29 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

29 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

ais tefrika: 36 KARA BİR GÜN Istanbul nasıl işgal edildi? Aziz Hüdayi Nuhun gemisi gibi! Sivil, asker hoşlarına gitmeyen kimi tutmuşlarsa buraya sokmuşlar Fransız hapisanesindeki ke revetten farkı pek az. Burada yalnız kendi silâhlatımızın göl gesinde olmaktan başka tesel- li bulacağım bir şey yok. Ayni müphemiyet de, ayni mah rumiyet ve ayni azap içinde- yim, Artık sabah oluyordu. Bi- vaz dalmışım. Fakat akşam- dan uyuyanların uyanma saati gelmişti. Yarım gaz tenekele- rine kömürler doluyor, küp par çalarının içinden yine marsık yüldükleri çıkıyor, yine tene- ke yelpazelerin çığırdıyan ses leri uykuya barmıcak yer bırak mıyordu . Burası zabitan koğuşu de- gil, Nuhun gemisi imiş. Damat Ferit ve İngiliz hükümeti sivil asker hoşlarına ( gitmiyenleri tutmuş, buraya doldurmuşlar. Bugün koğuş © mevcudiyetini biraz tanıturdılar: — Şu köşede gördüğünüz sakallı yok mu, diyorlardı, vez nedarmış, on bir bin lirayi ka- sadan alıp kaçarken Çanakkale boğazında yakalanmış. Koğu- şun babasıdır. Siz de konuşur ken baba deyiniz. o Yanındaki yatakta gözlüklü bir genç v. O daha müthiş, otuz bin İlira- lık maznun! Karşıda seccade. de oturan buruşuk yüzlü biri var, o da gözlüğünün ağırlı ğında bir kalantor! Şu yatak- taki genç te sarhoşluk yüzün- den yatıyor!. — Sarhoşları da mı tevkif ediyorlar? — Hayır, bu zat sarhoşluk- la overver atmış, bir adam vu rularuş da ondan. — Şu ayağı sakat, değnekli kimdir ? — O da bir imza taklidin- den dolayı yatıyor. Onun ya- nında bir genç daha var, oda güya Kadıköyünde bir kadın yüzünden adam vurmuş . — Şurada bir binbaşı var. — Evet, binbaşı (Mazlum Bey. Güya Yozgat garnizenin de İngiliz esirlerine fena mu- amele etmiş diye || İngilizler tevkif ettirmiş. Artık diğerlerinin hikâye- lerini dinlemek lüzumsuzdu. Yüzde yetmiş Ermeni tehci- ri, İngilizlerin keyfi emirleri ve sair sebeplerle haklı veya haksız tutulmuş ve henüz mu- hakemelerine © başlanmamış kimselerdi. Münavebe ile hamama git meğe müsaade varmış. Sn rı gelenler gurup halinde gitti ler. Bugün (Muhafız Paşaya bir arzuhal yazarak vaziyetimi sormak istiyorum. Eğer uzun müddet kalacaksam benim de kep kacak tedarik etmem, kar- yolan altında bir mutfak vü- cuda getirmem lâzım. Fransızlar hâlâ kğıtlarımı, koltuk paralarımı göndermediler. Bun ların içinde en mühimi ekmek puslası idi. O olmayınca aile- min ekmek tedarik edebilmesi müşküldü. Bugün mahut kâ- tip hiç gelmedi. Bari inzibat zabitinin odasında kalan kitap ları aldırabilseydim. Canım sı kılıyor, yanan mangalları say dım. 17 tane. Koğuşta dolaşı yorum. Kapının arkasına gelen dı. | vara kömürle Ziya Paşanın şu beyti yazılmış: Milyonla çalan mesnedi devlette seretraz Bir kaç kuruşuz mürtekibi cayi kürekte Ve altma şu ibare iâve olunmuş: Çok © doğru, ispa- tı da işte burada., Ara sıra taşlığa çıkıyorum. Bütün İttihat ve Terakki erkâ- nı muhtelif odalara taksim e- dilmiş. Yemekleri ve yatakla- rı mükemmel. Henüz ne ola- cakları belli değil. Yalnız Bo- gazlıyan kaymakamı merhum Kemal Beyin vaziyeti fena gi diyor. Nemrut Mustafa Diva- nı harbi zavallının bütün mü- dafa; mı reddediyor, tehci- re hükümetin de taraftar olma dığını göstermek için bu zatı