22 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

22 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

— leket Haberleri Ir istasyon kasasını soydular Kr kazasına merbut Veysiye har K 5 bir gece üç maskeli ekmiş ve kumpanyanın kasasına Hirayı alıp gitmişlerdir... .engin bir museviyi : kaldırdılar İzmir gazetelerinin verdiği ma- İsta göre, Tirenin zenginlerindet top oğla al bir gece köy ğa bakim. ölmiştir. hir- Ankara telefonu xw Posta, telgraf ve telefon umum lüğü ilk defa İstanbul - Anka onunu tesis etmiş ve ondan da İstanbul - Sofya telefonu #dilerek muhabereye başlan» İ'bir zamanda ikmal edilerek niha- £ altı ay zarfında bu iki şehir ara ida doğrudan doğruya muhabere « Kahveciler cemiyeti idare basi İM yapklacıkış > 79 karz dostluğunun bir teza- ğı Otellonun Başvekil İ ii un il Bö Pş. Hz. nin Atlbe'da ber ları sırasında temsil e dileceğini söylemiştir. “Otel. lo, İsmet Pş. nın Atinada ge- programına ithal edilmiştir. Afgan sefiri yakında © Parise gidiyor | Afgan sefiri Sultan Ahmet Han bir kaç güne kadar mezu- Den Parise gidecektir. Sefir Hz. demiştir ki £ © “ — Bu hafta zarfinda kral Hz. nin biraderleri olan Mos- | ii serdar Mahmut A- ziz Han Parise giderek oradaki sefirimiz Serdar Veli Hana mu lâki olacaktır. Tamamen husu mahiyette olan bu mulâkat- ta bulunmak üzere Parise gidi- i- | K. 7583 M. K. 5000 Tire MİLLİYET SALI 22 > Birinci sahifeden geçen yazılar EYLUL 1931 Bankalardan bonolara mukabil para verilmesi isteniyor (Başı birinci sahifede) le görmeleri ve sair ihtimaller ber taraf edilmiş olacaktır. Satılacak emlâkin kıymetleri meselesi Emlâk histelerinde bazı binaların mü- gayri varit görülü, Çünkü emlâk mühammen rakamlarla il, müzayede Beticesi bula sstulacak, kimsenin mağduriy. kalmıyacaktır. Yalniz muhammen kıymetleri 20000 liradan yüksek olan müzayedeler Maliye Vekiletinin tasdikile intaş edilebilecektir. Bano tevtiatının, sadece Maliye Vaki- HB. in imzalaması için muvakkaten tö- ki Yunan emlâkine ait Kistelerin seşrine devam ediyoruz 8. Eakibanka No: 8-27 here arsası V. K. 9168 M. K. 9000 lira Dekuz oda bir sofa bir mutfak bir çamaşırlık bodrum ve avha sağlamdır. 5, Eskihanka Nos 25 hasa arsası V. dört oda bir yemek odası taşlık ve mutfak ve avla sağlamdır. $. Eskihanka No: 11-37 bune örsen V.K. 666688 M. K. 3500 lira Sekiz oda bir alen bir sandık bir mutlak. 5. Eskibanka No: 15-41 hame.arsası V. K. 6716 M. K. 5009 rn yedi sdn iki mutfak bir bahçe bir turaça bir kömür ik bir su yel değirmeni muhtke tamir. dir. 3. Erkibanka Nor 23148 hane arsası 3333,33 M.K. S. İ. 120 “re iki oda bir sandık odası bir aralık © bir mutfak | muhtaçı tamirdir. 8. Eskibankın Nat 33-58 hane artanı V K. 65656 M K, 4200 lirn Üç ada, bir sandık odusr taşlık mutfak ve bahçe sağ daradir. $ Sofa No: 16-20 hane arsscı M.K, 800 Tirn HAMİ arsadır $, Safa No: 1Lİ3 hane örsasi V, K, 3333 M, K. 2809 lira iki oda taşlık mwt- fak ve avlu Muhtaes tamirdir $. Eşref Noi 19 hane arama V.K. 4166 M. K. 3800 5. İ. 200 dört oda bir hayat taşlık mutfak gamaşırlık © balamıba ve bahçe, Sağlamdır. 