28 Temmuz 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

28 Temmuz 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Amerikalı mağlüp Müsabakalar çok iyi oldu ve hususi! mahiyette iki Tür Bir kaç gündenberi memleketi. miz misafiri bulunan Amerikan da- rülfünün talebesi, dün Büyükdere de Şirketi Hayriyenin © yaptırdığı yüzme havuzunda Galatasaray na- mı altında yüzücülerimizle yarıştı lar, Müsabakalar çok güzel ve heye canlı oldu. neticede Amerikalılar mağlöp oldular. Yalnız bu arada kıymetli yüzücü lerimizden Salim (B. B.) ve Ömer (F. B.) birer Türkiye rekoru kırdı- lar. Ancak müsabaka gayri resmi ol duğu için bunlar rekor addedilmedi. Neticeleri aşağıya yazıyorum: 100 m. erkekler: Eliott 1,12 1/10 Cemil 1,27 7/10 . 400 m. erkekler: Salim 6,29 7/10 Ihsan 7,31 4/10. 50 m, Hanımlar. o Kurbağalamaz Nalı H. Xi 10; (o Mezopas 1,8 2/10. 200 m. serbest erkekler. Günün en heyecanlı yarışı oldu ve Selim (B.B.) rakibini 2 metre avan #ajmı son 15 metre kapadı ve birin- &i geldi. Rakibi de Amerikalıların &n çek güvendiği yüzücü idi birin- Ginin rekoru 2. 53 1/10 yeni Türki- ye rekoru. İkinci Mr. Lee 2 63 2/10 100 m. serbest Hanımlar: Mezopas rakibesi Nazlı H. m 50 inci m. de abandone etti. 80 m. erkekler serbest: Össer (F. B.) 30 8/10 yeni rekor; Macan 35 2/10. 100 m. kurbağalama erkekler: Zeki (B.B,) 1,50 6/10; Botton Türk takımı (Omer, Nalli, Közten Şeref) Amerika takımı (Marie Blak Bon Eliett, Lec) Neticeye Amerikan takımı 3,18 210 de birinçi ve Türk takımında 2,19 8/10 ikinci oldu. Atlamalar: 1 — Közim, 2 — Mu raffer, 3 — Avni, 4 — Lec $ — Ah met, Eu neticelere göre Türk © takımı kazanmış oldu. Bunu müteakip vaterpolo maçla- m yapıldı. Türk takımı: misafirler oldular kiyerekoru kırıldı Şeref (G.5.) Melrur (G.5.) Kâ- zan (G.S) Ahmet (G.S) Zeki (B.B) Naili (G.S) Hasan (Hrap M.) Amerikan takımı: Battom, Howlsey, Lec, Eekfeldi, Schutt, Elliott, Mac Allison. Neticede uzun bir çarpışmadan sonra Türk takımı (0-1) Galip gel- di. Gençlerimizi tebrik ederiz... M.Ö. Istanbul sporun izmirde ikinci maçı İZMİR, 27 — İstanbul spor takımı ikinci maçını dün saat altıda Altınordu ile yaptı. İlk hücumu Alı Altmordulular yaptı- Ter, fakat neticesiz kaldı. Oyunun dördüncü dakikasın da İstanbulspor ilk, on altıncı dekikada ikinci golü yaptı Al- tun ordu yirminci dakikada mu kabele etti. İlk devre çok zevk siz olarak 1-2 neticelendi. İkinci devrede oyun bararet- lendi. Altınordu #porcuları teh likeli hücumlarla İstanbulspor kalesini tehdide başladılar. Al tınordudan Sait sıra ile üç gol | yaptı. Şimdi Altınordu 4-2 galip va ziyetinde ve hücumda bir a lık top İstanbulspor muhacim lerine geçti. Salâhaddin 31 inci dakikada bir gol attı. Altmor- du gene İstanbulsporu çembere aldı. Fakat gol yok. 44 üncü da kikada hakem Altınordu aleyhi ne penaltı verdi. Bu suretle o- u, Davet "Türkiye atletizm federasyo- İ undan: İerin bu perşembe günü saat 1 de Cağaloğlunda Federasyon Jar merkezinde atletizm fede- | rasyonu reisliğine müracaat et ! meleri lâzımdır. Semih, Mehmet