22 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

22 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Milliyet: ektep ihtiya Çoc müş cı karşısında uk velilerinin. külünü hallediyor | Darüşşafaka Lisesi — ae a Bu sene ne kadar talebe aldı, vaziyet nedir? “Darüşşafaka talebesi arâş$şa, Duvarlarında ilim ir müessese; Darüşşafaka. Pek eski bir mazi - taşiyan bu mektep 1865 de Maliye Na Zırr Yusuf Paşa, Sadrazam E- sat Paşa, Sadrazam Gazi Ab- Met Muhtar (Paşa ve maliye nazırı Vidinli Tevfik Paşalar tarafından eden bir heyet tarafından 1873 tarihin- de tar Harp ve mütareke devrele- rinin umumi çok müteessir olan Darüşşafa- milliyenin tesisini mü hükümetce kabul ve ik edilmekte olan tedrisa- e an ie resmi eelerde olduğu gibi | Darüşşafakanın elif fakültelerine ve me- âliyeye mahreç olmak üzere tam devreli lise program larını kabul etmiş we doğrudan doğruya hayat sahasma atıl mak istiyen mezunları techize medar olmak üzere lisan ders- lerine fazla saat tahsis ve usu lü muhasebe usulü defteri gi- bi ameli o hayatta yer tutan derslere ayrıca ehemmiyet ve- rilmiştir. Her sene (mekt alınan talebe hariçte ilk mek- teplerde üç dört sene okumuş Şocuklar arasında bilmüsal tefrik edilerek (lise tedrisatır Bin mütebaki aksamında sekiz senede Darüşşafakada takip ve ikmali suretile lise programi larüşşafakanın esas ve gaye sile telif olunmuştur. Mabza bütçe dolayısi ile tatbik edilen usulün bir mübim faydası olmuştur ki o da her sene Da- Tüşşafakaya girmek için mü- Yacaat eden lâakal 5, 6, yüz $0 cuk arasında gerek (o zekice Şerek sıhhatçe tahsile en çok kabiliyeti olanların alınmasına imkân bahşolunmasıdır. Hal buki hiç okumak yazmak bil- miyen çocuklar © alındığı 28“ Manlarda bunlarm bir kısmı- Yan iki üç sene tecrübeden son Ya lise tabsilini takibe kabiliyet leri olmadığı. anlaşılmakta ve dan dolayı ibtiyar olunan Masraf ve emek heder olmak ta idi, Şimdi bu mahzur bertaraf olarak daha bidayette Darüş- tafakaya güzide talebe alınma $ina çare bulmuştur. İİ sene- lik lise tahsilinin Darüşşi dn sekiz senede tatbik ve ik- Mal olunabilmesi için mekte- in birinci sınıfı ilk mekteple tin dördüncü sınıfına muadil “larak tesbit ve tedrisat ona Böre tanzim edilmiş, kabul im Ühanları da bu esas üzerine i€- ta edilmektedir. Mektebin pro gramları Maarif Vekâleti ce“ il Tütün in 6000 metre kumlu siyah #artesi günü aleni münakasa ile satın avr (140) lira teminat akçesini hâmilen mezkür tezelzülünde a2 | müdürler oncmmeninee ALİN Zen hisarı Umumi müdirliğinden: İngiliz mücel i resim dersinde > tatbik olunarak tam devreli li- se derecesinde olduğu mezkür encümenin kararile - tasdik 0- bun luretle Darüşşafaka me zunları Darülfünunun her şu- besine bilâ imtihan kabul edi- Tirler Talebe Kabulü şeraiti Mektebin birinci sınıfına a- nacak talebe için şerait ber- vechi atidir: 1 — On yaşından aşağı, ikisinden yukarı olmamak; 2 — Anadan, babadan, ve yahut yalnız babadan mahrum olmak (müsabaka imtihanında yekün itibarile müsavi numara alanlar içinde anasız ve baba- sızlar tercih olunur.) 