8. Fevilye Nöz 18-17 hane arsası V.K. 2800 M. K. 2000 lira, 8. Fevziye Nor 21-19 hane arans V. K: 1000 M. K. 850 ira, İki odu metfek ve avlu muhtacı tamirdir. dükkân V.K. 1000 $ Fevziye K. 4200 lira Hamurluk, taşi ba, sağlamdır. 5. Helvaer Nor 29:27 hane V. K. 5000 M.K. 4200 ira. 5. Yenibanka No: 13-4 hane V. K.6000 M. K. 5000 lira dört oda aralık mutfak ve bahçe sağlamdır. 8 Denanmscı o Mursdiye Nöz 40-48 hane V. K. 1053 M. K. 900 lire üç oda mutfak ve mwlu , sağlamdır. . Donanma Muradiye o Not 402.50 hane dükkn arsam V. K. 230 M. K. 200 lira. Boştur. 8. Donanmacı o Muradiye o Net 81-85 hane V. K diöö M K. 32005,İ, 250 rn dört oda aralık mutfak taşlık ve bahçe. Sağlamdır. « a 5. Demanmacı o Muradiye Not 5//1.57. hane V, K, 4106 M, K, 3200 lira dört oda hayat, mutink ve bihçe 6-4 hane V.K, 800 a bir oda bir küçük avlu, M. K. 550 Tire, Haraptar. 5. Selimiya Nor 30-32 hane V. K. 2500 M. K. 2000 lira üç oda mutfak, hayat bah e» bir avlu. Mabtacı tamirdir. 8. Selimiya Nor o 32-34 hans V.K. 3533,33 M. K. 2800 İirm 3-24 hissesi yo- anladın. 5. Selimiye No: 42 hane V. K. 416668 M. K. 2500 hira dört oda urahık mutfak ve hakça. Muhtacı tai 3. Selimiye No: 25 800 M.K. 300 Hira Boştur. 5. Selimiye No: 2931 VK arsa, dükkün va oda V. K. 116668 M. K. 900 ira Bir | oda krgir ve sağlamdır. 5. Süleymaniye No: 14-18 bene V.K. 800 M. K. 600 Kira Bir oda mutlak ve taşlık haraptır. 3. Süleymaniye No: 16:20 hane V. K. 1333/33 M. K, 1000 İlirm iki oda mutfak ve avlu muhincı tamirdir. 8. Süleymaniye No: 18-17 dükköm V.K. 200 M. K. 200 İirn ukiraptır. M. Murabit arşa 5. Kızlarağası bana No: 25-56 dükân M. K. 300 Kira Ham da e pe . İngiliz lirası İngi (Başı 1 inci sabifede) gelmekte olduğuna müttefikan ka rar verilmiştir. M. Mac Donald, Chegvers'e vâ- &l olduğu saman Londra piyasaar- nın tescil etmiş olduğu sayintın 17 milyon İngiliz lirasım geçmekte ol- duğunu telefonla öğrenmiştir. Mali- yetiler, İngiliz lirası vaziyetinin ö - mitsiz olmadığını beyan etmektedir. ler, Kanunun tadili sebepleri LONDRA, 21 A.A. — İngiliz hükümeti, 1925 senesinde yapılmış olan altın imikyası maddei kanmiye sinin tadilini talep etmeğe sevkeden sebepler şunlardır: Temsuz ayının ortasından beri, Londra piyasasından 800 milyon ni- tınlardan bir kısmı İngiltere banka- sına imevdu döviz ve altınlarla ve bir kısmı da vadeleri (o yakında gelen Fransız Amerika kredisi ile kapatıl. mıştı. İngiltere bankasında bakiye kalan 130 milyon © altın ihtiyatının daha fazla azalmasına müsaade ver mek hiç muvafık değildir. Verilen bu kararla ne evrakı naktiye muaur» hiç müteessir olmıyacaktır. bu kara- Bu son günler zarfında piyasa. 