ssi bulunduğu pu kaydederek demiştir ki — Muhaliflerin kan döküle ceğine dair olan iddiaları tahak kuk etmemiştir. İntihabat neti celeri Bulgari tn behemahal ne olduğu ve ve şuusuz bir kütleden başka bir şey olmadığını memnuniyet le iddia eden bazı ecnshi maha fili tekzip eylemiştir Doktor Soret vefat etti PARİS, 24 A.A. — X Şuaımi ilk kullananlardan Doktor Soret 10 cer- rahi ameliyeden sonra vefat etmiş” tir. Mumaileyhin 2 kolu kesilmiştir. Sanayi komitesi toplandı CENEVRE, 23 A.A, — Cemiye. ti Akvamın iktmat körnitesi tarafın dan beynelmilel sanayi meselesinin tetkikine memur edilen sanayi komü tesi İtalya, Almanya, Ftansa ve Lük senbourg'un mürahhasları hazır ol- duğu halde içtima etmiş ve beynel. milel sanayi itilâfnamelerinin ortaya çıkardıkları meseleler hakkında ra- por tamzimine başlamıştır. Italya'da bir papaz tevkif edildi . ROMA,Z3 A.A. — Popola di Roma'nın Udeni'den iztihbarına na- zaran, Ayin ruhaniden sonra katolik cemiyetlerinin feshinden dolayı hü kümet ve faşistlik aleyhinde şiddetli bir nutuk söyleyen bir papaz zabıta tarafından tevkif olunmuştur. Çelik miğferliler VARŞOVA, 23 A.A. —Dantsiş?. den Lehistan topraklarına giren mü sellâh beş çelik miğfer azası tevkif olunmuştur sında vaziyeti görüşüyorlar Amerika Fransa üzerinde tazyik yapacak mı ? İki mühüm telgraf Fransa teklifi kabul ettiğine veya etmediğine göre... BERLİN, 23 A.A. — “La Jour- mal de Douze Heures” gazetesine na saran Almanya Amerika'dan za müracaat etmek: ramı izale etmeğe çalışmaktadır. M. Brüning, dün Reichcbank idare mec isi reisi M. Luther ve Alman sanay federasyonundan M. Buceher (ile görüşmüştür. Mezkür gazetenin sa- lâhiyettar mahafilden aldığı malüma ta nazaran Amerika'nın Almanya'ya istikraz teklifi bu mülikatta sonra gelmiş bulunuyordu. M. Hoover'in teklifi ve Almanya BERLİN, 24A. A, — Başvekil M. Bruning bir nutuk söyliyerek M. Hoover'in alicenap hareketini takı le yadetmiş ve bunun müteşebbisi- nin mülhem olduğu ayni alicenap fikirle diğer memleketler tarafından 'da kabul edildiği takdirde memleket için muhakkak bir genişlik ihdas 6 nü niyetini kaydetmiş Fransa Al sanyanm müşkil meseleleri hal için müşterek bir bulacakları ümidini izhar ederek Cheguers mü- lâkatı gibi bir mülükat fır: 'nuniyetle karşılayacağını vptmiz: tir. PARIS, 23 A.A. — M. meb'usan meclisinde Young plânınm kat'i olduğunu derhatır ettirmiş ve hükümetten alacağı vaziyet hakkın. da medisi tenvir etmesin talep etmiş tir. M. Laval, cevaben, hülümelin Amerikan teklifinin ehemmiyetini in kâr eylemediğini söyleyerek demiş- | tör ki: Young plân: Lâhey mukavelâ tin bir cüzüdür. Bu mukavelât ü- zerinde her iki meclisin tasvibi ol- maksızın hiç bir tadilât o yapılması mümlcün değildir. (Şiddetli alkışlar) M. Hoover'in teklifi ve Fransa PARIS, 23 A.A. — Kabine bu- günkü iştimamda Amerika Reisicüm huru M. Hoover'in teklifini tetkik etmiştir. M, Briand Fransız hökü. İ metinin hangi şerait altında bu tek- liften haberdar edildiğini anlatmış. tr, M. Flandin ve Pietri Amerikan teklifinin Fransız maliyesi üzerinde yaptığı tesirleri tasrih £ etmişlerdir. Müzakerata yarın devam olunacak: ir. Cermahirimüttehide'ye bu bapta verilecek cevabın inetni de yarın tes- bi olunacaktır. Hooverin teklifi ve İtalya ROMA, 23 A. A. — Hoover'in teklifini, İtalya kabul etmiştir. İtal yanın arzuları bu surele yerine gel- miş oluyor. İsiya, Alman tamirat te- diyatile müttefiklerin © verdikleri barp borçları arasındaki - farktan memnuniyetle feragat edecektir. 