8 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

8 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Sıyası evrene KARA 8 Istanbul nasıl işgal edildi? Aziz Hüdeyi - Mücadeleyi doğuran “ ruhveheyecan hamlesi Türkün ölmeyen mücadele his- lerini yaratan hâdiseler karşısında son söz... Muhafız Paşanm © emrini yaptım. Evimde iki gün kal- dıktan sonra Bandırma yolile İzmire hareket ettim. Franşe Despere Cenapları “benim İzmire gönderildiğimi haber alınca canı sıkılmış, “U zaklara, Anadolunun uzak bir yerine gönderiniz,, diye tekrar emir vermişti. Halbuki İzmi- rin sonradan geçirdiği faciala - rı evvelden bilseydi bana veri lecek en iyi cezanm İzmirde olabileceğini anlar, oraya teb'i dimden dolayı müsteşar Paşa yı takdir eder: Ne kara taliim var! İstan- bulun işgal felâketlerini tat- tıktan sonra sanki yeni bir iş- gal ve yeni facialar karşılama ğa memur olmuşum gibi İzmi- re gidiyorum. İzmir işgal edi liyor, Nasıl gidiyorum, nasıl divanı harp ediliyorum, nasıl işgal ediliyor, ve hangi faci lara şahit oluyorum? Bunlar da muhterem ( okuyucularımı şiddetle alâkadar edecek ve büyük vak'aların boşluklarını dolduracak ornemanlardır. İz- mirin © işgaline (dar © serler yazılmadı değil, fakat umumi vak'alar arasında bazı küçük hâdiseler vardır ki onlar bilindikçe hakikatler da- ha iyi parlar ve kıymetleri daha iyi ölçülür. İlk gününden son me yani İzmirden hükü- met ve ordumuzun çekildiği tarihe kadar işgal teferruatını bizzat takip edebildiğim için, yine romana benziyen, hikâye- mi en doğru bir tarih olarak okuya! iz. İstanbul işgali nin gittikçe değişen şekli, İzmi rın Yunan ordusu tarafından gö rülmemiş bir tarzda işgali ve bunların üstünde İngilizlerin bütün muahedeleri, bü- tün müvazeneleri bozacak, hat- tâ büyük harp müttefiklerini hayrete düşürecek ve daha sonra mukabil harekete geçire cek bir diktatörlükle Türk yur durun mahvrna çalışması milli hareketimizin doğmasına ve bir an evvel faaliyete başlama- sına sebep olmuştur. Madam Golisin “La guestion Turgue,, kitabı okunursa bu maddeler bütün açıklığile görülür, Ma- dam Golis, malüm olduğu üze re, İstanbulun işgalini bizzat görmüş, İngilizlerin yıkıcı rol- İerini bizzat tetkik etmiş, Ana dolu harekâtmm başladığı ilk günlerde Eskişehir, ve Konya- ya ve daha sonra Ankaraya gi- “derek Fransa hariciyesini ten- vir edecek çok ince tetkikler. de bulunmuştur. (Türk mese- lesi) kitabı Türk karakterini en iyi tahlil eden, milli harekâ. © Haftalık Edebi tm sebeplerini ve Türk ruhun- da daima yaşayan mücadele ve enerji hassalarını en iyi anla- tan bir eserdir. Ne yazık ki muhterem Madam kitabının son kısmını tamamen bir tel- kin eseri olarak yazmış, evvel- ki eserlerini ve son eserinin he men 300 sahifelik güzel tari ni gölgelemiştir. Piyer Loti kadar Türk dostu bildiğimiz Madamın, büyük harpten itiba- ren mühim bir hizmete girmiş olduğu ve hâlâ bu hizmetin değişen safhalarma göre yazı yazdığı bu kitabm son sahifele rinde meydana çıkıyor. Hüli izmir işgali Anado lu harekâtmın mukaddemesi ve sebeplerinden biri Bu- nun içindir ki yazacağım şahsi bir hikâyeden ziyade kıymetli bir tarihin başlangıcını izah ©- den