8 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

8 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Yüksek Vilâyet Mübadelede Ekonomi kizi İhracat eşyamızın vaziyeti ne halde? İngiliz lira rine hariç İngiliz iraamaım son Mine lee miele “ebeddüller olmuştur. Bu *e hazaran, ihrncnt eşyasızın Yeti şudur: Marsilya borsasında Sultaniye ü- zümü yüz kilosu 480 franktır. Liverpul'da pamuk fiatleri tenez- zül Gümektedir. Havr borsasında tet rinievyel teslimi 50 kilosu 183 Fran nz frangıdır, Borsada dünkü muamele Dün borsada Fransız frangı 12,06 da açılıp 12,06 da kapanmıştır. Bor- sada dün 5,010,000 frank üzerinden. Muamele olmuştur. İngiliz lirası dün borsada 820,50 kuruştan açılmış ve alışam 52089 kuruştn kapanmıştır. 1300 İngiliz lirası borsada muamele görmüştür. İngiliz birası son günlerde biraz öksek muamele görmekte ve teref- ie meyyal görünmektedir. Kanada gümrük tari- fesini yükseltti Kanada hükümeti İngiliz lirasi” tn sukutu üzerine gümrük tarifesi Ni tadil etmiş ve yükseltmiştir. Fransanın ithalât, ihracat nisbeti İhracat ofisine gelen istnbistikle- te göre, Fransanın 1931 senesi ilk tekiz ayı zarfındaki ithalâtı 30 mil- Yar frank, ihracatı 20 milyar franl- ar. Arada ithalât lehine on milyon iranktır. Mısır Polis Müdürü Dohiliye vekili ile görüş” | mek için Ankaraya gidiyor izde bulunan Miser polis | si Rusel Pş. dün tetkika- ir, Rusel Pş. bir muhar- İcap ettikçe teşriki messi etmeleri urusunda görüştük. Daima mektup ak teması muhafaza ve mücrim leri kolaylıkla takip etmek için biri” e nine malümat vererek e <eeğiz. Türk polislerini yüke tek ve değerli buldum, £ Herhalde 'unacağım. Müteakiben Halep tarikile Misr- avdet edeceğim” Stohkolm polis müdür muavini geldi Stokhoj is müdür muavini ML Bockman Kakikatin bulunmak Üzere dün şehrimize tir, ta olduğu gibi, tilmizi yoktur; daha doğrusu onun tilmizleri, disine benzedikleri derece ie onun “dersini,, anlamış © lurlar, Onun dersi şudur: “Be- "i okuyanlara kuvvet, sürur, Sesaret, etraflarında her gör üklerine inanmamak hassası, durbinlik verdiğini iddia ediyo yum; fakat onlara | istikamet ayininden, bilhassa ye murım, çünkü istikametleri ancak kendi kendilerine bul Malıdırlar ve ancak öyle bula- Milirler; — ancak kendilerinde Üyecektim., (Divers, ». 26)- ., En reybi diye tanılan, ken- ini öyle göstermek istiyen Muharrirlerin, meselâ bir Ana) iole France'ın, veya ondan çok Yukarı tabakalarda bir de Gourmont'un sistemi da heyecandan, ihtiras- hattâ imandan bahseden "in bir sistemi ya e ame öyledir diye Bu aş İŞ aska dah Ün Gide mez, idd sının son vaziyeti üz€e- piyasalardaki eşyamız sekiz ayı itha- senesinin ilk 9130 se İş e Yunanistandan kam- biyo ihracatı Fransaya ceviz kü- tüğü ithalâtı Franarı hükümeti tarife. inin ithal olunacak keresteler kıs” mında bazı değişiklikler yapmıştır. Bilhassa ceviz kütüğü halatına ba- x takyidat vazedilmiştir. Bu, cihet bizi fazlasile alâkadar ettiğinden O- fs icap eden malümatı getirtmiştir. Frank B. ez z İç 3081) Pengü 23758) Ley a3 | Dimer 12,06) Çervoneç Levş Fierin Borsa harici 1 ee Bank İstikrazı dahili Düyanu muvahhide İkramiyeli Demiryolları uçin Boğazlar Komisyonu Tatilden sonra dün ilk defa toplandı Boğuzlar komisyonu dün ari: : Vasıf Pş. nın riyasetinde, yaz tati- len sonra, ilk içtima: aktetmiş- tir, İİ Yazıt Pi, içtimar müteakap kasa iştir ki , BİM adenize geçen Rus gemi- Teri hakkında komisyona bir müra- cast vuku bulduğuna dair neşriyat asılsızdır. Komisyonda hiç bir ihti- e e e Posta işleri müdürü Posta ve telgraf umum müdürlü- önün Posta işleri müdürü | Yusuf mezunen şehrimize gelmiştir. 