1. talya hükümeti, bu bir senelik mora- oriumun uzadılacağın ümit etmekte- dir. İtalya, Almanyaya © yapılan bu muavenetlere, Almanyanın Anseh- uss siyaseti tehdidini bir tarafa be- rakacağının teminatı görmektedir. Hooverin teklifi hakkında 'TOK1O, 23 A.A. — Kabine M. Hoover'in teklifini müzakere etmiş- tir. Hükümet resmen haberdar edi- lir edilmez bu teklifi kabul hususun da nazırların mutabık kaldıkları zan nediliyor. Ameriksnın Fransaga iki teklifi LONDRA, 23 A.A. — Washing- ton'dan gelen bir telgrafa © nazaran Amerika hazin müşteşarı M. Wil Paris'e gönderilmek üzere Fransa ticaret ataşesine şifreli telgraf vermiştir. Bu elgraflardan biri Fran sanın Hoovor plânına ne şerait al- tanda iştirak edeceğini böstermekte de Fransa Amerikan ekli- müttehide'nin tasavvur ettiği vaziye ti izah eylemektedir. Bu iki tebliğ Fransa hükümetince tetkik olunun- | muhalif fırkalar kazandılar, Maren | » İtalya seyahati pie karar vermiştir, 4. OMAT) BAS Bulgar İntihabatı Bulgaristan intihabatmda bükü- met fırkalarınn koalisyonu kay- betti, Çiftçi fırkasile ittihat eden l 1923! senesinde “ Stanbuliskinin . katli ile iktidara gelen şimdiki hülümet ko- alisyonu çiftçilere mevkiini terkede- çek demektir. Bulgaristandaki hükümet değiş- mesinin meticesi çok şamil ol. Hüleümetin tebeddülü rejimi tebeddülüne çığır açması varittir.. Çünkü çiftçi fırkasmın cümhuriyete elan temayülü öteden beri malüm- dur, Rejim değişmesinin neticesi de çok şamil olabilir. Çünkü Bulgu: tanda Yugoslavya ile birleşmek içim bir cereyan olduğu malümder.. Bu ittihad müni'olan Âmillerden biri de Kraldır.. Binaenaleyh Kralın sah- neden çekilmesi, iki devletin birleş- mesine mâni olan mühim bir âmilim de ortadan kalloması demektir. Filhakika ugoslav birliği bugünkü, yarmki bir iş de ğildir. Böyle bir ittikada Yugos- lavların hararetle taraftar oldukları | ve Bulgaristanda bilhassa gençler arasında propaganda yaptıkları ma- lümdur, Bu propagandalarla iki mil. letin bir asıldan olduğu tebarüz et- tirilmek isteniyor. Bu propagandala- rm ne dereceye kadar ilmi bir kiy- meti olduğu ayrı bir meseledir.Fakst Bulgaristanda bunun müessir oldu- he yoktur. Yugoslav - Bul- i Bulgaristanda bir fırka meselesi değildir. Her fırkanın men. suplari ve bil gençler arasında böyle bir cerdyan vardır. Geçen gün yapılan intihabatın neticesi de bunu takviye edebilir. Birliğin teşekkülü ile en yakından | alâkadar olan iki devlet “İtalya ile Yunanistandır. İtalya Yugoslavya- nun rakibi olduğundan Bulgarista. nın da iltihekile Avusturyanın yı Be İsim olan bu devletin daha ziya- de kuvvet bulmasını istemiyor. Yuma nistana gelince; Yugoslavyanın Se- lânik üzerindeki emelleri malümdur. Bulgaristan dn denize mahreç