Ali, Tevfik, Enver, Mehmet, Besim, Sedat, Haydar, Veysi, Fikret, Selim. >. x Tenis turnuvamız Dün yine Taksimdeki tenis klü- “bü sahalarında gazetemizin tertip et liği tenis turnuvasına devâm edil- “di, Artık sonlara yaklaşmamız dola- yile eliminasyonlar bitti ve kor de finaller dün başladı. © Dün haber verdiğimiz gibi Anka Jen şampiyonu Mehmet Karakala © Mei arasındaki maç çok heyecanlı “eldu ve neticeyi Ankara şampiyonu “kazandı. Diğer Maclar dn epeyce he "yecanlı oldu ve fevkalâde elit bir ta baka tarafından alâka ile takip edil Din oynanan ogunlar Orhan Fikri — Sercih Şüreven A Sopikian ve Sen'i Süreyya 75 saat 4 Salı programı. 283 temmuz 1931 B Derviş Fuat dasan Nuri Marcel Camucuo — G. Malek 6/3 8/6 C. Fresco — yun dörder gol ile berabere bit. ; İ yor. İsimleri aşağıda yazılı atlet- | Hasan Nuri — | MİLLİYET. SALI Tayyare Faciası Kazanın vukuu hak- kında dün de malümat gelmedi Kıymetli pilot İhya Beyle, Fransız plotu Bonmetete ve 4 yolcunun ölümü ile neticelenen tayyare kazası hakkıda henüz mütemmim malümat alımama- İ muştar. Cidna şirketi İstanbul şube- si müdürü M. Pontier dünde Bulgaristandan avdet etmemiş tir, Şirket müdürünün avdetinden sonra şirket tarafından kaza hakkında bir tebliğ neşredilece söylenmektedir. Tabii bu teb iğ vaziyeti tenvir edecektir. Kaza Ankarada da teessür uyandırdı X ANKARA, 26 (A.A) sanbul — Bükreş yolunda kun gelen ve 6 kişinin ölümüyle ne- ücelenen tayyare kazası? Ankarada böyük bir tesasürle karşılanmıştır. bizzat hâdise ile a- lökadar olarak kazanm ne suretle cereyan ettiğine dair © malümal ve vu (Başı 1 inci sahifede) yiz. Başta zabit bunu söyler- ken, için için başka türküler; Trabzonun her tarafı iskele Enver Paşa bize vermez tezkere. Ne yiyecek var ne giyecek askere. Yahut: Çanakkele önünde vurdular beni Ölmeden mezara koydular beni Ah... Gençliğim eyvah... Artık Enver Türkistan me- zarında yatıyor; Niyazi Geyi- ğinden evvel öldü. Istanbul so kaklarında sürünüyoruz. Ada- daki evin önünden Rum çocuk- Jarı geçiyor: Zito zito Venizelos, Könduriyotis, ke Danglis Kasap mezbahaya koyun götürürken kızına söyliyor: — Mustafa Kemali götürü- İ yoruz. Dört yaşındaki çocuğumuz korkusundan kucağımıza atılı- Anadoludan habei bekliyo- ruz, Gebze'de çeteler görün- İ müş, Inönünde galebe olmuş, Ali Kemal yazıyor: Beykoza Gekbuzeye gelse acep mi kartal? Ve bir a2 sonra medrese mar şı: Medeğiyet dediğin tek dişi kalmış canavar Hâlâ zihnimde hep biribirine karışıp devam ediyor: Sancağımız şanımız Feda olsun kanımız Yaşasın Niyaziler Enverler.. Bir de Kudüs havasi: Felyahya Ruşen Bek, nabmal tâ- bur hammali, Zito.. Zito.. Ss Bu satırları yazarken yanım Danial — Melih 6/0 6/3 Topikyan | d& bir dostum soruyor: — Levi — Haldun w. 6. ian — Zeki Rıza 6/0 60 Derviş Fuat — Tarık 2/6 6'€ 6/3 Suat — Baldini 8/6 6/1. Miss Armitage — Sedat — .Cumming — Gamble M. Karakaş — MEİ 6/ 3 61 Suat — Sedat — Hamdi Selâmi Cahit w.o. Mis Whittall — Armitage —Mrs Were — Mr. Were 6.3 9/7. MÖ. Cc C. Fresco ve Tarik ve Suat Sedat V. Chirinian ve M. Karakaş 17 Miss E. Cemming Miss. H. Whittal ve ve Miss K. Armitage