6 kuruşluk yeni pullar Posta idaresinin yeni tabettirdi- ği pallardan altı kuruşluk pullar bu- Şün posta kişelerinde satışa çıkarıla caktır. Postada altı kuruşluk pullara fazla ihtiyaç bulunmakta idi, nu kendisi çok iyi anlatıyor: “Hayat ile m Es olduğu aksül'ameller he Pie hiç bir zaman ba- sit değildir. Ekseriya, hem de ber karşısında (sadece maddi şeyler demiyörum) ak: sül'amellerin her nevi zihnimi kavrar, Brövent boyundan ge- gerken hiç beklemediğim hal- de Mont-Bianc'ın önüne e verince içimde karmakarışık bir çok nidalar, bütün bir mu- bavere duydum: “Ne şanlı baş! — Cesim kadar yiz — 10 metro! — Bir rekor! — Sie yalnız Avrupa rekoru) — (Adedin bu işte bir alâkası yok!) — Tek başma bir dağ olaydı, daha yi dü. — Evet, sil ları onu yiyor. — Marcel bunu görse biç hoşlanmaz, nefret eder, — Hakkı EN — Çok irki .,, Heba bütün Şirk ann, bribiri ardından de zena celir. şey! — Ns Vilâyet Fidanlığı Nerde tesis edileceği tetkik ediliyor Vilâyet tarafından eelbolunan fi- danlık mütehassısı için gene İtalyan bir muavin getirilmiştir. Bunlar civar bağlarda mütema- diyen sondaj yaparak tetkikatta bar Tammaktadır. Eski Sarayiçindeki bostanlardan da istifade edilecektir . Bonolar İstihkakları fazla olan muhacir. lere verilecek bonolar yakında gele- rek tevzinta baş'anacaltır. Şehrin sihhatı Sıhhiye müdriyeti tarafından yar ziyetinin iyi olduğu anlaşılmıştır. Ortaköy camii rıhtımı tamir edildi Ortaköy enmii rıhtımının tamiri bitmiş ve camiin tamirine — başlan- maştır. Yakında Beylerbeyi camisi rıbtımının da tamirine başlanacak. tar. İki defa alınan ene Eminönü Malmüdür- lüğünün mütaleası alınacak Eminönü ve Yenicami mali- ye tahsil şubelerinde alman mükerrer vergi hakkındaki tah kikatım, bir karar verilmek üze- re Eminönü kaymakamlığı ida- re heyetine tevdi edildiğini yaz mıştık, Heyeti idare henüz top lanamamıştır. o Kaymakamlık evrakı berayi tetkik Eminönü malmüdürlüğüne gönderilmiş- tir, Malmüdürlüğü mütaleasını maakmlık evrakı vilâyet inzi- bat komisyonuna gönderecek dg Poliste Tramvay bir çocu- ğun bacağını kesti Kümlapıda Kadırga caddesinde oluran koltukçu Abdürrahman dinin 8 yaşındeki oğlu Fethi çarşıkapıda 77 numaralı tramvay a- rabasının remörkuna atlamak ister- kon, düşmüş bacağı tekerlekler al- tında kalarak dizinden kesilmiştir. Fethi Cerrahpaşa hastanesine kaldı. rlmuş, tahkikata başlanılmıştır Kum amelerinden İsmail tramvayla Beşiktaştan geçerken at- lamak istemiş, fakat muvaffak ola mayarak düşmür, başından yaralan- ter. Tabanca ile cerh Cıbalide bıçakçı Alâettin mahalle kalçasın- dan yaralamıştır. Mecruh tedavi al. tıma alınış, carih kaçmıştır. Bir çocuk ağaçtan düştü Kasımpaşada Piyalede — oturan helvacı Yunusun oğlu 8 yaşında Mu harem çitlenbik ağacından düşmüş, ağır surette yaralanmış, Etfal hasta- nesine kaldırılmıştır. içimde, münakaşa