24 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

24 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Balkanyata ikinci kafilemiz gidiyor izini dolayısile, salı günü hareket eden kafile ile gidemiyen Ahmet Bey gidiyor Eylülün 26 sında başlayacak olan Balkanyata iştirak etmek için bugün akşam postasile fut bolcularımız ve eskrimörleri- miz gireceklerdir. Kafileye Fethi Bey riyaset edecek ve Abdullah Bey de ida | reci olarak refakat edecektir. Gidecek olan takımımız Ze- ki Rızadan mahrum olarak git mektedir. Zaten Zeki Rusya- dan döndüğü zaman bu maçla- ya iştirak edemiyeceğini söyl- yordu. Bu ademi iştirakin sebe bi de Rusyada fazla yorulduğu ve vaziyeti sihhiyesinin de bo- zuk olmasıdır. ne lâyik olabilmek için çok ça- Jıştı. Bakalım hâdisat ne göste- recek. Tekarrür eden ve Balkanya- ta gidenler şunlardır : Rebii, Fikret, Hakkı Muzaffer, Niya- zi, Eşref, Nihat, Mitat, Hüsnü, Bürhan, Sami, Salâhattin, Av- ni, Hüsamettin, Cevat, Bu kadroya nazaran kafile- de 5 Galatasaraylı, 4 Fenerli 3 Beşiktaşla, 2 Vefalı, 1 İstan- bulsporlu vardır. Milli takım hemen hemen— merkez muhacim müstesna ol- mak şartile — en kuvvetli for hatttile gidiyor.Bir rivayete na zaran Mitat bek hatında oyna- yacaktır. Maamafih her ne olursa ol- sun bu elemanlarla Milli takım 10 kuruşa Otomobil Şoförler ne yapmak istediklerini bir daha anlatıyorlar Şoförlerin kıt'alar beyninde kırk kuruş ücret almak ve bu ücreti dört kişi arasında taksim ederek adam ba şina on kuruş fiatle işlemek hususun daki ısrarları devam etmektedir. Bu grup şoförlerin wurahhası sifatile hareket eden Mehmet Efendi demek tedir ki: : — 180 şoför bu usulün taraftar rıdır. Teşkilâtımızı yapıyoruz, biti- Fir bitirmez derhal faaliyete başlaya isağız. İşlemek üzere tesbit edil hatlar yirmi tanedir. Her kıl sında kırk kuruş fiat tesbit edilmiş- tir. Pazarlık yoktur, İsterse bir kişi Biner 40 kuruş verir yalnız başına gider, isterse dört arkadaş araların- «da bu parayı taksim ederler.Esasen bugünkü taksi arabalarda da bu usul caridir. Ekseriya tramvay mev- kilerinde rastladığımız müşterilerin “emen üçü dördü birleşerek derhal bik otomobile binmekte, gittikleri gerlerde de taksi ücretini aralarında taksim edip şoföre vermektedirler. Bizim yapmak istediğimiz de bun- lan farklı bir şey deği Yalnız bir otomobillerimizin kırk kuruşa bir kıt'a arasında işleyen oto mobiller olduğunu halka kolayca an latabilmek için bunlara çok kolayca görülebilen büyük işaretler koyaca- Biz. Dahiliye vekâletine yaptığımız mürenat mürande istemek için da Gil, belediyenin haksız müdahalesi- nin men'i içindir. Tesbit ettiğimiz her İct'o elyevm 80 kuruş kaydedi- len mesafelerdir. Biz bu mesafelerde (öförce bir hesapla taksilerden daha Aşağı bir fintle işlemiş olmuyoruz. Bunun izahı gayet kolaydır. Bilfarz Sirkeciden Fatihe bir yolcu götüren ioför oradan Sirkeciye müşterisiz Wwdet etmekte, yani iki defa katetti- Hi.bir yol için bir defa ücret almak. aşlır. Halbuki şimdi adam başma 10 kuruş ahnacağı için şoför müşte- siz dönmeyecek, avdetinde aldığı ira ile de taksi ücretinin tutarını İde etmiş olacaktı “Sonra bu usulle işliyecek otonto- üller garajlara çekilmiş eski otomo iller değil, elyevm takside çalışan tomobillerin bir kısmıdır. 