1 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

1 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

| i z ni Amerikalıtayyareciler (Başı birinci sahifede) Bizim kronometromuzla bu me safeyi tam 49 saat 5 dakikada aldık. Uzun seyahatler tayyare cilikte zor bir şey değildir. Me- sele kâfi miktarda benzin ala- bilecek tayyareler imal edebil- lere fazla ehemmiyet atfetmek doğru değildir. Gaziyi ziyaret Yarın Gazi Hz. ni ziyaret ve arzı tazimata gideceğiz. Bun- dan ne kadar memnun ve min- "ettar olduğumuzu o anlata- mam. Hayatımızın en güzel daki- kaları her halde Gaziye arzı ta zimat ettiğimiz anlar olacak- tr. Yolda her ikimiz de, mü- navebe ile uyuduğumuz için uykusuzluktan o kadar fazla müteessir de olmadık.,, M. Boardman büyük kahra- manlığını bu kadar tevazula an lattıktan sonra arkadaşı M. Po İando gitmiş olduğu Yeşilköy- den avdet etmişti, O da arkada şının sözlerini tekrar etti. Ziyafetler Amerikalı tayyareci misafir- lerimiz dün öğleden evvel on bire kadar istirahat etmişler ve öğle vakti o Amerika “sefarethanesine | giderek se- fir Müsyü Grow ile bera- ber Yeniköydeki Amerikan se- farethanesine giderek, orada sefir ve refikasile yemişlerdir. Bazı sefaret erkânı da ziyafet- te hazır bulunmuşlardır. Tayyareciler bu sabah on bir de, vali beyle, kolordu kuman- 'danı paşayı, tayyare cemiyetini ziyaret edecek ve öğleden son- ra 14,30 da Dolmabahçe rıhtı- mundan motöre binrek Gazi Hözretlerine arzı tazimat için Yalovaya gideceklerdir. Yalo-” sada kendilerine bir e in fe- canlı manzarasını almış bulu- nuyordu. Meclis Reisi Kâzım Paşa Hz, ile refikası HE, Başvekil Pa şa Hz.in refikaları Hf, ordu müfettişlerinden Fahrettin Pa- şa, İş Bankası müdürü Celâl Beyle diğer bir çok zevat ve ka Tabalık bir halk kütlesi — yarışı #iyretmeğe gelmişlerdi. Bahsi müştereke rağbet gös- teren halkın gişeler önündeki tehacümü görülecek şeydi. K Koşular şu suretle neticelen- hi: Birinci koşu (Satış koşusu) bu koşuya iş tirak eden tayların her biri bi- ner liraya satıldı. Üç yaşındaki yn ve Arap erkek ve dişi tay- ra mahsus olan bu koşuya 8 tay iştirak etti. Birinciliği Hilmi Beyin Gü- ler ismindeki kır dişi tayı. — İkinciliği Mandıralı Süley- man Efendinin Tayyarı, Üçüncülüğü Bozooyuklu İh- san Yegâne ismindeki tayı kazanmışlardır. Bu koşunun mesafesi 1200 metre idi, Birinciye 200, ikin. siye 75, üçüncüye 25 lira mü- kâfat verilmiştir. İkinci koşu Üç ve daha yukarı yaşta ve senesi zarfında iyeler yekânu 1500 lirayı an helis kan İngiliz “Cat ve kısraklarına mahsus olan 'bu koşuya 8 at iştirak ederek birinciliği Fikret Beyin Firg, iliği Müsyü Alioti'nin Fı. Toop'u üçüncülüğü Prens Pür Biyoti ismindeki at- r ir, —, Mesafesi 1600 metre idi. inciye, 300, ikinciye 78, üçün- iye 25 lira mükâfat verilmiş- & Üçüncü koşu O Dön ve daha yukarı yaşta ve “1931 senesi zarfında hiç koşu amış yerli ve Arapat » kısraklarına mahsus olan bu Birinciliği Prens Halim Be- Semiri, ikinciliiğ Bursalr lim Efendinin Kır Şahin, ü- Çüncülüğü Sinanlı Necip Ağa- Cemile ismindeki atı kazan