bir eser olacaktır. Madam Golis diyor ki: “Bazı felâket- ler nları zafer ve muvaffa- kıyete götürürler. İşte Türkle- rin İstanbul ve İzmirde fazla e zilmesi (onlardaki (o ölmeyen hârp ve çarpışma ruhunu uyan dırmıştır.,, gi yikle başlamamış, bir top gibi bir yıldırım gibi tarâka ve in- filâk ile başlamıştır. Bunu da yazmak, Yunanlıların ciltler dolusu yazdıkları eserler yanm da pek cılız kalacaksa da gene tarihimizde bir yer bulabilecek tir, Fakat İstanbuldaki ra bir gün, ileaziz © kuyucularımı (oepeyce oyor- dum zannediyorum. Hatırala- rumın ikinci kısmını teşkil ede cek olan (o İzmirin “Kara bir gün,, ünü yazmak ve okutmak için biraz da dinlemek ve din- lenmek icap ediyor. BİRİNCİ KISMIN SONU M. Laval'in Amerika seyahati PARİS, 6 A. A, — M. Laval'in yakında Arneri i edeceği eyahat hakkında bazı gazeteler ta- ralından verilmekte olan tafsilât tek “Kan henüz hiçbir program tesbit edilmiş değildir. M. Snowden 26,000,000 varidat buldu LONDRA, 6 A.A. — Maliye na- garı M. Snowden, şekerin beher lib- resine bir buçuk peni ve çayın beher libresine 4 pens vergi konulmuş ol- dağunu bildirmiştir. Yeni şeker ver gisi bu suretle 20 milyon, çay ver- gisi de 6 milyon lira varidat temin edecektir. Musahabe Fikirler ve insanlar.. Andre Gide r özden ziyade ma baret sahibi birkaç romancıya, büyük ve geçici bir şöhret ki zandıran bir Fransız kitap na- şirinin, zaten yıkılmağa mah- küm eserini kendi eli ile yıkar gibi gözükmek hevesile olacak, “Romanın belini kıracağım dediği rivayet olunuyordu. Bü- yüye, iye, edebi tarzlar arasında (okendisinden (o baş- ka hepsinin (o bodur kal- masına (sebep olan re man, bilmem artık azalacak mı? Pek zannetmiyorum. Her- kesin okumak öğrendiği ve boş vakitlerini geçirmek için kitap açmağı zarafet saydığı bir za- mandayız; böyle kimselerin hissi aşk vak'aları anlatan kitap lar yerine fikir münakaşası a- çan kitaplara rağbet gösterme leri biraz zor tasavvur edilebi- lir. Vakıa Jacgues Boulenger, M. Vandörem'den bahseden ma kalesinin ismini “La critigue chez la concierge,, korkan, po- lis hafiyesi hikâyeleri seviye- sinde bir tenkidden başgöster- mekte olduğunu haber veriyor du (1); fakat bu tarz daha in- kişaf edemedi. Roman tarzının aleyhinde olduğum zannedilmesin; bilâ- kis, onu pek severim. O da, tra gedya ve komedya gibi, insan ruhunu tahlilde edinilen mü- cerret “notion,, ların müşah- has bir hâle konması olduğun- dan behce zekünm en asil (1) Zarafetle mütebehbirliğinin biribirinin zıddı olmadığını eden Jacgucs Boulenger o güzel ya- sesı ".Blals art est difficile, isimli kitabının 1 inci cildindedir (Plon). İR GÜN | Avam kamarası feshedildi Çinde Galeyan Japonlar Çin sularına yeni filo göndermiyorlar 'CHANGAY, 6 A.A. — Japonya” mn Nankin hükümetine göndermiş olduğu nota üzerine © vaziyette bir gerginlik hâsıl olmuştur. Japonya bu notasında Nankin © hükümetini Çin'in her tarafında Japon iş adam- larile mesai iştirakinde bulunmayı mene matuf bir mücadele şeklini 8- lan boykotajı durdurmak — için hiç bir tetbir ittihaz etmediğinden bu bususta ihmal göstermekle ittiham etmiştir. Japon hükümeti bu mücadeleyi | Japonlar aleyhindeki hareketi