7” diye bağırmış. | İ delinin oğlu yorgi tarafından başın epeyce kuvvetli gidiyor demek tir. Ahmet Bey gidiyor Atinaya giden Atletizm ka- filemize riyaset edecek (o olan Güreş federasyonu reisi Ahmet | Fetğeri B. izininin geçikmesi | dolayısile salı günü giden atlet | lerimiz ile gidememiştir. Dün | Ahmet Beyin izni makamı aide | sinden kendisine resmen tebliğ edildiği için Ahmet B. bugün kalkan Loyt Triyestinonun sü- | rat postasile Pireye hareket e- decektir. Bu suretle Ahmet B. kafileden bir gün sonra Pireye | muvasalât edecek ve onlara ilti hak edecektir Davet Voleybol ve Basketbol He- yetinden: Bu sene İstanbul Bi- rinciliklerine (iştirak edecek klüplerin salı günleri (o 18 den 18,30 a kadar mıntaka merke- zindeki heyetimize (müracaat | ederek isimlerini kayıt ettirme leri ehemmiyetle tebliz olunur. Güreş İstanbul Mıntakasr Güreş Heyetinden: Mıntaka güreş bi rincilik müsabakalarına 25/9/ 931 cuma günü C.H.F. Beyoğ- lu kaza merkezindeki mıntaka idman salonunda devam edile- cetkir, 1 — Tartı 11 den 13 e kadar dır. Müsabaka tam saat 13 de başlayacaktır. 2 — Vakti muayyeninde is- batı vücut etmiyen müsabıklar müsabakalara dahil olamazlar, Bonolar Geldi Tevziat günü gazete- lerle ilân edilecek Başvekâlet kalemi mahsns müdü- rü Vedit Bey dün Gayrimübadillere mahsus yüz liralık bonoları getirmiş tir. Fakat henğz İmza munmelesi ik- mal edilmediği için dün de tevziat yapılmamış, bonoların imza muame- lelerinin ilemalile iştigal edilmiştir. Tevzintm tekrar başlayacağı gün gazetelerle ilin edilecektir. Şükrü Kaya B. Yalo- vaya gidiyor Dahiliye vekili Şükrü Kaya B. dün akjama kadar sarayda kalmıştır. Şükrü Kaya B. in bugün Yalova'ya gitmesi muhtemel. ir. Poliste Kumarbazlar Sultan Ahmet meydanında Os- man, Mardiros, Kigork isminde üç şahıs kumar oynarken zabıta tara fından cürmü meşbut halinde yaka lanrnışlardır. Çocuklar arasında Arnavutköyünde Sucu sokağında sakin Ali Rıza Beyin oğlu “9 yaşlar rmda Suphi, o.civarda mukim Pan- dan yaralanmıştır. Yorgi yakalan- maştar, Kin Şişhanede Şule gazinosuna Rizeli Hasan, Mustafa, Remzi namındaki üç sandalcı, gazino müstecirinin san dalcı cemiyeti reisi intihap edilece- ğini haber aldıldarından, taarruz ve tecavüzde bulundukları ve tabanca tmak suretile asayişi ihlâl ettikleri in haklarında tahkikata başlanmış tur. Bunlardan Rizeli Hasan firar et miş, diğerleri yakalanmıştır. Meme emerken bo- ğulan çocuk Usküdarda Cemile isminde bir ka dram üç aylık çocüğu meme ömer. kon ölmüştür... Çocuğun “boğulması. na sebebiyet veren ana hakkında tah kikata başlanmıştır. MİLLİYET PERŞEMBE 24 İrinci Sahifreden Geçen Yazılar GEZ A al AA ME SE 1 NAME GE LAREEZAZE ME ERKE i Balkankonferansı Çin - Japon muharebesi (Başı birinci sahifede) Harp devam ediyor TOKYO, 22. A. A. — Çinli asker! lerden mürekkep kalabalık bir mü- freze Hangehulindye mükabil tear- | ruzda bulunmuşlardır. Chang Chun un 60 kilo metro cenubunda bulu- nan bu mevkide başlıyan muharebe devam etmektedir. Harbin'e doğrul LONDRA, 22. A.A.