Miss. F. de Saut 18 E, Armilaye-İ Cimcos Miss Poole-Col. Elliott o Mahmut- — Inkılâbın senfonisini mi yapıyorsun? — Hayır potpurisini! Falih RIFKI Istanbul ikinci icra memurluğun- dan: Tamamma on bin lira biyeli tak dir edilen Beyoğlunda Kamer ha tan mahallesinde yeni eczacı | başı sokağında yeniZOnulu kâgir meri ah şap o banenin birinci / arttırması 298-931 tarihine müsadif cumartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar Beyoğ lunda Taksimde sıra servilerde ikin <i icra dairesinde icra kılınacaktır. Arttırmaya iştirak etmek isteyen— “lerin kıymeti muhamminenin yüzde yedi buçuk nisbetinde teminat ak- gesi vermeleri lızımdır. Hakları tapu sicilile sabit olma- yan ipotekli alacaklılarla diğer alâ- kadarların irtifak hakkı sahipleri- nin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını ilân ta rihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile daireye bildi- rmeleri lâzundır. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmayanlar satış bedelinin pay laşmasından hariç kalırlar mütera- kim vergi ile belediye rüsumları ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Ev- saf vesaire hakkında daha fazla ma İ Iâmat almak isteyenlerin 17-8-931 | dımlarile elde edilmişlerdir. İsi bir “Kıçıkırık Ali Kanunun tatbiki üzerine nasıl dehalet etti? Kadirli mintakasında men'i şekavet kanununun ilânı üzeri- ne Kıçı kırık Ali çetesinin de- halet ettiğini telgraf haberi o- larak yazmıştık. Adana gazete leri bu dehalet etrafında şu taf silâtı veriyorlar, 19 temmuz pazartesi sabahı evvelâ Cıkcıklar, sonra Kıçıkı- rık Ali ve daha sonra da Mol- la Hacı arkadaşlarile bir saf ha linde omuzlarmda asılı silâhla rının namluları aşağıya çevi- rik teslim vaziyetinde (ihtifa- gâhlarından inmişler ve doğru ca Vali Beyfendinin bulundu- ğu jandarma kumandanlığı ö- nünde durmuşlardır. Huzura çıkarılan şakiler bi- rer birer, heyecanlarını saklaya mayarak izharı nedamet etmiş ler, yıllardan beri yaptıkları şa kavetten ovazgeçtiklerini, in- sanlığa avdet ettiklerini söyle- mişleridir. Bunun üzerine Vali Beyfen- di cümhuriyet kanunlarının hi meyesine dehalet etmekle akıl- hlık yapmış olduklarını, kendi lerinin teslim olmamaları hak- kında menfi propaganda ya- pan ahlâksızların sözlerine İ- nanmayarak böyle dürüst hare ketlerinden memnun kaldığını, hükümetin hiç bir şahsın ölü- münü istemediğini izah ve bun dan sonra millet ve memleket için faydalı vatandaş olmaları- nı tavsiye etmiştir. Müteakiben — şakilerin silâh ve cephaneleri alınmış ve ser- best bırakılmışlardır. Tam bu sırada senelerden beri müthiş bir şaki diye diller. de dolaşan Kıçıkırık Ali çete- sini görmek için halk dışarıya fırlamış, hükümet ve ahali na- mma bazı zevat Vali Beyfendi yi ve jandarma kumandanı Kâ- zım Beyi hararetle tebrik et- mişlerdir. i Dehalet etmek isteyen iki şa ki; birisi Bahçeli Ali, diğeri Kara Kütük kayesinden ve ka til suçundan mevkuf iken firar eden on dört,“on beş yaşların- da İsmaildir. Bu iki betbâht “müfrezelere iştirak eden şâkilerin de yar- Kıçıkırık “Ali; Vali Beyin bir fotografımı