25 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

25 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

MİLLİYET CUMA Ucuz otomobil meselesi büyüyor... Ekonomi Selânik sergisinde Türk mamulâtı Bilhassa sigaralarımız kapışılıyor | ,.. Selânik'ten Ticaret maldmata nataran, Selânik ser- isimde teşhir edilen Türk mamulât masnuatı fevkalâde rağbete maz- olmuştur. Bilhassa tütün inhisar idaresinin sergisinde teşhir etti alar adeta kapılmıştır. Sigaralı nizin paketi 80 kuruşa satıldığı va- i olmuştur. Türk sigaralarının bil- mn fovkalâ- | celbediyordu. eşhir edilmekte olan Türk eşyası temamen bitmiştir. Palamut pahalılanıyor | Son günlerdeki palamut bolluğun n şikâyet edilip dururken ve bun n ne yapılacağı & düşünülürken, ün havanın biraz bozması birdenbi balığı kesmiştir. Dün Balıkhaneye hiç balık gel- ,omiştir. Bu vaziyette balık fiatleri irdenbire yükselmiştir. & Evvelki in 15—10 kuruştan satılan pala. sut balığı 20 kuruşa kadar çıkmış ir, Fransada şarap ve kereste ihracatı Gelen malümata nazaran, Fransa rap ve kereste ihracatın tahdide yarar vermiştir. Mısırın pamuk kakkın- daki teklifi Misir hükümetinin pamuk buh- nı karşısında pamuk didi için Amerika ziraatinin hükümetine Kambiyo Borsası sterlin 0000, | Kuro: Dolar0,47,50,00 12,06,00) Üret (831,20 TankB, ,40,67 | Zloti Mahmi , Pengü irank İ. 2,44,37 ava Kuron Şiling Pezeta 5,30,60 frank R. mark Dinar 117,23) Çervoneç | Altın 920,50 Mecidiye © 52,50 knot | 266, Esham ve Tahvilâtın nevi ükrazı dahili 02,25 Ayunu muvahhide 51,50 tamlyeli Demiryolları — 3,50 İZ İorin orsa | irici | i İngiltereden çıkan altının nu 200 milyon İngiliz li ını tecavür etmiştir. Bahri- lerin son isyanı üzerine yal bir kaç gün içinde 20 mi i İngiliz.lirası © İngiltereyi cetmiştir. İngilterede 1925 senesinde dan bir kanunla, evrakı | tiyenin mukabili olan muay bir nisbet dahilindeki altın Jiz bankasında muhafaza ©- tekte idi. İngiltere bu altın iscereti karşısında nisbeti, gten yaptığı iki istikraz ile afaza etmeğe çalıştı. A- os ayı zarfında Fransa ve rike'dan iki istikraz yap- Fakat bu, ancak kısa aüddet için müessir olabil. on akın karşısında İngil- 1925 kanunu (o mucibince iyenin mukabili o- Itımı İngiliz o bankasında ıduramıyacağını anladı ın, evrakı naktiyeye mu- altım vermeği altı ay ta- miştir. Bunun neticesi İn. lirası sukut etmiştir. giliz lirasının sukutu her milli paranın aha ehemmiyetlidir. Çün- giltere uzun zamanlardan dünyanm maliye merke. vaştur. İngiltere ile al ilmayan memleketler da- çiliz lirası üzerine mua- yapmakta idiler. Meselâ ıyadan mal sipariş. eden, & odalina ge- | sukutun- | hükümeti tarafından cevap verilmiştir. Amerika hükümeti o cevabında böyle bir şeye lüzum © olmedığını, fakat elde mevcut stokun, elden çı karılması için müzakereye olduğunu bildirmiştir. Cihan buğday istihsalâtı 1931 senesi dünya buğday istih- yaptığı teklife Amerika amade salâtmın kat'i neticeleri alınmıştır İ Buna nazaran 1931 senesi buğday istih taldir. Halbuki 1930 da 853 imilyen kantal idi, Diğer taraftan dünya u 814 milyon bi stoku mütemadiyen © artmakt 1928 senesinde 100 milyon olan duğday stoku, 930 da 1 yona ve Ağustos 931 de 166 mi iğ olmuştur. ntal 1 mil na b Pamuk MERSİN, (Milliyet) — 1931 pa muk mahsulü çıkmış ve on günden beri batmanı 