kurban edecekleri anlaşılıyor. Divanı harpten gelince herkes | etrafını alıyor, ne sordukları- rı, ne cevap verdiğini anlamak istiyorlar. Merhum Kemal de kani ki kendisini idam edecek- ler, fakat çok metin, çok te- ir adam. İdam edildiği e kadar (o büyük bir enerji gösterdi ve hiç bir hakikati de ğiştirmeğe tenezzül etmedi. o, verilen emri yapmış, gayri in. sani; gayri (o medeni bir hale meydan o vermemişti. Fakat Nemrut bunları dinlemiyor, Lo reveran gibi “cezanı görecek- sin,, diye muhakemeden evvel neticeyi söylüyordu. Ve nih. yet öyle oldu. Zavallı Kemali, zavallı Türk kahramanını s6 bepsiz ve ancak İngilizlere hoş görünmek için astılar. Katil ler, kabrolsun katiller! Üçüncü, dördüncü, beşinci günlerim hep burad. ğa bölüğünün bu pis koğuşun- da geçti. Her gün (Muhafız Paşaya bir müracaatname zıyorum, hiç cevap gelmiyor. | Götürmüyorlar mı? Paşa mı cevap o vermiyor, ne kadar ve niçin kalacağım, bilmiyorum. Beşinci günümün yarısı git i. Muhafızlık Erkânı harp reisi hapisaneyi dolaşıyor de- diler. Koridorda kar: trm; vaziyetimi az ve uzaklaşırken dönerek sonra dan aklma gelmiş gibi ilâve et d: (Devamı var) Heyeti vekile dün toplandı ANKARA 28. Telefonla) — Heyeti Vekile bugün öğleden son vakte kadar devam etti. Sarsılan İngiliz Haşmeti İngiliz lirasının sukutu Sebepler İ — İngiliz ticaret müvaze- mesi açıktır. 1929 da 382 mil- yon, 1930 da 392 milyon, ve son aylarda vasati 40 milyon İngiliz lirası açık veren ticaret müvazenesinde, bilhassa maki- ne, pamuklu, kömür ihracatı noksandır. İsterlingin yüksek kıymeti ile işsizlik beraber, İn- giliz ticaret müvazenesini teh- İikeli surette bozmuştur. İster- ling yüksek © oldukça, İngiliz © malı alınmıyordu. Başta dü- “şük paralı memleketler olduğu halde, İngiliz mal alım- mayınca, İngiliz ihracatı azalı- istihsali indirmişti. Halbuki İn arp itbalât, arttıkça artı- rdu. Yüksek iştira kabiliyet- İni isterling ve memlekette aza- lan istihsal, zayıf paralı mem- leketlerden İngiltereye kuvvet li bir ithalât akını tevlit etti. Neticede İngiliz ticaret müva- zenesi vahim şekil aldı. 2 — Görünmeyen İngiliz ti- caret müvazenesi (açıktır. Bu müvazenenin en ehemmiyetli kalemlerini teşkil © eden harp alacakları, hariçteki İngiliz şir ketlerinden gelen temettüler, gemi nakliyatının navlun ücret leri azalmıştır. Ne kadar? Bir kere Heme? pimi İngiltereye i Bekir a» | MİLLİYET BERLİN, 27 A. A. — M. Lavel saat 10,0 da Reieicümbr Hinden- bourg'u ziyaret edeceklerdir. Mu- maileyhim, bundan sonra Berlin ci- varda Cladde'da öğle yemeğini yi yecekler ve müteakiben o Wannsee gölü üzerinde bir gezinti yapacak lardır. Öğleden sonraki zaman © resmi mükâlemelere hasredilecektir. Ak- şam Fransız seferotanesinde verile- cek bir ziyafet Fransız ve — Alman nazırlarını birleştirecektir. Halk nasıl karşıladı? BERLİN, 27 ALA. — Ajans Ha- vas'ın muhabiri mahsusu şöyle ya- siyor Fransız nazırlarınm Berlin'deki ikamet günlerini hiçbir hâdise ihisl etmemiştir. Alman hükümet makam larını yalnız mütat teşkilât kabiliyet İ lerinden dolayı değil, ayni zamanda çok hususi bir samimiyet göstermiş oldukları için de tebrik etmek Tüzam dir. Şüphesiz, Berlin ehalisi, © Paris halkinin Alman mazırlarına göster miş oldukları candan heyocanı ibraz etmedise bu aksülâmeli henüz biri- birinden