'dan o kadar fazla ecnebi dövizi çeki. Bişi olmuştur ki nihayet | hültümeti yukarıda bildirilen tetbiri (o almağa sevketmiştir. Bu tetbir hükümet es hamını almış bulunarları ve İngilte- ve bankasının ecnebi dövizile kabili tediya kıymetlerinin sahibi olanları müteessir etmiyecektir. Paralarını çekenlerin ekseriyeti ecnebi LONDRA, 21 A.A. — Hükümet, hâli hazır mali müşkülâtmin İngiliz vatandaşları tarafından çekilen ser- Amerikanın vaziyeti LONDRA, 21 A.A. — Hüküme- tin altın mikyası hakkındaki kararı | dünyanın her tarafında birçok mü- İterede dü şüyor. başlıca erkânı ber bengi bir fikir ve mütalâa yürütmekten imtina otmiş- lerdir. ni istikbali artık bizzat İngilizlerin elinde bulunmaktadır. Ayni maha- Gil İngiltere'nin mali itibarın yıkcıl- masının yalnız cihan istikrarı için değil, fakat Amerikan ticareti için de felâketli olacağını takdir etmek” tedir, Kanada başvekili Kanada hülkü- metinin altın mikyasını tatbikte de- vam edeceğini söylemiştir. Japon Maliye nazırı İngiliz me- liyesinin sağlam esaslara Anenk salâhiyettar mahafilde bü- | küm süren kanaate göre İngiltere Suvarilerimiz Gittiler a LR eş lâkin son dakikada imtihanları yü- Bunlardan başka İzmir mıntaka- - | ama mensup dört sporcu da düm “ | gelmiştir, bunlar 1O0mnetreci, gülleci | 5000 inci, ve yüksek atlayıcıdırlar. Kendi iddialarha nazaran aldıkları neticeler şudur, Cihat 1,76 yüksek, Aşâh 100 metreyi 11 3/5, Sabahat- İ tn 11,70 gülle ve 31,50 disk, Kâ- mnil 5000 metreyi 16 3 1/5 yapmış- lerin doğru olup olmadığım tetkik için tecrübe edecektir. Eğer netice- ler matlüba muvafık çıkarsa seçilen ler ikinci kafile ile Atinaya gidecek erdir. İkinci kafilede Mehmet Ali, Kâ- İ zam Sedat, ve Sami vardır. Bu kafileye İzmirlilerden de se- decektir. Sofyaya gidecek takım | teşkil edildi Türkiye Futbol Federasyonun: | dan: Sofyada yapılacak — (Balkani- İ yat) futbol müsabakalarına iştirak | edecek Türkiye Milli Futbol takımı i aş Vrda isimleri yazılı on beş idman | &dan terekküp edecektir: — Avni, | Burhan, Cevat, Eşref, Fikret, Hak- İ kı, Hüsamettin, Hüsnü, O Mitat | Muzaffer, Nihat, Niyazi, Rebii, Sa- lâhattin, Sami Beyler, Bu idmancı- lar seyahat hakkında talimat almak | üzere 23 eylül 931 çarşamba günü akşamı taat on'sekizde Federasyon | merkesinde hazır bulunmalıdırlar, | Bareket 24 eylüldedir. | Davet Beylerbeyi terbiyei bedeni- ye yurdu ve Anadolu Boğazi- çi gençler klübü reisliklerin- den: 26 eylül 931 cuma (o günü her iki klübün âzası C. H. fır- kası Beylerbeyi nahiyesi mer- kezi binasıtidüsaat 10 da fev- | kalâde içtiman davet olunur. —— ye — İ Bir Ingiliz yatı geldi | Sisteran ismindeki o hususi İngiliz yatı dün Suryeden lima ji mimiza gelmiştir. Bir İngiliz milyoner kadını- ina nit olan bu yat üç gün kala- | cak ve sonra Akdenize hareket İ edecektir. ama pamuk fistindo 50 puvandan fazla bir yükselme kaydedildiği bildiril. miştir. lardır. Bu sabah antrenör bu melice | keşi gilecek olanlar ve Haydar iştirak © | Yangın Sigorta Tarifeleri (Başı 1 inci sahifede) ödemişlerdir. Bilhassa İzmir- de bu