1 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Eyi ve tam bir şihbat için muntazam bir hazim lâzündir. ,Tatli mfileyyin ve taami Jâtif olan Enos “Fruit Salt” size bunu temin, mideyi takviye ve barsaklari tanzim eder. Kolec kısmı - ÂK mühendis kısmı - Sanayi kurları Her perşembe ve cuma günleri saat 9 dan 12 ye kadar müracaat kabul olunur. Yerler mahdut olduğundan istical tavsiye olunur. Tekirdağ Vilâyeti Daimi En- si . sümeninden: Tekirdağ - Malkara yolunun üçüncü kilometrosu ile on yedinci kilometroları arasında yedi parça bozuk mahallere (1000) metro mik'ap ham taş ihzan 21 gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. 1 — Keşifname ve sair evrakı müteferriasını görmek isteyenler Vilâyet encümen kalemine müracaat edeceklerdir. 2 — İhalei kat'iye 29-7-931 çarşamba günü saat on beşte icra kılınacaktır. 3 — Talipler (661) numarah kanunun onuncu madde- sindeki izahat dairesinde tanzim edecekleri teklif mektup- larma teklifatın yüzde yedi buçuğu nisbetinde teminatı mu- vakkate akçesine ait vesalkı lef ederek yevmi ihaleden evvel Makamı Vilâyete göndermeleri lâzımdır. Eskişehir Vilâyetin- den: Eskişehir - Seyitgazi yolunun 13-000 - 20-000 nci İrile- metreleri arasında inşa edilecek bir adet -4-, bir adet -3-, bir adet -1.00- ve bir adet -0.60- metrelik ki ve men fezler - 5118.88 - lira bedeli keşifle 16-7-93İ tarihinden 6-8-931 perşembe saat 16 ya kadar kapalı zarf usulile münakasa Talip çıra bele keşfin “7,50 gu nisbetinde temi- nat ak; veya bank mektubu vermeleri ve inşaatın deva- mı tince bir veya fen memuru istihdam ede- eoklerine dair teahhüt senedinin teklifnameye raptı lâzımdır. İnşaatı mezkürenin mes'uliyeti fenniyesini deruhte edecek zevata ait ehliyet vesikalarının yevmi ihaleden lâakal bir hafta mukaddem Nafia baş mühendisliğine kayt ettirilmesi lüzumu ilân olunur. Eskişehir vilâyetinden Sarıköy - Mihalıççık tarikinin mebdeinden 6 - 105 inci kilometroları arasında ihzar olunacak 6397,80 metro mik'ap taş 25695 lira iki kuruş bedeli keşifle 16-7-931 tarihinden İ0S1 aeyenbe; geni sale öz eli) kadir “kapili ii usulile münakasaya vazolurnmuştur. Talip olacakların bedeli keşfin w 7,5 ğu nisbetinde te- minat akçası veya bank mektubu vermekle beraber teklif- önmelerin Münakasa ve müzayede kanunu mucibince ihzar ve itası lâzımdır. Taş ibsaratı hakkında farla maltmat almak isteyenlerin Nafia Baş mühendisliğine müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur. 300 ton Rezidü yağı kapalı zarfla münakasaya konmuştur. Münakasa 31 ağustos 931 pazartesi günü sant 15 de An- karada devlet demiryolları idaresinde yapılacaktır. Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve mu- vakkat teminatların ayni günde saat 14,30 kadar münakasa komisyonu kâtibine vermeleri lâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini beşer lira mukabilinde Ankarada ve İstanbulda idare veznelerinden tedarik edebi- lirler. ... Ankara - İzmiz - Ankara ve Ankara - Haydarpaşa - Ankara HANIMEFENDİ Niçin tereddüt ediyorsunuz ? Müziç, nahoş tesirile sizi harap eden, yazım zevkinden mahrum eyleyen 00-Do KONG PERTET İn Bu mahzuru külliyen izale değilseniz. lütfen arkadaşlarınıza bir sorunuz. dığımız teşekkürnameler bize, bu müstahzarı, size tavsiye etmek cesaretini veriyor. Gazi muailim mektebi ive Terbiye Enstitüsü Teşkilatı ve kabul şartları Gazi terbiye enstitüsü yüksek dereceli ve leyli bir mual- m mektebidir. Orta mekteplerle muallim mekteplerine mu- allim ve ilk tedrisat müfettişi yetiştirir. Biri mesleki, diğeri | ihzari olmak üzre iki kınma ayrılır. ! A. meslek kısım: Mesleki kısmın tabsii müddeti üç sömestrdir. Bu kısım beş şubeye ayrılır. 