biz- zat Nankin hükümeti teşvik ediyor- muşçasına vahim bir mahiyette Miki etmektedir. Japonya'nm Çi de bulunan Japonlara karşı yapıla- cak her hangi bir taarruzun şiddet- le acısını çılkarmağa hazır bulundu- ğu umumiyetle zannedilmektedir. Çin milleti Japonlara karşı ga- yet şiddetli bir münaferet beslemek: | tedir. Cenevrede ne yapıyorlar? CENEVRE, 6 A.A. — Çinlilerle Japonların Cemiyeti | Akvama ver: | mekte oldukları mütenakıs malümat | Mançuri ibtilâfının pek bati bir su- | vette seyretmekte olduğu intibamı vermektedir. Binaenaleyh bu mesele nin kat'i surette halli in Cemiyeti Akvam meclisinin 14 teşrinievvelde İ tekrar toplanacağı zannedilmektedir. Meclis azasmın, muhtelif devlet- ler bariciye nazırlarından mürekkep | olması muhtemeldir. İki üssübahride hazırlık TOKYO, 6 A.A! — Bahriye ne- ri ofradma seferberlik için hazırlan artıyor TOKYO, 6 A.A. — Mareşal Tchsind.Hsue - Liang, Japonya'nın çevirmiş olduğu entrikaların Man- çurü'de istiklâl hareketini uyandır. muş olduğunu beyan ettiğinden Ja- pon eskeri erkân! mareşal ile bü alikalarını kat'ederek Mukden'deki | bütün askeri müşavirleri geri çağır- muştar, Japonlar aleyhindeki nümayişler | dolayısile Japon tebaasmı himaye et mek üzere Tokima kruvazörü Şang baya gönderilmek üzere ihzar edil. mektedir. Bu kruvazör, birçok bahriye silâ- hendazı kıtaatımı nakledecektir. Sofya hapishanesinde bir hâdise SOFYA, 6 A.A. — Doğumunun yal dönümü münasebetile kral Boris, 836 mevkufu affetmiştir. Bazı siya. si mücrimler affı umumi talep ede- rek, bu merhametten istifade eyle- mekten istinkâf etmişlerdir. Kendi- lerinin zorla hapishaneden £çıkarıl- | malarma mecburiyet hâsil olmuş- | tar, Bir cinayet VARŞOVA, 6 A.A. — Rig gelen bir habere göre Gpu reislerin den Lamanoff'un Moskova civarın. da cesedi bulunmuştur. Cesedin ö- zerinde beş kurşun yarası vardır. Katiller kaçmışlardır. / Ediso'nun sıhhi vaziyeti WEST-ORANGE, 6 A.A. — E- dison'un sıhhi vaziyeti günden güne Fenalaşmaktadır. mahsullerindendir; fakat baya ğılığa da en müsait olan edebi tarz da, yine tragedya ve ko- medya ile beraber, odur, Za- ten senelerden beri hepsine ter cih edilmesinin sebebi bu de- ğil midir? Hiç şüphesiz romanın belini kırmak kolay bir iş olmıyacak- tır; fakat sadece modaya tabi olmak için roman © yazanların meydandan çekilmeleri elbette hayırlı saktır, Fransız ede - | biyatında böyle bir şeyin baş- Ismakta olduğunu habor veren emareler var. Meselâ tenkit ve “essai,, kitapları, eskisine betle hayli çoğaldı; rağbet gö- ren romancılar bile, daha zah- metli olmasına rağmen daha az para getiren tenkit kitapları yazmağa heves ediyorlar (2). (2) İyi bir roinan yarmak. bir muharririn eserini tetkik ve tahlil etmekten kolaydır demiyorum; fa- kat on beş yirmi günde 250-300 sa- yıfalık bir roman yazmak kabildir, İngiltere Hariciye nazırı Lor | Intihabat halbuki o büyükte en fena “ötude,, dahi bir çırpıda yazılamaz. Yeni Teşrinievvelin yirmi yedisinde yapılacağı bildiriliyor LONDRA,6(A.A.)