— kn Japon askerinin ilerlömek için emir almış olduğu To- kiodan gelen haberlerele teyit cdil- mektedir. Böyle bir ilerlemenin Japon ar İ kerleri taraf ımdan © yapılan askeri Bir fr. hareketlerin dairesini pek ziyade ge | nişleteceği söylenmektedir. Changhai mahafilinde yapılan ba #2 İmalara göre Japonlar | takriben Yüz elli bin metre murabbai masa- hasında bir eraziyi askeri işgal altı. İ na almak maksadını gütmektedir. Bugün saat 18,40 da Tokiodan gönderilen bir talgrafa nazaran Ja- pon kabinesi evvelce işgal edilen Mukden şehrine doğru takviye ke tatı sevketmiş olan Japon Başlıu- mandanının bu hareketini tasvip et- miş, bununla beraber yeniden asker gönderilememesine karar vermiştir. Çinde harp arzusu artmaktadır. Nankindeki mümtaz politakacılar Çinin Mançuriyi elden çıkarmaktan İse 20 milyon kişiyi fedi lunduğunu açıktan açığa söylemek- tedir. TOKİO, 2. A.A. — Japon kıtas- tanın Harbin üzerine yürümekte ol- duğu teyit ediliyor. o Askeri anası. rm, hükümetin talimatına bakmi- yarak hareket etmekte oldukları zan nolunmaktadır. Hang-Choun kuman 'danınm, Harbin O konsolosunun ta- lebi üzerine Japon tebasını himaye maksadile asker sevketmiş olduğu- iddia edilmektedir. Pekin'e de girecekler mi? PEKİN, 22. A.A. — Japon bah- riye erkânı, iki fwka (ile 12 kadar geminin Yang Tseye müteveccihen harekete amade olduğuna gizleme- mektedirler, Japon askeri mabafili, Pekin ile TicnTsin'in Japonya tarafından iş- gal edilmesinin muhtemel bulundu. ğundan bahşetnekte ir, Mukten'de panik LONDRA , 22. A.A.— Daily Te- legraph gazetesi, Mukdenden istih- bar ediyor: Mukdende panik hüküm sürmek. tedir. Çinli ohali ile memurlar yer. lerini terketmişlerdir. Sivillerle as- kerler perişan bir halde cenuba do Eru kaçmaktadırlar. Cemiyeti akvamda CENEVRE, 22. A.A.— Cemiye- ti Akvam Meclisi, saat 10,30 da top- lanmıştır. Içtimam tehiri için mesai sarfedil mişe> de hiç bir netice © vermemiş tir, . Meclis, Çin ve Japon- murahhas inlemiştir. mirat bedeli tediye edilmesini iste- miştir. Japon murahhası, Çinlilerin vu- kuat hakkındaki rivayetlerini tekzip etmiştir. Mümaileyh, bu vekayiden mütevellit mesuliyetin Çine raci ol- duğunu beyan ve Japonyanm Man- guride mühim menfaatleri olduğunu ehemmiyetle kaydetmiş ve Çin mu- yahbasmin tamirat bedeli namila Ja- reddeylemiştir. Je- pon murahhası, statüko al ancak mahallinde halledilebileceğini söylemiştir, Mümaileyh, Çinin ihtilâf hakkın da doğrudan doğruya müzakerat icrası için Japonyaya teklifte bulun muş olduğunu beyan etmiş ve hariç- ten vuku bulacak vakitsiz müdaha- lelerin tevlit edeceği tehlikeleri kay- deylemiş ve mmecli müzakeratın gelecek celseye talikini istemiştir. Çin murahhası, vermiş olduğu