29 Eylül 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

29 Eylül 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Nk acı mağ- lübiyetimiz.. ı neticeden mes'ul olan yok mu? Keşmekeş ne zaman nihayet bulacak? Niçin mağlüp olduk? Memleketimiz Sofyada yapılan sanyat müsabakalarına üç kafile ak iştrak etti, Atcılar, Eskrim- 5 futbolcular, Bunların birinci ve ikinci kafile. | aha müsabakalara iştirak etme- . Yalnız futbolcular 27 eylülde | Bar milli takımı ile oynadı İle yok ki ük kurada Bulgar eki- | n çikmiş olması bizim için bir | dı. Fakat bu şansı dahi hüsnü inal edemedik. Çünkü giden ta- ( esas kadrosundan çok noksan İlekildedir. Daha buradan gitme: * evvel biz Zekisiz bir Türk mil- kuma belkemiksiz insana benzer siştik. O zaman bu işleri hazırlar lar mehafilinde bu meşriyatımız , ur görülmüştü. " iHattâ bazı zevat daha ileri gide- ; bunun serahatan bir taraftarlık sağunu da söylemişlerdi. Netice keşke böyle olmasaydı da çin yüzümüz kara çıksaydı. Fakat tahminlerim doğru çıktı #belkemiksiz giden © Milli takım iğlüp oldu. Bu mukadderdi. Çün- Mecrübesiz bir oyuncudan, ilk da- “olarak milli takımda santrafor oy jfan bir gençten zaten fazlasını lemek boş olurdu. Eğer Türk milli takımının forvet Ah Sofyada hiç bir iş yapamamış | bu, tamamen merkez muhacımnn İre edememesindendir. Kabahat ılı da değildir. Daha ilk (defa " yaelmilel bir temasta böyle mü- a bir mevkii o çocuğa terketmek fletinde bulunanlarındır. Bütün 'nya sporcularmın dikkat mazarla- "İBalkanyata çevrildiği bir zaman- | « Türk milli takımmın böyle | bir İubete düşmesinden mes'ul olan | ik mudur? Telgraflardan bile anla- ddığma göre Türkiyenin gözbebe- j olan Fikret, Rebii, Muzaffer, Ni. Azinm gol çıkaramaması iddiamizi eder, | Futbol cemi bir spordur ve her İyuncu arkadaşından yardım bekler. pntraforun vazifesi de bu yardım- » nazımlığını yapmaktır. Bunun in da bu yerin gok meç yapmış, İbefuzu nazar sahibi, arkadaşlarının biliyetini bilir bir oyuncu tarafın- doldurulması icap eder. Bu işe m manasile ehil bir © sporcumuz olduğunu söyleyordu.Merak ettiğim taraf acaba bu netice üzerine ne dü- şünüyor? Haydi bunları bırakalım Cevat neden götürülmedi, Senelerden beri santrafor oynayan Sami dahamı iyi- dir, Ve nihayet Fadorasyon erkânı böyle mühim ve temsili bir maç ari- fesinde takımı neden daha iyi çalış- taradı? Bunlar gösteriyor ki alâkadarlar bu işi lâzım geldiği kadar itina ot- memişlerdir. Maçı idare eden M. İvançif tel- graflarda ökuduğumuza © nazaran sureti nazikânede oyunumuzu ten- kit etmiştir ve ezcümle demiştir kiz “— Sizin ikinci maçmızı idare €- diyorum. Bundan üç sene evel Zag- vepte bir maçınızı daha idare etmiş- öm. O zaman telisizlik O yüzünden yenilmiştiniz. Bu sefer o muhakkak galip geleceğinizi zannediyordum fa kat çok şahsi oynadınız ve güt atan lara pas vermemekten dolayı mağ- lâp oldunuz,,. Buna nazaran fatbolumuz inhitat ediyor, Tekrar ediyoruz: | bundan mes'ul kimse yok mudur. Ve hâlâ bu keşmekeş devam edecek mi7 Atina müsabakaları programı Atinada yapılacak ikinci Balkan oyunları için tanzim edilen proğram sudur: 1 Teşrinievvel, perşembe — Ak- ropol palasa yerleşilecek. 