— M Mac Donald Parlementonun dağıtıl- | masını teklif ve tavsiye etmek üzere | bu sabah kralı: görmeğe gitmiştir. Mulikat yarım saattan biraz fazla ürmü; M. Mac Donald'ın aPr- faaliyetini tatili ve dağı tılması hakkındaki programını Kra- la taktim ettiği, umumi intihabatın yapılacağı ve Parlementonum tekrar müzakerede bulunduğu haber alın. meş. M. Mac Donald'ın beyanatı LONDRA, 6 (A.A.) — Avam | kamarasında M. Mac Donald Parle- mentonun yarın faaliyetini tatil ede ceğini haber vermiştir. Siyasi fırkalar liderlerin umumi intihabat yapılmasına karar verme- lerinin başlıca sebebi ecnebi memle- ketlere emniyet ve itimat telizin et- mekten, İngi Ynin Parlamentoda sadık ve müttehit bir ( ekseriyetin müzaheretine rail ve müstekar bir hükümete malik olduğunu, muhale- | fet fırkasına dahil her hangi bir un- | andan il bun kabil | sine ihtimal bulunmadığını karşı göslermekten baretir. Amele fırkası konferansında| LONDRA, 6 A.A. — Amele fır- kasınm Scarborough'da toplanan senelik konferansında eski kabina- da ticaret nazırlığı yapmış olan M. Graham tarafından teklif edilen ka- rar sureti ittifakla kabul edilmiştir. M. Graham bu takririnde tarife usulünü muahaza ve tenkit etmiş, rine zarar vereceğini, buna mukabil işsizliğin azalmasını temin edemiye- | ceğini beyan etmişti ! M. Graham bu takriri dolayısile | vaki beyanatına! şu suretle nihayet | vermiştir: “Son zamanlarda misli görülme- miş derecede çetin ve şiddetli bir intihabata doğa gidiyoruz". Neşredilecek bejannameler LONDRA,'7 A.A. — M. Mac Donald ile M. Lloyd George İngiliz milletine hitaben birer beyanname neşredeceklerdir. Fesih günü LONDRA, 6 A.A. — Kabine, BL. Mac Donald'ın neşredeceği bir be- yanname esasına müsteniden o pek yakın bir zamanda umumi intilnba- | tın icra edilmesine müttefikan ka- rar vermiştir. Parlamento, çarşamba günü tatil ve perşembe günü feshe- dilecektir. | Umumi intihabat LONDRA, 6 A.A. — Mae De- nald, Avam kamarasında beyanatta bulunarak parlamentoyu yarm tatil | edeceğini ve kralın yarından sonra | parlamentonun feshine muvafakat etmiş bulunduğunu ve maamafih fe- sih keyfiyetinin mevcut işlerin it- imamına bağlı bulunduğunu söyle. Parlamento yarın foshedil- dirde yeni intihabat 27 teşri. nievvelde başlıyacaktır. Lord Reading Parise gitti PARİS, 6 A.A. — Lord Reading, sant 10,50 de buradan hareket et. miştir. Lord'un İngiltere haricinde ilk ziyaret ettiği memleket Fransa teri buluyor ki olunuyor. Hattâ şimdiye kadar yalnız “fiction,, eserlerini & vik için kurulan edebi mi fatlar, artık onlara tebessüme başlıyor. Bugünlerde yeni bir serinin üçüncü kitabını okuyorum, ilk ikisi, biri Allah'ın evsafıma, ö- dan beni alâkadar Maamafih bunların Drieu La Rochelle'in “L'Euro pe contre İes patries, dün yada yarınından emin olabile- ceğimiz bir sulhün teessüsüne çalışan yeni cereyanlardan ha- berdar olmak eyen herkese tavsiye ederim; içinde istifade edecekleri original bir çok şey- ler bulacaklardır. Üçüncü kitap, Andr& Gide'. dir (3). “Divers”, tün eserleri gi- ini hemen gös- | (3) Gallimard d Reading Pariste | Borçlar Affedilecekmi Beyaz sarayda mühim bir içtima yapıldı VAŞINGTON, 7 AA.