18 Ağustos 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

18 Ağustos 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

| 5 (Muhabir me upları | | Menemenliler sıkıntı ve zaruret bilmiyorlar Halk müreffehtir. Gençler çalışı- yor. Her yerde bolluk var.. Menemenden bir köşe MENEMENDEN: Mene- men şayanı imtisal bir uyanık İk nazarı dikkati celbeylemek tedir. Eczacı Kenan Bey na- mında ateşin ve cevval bir genç başta olduğu halde Mustafa ve Osman Beyrlerle müştereken bir irşat heyeti teşkil ederek ciddi bir faaliyete geçmişler- 'dir. Bunlar, (Ant) O isminde haftalık bir de gazete çıkarma- ğa başlamışlardır. Bu gazete- nin ilk nüshası ben burada i- ken çıkmıştır. Zengin münde- dicatı ve Gazi hazretlerinin he- Hiyelik bir portresile intişar e- den bu gazetenin beş yüz müs- Pası köylerimize meccanen tev pi olunmaktadır. Daimi faaliyet : Bura gençlerinin sayesinde Menemendki H. Fırkası dai- ini bir faaliyet göstrmektedir. 3u gençler bilâkis halkı ve bil- pasa köylülerimizi tenvir için per gün bir mevzu bularak ça- aşmak sistemini kabul tmişler ye hakikaten bu yolda da mu- yaffak olmağa başlamışlardır. İalk Fırkasında bir de radyo rardır. Genç © muallimlerden Faruk Bey de bir radyo imal *ylemiştir! Bu muallimin ze- kâsına saddı hazarı hayret! 5 Tesanüt I Menemen hükümet memurla Ele belediyesinde ve diğer te- ekküller arasnda şayanı tak- Jir bir tesanüt göze çarpmak- Jadır! Kaymakam Hasip Bey- ? belediye reisi Fazıl ve fırka neclis reisi Kenan © Beylerin “üsnü idareleri bu tesanüdün 'eminine çok yardımı olmakta- hr. Gençlik her sahada faali- lete geçmiştir! | Menemen vençleri Antalya gençleri gibi #üyük Gazinin meşbur hitabe- inden çok mülhem olmuşlar- Menemen hadisesi Bu kapanmış yarayı tekrar eşmek istemezken: burada duttali olduğum bazı hakayi- d arzeylemekten kendimi me. edemedim : Ha in suitali eseri ol aende vukua gelmesi bura hal ini yediden yetmişe kadar mü ,sessir etmiş ve bilhassa Mene. sen gençliğini delhun eylemiş ir. Asrın icabatını avramışsaf ve nezih bir cüm- uriyetçi halk ile “an Menemene böyle bir irtica Pmgasının haksız yere vurul- şuş olması herkesi azim bir i sese düşürmüştür. « Birkaç esrarkeş mecnunun şına syriçin toplanan gazoz. (4, süprüntücü, (o çingenebir iemirci, Harputlu bir kürt İdehmetve aptal bir yahudi Jo haf hiç bir vakit de Meneme- muhterem halkını temsil e i#mezler! i Bir gözetenin hat. Bir akşam gazetesinin “mel laz diyarında,, ki serlevha ile Azmış olduğu O makale bura alnı çileden © çıkarmış ve uk rencide eylemiştir. Halbu- i Menemenliler © meşrutiyet ,rindenberi | hükümetin de- | | zaruret nedir mesküu o- |, ima zahiri olmuşlardır. Vahdeti gibi bir mürteci ya- kalıyan, S1 martta © yüzbaşı Şevket bey kumandasile İzmir ve Milüsa kadar gönüllü giden ve memleketlerini Yunanlılara karşı kahramanca müdafaa ede rek yaktırmıyan, kışla ve pa- viyonlar yaparak ciheti eri. yeye takdim eyliyen Menemen | lilerdir. Bekçi Hasan Çavuş 35 yaşlarında olan bu Me- vemenli (o kahraman o mel'un mehtiyi bir kurşunla yere #e- rerek vazifesini yapmış ve Şam dan Mehmedi de yaralamış ise de bu alçağın mukabeleten at- tığı kurşunla şehit düşmüştür! Vaziyetin irticai olduğunu en evvel kavrayarak silâhma dav ranan bekçi Hasan çavuşun ai- lesine 200 liradan Oo başka bir mükâfat