1) Riyaziye, 2) Tabiiye, 3) Tarih - Coğrafya, 4) Edebiyat, 5) Pedagoji. Mesleki kısım mezunları Maarif vekâleti celilesinin müsa- adesile Darülfünuna üç sömestr daha devam ederek Darül- fünun mezuniyet imtihanına girebilirler, Bu şubelere girmek istiyenlerde aranan vasıflar şunlardır: İ) Bir erkek veya kız lisesinden mezun olmak. 2) Yaşı 25 ten farla olmamak ç) Vücudu sağlam ve'kusursuz olmak; edegoji şubesine girmek istiyen Hise mezunları, enstitüde tahsilini bitirdikten sonra hakkı müktesepleri baki kalmak üzre bir sene müddetle bir ilk mektepte muallimlik etmeği teahhüt edeceklerdir. Bu şubelerden her hangi birine gir- mek istiyen lise mezunları 20 Eylül 1931 tarihine kadar ens- | titü müdürlüğüne müracaat etmelidirler. B. İhzari kısım İhzari kısım ük muallim mektebi mezunlarını mesleki kı- sım tedrisatına hazırlar ve lise derecesinde umumi kültür verir. Burada tahsil müddeti iki senedir. İkinci senede talebe edebiyat ve fen kısımlarından birine ayrılır. İhzari kısıma girmek istiyenlerde aranan vasıflar şunlardır: 1) Bir erkek veya kiz muallim mektebi mezunu olmak. 7) Yaşı 23 yirmi üçten fazla olmamak. 3) Vücudu sağlam ve kusursuz olmak. 4) Enstitüye kabul için yapılacak dubul müsabaka imtiha- nını kazanmak. n Enstitünün ihzari kısınnın müsabaka İmtihanına girmek istiyen muallim mektebi mezunları Ağustosun altınna kadar ilk muallim mektepleri müdürlüklerine"ve muallim mek- tebi bulunmıyan yerlerde orta mektep müdürlüklerine müra- caatla isimlerini kaydettirmelidirler. Müsabaka imtihanları BAğustos cumartesi velOAğustos pazartesi günleri yapılacak- tar. İmtihanlar muallim mekteplerinde ve muallim mektebi bulunmıyan yerlerde orta mekteplerde tabriri olarak yapılır ve sabahleyin saat 9 da başlar, İlerde pedagoji kısmına gir- mek istiyecek olanların bir sene ilk mektep muallimliği et- miş olmaları şarttır. Etmemiş olanlar tahsillerini bitirdikten sonra hakkı müktesepleri baki kalmak üzre bir sene ilk mektepte müallimlik yapmağı teahhüt edeceklerdir. Deniz Levazım Satınalma ko- ettiğinden haberdar | AL €ter) ipeklilerinizi de çürütmek ve lekelemektedir. | misyonundan: | 5670 Ton Lavamarin maden kömürü. “8 ağustos 9İİ cumar- tesi günü saat 1l de kapalı zarfla | ihala edilecektir. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için yokarda yazılı 5670 ton la- | vamarin maden kömürü kapalı zarf usulile münakasaya ko- nulmuştur. Münakasa' zamanı olmak üzre tayin edilen 931 | senesi ağustos ayınm sekizinci cumartesi günü saat İl de verilecek mektuplarla teklif edilecek fiatlar muvafık görül düğü takdirde ihale edileceğinden şartoame almak isteyen- lerin her gün ve vermek isteyenlerin münakâsa gün ve saa- tündeki deniz levazım satmalma komisyonuna müracaatları. Trabzon P. T. B. Müdürlüğünden:| Haftada