lardır. , Mesafesi 1200 metre idi. Bi- 150, ikinciye 75, üçün- ti verilecektir, Akşam kaçta av det edecekleri belli değildir. A- merika sefirile vali bey ve ze teciler kendilerine refakat ede- ceklerdir. Tayyarecilere şehir namına iki kıymettar halı ve bir gümüş madalye hediye edilecektir.Ma dalyelerde (o tayyarecilerin ve şehrin ismi, Nev-Yorktan ha- reket ve buraya muvasalat ta- rih ve saatlri yazılacaktır. Reisicümhur Hazretleri e fından da tayyarecilere kıym: tar iki madalye ihda edileceği haber alınmıştır. Pazar günü öğleden sonra -17,30 da Amerika sefareti Ye niköydeki sefaret (o binasında tayyareciler şerefine bir gi den parti verecek ve ayni ak- şam belediye tarafından Tak- sim bahçesinde büyük bir ziya fet verilecektir. Halkın tayyarecileri görmek arzusunu nazarı dikkate alan belediye bahçeyi o akşam hal- ka açık bıraktıracaktır. Pazartesi günü sabahı ve öğ leden sonra müze ve camiler gezilecek, akşam saat 21 de tay yare cemiyeti tarafından Pera- palas otelinde bir ziyafet veri- İecektir. Paristen geçerken PARİS, 30 (A.A) — Nev- York — İstanbul seferini hi bir yere uğramaksızın yapma- ğa çıkan Amerikalı tayyareci Boardman ile Polando, Pa- ris üzerinden geçerken üzerin- | de “Paris belediye reisine,, iba resi yazılı bir zarfı bir paraşüte bağlayıp aşağıya atmışlardır. Tayyareciler Amerikan damga sını taşıyan ve Le Bourge ta; yare karargâhının hangarları- na yakın bir yerde bulunan bu zarfın içine Nevyork Times ga zetesiin bir kaç nüshasını koy- muşlardır. cüye 25 Vira mükâfat veri! tir, Dördüncü yarış (Handikap yarışı) üç ve da- a yukarı yaştaki halis kan İn- giliz at ve kısraklarına mehsus olan bu yarışa beş at iştirak et- miştir. Birimdiliği oAhmet Beyin Drocourt, ikinciliği Prens Ha- lim Byein Alimari, üçüncülüğü “İzmirli Hasan Efendinin Nona | ismindeki atları kazanmıştır. | iBrinciye 400 liradan manda bu koşuya giren hayvanlar için verilen dühuliye ücretlerinin mecınuu, ikinciye, 75, ye 25 lira mükâfat verilmi: Beşinci koşu (Handikap koşusu) dört ve daha yukarı yaştaki yerli ve A Yap at ve kısraklara mahsus 0- lan bu koşuya 9 at iştirak eti Birincili Fikret Beyin M tay, ikinciliği Prens H yin Rüçhan ve üçüncül kırköylü Ali Beyin Mes'ut is- | mindeki atı kazanmıştır. Bu yarışın o mesafesi 1800 metre idi, Birinciye 300, ikinci- ye 75, üçüncüye 25 lira müküâ- fat verilmiştir. Köylünün elindeki buğday ANKARA, 3i — Buğday meslesi hakkında İktisat Vekâ- leti tetkikat yapıyordu. Vekâ- let tetkikatını bitirmiş, fakat henüz müspet veya menfi bir karar vermemiştir. Ziraat Bankası İdare Mecli- ylüden alacağı olan beş milyon liranın yerine buğday almayı kat'i surette kararlaştır muştur. Alım fiati henüz tespit edil. memiştir, Köylünün, borcuna mukabil vereceği buğdayların tartılması ve depo edilmesi için yeni teşkilât yapılacaktır. Zirant Bankası bu buğday- ları sattıktan sonra kâr edecek olursa bu kârı köylüye verecek tir, Eğer bu tedbir köylünün va- ziyetini tatmin etmezse İktisat Vekületi Millet Meclisi açılm- cıya kadar yni ve başka tedbir- leri ihtiva