2 ve3T. E, — Atletler için ser best günler, 4 — İlk küşat günü saat 3,30. 5 — Asar atikn müzesini ziyaret 6 —Sunyom kampını ziyaret. Tu- ring klüpte öğle yemeği. 7 — Pirede liman inşaatını ziya- vet, 8 — Marathon gölünde tenezzüh 9 — Sabahleyin Bizans ve Bena- şi müzelerini ziyaret. Öğleden sonra Atina belediye reisi tarafından res- mi kabul, 10 — İkinci müsabaka günü 11 — Üçüncü müsabaka günü 12 — Atletler için serbest gün, 13 — Hareket, lardır: Zeki. Alâkadar mahafil Ze-| Atinaya ikinci kafile gidiyor antrenemansız olduğunu İleri Kabul, Fakat unutmı- ki Zeki en umulmadık zaman- harikalar yaratabilir. Bundan başka (o Zekinin takım maneviyesi üzerinde gayri inkâr bir kudreti vardır. Sonra antrenör möeyö Frod Peg- Atinada yapılan olimpiyada gidecek olan ikinci kafilemiz bugün gidiyor. Bunlar Veysi, Mehmet Ali Sedat, Cihattır. Cihat İzmirden - iltihak ede- cektir, Perşembe günü de atle- tizm federasyonu reisi Bürha- neddin Bey gidecektir. Bu su- retle son kafilemiz de gidiyor. Bir çocuk tramvay altında can verdi Ölen çocuğun hüviyeti geç vakit tesbit edilebildi İzin akşam saat 17,20 de Be aş) tramvay deposu önünde bk feci bir tramvay kazası ol- uş, 16 - 17 yaşlarında"bir ço ık tramvay altında kalarak öl hüştür. Kazaya sebep olan vatman olis tarafından derdest edil- hiş, vak'a müdde'umumiliğe sber verilmiştir. Kazanın na vuku bulduğu tahkik edil- ektedir. Çocuğun cesedi müd umumi. gelinceye kadar gibi muhafaza edilmiş Kaza vizüinden tramvavlar tesbit edilmiştir, İskambil oynarken Küçükpazarda küçük Yeni handa oturan 19 yaşında Ah- met oğlu Mehmetle Mevlüt oğ lu Dursun iskambil oynarlar. ken aralarında kavga çıkmış, neticede Dursun bıçakla Meh. medi yaralayıp kaçmıştır. İki isimli sabıkalı Necati ve Necdet diye iki i- sim taşıyan bir sabıkalı dün Kadıköyünde Yeldeğirmeninde Uzun Hafız caddesinden gecer MİLLİYET Atina seyahatı Başvekille birlikte gidecek gazeteciler Baçvekilimizle hariciye vökilimizin Asi sayi ziyaretleri münasebetile Atina gere teleri muharrirler birliği matbant cemi yetimizden bir heyeti mahswan Yunanis- tani ziyarete davet etmiştir. Be heyet sahip vebaşmuharriri),Falih RıfkiB,(Bolu meb'usu veHakimiyeti Milliye başmuharri ri), Necmettin Sadık B. (Sivas meb'usu va Akşam sahip ve başmuharriri), Ye- büriyet - Yenigün sahip ve başmuharri- ri), Ahmet İhsan B. (Ordu meb'usu ve Servetifünun mecmuası sahip ve başmu- harriri), Haydar Rüştü B. (Denizli meb'- w.u ve İzmirde Anadehu ga: hip ve buşmuharriri), Ferit Celâl Mey (Mur sin meb'usu ve Adanada Türk Sözü gere teni anhip ve başmuharriri),Ahmet Şük- rü B. (Matbuat cemiyeti emini İeâtibi ve Milliyet gazetesi umumi müdürü), Refik Ahmet B. (Matbont cemiyeti ida- Vakıt gazetesi leri müdürü), AK Ekrem B. (Son sahiplerinden) Kemalettin Kâmi 8. CAnadalu Ağammn başıma Kerami B. ler ÇAnkarada liği cemiyeti reisi ve umumi kâtibi), İs met P,., Hiz, min refaketlerinde Ankara gazete fotoğralçılarından Cemal ve İstan- bul fotoğrafçılarmdan Etem B. ler de gir deceklerdir. Tevfik Salim Pş. Ne diyor? Etibba