—M Hoover ile bükümet ( erkânmdan, barksrlerden, âyan ve meb'usan â- zalarından bazıları dün akşam be- yaz sarayda ehemmiyetli bir içtima yapmışlardır. Bu toplantı göce yarı- sında nihayet bulmuştur. M. Hoover müzakere esnasında mali vaziyete çare olmak üzere bir takım tekliflerde bulunmuştur. Ha- ber alındığına göre M. Hoover bil- bassa şu sözleri söylemiştir. “Federal Reserve bürosu elin- den gelebilecek her şeyi artık yapıma ğa hazır bulunmaktadır”. İyi ve doğru malümat alan ma- hafilde beyan edildiğine © göre M. Hoover bu içtimada 500 milyon do- lar sermayeli bir fevkalâde kredi mü esscsesi vücude getirilmesini teklif etmiştir. Bu teşekkül her hangi bir mües- seseye ödünç para vermeğe mezun bulunacaktır. harp borçları" n i Hoover teldifi- nin na matuf edilmiştir. Fakat umumi mahiyette bile olsa her üzere her ha lunulmuş değildir. Yeni bir konferans TRAT FORD (ONTARIO) 6 A.A, — Bencon Herald gazetesi M. İoover'in pek yakında bir yuvarlak masa konferansı toplaması muhte mel bulunduğunu ya: dır. Bu gazetenin zan ve tahmin ettiğine gö re M. Hoover bu konferansa iştirek edecek devletlere şu teklifte buluna caktır: “Amerika'ya borçlu olan millet- lerin harp borçları bu milletlerle A- mer.ka'nın teslihatlarını mutlak bir surette tahdit etmelerine mukabil iplal edilecektir.” Borçlar affedilecek mi? STRAFORD, 6 A.A. — (Anta. | rino). Beacen - Herald gazetesi, M. Hoover'in yakında bir / konferansı içtima davet ederek © Amerika'ya borçlu olan devletlere © Amerika ile birlikte teslihatlarını tamamen tah- dit etmeleri şartile Amerika'ya olan borçlarını ilga etmek tekdifinde bulu nacağmı haber vermektedir. istanda siyasi mücrimler , GALA. — Bütün siyasi mücrim.ere bahşedilen affı umumi dolaynile Sialkot valisi, dün Kiş- miro girmeğe teşebbüs etmiş olan İ 160 müslümandan mürekkep gra- İ ban reisini serbest bıralımıştır. M. Laval ve M. Briand ile görüş mek arzusunu kendisi izhar etmiş tir, Bu nevi temaş demek olan cemi- le mahiyetindeki bu ziyaret için © velden resmi bir program yapılma- mıştır, Maamafih, Lort Reading'in refakatinde birçok yükock şahsiyet- lerin ve bilhassa kuvvetli maliyeci- lerin bulunması ve Fransanın Lon- dra sefirinin ve sefaret meali müşavi tinin hali hazırda Pariste bulunma larının müzakeratta İngilterenin ve cihanın mali ve iktısadi buhranının mevzuu bahsolacağı zehabını tevlit , etmektedir. Tamirat, borçlar ve pa- | ralar meselelerinin mevzuu bahsedil mesi de ihtimal dahilindedir. velâ soluk gözükmesine men — tekrar tekrar okunma- ğa değer kitaplardandır. Zamanımız Fransız edebi- yatıria bir parça (olsun alâka gösteren her münekkit Andrö Gide hakkında yalnız bir kaç makale değil, bir kitap yazma- ğa hiç şüphesiz hayalinden ge- çirir. o Fakat bunun ne kadar zor olduğunu da derhal görür. Ondan bahsederken söylene- cek her söz, verilecek her hü- küm insanı birçok itirazlara, bir takım kayıtlar koymağa, bulacağı “förmule'ün her un- Surunu kuvvetlendirecek veya hafifletecek mülâhazalara giriş meğe ve nihayet belki de ilk söylediğinden dönmeğe sevke- der. “Andrö Gide bugünkü Fransız edebiyatın en büyük | üstadıdır,, denildi; muharririn hiç bir hususiyetini göstermi- yen bu söz bile, onun em: Siz edip olduğundan hiç şüphe İ dopoulos, sabık baş konsalos. teşkilât: * dava vekili. f yapmak | bir teşebbüste bu- | ISTANBUL, 7 A.A. de inikat edecek olan ikinci Balkan konferansma iştirak edecek Yunan beyeti ru 1 atideki zevattan teşekkül eylediği istihbar edilmiş- tir. 1 - M. A. Papanastasicu, meb” sabık başvekil, delegasyon reisi. (Hemşiresi Madam Lopresti ile bir- Hikte.) 