19 Ekim 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

19 Ekim 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

son Ekonomi Deniz Ticaret filo muzda inkişaf.. “ilomuz 215 parça ve 102,784 safi ton hacmindedir.. Ticaret odasınca yapılan bir istatistiğe nazaran son bir a; da deniz ticaret filomuz 918 sa- fi ve 1328 gayri safi tona art- muştır. Bununla beraber, tono- ları beşten yukarı tonada epey ce miktar yekün :* motörlüler de vardır. Bunlar da deniz tica retimizde ehemmiyetli bir mev ki işgal etmekte hattâ mücavir ecnebi limanlara seferler yapa- rak, harici ticaretimizin inkişa- fına vesile olmaktadırlar. Bu istatistiğe nazaran deniz ticaret filomuz 215 Oo parça ve 102,784 safi ton hacminde bu- lunmaktadır. Nakliyat ücretleri 1931 senesinde beynelmilel navlunlar çok sukut etmişti ir. irketleri bu sukutu endişe ile | takip etmekte ve mâni olacak tetbirleri ittihaz için müzake- ratta bulunmaktadırlar. Beynel milel bahri konferans (o bu işle bilhassa meşgul olmaktadır.Bu yüzden bir çok vapurlar bağ- | lanmış birçok teşekküller faa- liyet sahasından çekilmişse de gene buhranın izalesi kabil ola mamıştır. | Bu beynelmilel ( konferans bu hususta Türk vapurcular bir, liğinin fikirlerini de sormuştur. Beynelmilel navlun fiatlı nin esaslı surette ( tesbiti için çalışılmaktadır. 340 vapur kömür aldı Yapılan bir istatistiğe göre - geçen ay havzai | fahmiyeden 340 vapur kömür almış veya yuklemiştir. Bu gemilerden Türk vapur- ları 33,360 ton kömür yükle- miğler ve 4.720 ton ihrakiye 0- larak almışlardır. 11.604 ton da ecnebi gemi- leri ihrakiye olarak almıştır. Bir istatistik Gelen o malümata nazaran Poliste Kaçak Balık Balıkçı hakkında tah- o kikat yapılıyor memuru Şerif dan çevilerek kaçak olan halkla ri mat memurlarına teslim — edilerek Anta. van hakkında tahkikata başlanmıştır. Niçin yaralamış? yar bamallardan Süreyya yük taşmak kai muş Süreyya Salihi sustalı çakı ile gözünden yaralamıştır. Parayı almış Taksimde Sakırağacı caddesinde has akin garson Rozolton Taksim stomabil taksi mâhallinde 10 liralık bo: durmakta iken şoför Salâhattin, Nuri bir arkadaşı parayı alarak kaçmıştır. Yankesici Asma altında geçmekte olan Süleyman Mehmedin yankesicilik suretile tarafından 29 lirası çalmış ve yakalan» A.. kadıncağız Saadet hanım isminde bir kadın Sirkecide düşerek başından a Bir cihayet dn kanlı bir ci- da yaralanmıştı Meşrutiyet mahallesinde Kelek sokağm da oturan Necati ve arkadaşı Maharrem Efenililer dün akşam Pangalti tiyatrosu ma gitmişler, orada Halil ve şoför Hasan isminde iki kişi ile hiç yoktan ağız kav gana başlamışlardır. Bir uralık kavga Yatışmış, tiyatro bitmiş, seyirciler saka ön dağılmışlar ve Necati ile Makarrem 1931 senesi ilk nısfında Yugos lavya'nın gerek ithalât ve ge- rek ihracatında büyük bir tena kus görülmektedir. Bu hale göre ihracat 8,5 milyon İsterlindir. İthalât ise 9.5 milyonu bulmuştur. Üzüm satışı Mevsim iptidasından Li teşrini- evvel 1931 tarihine kadar | İzmir borsasında 10,013,453 kilo üzüm sa tılmıştır, Geçen sene ayni tarihte satış, 19531908 ve 1928 da 30,226,713 kilo idi. Son hafta borsa üzüm fiati 30 - 58 