karşılıklı üç sefer olmak yazın otömobil kışın icabına göre diğer vasıtalarla nakliyat yapmak şartile Trab- zon Bayburt arası postası Temmuzun on. altısından itibaren yirmi gün müddet'e münakasaya konulmuştar. Bedeli mutedil görülürse Ağustosun dördüncü Salı günü saat on altda ihalesi yapılacaktır. Taliplerin Trabzon veya İstanbul Posta arasında muhtelit katarlarda haftada iki defa işleyen doğru yataklı vagon servisi | Agustosi931 tarihinden itibaren ve iş'arı ahire kadar haftada bir defaya indirilmiş olup berveçhi ati bareket edecektir: Ankaradan İzmirden Haydarpaşadan Ankaradan İzmire Ankaraya ı Ankaraya , Haydarpaşaya ı ..k Pont boru ve teferrvatı kapalı zarfla münakasaya konmuş” tar. Münakasa 14 eylül 931 pazartesi günü saat 15 te Ankarada Devlet Demiryollar idaresinde yapılacaktır. Münakasaya işti- Pazar; Salı Cuma Perşembe rak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminatlarını ayni günde saat 14,30 a kadar komisyon kâtipliğine vermeleri Jâzımdır. Talipler münakasa şartnamelerini beşer lira muka- Gilinde Ankara ve Istanbulda idare veznelerinden tedarik ede- bilirler Baş müdürlüklerine müracaatları ilân olunur. Deniz in Alma Ko- misyonundan: 8,000 ton rekompoze kömür İ ağustos 931 cumartesi günü saat 14 te pazarlıkla ihale edilecektir. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için kapalı zarf usuli ile münakasaya konulan yu- karıda yazılı sekiz bin ton rekompoze kömüre 20 temmuz 931 tarihinde kapalı zarf usulile teklif edilen fiatı gali görüldü- ğünden işbu mıkdar kömür müzayede, münakasa, ihalât ka- nununun on sekizinci maddesinin (C) fıkrasına tevfikan 1 ağustos 931 tarihine müsadif cumartesi günü saat on dörtte pazarlıkla ihale edileceğinden şartnâmesini almak isteyen- lerin her gün ve vermek isteyenlerin ihale günü ve saatinde Kasımpaşada deniz müzesinin umum kapısı üstündeki Deniz Levazım Satın alma komisyonuna müracaatları. tinde Kasımpaşada deniz müzesi binasının umum kapın üs | Yalniz 15 gün Beyoğlu'nda BAKE Mağazalarında Fevkalâde satış Lütfen vitrinlerimizi bir defa görünüz Yazlık stoklarımızı ağustos nihayetinden evvel tamamen elden çıkarmağa karar verdiğimizden bütün mallarımızın fiatlarında büyük tenzilât yapılmıştır. Kadın ve çocuk elbiselerile hanımlar için elbiselik pa- muklu. kumaşlarda da büyük tenz a edilmiştir. Cidden şayanı istifade olan baz mızın fiatlarını berveçhizir halkın enzarı takdirine oruz. Muhterem müşterilerimizin bir daha bulamıyacakları gibi bu fırsat- lardan müstefit olmağa koşmalarını tavsiye ederiz Kuruş 295 |Kadın külotları 220 |iKadım çorapları 95 !Yatak çarşafları 650 (El havluları 33 90 |Vual fantezi (metrosu) 53 150 |Brokard ipekli 60 125 İStandart karyo'aları < 995 385 İKadın ayakkapları nısıf fiatın BAKER MAGAZALARINDA Beyoğlu - İstanbul için öz ed Kuruş Çocuk elbiseleri 100 Erkek gömlekleri Erkek hasır şapkaları Erkek fötr şapkaları Holeprof şapkaları Banyo kostümleri Kadın kaşkorseleri Kadın ropları riyet <a Gillette Tıraş bıçaklarına taraftardır Her yerde satılır Zafiyeti umumiye, iştehasızlık ve kuvvetsizlik halâtında büyük falde ve tesiri görülen FOSFATLI ARK MALT HULÂSASI kullanınız. Her eczanede satılır. KADER (VENTURA) Gişesinin