2 - M. A, Mylonas, âyan rei- si, sabık nazır,(ve Madam. 3 - M.A G. Mercouris, sabik nazır, 4 - M.A. Bakalbassis, meb'us, sabık nazır. 5 » M. J. Valalas, meb'us sabık nazır. - M. Ch. Vamvakas, Selânik bele- diye reisi, 7 - M.K. Venizelos, meb'us. 8 - M. Löon Maccas, meb- us, 10.M.N. meb'us. İl - M.A, Verdölis, meb'us. OİZ- M. G. Afendoulis, meb'u. 13 - M. F. Sarantis, meb'us. 14 - M.G. Pe- sormazoğlou, sabık mebus, 15 - M. L. Caftandjoğlou, sabık sefir. 16 - M. Sp. Loverdo, Yunan bankaları ittihadı reisi, (ve Madam). 17 - M. A. Srolas, Darülfünun muallimi. 18- M. 1. Spropoulos, Darülfünun mu- alimi, 19 - Doktor B. Bensis, Darül M. A. Sidâris, Ziraat yüksek mek tebi muallimi. 21 - M. B, Simonidis, ziraat mühendisi, 22 - M. P. Papa- 3. M. Sp. Ağapitos, turizm sını verecektir. Jât yapacağı anlaşılmaktadır. ANKARA, 7 (Telefo: Maksadı NİCE, 6 A.A. tesi günü Roma'ya Geçen cumar- istlik aleyhin. İ de beyannameler atmış olan tayya- renin Alman mamulâtından olup «ör Moris isminde bir İngilize sa- tılmış bulunduğu anlaşılmıştır. Bu tayyare cumartesi sabahı Marigna- me'dan hareket etmiştir. O günden beri bir daha görülmemiştir. MARİGNANE,6 A.A, —Re- ma'ya faşistlik aleyhinde bir takım böyannameler atmış olan © tayyare cumartesi günü saat 10,30 da Can- es'den Marignane'a gelmiştir. çinde bir de hüviyeti — meçhul bir yolcu bulunan bu tayyareni z 8 hep Alamanlardan ibaret idi. Tayyaro benzin aldıktan sonra tekrar havalanmıştır. Tayfanın pasa portları ve tayyareye ait evrakm w- sulüne muvafık olduğu görüldüğün- den yolcunun hüviyetini — sormağa lüzum hissedilmemiştir. üzerinde uçup Faşiştler aleyhinde risaleler atmış olan tayyare, | saat 10,30 da Cannes'dan buraya gelmiş tir. İçinde bir Alman tayfa ile meç- hul bir yolcu vardır. ne de tayyare limanında hüviyetini bildirememiştir. Tayyarenin ve tay- fanın evrakı yolunda idi. Bu üç şa- his, esasen benzin alır almaz hare- ket edeceklerini beyan ve yemek ye- dikten sonra kimsenin mahümatı ol- İ malesızım hareket etmişlerdir. bul şahıs, ını sakalı lunacak her cevap ta yeni bir sual teşkil edeceğinden — ce- vapsız kalacak sualler uyandı. rır, Andrö Gide bir üstat... Fa- kat üstat yeni bir yol gösteren; bedii veya ahlâki yeni prensip- liyen), bunları teline; etrafına gelecekleri irşada çalışan adam sa, bütün bunlardan kaçan An- dr& Gide nasıl bir üstat olabi- lir? Üstat, tilmiziz olmaz. Hal. buki Gide tilmizden kaçıy nı sıkan bir şey yoktur. Ben, onların bana gelmelerine mani olmak için her şeyi © yaptım, diyor (Divers, s. 66). Barrâs, Maurras, Pöguy, Sorel birer üstattır; onların fikirlerini hülâsa etmek, ne is- tediklerini, ne yaptıklarını gös termek kabildir. Barrös Andrö Gide için: “Mais oü veut-il en etmiyenler de dahil olmak ü- venir?,, (Ne demek, ne yap- mak istiyor? maksadı, hedefi İ reisi, 32 - M. J, Laabiti fünun muallimi. (ve madam). 