yapılamamıştır. Hal- buki bu adam da aziz kadar bir inkilâp kurbanıdır! Hayat basit, kazanç kolay | Menemen halkı sıkıntı ve asla bilmezler. Çünkü tütünden sonra üzüm, sonra meyankökü, karpuz, ka vun, süt, yoğurt arpa, desti kaşar ve tulurx peynirleri, yu- murta tavuk, zeytin yağı, tur fanda sebzelerden aleddevam para kazanırlar. Menemen bir hazinei servettir. Halk müref. fehtir. Zengindir, geçim ve ha yat fevkalâdedir! Bolluk Menemende 70 bin koyun, 10 bin keçi, 20 bin dönüm bağ 2 milyon meyankökü, 30 yerde peynir & imalâthanesi, koyun Dereköyünde muhtelif renkte boyarlar ayrıca (birer menbaı yaridattırlar! Sıtma mücadelesi Birkaç dağ köyü müstesna olmak üzere diğer köyler mü- cadeleye dahildir. Dört sıhhi- ye memurundan beherine on beş köy isabet © eylemektedir. Fuçann bütün köylerile karşı yakadan 6 köy de mücadele hududuna ithal, olunmuştur. Dektor Ali Rıza Bey tarafın. dan 1800 metrelik bir kanal aç tırılarak durgun sular Gedize akıttırılmıştır. Bir sene evvel yüzde 21 nispetinde sıtma var iken bu sene yüzde 10 na in- miştir. Bu sene çok yağmurlar yü- zünden birçok gölcükler teşek kül eylediğinden sivri sinekler ziyadeleşmiştir. Yoksa hava- İar böyle gitmemiş olsaydı sıt- madan belki de aser kalmıya- caktır. . Değerli kagmakamlar Mukadder, asil o ruhlu ve centilmen bir kaymakam: Ke- mal Bey! Bragmadan münhe- zimen ric'at eden Yunan vahşi sürüleri Menemene © gelerek yerli rumların teşvikile beş yüz türkü katliâm etmişler ve şim- diki Koplay meydanına yığmış lardır! O sırada hükümet konağı- na da dahil olan bu katil herif lerin karşısına çıkan o Kemal Beyi de sekiz andarmasile va- Derviş | Koplay | MILLIYET Birinci sahifeden geçen yazılar — Evet, niha MEG GAR EM LENA ARKAMA LA Va-Nu davası | Seyahatlerin İM derris maaşları dün de tesbit edilemedi (Baş birinci sahifede) lı tetkikat ve tadilât yapmı mecbur olmuştur. Baremde İ menşe meselesi ilk safta geldi- ği için bu cihet uzun bir mesai neticesinde tetkik edilmiş, fa- kat henüz bu mense meselesi- nin afaki cephesi intaç edilebil miştir. Enfüsi cephesi çarşam- nkü içtimada tetkik edile cektir. Keza tekaütlük mesele- si de çarşambaya bırakılacak- tir. l Divan çarşamba © günü saat | 10 de tekrar içtima edecek ve | ağlebi ibtimal bütçe meselesini | tamamile bitirecektir. Edebi: | yat fakültesinde âli tahs mayan müderrislerin adedi e- peyce bir yekün tutt ia. | şılmaktadır. Bareme nazaran âli tahsili olmaya: beşinci karı çi ol. | kamazla r tine ve ilmi eser ihetlerine daha & verilmesi 1 | ler neşretmek ziyade ehemr zım geldiğini iddiâ etmektedir. van meselesini huku ki cihetini nazar, itibara aldığı için barem kanununun ahkâmı- na riayet etmek vaziyetinden ayrılmamaktadır. ——..—— İdam firarisi Yüzbaşı Sabri Beyin beraetine karar verildi İZMİR, 16 — İşiklar | sekiz sene saklandıktan sonr köyünde” lanan idam firari bura lar köyümde si Sabri Bey divanı har. | binde muhakemesi o yapılıyordu, | Geyri mevkuf olarak devam ede Sabri veril. karardan sonra se. araştır. İ bu muhakemesi met bernetine Beyin hüküm miştir. vincind İzmir mıntakasının teftişi İzmir spor mmtakasının mu- amelât ve icraatını merkezi u- mumi namına tetkik etmek ü- zere atletizm federasyonu reisi Bürhaneddin Bey bugün İzmir vapuru ile İzmire gidecektir. Bürhaneddin Bey Pazar günü