alacağını ve ken disine - hakkı hayat bahşeden izalei şekevet kanununu bir levha halinde camlatıp Vali Beyin resmile birlikte en yük- sek ve ebedi bir hâtıra olarak saklayacağını, yedi kurban ada mış olduğunu söylemiştir. Men'i şakavet kanununun tatbiki sırasında menfi propa- ganda yaparak şakilerin deha- İetine mâni olmak isteyen (fe- lesine mensup sandık e- mini Zihni Efendi tasfiyeye tabi tutulmuştur. Kıçıkırık Ali bazı kimsele- rin teşvikile dağ kolu mıntaka- da belediye intihabı esnasında | mefsuh Serbest Fırka lehine propaganda yaptığını Halık fır kası namzetlerine rey verilme- mesi için muhtarları tehdit et- miş bulunduğunu itiraf etmiş- tir. Kıçıkırık Alinin Serbest fır- ka lehindeki tehditlerine verim zandığı takdirde affi umumi i- lân edilecek.,, İstanbul yedinci icra memurlu- ğundan: İstanbulda Sirkecide Köprülü handa 30 numarada mukim iken el- yevm ikametgâhı meçhul K. A, Ma nukyan Efendiye Türkiye İş Ban- kasının zimmetinizde matlibu bulu nan 164 lira 75 kuruşun 31-12390 tarihinden itibaren her üç ayda bir hesap ve sesülmale kalbedilmek ü- zere senevi yüzde dokur faiz ve yirmi lira ücreti vekâlet ve icra mas rafile birlikte tahsili zımnında ha- <iz yolu ile 931-936 numara ile mü- racaat edilerek tarafınıza ödeme em si gönderilmiş ise de ikametgâhini- zın meçhuliyeti basebile tebligat ifa edilememiştir. İşbu ilânan neşri tari hinden itibaren Üç ay zar| fında meskür (o talebe © kâr | itirazınız mevcut ise ne olduğunu açıkça bildirmeniz ve anı | TEMMUZ. Dün üç yerde denizden cesetler çıkarıldı Bunlardan biri henüz doğmuş bir ço- cuktur ve öldürülerek denize atılmış Dün biri Haliçte, diğeri Mühürdarda, bir (taneside Galata rıhtımında olmak üze re denizden üç naaş çıkmış- tır. Haliçte bulunan naaş Ba- hariyede eveclki gün yüzme bilmediği için koğulan Hali- din cesedidir. Galata rıht mında kulunan cesedin hü- viyeti anlaşılamamıştır, Tah- kik edilmektedir. Mühürdarda bulunan ce- set henüz yeni doğmuş bir çacuğa aittir. Bu çocuğun öldürülerek denize atıldığı anlaşılmaktadır. e Tahkikata başlanmış ceset morğa nak- ledilmiştir. Çocuk cesedi Samatyada Davutpaşa po- lis noktası önünde dün terk- edilmiş bir çocuk cesedi bu- lunmuştur. Cesedi kimin terk- ettiği tahkik edilmektedir. Ceset bulunamadı Unkapanında Atlama cad- desinde şerbetçi Fehim Efen- dinin dükkânında oturan 19 yaşında Prezrinli Şerif dün sant 16'da yüzmek için de- nize atlamış, fakat bir daha su yüzüne çıkmıya muvaffak olamamış, boğulmuş,cesedi de bulunamamıştır. Otomobil kazası Sultanahmette yol soka- ğında 21 numaralı evde otu- ran evkaf tahsil ve icra me- murlarından Salih Aziz Bey. dün Divan yolundan geçerken Kemaliyeli Ahmet oğ'u Meh- medin idaresindeki otome- bilin altında kalmış, ağır su- rette yaralanmış, cerrahpaşa hastanesine nakledilmiştir. Lira yerine çeyrek Kapalı çarşıda gümüş çey rekleri altın suyuna batırarak saf köylülere altın diye sata rek aldatan Karebet isminde bir kuyumcu yakalanmıştır, Karebet bu şekildeki do- landırıcılıkla ancak 15 Jira- lık taklit altın sattığını söy- lemiştir. Polis