isti- yor. Her iki devletin de mil leri Adalar denizine mahroç ihtiya. candan mülhem demektir. Bu kuvvet ler birleşecek olursa, Yunanistanın şimelden daha büyük tazyilea maruz kalacağı âşikürder. Bulgar — İngilterede fırkalar PARIS, 23 A.A. — Excelsior ga zetesi, Britanya imperatorluğunun | vaziyeti halıkında tetkik makaleleri neşrine başlamıştır. Mezkür gazete, liberal fırkasımın kendini © Yeniden yapılacak intihabat için kuvvetli gör | mediğinden dolayı işçi hülcümetini devirmediğini yazmakta ve Georges fırkası liderlerinden Sir Ar ehibald Sinelair ile yaptığı bir mülâ. katı nakletmektedir. Sir Sinclair, hi. berallerin, nisbi temsil, serbest mü- badele, sanayi ve zirasin aarileştiril. mesini ve gümrük tarifelerinin teb- dilini istediğini söylemiştir. öy kadir sührönelmlecktır. Anaç rikan motatımda, Alman tamirat bo- delinin şarta bağlı olmayan kısmı Bın tediyesinde israr ettiği takdirde Fransa'nın da Cemahirimütehide'ye ve İngilereye olan borçlarının tedi- yesinden muaf tutulmıyacağınm bil. dirildiği sannalunuyor. Amerika hariciye nazırının | ROMA, 23 A. A. — Gazetelerin aldıkları haberlere göre Amerika ha- riciye nazarı M. Stimson 5 Temmuz da Napoli'ye gelecek ve o Romaya | doğru seyahatine devam edecektir. M. Stmson Romada Amerikanın son teklifi hakknda M. Mussolini ve M. Grandi ile görüşecektir. — (Stefani) Teklifin münakaşısı PARİS 24 A.A, — Meclis, Hoo- ver teklifine müteallik istizahların münakaşası tarihini Cuma günü tes Bahrimuhiti geçiyorlar İki tayyareci Ameri- kadan Avrupaya hareket ettiler HARBOUR-GRACE , “Terre Neuve” 23 A.A. — Tayyareci Hil ig ile Holrus Danimarkaya gitmek özre bu sabah erkenden havalanmış- lardır. İki Fransız layyarecisi ETAMTES, 24 A.A. — Tayyare- ci Bostoutrot ile Rossi uçuşlarına devam etmektedirler. Tayyareciler sant 8,40 a kadar saatte vasati 125 kilometre yol almak suretile 6320 kilometrelik mesafe katetmiş bulunu yorlardı. Mis Ruth Nichols NEVYORK, 24 A.A.— Mis Ruth Nichols'u tedavi eden doktorlar mu maileyhanın bel kemi hafifce yaralanmış ve iki fikrasmın çatlamış olduğunu beyan etmektedirler. Dok torlar, tayyarecinin 3 - 4 gün daha burada kalmasını istemektedirler. 2. Alfons Fransaya geliyor FONTAİNEBLEAU, 23 A.A.— 3 hazirandan beri İngiltere'de met etmekte olan sabık — İspanya kralı perşembe günü buraya döne cektir. Krala prenses Beatrice refa- kat etmekte idi. Bir yangın SAİNT - YOHN, 23 A.A. Dok. larda büyük bir yangın çıkmıştır Yangının ihmâl neticesinde bir si- garadan çıktığı zannolunayor. 10 milyon dolarlık hasar vardır. 18 an | trepo ve 150 vagon tamamen yan iniştr. 5 kişinin de ölmüş olmadı muhtemeldir. Esir ticareti BERLİN, 23 A.A. — mal de Douze Henres"in verdiği bir bökiki “e Jowr- habere nazaran Bremen'de bir Çin esir ticareti meydanı met eden Çin tüccarları vasttasile A merika'ya murakabesiz Çinli kadın. tı yapılmıştır.. Hambourg wkif olunmuştur. tn bir kiş Poincare baro reisi PARIS, 23 A.A, — M. Poincarf 980 azanın 804 reyile Paris barosu reisliğine iatihap olunmuştur. Ispanyada intihabat hazırlığı MADRIT, 23 A.A. — M. Maw- ra, intihabat neticeleri | hakkında