ma lümatın sihhatini tahkik hususunun bitaraf bir komisyona tevdi edilme- sine snade olduğu cevabında bulun. muştur, Mümaileyh, Japonyanın ce- miyeti akyam misakmı ihlal edetek tahrikâmiz bir talim askeri tedbir. ler ittihaz etmeğe hakkı olmadığını söylemiş ve askeri işgal devam #ttikçe Çinin doğrufan doğruya mü zakerat icrasmı kabul edemiyeceğini ilâve eylemiştirtir. o Mümsileyh, Ja. ponyanm barbi arzu o etmediği hak- kında teminat aldıktan sonra “harbe pek yakın halunuyoruz”, demiştir. Çin, meclisin bülün vesaya | ve mükarroratına tevfiki kareket ede cektir. Bir şehir alevler içinde CENEVRE, 22. AA — Çinm; messilinin Cemiyeti akyam mecliş de okuduğu Nankin setğrafında Ja ponlarm yaptıkları bumbarduman. dan en çok Changt'how şehrinin za- vor gördüğü bildirilmektedir. telgrafta mezkür şekrin yarı yarıya harap olduğu içinde kaldığı asker ve üvil Japonların binden fazla esi: aldıkları anlaşılmaktadır. Herbine doğru | i ve Japonya tarafından ta- | Timi (Başı birinci sahifede) | Bu kere Başvekil Ismet Pş., Hazret lerile Hariciye Vekili Tevfik Rüş- tü Beyfendinin © tarihte Atinaya veya Budapeşteye seyahatleri de vam etmekte olacağı için burada ha- vr bulenamayacaklarından © dolayı Balkan konferansı içtimamın müşa- rünileyhin avdetlerine talikizarureti konferans reisi tarafından milli grup luklara telgrafla bildirildi. Umumi- ibarile konferansın bu seneki me: yl Atinada başlamış olan ve Selânik kongresinde esasları takarrür eden işlerin devam ve tami kindan ibaret olacaktır. Nizama. menin sekizinci maddesine göre ko: münakalât ve seyrüsefer o komisyo- Bu, biri içtimsi siyaset ve sihhi teşkilât komisyonu, biri filri yaklaşma komisyonu, biri kanunları birleştirme komisyonu olmak üzere altı komisyon dan teşekkül eder. Bunlardan başka bir de teşkilt komizyonu vardır ki konferan: sen dahili işlerile öçtüme me ve saire gibi işlerle meşgul oler. Tetkik mevzuları Bu altı komisyonun tetkik mevzuları sonlardırı sak bir Balkan misakı vücede gelmesi lürumlarını gösterir ve bu misakın tahak kukuna mâni olabilecek engellerin gide lmesi çarelerini araytırır. Ekalliyet, har bi kanun harici sddetmek, ihtilâf zuhurun da hakeme müraenat meseleleri de bunun mevzuuna dahildir. « İetismedi kı leri arasında sak wöcede gelmesine, gümrük iktihadma, paraların terhidine, banka muamele ve münase betlerinin teşmil ve tevsiine, kredi mese- leleri kosperatit birliklerinin teşriki me ine,Balkanlar arasında müşterek bir tütün m millet anüler Benret ve sanayi odas teşkiline, bakkamda bir uzlaşma meydana gelmesi. ne ait tedbirler ve tetkiklerle maşgul 0- lar, 3 — Münskelât ve seyrüsefer komi yonu! Deniz, kara, ve hara yollan nı münakalâtı, posta, telgraf ve telefen işlerile meş pal alar. Seyahat işlerile meş- gul olur. Seyahat, pasaport berirm masaleler de onun mavsuları cümalain- görün hususları hakkımda beynelmilel m kaveleler ahküme sas tutularak Balkan: Harem mahtalif içtimai gevllerinia velahma sit meseleleri” tetkik eder. Balkanlarda