tahkikata de- vam etmekledir. Çantası kaybolan madam Dün kuzguncukta hem gü- İ lünç, hem de acıklı bir vak'a olmuştur. Kadıköyünde Süreyya si- neması arkasındaki sokakta oturan kuyumcu Arşak Ef, nin zevcesi Ameliya Haım Kadiköyünden bir arabaya binip Kuzguncuğa gitmiştir. Fakat Amelya Hanım araba dan indiği zaman içinde 18 lira bulunan çantasını düşür- düğünü anlamış, araba da avdet etmiş bulunduğundan çantasını bulmak” imkânının ka'madığını görünce mütees- sir olmuş ve teessürünün şiddetinden düşüp bayılmış- tır. Amelya Hanımın bayık dığını görenler hemen koşup polise haber vermişler polis doktor o celbemtiş, Amelya Hanım bin müşkilât ile ayıl- tılmıştır. Fakat kadıncağız daha gözlerini açarken: — Ah, çantam! diye tek- rar feryada başlamiştır. Fas kat tam bu esnada tesadü- har ardı il ie İk çantayı bulmuş, tekrar bayık mak üzere bulunan madama yetiştirerek ikinci defa ba- yılmazına mani: olmuştur. Kürekle cerh Maçkada bir yapıda çalı- şan Mehmet ismindeki renç- perle arkadaşı Osman arasın- da bir kavğa çıkmış, Meh- met Ormanı kürekle başın- dan tehlikeli surette yarala- mıştır. Osman Beyoğlu zükür bastahanesine kaldırılmış, Meh met yakalanmıştır. Eski kin Galatada Rıhtım cadde- sinde Hüseyinin kahvesinde bir cerh hadisesi olmuş, İN şak Halit isminde bir sabıkalı kendisini bir sirkat mesele- sinden merkeze ihbar etmiş olan Hüseyini ağır surette yaralamıştır. Mecruh tedavi altına alınmış, kaçan Şipşak Halidin taharrisine başlan- şir. Deniz gezin 7 ağustos 931 cuma günü (Gür- büzler yurdu) tarafından Yalova — Adalar — Marmara — Boğaziçine bir deniz gezintisi tertip edilmiştir. Vapurda saz, cazbant ve — wülem- mel bir büfe blunacak, tiyatro, mo- nolog ve eğlenceli spor harekâtı ya pılacaktır. Vapur dönüşte Beykoza | kadar gidecektir. Kaçak sigara kâğıdı İzmirde vüsi mikyasla sigara kö ğıdı kaçakçılığı yapılmakta olduğu haber alınrsış ve yapılan tahkikat neticesinde Ali ağa çiftliği sabille rinde kayalar arasında saklı bulu- pan (20) çuvalda (178,128) defter kaçak siğara kâğıdı yakalanmıştır. dan: 2600 lira kıymeti muhammeneli Gedikpaşada Çadırcı Ahmet Çelebi mahallesinde asmalı sokakta eski 17 ? ve 17 mükerrer yeni 19 ile mürak- kam eski 56 aşrın bir çarmaktan i- baret bir bap hanenin tamamını ta. rihi ilânından itibaren ilsinci arttır. masının icrası için on beş gün müd- detle açık arttırma suretile müzaye deye konmuştur. Talip olanların kıymeti muhamminenin yüzde yedi- si nisbetinde pey akçesi vermeleri lâztmdır. İkinci arttırma o İstanbul yedinci icra dairesinden 17 ağustos | 931 tarihinde saat an altıda icra o Tunacaktır. Birinci arttırmada 1900 liraya talip çıkmış ise de | kıymeti İ muhammeneyi bulmadığından ihale- si icra edilmemiştir. Müşteriler bu işe sit'açık arttirma şörtüniesini ve 930-138 numaralı dosyayı oku yabilir. Gösterilen günde arttır. maya edenler arttırına şart- namesini okumuş ve lüzumlu malü- matı almış bunları tamamen Kabal etmiş ad ve itibar olunurlar, Üstün. de bırakılan gayri menkulün bedeli zamanında verilmezse gayri menkul ikinci bir arttırma ile satılır ve be. del farkı ve mahrum kalman yüzde beş faiz ve diğer zararlar ayrica hük me hacet kalmaksızın memuriyeti mizce alıcıdan tahsil olunur. 