eden bir kanun lâyi- hası hazırlıyacaktır. HARİCİ HABERLER... - Almanyaya yardım müzakereleri | /s#anbul Sporla Izmir “Karşi yaka berabere kaldılar hâlâ devam ediyor Binnefis Almanya da bazı yeni tedbirler aldı Alman Maliyesi Hükümet yeniden bazı tedbirler aldı BERLİN, 40 A.A. — Başvekil bütün gün, bilhassa iktısadi mese- lelerle iştigale memur nazırlarla gö rüşmüştür. Mali mahafilde de bü- yük bir faaliyet meşhut olmuştur. Bütün mesai şu suretle hülâsa olu- nabilir: 1 — Devletin, milli iktısadiyatı- rn bey'eti mecmuasını sıkı bir kon trola tabi tutması yoluna gicilmeğe karar verilmiş olduğu zannolumu- yor. İki hususi komiserlik ihdas © İunacağı rivayet edilmektedir: bun lardan birisi İltrsat & di Zeri bankalar komiserliğidir. Huşu si salâhiyetlere sahip olacak olan bu komiserlerin kendi salâhiyetleri dairesine dahi! bütün hususi teşeb- büsler üzerinde kontrol ve müdaha le hakkı olacaktır. İktısat komiserliğine büyük bir Alman kimya tröstünün müdürü 0- lan Mi, Herman Schimtz'in tayla e- dileceği söyleniyor. Bankalar ko- miserliğine de Arbeiter Bank mü. dürü M. Bachem'in tayin edileceği rivayet olunmaktadır. Bankalar ko miserliğinin Hamburg maliyecile- rinden M. Kari Melchicr'in tayini ibtimelinden de bahsediliyor. Bu husus hakkında yarın kat'i hir ka- rar ittibaz olunacaktır. Hükümetin bundan başka Alman iktımdiyatınr yeniden tensik için u mumi piân tarzında bir gey, hazü- lamağa karar vermiş olduğu da söy, lenmektedir. Mesele dahili tenakuz lara ve istihsal ile hali hazırdaki buhrandan «e derece feci bir vazi- yette olduğu anlaşılan bankalar teş kilâtı arasmdaki ahenksiiliğe çare e mİ olmakla. 2 — Kısa vadeli ecnebi kredileri- nin çekilmeinesi için cereyan et mekte olan müzakereler, İngiliz ve Amerikan bankâlarile bir. isilâfa seüncer olmuştur, Bu itilâfın daha şimdiden hemen hemen bütün İngi- İiz bankaları tarafından kabul eğil miş olduğu mervidir, bilmukabele, Du Bi elimkarelesde Amerika batıkala rinden yakuz. üçünün mümessili bulunmuştur. Başlıca Felemenk bankaları kre- dilecin çekilmemesi itilâfını ecnebi “dayinlerin Almanyada'yatırılmış o- lan kredileri bir bankadan diğer bir bankaya devretmek hakkma malik olmaları şartile kabul etmişlerdir. İngiliz murahhaslatı, bu noktadan itilâfgrizand davranışlardır. İtilâ- fa iştirak etmiyen ecnebi bankaları, kredilerini çekmek hususunda rar eyledikleri takdirde © sermayelerin muhaceretine mâxi olmak için husu si tedbirler ittihaz olunacağı söylen mektedir. Hini haçette Almanya, harice yapılacak tediyat için bir morataryom ilân edecektir. 3 — İhtiyaç hâsel olduğu taledir. de harice yapılacak tediyat için bir moratoryom ilân edilmek suretile | takviye edilecek kredilerin çekilme mesi hususunda hâssl olacak itilâ£, dahil? moratoryomun büsbütün kal dırılmaşma medar olacak ve bu da ihtimal pazartesiden itibaren yapıla caktır, Tedavülü fazlalaştırmak İ- çin hafta nihayetinden evvel yeni bir takım karanameler neşrolanacak tr. Kabul ve teminat bankası veya- hut Escompte-or bankası tarafın. darı temin edilmiş olan