etmek üzere toplanmış bir ka- labalık bulunduğunu hissede- rim; bazan çıngirağı çalmak, şapkamı giymek, celseyi bıra- kıp gitmek isterim. “Benim ka naatim ne umurumda!,, (Di. vers, s, 11-12). ... Fransiz edebiyatının, öteden beri başlıca vasıflarından biri ruh tahlillerine her şeyden zi- yade ehemmiyet vermektir; nun içindir ki şiir o az ve hele destani şiiri, Chanson de Ro- land ile Hugo'nun bazı parça- ları müstesna, hiç yok gibidir. man, tiyatro ve “essai,, de da- ima ön saflarda gelmişlerdir. Andrö Gide, bunun için, en balis Fransız muharrirlerinden dir; yazılarında hayali okşıya- cak, heyecan verecek parçalara tesadüf etmek pek müşküldür. Üslübunda, kulaktan © ziyade vine kafada hitap eden bir a- : | | Emlâk Thtilâfi Bitarafların kararı ile hailedilecek Muhtelit mübadele komisyonun- daki Başmurahhasımız Şevki Bey ahiren bitarafların hakemliğine ba- vale edilen inde olunacak emlâk ih- tilâf: hakkında dün şunları" söyle miştir — İki taraf noktayı mazarlarıma ait esasları bitaraf delegelere bildir- mişlerdir. İcap ederse daha fazin izahat ve- recekler ve mesele Ankara mukave lesinim dokuzuncu maddesi mucibin ce bitmrafların kararile intaç edile cektir, Etabli vesikası tevziatı devam 6- diyor. Çok müracaat vardır. Günde 30 - 40 kadar aile mürnesat etmek- tedir. Bu tevzint bir müddet daba devam edecektir." Son yirmi iki gün zarfında 1000 kadar etabli Rum müracaatta bulun muştur, Mezunen Avrupada bulunan bi- taraf deleye M. Anderson — burün şehrimize gelecek ve kendisinin işti rakile bitaraflar heyeti toplanarak emlâk meselesini görüşeceklerdir. Bono tevziatı devam ediyor Dün de Gayrimübadillere bono tevziatına devam edilerek (725 ten 756 ncı numaraya kadar sırası ge lenlerin bonoları verilmiştir. Bugün de daha 25 numaranın bonoları tev si edilecektir. $ Gayrimübadiller idare (heyeti dün ekseriyet olmadığı için toplana- mamıştır. Takdiri kıymet (o kamisyonuna gelen Yunan emlâki histelerinde bir- çok binaların muhtacı tamir ve ha- rap olduğu kaytleri gayrimübedille- ri endişeye düşürmüştür. Diğer taraftan bonoları yok baha sına toplıyan muhtekirlerin faaliyeti berdevamdır. Bunların karçısmda cemiyet sa- dece seyirci vaziyette kalmaktadır. Cemiyetin son teşebbüslerine hiç bir cevap yoktur. Attı kişilik Otomobitler'de.. On kuruşa müşleri taşımak isteyorlar Ucuz yolcu nakliyatı şoförler komitesi Ankarı racaatına henüz Cevap gelmemesini gönderdiği istidanın kaybolmasma hamletmiş ve şehrimizd | Ankara şoförler cemiyı ri B. vasıt de karar vermiş Hayri B. ikinci istidayı yarn An- karaya götürecektir. Şoförler Ankaradan cevap alınca derhal ucuz servislere başlıyacak lardır. ftar bulunan eisi Hay- In teşebbüsünü teki- » başka bir İsem şoförler büyük otomobilleri de bu işe tahsis etmeli ve adam © başına on kuruş alarak işletmeğe karar ver mişlerdir. Bunlar, bu büyük otomo- billerin ne otobüs, ne de nim oto. büs olmadığı cihetle © belediyenin müdahale edemiyeceğini söylemek. tedir. İtalyan - Türk turing komitesi Italya ile Türkiye arasında turizm teşkilâtının tevsiine çü- lışmak üzere, bir İtalyan - Türk komitesi teşkiline karar veril. miştir. Komite senede bir defa olmak üzere, her defasında s1. ra ile bir Türk