Odası reisi Dr. o Tevfik Salim Pş. dan dün şu mektubu ale dık. Aynen dercediyoruz! “1 Teşrinievvvel 1931 tarihinde müddeti hitam bulacak olan Etibba Odası idare heyeti ve Haysiyet di- Yafı aza ve yedek azası intihabatma nit Muhterem gazetenizin 27 eylül 1931 tarihli nöshasımın birinci sahi- fesinde (Doktorlar arasında) serlây hasile intişar eden yazın (uha denet cemiyetinin tesbit ettiği esa- minin tecdidi intihapta tamamen bi- taraf kalması lâzım gelen Oda idare heyetinin böyle yalnız bir cemiye- tin kararile yapılmış listayı tamim edişi doktorlar arasında hayret ve münakaşayı mucip olmaktadır), di- ye muharrer olan ve Odamıza tenl- lik eden kısmına cevaptır: Oda Heyeti idaresi kanun ve ni- zama tevfikan intihap olunabilmek salâhiyetini haiz bilimum Oda aza- Sının esamisini bir risale halinde a- zaya tevzi etmiştir. Muhtelif teşekküller tarafından irae edilen namzetlerin esamisi ev. velce olduğu gibi mahalli intihapta salonda yazılıp enzarı umumiyeye arzolunur ve limazeretin gelemiye- cek aza ile vilüyattaki azaya da ihba rı keyfiyet edilmesi mutaddır. İntihap için İrne edilen mamzet- ler listasına bu defa yalnız (Etiba muhadenet ve teavün cemiyeti) namzetlerinin derci Odaya yalnız merkür cemiyetin namzetlerini bil dirmiş olmasından naşidir. Diğer te şekküller 'de bildirmiş olsalardı an- larm namzetlerinin de & derci tabii idi. Oda Heyeti idaresinin azaya gön- derdiği Muhadenet cemiyetinin lis- tasında eski azasından ancak iki ki- şinin bulunması da Heyeti idare İe- hine bitarafiyi muhil telâkki edilmi. yecek hir vakıâ olduğu aşikârdır. Keyfiyetin Muhterem gazeteniz. de tavzihini rica ve arzı hürmet ey- lerim efendim.,, larak kaçmıştır. İki isimli sabı- kalı bilâhara yakalanmış, çaldı- ğr paket te müsadere edilerek sahibine iade olunmuştur. Beyazıt havuzunu soyan yakalandı Beyazzıttaki havuzun maki- ne dairesine girerek Bazı mal me parçaları çalan hırsız yak, lanmıştır. Bu İrsız 15- 16 yaş larında serseri bir çocuktur. İs. mi Alidir. Fındıklıda bir otomobil kazası Fındıklıdaki Mişlen lâstik fabrikasma ait 608 numar: hususi otomobil evvelki gü fabrikanın önünde dururken, Beşiktaş cihetinden gelmekte olan ve şoför muavini Mehme- din idaresinde bulunan 2646 nu maral: otomobil şiddetle arka- sına çarpmıştır. Müsademe ne- ticesinde 608 numaralı otomo- bilin'çamurlukları, benzin de. posu parçalanmış, tamponları kırılmış, şoförü Ligor da başın dan ağır surette yaralanmıştır. SALI 29 Milliyet: Yavrular yurdu Bu mektebe 4-7 Yavrular yardanda Yavrular yurdu, geçen sene eski maarifçilerden Gavsi B. tarafından Gadikpaşada İstanbul Evkaf müdi- riyeti yanmda tesis edilmiştir. Mektepte halen Leman Hanım isminde bir müdür, iki muallim, ve dört tane de :mürebhiye vardır. Mektepte 70 talebe mevcuttur. fından geçen çocuklarla teşkil edile- cektir, Mektep bu suretle ana sınıf- larını da haiz olmak üzere, tam teş- kilâtlr bir ilk mektep olacaktır. Londra cinayeti (Başı 1 inci sahilede) Babası Müsm ağa Eyip sırtlarında çiftçilik etmektedir. Maktulün İstan bulda bir de biraderi vardır. Riraderi ne diyor Maktulün biraderi