yanlış malümatın intişar etmesine mâni olmak üzere gazetelerin pazar tesi günü öğleden sonra saat üçte çıkmalarına müsaade — Olummasını | kabineye tekli edecektir. MADRIT, 23 A.A. — “El De bate” gazetesi, şimdiki siyasetin iç yüzünü çek iyi bilen tanmmış bir zatın müessesan meclisinin o hangi unsurlardan ve ne nisbet dahilinde terekküp edeceğine dair mütalcatı- Bı neşretmektedir. Bu zata nazaran 115/110, sağ anak kilerelleriz 100/ 95; Radikaller 80/78; Cümhuriyetçi ler aksionu 35/30; Milliçiler 35/30 millieiler aksionu 30/25; Sol cenah, cümhuriyetçiler 20; Müstakiller G; Don Juan taraftarları 4; Muhtariyet giler 3; Ziraatçiler 2; Kralerlar sıfır ve komünistler sıfır azalık kazana caklardır. Beynelmilel tabiler kongreri PARİS, 23 (A.A.) — Bey- nelmilel tabiler kongresi açıl mıştır. Bu kongreye 16 milleti temsil eden 250 murahhas işti rak etmektedir. M. Maniu siyasi hayat- tan çekiliyor BÜKREŞ, 23 (A.A.) — M. Maniu parlamento azalığından istifa etmiş ve fırkasınm reis vekiline siyasi hayattan çekile- | Yaren muştar, Bremen ve Hambourg'da ika Fransa veltalya cevab M. Mussolini teklifin Italyaya büyül fedakârlık tahmil edeceğini söyled PARİS, 24 A.A. — Laval, Bri- havası ihdas etmesi halkında teme and, Poncet, François, Flandin içti- | niyatta bulunmaktadır. mamda Hooverin teklifine verilecek | cevap projesi hazırlanmıştır. Yarta- ki mazırlar içtimaında cevabın kat'i şekli tesbit edilecektir. M. Laval daha akşamdan esas hakkında Amerikanın Paris sefirine melümat vermiştir. Kabul edilecek tarzı hallin 193 taksitlerinin şarta muallak olınıyan kisminm tesviyesi ni istiyeceği ve bu paranın alâkadar hükümetlere ikraz edilmek © üzere beyne! zilel tediyat bankasına bırak- mayı teklif edeceği unluşılıyor. Tedi- yalın yapılmaması sebebile hâsıl ola ; cak açığı kapamak için Fransa kısa vadeli hazine tahvilâtı çıkaracak ve- yahut milli iş plânının tatbiki tenh- hur edecektir. Teklif ve Yunanistan ATINA, 24 A.A. — Hooverin bir senelik moratoryom hakkındaki tek- lifi, Yunanistan Vaşington — sefiri vasıtasile, Young plânını imza etmiş olmak sıfatile Yunanistan hüküme- tne tebliğ edilmiştir, Yunani, derilecektir. İyi bir membadan öğre dildiğine nazaran Yunan hükümeti cevabında Hoorörin teklifini kabul ettiğini, ancak Yünanistanın tami rat olarak alacağı ile harp borcu ola. rak vereceği orasındaki farkan hâsıl | olabilecek zarara karşı temin edilmiş olması lâzım geldiği bildirilecektir. ıksi takdirde Avrupanın düzelme. sini isühdaf eden Hoover teklifinin tatbik: Yunanistanın mali vaziyetini bozacaktır. İtalyanın cevabı ROMA, 14 A.A. — M. Mussoli- ni tarafından İtaiyamın « Vaşington irine gönderilen talinhatta Heover İtalyaya böyük fedakârlık. lar tahmil edeceği kaydedilmektedir. M. Mussolini Hoover teklifinin ci- | ban buhranının hal ve teriei tesi İ konfarananın muvaffak mülletler arasında bir M. Laval ne diyor? PARİS2 4(A.A.) —M.L yal Havasa gönderdiği bir teb liğde dün akşam Amerika sefi rini kabul ettiğini ve sefiri Hoover projesi için diğer hi bir memlekette bidayeten mü zakere yapılmış olmadığını sö lediğini bildirmiştir. M. Hoover