Ve bir İtalyan şehrinde toplanacaktır. imeler her gün kü kelimelerdir. Okuduğunuz zaman bir büyük muharrir ya- zisı olduğunu *“fariketmezsiniz. Fakat dikkatlice bakın: bazan |bir tek kelimenin yeri, cümle ye hiç ummadığınız “nüance,, lar vermiştir. San'at, kelimele- re bir fikrin bütün ivicaçlarını ifade ettirebilmekse, Andre Gi de en büyük san'atkârlardan. dır. San'ati hiç bir şeye âlet et- | miyen Andrö Gide her şeyi, bü tün bisleri MA €sir etmiştir. Daima kendini tahlil etmekte. dir; çünkü içinde bulacağı en ufak şeyden bir san'at eseri çı. karacaktır. Bir kitabında “sa- mimiyetle samimi,, (sincöre- ment sincöre) olmaktan bahse- der, Fakat bu samimiyet, yal- nız kendinden, o kendine olan islerden dışarı çıkmamak için değildir. Bilâkis, her şeye kar. şı tecessüsü vardır. Yalnız her hissi, her heyecanı kendinde de İnemek ister. Bunun içindir ki Belediyede 3üncü Taksi Yeni tip kararlaştı- rlmak üzredir Belediyenin yapmakta oldu- ğu uç numaralı taksi tipi kı laşmak üzeredir. Bu nevi tal lerde entrenin 4 kuruş olma; kabul edilmiştir. Şöfrler bu ü- çüncü taksi nev'ini muvafık bulmamaktadırlar. Uzun mesa felerde bu taksinin zararlarını mucip olacağını iddia etmekte- dirler. Belediye bu şikâyetleri tetkik etmekle beraber on kuru şa bir adam esası hakkındaki teklifleri kat'iyyen nazarı dik- kate almayacaktır. Ortaköy yolunda yıkılan duvar Ortaköy tramvay yolunda üç sene evvelki şiddetli kışlardan yıkılan büyük o dıvarın enkazı Dın hâlâ yol üzerinde durması belediyenin - nazarı dikkatini celbetmiştir. Bu taş ve toprak yığınları yol üzerinden kaldırı- lacaktır. Yıldıza giden yol Yıldız sarayına giden ş0se- nin tamiri bitmek üzeredir. Or. taköyde Balkan konferansına iştirak edecek murahhasların girip çıkacakları Mecidiye ka- pısımın tamiri bitmiştir. Fazla yolcu alan otobüsler Taksim ile Beşiktaş arasın. da işleyen otobüslerin bilhassa cuma günleri ve akşamları faz- la yolcu aldıkları görülmüştür. Belediye bu hususta bir ihtar yapacaktır » Yanlış numaralar tashih edilecek Numerotajın tashihi takar- rür etmişti. Bu tashihatm tah- riri srusakkafat ile birlilde ya> pılması muvafık görülmüştür. Belediye keyfiyeti alâladarlara bildirmiştir. Otobüs durak yerleri Otobüs talimatnamesi muci- bince otobüslerin durak ye: rinden başka yerde durmaları İ memnudur. Belediye durak yer leri için lâzım. gelen levhaları | yaptırmağa başlamıştır. İngi sefaretinin ye- timlere yardımı İngiliz sefareti, Türk yetim çocukları menfaatine sefarct ko nağında müsamere tertibi için müsaade istihsal etmek üzere Vilâyete müracaat etmiştir, Mü sâmere en yeni İngiliz eserlerin den iki piyesten mürekkep olup 22, 24 ve 25 teşrinievvel gece- leri verilecektir. Temsiller içi mere biletlerinin yirmi beş lira- lık olması muhtemeldir. “subjectivisme,, kokusu vardır. Mistik Alissa da, o cemiyetin her türlü kolaylıklarından biba ber Lafcadio da, hep Andr& Gide'dir; çünkü o, insanın her hâline alâka gösterir, hepsini tatmak ister. Goethe: “ bilmek,, der; Gide'in de istedi- ği budur. : Hakiki san'atkâr, İ kendini başkasının yerine koya bilendir; Gide daima bunu yap mıştır. San'ati de, ilmi de meydana getiren tecessüstür. o Gide her şeyi anlamak ister; © her şeyi