21 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

21 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

il konomi Bu ne biçim ticaret ve sanayi odası? Açılacak ticaret ve sanayi sergi- sine para vermek istemeyor Sanayi birliği tarafından geçen “vvelki seneler Galatasaray'da a an yerli mallar sergisine Ticaret s1 tarafından da ikişer bin lira dımla iştirak edilmişti. Fakat bu meki sergiye Oda her medense hiç ir yardımda bulunmak istememek” ve büna sebep olarak da (Oda; içesinin O mütevazin , olduğumu östermektedir. Halbuki bundan bir iddet evvel Oda meclisinde" bu üzerinde görüşülmüş ve bir k münakaşalardan sonra, eğe” gi açılır ve lüzum hâsl (olursa, rdimda bulunulmasına karar ve işti Ticaret odasının şimdi bu şekil hareket etmesi Sanayi birliğini Sanayi erbabımı çok müteessir et hiştir. Maamafih birlik Odaya tek müraesatla Odanın ayni zaman Sanayi odası olduğunu hatırleta itiş, İzmir ihracat fiatleri üzerinde tenzilât IZMİR, 20'A.A. — Ecnebi ur kumpanyaları ile yapılmakta lan İzmir ihracati kumpanyaların aptıkları bir anlaşma yüzünden ih acut mahsulleri yüksek fiatla nak- dildiklerinden dünya piyasalarm- diğer yerlerde yetişen mabsulâ- demiyecek vaziyete dü- - Hiç olmazsa o Yunan ni sevkettikleri ucuz tari- e üzerinden mahstlâtımızm da ne- kileri hususunda şimdiye kadar ya bılan teşetbüsat ve müracaat müs- mir ce vermemiş binaenale- va m vaziyet senelerce devam. Bu defa hükümetin 1esebbüsü ile İzmire gelen Norveçis, iteaddi vapur şirketleri sermaye rindan M. Lorericen ve Melen ilracat tacirlerimizle yaptıkları mukavele neticesinde ihracat mah- sullerimiz pek vevz bir tarife ile ihiaç ve sevkedilecektir. Bu tarife Ye hazazan şimdiye kadar sevkedi- m İncir ve üzüm mahselünün be her tonundan 40 şilin alınmakta i- “i. Bundan böyle Norveçliler 15 şi- line alacaklardır. Tarife bu senenin CAR mevsiminde tatbik edilecek- tir. Alman mali buhranının İzmirdeki tesiri IZMIR, 20 — Almanyanın li © bulan İN Kambiyo Borsası Isterlin 100,00 Kuron 15,02,00 iŞiling 336.40 Pezeta 5,05,40 R. mark 1,99,60 Zloti (420 Pengü 271,10 ley 7082 Dinar 26,/6,00 Flerin 1,16,87 | Çervoneç 1068. — Frank 12.00,90 “01,00 Frankl, 3,28,00 Üret 913,00 arici OL Banknot 26400 ii Esham ve Tehvilâtın nevi İstikrazı dahili 57,09 Düyı uvahhade 66,15 İkramiyeli Demiryolları — 3,50 LL İİ takviye etti. kesin okumasına galışıldığından beri kötü kitaplar, kölü resimler, kötü heykeller çoğal- iyilere gösterilen hüsümet mağa, fazlulaşmağa başlamıştı. Meselâ yal mez Fransa'da 1670 ile 1914 arasmn- 'da rağbet gören edebiyata bakın, tan'atten bir parçacık anlıyan her- kesi ürpertir. Mecburi tahsil pren- sipi belki yalaız iptidai tahsile in- hisar etmeyip te darülfünün tahsi- Tine kadar teşmil olunabilseydi bel- ki hayırlı bir netice verirdi; fakat una imkân olmadığı için kötü, hiç , reahrum bir san” Alman bankası. düşmesi İzmirde yalnız bü nın müşkil bir vaziyete