3 — İlk mkteplerin enaz dördüncü sınıfına terfi eden- lerle o derece tahsil gördükleri bilâimtihan sabit olanlar ara- sında yapılacak o müsabakayı on 4 — İlel ve emrazdan salim ve bünyesi tahsile müsait bu- Vurmak; Bu şartlar her sene talebe kabulü zamanmda gazetelerle ilân olunarak tayin edilen müd det zarfında müracast edenle- rin imtihanları muallimlerden | mürekkep bir heyet huzurun- | du icra ve en ziyade muvaffak olanlar mektebe kabul edilir. Bu suretle müsavi derecede şe raiti kabulü haiz olanların ade di cemiyetçe mektebe kabulü tekarrür eden adetten Fazlaya baliğ olursa aralarında kur'a | çekilir ok sı bik edilmekte f ıkı bir bitaraflıkla tat bulunan bu > j ite göre Darüşşafakanın zeki, müatalt ve istikbal (için her ile ümitbahiş vatan yav- | veçhile Ür ir talebe yurdu iyetinde muhafazai mevcu mekte bulunduğunu is | etmek li tı Glee ötmek pek tabildi Ouperagence 44 Avenu Kleber Paris AV) Pariste ve Fransadaki mücs sesatı ticariye ile e delâlet ve refakat eder, Ancak | kendisine gönderilecek mek- | tup ve tekliflere — vakit kay- betmemek için — kuvvetli bir | al $ ilâvesini rica eyler. Şundan: iktaş İcra Memurluğu irbeğin dolayı taht bacze| unenış olan Palto vessiri Beşikten | "asar yerimde borçla Yasıf Ziya | Deyin mağazaşnda 26 Çumartei| 1 sase İd te açık arttırma sure”! İle, satılacaktır. Talip, , olanların vi mezkürda hazır bulunmaları yer ân olunur, it bezi 10-10-931 cu- ğından taliplerin tarihte ve sâat alınaca, SALI 22 ilanları | Kadköy halinde 3 numaralı dikkân bir seneden üç seneye kadar kiraya verilmek için açık müzayedeye o konmuştur. Ta- iipler şartnameyi görmek için her gün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmelidir. Müzayedeye girmek için O liralık teminat Jâzımdır. Bu teminat ya hakden ve depozita suretile yahut Hükümetçe müteber tanımış bankaların birinden getirilecek teminat mektubu ile olur. Bu (oşekikle teminatla beraber iha- ie günü olan 15-10-931 Perşembe günü saat on beşe kadar En .cümeni Daimiye müracaat etmelidirler. (2677 * Bedeli keşfi 435 lira 93 kuruş bahçe duvarma yapılacak demir kapı açık omünakasaya kon- muştur, Talipler şartnameyi ve keşif evrakını görmek için her gün Levazım Müdürlüğüne müracaat etmelidir. .Münakasaya girmek için 33 liralık teminat lâzımdır. Bu teminat ya nakten ve depözitö suretile yahut hükümetçe müteber tanınmış ben- kalârin birinden getirilecek teminat mektubu ile olur. Bu şe kilde teminatla beraber ihale günü olan 15-10-93 perşembe günü saat on beşe kadar Daimi Ençümene müracaat edilme lidir. o (2675). MİLLİYET v4 rma nz Istanbul Zelediyesi *.i Divanyolunda Si kadar pazarlıkla pler sartnameyi mek için her gün Levazım üğüne mür: n Pazarlığa girmek için 45 liralık teminat lüzumdır. Bu teminat ya nakten ve depozito suretile yahut hükümetçe müteber, tanmmış bankaların birinden getirilecek teminat mektubu ile olur. Pazarlık için bu şekilde teminatla beraber 28-9-931 pa- zartesi günü sazt on beşe kadar mezkür müdürlüğe müracaat edilmelidir. (2673). aşa medresesi bir seneden üç seneye Fatih Belediyesi Müdiriyetinden: Aksaray tramvay cadde sinde 271-273-277-279-281 No. lu dükkânlar maili inihdam ve ani tehlikeli alde bulunan dükkânlardan 281 No. lu dük- kânın hissedarı bulunan Avran Aleksi Efendi. ile diğer hisse- darlarınn adresi ve ikametgâhları malüm olmadığı ve 279 No. Tu dükkânın rubu hissesine ait mutasarrıfın ismile mahalli ikameti bilinmediği 277 No. lu dükkânm. hissedarlarından Serpohi ve İskohi Hanımlar ile diğer hissedarlar isim ve ikametgâh adresleri bulunmadığı ve 273 No; lu dükkânın his- sedarı bulunan Aleko Efendinin ikametgâhile şair hissedarla- rn isim ve mahalli ikametleri malâm © olmadığı dükkânın bir kısmına mütasarrıf olan Komkapıda kömürcü Fikri Efeodi ile ikametgâh ve isimleri malâm | olmıyan diğer hissedarların tarihi tebligten itibaren 48 saat | zarfında izalei mahzur etmedikleri takdirde Ebniye kanımumın 48 inci mad! desine tevfikan dairece izalei mahzur ettirileceği tebliğat ma- kamına kâin olmak üzere ilân olunur. (2679). ... 4 Beyoğlu hastanesi zeminine pazarlıkla müşamba döşetile- cektir Talip olanların şartnameyi > ve keşfi görülek için her gün, pazarlığa girmek için de 50 liralık teminat'akçesini ban- kaya yatırarak alacakları makbuzla ve yahut banka mektubu ile 24-9-931 perşembe günü saat on beşe kadar dürlüğüne gelmelidirler. (2677). Levazım mü- 2500Lira Mükâfatlı 931 İkinci Kurası İi Teşrinievvelde Çekiliyor İkinci mükâfat K 10 kişiye (yüzer liradan) 1000 ,, 10 kisiye (elliser liradan) 500 ,, Türkiye İş Bankası EYLÜL * | olan Hâseki hastanesinin 271 No. iu) 1931 SEYRİSEFAIN “Merkez acenta: Galata Köprü be çi 2302. Şube A, Sirkeci Bühür. dar sade han 2. 2040, TRABZON POSTASI (CÜMHURİYET) 24 Eiy- lâl Perşembe 17 de, AYVALİK SÜR'AT 17 de Sirkeci Rıhtımın- dan. MERSİN POSTASI (ANAFARTA) 25 Eyiği Cuma 10 da Galata Rih- tunından kalkarlar. 22 Eyldl Salı Trabzon postası yapılmıyacaktır. Ay vade ile ELBİSENİZİ, AYAKKABINIZI MOBİLYANIZI ve sair istediğinizi mağa- zalardan alabilirsiniz, MENTEŞE KASAVİ İstanbul Bahçekapı,Orozdi-Bak karşısmda Celâl Bey Han Fırsatı K aoeşişiyiz TUHAFİYENİZİ ön Teshilât No. 23 Tel. 2,3946 ATİNAYA SEYAHAT 24 Eylül 931 tarihinde ya- pılması mükarrer ATİNA se- yahati 1 Teşrinievvel 931 ta- rihine kalmıştır. Ve HELUAN vapuru ile icra olunacaktır. Bu teehhür- den bilistifade seyyahlar Bal- kanOlimpiyat oyunlarma hazır | bulunabileceklerdir. Fazla taf- silât için Galatada Rihtım cad desinde 27-29 No N, A, KONSTANTİNİDİS acentalığma müracaat edebilir Ter. Telefon: B. O. 3126. Üsküdar Birinci Sulk Hukuk Mahkemesinden: Zehra Vesam Hanmım Hatice; Atiye ve Nadire Cenan hanımlarla sayın ve miiştereken o mutasarrıf olduğu Atik Çengelköy caddesinde cedit Havuzbaşı sokağında 187,187 atik ve 7, 7 cedit ve yine atik 187 mükeceer No. iu zemin kâtı kâgir ve üç adet taş oda ve bir belâ ve ikinci katta bir sola üzerinde üç | oda ve bir mutbak ve iki kiler ve bir belâ ve üm katta bir sofa üze-| İ inde iki oda bir salon ve bir ba-| »yo ve hel ve iki odayi muhtevi | İ köşk ve otuz altı dönüm arazi üze İ sinde müsmir ve gayri müsmir ağaç İ lar ve çamı ağaçları ve bostan ve iki kuyu ve terkor ve hava gazi tesi- satı ve yüz kütük kadar bağ mahal- İlinin ba kerre izalei şayu suretile faruhtu hakkındaki ilâm hilkmüne tewfikan işbu ilâmdan itibaren yir- mi gün müddetle mahkeme kale- minde açık bulundurulan satış şart namesinde muharrer şerait veçhile ve peşin para ile ve üzerindeki mü- kellefiyetleri | hissedarlarına ait ol mak üzre ve İcra kanunu ahkâmına ; tevfikan açık arttırma ile 26 Teşri- İ nievwci 93i pazartesi günü saat on İ dörtten on altıya kadar mahkeme- mizde satılacağından talip olanla- rın yüzde on teminat akçesi ita et- meleri Mizem olduğu | gibi mezkür müşa üzerinde bir hak iddia edenle rin bulunduğu halde © kanunu mez- İ kâren 119 uncu maddesi mucibin- ce yirmi güne kadar evrakı müs İ bitelerile mahkeme kalemine müra caat etmeleri aksi takdirde satış bedelinin paylaşmasından hariç ka- İ tacakları ve fazla malümat almak is- etyenlerin dahi mahkemenin 931/36 İ Dosya No: easile o müracaat eyle- | meleri tüzümu ölân olunur. İ Kadıköy İcra dairesinden: Devlet demiryollarma masraf ve resmitahsi! ile 3232 kuruş borçlu İ İzmitte 23 ncü fırka hastanesinde İ asker Eskişehirde istasyon cadde- İ sinde 207 numarada kömisyoncu Tevfik Nadir efendi biraderi Ah- | set Sıtki efendinin ikametgâhmin İ meshül kalmasına binen ilin tari- binden itibâren 7 gün zarfında mez kür borca itiraz etmediği veya 15 gün içinde deynini tediye eyleme- İ diği takdirde kanunt yollara girişi- ceği malüm olmak © Üzere ilânen İ tebiiğ olunur, İlo kuru fasulya kapalı 3 üncü Kolordu ilânarı Kolordu ve fırka yağı 23-9-931. çarşamba günü saat 14 te; Fırka , hayvanları için saman 239-931 . çarşamba günü saat 14,30'da Fındıklıda K.O. SA.AL, KOM. nunda pazarlıkla almacaktır. “Talip lerin şartnamesini O komisyon da görmeleri ve ihale saatin- den evvel teminatlarile komi- #yonda hazır bulunmaları. (329) (2620) | için sade . » Sökedeki krtaat ihtiyacı için sığır eti ve arpa kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. İha İesi 249-931 Perşembe günü! Sığır eti, saat 16 da. Arpa saat | 15 te, Sökede askeri satın alma | komisyonunda yapılacaktır, (Şartnameleri İzmir, Aydın, Denizli satm'alma komisyon- larında mevcuttur.) Taliplerin şartname almak ve münakasa- | ya girmek üzere teminat ve teklifnamelerile Sökede mez- kür komisyona (2175) müracaatları. | (2205) | .. Askeri lise ve hastahane ihti- yacı için koyun ve kuzu eti ka- palı zarfla münakasaya kon- muştur, İhalesi 30 Eylül 931 çarşamba günü saat 16 da Bu: sada Askeri satm alma komis- yonunda yapılacaktır. Taliple- rin şartname almak ve münaka saya girmek üzere teminat ve teklifnamelerile Bursada mez- kür komisyona müracaatları. (218) (2213) ... İzmir Müstahkem Mevki efradı ihtiyacı için 115,407 ki- zarf usulile münakasaya komulmuş tur, İhalesi 24 Eylül 931 per- şembe günü saat on beştedir. Şartnamesi komisyonumuzda İ mevcuttur. İştirak edeceklerin İteminat ve (teklifnamelerile vakti omüayyeninde mezkür İzmir Müstahkem Mevki sa- tın alma komisyonuna müra- caatları. (276) (2246) .. Kolordu kıtaatı için zeytin ve ot aşağıda hizalarında gös- terilen tarihlerde Fındıklıda K.O.SA. AL KOM. munda pazarlıkla alınacaktır. Talip- lerin şartnamelerini KOM. 130-9931 çarşamba günü saat | da görmiğleri we ihale, saati | den evvel teminatlarilç KON nda hazır bulunmaları, (3357 Ot 229-931 Salt günü sal! 1530 da | Zeytin 22-9-931 Salı günü sai i Talipletin şartnamelerini &ol misyonda görmeleri saatinden evvel KOM. da hazır (336) Zeytin 17-10-931 günü saat 15 te Sabun 17-10-931 günü saat 15,30 da, ve teminatlarik! bulunmalar (2650/1 Cum '! İt Safranboludaki kıtaat gali (2640 il Cum met | odun kapalı zarfla münakasa ii, | ya konmuüştur. İhalesi 17-100) | 931 Cumartesi günü saat 14 tu Safranboluda Askeri Satm Al İma Komisyonunda yapılacak | tır. Teliplerin şartnamesini al/i. | mak ve münakasaya girmek üzere teminat ve teklifnamele rile Safranboluda mezkür Ko || misyona müracaatları. (337) © (2651) İ | İzmir. Müstahkem Mevkili 4 ihtiyacı için kapalı zarf usulile 4 münakasaya konularak 24-9-'” 931 tarihinde — ihale edileceği X evvelce ilân edilen 115407 ki- lo kuru fasulya, İ 299-931 salı günü saat 15 te", ve 17-9-931 de ihale edileceği | lân edilen 39788 kilo sade yar ğı 28-9-931 pazartesi günü saat | 15 te a ve 199-931 de ihale edileceği”. cdti i ilân edilen 132422 kilo patates | ; i Iste hil İzmirde Müstahkem Mevki satın akma komisyonunda iha- * le edileceğinden taliplerin şart * nameyi görmek ve minakasa- | ya iştirak eylemek üzere temi- | nat ve teklifnamelerile İzmir. de mezkür komisyona müra | caatları, (300) İstanbul limanı Sahil Sıhhiye mer- kezi baştabipliğinden: Zonguldak Sahil Sihhiye merkezi için yaptırılması tekar rür eden (7000) lira bedeli keşifli bir motörün inşası 17 Teşri- nievvel 931 tarihine müsadif cumartesi günü saat on altıda Zonguldak Sahil Sıhhiye merkezinde ihale o olmmak üzere | yirmi bir gün müddetle ve kapalı zarf usulile münakasaya çe karılmıştır. Plân ve keşifnameleri görmek istiyen taliplerin Galatada Kara Mustafapaşa sokağında Sahil Sıhhiye merkezi Levazım memurluğuna ve münakasaya iştirak etmek üzere muayyen günde Zonguldak Sahil Sıhhiye merkezine müracaat ları ilân olunur. (2680), Darülâceze müdürlüğünden: Kösele (Kösele İnce vidala Kıye (OKıye Ayak 150 kalu (— 100 İnce 100 Meşin Adet 150 Balâda nevi ve miktarı muharrer ayakkabı malzemesinin kapalı zarf usulile münakasası 14 Teğrinievvel © 931 çarşamba günü saat on dörtte icra edilecektir. Taliplerin teminat akçe- lerile müesseseye müracaatları, (2661), Yarma vidala Ayak 300 Gilase Istanbul limam sahil sıhhiye mer- kezi baştabipliğinden Merkezimize ait itlâfr Rar Dubası aleni tamir ettirileceğinden münaaksa günü münakasa suretile 12 Teşrinievvel 93W tarihine müsadif pazartesi günü saat on dört olarak tesbit edil miştir, Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün Galatada “Üsküdar Hâle Sinemasmda POSTA MENCİLSİ Mümessili Vera Malinave. tine münakasaya iştirak etmek üzere de muayyen güme » kezimisda müpanaldlir matt 2 ii - (2522) 4 i 0 Kara Mustafapaşa sokağında Merkezimiz Levazım memuriye- ©