5 nu. maralı fıkradaki şart tahakkuk et mek kaydile 3 defa (o bağırıldıktan sonra gayri menkul en çok arttıra- nın üstünde kalır. Şart tahakkuk et mezse arttirma geri bırakılıp alıcı teahhütlerinden kurtulur ve teminat ta kalkar, Arttırmanın birinci veya ikinci olmasına veya gâyri menkule taallük eden kanuni hakka ve satı- gen tarzına göre diğer şartlar, Ittihadı Milli Türk Sigorta Şirketi Istanbul yedinci icra memurluğun Hazin bir Emanet Sıhhiye m Neşet Osman Beyle Hanımın büyük ma tüccaranmdan Talât züzide genç eczacılar Neşet Bey kısa biri teakip dün sant üç bu de Babsölideki haneli. miştir. Cenazesi bur zından evvel Babiâlid) den ihtifâlüt lâyıka Eyüp'teki aile kabrisi lecektir. Cenabı hale eyleyo ve daha henü; yavrusuna tülu ömür min. ». Ankara caddesin miş bir siması olan Beyin ölümü kendi eczacı, gazeti kl arkadaşlarımı müt tir. Hayrihah bir g. de mahir bir eczacı Neşet Bey bir çok de aza olarak bulu: bulunduğu yerde el mimi bir muhit Bütün efradı fen v. olan güzide bir silel metli çocuğu olan mü İaziyet ve tese etmez bir zıyadır. Eşref için Allahı mağfiretini dilerkel vel dünyaya gelen için uzun ve keder: menni ederiz. *»* Istanbul Etibb net cemiyetinden: Çok sevgili arkad tor Neşet Osman Bİ lük oğlu eczaci E| Beyi bir hastaalık diyen kaybettik, Ci simi bugünkü salı gl da icra kılınacağı! rem azâmızın Anka deki hanesini teşrifl nur, Türkiye eczacıl yetinden: İstanbul beled hiye müdürü dokt Neş'et Beyin n Babıâlide Türkiy. sahibi genç ve arkadaşımız. eczi Neş'et Bey bej hain bir hastalığı olarak aramızdan ayrılmıştır. o Bug dokuz buçukta B hanesinden kaldı lan cenazelerini tirabatgâhma teş meslektaşların so vazifesini fayı olunurlar. Feyziye L Feyziye lisesi idare den intihap edilmiş ve İ we Derülfünun mezun) kiye mektebi sabık m Eşref B. intihap olunm ağustos iptidasından it kayıt ve kabul muamel caktır. PA | Zayi — 1326 sicil m vesikam ile askeri ter ve hüviyet cüzdanımı Yenilerini çıkartacağı leri yoktur. Kumkapıda 85 owmara Jeyman oğlu Mehmet | ME Arı prami mı zayi ettim. Yenisi gamdan hükmü yoktur. yeni çeşme 15 numaraç Zayi — 2082 sicil'nu cilik ehliyetnamemi & nisini çıkaracağımdan tur, Feriköyde ayazma far oğlu Bekir İstanbul İkinci Tica sinden ; Mahkemece mi lâsıma karar verilen süt müştahsiller Türk ketinin müamelât: iflâ ermiş ve sındık heye verilen rapora hazaran müzakeresine bir mir | ve şirket müessitleri £ | eshabı matluba kongor dilmiş olduğundan bu | sakeresi içim defteri dı takip eden sekiz gün içinde borcu | Harik ve hayat üzerine sigorta muamelesi edâ veya borca kâfi emval ve saire vi icra eyleriz. göstermediğiniz takdirde hakkınız. Sigortaları halk için müsait seraiti havidir. | tarihinden itibaren dairemizde ast | k bulunan arttırma şartnamesine ve | 930-1849 mu-lu dosyaya müracaatla kayyet ve musaddak | vesaikini bamilen 26 aj rihine müsadif çarşanl ve Şerif ve ve Miss P. Van Helmstra-Suat İbrahim- azl - Ali