tetkik seyahatinden İstanbula dönecektir. Halk şairleri Sivasta “Halk Şairleri Koru- nek kurulduğunu haber aldık. Sair Abmet Kutsi Beyin mües. İ sisi bulunduğu bu dernek Sivas belediye reisi Hikmet Beyin ri yaseti altımda toplanacaktır. Gayesi halk şairlerine maddi, manevi yardımlarda bulunmak eserlerini toplamak, musiki lerini tesbit etmek ve bunları neşre çalışmaktır. Dernek her sene teşrinlerde bütün saz şa- irlerinin iştirakile Sıvasta üç gün devem eden bir bayram ya- pacaktır. Bu sene ilk defa yapı lacak olan bayram Samsun - Sr vas hattımın resmi küşadına te. sadüf ettirilecektir. Derneğin umumi kâtibi Muzaffer Bey bu nun hazırlıklarile meşgul ol- maktadır. zife başında şehit etmişler Muhterem — şehidimize hükü- met konağı kapısında bir be yapılmıştır. Yüksek şehi dimiz Kemal Beyin masasında bulunan validesinin mektubun da oğlunun vzzife uğrunda öl. mesi tavsiye ediliyordu.! Sabık kaymakam Baba Bey de Menemenlilerin kalplerini kazanmış bir zattır. Türikeye de köy kanununu © en evvelâ tatbik eden bu zattır. Ki ameli ve çok mühim bir idare adamıdır. Şimdiki kaymakam Hasip Bey de ayni kıymette bir gençtir. Ve (Beha Beyi arattırmamaktadır. Vazifesini müdrik çok değerli (o bir idare memurumuzdur . ji Dagıp Kemal Jazz SALI (Başı birinci sahifede) okundu. Reis Hâmit Bey, tefrikala. rin okunması bittikten sonra Vâlâ Nureddin Beye: — Bunlara ne diyeceksiniz? diye sordu. Vâ-Nü Bey cevabında ki — Bendenizde romanda mugayir cümleler olmadığını iddi ediyorum. Tefrika, edepsizçe olmak şöyle dursun, bilâkis okuyanlar üze rinde intibah uyandıracak mahiyet tedir. Demek siz fena tesir yapaca- ğına kani değilsiniz? — Hayır yasla- — Meselâ on altı rında bir çocuğumuz olsa bu ror m okumasına müsaade eder miydi. adınız, öyle mi? ka hizmet olsun ti umumiyesile kurünu vustai kimselerin dini ne nasıl alet ettiklerini teşrih eder mahiyettedi, Meselâ Yakup Kadri Beyin Nur baba isimli b da tekkeler mevzu olarak iti ştir. Her halde Nur baba b İ da bundan daha açık sahneler var- dır. Ben samimi olarak şu kanaat teyim ki bir neslin ahlâki yetişmesi için bütün fenalıkları bilmesi ve on- ları öğrendikten sonra yapmaması lâzımdır. Manlescf roman neticelenmedi Eğer neticelenseydi biçare bir ka- | denm vâhi vaatlere kapılarak başi: na ne felâketler geldiği görülecek- v” İskender Fahreddin Boy, de aynı tarzda cevap vererek romanın müs- tehcen olmadığı kansatini izhar ot- “. Riyaset makamının: — Münderecatını tetkik etseydi. niz mes'uliyetiniz altında © neşrine müsaade eder miydiniz? sualine 1, Fahreddin Bey şu cevabı verdi — Romanın neticesini almadığım için kat'i bir şey döyleyemem. rerelân bu tefrikayı ur mu idiniz? — Onu da şimdiden tayin eder . Bundan sonra Müddel muavini Kâmil Bey, iddi anı dermeyan ederek aşk ve ihtiras ltında neşredilen bu tefrikanın ahlâki bir roman olduğu iddiasını varit görmiyerek © bilâkis bebimi hisleri tahrik eden çirkin ve bayasız neşriyat hududuna dahil ol duğunu ileri sürmüş ve muharviri Vâ - Nü Beyle — gözetenin mes'ul müdürü Iİ. Fahreddin Beyin (eski matbuat kanununun İİ inci madde. si delâletile ceza kanununun 426 ve 5 maddelerine tevfikan ceza- larmın tayini istedi. Maznunların vekili müdafaasını yaparak tefrikanın müstehcen olma dığı ispata çalıştı ve ezcümle E- mil Zela'nın