fazlalık daha bariz ola- rak görülmektedir. Şirketlerin İzmirde bir sene zarfında al- İ dıkları prim mıktarı 450 bin lira olduğu halde daha geçen hefta vuku bulan bir yangında şirketlerin zararı 250 bin lirayı bulmuştur. Sene nihayetine ka dar bu tazminat o miktarınm Beye baliğ olacağı şimdiden tirilemez.,, Doğru olup olmadığı hükü- metçe tetkiki dama mümkün olan bu izahattan anlaşıldığı- na göre, isabetli bir yangın tarifesi hazırlarken, meselenin yalnız bir cephesini göz önüm de bulundurmak kâfi değildir. Gerek sigortalıların, gerekse sigortacıların hukuk ve mena- fini de aynı zamanda düşün- mek lâzımdır. Hemen ilâve &- delim ki, mevzuu bahis isabet- İli tarifeyi tanzim için elde kâ- fi derecede ve vesa- ik vardır. Bu meyanda sigor- ta ş«ketlerinin her seneki mü- amelâlı neticelerini gösteren rapor ve ar tetkik edi. lebilir. Bundan başka Türki- yede yapılan bütün sigortalar, kanun mucibince milli reassu- rans şirketinde temerküz tiğinden bu şirket & nezdinde yapılacak ciddi ve esaslı bir tetkikten de pek doğru hüküm- ler çıkarılabilir. Her halde ye- ni tarife esasları müspet ra- kam ve hesaplara müstenit ol- malıdır. Bu lüzum, Türkiye- de inkişaf ettirmeğe mecbur olduğumuz Türk sigorta şir- ketlerinin yaşatılmasına imkân bırakmak noktai hazarından len sigortacılığın inkişafı, bir çok âmiller arasında, başlıca tarife meselesile sıkı sıkıya alâ kadardır. Onun için mesaisini takdir ile yadettiğimiz tetki- kat komisyonu kadar | İktisat Vekâleti de, üzerinde çalışıl makta olan yangın tarifesinin teknik esaslara, şirketlerin va- ziyet, kabiliyyet ve ihtiyaçla. rına uygun olmasına dikkat ve ehemmiyet vermek mecbu- riyetindedirler . Siirt Meb'usu MAHMUT | sö İ © Suday Dispateh, bundan sonra ML | Mac Domule'ın meli vaziyeti büsbütün dayanmak ta olduğunu, bunun için Japanya'. | Alman bankaları kapanacak | teşviş etmemek için yeniden ( intihabat da altın hakkında tekrar o Anbargo ilânina hiç bir lüzum olmadığını be- BERLİN, 21. A.A, — Mali ve söymel mahafil, İngilir balrannın Almanya ma ÜN ve iküsadi vaziyeti üzerinde harıl ede NEVYORK, 21 A.A. — Birçok | ceği ekislerden korkmaktadırlar. İngiliz Gcari müesseselerin müdürleri İngil | dövirinin içinde bulunduğu | tehlike, 12 terenin mali vaziyeti hakkında gö- temsz paniğinden o sonra iki ayder Al rüşmek ve panik zuhuruna mâni ol. | manyaum emniyet ve itimadi inde etmek mak için ahuması mümkün tebirler iyim sarfettiği geyketleri habe almak tak. Mikesi karşmında — bırakmaktadır. Böyle hakkında tetkikatta bulunmak üzre bir paniği bertaraf ; etmek içindir ki Ak. alelicele toplanmışlardır. Borsa tenha LONDRA, 21 A.A. — Halk ara- smda korku ve telâş vukuuna dair man bankaları buğün belki de İngiliz borsalarının açık bulunmıyacakları müd. 