160 kı ında uruş o civ orsada münmele görmektedir. Her seneye nisbetle bu sene bir eç sıkmış ise de kalitesi gayet iyi oldu- ğundan büyük bir rağbet görmeğe başlamıştır. E Liverpool ve Nevyork fiyatlerine göre yüksektir Mersin zahire ihracatı MERSİN, (Milliyet) — Mersin. de zahire ihracaiı son hafta zarfında , sevkedilmek | ilden tezayüt € her gün dal cat iskelesinin istiap derecede çoktur. İ sokak": vapurlara | ra bekleyen zihire çuval | gilmiyecek haldedir. gelen e kliyat için #- larından ge- Mersin ihracatının teze hemmiyetimi nazarı di al belediyesi derhal ihracat yaninda iki büyük antrepo inşarına başlamıştır. İhracatın © teşviki se için iskele resminde mühim tenzilât yapılmıştır. Yeni arpa mahsulü yet) — Bu se: mahsulü İstanbula ve mühimce mi İzmire sevkedilmektedir, mahsul cins, nefaset ve feyzü bercket itiba- AFYON KARAHISAR, (Milli. | « in arpa ve buğday | vin her | belediyenin pek isabetli bir kararile | ibir Türk taciri İngiliz lirasile | İ iş yapıyordu. İngiliz lirası bey- nelmilel para mahiyetini almış | &. İngilizler bunun ehemmiye- tini takdir ettiklerinden Lon. | | dranın bu vaziyetini mnhefe- | za edebilmesi için harpten son- İ ra maliyelerine çok ehemmiyet İ vermişler hattâ bu yüzden sa- nayi ve ticeretlerini dahi ih- mal etmişlerdi. £ İngilterenin ticareti ve sanayii aleyhine İn- giliz lirasına her devletten ev- vel altın gibi bir kıymet ver- mesini bir çok İngilizler ten- kit etmişlerdir. Diğer memle- ketlerde olduğu gibi İngiltere- de de bir enflâsiyon yapılması nı terviç edenler. çoktu. Ma- lümdur ki, Fransa parasını harpten evvelkine nisbetle beş te bir kıymetinde tesbit etmiş- tir. İtalyan lireti beher İngiliz lirasına 25 yerine ( 90 olarak tesbit edilmiştir. Almanya if- lâs etmiş ve yeni para çıkarmış tır. İngiltere | enflâsiyona mukavemet etmiş- tir. Öyle anlaşılıyor i bu enfi de vuku bulmaktadı disenin, Londranın merkezi olm ri olacağı aşikârdır. Şimdiden bizim borsamızda dahi İngiliz $ı yerine Fransız frangı va- hidi kıyasi olarak kabul miştir. Yalnız acaba bu tesir ne derece devamlı” olacaktır? J kın ve en | ; rile geçen seneyi telâfi etmektedir. | kaçmışlardır. Belediyede Mülkiye Müfettişi soruyor Belediye ucuz otomobil leri niçin menetti? Mülkiye heyeti teftişiye reisi cı Hüsnü B. belediyeye bir tezke re yazarak 10 kuruşluk otobüslerin niçin menedildiğini, halbuki ticare- tin serbes olduğumu, bu hususta mu | fassal izahat verilmesini bildirmiştir. İ B-lediye bu hususta cevap hazırla- mağa başlamıştır. Yapılan tetkikata nazaran, dört hi, m 10 kuruş- | kalı otomobiller her masraf çıktıktan sonra günde 100 kuruş ve | Hikler de 4 lira kazanmaktad Şoförler Dahiliye vekâle- | tine müracaat ettiler Mahdut mmtakalar arasında 40 kuruş mukabilinde dört kişi taşımak leri bir istida cant et- | tı kişi lar, iediye mü ahalesinin men'i ve ça | larına mm İ mektedir. Vekâlet bu is k ceva; ği takdirde, otomo | pler heyet intihap ed arım tayin ederek çalışmağı başlır | aklardır. Bu şekilde / işleyecek | mobillere halkın kolayca tanıma- ken ir ve mimbala- horusi işaretler konulacak- bar. Tamir edilen köprü dubaları Balat atelyosi | tenin edildikten Galata köprürünün dubaları- sonr un dörtte tamir edilmiş- Vecihi B. Sıvasta | SİVAS, 23 — Tayyareci Vecihi B.b > bir üş İli