çok © uzakta bulunan iki muhtelif sihniyetin içtinabı gayrika bil bir meticesi telikki etmek icap eder, | Halik alay yapmadı, yuku çekme di, sslik çalmadı, bilâkis M. Laval | ve bilhassa M. Briand Unterden - İ Lünden'daki Adlen otelinin — ballo- İ munda görünce “Yaşasın sulb,, seda larile karşıladı. Almanlar nazarında M. Briand, ilk defa olarak mütevef- fa M. Stresmann ile | beraber iki milletin taleribini derpiş eylemiş ol- mak cesaretini göstermekle maruf- tar, Neler görüştüler? BERLİN, 27 A.A. — “HAVAS, Fransız ve Alman nazırları arasında vuku bulan mükâlemeler iki memle- kot arasmdaki iktısadi münasebetle ri düzeltmek çarelerini uraştırmağa inhisar etmiştir. M. Laval, Franaız- larla Almanları alâkadar eder: iktrsa di meseleler hakkında tetkikatta bu- Hunmak üzre Fransız ve Almanlar» | dan mürekkep istişari mahiyette bir İ komite teşkili esasını kabul ettirmiş- tir. Bu komitede her iki tarafın me- murlarından başka Fransız ve — Al man sanayii patronlarının ve işçile- rinin de mümessilleri bulunacı Bu komite, itimalarını biribirii İ müteakip Fransa ve Almanyada ya- pacaktır, Bu komitenin ayni cinsten sanayi erbabını birleştirecek karteller vücu- de getirilmesi, nakliyat tarifelerinin birleştirilmesi ve Fransız - Alman | müesseseleri tarafından büyük inşa ata girişilmesi gibi muayyen mesele- lerin tetkikine derhal başlayabilece- | mahiyette bir teşebbüsün bir takun faydalı tekliflere yol açacağı kanaa- tnde bulunmaktadır. Bu Fransız - Alman komitesi faaliyetini hiç bir kimse aleyhine tevcih © etmiyeceği | gibi haklı menfaatlerden hiç birini de tehlikeye düşürmiyecektir. Bu sene, bu paranm yarısı İn- giltereye giremiyecektir. Ha- riçteki İngiliz şirketlerinden maden, şimendifer, çay şirket- leri bu sene İngiltereye 50 mil yon İngiliz lirası noksan gön- deriyorlar, İşi azalan (İngiliz! | gemilerinden de bu sene İngil- tereye 25 milyon isterling nok san navlun ücreti Diğerlerinden sarfı nazar, yal- nız bu üç kalemden, 80 milyon İngiliz hiralık bir görünmeyen ticaret müvazenesi açığı tesbit edilebilmektedir. 3 — İngiliz sermaye- müva zenesi açıktı. İsterinig faciasi- nın en ehemmiyetli sebebi bu- dur. Bu karışık mekanizmayı izah etmek icap eder. Sermaye müvszenesi giren ve çıkan ser- me yi ü nesi olduğuna öi sermaye hareketini girecektir. | SALI 23 Fransız nazırları dün Hindenburgla görüştü Fransiz- Alman nazırları arasında iktisadi meseleler görüşülüyor sız » Alman mesai iştirekine alışmış olacaktır. Bu mesaj iştiraki; ileride siyasi meseleler haklında mi3 leme lere girişilmesini kolaylaştıracaktır. Aimn makafili memnun! BERLİN, 27 A.A. — Salâhiyet sahibi Alman mebafili, ilk mülâkat- tan memnun olduklarını beyan et mektedirler. Öğleden sonra aktedil- miz olan konferans neticesinde mu- tasavver Fransız - Alman kömitesi- İ nin teşleili esasında itilâf | bâsil ol messillerile sanayi amele ve patron- leri murahhaslarından mürekkep ola cak ve vazifesi şimdiki gerginlikleri izale etmek suretile iki o memleket arasındaki iktsadi münasebetleri 16- lah etmek çarelerini aramak olacak- tır. Montag Morgen gazetesi, yemeğinden sonra M. Laval ile M. Erüning arasında vuku bulan mükâ- lemeye siyasi mahafilin büyük bir | ehemmiyet atfetmekte — olduğunu yazmaktadır. Mülâkat mevzuunu si- İ yazi mahiyette meselelerin teşkil et- miş olduğu zannolunmaktadır. Montag - Post gazetesi, iktisadi | meselelerin tatkikinin tamirat ve ter İ ki teslihat meselelerinden — içtinaba müşait bulunmamış olduğumu yaz- maktadır. M. Curtins bir ziyafet verdi BERLİN, 27 (A.A.)