meydana çıkarmak ister, Ken- dini de, en gizli | köşeleri ile gösterme kister, le grainne meuri,, ismini veri batıra- tı, yazılması bir insan için en zor olan o kitaplardan biridi çünkü onda muharrir çırçıplal tır, Gide böyle zaaflarmı, bata- larını niçin ifşa ediyor? — Sırf san'at için. San'atinin kı da, şahsının bile © ehemmiveti ayı Darülfünun Gazetecilik Mektebi Darülfünunda bir mektep açılıyor Yüksek gazetecilik mektebinin nası tekarrür etmiştir. Mektep Darülfünun teşkilâtr içinde İ ve doğrudan doğruya emanete mer- but müstekil yüksek bir müesesse halinde teşkil ve idare edilecektir. Darülfünun emaneti bu hususta tetkikata devam etmektedir. Mekte bin ayrı bir idaresi ve bütçesi olman yacak, mevcut kadro ve bütçe ile i- dare okunacaktır, Mülddeti tahsilin iki sene olması muvafık görülmekte” dir. Ders programları tesbit ; edil. mek üzeredir. Dersler muhtelif fa- kültelerde tedrisatta bulunan muh- telif müderrisler tarafmdan Darülfü | mun binasında tahsir edilecek bir dershanede verilecektir. Mektebe bise mezunları kabul e dilecektir. Ancak bu sene mektebin ilk açılması ve miktarı kâfi talip ol- maması ihtimalinden .dolayı halen meslekte bulunan gazetecilerin de kabul edileceği anlaşılmaktadır. İ Karadenizdeki Kaza Millet vapuru bir kaza geçirdi Alemdar zadelerin Millet vapo- runun dün Ayancık ile İnebolu ara- sında Çatal zeytin mevkiinde şaftı | kırılmıştır. Vapur © Yelkencilerin Samsun vapuru vasıtasile Sinoba gekilmiş, İstanbuldan da Kalkavan zadelerin Adalet vapuru Sinoba tah ni alıp cumartesi günü getirecektir. Millet vapuru da İstanbulda ta- mir edildikten sonra seferlerine baş- İıyacaktır. Nüfusça hiç bir kaza ve tehlike yoktur, Ker şak Mah kemelerde “Şeytanın Kızı,, Muharriri Beraet etti Şeytanın kızı ve Arzu ile Kamber isimli hikâyeleri müstehçen mahi- yette görülen Muharrem Zeki Bey- le bu hikâyeleri baran ve neşrini te- İ min eden Yusuf Ziya Aziz ve Kö- mil Beylerin ikinci ceza mahkeme- since beraetlerine karar verilmiştir. Müstehcen şarkılar Müddeivmumilik hayâsızça ve müstehçen bulduğu bir şarkmın ta» ganni edilmesini ve plâklarının âle- en çalınmasını menelmiştir, Bu şarkı “Sarsam kolumu boynu İ na... isimli şarkıdır. Tebligat hilâ- fına bu şarkıyı taganni eden ve plâk larin âlenen çalanlar bakkında ce za kanununun 428 inci maddesi ah- kimu tatbik edilecektir. Bu madde kanuna muhalif hareket edenlere bir aydan altı aya kadar hapis ve 30 li- radan elli liraya kadar para cezası verileceğini âmir bulunmktadır. Tokyo maslahatgüza- rımız bu sabah gidiyor Tokyo maslahatgüzarı Nebil Bey bu sabah Goydekspresin Viyana vapuru ile mahalli me- muriyetine hareket edecektir. Nebil Bey Şerburg tarikile A- merikaya ve oradan Yokohama ya uğrayarak Tokyoya gidecek yok. Bu derece fet ni ondan evvel kimsede görülme- miştir, Andrâ Gide bir üstat değil, bir örnek, bir kahramandır. Her şeye, o herkese rağmen kendisinin ne olduğunu, harici nasıl göründüğünü o gösterdi. Etrafındakilere kendinden bir şey bahsetmedi; onlara kendi kendilerini bahşetti. Gide gel- meseydi Fransız edebiyatında sadece bir kaç güzel kitap ya- zılmamış olmakla kalmazdı, bü tün bir kol eksik kalırdı. Bu kola bilmem nasıl bir i- sim vermeli? Onun baş