Almanın mal buhranı yakın bir tehlikeyi gö terdiği zaman harekete geç mek mecburiyetini histetmif tir. Sefir Fransanm bu teklif ten haberdar edilen ilk ecnebi devlet olduğunu (söylemiş vi Fransa efkârr umumüiyesinit Fransanın kasten bir tarafa bi rakıldığı ve pro''un evvelde hazırlandığını o zannederse t8 men yanılacağını ilâve eylen tir. M. Laval bu teminden dolaj sefive teşekkür etmiş ve hükü İ metin yarın Amerika teklifini nin cevabı bugün gön- | nasıl bir teşriki mesai fikri Wi | hangi şerait dahilinde cevap vt receğini izah eylemiştir. İtalyanın siyasi mülâhazalat VAŞİNGTON 24 (A.A.) - Moratoryom meselesine İtalş? nın siyasi müjâhazalar karışt ması burada hayret tevlit et miştir. Bu hususta Fransa tarf fından tereddüt izhariha inti! zar ediliyor, fakat | İtal böyle bir şey beklenilmiyordu! M. Hoovör tarafından yap") İ lan teklifi kabul ettirmek için) Fraasa üzerinde hiç bir gü tazyik yapılmayacağı resmi vette dağise de mutantan ifad söylenmektedir. Hazi nezareti erkânı ile Federal Rö| serv idaresi arasında yapıla?) konferanslar oo neticesinde kredinin Reishabank'a teşmil) imkânları artmıştır. Himayeietfal kadınlar yardım cemiyetinin kongresi toplandı ANKARA, 24 (Telefonla) — Himayetetfal kadmlara ys”) enelik kongresi bugün toplandı. Kongrede bir | nelik mesai raporu ve yeni bütçe müzakere ve kabul edildi. Yeni merkez heyeti intihap Başvekil ve Meclis Reisi Paşalarla edilirken Reisicümhur Hz. Feyzi Paşaya arzı tazi etmek üzere Nöyber Kâzum, Makbul Naci ve Nimet Cemil Hi nımlardan mürekkep bir heyet seçildi... Muhafız gücü bisikletçileri Trabzonda TRABZON 24 (A.A.) — Muhafız Gücü bisikletlileri Maçkayı muvasalat ettaişlerdir, Trabzondan, Maçkadan İif teşekküllere mcnsup heyetler sporcuları Ziganada isikletlire bu geceyi Maçkada geçirecekler, mışlardır. karsıl Trabzona geleceklerdir. Sporcular programlarına tevfikan ya! burada kısa bir tevakkuftan sonra ya hareket edecek! dir. eBlediye misafirler şerefine bir öğle ziyafeti verecektir. Ispanyada Cümhuriyet şenlikleri devam ediyo MADRİT 24 (A.A.) — Muvakkat hükümet tarafından kaç günden beri cümhuriyetin teessüsü şerefine hazırlanmış 9 şenlikler parlak bir surette devam etmektedir. Günlük prog! da boğa yarışları, tiyatro temsilleri vardır. İdman müsabakaları fenni olacak ANKAR A2 4(A.A.) — Mıntakalarda yapılmakta olan # man müsabakalarının daha fenni olmalarını temin için fe yonlar 25 haziranda İstanbulda bir içtima aktederek bir nümunesi ihzar edeceklerdir. Şark vilâyetlerinden koyun ihracatı başladi | TRABZON 2 A(A.A.) — Şark vilâyetlerinde bu senenin * koyun ihracatı dün yapılmıştır. Koyunlar bayraklarla sü miş, mavunalar vasıtasile vapura nakledilmiştir. Japonyaya NEV-YORRK, 24 (A.A.) - Başta Morgan müessesesi olduğu halde mufteiif Ameri- | kan bankalarından mürekkep bir grupun Formoz adasında vücuda getirilmekte olan inşaa tin vü ieieri e Te se, iel ödünç para 30 sene müddetli bonolar etmesine intizar olunm v Tedavüle çıkarılacak b noların mecmuunun 20 ilâ bin dolardan ibaret olacağı | Japonya hükümetinin bu raza kefalet edeceği hal miştir. - #1