evvelce polis- Hik yapınış bir zattır. Şimdi serbest meslekte çalışmaktadır. Dün kendi. si vilâyete mürsesatla bir istida ver. miştir. Mumaileyh İstidasında bira. derinin katıli eirurmanki şüphelerini | zikrederek, - vâk'ann tahkikatına | konsolosumuz tarafından © vazıyet edilmesini rica etmekte, bütün şüp- heleri Kasım namunda bir zat üzerin de toplandığı için, elyevm Londrada bulunan bu zatm firarını meydan verilmemesini istemektedir. Kasım kimdir. Maktulün biraderinin kendisile görüşen muharririmize verdiği iza- hata nazaran, Kasım denilen adam Zaro ağayı biraderi ile beraber ew- velâ Amerikaya, sonra “Londraya götüren zattır. Bu zat arasıra mak. | tulün biraderine mektup yazmakta. dır. Son mektubunu da 20 eylülde yazmıştır. İstanbulda 22 eylülde a- İnan bu mektupta Kasım Bey mak tulün biraderine hitaben: “Kardeşin Ahmet ortndan © kay. boldu, uzun zamandan beri göremi- Yorum. Aramızda bazı ibtilâflar var dı. Paraya ve ortaklığa tesllük eden bu ihtilifların halledimesi lâzımdır”, mealinde bazı yazılar yazmaktadır. Bu mektup Ahmet Muşa Beyin bira derinin şüphelerini celbetmiştir. Ci- nayetin 4 eylülde yulcu bulmuş ol. ması, mektubun da 20 eylülde yazıl. İ meş olmanı birmderinin bu şüşhe- lerini kuvvetlendirmiştir. Ne muamele yapılacak Bu istida vilâyet tarafmdan Po- lise havale edilmiştir. Polis istidayı Londra konsolosumuza gönderecek ve icap eden munmelenin yapılması. Bı İstiyeceketir. Zaro Ağanin karısı ne diyor Zaro ağanın 11 — senelik karısı i— gi Hanım bu © hususta diyor — Ben Bitlisliyim, Zaro baba da Bitliste Aşir Motka o köyündendir. Ahmet Musanın köyü ile Zaro baba mın köyü arasında 3 günlük yol var dır. Bunlar Zaro babayı burada kan dırıp götürdüler, Zaro baba gideli tam bir sene üç ay oldu. Kendisin- den şimdiye kadar üç mektup, iki kere de üçer İngilizden 6 ingiliz pa- ra aldık. En son mektubu alalı 2 buçuk ay oldu. Daha haber ama. dık Ağır surette cerh Kasımpaşada Yeniçeşmede o turan Şükrü oğlu Mustafa ile işçi Hulâsi evvelki gece Şeftali sokağında kavga etmişler, ne- ticede Mustafa işçi Hulâsiyi iki ça EYLUL Mektep ihtiyacı karşısında Çocuk velilerinin bu 9 müşkülünü hallediyor ye m Giyer 1931 yaş arasındaki Edirne 4 numar alı jandarma mek- tebi müdürlüğünden: Sade yağı Beyaz peynir Patates Kuru soğan Zeytin tanesi Arpa Saman ot Ekmek pişirme ücreti Asgari 3000 4000 1500 7000 9000 5000 6000 80000 130000 Edirne 4 No. lu Jandarma Mektebinin bir senelik ihtiyacı için yukarıda miktarları yazılı verilen fiatlar gali oldüğundan miş ve tekrar 6- nde lar pahalı göri 1 bir hafta m ri icra kılınmak dokuz kalem erzak ve saireye bir hafta müddetle temdit edil- yapılan mi sasmda da fiat- 26 Eylül 931 de: iddetle 4 Teşrinievvel 931 pa üzpre münakasay vazedilmiştir. Tali çlmilir- Edimede müteşekkil komisyon mahsusuna müra- Gaatları ilân ölünür. (2784). oynayan yavrutar Tedrisata Teşrinevvelin birinci haftasında başlanacaktır. kaydü kabulüne başlanmıştır. Yuva kısmına 4—7 yaş arasındaki çocuk. lar alınmaktadır. Mektebin ücreti talebe başma ayda azami 5 liradır. Kabul için nüfus kâğıdı, aşı ve sıh- hat raporları