20 -| L| MARIGNANE, 6 A.A, — Roma | Bu meçhul yolcu, ne gümrükte | zere herkesin zihninde — bu- ler getiren (veya eskileri taze | “Dünyada tilmizler kadar insa | Balkan konferansınd Yunan murahhasları Şehrimiz | murahhas, 24 - M. Grsniotakifiğ bik meb'us. 25 - Madam “Mü Tkaniopoulo, kadın cemiyetleri rahhası, 28 - Madam A. This 27 - Bir matbunt murahhas, Bir Atina ticaret odasr mural 29 - M. 8. Grögerindes, Selimi Şi best mıtakası erkânmdan. 305 M. Mavrokordator, Selânik seri muntakası erkânından, 31 - M. consiantincu, Selânik ticaret dava Vİ kili, 335 . M.A. Embiricos - moundowres, sabık mmeb'us. Eksperleri: 1 - Ceneral T. rakiş, 2 - M. N. Terzoğlu, meb 3. M.D. Santis, Darülfünun Doktor K. Kyrinzidis, Atina bel yesi sıhhi teşkilâtı reisi, 9 - Yi şimendiferleri o müdürlüğünün murahhası, 10 - Yunan şimendil ri müdürlüğünün diğer bir mı bası, 11 - M. Boyadjoğlou, Sel Ziraat odası murahhası, 12 - M Lefeoparidis, Les *Balkans” m ası müdürü, Kâtipleri: 1 - M. Ch. P. lou, sabık meb'us, 2 - M.D. Recep B. on beş gün sonra gelecek ANKARA, 7 (Telefonla) — C. H. Fırkası kâtibi umumisi cep Bey on beş, yirmi gün sonra İstanbula gidecek ve konfe Ankara şehrinin plânında ' tadilât yapılacak mı? * ANKARA, 7 (Telefonla) — Profesör Yansen şehrin muhtö mahallerini gezerek tanzim edilmiş olan plânunın tatbikat & sini tetkik etmektedir. Profesör Yansenin plân üzerinde bazı 2 i Sefaret müsteşarları arasında tebeddi ) — Berlin müsteşarı Nureddin F. ruh Bey Londraya, Paris müsteşarı Orhan Şemseddin Bey B€ ine, Londra müsteşarı Tahsin Bey de Parise nakledilmişlerdir. neymiş ? traş etmişti. Ve simasmda ve elif! sinde nazarı dikkati calip hiç bir Mf) susiyet yoktu. 30 yaşını müte: görünüyordu. BRÜKSEL, TAA. — Le gazetesi Roma üzerinde uçmuş © tayyarecinm isminin William Mef ris olmayıp Laüro Bosis olduğu ve Italyan bir pederle Arcerika'l valdeden doğmuş bulunduğunu maktadır. Latro'nun annesi, ek hayatta olup Amerika'lıdır. Bu k# din, bir mezhep müessesinin kızsfi Geçen teşrinisani ayında madam Bosis diğer nında Rendi ve Vinciguerra ve Rİ di, 15 sene hapise mahküm olmüf tar. 70 yaşında olan ve hapishaneif zaiflamış, bulunan Madam De Bo bernet etmiştir. Ecnebi memleketi" | bulunan oğlu, İtalya'ya avdet ğe hazırlanmakta iken hudutta te”, kif edilmiştir.Bunun üzerine mi leyhin Faşizm aleyhtarlığı bir Kİ daha artmış ve Roma üzerinde bi nedir?) dermiş; hakikaten © de'in maksadını, hedefini tay” etmek imkânsızdır. Zaten b nu kendi de söylüyor: “Gi mek istiyen benimle £ gelsi” Fakat onu nereye götüreceği ki? Ben ki nereye gittiğimi miyorum,, (4). Hemen hemen hiç bir es öbürüne benzemez; zaten ki disi de eserleri arasında müs" rek vasıflar bulunmasını ist mez:“ Kitaplarının her biri, »* evvelkinin amateur, | lerin”) aleyhine döner. Bu da önle” beni ancak kendi hedefim içi) alkışlamağı, kitaplarının her ? rini olduğu gibi, yani bir san at eseri diye karşılamağı Öl retmek içindir, £ (Divers, 33-34). İşte Gide'in hedefi san'at. Faka ati mesi kabil mi Gide'in, Barrös'in ve Maurr*” (4) Bu parçayı M. Martinet A. G. hakkında yazdığı kitap” (Attinger) aldım; Gide'in han eserinde olduğunu hatırlâmıvo: