25 Haziran 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

25 Haziran 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Kd a Şilt maçlarının dömi finali cumaya Beşiktaş klübü Şilt maçlarından çekildi. Fenerbahçe aynı günde kendi stadyom- | kuyunun suyu boşaltılmıştır.. Bu larında Kurtuluş takımı ile bir çalışma maçı yapacak Yarın Taksim stadyumunda Galatasaray ve İstanbulspor takımları karşılaşacaklar ve şilt maçlarının dömi finalini oynayacaklardır. Malümdur ki bu iki takım geçen hafta karşılaşmışlar ve berabere kalmışlardı. Yarn bu iki rakip tekrar kar | şilaşacaklar ve eğer gene bera- bere kalırlarsa bu sefer oyun temdit edilecektir. Bu oyun şilt maçları üzerin- de müessir olacağı için her iki | takım da bu maça lâzım gelen | ehemmiyeti atfetmeleri lâzım değil elzemdir. Ayni günde oynanması icap eden Fener . Beşiktaş maçı Be şiktaş kulübünün maçtan istin- kâf etmesi üzerine bü maç ya- «pilmtâyacaktır. Sarı siyahlıların maçtan istinkâf etmesine sebep oyunculardan Hüs Rüştü ve bir kaç kişinin daha oyun oynayamayacak bir şekil de bulunmasındandır. Vaziyet böyle olduğuna göre Fener ra- kipsiz finale kalıyor demektir. | Galatasaray - İstanbulspor ma- © Çinin galibi ile Fener oyna cak, neticeyi hangi takım kaza nıysa Şildi onlar alacaktır. Bu şekil üzerine Fener cuma günü maçsız kalmamak için | kendi sahalardan Kurtuluş ta | kımı ile bir çalışma müsabaka- sı yapacaktır, İ Sah günü çıkan ve “Muhte- | lit takımımız. hazırlığa başlı- yor,, serlavhahı yazıda Beşik- | taş kaptanı Hüsnünün resmi- | Bin altına “sehven (Muhteliti | teşkil edecek olan takımın kap tan: Hüsnü) diye yazılmıştır. | Tütün inhisarı Umu- | mi mü Bumun aslı (Mubteliti teşkil e- decek olan takımlardan Beyik- taş takımı kaptanı Hüsnü) dür. Bunu tashih eder ve karilerim- den af dilerim. M.Ö, ; Şilt maçları - İstanbul futbol heyetinden: 26/6/1931 tarihinde icra e- dilecek Şild maçları: Galatasaray - İstanbul spor sanat 16,30 Beşiktaş kulübü şilt maçla- rından çekildiğini bildirdiğin- den Fenerbahçe - Beşiktaş ma- çı icra edilmeyecektir. Dikkat: Takımlar ekti imu- ayyeninde fahada bulunmaları İâzımdır. Berabere kalan takım lar on beşer dakikadan iki haf- taym temdit edilecektir. Muhafız Gücü bisikletçiler GÜMÜŞHANE, 24 A.A. — Muhafız Gücü bisikletlileri programlarını muvaffakıyetle tatbik ederek dün şehrimize gelmişlerdir. Bisikletliler vilâ- yet erkânı, belediye ve Halk fırkası reislerile zabitler, genç- ler birliği sporcular tarafından bisiklet otomobil ve atlı olarak 46 kilometre mesafeden istik- bal edildiler. Sporcular, büyük bir intizamla şarkı söyleyerek şehre girdiler. Sporcular gerefis ne bir ziyafet verilmiş, spor ve sporcularımızın muvaffakıyeti | hakkında söylenmiştir. hararetli nutuklar : inden: 1-6-931 tarihinde ilân olunup pazarlıkla mübayaasına baş- lanılan (10,000) k'lo yerli kınnaba ait şartname tadil ed 3 ay kuyuda kalan bir ceset bulundu (Başı 1 inci sahitede) ve polise ihbarı keyfiye edilmiştir. Kuyu başında Zabıta keyfiyete muttali olur ol. İ maz, hemen kuyunun başına” gidil miş, bir itfaiye motörü celbedilmiş, | l suretle kokan çuval da bin bir itina ile çıkarılmıştır. Çuvalda kadın cesedi Cuval çıkarılınca açılmış, ve için- | de BO—60 yaşlarında olduğu tahmin | edilen bir kadın cesedi çıkarılmıştır. | Polis bu vaziyet karşısında — derhal faaliyete geçmiş, bir taraftan ikinci | sube cinayet masası, diğer taraftan müddei umumilik haberdar edilmiş. ör. Cinayet masası mutahassını — Ö- mer Lütfi Beyle müddei umumü mu avini Kâmil Bey vak'a © mahalline gelmişlerdir. Cinayet yeni değil... Polis bu ssnada bir doktor celbe- | derek, cesedi muayene ettirmiş, dok- tor cesedin iki buçuk, üç aydan beri | kuyuda kaldığını, nasıl öldürüldüğü nün böyle sathi bir muayene ile anla değiştirmiş olması | ie, kimse tarafından kolayca | si imkânı olmadığını söylemiş- | Leman Hanım olmasın?!!. Polis bu vaziyet karşısında iki üç ay evvel kaybolmuş kadınlar üze- | rinde tetkikaş yapmıya başlamış. Ce İ sedi bulunan kadmın bundan iki üç | ay evvel Dolapderedeki evinden kay | | bolan Leman hanıma git olması ih- | malini düşünerek, Leman banınım | hüviyeti üzerinde tetkikata başlamış | tar. Fakat cesedim Leman © hanıma sit olmadığı derhal anlaşılmıştır. Öldürülen kadın kim? Polis cesedin üzerindeki esrar perdesinin kalkması için evvelemir. | de cesedi bulunan kadının hüviyeti. | Ana katili hakkında tahkikat Bundan bir kaç ay evvel İz- Tokatlı Reeep ile Feyzi isminde iki ki- şi kavga etmiş ve Feyzi Rceep tarafından yaralanmış ve To- | katlı Recep tevkif siimişti, | Bu uidisenin tahkikatı esna | sında, Recebin nüfusu şüpheyi | calip görülmüş ve Tokattan ba- Zi sualler sorulmuştu. Tokattan gelen cevapta bu adamın ismi- nin Recep değil Hacı Hüseyin mirde Basmahanede | bulunması, ekseriyetle Ok meydanın 25 nın tayinini lüzumlu görmüştür. | Kadının başında fes ve belinde şal | daki bostanlarda oturan bahçıvanla- sın kadınların giydiği kıyafettir. Polisler bu cebbeden de tetkikata başlamışlardır. Ok © meydanındaki bütün evlerde tahkikat yapılmış. Beyoğlu merkez memuru Ekrem B. bizzat bu cinayet tahkikatile meş- yal olmak üzere Kasımpaşaya git miş ve gece geç vakte kadar meşgul olmuştur. | Son dakika Gece geç vakit aldığımız malüma- tn nazaran maktul kadının hüviyeti taayyün <imiş, kailin de kim olduğu anlaşılmışır. Maktul kadın Sıvaalı Zeynep ha- nımdır. Zeynep hanım parasma ta mann öldürülmüştür. Evvelâ boğul. muş, sonra çuvala konulmuş, ve kü- yaya atılmıştır. Sıvası Zeynep ha. nım Tursun ismindeki kardeşi ile İs- tanbula 9 uncu ilk mektepte hademe olan bir hemşöhrisinin © yanma gel miş, bir gün mektepte kalmış, sen. ra kaybolmüştur. O zaman şimdi Tekirdağında bulunan kardeşi Tur- sun polise müracaatla Zeynep hanı mın kaybolduğunu haber vermişi Gece yarısına kadar bu müthiş cinayetin tahkikatile meşgul olan Müddei umumi muavini Kâmil Bey katillerin hüviyetini tesbit ve izleri. ni tayine muvaffak olmuşur. Adli ahkikati işkâl etmemek için dahan fazla tef $ vermiyoruz. Bir cinayet daha! || | Akşam geş vakit bir cinayet daha | olmuş, Ün Kapanında bir sandal i- çinde bir alacak meselesinden dola- | yı Hüseyin oğlu Sadık isminde bir adam Nazif oğlu Raşit isminde baş ka bir adamı öldürmüştür. Hüseyin oğlu Sadık yakalanmış- ie İ mın Romanya'ya rüçhan esasına müs | Tayyare cemiyeti Izmir| şubesi 'sabık müdürü IZMİR; 24 (A.A.) — Tay. yare piyankosu biletleri satış | aidatındari 22 bin lira zimmeti | | me geçirerek sui istimal etmek; | le maznun tayyare İÇ şubesi sabık m muş Bey hakkında birinci müs tantiklikçe lüzumu muhakeme kararı verilmiştir. Evrakı Ağır ceza mahkemesine gönderilen Durmuş Beyin mahkemesine yakında başlanacaktır. Maden taharrisi için müracaat HAZİRAN İ yumurta sarısına karıştırınız. 1931 İ KADIN Krema Altı yumurtanın ayırarak o çalkalayınız. İçine arzu ettiğiniz kadar toz şe- ker ilâve ediniz. Ayrıca baş- ka bir tarafa sıktığımz beş limonun suyunu yavaş yavaş ve çalkamağa devam ederek sonra yumurtanın beyazları çalkayarak oköpürtünüz ve sanya ilâve ediniz. Bir tep- siyi yağlayınız. Yumurtaları dökünlir. Fırına veriniz. Salçalı makarna Tuzlu suda 250 gram ma- karayı pişiriniz. Ayrıca bir kilo domatesi pişiriniz ve süzünüz. Bu domates suyuna 250 gram ince kıyılmış jam- bon doğrayınız ve çekirdek- leri alınmış yirmi kadar zey- tin ilâve ediniz. isterseniz 125 gram mantar da doğra- | yınız ve yumurta çesametinde tereyağı ilâve ediniz. süzül- müş sıcak makarnayı bunların üzerine dökünüz ve makarna- ların domates suyunu çek- | mesi için bir, çeyrek saat |İ kadar ateş üzerinde bırakınız ve sıcak sıcak sofraya geti- riniğ. Almanya ile Romanya arasında BERLİN 23 A.A. — Volf ajansı neşretmiş olduğu bir tebliğde Bük reşten varit olan ve Almanya'nın Al man-Romen ticaretinde yap- makğ senede mühim miktarda Ro- manya hububatımı rüçhan £ esasma müstenit tarifelere tevfikan satın al ! | mak niyetinde bulunduğuna ve bu- lunduğuna ve buna mukabil tavizat İ olurak bir Alman teşkilâtmın Roman | ya'nın hububat ihracatını kontrol et- mesini, Tunn üzerinde Almanlar ta- rafından bir köprü inşaası, Almanya tnit tarifelere tevfikan | şimendifer levaznmı, zirant makineleri ithal et mesini ve harp borçları meselesinin muzaheret eder n748 akdini İstemiş olduğu- bulunan haberi tekzip etmek Fotoğraflarınız için daima: ÇAPPELİ film ve plâklarını istimal ediniz. Bunlar mükemmel Hasisin biri çorba içiyor- | muş. Bir kaşık almış. Ondan sonra tabağının üzerine eği- lerek birden bire ağlamağa başlamış. Karısı şaşırmış; — Ne oldu? Neye ağla yersun? Hasis istifini bozmamış. Sadece tabağına dökülen göz ||” yaşları arasında dimiş — Çorbanın tuzu eksi ..: Hasisin biri vakitsiz eve döndüğü zaman, karısını bir erkekle beraber gördü. He- men tabancasını çekti, bir kurşun sördü kanama bağırdı — Herifin arkasna geç! İkinizi de bir kurşurila öldü- reyim ve — Garson benim gözlerim iyi gör mez, Onun için büyük bir biftek ge tir. Tali Bir gece içki âlemi ya- pan iki arkadaş sabahleyin karşılaştılar. Biri dedi ki: — Birader, dün o kadar içmişiz — Ben evlenirsem, hayvi ları seven bir kadınla evlei ceğim, — Haan! Öyleyse Selmâi | seni neden bu kadar sevdiği şimdi anladım. lana sallana dolaştım. Evib törlü bulamadım, polisle d çatıştım, beni karakola gi tördüler, sabaha kadar or4 da yattım. — Talin varmış. — Karakolda sabahlamı | tali olur mu be? — Ya ben! Bende saf hoştum amıma, evi buldun Halbu ki karım, süpürge s0 pası elinde, kapının arkâ sında bekleyormuş. Arkasın anlarsın ya.. Mazeret — Kocacığım, bu cuma M reye gideceğiz Kocacığı bütün cesaretif toplayarak dedi ki — Balık avlamağa gitsek» Canım gene mi balık? $ liyorsun ki ben balık sevmiyf rum. — E canım, sen de biliyol sun ki ben de balık tutamıyf! > Muallim Mubahat Bey tarafından Tercüme edilen Ameli Hayat Alimi (Herbert N. Gasson) un (İDEAL BÜRO) .— Eseri gayet güzel bir şekiie* infişar etmiştir. Tevzi mahalleri: Büt. İşadamlarına tavsiye ederiz Milliyet matbaası Agâh Bey kitaphanesi Muallim Halit kitaphanesi » Milliyet Matbaası Nefis ve Seri Surette Hernevi evrakı matbua tab'ını deruhte eder. Notere ait bilcümle evrak, mektupluk kâğıt zarf, kart vizit, muhtıra, Reçete ve faturalar renkli olarak el ve divar ilânları yapılır. Fiatlar mutedildir. olduğundan mezkür kınnaba talip olanların şartnameyi gö, mek için her gün ve pazarlık için de (500)lira teminatı mu- vakkate akçelerile keraber 29 baziran 931 pazartesi günü saat (10,1/2) de Galatada mübayaat komisyonuna müracaatları, olduğu ve parasına tamaan va- lidesini katlettiği için gıyaben idam mahkâmu olduğu bildiril | yesi civarında Manganez, simli kur. miştir. “ alay madenleri ve gene Öde Tahakkuk eden bu yeni ve | miş kazasına tabi Çemlicn kariyesi mühim vaziyet hasebile, tahki- | civarında Cıva ve kırmızı boya ma- Ödemiş kazasına tâbi Çaylı kar. Ankara caddesi dairei mahsusa | olup her yerde satılır. — — Telefon 24311/2/3 liler nal Adres: ütün inhisarı Umumi ..... müdürl > lira temi Milliyet'in tefrikası :66 Çarls Baker bilâihtiyar arka 'daşını omuzundan yakaladı: — Ne yapıyorsun ayol!Hem © kendini mahvedeceksin, e hem de Kerimeyi kaybedeceksin! Kadri Bey dostunun mavi gözlerinin içine bakarak cevap ver — Yok merak etme! Onu ne yapıp yapıp ele geçirmeliyim. Onsuz yaşayamam. Arkamdan atlılar kovalarken ben onları u #utmuştum. bile.. Aklımda, fik rimde yalnız Kerime vardı. Ö- nümde o vardı. Ona yaklaşma- ğa çalışıyordum. Atla uçuru- mu aştığım zaman uçurumun Ö te tarafnda o beni bekliyor zannediyordum. Daha doğrusu ne yaplığımı o bilmiyordum. Hep Kerimenin sesini duyar gibi oluyordum: Sanki gözleri uüğuün Azap kapı Levazım anbarında mevcut hurda Akktimülâ- tör, Dinamo Şanjuman ve saireden ibaret 16 kalem muhle- if hurda pazarlık suretile eşya satılacaktır. Talipler (15) at akçelerile beraber ( 4-7.931 ) cumartesi günü saat (İ)ce Galatada mübayaat komisyonuna ve eşyayı gör- mek içinde Azap kapı anbarına müracaatları, den: | rıyor zannediyordum. Onu na- | sıl anlatayım... Kerime bana ekmek gibi, su gibi lâzımdır. — Öyle amma şimdi İbra- him Beyin evine gitmeğe kal- kışırsan ikiniz de mahvedersi- niz. * —Ne olursa olsun! Her şeyi | göze aldıracağım.. Eğer bana sa sen Kerimye yar in, hem de etmeli Kadi Bey dostunun elini mu habbetle tuttu. Çarls Baker bir müddet önüne baktı, sonra | karar verme bir adam tavru ile şu cevabı verdi: — Bu işte senin hayatını teh | likeye atmanda mâna yoktur. | Senin yapacağını belki ben de | yapabilirim. Benim sana tekli- fim şudur: Ben bahçıvan kıyafe | düşündükçe ne kadar müteessir katın sureti icrasını tayin için Recep hakkındaki idam kararı. | nın tekemmül edip etmediği | sorulmuştur. italyada şiddetli fırtina| TARANTO, 23 A. A. — Ledre | vadisinde gideli bir fırtına oluştur Yağan dolu, mahsulleri tahrip et- | miş, bağları ve meyveli ağaçları ha- ! sara uğratmıştır. i gideyim. Kerime Hanımı gö- rüp senin burada olduğunu ken disine söyliyeyim. Ondan son- ra buraya gelir, seninle ne ya- pacağımızı kararlaştırırız. Ben gelinciye kadar buradan bir ye- re kımıldamıyacağına dair ba. na söz ver bakayım.. Şunu bi ki, kendi hayatm da, Kerime- nin hayatı da göstereceğin 80- uk kanlılığa bağlıdır. — Ah Baker Kerime'nin baş ka bir erkeğin elinde olduğunu olduğumu tasavvur edemezsin! Düşündükçe çıldırır gibi oluyo. rum. Onu bu zindandan kurtar mak için göze aldırmıyacağım | bir şey yoktur: — İhtiyat lâzım. Unutma ki, | bu işte muvaffak olman içi cesaret kadar diplomatlık ta zımdir. Yarım saat sonra bahçe kapı st usulca açıldı. Kadri Bey ihti yat ve itina ile indirilmiş olan perdelerin arasından dışarısını gözetledi. Bahçıvanlardan biri evden çıkmış, elinde kocaman denleri bulunmuştu. Bir zat bir istida ile İzmir vik yeline müracant ederek bu mahaller. | de esaslı inka icrası için bir te- | harri ruhsatnamesi istemiştir l Gemiler fena vaziyette| TRİYESTE, 23 A.A. — Bir fır. | tma höküm sürmektedir. Birçek ze- miler fena bir vaziyettedir. Maam fih nüfusça telefat vukuuna dair hiç Me ker İ yin evine doğru gidiyordu. Kerime H, geceyi âdeta uy- kusuz geçirmişti. Arasıra kâ. | buslu bir uykuya daldığı zaman | karşısında daima Kadri Beyin | hayalini yordu. O tatlı mâ zi artık ölmüş, onun yerine kor kunç bir hal kaim olmuştu. İbrahim Bey karısma çılgın- casına âşık olmuştu. Sabahtan beri bir dakika yanından ayrıl- mamıştı, Öğleden sonra bazı resmi işlerle meşgul olmak üze | re