istenmektedir. Rapor lar da velilere kolaylık olmak için |“ mektebin hususi doktoru tarafmdan tanzim edilmektedir. Talebe dalma mektep doktoru © tarafından sihhi muayene ve murakaba altındadır. İş Bankasının Kumbara mükâfatı İş Bankasının kumbara sahipleri arasında senede iki defa olmak üze- re müküâfatlı bir kur'a tertip etmekte olduğu malümdur Bu kuraların bi- rincisi Nisan ikincisi de T. Evvel aylarının birinci günleri çekilmekte dir. Kur'a keşidesine tekaddüm © den aylarm © birincigününe kadar mevduatları asgari Beş Lirayı bulan bütün kumbara o sabiplerinin i- sim ve No, ları Merkeze gönderil mektedir. Ankaradan alınan haber- lere göre (43) şubesi bulman — İş Bankası bütün şubeleri kuraya da- hil olacak kumbara © sahiplerine ait fişleri Merkeze göndermişlerdir. An kara Merkezi 1 T. Evvel perşembe günü Noter huzurunda © çekilecek kuraya ait bütün hazırlıldarı ilmel etmiştir. iş Bankasınm kumbara mükâfat. ları şimdiyekadar her defasında Bi- ner Lira olmak üzere İki Bin Beşer Yüz Lira olmak üzere (5000) Lira ya iblâğ edilmiştir. 1 T. Evvelde çe kilecek kurada ilk çıkacak kumbara sahibine (750) ikincisine (250) lira mükâfat verilecektir. Bunları takip edecek (20) kumbara sahibinin onu nn Yüzerden (1000 Tira) diğer onu- | na da Ellişerden (800) Lira miikâ- fat verilecektir. M. Rabier Bursaya gidip geldi Bursayı gezmek üzre şehrimiz. den giden Fransız âyan medlisi ikin- ci reisi M. Rabier ile beraberinde giden Fransız âyan ve meb'usan a- zası avdet etmişlerdir. Heyete Cüm- huriyet kasrında bir çay ziyafet ve- rilmiştir. Belediye reisinin kısa mut- kunn M. Rabier uzun bir cevap ver miştir. Heyet ipek fabrikalarnı, Türbeleri, Yeşil camii ve kaplıcaları gezmişlerdir. M. Rabier Galatadan vapura bin erken içinde 15 bin frank bulunan cüzdanını çaldırmış ve Bursaya varı dağı zaman cüzdanm bulunduğu ken disine haber verilmiştir. Sis düdükleri Tahlisiye müdiriyeti tarafm dan muhtelif yerlere konula- cak sis düdük ve çanlarının mü nakasası bu gün yapılacaktır. Düdükler limanda Kızkulesi, Fenerbahçe ve Ahirkapı fener- lerine takılacaktır. Tahlisiye madalyaların $6- Meni henüz tesbit edilmemiş- Kaetis mektebinde Kadastro meslek mektebinin 2 seneye iblâğı üzerine, mekte- bin ii talimiyesi müdür Talebe pm» Dr. İHSAN SAMİ Gonokok Aşısı Belsoğukluğu ve ihtilât ınâ karşi pek tesi e aşıdır. Divanyolu Sul tan Mahmut türbe No. 189 İstanbul 4 üncü Pera Zundan: Haliç Fenerinde Tevkii Cafer ve şair Niyazi mahallesinde taş mer- diven sokağında 13 numaralı hane- de mukim iken elyevm ikamegâhla fı meçhul olan Simon varişleri zev cesi Hirisanti, çocukları Kiryako ve Marika ile madam Atinenin va- risleri zevci Pandeli ve çocukları Hıristo ve-Vasil efendilere. i ve memurlu- Murislerimiz Simon Ef. ile ma dam Atinenin Mişon Zikabes BE. den münasafeten istikraz eyledikle- ri. 1000 liraya mükabil vefaen fe- rağ ettikleri Fatih Çarşambada Tevkii Cafer mahallesi Taş merdi- ven sakağında atik 7 cedit 13 numa ralı bir bap hanenin 6 Temmuz 338 tarihinden itibaren faizi ve ücreti vekâleti ile beraber paraya çevrik mesi talebile bihasebilverasse