cocukların ve kadınların çalışma şartları. ve wsllerini birleştirecek İk rini «dar. İçtimai ve sıkıki mües- seselerin inkişafı Balkan memleketler deki bu gibi müesseselerin teyriki meselelerini tetkik eder. Balkan memle- ketleri hudutlarmın müstevli ve) sari has talıklara karşı müdafaası için yapılacak müşterek ir ve teşkilât meselesi ile meşesi olur. $ — Fikri yaklaşma komisyonu: Bal İ kan memleketlerindeki fikir, özel sana't İ lar srhabr ve teşkilât: arasında yaklaşma, | anlayma ve beraber çalışma maksadını te İ min edecek çareleri araştırır. Uzakla sevdirmeyici edebiyat yerime ve yaklaştırıcı edebiyat ikamesine Mekteplerin tedris progra, Kürsüsünün volmzsma sporcu temezzühleri Kanunları birleştirme komisyonu: Muhtelif Balkan memleketlerinde cari medeni, adli, ticari iktsandi, sihhi ve sm ir kanunların tevhidi ömkönlerma vardı. rasak esasları araştırır. #elesin yani Kalkan milletleri itikadını vücuda getirmek gayesinin iakilram etti. Hi mesaiyi imübtelif cephelerden tetkiki vazife edinmişlerdir. Konferansın vaziyeti Bu konferanım gerçi doğrudan doğru Fakat Bal müsbet bir yardımı olacaktır. Alfabe izrasile Arnavut, Bul. ger, Elen, Romanya, Türk, Yuşsalar mu rahbaslaradan mürekkep Balkan konfa. mik kamseyinin bu im onan itibari yadar: huriyeti müzakere ni olun eşelleri karçılıkin bi ber taraf edecek enbabı araştırmak, Ekal ja himayesi meselesi. 2 — Balkanlarda demiryolları, telefon, İ ede hatlarının irtibatı meselesini tet- kik. Ta ki Balkan payitahıları arasında yak ve teiias mümkün olsun. Bal vta birliğinin Busulüne dair seyahat, ie kün ve san'at ilrası hususlarında serbes dsi 4 — Balkan devleilerinin sıhhi maf müesseselerinin teşriki mesaisi 5 — Tünürlerin ve hububatın himaye- in 8 — sikmlerdeki benğü Züğlemmsle | sisin etlerine kd 7 Balkan devlerinin medeni he İ kuklarının tevhidi imkânları, Görülüyer ki hun komisyonlar aym: me- | 8 — Balkanlar arasında müşterek bir İ tenret omer teşkili. İ Bu mütakereler Yıldızın merasim iresinde cereyan edecekti; samiler, debuliye varakası mukabilinde kabul edilecektir. Yıldırda konferansa lâ» rm gelen odalar hazırlanmaktadır. Ha encümene, matbunta, ajansa, birer oda ayrılmıştır. Posta, telgraf, telefon dsürelerinin 0 rada konferane günlerine mahass olmak Üzere bir şubesi | tenle edilmektedir. Murahhasların oradan gönderecekleri mektaplar ve telgrat tâbi olmam yacaklır. İkinci Balkan konferansının hö- Brası olmak üzere hususi bir pul hazır lanmaktadır. Bunun resmini müsabakada mranan heykeltraş Ali Hadi Bey yapmıştır. Yıldızda © günlere ve aya mahsus olmak üzere bir de bulunacaktır. Her murahhas heyetine Otomobil tahsis edilecektir. Murahhanlar ve diğer davetlisir huduttan itibaren ve gehirdeki münakalâı w lerine gönderilecek dar Konferansa | arından ba | 1 Cemiyeti Akı 2 — Beynelmilel mesai bürens, 3 — Beymelsilel sel bürosu, 4 — Dotasyon Kaneji asm 6 — Beynelmilel parlamentolar tic yet kam da davet edilmiştir. Bunlardan başka Balkan develtelrinin Türkiyedeki elçilerin de konferansta cnüşahit aza olarak bulun malarıkeyfiyeti konferans riyaseti tarafın dan sit oldukları Hariciye vekâletlerin- den vica edilmiştir. Türk Balkan birliği murahhaslarınm komleyonları her içtimalarını devam ederek messilerini ih zar etmektedirler. Gelen mühtıra ve vesikalar Mahtelif gruplardan & ea ve vesikalar gelerek | gruplara bildirilmiş 1 — Balkan müsakı halkında Yunan projesi. 