eserlerinden bahsede. rek bazı misaller getirdi ve sözünü bitirirken: Nesilden nesle müstehcen te- lâhkileri değişeceğini de unutmama h. Frenginin tahribatını göstermek için vücudun en mahrem kıtımlarını teşhir eden bir tablo için hekime ceza tayin etmek ne kadar muvafık değilse içtimai bir yarayı teşrik © den muharrirleri de cezadide etmek © derece muvafık olamaz. Müvek- killerimin beraetini isterim” dedi. Mahkeme, müzakere ederek bir karar vermek üzre muhakemeyi ya- rmki çarşamba gününe bıraktı. Mahküm oldu Üsküdarda İlya isminde biri ni bir kız yüzünden öldüren Niko, Birinci cezada 17 sene 6 ay İİ gün ağır hapse mahküm olmuştur. Beş sene hapsolacak Kendisine frengi aşılaması dan müteessir olarak Nermi isminde bir kadı katil kastile ç yerinden yaralayan İhsan dün 1 inci cezada 5 sene ağır hapse mahküm olmuştur. Otomobil kazası Şoför Cemil EK. in idaresindeki 2477 mumaralı otomobil dün Kro- ker önünden geçerken, Şeref | Ef. nin idaresindeki motosiklete çarp- me ve Şeref EH, yi yaralamıştır. Şe- | Malmüdürlüğünde * müteşek- | ret Ef, Sen Jorj hastanesine kaldı. rılmış, şoför yakalamıştır. AĞUSTOS edebe | * İtem bir İ mümkündür. Bugün Almanya | nım kendi | - | iddiaları büsbütün yabana atıla | tir. Alman milletini | mukavemet müddetini daha zi- 1931 » Son Safhaları (Başı birinci sahifede) imal dahilinde tebellür İ Fransa - Almanya anlaş ması. (Bu takdirde Fransanın yardımı temin edilir. Bu yar- dım tabii beynelmilel bir şekil- de tecelli eder. ) 2 — Beynelmilel © yardım. (Tabii bunda da Fransa dahil olur. Fakat bu anlaşmanın mih | verini, Fransa - Almanya itilâ fı değil, müşterek bir anlaşma | teşkil eder.) 3 — Bütün bu temas ve mü- zakerelerin tamamen menfi çık ması Acaba bu ihtimal! gisi tahakkuk edec ş a Fransa ile Almanya a anlaş ç kliflerinin kayıt- larak Al kabul edilmesile si; Fransız sız ve şart ya tarafından Amerika, İngiltere ve İts hakkındaki müsait | vaziyetlerine bakarak bu yola gitmek için hiç bir zaruret his- setmiyor. Vakıs behemehal . bir istikraz akdine | mecburiyeti mutlaktır. Ancak | kısa vâdeli borçların tecil edil. mesi, bugünkü vaziyette Al inanyanm bir sene daha muka- vemeti imkânını temin etmiş- muhtelif faaliyet inzimam ederse Almanyanm, | sahalarda sarfedeceği ve gayret te yade artırmak bile mümkün- dür. İstitraden şunu da ilâve ede- lim ki, Fransa Hariciye Nazırı M. Briand'ın hastalığını baha- ne ederek, âdeta faaliyet saha- sından çekilmiş gibi olması; türlü türlü tefsirlere yol açmak tan hali kalmamaktadır. Hattâ | M. Briand'ın bu yeni politikaya | inanmamakta ve kabul edilen | azimet noktasma göre bu te. | mas ve müzakerelerden müs-| bet bir netice beklememekte ol duğunu ısrar ile söyleyenlerin maz. Umumi vaziyet ve temayülâ ta bakılırsa; ikinci ihtimali, ya- ni beynelmilel bir anlaşmayı da ha mümkün görüyoruz. Ancak bu ihtimalin tahakkuku için de Fransız metalibatının esasında tebeddüller olmak lâzımdır. Aynı zamanda Almanların da bazı hususlarda fedakârlık yap mak ve bunun içinde Alman siyasi fırkaları arasında bir ne- vi uyuşma temin etmek şarttır. İçüncü ihtimal ola: tün bu siyasi faaliyet ve müza- keratım tamamen menfi bir ne- tice vermesi ise tahmin ve te- menni edilemez. Kanaatimizce böyle bir ihtimal karşısında her iki taraf ta - Londra konferan- sında