aya gelmiş uk söylemi da | Bir adamı evinde boğdular Germenci tabi Bü köyde feci ur. Hüviyeti meç- yük kürtler ındaki bir cinayet olmu larında verdik- ik kürtler kö samile Meh #urette boğmuşlardır. | Haydutlar cinayeti işledikten | nın karısma bü- | vals endın yal etmiş ve | ederek e- Mehmet rda sattığı dana ve ke sonra Mehmet A, sed varmış, haydutlar t cum etmiş aramışlar, fanın paz yunların parası olan 1100 lirayı ve evdeki bazı kiymetli — eşyası alarak | dare heyeti hazırlıklarını ve ehad, | mensuplarına kendi Fırkada Ocak Kongreleri Fırka vilâyet idare heyeti hazırlıklara başlayor.. Cümhuriyet Halk fırkasman mi- | zamnamesinde “mıntakaların kon- greleri Ocaklardan başlayarak vilâ- yetlere kadar eylül ile şubat ayı a- rasında yapılır” diye bir kayıt var- dır, Vilâyet kongreleri iki senede bir toplanacağına nazaran, İstanbul İâyet kongresi bu sene toplanmıya- cak, gelecek sene yapılacaktır. Evvelki gün toplanan vilâyet i- tesbit ederek, teşrinisaninin bi ha hilli Der Konularina beş lamağa ve azami kânünmevvelin on beşine kadar kaza kongrelerini bitir meğe karar vermiştir. Vilâyet kongresi bu sene toplan mıyacağından, vilâyet idaPe heyeti bir senelik muhtelif © mevzulara ait ! il hakkımda bir hulâsa hazırla. hulâsa fırka © teşksilâtn | kongrelerinde | muştar. Bu okunarak tenvir edilecektir. Fırka teşkilâtı muhtar intihapla. | rile de yakından alkadar olacaktır. | Usulen yeni heyeti ihtiyariyeler | kürunusaninin birinde işe başlama- ğa mecbur © olduklarından muhtar intikabınm da kânunmevvel içinde yapılması tabiidir. Maarifte Hukuku amme müder- risinin mukavelesi Hukuk fakültesi © doktora sınıfı İ Wayenbergin, şahsi dav. Mahkemelerde Tefevvühatının Cezasını buldu İsmail 1 sene 2 aya mahküm oldu tefevvühatta bulunan İsmail ismin- | de bir sabıkalı, dün 2 inci ceza mah | kemesinde 1 sene 2 ay hapis cezası” na mahküm olmuştur. Ferit Beyin tetkikatı | Bir müddetten beri şehrimizde | bulunan Adliye müsteşarı Ferit B., tetkikatla meşgul olmaktadır. Ferit Bey, dün de bazı musmelât: tetkik etmiştir, Kalan dava Şair Halit Fahri Beyin Darülbe- dayi mecmuası sahipleri © aleyhine açtığı davaya dün de 2 inci cezada devam edilmiş ve evrakın tetkiki i- gin muhakeme 1 teşrinievvele bıra- kılmıştar. Davadan vazgeçti Foto M. Wayenberg tarafından P'st gazetesi aleyhine açılan davaya başlanacakıtı. M. ından vaz bildirdiği | anlaşıldığından feragatini mahkemede bizzat söyle muhakeme başka bir gü- ne tehir edildi. Şeytan davası Şeytan ismi altında — neşrettiği kitap müstehçen mahiyette görülen Muharrem Zeki Beyle kitabı tab'ı ve neşredenler aleyhine açılmış olan davanın dün de rüyetine de ve maznunlarduni Kari B. gel inden kendisine teblignt ifası | dün Ağırcezada © mes için muhakeme kaldı. huluku âmme müderrisi M. Kro- zarl'ın mukavelesi üç sene daha tem | dit edilmiştir. Hazreti Isa hakkında konfefâns İlâhiyat fakültesi müderris mua- | mi Ömer B. dün (Hazreti| İsa hakkında yapılan tetkikler müna | kaşası) mevzulu bir konferans ver. miştir. Konferansa cumartesi günü | devam edilecektir. pe | Bakım yurdu kongresi| Sultan Ahmet fakir bak çocuklarına ti kongresi perşembe | ktedilecektir. İzmirde üzüm incir ve afyon satışı IZMİR, 23 A.A. — Bugün kırk kuruştan eli dokuz 148 çuval üzüm ve 14 kuruştan 37 la 1 çuval incir ve an 1075 kuruşa kadar 21 İ kuruşa kadar sandık afyon satılmıştır. Ve bu ya- ala- İşte asıl mesele budur. da ze iktrcadiyatının k istikbalde cağı şekle tabidir. 