kuruştur. Geçen sena ayni tarihte 14 - S1 evvelki sene 20 - 65 kuruştur. Son hafta zarfında İzmirden ec- nebi memleketlere vaki üzüm ihra- catı 1,387,014 kilodur. Mevsim iptidasmdan 11-10-931 tarihine kadar vaki ihracat isel0229 ton, 445 kilodur. Geçen sene ayni tarihteki ihra- cat 16,209 bön 393 kilo evvelki se- ne 20,434 ton 529 kilo idi. Mevsim ipti nievvel 931 tari borsasında 10,5: tılmıştr. Geçen ayni tarihte 13,901,295 kilo wwelki senede 15,223,968 kilo incir satılmıştı. Son hafta borsa incir finti 10 - 35 kuruştur. Geçen sene ayni tarih. te 7 - Ti, evvelki sene 5 « 55 kuruş- tu, Son bir hafta ihracat 1,561,273 kilodur. Mevsim iptidasmdan 11-10-931 tarihe kadar vaki ihracat 10527 ton 566 kilodur. Geçen sene ayni tarihte 12,762 | ton 44 kile: evvelki sene | 13,660 ton 73 kile idi. Altın, Amerikadan kaçıyor NEVYORK, 17 A.A. — 21 ey- lülden beri Amerikadan çekilen al- tm miktarının 607 milyon | dolara iğ olmuş olduğu söylünmekte. dir. Bu hafta zarfında, muamelâtn | miktarı 213 buçuk milyona çıkmış olup bunun 114 milyonu Fransaya gönderilmiştir. Binnetice, teahhu- data nazaran ihtiyat akçelerinin yüz | desi bu hafta yüzde 618 e düşmüş tür, Bir sene evvel yüzde 809 idi, Istanbul Telefonları Otomatik telefonlar nasıl ve ne zaman işleyecek ? 29 teşrinievvel günü akşam sa. at on buçuktan itibaren İstanbul ciheti telefonları işlemeğe | başlıya- caktır.Santral memurlarından birkıs me çıkarılacaktır. Rehberde aranılıp ta bulunmıyan numaraları sormak için Ol çevrilecek ve karşıya çıkan matmazelden matlüp numara isteme. cektir. Telefona arız olan her hangi bir bozukluğu haber vermek için de 05 çevrilerek malümat verilecektir. O- tomatiik tesisat yalnız İstanbul cihe- tine münhasır olduğundan İstanbul ihetinden aranan mumaralar için ey velâ iki rakamı ve bilâhare istenen numaralar sırasile çevrilecektir. Büyükdere, Kartal, Büyükada, Paşa bahçe, Erenköy, Tarabya ve Bakır. köy merkezlerinde ise evvelâ 8 ra- kamı çevrilecek ve karşıya o çıkan matmazelden Heybeli 45 ve yahut Kandilli 26 tarzında numaralar iste necektir, Ankara ve Sofya hatlarına da abonesi olanlar bu şehirlerden > görüşmek istedikleri zaman 03 rakamlarını çevirdikten sonra gö rüşmek istedikleri şehir ve numara. yı karşılarındaki ratmarele bildire- ceklerdir. nana * | de evlerinin yolunu tutmuşlardır. Fakat yarı yolda arkalarından gelen şoför Ha- sanla Halil bu iki arkadaşa tecavüz et mişler, neticede ikisi de #nstale brçakları nı çekerek Necati ve Muharremi yarala» maşlardır. Muharrem birar sonra Eval hastane. sinde ölmüştür, Necatinin yarası da teh- Hikelidir, ihtilaflar Bono Tevzii —en Dün de tevziata devam edildi İ Dün Gayrimübadillere, 1011 ! dun 1045 sıra numarasına ka- dar müracaat edenlere bonola: rı verilmiştir. Takdiri kıymet muamelesi biterek karar alan istihkak sa- hiplerine ait tevziat bu hafta | sonuna kadar ikmal edilecek- tir. Müteakiben sırasında gelmi yenlerin bonoları tevzi edilecek tir. Tevziat bitirildikten sonra 2 İzmirdeki Yunan emlâki mü- zayedelerine başlanacaktır. bitirilmemiş olan 300 kadar Gayrimübedile ait bonolar verilinceye kadar mü- zayedeler tehir edilmesi için