den başka bir tesiri görülmemişti Piyasada hiç bir tahavvül yoktur. Döyçe Oryont Bank'ta parası olan- lar bankaya müracaat ederek mev- duatlarını istemekte ve yüzde — 20 den 40 ve bir aralık 50 ye kadar ç- kan bir nisbet üzerinden paralarını, almaktadırlar. a Banka şimdiye kadar 633,600 li- ra sahiplerine iade etmiştir. Banka- ya tevdiat yekünu 1 milyon 800 bin lira olup bankanın piyasadaki para: 8 ise 2 milyon lirayı mütecavizdir. T. Odası kooperatifi Ticaret odası memurları dün saat 18 de oda salonunda bir u- mumi içtima daha yapmışlar ve tesis edilmekte olan yeni koo- peratifin nizamnamesinin tetki kine devam edilmiştir. Ticaret odası memurin koo- peratifinin nizamnarmesi yüz bir madde olduğu için bu tetki- kin bir az uzun süreceği tah- min edilmektedir. Ticarete girenler ve terki ticaret edenler Ticaret odası son üç sene zar fında yeniden ticarete girmiş veya terki ticaret etmiş mües- sesat, eşhas ve şirketler hak- kında bir istatistik hazırlamak- tadır. Oda iflâs eden tüccarm esamisile beraber bunları neşre decektir. Italya Ruslardan buğday alıyor Aldığımız melümata naza- | ran, İtalya hükümetile Sovyet Rusya arasında, ticari mahiyet te, fakat çok mübi mbir muka- vele aktedilmiştir. Bu mukave- leye nazaran, İtalya Rusyadan bu mevsim sonunda iki yüz bin ton buğday mübayaasını taah- hüt etmektedir. Buğdaycıların Bir teşebbüsü Eskişehirden bir hey'et Ankaraya gitti ESKİŞEHİR, 20 (Telefonla) — Bugün şehrimizde yapılan bir. içti- imada buğday istihsali meselesi ve buhran etrafında müzakerat cere- yan etmiştir. Neticede - köylü ve tüccarın vaziyetlerini arzetmek üze Ankara'ya gitmesine . Hey'et Ankaraya hareket etmiştir. Mısıra tütün ihraç edebilecek miyiz? Artüvin ve Trabzan tütünle- rimizin sen seneler zarfında bü yük bir mahreçsizlik sıkıntısı te olduklarını mütead. dit defalar yazmıştık. Bu tütün lerin umumü harpten evvel ih- raç edildikleri Mısır piyasası harbi umumi vesilesile kapan- mış, Çin ve Japon tütünleri tü- tünlerimizin yerini tutmuştur. Harpten sonra bir çok feda- kârlık yapan tüccarımız 929 se nesinde Mısıra beş milyon kilo kadar tütün satmışlardı. Bu s6- neden sonra Mısır hükümeti sebep old Bunun içindir ki san'atkârların büyük bir kısmı, hattâ hemen he- men hepsi demokrasiden yüzçevirir diler; onu hievettiler. Madame Bo- vary'nin Hamais'si, yalnız bayağı ri Cam 1914 ten hayli evvel yazılmış olan | Considörations sur la viclence'ı ile Maurras'ın asır nihayetinden kalma L'avenir de Vintelliğmece'i, Nictzseche'nin kitapları ile beraber, bugünkü demokrasi aleyhtarlığınıha zılıyan başhcn eserlerdendir. İbsen- in bir kahramanı, zannederim Dr. Stockman, “Ekseriyet daima hak- #radar,, der; fnal ve zeki bir akalli- yetin, zarla, ber şeye rağmen iş ba- MİLLİYET Sıhhat Şurası Ankaraya giden dok- torlar geldiler Ankarada toplanan yüksek sıhhat şurası azası avdet etmiş- lerdir. Azadain Dr. Neşet Ömer Bey dün bir