çeklerle po- liçelerin ibra kıymeti — olacaktır. Kabul ve teminat bankasının sema, yesine 80 milyon markla iştiraki ev velce kabul etmiş olar Almanyanın bundan başka bankaların — iştirak hissesi tizerine 60 milyon mark â- vansıdaha itina edeceği söylenmek tedir Yeni müessesenin, Almanya» nın bu teminatı sayesinde, bankala- ra ve İktisat âlemine takriben bir milyar mark arsedebileceği tahmin olunuyor. Diğer taraftan muamelâ- tn kat'i ahkâm ve nizamata raptı Rayhişbankın kasasına & tahminen 200—250 milyon mark para girmesi ni intaç edecek ve bu da bu barka- am tedavülde bulunan para mikta- 11-600 milyon markın: 800 milyon marka çıkarmasına medar olacaktır, 4 — Taasaruf sandıkları için şa- yanı memnuniyet bir hal sureti bu İunamamıştır. Tediyatım tahdidi tedbirinin muhafazası birçok halk tabakalarını müteessir & edecek, bu da gerek sağ ve gerek sol cenah müiritlerinin propagandalarının tes hil edecek bir âmil olacaktır, Diger tavsiye ve tedbirler BERLİN, 30 A.A. — Yeni ihdas edilmiş olan maliye komisyonu, bil hassa Alman parasına olan itimadı sarsacak mahiyetteki bütün proje ler aleyhine bir karar © vermiştir. Maamafih kamisyon banknot teda- vülünü iktısadi zaruretlere tatbik etmek için Rayhişbank nizamname sinde arzetmekte olduğu bütün im- 1 Ağustos Her hükümet komünist nümayişlerine karşı tedbirler -alıyor PARİS, 30 A,A. — Hükümet ve alâkadar makamlar, bir Ağustos mü Basebetile Fransa'da yapılması muh temel nümayişlere karşı alması irleri karar laştırmışlardır. Herkesin gelip geç- tiği yollarda alaylar ve mitingler ziyankârlik olmak üzre vu- ketlerin, çalışmağa sundaki teşebbüsle fin men'i, nümayişlere iştirak ede- cek ecnebilerin derhal memleket ha icine çıkarılması bu tedbirler cüm- | lesindendir. Sovyetler ve Bade hükümeti CARLSRUHE, 30 A.A. — Neş- #edilen bir kararname dahiliye na- zırına Bade müesseseleri tarafmdan Sovyet Rusyaya yapılan emtia tes- imatına ait tediyatı dokuz milyo- ni vermektedir. Bir ticaret filosu satılık LONDRA, 30 A.A. — Daily Ex- pres cihan seyrüsefain kumpanyala- rının en mühimeni olan Royal Mail Steam Packet kumpanyasının tica- ret filosunun hepsini veya bir kıs- mun: satılığa çıkaracağını resmen istihbar eylemiş olduğunu yazıyor. Berlin belediye reisi PARİS, 30 A.A. — Berlin beledi- na kadar garanti eumek mezuniyeti- ye teisi ile belediye meclisi murah- has heyeti Lyon'a gelmişlerdir. Avusturalya- Ingiltere yolunda BATAVLA, 30 A.A: — Avast tTalyalı tayyareci Mollison, Singapu xa hareket etmiştir: Turnuvamız bitti (Başı 1 inci sahifede) Tek kadınlarda Misa Wittall rakibi Miss Armitage i mağlüp etti. Kü- çükler arasında tek erkekler maçını geçenlerde yazdığımız gibi Semih Süreyya Bey kazandı. Çift erkekler de Mehmet - Gonuway © kibi Suat - Sedat elcibine (yenildi. Maçları gayet elit bir tabaka takip etti. Sabahleyin ilk maç oalrak küçük tek erkekler maçı yapıldı. Bunun finalistleri çok küçük ve yeni tenis çi olan Mahmut Şerifle rakibine nis beten eski ve tecrübeli olan Semih Süreyya arasında idi, Ilk seti Semih Süreyya 4-5 kazan