2 — Balkan mesleketlerinin anlaşma larına mâni olan müşkülât hakkında Bul- gar muhturaaı 3 — Balkan memleketleri arasında ol yast yaklaşma hüklernda Yuşosalr muh Bera 4 — Tarafeyn arasında uzlaşma, see- mi tecavüz ve hakeme müracaat mesaili hakkında Yugoslav muhtırnar 8 — Balkanlar arasmda bir ticaret ve sanayi odası teşkili hakkında bir Yanam Bulgarların son muharebelerde ir tahaffazu Konjerans günlerinin programı Konlerane günlerinin dari 19 teşrinievvel 1931 Yılın sarayında komite içtimai » evvel 1931 Saüt onda Dolmabahçe sarayında ille umumi celeenin konferan» reisi Hasan Bey tarafından küyadi, vekil İsmet Paşa © Hazretlerinin nutku murahhas heyetleri reörlerinin sutku, ko aza ayrılması Çeslseden çıkar programı şu lerine öğle yemeği, Saat om dört buşuktar Yıldız sarayın i ve belediye rei- si Beyin nutku. Heyetlerin seval Davetliler: Balkan elçile murahhas heyetl meb'usları ve köleleri, kolordu kumanda- 3, Darülfünun emini, matbuar Çessete Başmuharrirleri, heyeti murahhasaların misafir gazeteciler) Halk fırkasmın İstanbel vücsası, şair meclisi anasından bir rat 21 teşrinieveel saat 98 da Yaldızda müzesi önünde toplanılacak (ayarı atika müzesi, haram daindki, porsilen kallakak. yonu dairesi, Bağdat köşkü gesilecek) saat 175 de Kadınlar birliği tarafından 85 da Yıldırda ko Sule met, Süleymaniye, Evkaf müzesi, Kariye, surlar) saat 178 da Darülfünun tarafın- y. (eektörlerin ve murahhas heyet inim mutku) 25 teşrinievvel sant 8.5 Yıldında umur mi celse, saat 145 da Tophaneden Seyri sefain rıhtımından hareketle Boğaziçinde ünü, vapurda çay. evvel anat 9.5 komisyonlar içtima, saat 14 te Tephanaden Büyükada ya hareket, adada gezinti. Yat kulüpte İstanbul Ticaret ve Sunny odanı tarafın dan çay, 25 teşrinievve 85 da Yıldızda komüs- yonlar içtimar, 12 de Tophanaden Yal hareket (vapurda büfe) sast yirmi ie Türküye Büyük Milet Meclisi Hinesim Sant 16 da Güz iliği azileğik; en: at 178 de konferana aras Reisicümkier. Hazretleri tarafından Marmara köşkün- de kabul buyrulacak, saat 21 de Halk nda Riyaseticümkur 5 — Beynelmilel parlamantolar siyasi ” | orkestrası tarafından komser. İngiliz lirasının sukutu (Başı 1 inci sahifede) Hükümetin İngiliz lirası yeri- ne acil bir kararla Frangı ika- mesi mali mehafilde büyük bir memnuniyet tevlit etmiştir. Dün borsada 2,975,000 Frank üzerinden muamele ol- muştur. Bu muameleler dün tesbit edildiği gibi bir Türk li- rası mukabili (12.03 — 12,06 Frank üzerinden yapılmıştır. Dünkü akşam gazetelerin- den biri İngiliz lirasınm suku- tu yüzünden o konsorsiyomun zarar