muharririmize şu- râ hakkında demiştir ki: gün deva metti. Ve Sıhi kili Refik Beyfendi küşat ve ri: yaset etti. İçtimalarda m. kimden gelen bir çok tıbbi rlar tetkik edilmiştir. Şurada irüşülecek meseleler tababete ait mesleki işler olduğu için efkâri umumiyeyi alâkadar et- mez.,, e Misafir Bahriyeliler Amerika sefiri yarın çay ziyafeti veriyor Yarın Amerika sefiri tarafın dan Yeniköydeki ikametgâhın- da Amerika gambotları zabita- nına bir çay Zi) i le erkânı askeriyesi de çaya da- vet edilmişlerdir. “ Güzel kadınlar hak- kında ,, konferans Maarif vekâleti beden terbi- yesi umum müfettişi Selim Sn rı Bey bu akşam radyoda “Gü- zel kadınlar hakkında,, mevzu- lu bir konferans verecektir. Se- lim Sırrı Bey badema her salı radyoda mesleki konferanslar verecektir. Bir veznedarla bir tahsildar Maliye müfettiş müavinle- rinden Tevfik Bey İstanbul def terdarlığında bir veznedarla bir tehsildarı bir yerden rüşvet dit, ürkek tavırlı genç başladı: Hasan EF, Ni; ceğimi söyledim, Dirilemedi. zorla evine götürdü, Başladık içme ğe... amma me içmek reis bey Haz- retle, â şe rakı içtik. Hiç birimizde ayakta duracak hal kalmamıştı, Hele Ha. san Ef,, deli yumruklamağa başladı, Talât, baba sını bu halde görünce, söyliyecek oldu, Hasan Et. dinleme di, camları şangır şungur indirmeğe başladı. Talât, dahâ fazla sabrede- medi, babasını sallasırt edip öteki odasına götürdü. Bah salonda, bun ların biribirile ağız* dalaşı SALI 2 TEMMUZ MEL Talâtı niçin öldürdü? Katil istintak dairesinde verdiği ifadeyi tamame Yerebatanda Muhterem efendi sokağında bir ev, geçenlerde kanlı bir boğuşmaya sahne olmuş ve bu kanlı boğuşma Sarayburnu bahçe sinde garsonluk eden Talât isminde bir gencin hayatına Talütı öldürmek iddi na alınan Mehmedin dün mal olmuştu. zannaltır Birinci muhakemesine baslandı. . zada Maznun zabıtada ve istintak daire- sinde verdiği ifadeleri tamamen in- kür ediyordu, Reis sor. — Nasıl oldu, bu iş? Mehmet, sarı benizli, mütered- anlatmağa — Talâtı canımdan'çok severdim. Reis Bey hazretleri. Ben de anlama dim bu iş nasıl oldu. O akşam, 'alâtm © üveybabası eden” gelmişti. Ta- it, bana uğradı: — Gel, bu akşam bizde rakı içe- | im! dedi. İşim olduğunu, gelemiye Beni belki on şi- idi, Pencereleri bir iki söz ri işitiyordum. Detken Talât, ters alırken cürmü meşhut halinde | 77777 yakalamıştır. Her ikisi de tev. | Vildyetle kif edilmiştir. Türk, Bulgar, ve Yunan tüti lerine, Çin ve Japon tütünleri. ne olduğu gibi, 100 Mısır kuru $u (bin kuruş) gümrük koydu, tabii bizim tütünlerimiz daha ucuz olan Çin ve Japon tütüm- lerine rekabet edemediler ve Musır piyasasını tamamen kay» bettik, Vakıa bu ağır resim ilk defa Mısır hazinesine bir mikdar va ridat temin etti, fakat dünya- mın her tarafına ihraç edilen Mısır sigaralarının satışını da azalttığı için, Mısır hükümeti bir senede bir milyon Türk lira sı ziyan etti. Trabzon ve Artüvin tütünle. Vergiler Yeni kanunların tebliğine başlandı Yeni arazi vergisi kanunu defterdarlığa tebliğ edilmiş ve tatbikatma başlanmıştır. Dün de sayım kanunu yerine kaim olan hayvan vergisi kanunu gel miştir. Müsakkafat vergisi ka- Bunu yerine ikame olunan yeni bina vergisi iratları kanununun tebliği de beklenmektedir. İdare hey'eti İdare heyeti dün vali muavi- ni Fazlı Beyin riyasetinde top- lanmıştır, İskân ve teffiz mua- melâtma ait itirazlar tetkik o- ri Mısır mabrecinin kapanması üzerine hükümete müracaat e. | lunmuştur. derek, müşkül vaziyette kaldık | yedin larını söylemiş ve kendilerine yeni mahreçler bulunması husu sunu rica etmişlerdi. Hüküme- timiz de bumüracaat üzerine Mısır hükümeti nezdinde teşeb büsatta bulunmuştu. Memnuni yetle haber aldığımıza göre si gara ihracatının azalmasın esasen müşteki olan Mısir hü- kümeti bu müracaatı hüsnü ka bul etmiştir. Her halde 931 tü- tün rekoltesi tamamile idrak e- dildiği zaman bu mesele halle- dilmiş bulunacaktır. Çök müş- kül vaziyette bulunan Trabzon ve Artüvin tütünleri bu sayede bir az kendilerini toplayabile- ? Bugünün gençleri, yani 1914 — 18 muharebesine iştirak elttikten sonra iş başına geçmiş veya yazı olanlar, o adam- arm fikirleri ile büyüdüler. Unutul maması lâzım gelen bir nokta daha var; Hürriyet ve müsavat prensip- lerinin tam olarak tatbikine çalışan Fransa'da, harpten evvelki keşme- keşe, memleketin nihayet düşman orduları tarafından istilâsına mün- cer olan serazatlığa mukabil © pren- siplere pek bel bağlamıyan o Alman- ya'da büyük bir azamet vardı; “Deutschland über Ales, imanı, cesim binalar, büyük şehirler, had. siz hesapsız fabrikalar doğuruyor. du. Vali bu Almanya, muharebede Mürşitler Birliğin dünkü içtimaında program bilirilemedi Kadınlar birliği dün akşam irşat heyetlerine iştirak edecek kadın doktorların da huzun bir içtima aktetmiştir. İçt da seyahat programı neticelen- dirilemediği için çarşamba gü- nü tekrar toplanılacaktı ile MEVSİM SONU MUNASEBETİLE Beyoğlunda LİON mağazaların da yayet tenzilâtlı #iatlerle yapılan büyük satış yalnız 12 gün daha de- vam edecekti sey: her gün kar gisına çıkan yeni yeni bubranlardan kurtaracak bir adam çıkarmıyor; fa kat eser mağlübiyetle, öyle bin bir gibi şeylerden buhranla yıkılacak değil, 1870 te aldığı hızın tesiri ile devam ediyor. Falih le “Yeni İnşa eden bir rejim, yeni bir. rejimdir.,, Bu da öl doğrudu: kadar rasinin aleyhine çıktı, Bizde gençliğin ba ceteyanmın #n otantik (Allah Falih Rıfkı'dan yaptıkla. | . « * , n inkâr ediyor? | yüzüne döndü. Gözleri kan içinde idi. Yapma etme demeğe kalmadan İ bir tekme savurarak asma İümbayı İ yere düşürdü, Oda birdenbire zifiri karanlık içinde kalmıştı. Ben kork. | tum. Evden kaçtım, Ondan sonra ne olduğunu bilmiyorum. — İyi amma zabıtaya verdiğin ifadede elime bir demir parçası geçirdim, Talâtın rasgele birkaç ye- rine sokup yaraladım! demişsin... Maznun ba ifadesinin zorla alın dığını iddiaya kalkıştı, Muhakeme tetkikat icrası ve şa- bitlerin celbi için başka bir güne barakıldı. Hey'et toplanıyor Beyoğlu hastanesinden 7000 İi- İ ralık ihtilâeta bulunmakla mazmun | hastane muhasebe memurlarından | Ibrahim ve Hamdi EF, ler dün Be- şinci istintak hakimliğince istievap edilmişlerdir. Diğer taraftan hesabatın tetkiki için bir heyet teşkil edileceği söylen mektedir. Yaz tatili başladı Adliyede dünden itibaren sene- Kimutat yaz tatiline başlanmıştır. Dün ceza mahkemelerinden yalnız | 1 inci ve 2 inci ceva mahkemeleri muhaköre ile meşgul olmuşlardır. Tatil müddeti esnasında Birinci ce- sa mahkemesi yalnız mevkuflu müs tacel işleri elden çıkaracaktır. Ağır ceza reisi Hasan Lâl Be- yin riyasetinde bir encümen hafta- da iki gün toplanarak kadro ve me mur intihabı işlerile meşgul olmak tadır. Tahkikat bitti Profesörün intihar ettiği anlaşıldı Kilyosta cesedi bulunan Pro- fösörTichot'in ölümü hakkında ki tahkikat ik. mal edilmiş morg ta raporu nu (o vermiştir. İ Morg, raporun- da Profesörün ö İümünde cebrü tazyik alâmet. İmedi- ini ölümün be. ğularak o vuku bulduğunu bildirmektedir. Polis tahkikatında da prof. gayet iyi yüzme bildiği için ayaklarnın ve ellerinin iyi- ce bağladıktan sonra kendi kale duvarları üzerinden denize | atmak suretile intihar ettiği an laşılmıştır, ee GE Lozan günü Darülfünun Hukuk Talebesi Ce. miyetinden: Lozan muahedesinin imzası tari- bine müsadif olan 24 Temmuz” Hu» | İ kak Talebesinin ve bilcümle hukuk | cuların Bayramı oldugundan , here | sene olduğu gibi bu sene de 24 Tem muz'cuma günü saat 15 te Darülfü- nun konferans salonunda tesit me- rasimi yapılacaktır, Şehrimizde bu- lunan muhterem mebus — beylerin Hukuk müntesiplerinin, Talebe ar- kadaşlarımızın ve İstanbul halliımın İeri g ret alarak kullanıyorum) mümessil. leri Falih Rıfkı ile Bürhan Asaf'tır, Bürhan Asaf, Falih Rıfla'nın kita bı hakkında bilmem bir şey yazdı mı? Yazarsa her halde fevkalâde en- teresan olacaktır; çünkü kendisine €n müsait bir havada, en derin te- mayüllerini söylüyebilecek demek tir, O da Falih Rıfks gibi, İbsen'in Solness'i gibi bir yapıcıdır. Demokrasi slöyhindeki cereyana taraftar olsanız da olmasanız. da, Falih Rıfkı'nın kitabı üzerinde dür İlan böyle bir iş çarç sünmelisiniz; çünkü bügün ister si- yaset, ister felsefe ve san'at âlemin- “Buğday müstahsillerinin vaziyeti endise uyandırıyor.. Güme giden Encümen ! Baha Bey encümende bedava çalışacağını haber veriyor Mülga dil encümeni azasın- dan M. Baha Beyden dün şu mektubu aldı! | “Dil encümeni güme gitti, diye bir iki meb'usumuzun s6 vindiklerini gezetelerde gör- düm. Bu vatandaşlarımızın bu- na sevinmek ağlamak mı lâzım geldiğini takdir edeme- ii Bu Beyler, varlığını bir milletin ğini elbette benden iyi bilirler. O halde neye seviniyor Jar?.... Bizim, “Türk lügati, Türk | dili işte budur,, denecek bir ki- | tabımız var mıdır? Varsa bera- ber gülelim. Fakat bu gün he- | pimiz pekâlâ biliriz ki bizim ne | bir lügatimiz, ne de bir grame- | rimiz vardır. Yabancılarm bi. | zim dilimize deir yazdıkları ki- | tâplar bizde mevcut olanlar- dan çok daha mükemmeldir. | Bu gün onlara baktıkça hem yüreğim sızlıyor, hem utanıyo- rum. Sizler bu hal karşısında sıkılmaz mısınız? Bu kahra Türk milletinin bir lügati, bir grameri olsun istemez misiniz? Dil encümeninin bu üç sene zarfında ne yaptığını zahmet edip hele bir yakından tetkik ediniz. Göreceksiniz ki dil en- cümeni bir şeyler (o yapmıştır. Acemiliğine rağmen bin müş. külât içinde, yepyeni bir çığır açmıştır. ın temizlemek, lü- gat yapmak, sarf yazmak o ka- dar kolay “bir şey midir? Bir tecrübe ediniz. Fizike, kimya- ya, tıbba, nebi it bir keli- menin karşılığını bulmağa kal. kımız, Ziyanı yok, mütehassıs- larile de istediğiniz ka ö şünüz. O zaman anlarsınız ki bu, göründüğü kadar, kolay bir iş değildir. Bu gün hangi ilim şubesine baksanız mânası ço- Soruyoruz.. Rüsumat idaresi, güm- | rüklerde iş gören komis- | dt altına almak için bun- ları imtihana tabi tutmuş İİ kendilerinden biner lira kefalet almış ve ancak | İİ bundan sonra komisyon- j culara karne vererek, gümrüklerde iş yapabil- melerine müsaade etmiş- İl | di. Halbuki bugün güm: rükte karnesiz bir çok komisyoncular var ki, ser İl, | | desiçe iş görebiliyorlar. Madamki netice itibarile karnssiz komisyoncular pek alâ iş görebilecek- lerdi, neden diğerlerin- den kefalet alındı ve bunlar imtihana tabi tu- taldu, diye | Soruyoruz.. . Nihayet | Otobüs talimatna- mesinin tatbikine başlandı Belediyenin bir © müddettenberi ihsar etmekte olduğu olobür tali” matnamesi ikmal edilerek dün sa- İğ bahtan itibaren tatbikine başlanmış- Öl tır. Talimatname 52 maddedir, Res- mi gazete ile ilân edilmiştir. Talimatnamenin tatbikinden be- ri geçen müddet zarfında bir oto- büs teahhüt ettiği mıntakanın bari- cinde işlediği için derhal tahibinin elinden ehliyetnamesi alınmış ve bir daha işlemekten memedilmiştir. Tax Bimatname gayet sıkı maddeleri ha- vidir. Her hangi bir maddeye mu- halif hareket eden otobüs sahibi ve cuklarımız hattâ büyüklerimiz tarafından bile iyi anlaşılma. yan yığın yığın Arapça lara tesadüf edersiniz. Türkçe bu mudur?... İşte sizin beğenmediğiniz encü men ihtimam ile bu kelimelerin karşılığını, tuydurmasyon tar- zmda değil, çok makul bir şe- kilde, karşısımda daima tenkide hazır koca bir Türk kütlesi ol- duğunu düşünerek bulmağa ça- ışmıştır. Amma mükemmel, kusursuz bir eser mi vücude ge tirecektir?, Hayır. Zaten bunu kimse, siz de iddia edemez niz. Bu gibi eserler, malümdur ki kendi kendine, zaman ile te. kemmül eder. Tecrübe etmedik çe zorluğu anlaşılamayacak o- buk vücu- de gelebilir mi? Bi; meyve koparmak sene bekliyorsunuz, insafsızlık değil mi? kanaati varsa bir yenisi yiniz. Çalışacakları . getiriniz, yapsmlar; fakat onu kaldırma. ymız. Eğer bu fakir milletin