dı. İkinci sırasirnı 6-1 kaybetti, üçün cüsünü 3-6 'kazandı. Bu suretle 1931 senesi Milliyet tenis turnuva senn gençler tek oldu. İkinci maç muhtelit büyükler ma çı idi. Bu maça da Miss Patsikokis- Chirinyan, Mise Armitage - Sedat girdiler ve Miss Patsikakis ve Parte neri iyi ve teknik bir oyunla rakip- leri olan Miss Armitage ve Partene kânlardan istifade etmek lüzumuna kail , Komisyon icap ettiği yit edilmesi ve fakat bu hususta mü balağa ve ifrata kapılmamak dâzim. geldiği mütaleasındadır. Mevcur dö viz stokları ihtiyatla kullanmak ve Rayhişbank kaimelerinin ihracr- na mâni olmak iktıza eder. Komis- yon seyahat resmi hakkındaki emir nameyi tenkit etmiştir. Bankalar müşkülât içinde BERLİN, 30 A.A, — İmperator- luk kabinesi dün akşam mtşkülât i- çinde bulunan bazı ( bankalara ve müesseselere para verilmek süretile yerim ei edilmesi projesimi tetkik et miştir, Bu meyanda Almanya-Cenu bi Amerika bankası vardır. Hemen hemen bir asırlık bir müessese olan Meyersfeld de Brunswiçk hususi bankası rediyatını tadil ve bit kon- kordato talep etmiştir. takdirde iskonto fiyatının tez |” Zeppelin Kutupta Evelki gün Moskovaya avdet etmiş olacaktı MOSKOVA, 30 A.A. — Graf | Zeppelin, aşağıdaki telsizi gönder- İ miştir: “30 temamuz sabahı Lenin- grad'da bulünacağız.” MOSKOVA, 30 A. A. — Zeppe- dinde bulunan Taşs ajansı muhabiri | 24 saat müddetle balonun telsiz mü nakalâtının inkitan uğramış olduğu nu bildirmiştir. Hava, uçuşa müsait tir, Herşey yolundadır. | Bu haberde şöyle deniliyor: 28 temmuzda sisle örtülü olan şimal a- | razisi üzerinden uçtuk. Sis, orada kışlamakta olan M. Ouchkov'un ku- mandası altındaki gruhu bulmamıza mâni oldu. Bunu müteakip balon, Taimyr dasına teveccuh etti, Burada Oüct- kov'e sit olan paketler paraşutlarla aşağı indirildi. N 29 tenmuzta Zeppelin yeni Zenr bb'e vâsıl oldu ve orada filimler çev Şimdi Kanine burnundan Askan gel ve Leningrad'a doğru yol aliyo- ruz, bu son mahalle 30 temmuzta 5 ile 6 atâsında vâsel olacağımızı Ü- mit ediyoruz. Bir kâşifin notları bulundu ERLİN, 30 A.A. — Groenland'da bulunmakta olan Alman kutup hey” etinden gelen bir habere göre mem- lsketin garp tarafında kışlık istasi- yon yakininde kâşif Wegnere ait olen ve mumaileyhin 10 eylül 1930 tarihine kadar kaydetmiş olduğu İl mi notları muhtevi bulunan:bir 3e- yahat cüzdanı bulunmuştur. karilerime setlerin geymlerile bera ber anlatacağım. Oyuncular sahaya çıktığı zaman Şirimyan asabi gözüküyor, buna mu kabil Sedat çok sakindi. Oyun baş- ladı. İlk servis Sedatta.. Oyun o ka dar mütevazin gidiyor ki, bir sayı Sedat alırsa bir sayı da Şirinyan a- hıyor, Böylelikle devam ederken ni- hayet geymi Sedat aldı, Ikincisi baş ladı oyunda aynı intizam var. Gey- mi de Sedat aldı. Bunndan sonra geymileri -Sedadın faik olmasına rağmen- seti Şirinyan 6-2 bitirdi. Bu seti mütsakıp her iki oyuncu da sahadan çıktılar ve beş dakika ka- dar stirahat ettiler, Tkerar oyun başladı. İlk geymi t, yi Sedat, sekizinciyi Şirinyan, dolu Şirinyan, onuncuyu Sedat, zuncuyu On birinciyi Şirinyan ve