alâkadarlar müracaatta bulun- muşlardır. Müzayedelere teşrinisani or- talarında başlanması muhte- mel görülüyor. Fakat Ohenüz müzayede günü tesbit edilme- e Bunun için tevziatm bitmesi bekleniyor. Vali Bey Bugün Ankaradan iş ve Belediye reisi Muhiddin Be | yin bugün şehrimize ( avdeti beklenmektedir. Muhiddin Bey, Ankarada Dahiliye Vekili Şükrü Kaya ve Nafia Vekili Hilmi Beyleri ziyaret etmiştir, Bu ziyaretler esnasında ter kosun mübayaası işinin görü- İ şüldüğü anlaşılmaktadır. Memlekette Meb'usların Tetkikatı Eskişehir meb'usu Emin B. Eskişehire giderek (— tetkikata başlamıştır. Emin Bey, Eskişe bir valisi ile pazar günü Mut- talıp köyüne giderek tetkikat yapmışlardır. Pazartesi günü akşamı, Halk frkasında bir içtima aktedil. | miş, bu içtimaa fırka erkâni i- le, Ticaret, Ziraat odaları reis- leri de iştirak etmiştir. Emin Bey, halkın, vilâyetin, umumi ihtiyaçları üzerinde, mevcut ze yatla gece geç vakta kadar has bühaller etmişlerdir. Salı günü meb'uslar, Vali Hakkı, Fırka reisi Osman, Ziraat bankası mü dürü Şevket Beylerle birlikte, mülhakata bir tetkik seyahatı- na çıkmışlardır. İlk merhale o- larak Seydigaziye uğramışlar, burada köylüler ve halk ile te- mas ederek ihtiyaçları tesbit- ten sonra, Mahmudiyeye ve Mahmudiyeden de Sivrihisara gitmişlerdir. Sivrihisarda bir gece kalarak orada'da halk ile | temas eylemişler ve bugün Mi- | halıççığa uğramışlardır. Meb'usların halk ile temas- larında, nazari dikkatı en ziya- de calip nokta, fahiş tahrir gö- ren erazinin yeniden tahriri, hu bubatın himayesi, buğday fiyat ların tesbiti, ticareti hariciye mizde lüle taşınm korunulma- nun tatbiki, Haydarpaşa: tm ücretlerinin tenzili, evkaf mukataa vergisinin tetkiki ol- muştur. e Adaya elektrik 29 Teşrinde ilk cereyan verilecek elektriği için Kartal adaya kablo ferşi hi- tam bulmuştur, 29 teşrinievvel Cümhuriyet bayramında Ada- ya ilk cereyanm verilmesi için çalışılmaktadır. e Muhavvile merkezlerinin tesisi tamamen Adi Mübadelede İki taraf ta son söz- lerini s öylediler Bir kaç gün içinde bitaraflar kararlarını tebliğ edecekler Muhtelit mübadele komisyo nu reisi M. Anderson dün ko- misyondaki Baş murahhasımız Şevki B. ile uzun bir'mülükat- ta bulunarak ihtilâfir meseleler hakkında izahat almıştır. M. Anderson dün akşaı muharririmize demiştir ki: “ — İki taraf ta, Türk otab- lilerinden istihkak sahibi bulu- manlara mahsus (150,000) is- bir lerini söylemişlerdir. Bu mesele bu hafta içinde in- taç edilerek bitarafların kararı iki tarafa bildirilecektir. Diğer 5 ihtilâf — ta kısa za- manda hal olunacaktır. Komis yonun bitaraf delegeleri, ko- misyonun işe başladığı teşrini- şimdiye kadar bütün yaptığı iş lere dair büyük bir rapor hazır lamağa başlamışlardır. Komis- yonun 8 senelik tarihi olan bu nihai rapor, muamelâlın tasfi- yesinden evvel bitirilerek Ce- miyeti Akvama gönderilecek- tir. Raporun sureti Türk ve Yu- nan hükümetlerine de tevdi e- dilecektir. Komisyon bütün iş- eri nihayet birkaç ay zarfında bitirecektir. İşleri tesri için bü ro içtimaları sıklaştırılmıştır. Yarın (bugün) birinci mal ro, salı günü (yarm) dördüncü büro, çarşambuya ie üçüncü