olduğu gibi - zahiri koru mağa ve âtiyen yenİ temas ve anlaşma imkânları bırakmağa bilhassa ehemmiyet verecekleri muhakkaktır. Bu ihtimali tak- viye eden diğer bir sebep te ya- kında toplanacak olan Avrupa birliği tetkik komisyonunun ve onu takip edecek sair Cenevre müzakerelerinin gayri müsait bir hava ve fona şerait içinde toplanmasında hiç bir devletin menfaati olmamasıdır. Her hal de beynelmilel politika vaziye- ti, çok nazik bir safhada bulu- nuyor. Cihan efkârı umumiyesi hâdi: seyrini, inkişafını, hu susi bir dikkat ve tehalükle ta- kip ediyor. Siirt Meb'usu MAHMUT Bakırköy Malmüdürlüğün- den: Safra köyünde metrük em- valden bulunan ahır açık art- tırma usufile icara verileceğin- den talip olanların şartname- Sini görmek için her gün, mü- zayedeye iştirak etmek için de 3-9-931 tarihine müsadif per-| şembe günü saat 14 Bakırköy kil Satış komisyonuna müra- | İ muz Milli Sanayi Birliği umum lan Odan İ ile müstehliki caatları ilân olunur. yet biz. Mahmut Pş. esnafıyızl İYerli mallar sergisinin umumi kâ- tibimuterizlere böyle cevap veriyor Dün ve evvelki günkü Son Posta | gazetesinde Üçüncü yerli mallar ser gisi münasebetile Ticaret Odarm- dan bazı zevatın fikir ve mütalenin rı dercedilmektedir. Bu zevat sergi de sahi yapılmasına tamamen ımı arız bulunmakta ve sergiyi bug kü halile panayıra, o Mahmut pasa carşısma benzetmektedirler. Bu hususta mütaleasını sorduğu ki gi komiseri Nazmi Nur demiştir Sa olarak İstanbalda mü- muharririmi ianbul o Ticaret ve ayi | | essese sahibi olan ticaret ve sanayi erbabı tarafımdan intihap edilmiş o- | ini biliyoruz. 930 i-| azılara müşabih yarı miş ve Oda Ticaret | raportörlüğü tarafından verilen rapor üzerine, u- içtimelardan | sergimizden bir iki mleketimiz. milli istihsalâtını ve manulâtns hal | ka yakından tanrtmak ve müstahsil | mak gaye| inde satış ya- pılmasının muvafık olacağına karar verdi. Bu karar Oda meclisinde tali bazı il kışlarla kabul edilmişti. Bir hey'eti muhtereme — ki karşılaş ew sile yerli mallar ser; tevziat Takdiri kıymet komis- yonu dün de topland: Dün gayri mübadiller takdi- ri kiymet komisyonu içtima €- derek, Yunanistandan avdet &- den komisyonların raporları et rafında müzakerelerde bulun- muştur, Maliye vekâleti emlâk umumi müdürü Celâl Bey de mezkür içtimada hazır bulun muştur. Vesaiki tetkik ve bu hi ta lâzım gelen her türlü mus- | melesi intaç edilmiş olan gayri | mübadillere önümüzdeki hafta zarfında istihkaklarınm yüzde | yirmisi nisbetinde tevziata baş lanacaktır. Vesaiki tetkik edi- | lenlerin muamelelerinin sür'at- le intacı için komisyon her gün içtima etmektedir. Nihayet önü müzdeki hafta zarfında bütün gayri mübadillerin kat'i vazi- yetleri tesbit edilmiş olacaktır. Gayri mübadiller cemiyeti bir | iki güne kadar içtinma ederek şirket meselesini müzakere ede ceklerdir. Bursadaki Fransız konsolosluğu Bursa Fransız konsolosluğu nun lâğvı hakkında Bursadan Akşam gazetesine bir telgraf gönderilmişti. Şehrimiz Fran- sız sefareti mahafilinde bu hu- susta henüz kat'i bir karar al- madığı, Bursa Fransız konsole sunun terfian başka bir yere nakledildiği söylenmektedir. Bursa şehrinin Fransız tica- reti itibarile artık mevkiini kay bettiği için buradaki konsolos- luğun lâğvı imkân dahilindedir Vaktile Fransa fabrikaları tara