vasfı, bem enfüsi, hem de afaki: ol- masıdır, Bu muharrirler kendi İ kendilerinden bahseder, fokat romantikler gibi (o öğünerek, müsamaba © göstererek değil. Kendi kendilerini, sanki hari bir cisim gibi tahlile çalışırlar. Fakat Gide yalnız bir cere- yanın adamı değildir. Her han | gi cereyandan olursa olsun, bu- günkü Fransız muharrirleri BİYE va Maarifte Divan Toplanıyor Bu içtima fevkalâde addedilmektedir Darülfünun divanı pazar gü- nü içtima ederek, bazı mesele- leri müzakere edecektir. Diva- nın bu içtima fevkalâde adde- dilmektedir. Bu içtimada bszr mühim noktaların mevzuu bah- solacağı anlaşılmaktadır. Bu hu susta alâkadarlar şimdilik mek tum davranmaktadırlar. İçtima da Ağaoğlu Ahmet Beyin mü- derrisliğe intihabı da tetkik edi İecektir. Rasim Ali B. meselesi Tap fakültesi müderrislerin- den Rasim Âli B. fakülte.mec- isinin kararı ile müderrislikten ihraç edilmişti. Bu hususta Şu- rayi Devlet ve Maarif Vekâleti henüz kararlarmı vermemişler. dir. Vekâletin bir kaç gün vel göndermiş olduğu Darü| Dun kadrosunda Rasim Ali B. dahildir. Rasim Ali B. bu vazi- yet üzerine derhal Ankaraya gitmiştir. Mumaileyh vaziyeti orada takip edecek ye bir an 68 vel intacı için çalışacaktır. Ra- sim Ali B. vazifesine devam et- mamakla boraler. kadroya de hil olduğu için maaşmı almak- tadır. Fakat Şurayi Devletin ve Maarif Vekâletinin mumae- ileybi fakültesine iadeye karar verip vermeyeceği henüz ma- Mim değildir. Fen fakültesine bu sene rağbet var Bu sene Fen fakültesine fez- la rağbet vardır. Şimdiye kadar müracaat edenlerin mikdarı iki yüzü müteavizdir. Bu yekünun dört yüze baliğ olacağı çok ü- mit edilmektedir. Kıbrıstandan iki talebe gelerek Fen fakülte. sine girmişlerdir. Ecnebi ve e- kalliyet liselerinden mezun o- lan bir çok gençler de bu sene Fen fakültesine ( girmişlerdir. Eczacı, dişçi şubelerile Tıp fa“ kültesine daha ziyade talip var dır. Bu sene askeri hiselerden kaç kişinin Darülfünuna girece ği henüz resmi liste gelmediğin den malüm değildir. Askeri kimyagerlör Müdafsai Milliye Vekâleti şimdiye kadar ihtiyacı olduğu kimyagerleri sivil kimyagerler den intihap ediyordu. Müdafaai Milliye Vekâleti bu sene aske ri kimyager yetiştirmek üzere Fen fakültesi kimya enstitüsü. ne askeri lise mezunlarından ve kâletin kendi hesabına okutul- mak üzere talebe göndermeğe başlamıştır. Bu talebe askeri doktor ve eczacılar gibi mek» tepten yetişeceklerdir. Mektep kitapları Devlet Matbaası mektep ki- taplarınn tab'ını tamamen ik- mal etmiş ve tevziata başlamış yoktur ki onun tesiri | altında kalmış olmasın. Komünist da- da cereyanından milliyetçi mu bhafazakâr şairlere; Yahudi Je- an-Richard Bloch'tan katolik Charles du Bos'a kadar hepsi bu protestan terbiyesi görmüş, fırkasız ve dinsiz ( san'atkârım peşindedir. Vakıa en ağır uğrar; fakat dikkat cum edenler daima, uğraşmakla beraber, dini, seti veya her hangi | bir şeyi san'atten üstün görenlerdir. hücumlara ... Şimdiye kadar Andre Gide in hiç bir yazısı türkçeye ter. | cüme olunmadı; her halde ben görmedim, Bürhan Ümit, “La porte ötroite,, isimli romanı yakında “Dar kapı,, ismile neş redeceğini söylüyor. Muvaffak olursa, edebiyatımıza çok bü» yük bir hizmeti dokunacaktır. Nurullah ATA