büro toplanacaktır; i Beşiktaş kli bir çay Dün Beşiktaş jimnastik klöbü| Balkanlarda kendisine ve Türk mil | letine büyük bir muvaffakıyet ka zandıran Enverin | şerefine bir çay tertip etmiştir, Klüp bu merasimi yeni yaptırmış olduğu O binasında yapmıştır. Merasime o Cümhuriyet Halk fırkası umumi kâtibi | Recep Bey, Cevdet Kerim Bey, Tahran se Giri Hüsrev Bey, Tütün inhisarı mü 'dürü umumisi. "Behçet Bey, Man- yas zade Feridun Bey; Avni Bey, İstanbul meb'asu Ziyaettin Bey, Ihsan Namık Bey, muavini Cahit Bey, Maarif müdürü Haydar Bey, tütün inhisar müdür lerinden Hüsnü Bey, Kara Mustafa zade Ahmet B., Aziz Hüdai B.,spor cular, iler “bulunmuştur. Klüp büyüklerinden Abdülkadir İ Ziya B. hazirunu selâmladıktan son ra Envetin büyük muvaffakıyetini bir daha zikretti ve kendini misa- Girlere takdim etti. Bu arada Olimpiyat — reecmması büyük sporcuya bir kupa hediye et- ti. Sonra bu branşla memleketimiz. de yegüne meşgul olan o Beşiktaş klübünden Ahmet © Fetgeri Beyin kerimesi Suat (o Hanımla yine aynı klüpten Neriman © Hanım bir gösteriş müsabakası © yapmışlar ve Suat Hanım tarafından kazanılmeş- ter. Bundan sonra senelerden beri ye tiştirdiği ve onun bu büyük muvaf- fakiyetinde hiç şüphesiz e en büyük i taşıyan öslerim federe. Fuat Bey kardeşi En. verle bir gösteriş müsabakası yaptı ve neticede Balkan şampiyonu En- ver kazandı. Ondan sonra hazırun gayet gü- zel hazlanmış olan büfede ikram edildiler. Ve bu güzel spor içtima çok samimi bir hava içinde bitti. Diğer maçlar ISTANBUL, 18.A.A.— Bugün Taksim #tadyomunda iki futbol maşı yapıldı. Bi- ri Fenerbahçe birinci takımıyle, İtalyan kulübü birinci © takımları arasında, diğe- Sefsin takımıyle Şişli ermeni ku inci takımları rasında idi, Birinci oyun Seyri Sefnin ile Ermeni Çok memnuniyetle söyle- mek isterim ki yeni bir ihtilâf yoktur.” Bitaraf delegeler, Türk etab lilerine ait 150,000 isterlinin tevziine müteallik ihtilâf hak- kında kararlarmı ittihaz etmiş- lersede henüz tarafeyne tebliğ edilmediği için ketumiyet mu- hafaza edilmektedir. Bu meselenin sür'atle halli, alâkadarlardan muamelesi bi- tenlere bugünlerde tevziat lanmasını temin edecektir. İlk listeye 25 kişinin dahil olduğu anlaşılmıştır. Garbi Trakyadan gelen dokuzuncu tali komisyon Türk delegesi Fuat B. dün ko- misyonda bu tevziat nisbetleri- nin tesbitile meşgul olmuştur. Bu nisbet dahilinde 150,000 is- terlin Türk etablilerine dağıtı- lacaktır. Fuat B. Garbi o Trakya'da henüz yerlerine yerleştirilme- miş olan 15 kadar köy halkı nın bir an evvel köylerine iade- si meselesi hakkında da heyeti murahhasımıza izahat vermiş- ör. Bu Türk köylülere hakları- nın iadesi hususunda Yunan he yeti murahhasasile mutabik ka lındığından yakında bunlar köy lerine yerleştirileceklerdir. Garbi Trakya umumi valisi Ceneral Kalogeras bu işleri kolaylıkla yapılması / için komisyona yardım edeceğini bildirmiştir. übü rde çay Enverin şerefine dün &lüpte verildi Kulubü arasında idi. Seyri Sefain takımı oyunun bidayetindan sonuna kadar ha kim bir oyun oynayarak oyumu 1-4 gali- biyetle bitirdi. İkinci oyun, Feüarbahçe (birinci takı- mı ile İtalyan birinci takımları arasında idi. Fanerbahçeden Zeki, Mehmet Reşat, Fikret eksikdi. Onların yerine ikinci ta- kım oyuncuları konmuştu :. Fener takımı, birinci haftayımda umumiyetle hâkim oy. madı ve Cevadın ayağile iki gol attı. İ kinci haftayımda ise ayni hakimiyeti mu- hufuna etti. Ve devrede İtalyanlar bir sayi kaydet # muvaffak oldular. Fe mer takımlı yine Cevatın o ayağiyle buna mukabele ederek oyumu (1-3 galibiyetle bitirdiler, İçtima ANKARA, 15. A.A.