on ikinciyi 10 Şirlayan alarak 7.5 göz e il Gi seti de kazanmış oldu. Üçüncü set başlar başlamaz Se dat hâkimiyeti ele aldı ve 6-0 sayı ie seti Bu şekle göre vaziyet iki sete kar set idi. dördüncü set 3 Birinci geymi Şi ikinciyi Sedat, üçüncüyü Şirinyan dördüncü yü Sedat, beşmciyi Şirinyan, altmer i Sadak, yellnciyi Hrkayas; kii ciyi Şirinyan, dokuzucuyu Sodat ve onuncuyu Şirinyan aldı; — neticede İ yarım adasına, daha sonra Diksön a- | sabakayı | gene ihtiliflı olduğu hakem heyeti Galatasarayın İZMİR, 31 (A.A) — Şehrimizde bulunan İstanbulspor kımı bugün üçüncü ve sonuncu maçını Karşıyaka Spor klül ile yaptı, Oyunun 25 inci dakikasında Karşıyaka Spor klübü sol İstanbulspora bir gol yapmışsa da hakem ofsayt olduğunu liyerek oyuna devam ettirmiştir dakika kala İstanbulsporlular çekilen bir kornerden istifade derek bir gol yaptılar ve fakat bunün dahi oofsayt olduğu hi kem tarafından ilân edildi ve devre 0—0 berabere bitti. ci dakikasında Karşıyaka Spor aleyi ne bir frikik cezası verildi. İstanbulsporlular bunu kolaylıki | gole tahvil ettiler. Oyunun hitamına 5 dakika kala İstanbulspor aleyhine Karşyaksi Sööz sağ möiğr bunu gole tahvil ederek beraberliği temin etti. Ve bu golün t8 açılan İzmirliler beş dakika sonra ikinci gollerini de yaj ır, Fakat İstanbulspor hâkimiyeti ele almakta gecikmedi ra beraberlik sayılarını yaptılar, bu suret 2-3 berabere neticelenmiş oldu. Gazetelerin neşriyatı takip edilecek ANKARA, 31 — Yeni Matbuat Kanununun tatbik saha! na girmesile beraber, Adliye Vekâleti gazetelerin neşriyatımı İkinci devrenin 17 serbest vuruş cezası verildi. z bir zaman sow dım adım takip edecektir. Tetkikatın sıkı bir surette icrasını temin için İstanbul Mü ne merbut hususi bir büro teşkil ve gazetele neşriyatı burada kontrol edilecektir. Bu büroya dört müddeii mumi muavini memur edilecektir. Diğer taraftan Vekâlet Ceza İşleri Müdürlüğüne merbut 9 larak yeni bir Matbuat tetkik bürosu ihdas edilm; mektedir. Bu büronun âmiri Ceza İşleri Müdür Muavini un: deiumumi ile çalışacaktır. na olmak üzere oynadığınız oyuna tenis denmez. Şirinyanın bir kaç se neden böri galbiyetleri arasında ara sıra mağlâp olan yegâne benimdir. Maçlardan evvelki yapılan kritik lerde benim kazanmamın lâzım gel- diği söyleniyordu. Büyük ümitlerle sahaya çıktam. Kendimden çok e- mindim ve başlangıçta fevkalâde oy nadım, Son günlerde ahvali sıhhiye min bozukluğu üçüncü geymden sonra birden bire durgun oynama ma sebep oldu ve hasmim ilk seti kolaylıkla aldı. Beş dakika istirahat beni biraz düzelt, Tekrar sahaya çıktığım zaman azami gayretle ça- İstem, Fakat maalesef bu seti de ka zanamadım. Üçüncü sette galibiyet kazanmaktan ziyade o seti almak içim çalıştım ve marvaffak oldum. Dördüncü sete başladığım zaman gaye setlerin müsavakı idi. 4-4 de kadar herkes servis geymi aldılar. Son iki geymi de ken- di hatalı oyunum yüzünden kaybet- tim, Umumiyetle maçtan memnun değilim. İyi oynadım fakat şanssız- lıktan kaybettim, Bu maçlar yalnız bir hatamı istik balde tashh etmeme yardım etti. O da