'detle kapalı bulunmak kararının vermiş» eritir. Alman kükümüni bu tetbiri hemen bu hiç bir eser görülmektedir.Bu sabah | sabah tasdik edecektir. İskonto fiyatının herkes her vakitki gibi i$ ve gücüne | da iki veya üç pövan kadar yükseltilece gitmiştir. Başka günler saat on bu. | gi sanaedilmektedir. çuğa gelir gelmez birçok Borsa me- murları ile Borsa, mübayaacıları ve tellâlları ile dolup taştığı görünen Alman hükümeti, aynı ramanda döviz tcnretini tahdide © sermayelerin maklini men'etmek için bir takım tetbirler ittika- caba borsası ve civarı bugün fay. | 7m de terevrur eylemektedir. kalide tenha idi. Esham borsası kapalı bulundu ğundan birçok kimseler borsa cet- İngilinrenin İngiliz lirasını “Kıymetten düşürmek” den ibaret olacak olan kal ramane çareye ani surette o baş urmağa karar verip vermiyeceği swali varit ok vellerini telâşlı bakışlarla gözden ge çirmekte idiler. Lortlar toplanıyor LONDRA, 21 AA. — Kamarası altın mikyasından muvak- Birkaç haftadanberi İngiliz Kirası al. edilmektedir. Mamafih, İngilterenin bu Geşit sureti halli benimsemiş olduğunu 'katen vazgeçilmesi hakkındaki kar | gösterir ciddi bir almet yoklar. wan lâyihasının Avam kamarası tâ mpöyie birey | vukumda Almanyanın yafından kabul edilir edilmez müza- | ne yapacağı ssili irat edilmektedir. Be- keresini Paris borsasında İngiliz lirası PARİS, 21 A.A. — Paris borsa sında saat 10,45 te İngiliz lirasının, | ,, fiatı 112 - 115 idi, Sabahleyin Lon- nun Almanyada mümasil bir tetbir ley. binde gayet kuvvetli bir cereyan husule şüphnden sadedir. Parlamentonun feshi ihtimali var LONDRA, 20. A A.— M. Mac Donald dün Landraya avdet etmesine belmih eden Suday Dispnteh gazetesi, beşvekil dru'dan kambiyo fiatlerini almağa | ile şörüşmüş olan nufuzlu | waliye mu: imlein . Borsa sim. | tehasımın İngiltere bankası erkönmden talân ve tefsirlere vol açmaktadır. | sarleri Je her hansi b# O tenhhüşi, | M. Henry Clay olduğunu istihbaratına © İ lerasme teşebbüs etmekten © ise şimdiki parlamentenun müzaheretile gümrük ta- rifeleri vöeude getirmeği tercih edeceği- İsim söplemilmekte olduğumu yazmakta. | dar, Bu güzete, M. Lloyd George'un hiçbir | mutalen dermeyan etmeksirin müşahede etmek ve dinlemek için makahat devre sinde bulunmakta olmasından intilade ey: lemekte olduğunu ilâve ediyor. aliyi. Satlik son derece muarız oldukları ve hatta Sir Herbert Sarmusi'in MA. Mac Denalda mü- racsat ederek intihabatın icrası husman. Bun tehir edileceğine dair teminat yerli. mediği takdirde kendisile birkaç liberal arkadaşının kabineden çekileceklerini söy. emiş olduğu beyan edilmektndir. Parlamentonun, © muhafezakârları senelik konferanılarımn toplanma tarihi olan $ teşrinisrvalda fenhedileceği ve ye- ni intihabatın 29 teşrinievvelde icra olum macağı teyit edilmektedir. Istanbul borsasında Dün şehrimize gelen telgraflara mara” van, dünya borsalarında, bilhasen Londra « | ve Nevyork borsalarında İngilin lirası Lortlar | #8 olan mücadeleler pek manidar telâkki süratle tenezzül etmektedir. Nevyork bor sasmdaki süküt Aroriln sahamıza da te- sir etmiş ve Araterdam, Berlin barialar rında ani hareketlere ve — tenevvüçlere sebep olmuştur. İngiliz devlet eşbamınm sükür ve İngilir lirasman sukuta yekrimiz. mali âleminde de alâka iletakip edilmekte dir. Bu slıküt dün İstanbul borsasında hiç bir tesir yapmamıştır. Esasen kon- sorsiyon ve mürakabe heyeti mevcut ol- duğundan, İngilir Tirasında eni bir de mevvücüne intizar edilmemektedir. Eğer Hüzm hasıl olursa kemsorsiyom vaziye- ti tedkik edecek ve buna göre yeni bir hattı haraket takip edecektir. Dün borsa- da 1030 da açılan İngiliz lirası bir aralık 1030 on paraya çıktıktan sonra tabii bir Ema İ da Nevyorklan telefonla M, Thomas ile Ol Evvelki gece Beyoğlunda Bursa sokağında garip bir ölüm vak'ası olmuştur. Gece saat 2 de sokaktan geçen- ler yol konarmda yatan ve inliyen bir adama rast gelmişler ve baygın olduğunu görüp hastaneye kaldırıl- ması için polise haber vermişlerdir. ” Polis baygın adamr derhal has taneye kaldırmış, fakat adam biraz sonra ölmüştür. İfadesi almamadan, meye uğradığı, ne olduğu anlaşıl- madan ölen bu adamın hüviyeti üze rinden çıkan hüviyet cüzdanından anlaşılabilmiştir Bu adam Recep oğlu Hüseyin isminde 27 yaşında bir İstanbul de likanlısıdır. Recep <flu Hüseyinin cesedi zabıta doktorü tarafından mu narında bulunan bu baygm adamın ölümü çok esrarengiz mahiyettedir. Hüseyinin o civardaki binalardan dü yerek sakatlanması ihtimali olduğu &ibi, bir otomobil kazasının kurbanı gitmesi ihtimali de vardır. Morg raporu bu ölümün üzerindeki esrar perdesini kaldıracak, Hüseyi- nin bacağının nasıl kırıldığı da anla ulacaktır. Bir çocuk ağaçtan düştü ve öldü Balıkpazarında oturan kah- Teşekkül: r Güzel San'atlar Birliği tefessühmü | ismail Şevket B. kongre | Ediyor? Bir kaç günden beri güzel san- atlar birliğinin kapatıldığı söyleni- yordu. Bu şayiayı tahkik için, birlik reisi Namık İsmail Beye “müracaat ettik. Namik İsmail B. zaten gayri tabii bir vaziyet arzeden birlik riya setinden istifa etmiş olduğumu, bir- liğin kapanmış olduğu şayiasının da parası verilmediği için, birlik bina sındaki elektrik ve suyun kesilmesin den galat olduğunu söylemiştir. Al dığımz diğer bir habere göre, musi ki, #yatro ve edebiyat şubeleri bir iileten ayrılacaklar, birlik sadece res sam ve mimarlardan mürekkep yeni bir teşekkül haline girecektir. Birlik hey'eti idaresi bu meseleyi müzake- re işin bugün toplanacaktır. Güzel san'atlar akademisinde dar devam edecehtir. sine fazla rağbet vardır. Şimdiye ka dar biri hanım olmak üzere altı ta- lebe müracaat etmiştir. Geçen sene Akademinin mimari şubesinde iki hanım vardı. Akade- minin muallimleri arasında hiç bir değişiklik yoktur. Yalnız üç sene ev vel Avrupadan © getirilen o Pr. M. Veberin mukavelesi bitmiştir. Ta sarraf dolayısile bu mukavele tee- dit edilmemiştir. Avrupaya Sanayii tezyiniye tah- sili için gönderilen 5 talebeden 3 ü avdet etmitşir. Bunlardan © İsmail Hakla Bey Çini atelyesine muallim tayin edilmiştir. Dieğr efendiler ara amdan da muallimin meclisi kararile M. Veberin yerine bir muallim tayin. edilecektir. Diğer talebe de afiş, gra- vür, ofort atelyelerine tayin edile- rek, orada çalışacaklardır. Ecnebi liselere gire- cek talebe Hususi ve ecnebi | İiselere meccanen girecek talebelerin imtihanı dün erkek musllim alak 38 ŞE Sokağın köşesinde inliyen adam Hastanede öldü. Muayenesinde bir bacağının kırık olduğu anlaşıldı veci Mihran efendinin 10 yaşın daki oğlu Kirkor evvelki gün akşam üzeri Çemberlitaşta A- tikalipaşa camisinin o havlısın. daki ağaçlardan birine çıkarak, nasılsa düşmüş, muhtelif yerle- rinden yaralanarak, nakledildi ği hastanede ölmüştür. Vapurun önüne düşen sandal Üzüm hamulesi ile Kadıkö yünden köprüye gitmekte olaz ve içinde sahibi Kadri ile Ra sim, Sabri bulunan 84 numara lı sandal Haydarpaşa vapuru- mun önüne düşmüş, rakipleri bir kazanın vukuundan korka. rek ksoüilerini Götize' treyler dır. Maamafih korktukları kaza vuku bulmamış, vapur denize dökulenleri de sandalı da kuğ tarmıştır. Sektei kalpten.. Galatada Lülecilerde oturan bakkal İstavronun dayısı Ar- sendiyos dün birdenbire ölmüş, belediye doktoru muayenesin- de ölümü şüpheli görmüştür. Bilâhare polis doktoru tarafın- dan yapılan muayenesinde sek- tei kalpten vefat ettiği anlaşıl- mış, defnine ruhsat vermişler. | dir. Peşte diş Kongresi İ hakkında izahat veriyor Peştede toplanan ilk beynelmilel diş ve istamotoloji kongresine Türk diş tabipleri cemiyeti namına iştirak eden diş tabiplernden İsmail Şevket B., dün Peşteden avdet (etmiştir. Şevket B. kongre hakkında bir mu barririmize şu izahatı vermiştir: — Beynelmilel il Giçpvü itim" toloji kongresi bu sene Pöştede ale tolundu. Macarlarm vukubulan bur susi daveti üzerine buradalci dir te- ; bipleri cemiyeti namını © kongreye | iştirak ettim, Zaten kongreye Paris. / i bana çok iltifat ettiler. Türk bayra- ğma en mutens mevki vermişlerdi. Şunu kaydetmek isterim ki delege lerin yanında ahzı mevki ettiğim 48 man beni, tabii dolayısile Türkiyeyi büyük bir hararetle alkışladılar. Re is, yeni Türkiyede mütehasaslarız, beynelmilel ilim cereyanlarına bigü- ne kalmadizını kemali takdirle zik- retti. Kongrede yirmi üç devlet tem sil edilmişti. Kongreye 250 kadar öbek kikek sinde Kongrede İstamotolojinin istik. | balde ve pratikte alacağı ehemmi yetler, diş tababetinin dahili tıpta diş tabibliğinin rolü gibi meseleler görüşüldüğü gibi, mevzii anesteziye || il yi Tanmuştur. Bum başka alta kıl dişinin yeni usullerle ihracı hak kında çok şayanı dikkat bir film gösterilmiş, pyorrhâe hakkında en yeni müşahedat ve tedavi — şekilleri hakkında konferanalar verilmiştir. © © Diş tababeti Avrupada artık ba sit bir san'at olmaktan çoktan çık mış ve hakiki ilmi bir şekil almıştır. Ve bu şeklile tababetin en mühim bir şubesi olmuştur. Bu yeni ere” yanları pek yakından takip etmek mecburiyetindeyiz.” Maarif müdürü bugün geliyor i