— Hariciye. , M. LâvdleM Bu ziyafette M. Brünig, hariciye ne- zareti müsteşarı M. Von Bülow, Fransa sefiri M. François Poncet, sabık hariciye müsteşarı M, Soly, es bak hariciye müsteşarı M. Von Kbü İmanın, sabık umumi (iktisat nazırı M. Bergrhana, M. Von Raumer ile diğer bir çok zevat hazır bulunmuş- Tardır, İki başvekilin nutukları BERLİN, 27 (A.A.) — Baş vekil M. Brüning, Fransız misa firleri şerefine bu akşam bir zi- ne erkânı, Reichstag reisi, bir çok meb'uslar ve Alman hükü- metleri meclisi azası hazır bu- lunmuşlardır. Ziyafetin hita. İ mında Başvekil M. Brüning kı sa bir zarmanda Avrupa mahafi linin muhabbetini kazanan M. Laval'i ve ismi Stresmann'a devlet adamı M. Briand'i selâm | ladıktan sonra Berlin mülükatı İ nm Avrupa sulhünü takviyeye ve vahim iktısadi müşkülâta ta hammül hususunda milletlere yeni bir cesaret telkinine hiz- met edeceği ümidini izhar ede rek nutkuna nhayet vermiştir. M. Laval cevabında demiş- tir ki; “Mükâlematımızın daimi bir İ uzviyet ve bir metot intaç ede- ceği ümidindeyiz. Her iki mem leketin nef'ine ve keza cihan ni zam ve sulhüne çalıştığımıza Efkârı umumiye bu suretle Fran | kı nedir? Sermaye (o hareketi memlekette tutulan bir kredi veya tasarruf hakkımın, bir baş ka memlekette (tutulacak bir kredi veya tasarruf — hakkına karşı terkidir. Meselâ Londra. da bir İngiliz lirası kredisinin sahibi bu krediyi İstanbulda bir Türk lirası kredisine mukabil terkederse sermaye ( hareketi vardır denir. Keza İngiliz es- hem ve tahvil sahiplerinin bun ları diğer ecnebi bir memleke- tin esham ve tahvillerine de- giştirmesi bir sermaye hareke- tidir. Altın ihracınm sarahat- le sermaye hareketi olduğu aşi kârdır, İşte son haftalarda İngilte- rede bu üç nevi sermaye hare“ keti bir arada cereyan etmiş- tir, İngiltereden çıkan serma- EYLUL smuştur. Bu komite, iki hükümet mü | © yafet vermişitr. Ziyafette kabi | İ merbut kalacak olan tecrübeli | m HARICİI HABERLER | Çin - Japon ze | İhtlafı Mançuri muhtariyetie idaremi isteyor? Şimdi de nümayişler haydutluklar ve suikastlar başladı HOUG.- K beş çocukları yaralanmı si ölmüş diğeri de e kenlderelmeşter. Japonlardan bilhassa uzaklarda mü kim olanlar hücuma maruz da her defasında alımı İskoçya taburu » nun mangaları, polis karakollarını tehdit eden 5000 kişilik bir nümayişçi kafi iü ile yörümek meeburi Cinli haydutlar 30 yölenye öldürdüler PEKİN, 27. A.A. — Çinli haydutlar 80 kilometre garbi demiryolunu tahrip | et yoldan çıkmıştır. Haydı culara taarruz etmişler ve aralarında makinist ile iki teşçi bulunan 30 yolcula - dürmuşlerdir. Bundan bir İngiliz bulunan birçok yolcuları yara - lamuşlardır. Yolculardan — birçoğu eğer yaralıdır. lardar, Asker kuvvetleri takiplerine çık - müşter. harske'leri TOKlo, 2 AA—G, hiç bir sw retle alâkadar olmadıklarını resmen bes | yan eylemiştir. Noto üstüne nota KANTON, 27. AA— Kanton hülkü- meti harleiye mazırı Japonyaya bir sote göndererek Japon hüki Mançuri hattındaki siyasetine dair üzabat ia Hariciye nazırına suikast 'NANKİN, 28. A.A.— Yüksek tahil te. lebesinin tertip ettikleri bir nümayişin leceğini bilse dahi mevkiinde e. Sulkasıt işle tam ba arada vuku bulmuştur. M.Wang'ın sehkt vaziyeti © halkında malümat almak mümkün olamamıştır. Nazrn elyevm serede balunduğu giz- lenmektedir. Mançuri'de yeni hâdiseler TOKİO, 28. A.A. — Hükümet, Mançu- e Ge Med elli, yatma vit faliyetler © şildede takbik eylemektedir. Japon o kuvvetleri kuman- ün öpen ürik hakam ai nl ll ma a > m rafından aşeip edildi çile Be söleği akk eyliyeceği — teyit ölünün Harbin hükümet makamatı bazı komün mist swikmstleri müslesan olmak Üzere, vaziyete hâkim bulunmaktadır. Hali hav sırda vaziyetinde tutunmak imkân görül. Japon kuvvetleri, filonun himaye- Haydutlar treni soyduktan sonra kaçmış | ANKARA, 28 (A.A.)— Şar ki Anadolu ve Orta Anadolu da hava üç günden beri hissedi lir derecede soğumuştur. Sühu net derecesi Erzurumda 0, Kon ya, Sıvas ve Eskişehirde sıfır. | dan bir derece aşağı ve Etm: utta sıfırdan ikiderece aşağı, Karsta s1fırdan üç derece aşa- ğı inmiştir. İ Ayn 28 inci günü düşük su hünet sahası genişlemiş ise de düşüklük devam etmemiştir. Edirnede sıfır, Lüleburgaz: sıfırın fevkinde bir, İstanbulda sıfırın fevkinde dört, Kütahya- İda sıfırın fevkinde 4, Yalovada sıfırın fevkinde 6 derecede kal- mıştır, Orta Anadoluda sıfır. İ dan aşağı bir, Afyon ve Uşak | havalisinde sıfırdan yukarı bir derece etrafında oynamıştır. Şayanı dikkat olan nokta, sü | hunet düşüklüğü fevkalâde ola Teslihat mütarekesi ANKARA, 28 (A.A. — Tes lihat mütarekesi müzakeresi heyet umumiyesinin üçüncü ko | misyonuna, vuku bulan davet | ve iştirakimiz üzerine Bern el- çimiz Cemal Hüsnü Beyfendi- ye âtideki esaslar dahilinde ta * İlimat verildiği haber alınmış. tır: sür'atle ve memnuniyetle ica- bet ettik ve sonuna kadar müza kere esnasında hazır bulunduk. Bu hareketimiz Cemiyeti Ak- vam ile davet olunduğumuz her işte memnuniyetle mesai teşri- ki arzumuzu gösterdiğimiz gibi hususiyetle tahdidi teslihat işi ne atfettiğimiz “hemmiyeti ve beyan ettiğimiz sarih ve iyi ni yetimizi gösterir. Ancak Türki | Kihat işinde müsavi şartlar ile iştirak ederek müsbet reyimiz inzimam etmediği hiç bir karar ile Türkiye bağlı olamaz, Kat'i yan mevcuttur. Halk t mamak için Romenler lerdir. alı Halk kâmilen aşılanmaktadır. gidecekti, : ! münasebetile Akvam cemiyeti | Mançari'de idari muhtariyet| “Vuku bulan istişari davete | Anadoluda kar.. Kastamonu ve İnebolu havalisint kar düştü. Edirne ve Erzurumdâ hararet sıfıra tenezzül etmiştir rak Karadeniz sahilinde en tedil olan Rize ve Trabzot tesirini hissettirmiş olmasti Rizede sıfırın fevkinde 4, Ti zonda ise beşe kadar düşmi Bu gece sühunet Ankarı ın fevkinde iki buçuk d ce idi. ... İNEBOLU, 28(AA.) Burada son günlerde hav: birdenbire değişmiş, şiddel fırtına ve yağmurlar başlar tır, Kasabaya iki mesafel bulunan Çuhadoruğuna yağmıştır, Fırtına ve soğuk vam ediyor. ** İ KASTAMONİ, 28 A.A. Soğuklar devam etmekted llgaza kar yağmıştır. Yayl da yağmurla karışık kar dü müştür. cevap hakkındaki serbestimi İ mahfuz tutuyoruz. | Mütareke hususuna gelin İ Esas İt Je İtalya tekli onu müeyyit tekliflere taraf rız. Şu kadar ki böyle bir yakım bir âtide toplanacak ol tahdidi teslihat konferansı içif hali kazırı idameye bir yol İ mamalıdır. Ve biz mezkür kof feransta her halde bir tenli fikrini ve ne kadar tedrici ol sa olsun müsav. bir sistemi müdafı tahdidi teslihat işinde bita: lik muahedeleri akti, bugünki şerait içinde emniyeti temin ci en ameli ve kâfi usul oldi ğundan bir an evvel teslihi zâmi kuvvetleri yavaş seviyeye getirici tenki nin en iyi bir şey olduğu hi kındaki kanaatimizi yeni tetkil ler ve hâdiseler ancak takviy: etmektedir.,, Yunan sporcuları da Sofyada SOFYA 27 (Milliyet) — Balkanyat oyunlarına iştirak içifi Sofyaya gelen on süvari zabitimizden mürekkep ilk gruptan son” altı gazeteciden mürekkep Yunan grupu da oto” muvasalat etmiş ve Elit Palas oteline misafir edil mişlerdir. Yunanlılar eskrim, yüzme, motosiklet ve bisiklet ya rışlarına iştirak edeceklerdir. Yugoslavya yalnız futbole iştirak! edetektir. Kafilenin yarın buraya gelmesi bekleniyor. Son zat manlarda Dobrucada Bulgarlara karşı yapılan tazyikten dolayt Bulgar efkârı umumiyesinde Romenlere karşı büyük bir gale afından fena bir muamleye maruz kak alkanyat oyunlarına iştirak etmeyecek” Ispartada tifo çıktı ISPARTA 27, (Milliyet) — Şehrimizde tifo hastalığı zuhuf etmiştir. Şimdiye kadar hastalananların mikdarı sekiz kişidir. dan ikisi vefat etmiştir. Tedabiri sıhhiye alınmıştır. Cevat Bey Varşova sefiri oldu ANKARA, 28 (Telefonla) — Sabık Tokio sefiri Cevat Bej “Ankaraya gelmiştir. Kendisinin Varşovü büyük elçiliğine tayini takarrür etmiştir. Cevat Bey bir kaç ay sonra yeni memuriyetin? C — Bir kısmı Nevyork ve Parsite alınan kısa - vadeli 50 milyon İsterlin kredisidir. D — Bir kısmı Amerika ve Fransada alınan 80 milyon is- terling kredisidir. E — Bir kısmıda İngiliz esham ve tahvilâtmm ecnebi esham ve tahvilâtma tahvilin- İngiliz lirasıdır. e Beşinci nevi tahvil hareketlerinde de takri- ben 1 milyar İngiliz liralık es- ham ve tahvilâtının ecnebi es- ham ve tahvilâtma tebdil edil. diği salâhiyettar membalar ta- rafından söylenmektedir. Sermaye müvazenesi İngil- lerenin öteden beri can dama- dır. İngiltere, bir açık tica- İngiltere gö yen bir açık ticaret o müvazenesinden de korkmaz. İngilterenin tek kor- kusu sermaye müvazenesinin aleyhine dönmesidir. Son ister İing faciası, asıl (o bu sebepten çıkmıştır, Ve ondan dolayı ay rı ehemmiyeti Niçin ein sermaye çekildi? Şimdi bu suale cevap verelim. Bir kere şi rece müteessir olan milletler, sıkıntıları nisbetinde Londra- daki avoir'larını çektiler. Son- ra, İngiltere Almanyadan ala- cağı kısa vâdeli borçları tecil etti diye, Fransızlar Londrada ki kredilerini çektiler. Nihayet varidatı 803 milyon ve masari- fatı gene 803 milyon İngiliz lirası olarak mütevazin tahmin edilen İngiliz bütçesinin, son |. beş aylık tatbikinde 120 mil. cihan para payitahtı olan Lon dradan parasını çekti. Malümdur ki bütçe açığı pa ra kıymetine tesir eden âmil“ lerin ehemmiyetlilerindendir. Sebebi, bütçe açığı demek ya istikraz, ya enflâsyon demek” tir, İstikraz, bunu ( İngiltere beynelmilel piyasadan alacağ! kadar almıştı. Daha fazla alı namıyacağı, son Snowden'if yeni kanun asebetile mec lis huzurundı nutkunda rabatle söylenmiştir. Şu halde | gidilek yol para basmak yol idi. Para basmak ihtimalini" meş'um perspektifi belirir be” lirmez, İngiliz birası bir d sathi mailden hararetle yuvar” lanmağa başladı. 1 Tedbirler 4 Rürünei tadhir altın