eimekte olduğunu ve kon sorsiyomun elinde az miktarda İngiliz bulunduğunu yazmıştı. Halbuki vaziyet berakistir. Ya | si konsorsiyom kapayıcı, vazi- yette bulunmaktadır. Brasınm sukulu ve İngiliz'in terkedilerek Frank esas ittihaz edilirken bir nokta endişeyi mu cip olmaktadır: Alivre satış- lar. Alivre satış yaparken İn- giliz lirasını esas tutanlar tabii İ dir ki bu vaziyette ziyan ede- ceklerdir. Yalnız umumi vazi- yet nazarı dikkate alınarak bir kısmın vaziyetlerini nazarı dik | kate'almağı tehir etmek zaru - reti hâsıl olmuştur. Fakat bu sene alivre satışların az olduğu ve zararın da.o nisbette az ola- cağı tahmin edilmektedir. Fa- kat hakiki alivre miktarmın tes biti ile weşgul olunmaktadır. Dün akşam son vaziyet dola | yısile şehrimizin mühim ihra- cat tacirleri Ofiste mühim bir içtima rene Bu içtima| için mümasil millet- ler tacirlerinin hareketlerine in tizar edilmesi takarrür etmiş- tir. Diğer taraftan Ticaret oda- | İsı da gerek ithalât ve gerek | racat tacirlerine bu husustaki mütalealarını. sormuştur. ! | Alivre satışlar dolayısile fz- mir'in daha az zarara uğraya- İngiliz lirası üzerine muamele nın muvakkaten tatili üzerine dün de İngiliz üzerine muame le olmamıştır. Bankalar ve sar- raflar da bittabi İngiliz kabul etmemektedirler. Maamafih İn giliz'in sukutu Türk © parasile normal zamanına nazaran 870 kuruşa kadardır. Yalnız Paris” ten gelen malümata (nazaran bir İngiliz 106 Franktır. İngiliz sefaret konağında İngiliz lirası bühranmın son vaziyeti hakkında resmi malâ- mat olup olmadığını anlamak için sefaret konağına müraca- at eden gazetecilere sefaret er- kânından bir zat demiştir ki: “— Sefarethaneye © benüz resmi malümat (o gelmemiştir. Fakat bugün Londra borsası- nm açılmış olduğunu tahmin ediyoruz. Bunu bu akşam gele cek olan telgraflardan anlıya- cağız. Çok muğlâk bir mesele oldu- gu İçin, ancak maliye müte- hassıslarının salâhiyetle söz söyliyebilecekleri bu mevzu et rafında bir şey söylemek kabil değildir. 39 eşrimizvel cuma günü Ankaradan | hareket edilecektir. Gelecek Bulgar gazetecileri SOFYA 22. (Milliyet) «— "Türk meslektaşlarınm ziyaret- lerini iade ve Balkan konferan- | lunmak üzere, İstanbul Matbu at Cemi; tarafından dayet edilenBulgar gazetecileri, şu ze vattan terekküp edecektir: Sa- bık nazır ve Zgover meb'usla- rmdan M. Grigor Vasilef, sa- bık nazır ve Smilof liberal fır- kasından M. Christo. Statef, nim resmi “Zname,, gazetesi müdürü Dr. Petko Pençef, sa- bık meb'us ve “Slovo,, gazetesi müdürü, M.T. Kojuharof,Utro gazetesi müdürü M. Stefan Ta nef, Bulgar telgraf ajansı mü- dürü M. Trayko Popof. Bu ze- Ismet Pş. Hz. dün geldi (Başı 1 inci sahifede) Paşayı Reisicümhur Hazretleri mir mma Riyaseticümhur kâtibi umum si Tevfik, seryaver Rüsuhi ve Mer bafız kıtaatı kumandanı İsmail Bef ler karşılamışlardır. Diğer müstakbelin meyanmda B M. Meclisi Kâzım Paşa, Hariti ye vekili Tevfik Rüştü, Milli Müder fan vekili Zekâi C. H. fırkası um mi kâtibi Kütahya o meb'usu Resi | Helk fırkan grup heyeti reisi Afyon karahisar meb'usu Ali Beyler ile şeb rimizde bulunan meb'uslar ve kolof du kumandanı Şükrü Naili Paşa, var li muavini Fazlışmüskirat inhisarı W mumi müdürü Asım Beyler ile mer” kez kumandanı Emin Paşa ve bif çok zevat bulunuyordu. İsmet Paşa istasyon haricinde halk tarafından hararetle selâmlar mastar, Başvekil Paşa rıhtımda istikbale gelen zevatın ayrı ayrı ellerini seken rak ayrılmıştır. Buradan B.M. M. reisi Kâzım, Başvekil İsmet Paşalar Dahiliye ve- kili Şükrü Kaya, Tevfik Rüştü Bey er ve diğer zevat ile birlikte motö- re binerek Dolmabahçe sarayına git müşlerdir. Gazi Hz. ile.. İsmet Paşa Hazretleri sarayda bir müddet istirahat etmişler ve öğ“ eden sonra Gazi Hazretlerine mülâ ki ünaşlardır. Gazi Hazretleri ile Başvekilimizin mülâkatları bir saat kadar devam et | miştir. İsmet EE Hazretleri o müteakı- ben B. M. meclisi reisi Kâzun Paşa İ Hazretlerini ziyaret etmişler ve saat Gn altıya doğru Şakir Paşa apartı manmdaki ikametgâhlarına giderek akşama kadar istirahat etmişlerdir. Gazi Hazretlerinin davetleri üze“ rine İsmet Paşa Hazretleri dün ak- şam saat on sekizde tekrar Dolma- bahçe sarayına gitmişler | ve ikindi defa olarak rinde Hazret Başvekil Paşa Hazretleri geç vak» te kadar sarayda kalmışlardır. Dün sabah slmet Paşa Hazretlerinden sa rayda ayrılan Hariciye vekili Tev- fik Rüştü Bey dün akşam tekrar sa“ raya gelmiştir. Başvekil Paşa Hazretleri bugün istirahat edecekler ve ağlebi ihtimal yarın akşam Ankaraya avdet edecek lerdir. Başvekilimiz Hariciye vekili ile Ankarada kısa bir müddet kaldıktan sonra tekrar şehrimize gelecekler ve teşrinievvel iptidasında ağlebi ihti- mal çarşamba günü Eğe vapuru ile Atinaya hareket edeceklerdir. Tan- zim olunan seyahat proğramınagöre Başvekil Paşa Hazretleri ve Tevfik Rüştü Bey Atinada üç gün kaldık- tan sonra Tiryeste tarikile Peşteye gideceklerdir. Başvekilimiz ile Hariciye vekili Romaya davet edilmişlerdir. Bu iti- barla ileride bir Roma seyahati ter ip edilecektir. Romaya gidileceği için bu defa Venedikte Italyan ricali ile yapılma» # mevzuu bahis mülâkatların teah- hurü kuvvetle muhtemeldir. Bu takdirde Başvekilimizle İtalya ricali siyasiyesi arasında mülâkatlar Romada icra edilecektir. Atinada hazırlıklar ATİNA, 23 (Hususi) — Ha- riciye nezareti Beşvekil İsmet Paşa ve Hariciye vekili Tevfik Rüştü Beylerin Atinada geçire cekleri üç günlük ikamet proğ râminm teferrüatı ile meşgul olmaktadır. Proğram esas itiba rile hazırlanmış gibidir. Ancak İsmet Paşa Hazretlerinin Ati- nayı teşrif edecekleri gün taay yün ettikten sonra kat'i şekli- ni alacaktır. İsmet Paşa Hz. in olimpiyatlarda hazır bulunma- sr, Türk - Yunan dostluğunun takviyesi o noktasından, Yu nan spor teşkilât: tarafnıdan arzu edilmiş ve M. Venizelos bu arzuya tercüman olmuştur. Olimpiyatlarda 80 bin kişiye yakın bir kalabalık bulunacağı tahmin edilmektedir. İsmet Pş. Hz. şerefine Türk sefarethanesi tarafından verile cek 60 - 80 kişilik siyafete, Ati