namı Bıza gönderilen ödeme emirlerine verilen musaddak o meşruhattan ve yapılan tahkikattan eiyevm ikamet gâhlarmızın o meçbuliyeti bildiril. miş olmakla ilin tarihinden itiba- ren 25 gün içinde işleyen faiz ve Ücreti vekâletle borcun temamma veya bir kısmına bir İtirazmız var #a ya bizzat veya tarafınızdan bir göndererek dermeyan ve işbu müddetin hitamın- dan 45 gün içindede istenen faiz ve ücreti vekâletle borçlarınızın tediyesine bir sureti | tesviye dahi göstermediğiniz takdirde — tarihi ilândan mebde olmak üzere 60 gün #onra da icrai takibine salahiyyet gelmiş bulunacağı ödeme emirleri tebliğleri mekamlarına kaim olmak üzre 931/I1I dosya numarasile ta- rafınıza ilânen tebliğ olunur. Hakimliğinden: Galatada Köprü başında sarraf ve tütüncü 3 No lu dükkânda Manol Turgut efendi: İspiro efendi tarafından #leyhi- nize ikame olunan davadan dolayı tarafınıza gönderilen tebliğ vara- kasında mahalli ikametinizin meç- hul bulunduğu mübaşırın mezkür varaka zabrındaki meşruhattan an- Jaşılmış olduğundan müddeti ve! nin talebine binaen bu bapdaki te iğatın ilânen icrasma karar ve- rilmiş ve yevmi o mubakemede 21- 10-931 saat 14 te tâlik kılınmış ol. duğundan tarihi. mezkürda vakti muayyende hazır bulunmanız. ve aksi takdirde vekili müsaddak gön dermeniz tebliğ mekamına kaim ol mak üzere keyfiyyet ilân olunur. YÜREK ÇARPINTISINA pol f Ap Beyoğlu 3 üncü Sulh Hukuk D, ANAGNOSTOPOULÖ: C. SİSKİDİ Yunan vapur şirketi PİRE - MARSİLYA için seti ve doğru posta. (PATRİS 2) Lüks vapuru (8 Teşrinievvel Perşembe günü 10 da Galata rıhtımından hareketle — her, sınıf yolcu ve eşyayı ticariye alan rak (PİRE ve MARSİLYAYA) gi- decektir. Azimet ve avdet -biletle- rinde azami tenzilâr. ve Umumi acentaları: Galatada Çi- nili Rıhum Hanında D. Anagnotto- poulo ve C. Siskidi. Tel B. O. 2012 Galata ve Beyoğlu Tali acentaları: Bütün seyahat acentalıklarıdır. SE YRISEr AIN Merkez acenta: Galata Köprü ba- # B. 2362. Sube A, Skeci Mühür dar sade han 2. 2140. 'TRABZON POSTASI (KARADENİZ) 1 Teşrin- evvel perşembe 17 de. MERSİN POSTASI (İNEBOLU) 2 Teşrinev- vel Cuma 10da Galata Rılıtımından kalkarlar, “CAYVALİK SÜR'AT POSTASI (MERSİN) 29 Eylül Sak 17 de Sirkeci Rıhtımın; dan, 29 Eylül Salı Trabzon Postası yapılmıvacaktır İÇ AU keğreriniei KARADENİZ POSTASI Erzurum vapuru 30 Eylâl Çarşamba günü akşamı Sirkeciden hareketle (Zonguldak, Ine bolu, Samsun, Ordu, Kire- son, Trabzon, Sürmene ve için Sir- Yelkenci hanmdaki acenteliğine müracaat, Tel 21515 İstanbul Asliye — mahkemesi Bi- rinci Ticeret Dairesinden: 25 Eylül 931 Cuma günü saat 22 de Karadenizde Burgaz önünde Emene Burnundan alti mil açıkta maruz kaldığı fırtma dolayınile hâ- muülesi bulunan 235ton asfalttan tahminen otuz otuzbeş fıçısı deni se atan Gerse limanma mensup | İbsanı Hüda nam motörün süvarisi | Ali efendi kaptan tarafından tan zim edilen 260-9931 tarihli rapof mahkememize verilmiştir. Deniz Ticaret kanununun 1069 inci maddesi mücibince bu bapta tetkikat icrası SİL tarihine müsadif günü saat 13,30 kararlaştırılmıştır. Bu işle alâkadar olan herkes rapor alınırken yevm ve vakti