fından mübayaa edilen Türk ipekleri bugün artık Fransa- ya ihraç edilmeyerek, dahilde sarfedilmekte, (Fransızlardan mübayaa edilen ipekli kumaş makineleri de artık kâfi derece de mübayaa edilmiş bulunmak- tadır. Bursa şehrinde son Fran sız iktisadi müessesesi olan e- lektrik şirketi de bir İtalyan grubuna devredilmiş olduğun. dan, Fransızların Bursada hiç iktısadi rabıta! İmamıştır. İ Ayasofyada yangın Ayasofyada ashabı emlâk- ten Zekeriya Beyin mutasarrıf olduğu pansiyondan dün kaza: | en yangın çıkmış ve söndürül. müştür. Binanın 5550 liraya sigorta- | h olduğu anlaşılmıştır . | zarlığında İ debiyat fakültesi der: hâdise için bütün salâhiyeti ile har rar vermiştir — ticaret ve innayi erbabınm intihabı haricinde kalan ve şu suretle yalnız Odanın vezsi fini tedvire memur olan zevatın, ik tsadi harpte bir mücadele zemini olan bu mevzu etrafında söz söyle melerini gayenin kudsiyeti namına ru bulmıyorum. Biz bir Pierre Ernie ki köy köy dolaşarak, $ nünü ileri like oleik çok değildi zanı veriyoruz, olçsönler ve karar- Muhaliflerimize İnsaf mi- larını versinler. satış v ve Bari de vasi dır. Biz de muş d v yerli me küğadını B. M. M. reisi Kâzm paşa Hazretlerinden rica ederke - Kırkıncısım: da aça, diler. Biz buna hazırlamıyoru! bu topraklara istiklâl getiren ve feri önünde cihanı titreten dahile- rin arkasında bu iktisadi yolda yö- rümekten çekinmiyerek nazari yol lardan ziyade pratik yollarda yürü meği tercih ederiz. Ve nihayet biz... bu şeklin ha sergisinin bana de- Mahmut paşa esnafıyı Kros il düşenler i Dün Fransızlar Feriköy- de merasim yaptılar Kırım mubhai i dorükyoni münapebetile diyin. bah Feriköy Fransız mezarlı- ğında bir âyini ruhani yapılmış tır, Merasimde Fransız sefare- ti erkânı, şehrimizde bulunan Fransız mütöberanr hazır bu. Hizmuşlardır. Merasim: Frâh: sex ataşe miliğeri” Mürelây Sa- ron riyaset etmiştir. İtalyanlar da bugün merasim yapacaklar Bu sabah Feriköy İtalyan me Kırım muharebesi senei devriyesi münasebetile ru hani bir âyin yapılacak ve bu muharebelerde ölen İtalyan as kerlerinin hâtıraları taziz edile. | ceki Maarifle Yatı mekteplerine ait kanun Vekilet yatı mekteplerine a- & kanını maarif müdiriye- e tebliğ etmiştir. Vekâlet ayrıc; şehir yatı mekteplerine bu sene ne şart- larla talebe almasağına dâir bir talimatname göndereceğini bil dirmiştir. Vekâlet bu talimatna meyi ders senesine kadar ikmal edecektir. Talimatname gelme den evvel bu mekteplere talebe kabul edilmeyecektir. Sabık maarif eminleri Memuriyetleri (o lâğvedilen maarif eminleri vekületçe mu- allimliklere ve lise, maarif mü- dürlüklerine tayin edilecektir. Haber aldığımıza göre, Konya maarif emini Ali Rıza, Edirne maarif emini Hilmi Beylerin vekâlet u/um mülfettişlikleri- ne tayin edilmek üzere bir kon binezon aranmaktadır. Hâlen vekâletin 19 umumi müfettişi olup münhal müfettişlik yok- tur. Halka - konferanslar Darülfünun her sene olduğu ibi, bu sene de 20 ağustostan itibaren umuma mahsus olmak İ üzere ilmi ve halka mahsus ir- İ şat konferans verecektir. Konferanslar bir seri halinde 15 gün devam edecek ve herkes gelebilecektir. Konferanslar e- nelerin de verilecektir. Uşakta maçlar UŞak, 17 A.&. — Turan genç ler birliği ile spor klöbü takımları arasında yapılan maç 1—1 e bera | berlikle meticelenmiştir.