11 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

11 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

No:58 Yazan: M. Yavuz Allah bizi unuttu ! Ehlisalip orduları tamamile muz- mahil ve perişan edilmişlerdi Bizansta kral Ladislavs için istikbal merasimi hazırlanır. ken, bu kara haber, Bizanslıla- rı elim bir matem havadisile boğmuştur. Avrupa toprağında tek bir Türk © bırakmamağa Oyemin eden Kral Lâdislâvs'la beraber bütün kardinaller ve piskopos- lar da muharebede telef olmuş- lardı. Roma ve Bizansla beraber bütün Avrupa matem içinde idi. Sultan Murat, mağrur Kralın başımı (Bursa)ya göndermiş- ti. İkinci Murat, Kral Lâdilavs” ın başını (Bursa) ya göndermiş ti. Siz bu hâdisenin Garpta yap tığı tesirleri birim kadar ya- kından işitmemişsinizdir. Av- rupa, Türklerin inhizam ve iz- miblâlini beklerken, böyle çok yüksekten atıp tutan ve: “Yer yüzünde bir Türk bırakmıyacağım!,, Diye ilân eden Kral Lâdis. lâvs'ın kafasınm Bursaya gö- türülüşü, bütün dünyayı hayret ve matem içinde bırakmıştı. Bizanslılar: «— Allah bizi unultu!« sa- ray erkânı de: «— Kara görmekten usan- dık'n Diyorlardı. Müttefikler (Varna) mağlübi- yetinin mesuliyetini hep biribi- rinin üzerine atıyorlardı, Cesa- retile meşhur Yanoş,o da bü- tün kabahatı Kardinal Jülye- nal piskoboslara atıyor, harekâ tına onların mâni olduklarını söylüyordu. (Ehlisalip) orduları tamami 1 gnsizeni uletmaş, MEB kl e vE lmüştü denizlere Türklerin bu zaferi çok par- laktı.Herkes, henüz (Nikbolu) Zaferinin tesirini unutmamış- ken Türklerin Varna zaferi hıristiyanlığı kökünden ( sars- mıştı Her şeyi dinden ve Allaht: bekliyen Bizanslılar, Yuani telin Paleolagos'un yüreğine in mişti. Bu mağlâbiyet, impara- torun bütün planlarını ve ümit lerini mahvetmişti. İmparator Yuanis, Türkün zafında hain, satvetinde riya- kâr ve mutabasbıstı. Zaferden sonra, derhal, Türklerin şefka- tine sığınmaktan başka çare kalmadığını gördü. Halbuki harbin müsebbiplerinden biri 'de kendisi idi. Harekâta iştirak için oplânlar istemiş Obaş vurmadık yer bırakmamıştı. tek Yuanis, bu mağlübiyetten sonra Garptan da Papa'dan da ümidini kesmişti. Artık onlar- la da muhabere etmiyor, onları tahrike lüzüm görmiyordu. İmparator, yalnız İslâmlara değil, hiristiyanlara karşı da velasızdı. Bütün endişesi, Bi- zans halkının saadeti pahasma zevk ve “safa içinde kurulan tahtını muhafaza sizietper Sultan Murat, imparator Yunnis'i bu sefer de affetmişti. Kendisine bir şey yapmıyacağı nı söyledi. İmparator memnun İdu. Bizanslılar: «—Bu'ne âlicenap Padişahi« Diyordu. Aklı başında hallan kalple- rine yavaş yavaş Sultan Murat" ın ..vgisi girmeğe , Türklere karşı derin bir alâka uyanmağa başlamıştı. Ayasofya papasları işin far- kına varmış olsalardı, Bizanslı- lar Türklere karşı olan dost- luk izharına kalkışacaklar, nü- mayişler yapacaklardı. Papazlar bu cereyanın der bal önüne geçtiler: «—Türklere husumet en mu kaddes ibadedlerle müsavi sa- yılar!» Tarzında levhalar yazarak kilislerin dıvarları astılar. Cahil halk, Türke karşı hüsu- met beslemeği bir nevi ibadet bildi. Bu esnada Yuanis, İkinci Muradın gözüne girmek için hiristiyan devletlerden hiç biri- le münasebette bulunmamağa karar vermişti. Bundan sonra, Şark ve Garp kiliselerinin birleşmesi