atak oyunumu ıslah etmek... u oyundan sonra tek kadınlar ma çı yapıldı. Bu maçın finalistleriMise H. Whittall ile Mis K. Armitage idi. Miss Armitaze rakibesine naza ran çok yeni bir oyuncudur. Halbu ki Mise Wbittall eski ve çok tecrü- belidir. Netekim küçük oyuncu bü- tün gayretine rağmen bu tecrübeli oyuncunun önünde dayanamadı ve meticrde Miss Whittall 64, 3-6, 6-2 olarak kazandı. Bu maçtan sonra da turnuvamı- zın son maçı yapıldı Bu Sedat - Suat çifti ile M. Ka- rakiplerden biri İstanbul | şampiyo- nu, diğeri de Ankara şampiyonu idi. Uzun br çeki sonra Suat Sedat ekibi 6-2 6-0, 3-6, 68 geym yaparak gazetemize 1931 senesi tur nuvasımın dabi şampiyonu oldular, Müsabakslardan sonra İngiliz se- | fer, Reibi, firi Sir Corc Klark Cenapları ve ga zetemiz nama atletzm federasyo- nu reisi Bürhaneddin Bey kupaları galiplere verdiler ve ayrı ayrı hep- sini tebrik ettiler. Bu suretle gaze- temizin tertip etmiş olduğu 1931 te nis turnuvası bitmiş oldu. Galpleri tekrar tekrar tebrik ederiz. Deniz yarışları Dün Beykozda İstanbul kürek şampiyonluğu müsabakası yapıldı. Yarışinrda C. H. Fırkası İstanbul reisi Cevdet Kerim Beyle Türkiye idman cemiyetleri ittifakları merkez umumisi reisi Samsun meb'usu Ali Rıza Bey ve daha bir çok zevat var dı. Müsabakalar çok heyecanlı idi, Çünkü dört beş seneden beri şam- piyonluğu muhafaza eden Galatasa- raylılar bu sene karşılarmda — pek kuvvetli rakip buldular ve neticede şampiyonluğu Beykozlulara bırak- lara bıraktılar, Tek çifte müptediler: Mesafe 1200 metre 1 — Galatasaray 6,16,4 :2 — Ga latasaray İki çifte müptedi erkekler: Mesa- fe 1609 1 — Beykoz 8,35,3/5 2 — Galata saray İki çifte dirsekli erkekler: 1 — Galatasaray 7,38 2 — Bey- koz. Üç çifte müptedi erkekler de bü tün müsabıklar yanlışlıkla şamandı. r. age geçtiklerinden jüri heyeti mü tekrarlattı ve açi defa alat çapariz verdiğini id- din etti irinci devrenin hitamına düşünül Jüri heyeti bunun üzerine vazi, & tetkik etti ise de bir karar medi. Bir çifte Hanımlar: Mesafe 808 1 — Beykoz 5,40 1/52 — saray Üç çifte Hanımlar: 1 — Beylerbeyi 821,6 2 — tasaray Kıdemsiz iki — dirsekli MO. Darülfünun - İlerispor Rusyaya gidecek — Darülfü- nun takımı dün de antrenman larına devam etmiş ve Kadıköy Fener stadında İlerispor klübi- le karşılaşmıştır. Saat 18,5 ta sahaya çıkan Da rülfünun takımı şu şekilde te- ski etmiştir aza, Saim, o Hüsnü, Suphi, Sadi, — Reşat, Darülfünun takımının hâlde miyetile başlıyan oyun bira? sonra tevaziin kesbetti, Ve bu &snada Niyazi bir kafa vuruşile eye hesabına ilk golü kay” İlerispor takımı genç oyun i terekküp rağmen mukabil tarafın hâkim kuvveti altında gene akın fır satları buluyordu. İlerispor aleyhine ikinci v8 cü goller olduktan sonra, İleri” | spor da bir gayret görüldü v€ oyun canlanmağa başladı. Birinci haftayimin sonların# ön ile İle rispor bekler ve kalecisi muks” bil taraftaki arkadaşlarile yer” | lerini döiştirdiler. Bundan'sof” ra daba heyecanlı bir şekil alaf | oyun esnasında Darülfünun k* mz gol yedi. ve az si İe samimi bir şekilde celendi.