o- na verecek parası yoksa para sız da çalışacak işçileri vardır. Bunlardan biri benim. Şayet siz de bu memlekete, bu mille- te, bu milletin diline bir az da parasız hizmet etmek isteyor- sanız ( geliniz, & zamanınızın bir kısmını buna ayırmız, top- lanalım, çalışalım; elimizden geldiği kadar bu millete bir İğ. Falih Rifki'nn kitabına mevzu ©- lan gençlikten sonra belki onları ha #nlarınden, yani genç demokratlar. dan da bahsetmemiz lüzumde. Çünkü ortada yalnız onlar olduğunu san. da, İngiltere'de, Fransa'da hâlâ bir çok eserler vücude getirdiğini unut | “İ” h*P3i gibi, bazan tereddüt mak günah olur. Fakat haylı uzun | 70": © kelimelere ne şekil versceği sürecek olan bu meseleyi başka bir | cürünüyor. kitabının bir. yeri sefere bırakıyorum; elbette bir gün | © bir bahane çıkar. n hususunda Falih Rıfkı, ha. anlamak kabil değildir. Sağda da, | kiki inkılipçilarımızdandır. Valuğ solda da onları bulursunuz; Italyan | bazan inkalâpçı larm Faşizmi, Fransızların o Action Prançaise'i, Almanları — milliyetçilerin, i safi Tü P buldukları bir şevi soför derhal icrayı san'attan mene- dilecek ve bir daha vesikn alamıya- caklardır. Otobüsler tıpkı tramvay ve vapur gibi muayyen © saatlerde hareket edecekler ve gene muayyen santlerde işe başlayıp, tatili fasliyet edeceklerdir. Her otobüs her sene tecdit edil. mek üzere talimatnameye aynen ri- ayet edeceğine dair bir taahbutnas ği me verecek ve bunun için de 10 hi ra alınacaktır. Bütün otobünler aza“ | mi saatte 30 kilometre yol katedebi | leceklerdir. Otobüsler için o durak Öl yerleri muayyen olacağından başka ği yerde müşteri alınmıyacak ve müs- | teri celbi | için bağırılmıyacaktır. Yarış etmek yasaktır ve hareket s0 vası itibarile hiç bir otobüs öndeki nin önüne geçemiyecektir. Otobüs. ği lerde yolcu ücreti ancak bilet muka ği bilinde alınabilecektir. Biletçiler 1 yaşından aşağı olmıyacaktır. Oto- büz müstahdemi nümunesi belediye ve tesbit edilmiş bir elbise giymeğe" merburdurlar. Diğer yolcuları ra- hatsız edecek kadar üstü başı kirli olan müsteriler otobüse alınmıya- | caktır. Veku' bulacak her hangi bir kazada, kazazedelere tazminat veri. | lebilmek için her otobüs belediyece | tesbit edilecek bir nispette kaza si- | gortasına konulmağa mecburdur. Talimatnamenin bazı maddeleri bir sene sonra muteber olacaktır. zi —mrmemansza gat, bir gramer hediye edelim. | Kuru lâf para etmez. İşte mey. dan, haydi bakalım... Güme giden dil en siki kelimeler onda, '.., sör san kârının boşuna gitmiştir. Fakat ası temayülü garp dillerinden ön almaktır. Kitabın hemen her sa | tırında frenkçe bir kelimeye rastge Tirsiniz; türkçeyi asıl zenginleştiren işte bu kelimelerdir. Fakat o da, se- nebi kelimeler almak istiyenlerüni.. ekonomi,, diye yazdığı kelimeyi tarafta da “ekonomya,, diye alıyor, Bu aramalar bize elbette günün rinde, Avrupa dillerinden türleçe) kelimelerin nasıl alınacağını öğ çektir, yi e