3 Şunu hatırda tutmak lâzım- İ dır ki itere tarafından a- İmacak tedbirler diğer devlet- leri ve bunlar arasında maliye- si en sağlam (gibi görünen Fransayı da müteessir edebi- lir. Çünkü İn; inn kıymetini iad taret h İn müvaze hire çevirecek t ğa karar vermişti İller bugün tetkik bunlar urasında lüks eşya ithalini kat'i | menetmek ve İ bu bubır | şimdiye kadar | İ zırlanıyor . | dilecek olursa, ağır veya hafif bir gümrük ta- rifesine tabi tutmak gibi ted- birler vardır. | Yeni İngiltere, bir din ticaret an giren son haline serbest İ prensibini bırakmağa ve hima- ye usulünü tatbik etmeğe ha- Lüks eşyanın ithali mene- | bundan başlı- ca Fransa müteessir olacaktır. | | Çünkü bu eşyanın kısmı külli. si İngiltereden Fransaya ithal | ediliyor. Her hangi bir himaye usulü de Almanya'yı müteessir edecek. Almanya'da tamirat bedelini ve diğer © borçlarını vermek için © ya mal satmalı yabüt ta istikraz. yapmalı. İde azalacak olursa, | lunuyorlar. İngiltere pi | tikraz kapıları kapanmıştır. E- | İ ğer başka devletlerin tatbik et- tiği iktisadi tedbirlerle esasen daha ziya- vaziyeti | büsbütün müşkülleşecek. | Velhasıl bu buhran, devlet- | lerin meli ve iktısadi o noktai | nazarından ne kadar biribirine | olduğunu © göstermeğe | kâfi gelmiştir. Bütün devlet- | ler bir fâsit daire içinde bu- esnn tini muhafaza etmek için alâtmı azaltmalı, itbalâtını Fransa bilhassa 'nın vaziyeti müşkül. | Azaltmazsa kendi va- daha ziyade müşkülle- | k. Rusya taşraya ucuz mal satmasa, (kendi ihtiyacı için | lâzmgelen dövizi alamıyor. Ha rice satması piyasa- yor. Fransa Rus- . Siyasi se- bepler | dolayısile yapmıyor. Buhranın bir taraftan siyasi, azalan ihracatı da ları İ bir taraftan da iktisadi iki cep | hesi vardır. Ve öyle görünü- | yor ki müessir. birçare buk| mak için aynı zamanda her iki espheden haline çalışmak lâ- zamdır : Bu cihan buhranı arasında | aksayı şarkta bir harp gibi ga- | rip bir hâdiseye de şahit olu: | yoruz. Ve muharip devletlerin i > İ ya gitmiştir. İ neticeler vermiştir. İ yetinde olan meclisin de âzi İsından bulunmaları hâdise: İ garabetini İ sm garip bir haberi karşısında | olursa olsun, Japon askerleri. Maruf bir kadın muharrir Çekoslovakya'nın tanınmış ka dın muharrirlerinden madam Anna - Marin Tirsova iki gün evvel Sofya | Madam Tirsova on gün kadar Sofya'da Bulgar kadın muharrirleri- nin misafiri olacak, Plevene şehrin de Çekoslovak edebiyatına dair bir konferans verecek sonra şehrimize gelecektir. Madam Tirsova 1980 da Çekos lovakya Edebiyat mükâfatını kazan- maşa. Deniz botlarımızın tecrübeleri yapıldı Yeni alınan deniz botlarından i kisinin dün tecrübeleri yapılmıştır. Dün iki botumuz erkân: balıriyemiz hazır bulunduğu balde Haliçten çıkmışlar vo Boğazda tecrübe edil- erdir. Tecrübeler muvaffakıyetli ğil, bu hey'etin kabinesi vazi- arttırmaktadır. E- vet bir Cemiyeti Akvam mec | lisi Azası, bir arkadaşı kıtır kı- | tır yiyiyor. Çin — Japon müsademele- rinin hakiki mahiyeti omalüm değildir. Geçen haftanm baş- langıcında ete karileri ajan kaldılar. Bir Japon müfrezesi Mançurya'nn o merkezi ola Mukden üzerine taarruz etmiş | ve 70 kadar Çinli öldürmüş. Bu, Çinden gelen bir haberdi. Aynı gün Japonya'dan gelen bir haber de Çinlilerin Japon askerleri üzerine hücum ettik- lerini, onların da mukabelede bulunduklarını bildiriyordu. Bir kaç gün içinde bu mü- tenakıs haberlerden hangisi- nin doğru hangisinin yanlış ol- duğu anlaşıldı. Sebebi her ne nin taarruza geçtikleri anlaşılı- yor. Taarruzün — son bir kaç günde aldığı sür'at te gösteri- yor ki, bu, öyle ansızın vukua gelmiş bir hâdise ( değildir. Bilâkis Japon askerlerinin bu | harekât için uzun zaman hazır İ landıkları anlaşılıyor. Çünkü şimdi iki kol Japon askerinin şimalden Harbin'e cenuptan İ larının tevsiine lüzum gösterdiği i- | mizden geçmekte | kinci reisi M. Rabier ile sabık nuz- | zardan ve üyanazasından M. Rey- | lük bittabi iade olunmamaktadır. İ günlerde aldıkları vaziyet, pek Vilâyette Vergi Tahkikatı Tahkikatın tevsil lüzumlu görüldü Eminönü Maliye tahsil — şubesi dahilinde mükerrer tahsil edilen ver | gi işine nit evrakın Vali o muavini Fazlı Bey tarafından tetkik edilmek te olduğunu yazmıştık. Fazlı Bey tahkikat bazı nokta gin bu noktalar üzerinde tahkikata devam edilmektedir. Muhiddin Bey Vali ve Belediye reisi Muhiddin Bey dün Yalova'dan şehrimize gel miştir, İdare hey'eti Vilâyet idare heyeti dün toplam- mış ve memurlara ait | bazı evraka tetkik etmiş Gazi Hz. ine Arzı tazimat Beynelmilel parlâimentolar kon gresine iştirak etmek üzere (o şebri- olan ve bir kaş | günden beri — İstanbulda bulunan | Fransız heyetinden Fransa âyamı İ- valdy ve yine sabık © muzzardan ve | meb'usandan M. Palmade dün Fran sa sefiri Conte de Chambrun ile bir likte Dolmabahçe sarayına gitmiş. Kemal Hazretlerine tazimat etmişlerdir. Emlâk iadesi hakkın- daki müracaatlar Mübadele komisyonunun emlâ- kin indesi hakkındaki müracaat müd | deti bittiği için artık müracaat ka- bal edilmediğini yazmıştık. Komisyon evvelce vaki olan mü- racaatları tetkik etmektedir. Fakat bu müracaatların bir çoğu esasi de- ğildir. Yunan emlâki olduğu iddin edi - len bazı emlâkin firari Rumlara alt olduğu anlaşılmaktadır. Bu gibi em bilvasıta arzı Mısır kralının Istanbul halkına teşekkürü Mısır sefiri evvelki gün belediye reisi Muhiddin Beyi ret ederek, geçenlerde vefat merasimi # l İstanbulda eden hemşirelerinin cennze | İstanbul halk namına gösterilen alâka ve ko- Fuat münasebetile, nulan çelenk için, Mismr kralı Hazretlerinin İstanbul belediye reisine olan bildirmiştir. inde arazi üzerinde ha- rekâtı harbiye yapılması istih- daf ediliyor. Bu kadar büyük mikyasta harekâta ansızın vu- kua gelen bir hâdise neticesi kendiliğinden başladığı iddia edilemez. Cemiyeti Akvamdaki Çin aza protesto etmiş ve mesele meclise intikal etmiştir. Fakat Japon murahhası, esasen me selenin halli için Çin hükümeti Japon hükümetine o müracaat etmiş bulunduğundan müda- hale edilmemesini talep etmiş. tir. Çin - Japon muharebesi Ce- miyeti Akvamın şerefi tıracak mahiyette değildir. miyet bir taraftan ikbalin harplerine mani olacak tedabir düşünürken, ansızın âzasından isinin boğuştuğunu görüyor ve bir şey yapamıyor. Diğer taraftan Rusların son tehdidi âmizdir. Rusların Man çurya ile alâkaları malümdur. Hattâ bu yüzden idi ki Rus — Japon muharebesi vukua gel. mişti. Bu muharebe neticesin- | başlın Cenubi Amerikada Fabrikaları Başka memleketleri satışlar ne halde? Tütün inhisar idaresinin İsvi de açtığı fabrika faaliyete başlar tır. Suriyede açılan fabrika da n” da faaliyete haşlıyacaktır. İsviçe ki fabrika iki nevi üzerine sig çıkarmaktadır. Bunlardan Selâm Serki dö Bosfor Beyaz kutular iç de birinci nev'i olarak, Monopol Yenice de kırmızı kutular içinde kinci nev'i olarak sa aktadır. garaların tütünleri buradan harm olarak gönderilmektedir. Bund açılak fabrikanın mukavelesi yapılmıştı Şimali Amerika da açılacak fabri için de Teşrinievvel 22 de şirket mümessili ile konuşulacaktı Şimdi de Misir, | Belçika, Fel menk İsveç ile muhabere yapılma tadır, Reji bulunan veya yaprak tün, sigara gümrükleri arasında b yük k O olmayan memleketleri fabrika açılmayacak, buralarda | tanbuldan gönderilen sigaralar #3, lecaktır, Son defa yapılan mokavel de bunların gayet ucuz satılması » zarı dikkate alınmıştır. Yöni fintle eski fiatlere nazaran dörtte bir dı recesinde Tütünleri böyle ucuz fintla satılması rağbel ie gelec noksandır. Bono tevziatı Gayri mübadillere bono tevziat cumartesi günü tekrar başlıyacak- tır. İmza muamelesi ikmal edilmiş- tir, Tevziat i bugünkü gazete lerle neşredilecektir. Bonolarm borsaya kabulü hakkım daki teşebbüs henüz müsbet bir me- tice vermemiştir. Afyonda sinema AFYON KARAHİSAR 23 (Milli- yet) — Afyonkarahisarda kolordu tarafından muhteşem bir kışlık Si. nema yapılmaktadır. Fransız meb'usları pazara gidiyorlar Bükreşte toplanacak olan beynel milel parlamentolar konferansına iş- irak etmek üzre şehrimize ugrayan on altı Fransız meb'usu önürtüzdeki pazar günü Bükreşe hareket ödöğek Gökpınar suyundan elek trik istihsal ediliyor DENİZLİ, 24 A.A. — Denizli'ye on beş kilometre mesafedeki Gök- pınar suyundan elektirik — istihsali hakkında proje Nafıa & Vekâletince tasdik edilmiştir. Projede İstihsal o- lunacak elektirik kuvveti 800 bey- gir kuvvetinde tahmin edilmiştir. ponların yerleşmesine Rusya- nın razı olması müşküldür. Ve eğer Moskovadan gelen haber- ler doğru ise Rusya'nın buna mani olmak için harbi dahi gö- ze aldığına inanmak lâzimdir. Bu hâdisede Amerikanın al dığı vaziyet henüz anlaşılamı- yor. Çünkü Aksayı Şarktaki is tatoko, meşkur İngiliz - Japon ittifak muahedesinin yerini a- lan 1921 Vaşington itilâfile te- keffül edilmektedir. Japonya ve iştirakile İngiltere, hattâ yapılan hiç bir devlet, diğerinin reyi inzimam et- meksizin (o Aksayı ( Şarktaki istatokoyu değiştirmeme; ahhüt ediyordu. Ve buiti lâf, Amerikalıların hiç hoşları- na gitmemeğe başlayan İngi- liz - Japon ittifakının yeri: mıştı. İngilterenin kendi dertle rile meşgul olduğu anlaşılıyor. Fakat henüz Amerikadan da Amerika, Fransanm bu itilâfta de Mançurya'daki Rus nüfuzu baki kalmakla beraber, Ruslar Portarthur limanında geri a tılmışlardı. Gerçi komünist hü kümeti Mançurya hakkında | Çar'ın takip ettiği siyaseti ta- | kip etmemiştir. Yalnız şimen- | Pekin'e ilerlediği bildiriliyor. is! yalniz Cemiyeti Akvamın de- ! Yani yüz elli bin kilometrelik diferlerdeki alâkasını muhafa- za etmiştir. Fakat buraya Ja- bir ses çıkmaması da dikkate şayandır. Amerika karışsa da, | karışmasa da bu şark meselesi büyümek istidadını tehlikeli ihtimallerle dolu bir hâdise gibi görünüyor. gösteren Ahmet ŞÜKRU