hakkın- Büte Fili ve samnhodulu de bie tabi suya düştü, Ne Romadan Bizansa «—Haydi birleşelim!» Demiyen bir ses idi. Ne de Bizanstan Papa” »— Aman bizi kurtarın Tarzında bir feryat yüksel. | di. Papa da Avrupa hükmderla- rı gibi, binlerce fesat yaptığın- dan farksız olan cübbesi altın- da sinmiş, cansız salibin, Tür- kün demir kolunu kıramiyaca- ğına inanmıştı. Varna zaferinden sonra zansta şu haber şayi oldu: « —İkinci Murat, Ehlisalip ordusunu mağlüp ettikten son- ra, Saltanatı tekrar oğlu İkinci Mehimede bıraktı. Sultan Meh- met ikinci defa tahta culüs et- ti. Ve Sultan Murat tekrar (Manisa) ya çekildi. (Bitmedi) —————————— — serbest toplamak, serbest yaz- mak hakkı cümhuriyetçi olan larındır. Biz cümhuriyetçi kanunları. Bin verdiği haktan irtica ve marşi unsurlarının istifade et- ek firsatını bulmamalarını veya meydanı irtica ve anarşi unsürlarına birakacak © gibi, cümhuriyet iktidarını sarsabi- lir yakıcı ve bozucu neşriyat yapılmaryağını istiyoruz. Polirika doğrudan doğruya yüksek milli menfaatleri alâka dar ettiği için, politikacılığın fikir adamlarının sar'ati olma- Sını İstiyoruz.” TECRÜBE Geçen sene Serbest fırka ha- reketinin meyvelerinden biri Menemen, ikinci halkta bütün iymanların sarsılışı ve her tür- “lü mükellefiyetlere karşı hoş- nutsuzluk ve isyan uyandırıl- mak olmuştur. ı oOBu birmünakaşa hareketi © değil, bir yıkış hareketidir. Bu, rejim düşmanlığıdır. Yeni kanuna sırf bu düşün- © Oceile konacak en Stkı kayıtlar — cümhuriyetçileri ve fikir adam 5 Jarını müteessir etmez. Bilâkis onları sokak adamlarının tethi o şinden kurtararak, matbuatı namuslu insanların müessesesi yapar. Şurası unutulmamalıdır. ki yeni kanun ne olursa olsun, bü tün mes'uliyet Türk hâkimi- nindi Bizim Türk obâkiminden istediğimiz en büyük ve başlı- ca adalet, rejimin her türlü teh likelerden masununa bekçilik etmektir. Falih RIFKI Bir tacirin 1900 lirası- nı aşırdılar ANKARA, 10 — İstanbul- dan buraya gelmekte olan bu- ralı tacirlerden Mustafa Bey trende Kayserili bir Ermeni ile dost olmuş ve beraber rakı da içmişlerdir. Fakat Mustafa B. bir aralık uyumuş, uyandığı Zaman ise cebindeki 1900 liranm çalındı- ğını görmüştür. Ermeni Anka rada inince tevkif edilmiştir. Fakat parayı çalmadığını söy- lemektedir. Ormanda iki ölü İZMİR, 9 — Torbalının Pet rek köy ormanında iki ceset bu lundu. Bunların o bir cinayete kurban oldukları anlaşıldı. İ HARİCİ HABERLER. Amerikalılar tahdidi teslihata büyük bir ehemmiyet veriyorlar Borç yükünün hafiflemesinin 1932 konferansında iyi neticeler vereceğini tahmin ediyorlar Londradaki içtima Ingiltere; devletleri davete başladı LONDRA 8 (A-A.) — Hoover projesinin sureti tatbikın tetkik ade cek olan bir mütehassıs konferansı- nın Londrada içtima için Fransa ta rafından teklif olunan 17 temmuz tarihini İngiltere hükümeti bilâ te- reddüt kabul etmiştir. Bu suretle. M. Mac Donald ve Henderson'un Berlinden avdet ederek toplanması muhtemel olan hükümetler konferan sına iştirak edebileceklerdir. Müte- hassıs konferansında | İngilterenin başlıca murahhası Sir Leitbross ola» caktır. Mumaileyh hazinenin maliye müfettişidir. Mütehassıs konferansı nin esası hakkında Fransa ile itilâf edilir edilmez diğer alacaklı devletle ri henüz davet