dır. Merkür gişe tarafından satılan biletlerin beman İ hepsine ikramiye isabet etmek taliine mazhar olmaktadır. İ Siz de KADER (Ventura) gişesinin mühürünü taşıyan Ül miyeyi kazanmak babtiyarlığına nail olmuş olursunuz. İl Jandarma imalâthanesi müdür- | lüğünden: Jandarma ihtiyacı için kumaşı imalâthaneden verilmek üzre 7500 - 8000 kışlık elbise (Caket ve pantolon) ile 3300 serpuş ve 4450 tozluğun biçki imaliyesi kapalı zarfla 11-8- 93 salı günü sani 15 te yapılacaktır. Talip olanların temi- nat akçelerile birlikte Gedikpaşa'da Jandarma imelâthane- müracaatiz şartnameyi görmeleri ilin olunur. Imroz kazası kayma- kamlığından: İmroz kazasında mubasebel hususiye namına müceddeden edilecek olan hükümet konağı kapalı zarf usulle mü- nakasaya vazedilmiştir. haddi layik görülmediğinden müna- kasa feshedilmiştir. Şeraiti fenniye tadil edilerek bu kerre tekrar kapalı zarf usulile münakasaya konulmuştur. Bedeli muhammin yirmi bin liradır. 10 ağustos 931 pazartesi günü saat 16 da İhalesi İmroz kaymakamlık makamında icra kılı- nacaktır. Talipler şeraiti fenniyeyi anlamak üzre İstanbul Atkara nafia baş mühendislerine ve daha ziyade tafsilat almak isteyenlerin İmroz mühasebei hususiye memurluğuna müracaatları ilân olunur M.M. satın ali komisyonu ili | at ihtiyacı içi | kapal zarfla münakasaj muştur, İhalesi 12 âj 931 çarşamba günü | te Konya'da Askeri si İ ma komisyonunda yaj | tr. Taliplerin şariname ve münakasaya girmek İ teminat ve teklifnamek İ Konya'da mezkür komi İ müracaatları. 4 ... Kınıktaki askeri hayi tin ihtiyacı olan arpa ve ol ayrmayrı şartnameler kapalı zarfla omünaki konmuştur... İhaleleri 15-8-931 cumartesi sasl kuru ot 16-8-931 pazar 15'de Kınikta askeri alma komisyonunda yâ caktır. (Şartname sureti etimizde mevcuttur.) T | lerin şartname almak ve İ makasaya girmek üzere İ İ saatinden evvel teminai teklifnamelerile birlikte * kür komisyona müracaat | (4s ... Merkez ihtiyacı için 2 İ ton lave marin kömürile ton kriple kömürü Hayi paşada vagonda vagon İ telesi üzerinden teslim 6 mek şartile ve ayrı ayrı şi namelerile kapalı zarf sö | tile münakasaya konmuş! | İhaleleri 3 Ağustos 931 | rihine müsadif pazartesi | İ nü saat 15 de lave marin | 15.30 da kriple icra olul İ satınalma komisyonunda gi İ meleri ve münakasaya işti | için de teminatlarile tek mektuplarını yevm ve s9 ibaleden evvel makbuz kabilinde mezkör komi: vermeleri. 25-7-931 trihinde ihale cf ceği ilân edilen ondört ilâ of kizbin kilo beyaz ve höki İl kınpıntılarına verilen fiat haddi itidalde görülmedi, İİ den müzayedesi 2 ağustos *İ Pazar günü saat 14 de talik miştir, Taliplerin şartnamu Fındıklıda heyetimizde gö leri ve ihale saatinden ev Trabzon postası (ANTALYA) 4 Ağuste salı 17de Sirkeci rıbtr mından hareketle Zongul dak, İnebolu, Ayancık Samsun, Ünye, Ordu, Gi reson , Trabzon, Rize vf Mapavri'ye gidecek dönü te Of, Sürmene ve Tire 10 da Galata rıhtımındar kalkacaktır. TAVİL ZADE VAPURLAJ AYVALIK-İZMİR POST, Saadeti vapuru her P zartesi (o akşafi saat 17 de Sirkeciden ketle Gelibolu, Çanakk Ayvalık ve İzmire azimet Çanakkaleye uğrayarak # det edecektir. 4 Yolcu bileti vapurda verilir. Adres: Yemişte Tavilzs biraderler | telefon İstanb 2210