odasına çekildi. O zaman ko | casının amansız takibinden ve- lev muvakkaten olsun kurtul. duğu için Kerime derin bir ne- fes aldı. Yemek hazırlanmıştı. Keri- me herkesi her arzu ve hevesi- ne hemen itaat eder görmeğe a. lışmış bir çocuk şımarıklığı ile Kamer'i çağırıp sofralarına o turttu, İbrahim Bey karısının arzu- sunu derhal tasvip etti: İstediğin gibi olsun! Sen ne emredersen o olsun! İbrahim Bey güzel karısının RESMİ İLANLAR TÜRE LİTE ŞİRKETİ Türkiyede her lisanda intişar eden bütün gazeteler için bilümum resmi daireler ilânlarını kabul eder Adres : Ankara caddesi Kahraman zade hanı 3 üncü kat Telgraf adresi: Resmilân - Telefon: 20960 Posta kutusu Ist. 753 n bir şeref sayıyordu. Sofrada bulundukları müd- detçe serkâtip gözünü Kerime- den ayırmıyor, sanki arzularını hemen yerine getirmek için gözlerinden anlamağa çalışıyor du. Kerime kocasınm bu tehalü küne karşı ancak barit bir neza ketle mukabele ediyordu. Ka- mer'e gelince o İbrahim Beyin İ küçük hanımına karşı olan bu iltifatı gördükçe koltukları kabarıyordu. İbrahim Bey bir aralık karı- sının iştihasız yediğine dikkat etti. ” — Ne o canım? Yemeği be- ğenmedin mi? —Bilmem! Tavuk biraz kart galiba! — Pek iştahlı yemiyorsun.. Belki tatlıları daha beğenirsin.. Sofraya tatlı geldi. Guruptan sonra İstanbul'a gideceğim. Geceleyin yolculuk dahâ çok serin oluyor. Senin ho şuna gider diye düğün müna betile gül bahçesinin yeni baş- tan tarhedilmesini sövlemistim | gelip yaparlar. Haydi p | kahvemizi bahçede ağaçların al tında içelim. Kerime um ayağa kalktı. Kocasının den geçerken elini tutup ince parmaklarile ok şadı. — Herkes senin güzelliği anlata anlata bitiremiyordu. Meğer yerden göğe kadar hak ları varmış... Bu sözleri söylerken İbra- him Beyin çehresi karısma kar şı duyduğu derin takdir ve mef tuniyeti ifade ediyordu. Kerime kocasile meşgul de- gildi. Bahçe kapısına müntehi yolun üstünde duran bir adam | bütün dikkatini celbediyordu. | İbrahim Bey bir mevzudan İ diğerine geçiyor, mıyan karısına ii tasavvurlarını anlatıyordu. — Bir hafta kadar İ bulunmuyacağım. Sana İstan- ! buldan ne getireyim? sözlerini du Karısının yeşil ipek şal altın İ da kı lanan narin kolla vena talerar tikbaline ait | burada | tunmuş içeri bakıyordu. — Ibrahim Bey'in evi burs! mı? Fettah bahçe kapısını açti. — Burası. Ne"; istiyorsun — Beni bahçe için Nuri B önderdi. Beyefendiyi görec€ ğim. Kerime Hanımın kalbi şid detle çarpmağa başladı. Bu 8€ se aşina gibi idi. Kalbinde ko ku ile karışık bir ümit uyan" tı. Bahçivan yaklaştı. Ruzgârd uçuşan beyaz sakalı adama yani hürmet bir hal veriyordu Gözündeki siyah gözlükleri di zelterek Beyi selâmladı. — E.. Söylö bakalım... ne çiçekler vereceksin? Bütü” arhları yeni baştan düzelt* celisin! Kerime Hanımın yanakla! heyecindan kızarmıştı, Gözler İ nin bütün keskinliği i çi vana bakıyordu. Bu disine garip bir hal olmuşt