olunmamıştı. Amerika hariciye vekilinin ir nati VAŞINGTON 9 (A. A.) — nın ber tarafında telsizle neşredilen bir mutkunda Hükümetlerin biribiri 'ne borçlu olmalarının iktisadi vaziye &in canlanmasına mâni olan engeller den ancak birini teşkil etmekte oldu ğunu söylemiş ve demiştir ki: “Teslihat için sarfedilen paralar gayri müsmir olmaları itiberile umu mi refahın avdetine daha ziyade mâ Bi olmaktadır. M. Casler borçlara ait tediyatın 12 ay mddetle tecilinin umumi ikti- hasıl edeceği zannında bulunduğunu söylemiş ve bu tecilin 1932 şubatım- Sa eüyünemizik elli teslllkmi ha feransmın muvaffakıyetle neticelen ni beyan etmiştir. M. Gazler iktisadi refahın yeniden avdetini temine M. Hoover'in yalnız. başına muktedri olmayacağını sözle me ilâve ederek demiştir ki: Bu me seleyi cesaret ve itimatla tatbika gi- rişmek yer yüzündek milletlerin hepsine düşen bir vazifedir. Gelecek sene teslihata tahsis edilen gayri müsmir sarfiyat meselesine temas et 'mek mecburiyetinde kalacağız. Hoo verin teklifi umumi vefahm yeniden avdetini temin için hüsnü niyet ve anlaşma duygularını uyandırmıştır. Ecnebi memleketlerde vaziyetin iyi- leşmesini takip edecek, ticari inkişa- fa mukayyet olmamız lâzım bulun duğunu anlamağı başlıyoruz. Bu günkü beynelmilel | münasebetlerin karışık ve dolaşıklığna nazaran bir milletin iktısadi sahada yıkılması di ğer memleketler için de çok tehlike li neticeler hâsil edebilir. M. Castle, Amerika Reisicümhuru M. Hooverin borçlar meselesinin devamlı bir sa- rette tadilini derpiş etmemiş olduğu nu kaydetmiş, böyle bir düşüncenin kongre tarafından şddetli bir muha- lefetle karşılanacağı tabi ve tediya- tn tecili plânını suya düşürmesi mubtemel olduğunu söylemiştir. Taymis'in bir suali LONDRA, 9 (A.A) — Taymis gazetesi Almanyanın gelecek 12 ay. zarfında elyevm tezgâhta bulunan yeni zörhlesmin inşasına devam et- mekten kendi arzusu ile vazgeçmek ve gümrük birliği projesini bir tara fa bırakmak suretile Avrupanın kuv vetlenmesine yardım etmek isteyip istemediğini Almanyadan sormakta ve Almanyanın bu iki sureti kabal etmösinin çok iyi bir tesir yapacağı. mı yazmaktadır. Tahdidi teslihat konferansı ve Amerika VAŞINGTON, 9 (A.A:) — Hü- kümet, yakında Cemiyeti Akvama dostane bir nota göndererek tahdidi teslihat konferansına iştiraki kabul etmiş olduğunu bildirecektir. Belçikanın cevabı BRÜKSEL, 9 (A.A.) — Meb'u- fine vermiş olduğu cevabı tasvip et- miştir. Bu cevapta, Belçikanın tami rata olan ve halelden masun bulu- nan hakları hatırlatılmaktadır. Ziyaret Alman nazırları ay sonunda Parise gidecekler PARİS, 9 (A.A.) — M. Brüning ile M. Curtis, Perisi ya temmuz'mi- hayetinde veya ağustos bidayetinde ziyaret edeceklerdir. Henderson Parise gidiyor LONDRA, 9 (A.A.) — Müstem- lekât sergisi münascbetile 14 tem- muzda Parise gidecek olan M. Hen- derson bu fırsattan bilistifade M. Briand ile görüşecektir. Ispanyada neler oluyor? PARIS, 9 (A.A.) — Exelsior ga zetesinin Madritteki hususi muhabi- ri bu gazeteye gönderdiği bir mek- tupta diyor ki: “Kortez meclisleri el İ yevm muallâk bulunan başlıca mese- | lelerin tasfiyesi hususunda muvaffa Hari | kıyetsizliğe uğradığı takdirde cü ciye nazırı vekili M. Fasfile Amerika | huriyetçi ve diktatörlük usulüne mü racaat mecburiyetinde (kalınacağı siyasi mahafilde bana fasılasız suret te söylenip durmaktadır. Bazı kim- selere göre bu hareket tarzı müfrit lerin tehditlerine karşı yegâne mü- dafem çaresi teşkil edecektir. Haki- kat haldei bu ihtimalden ancak dört duvar arasında bahsedilmektedir. Fakat diktatör nemzetlerinin da ha şimdiden isimleri ortaya sürül- mektedir. Bunlardan biri İspanyol devlet adamlarının en beceriklisi ve halk tarafından ençok sevileni olan M. Lerroux'tur. İkincisi, belediye in ikle çok büyük bir iyiliği dokunmuş olan Jeneral San Jurjo'dur. MADRIT 9 Tönmuz (AA) na mazaran buz fabrikaları amelesi grev ilân etmişlerdir. Grevciler ücert lerin tezyidini istemektedir. Bu grev mühim telâkki olunmaktadır. Çünkü bu yüzden balık ihracatı duracaktır. Plama - de - Majorguc amelesi de Malaga grevcileri lehinde tecanüt hareketi ilân ederek başlarınd kornü- nistir olduğu halde sokaklarda dolaş mışlar ve imalâthaneleri kapamağa mecbur etmişlerdir. Dün öğleden sonra hemen hemen büün imalâtha neler kapanmış idi. Mahalli hülcümet erkân: icap eden tedbirleri almak ü- zere bir içtima aktetmiştir. Mezikür şehirden gelen bir telgrafta örfi ida venin ilân olunduğunu ve salâhiyet- lerini askeri hükümete devrettiği bil dirilmektedir. Şimdiye kadar hiç bir hâdise olma maştar. Saraküze'de işsiz amele grup ları dün erzak mağazalarını ge zerek para vermeden mumaya- atta bulunmağğa teşebbüs 6. mişlerdir. Bazıları bakkal dük- kânlarına girmişler ve elle, deki şişelerin parasız yağ ile doldurulmasını istemişlerdir. Memurlardan biri şişeleri dol- dururken diğeri zabıtaya haber vermiştir. Palis memurlarının gelmesi üzerine işsizler dükkâ nı terketmişlerdir. o Diğer bir grup bir otele girerek yemek istemiştir. Polis memurları bun ları da dışarıya çıkarmak üze- re gelmiş ise de otel sahibi içer dekilere bedava yemek verece- gi söylediğinden çekilip gitmiş lerdir. Vali, bedelini ödemiyen ameleye her hangi bir şey ver- mekten otelci ve diğer tüccar. ları kat'iyyen menetmiştir. az iklerdirgganç; İşçi fırkasında iftirak LONDRA, 8 (A.A.) — Avam ka marasında, müstakil ferka reisi sabetinin kat'i olarak kesildiğini gös termek için müzakeratın başlangı- emda işçi fırkası sıralarındaki yerine terkederek birkaç arkadaşile beraber muhalefet tarafında oturmuştur. Schmelling Carnera Eylülün on yedisinde çarpışacaklar NEVYORK, 9 (A.A.) — Alman li Carnera'yı karşılaştıracak olan 15 ravndlık boks maçının 17 eylülde yapılması kararlaştırıdmıştır. Bu ma çın Nevyorkta muayyen tarihte ya Nevyork atletizm komisyonunun ev veloe iptal etmesi izm gelmekte- dir. Amerika ile Meksika arasında bir hadise VAŞINGTON, 9 (A.A.) — Yeni bir hâdise Amerika ile Meksika ara- smdaki münasebatı öhlâl etmiştir. Meksikanın Şikago konsolos vekili M. Adolto Dominguez mahkemeye bürmetsizlik göstermek töhmetile tevkif edilmiştir. Meksikalıların da- hil bulundukları bir davanın rüyeti esnasında konsolos vekilinin ileri sü rdüğü bir mütaleanın hâkim tarafın- dan fena bir mânada telâkki edildi; söylenmektedir. Hariciye bu mesele hakkında tahkikat yaptır. maktadır. Meksika hükümetinin A- imerikadan tarziye isteyeceği zanmo- hanmaktadır. Faşist fırkasında ROMA, 9 (A.A.) — Faşist fırka we divanı 14 temmuzda içtiman de- vet olunmuştur. Ruzmamenin mü- him olacağı zannolunuyor. Çünkü mali meclis Papalık ihtilâf ve cere- yan etinekle olan siyasi miikâleme- a verilecek yeşka le maygl olacak —i Pisa ie fena havalar AUBUSSON, 8 (A.A.) — Bir çok nahiyeler fırtınalar ve dolular. 'dan tahribata uğramıştır. Bu minta- kada ekinlerin üçte ikisi mahvolmuş tur, Tayyare ile avrupa etrafında devir PARIS, 9 (A.A.) — Jeneral De- göys'in kumandası altında ve maruf tayyareciler tarafından sevk ve ida- re edilmekte bulunan tayyare filosu Avrupa etrafında 10 bin kilometre- lik bir seyahat icrası maksadile ha- reket etmiştir. Fezayı bombarduman ROMA 8 (A.A.) — “Giornal #ltalia,, gazetesinin Trablustan is- tihbarına nazaran profesör Darwin bu kış Cezaya kadar yükselecek ha- vai fişekler atacaktır. Bu da ne? ROMA 8 (A.A.) — Florens'dan Tribuna'ya bildirildiğine nazaran Prsta'da dün gece amsızm şahabt sa kıbe benziyen bir yıldız belirmiş ve yirmi beş dakika sağa sola; aşağı yukarı süratle kaydıktan sonra kay- bolmuştur. Yeni bir petrol damarı BUENOS - AİRES, 9 (A.A) — Şili hükümetinin maadin mühendisi Castillo, hir müddetten beri hudut mıntakasında taharriyatta bulunmak ta idi, Bu defa, Şili hududuna ya- kın Arjantin arazisinde gayet zen- gin bir petrol damarı keşfetmiş oldu ğunu resmen Arjantin hükümetine bildirmiştir. Suryedeki ermeniler CENEVRE 9 A.A. — Beynelmi- lel mülteciler bürosu, Ermeni mülte cilerinin 11 kânunsevvel 1933 tarihi ne kadar Suriyede iskân edilmeleri” me devam edilmesi tahtı karara alın- mişter. Amerikan tayyareci- lerinin seferi SEATLIE, 9 (A.A.) — Tayyare ci Robbins ile Jones, merhalesiz ola- Tokyoya müteveccihen hareket et- mişlerdi Sofya sefirimiz itimatname Bulgar Kralına takdim e SOFYA, 9 (A.A.) — Türkiye se firi Tevfik Kâmil Bey, itimatnamesi ni Krala takdim etmiştir. Merasim, başvekil ve Hariciye Nazırı Alexan- dre Malimof'un iştirakile cereyan et iştir. Tevfik Kâmil Beyin irat et- tuk şudurz “Zatı Haşmetpenahilerine, gerek kendilerine ve gerek tekmil Bulgar milletine karşı olan şahsi dostluk his siyatınn iblâğı için bilhassa tavsiye eden Büyük Reisimin bana tevdi et- tiği yüksek vazifeyi deruhte etmek benim için büyük bir gurur ve haki ki bir meserrettir. Mütekabil hür. imetle anlaşmağa müstenit komşuluk münasebalını idame lüzumunu tarih ten öğrenmiş olan Türk ve Bulgar milletleri kuvvetlerini iktisadi itilâ- #arla bağlamak arzusu ile mütehas- sistirler. İki millet arasında teyem- münen teessüs etmiş olan dostluğu tahkim ve takviyesinin milletlerimi- zin temenniyatına ve menfaatlerine tevafuk ettiğine kaniim. Memuriye timin devam ettiği müddetçe bütün mütevazi gayretlerimin bu gayenin tahakkukuna matuf olacağını Zatı Haşımetpenahilerinin yüksek tevec- cühlerinin onun hükümetinin kıymet tar ınuavenetinin eksik olmayacağı» na ümidim kat'idir. Kral şa nutukla cevap vermiştir: “Yüksek Reisicümhurunu! ve mütekabil hissiyatımın kı ne iblâğına terceman olmanı na kendi şahsi sandeti ve Ti etinin refahı için hararetli 4 yatımı ilâve etmenizi rica Vasifenizin yüksek şü sif eden ifadeleriniz ve nir semerebahş metayiç gul olan Türkiye ve Bı ribirlerini daha ziyade tan ve kendilerini bağlayan iyi luk ve dostluk mü viye edeceklerdir. xd sek memuriyetinizi pek zi muniyetle karşıladığımdan ba * nin ifasında tekmil müzah: Bulgar hükümetinin & mua bulacağınızdan emin olunuz. taz selefinizin vedanamesini Hüsrev Beyin yüksek nin kendisine tahmil ettiği rin ifasındagösterdiği liy ziyade memnun olduğumu R bura ve Türk hükümetine nizi rica etmek farsatını kaçı temem., Bursada Fenerliler galip.. i Bursa 10 (Muhabirimizden) Fenerbahçelilerle Bursa sporcu İsri yeni stadyomda oynadılar. Saha kalabalıktı, (100 met re koşuda Fnerli Saki birinci, aiz “Bursa,, ikinci, 200 met- rede Fnerli Harbiyeli Tevfik Ereğli Osmanlı şirketi PARİS 10 (A.A.) Temyiz mahkemesi, Ereğli Osmanlı anonim şirketine ait tahvilât faizinin 1909 senesi için yüzde $, 1913 senesi için yüzde 4ol Derbi biletlerinde kazanan ermeni Şehrimiz demir tuccarların- dan Mangasaryan Efendinin kâtibi Jir efendi büyük bir tali eseri olarak muazzam bir ser- vet sahibi olmuştur. Bundan takriben bir ay ev- vel Galatada bir yazıhanede ar kadaşlarile oturmakta olan Jir efendiye meşhur Derby piyan- gosunun biletlerini satan bir adam müracaat ederek: Diyor ki; — Derby piyangosu yakında çekilecek, biletlerinden almalı- siniz. Yazıhanede bözm bulunan dört arkadaş bilet bedeli olan 51S er kuruşu vererek dört let alıyorlar. Bu dört örlüleş geçen sene de aynı biletlerden müştereken almışlardır, fakat bir şey kazanamadıkları için bu defa biletleri ayrı ayrı alma yı tercih etmişler ve Jir efendi- ye 4550 numaralı bilet düşmüş tür, Dört arkadaş muhtelif işler arasında bu biletleri unuttukla rı bir anda Derby piyangosu bü yük ikramiyelerinden 30.000 İİİ ingiliz lirasınm 4550 numaralı bilete isabet ettiği haberi geli- yor. Jir efendi taliin kendine bir || Kütfu mahsusu olan bu servete vaziyet için derhal Parise hare ket ediyor ve 309.000 türk lira (İl sı tutan servetini fransız banka larına yatırdıktan sonra şehri- mize advet ediyor. Otuz beş yaşlarında olan Jir efendi şim- di Boğaziçinde yeni mali vazi- yetile mütenasip mes'ut ve mü reffeh bir hayat sürmektedir. ——— Müvellidülma yerine FRIEDRİSCHAFEN 9 (A.A.)— Zeppelin balonu Helium ile şişirile- cektir. Komandan Eckner Zeppelin | şirketinin umumi meclisine bir tek- || lifte bulunarak iktisadi vaziyeti hazı raya nazâran kabili sevk balonlar || vasıtasile muntazam münakalât ter. tibatı tasavvuru balıkmda Amerika | bankalarile girişmek ök istediği mükâ- lemeleri gelecek şubata talik ettiğini söylemiştir. birinci Faiz ikinci tek lamada Tevfik Türkiye runu kırarak 6,42 le birin tâ (Bursa) 5,50 ikinci Tevfik 1, Atâ ikinci 84 mada Fenerli Şekip bi diler. D masına karar vermiş ve Bi retle istinaf mahkemesi dan naksedilen bidayet mesi kararını teyit eyle Amerika - Rusyf ticareti PARİS, 9 (A.A) — yaya sit olarak neşredilen i lere nazaran Avrupanın vet mizanı Sovyetler birliği lu bir vaziyette bul rika Sovyetler birliği ile ya caret muamelelerinden ön kâr etmektedir. Çünkü, nın harici ticaret mizanı iki franklık bir matlâp fazlası mektedir. Bu hususta en iyi hareket tarzını Vaşington bulmuştur. Çünkü bu bükü yetler birliğini bu güne ka maktan ihtiraz etmiş o ber Amerikalıları Rusya ile işlerine girişmekte serbest tadır. İngilterenin harici tici zanı da tcaert filosunun den ve transit yolları itiharil yetinden dolayı müsait bir Fransaya ait rakamlar iğinin Fransaya il rererire rr eme.