— İdman cemiyet: merkezi 28 teşrini Maarifte Esat Be; ..7e Gidiyor Maarif vekili Esat B. dün şehrimizdeki bazı liseleri teftiş etmiştir, Vekil B. bu akşam An karaya &vdet olacaktir. Nümune dersi Küdıköyünde Gazi ilk mekte binde bütün albabe hocalarımın ia üreleile Gir müzmmisiy deli vel rilmiştir. Derste Maarif erkânı da hazır bulunmuşlardır. Mual limlere alfabe tedrisatı hakkın da izahat verilmiştir. Tedrisat vergisi İlk tedrisat vergisinden def terdarlık memurlarınm aldığı ikramiyenin Şurayı devletçe ia desine karar verilmiştir. Belediye hukuk işleri müdür lüğü henüz kararları alamadı- ğından dava açılıp açılmayaca- nı Dahiliye vekâletinden sor- muştur, ila halle Şehir meclisi Açılıyor. Meclis 1 eeriniiniide hazırlıklara Şehir mec lisi birinin reis vekili Sadettin Ferit B. demiştir ki: “— Şehir meclisi kanunen ilk içtimamı © bir teşrinisanide yapacaktır. Hesabı kat'i rapor- ları hazırlanmaktadır. İlk içti- malarda müzakere © edilecek müstacel meseleler tetkik edi- lerek ruznameye ithal edilmek tedir.” Kartaldaki etler Pendik, Kartal ve Maltepe belediye hudutları haricinde ol duğu için buralarda satılan et- ler mezbahada kesilmemekte- dir. Bunun için 30 - 50 kuruşa et satılmaktadır. e Bu etlerin gayri sıhbi olduğu ve bayat et ler satıldığı iddia edilmektedir. Burada da halka iyi et yediril. mesi için bir şekil düşünülmek tedir, Zabitai belediye Zabıtayı belediye memurls- rınm adedi az olduğu için poli sin beledi işlerde de muavenet etmesi tekrar kaymakamlıkla- ra tamim edilmiştir. Mahkemelerde Hakaret Davaları Kasımpaşada aşçı Hüseyin) Efendi, polis Hüseyin Efendiye ha- karete bulunduğundan dolayı ikin- ci ceza mahkemesinde rüyet edilen! muhakeme netieesindeHüseyin « di bir ay hapse ve 30 lira o oerâyi nakdiye mahküm edilmiş, fakat yir- 25 yün hapse ve 25 lira cezaya ten- zil edilmiştir. 2 — Galip isminde biri itfaiye ö- sünden geçerken itfniye | efradma hakaret ettiğinden dolayı birinci ce| za mahkemesince bir ay © hapse ve| 30 lira cezayı nakdiye mahieüm edil miştir. Mübaşir imtihanı Müaşirlik içim müracaat (etmiş olan 200 ü mütecaviz efendinin im- tihanları bugün saat 11 de Adliyede icra edilecektir. Bunlardan kazanan «fendilerden bir kısmı o münhallere almacak diğerleri de münhal vuku buldukça sira ile almacaktır. Bakırköye Otobüs Otobüsçülerden bir grup Bele- diyeye müracaat (o ederek Sirkeci - Bakırköy arasmda otobür İşletmek için müsaade almıştır. Grup bu hat için şimdilik (15) otobüs tahsis ot- miştir. Bu otobüsler için © Sirkeci, Beyazıt, Aksaray, Yedikule, Gazlı. çeşme ve Bakırköyde istasyonlar yapılacaktır. Grup fiat listesini Be- lediyeye vermiştir. Fen işleri Müdür lüğü verilen listede Sirkeci - Bakır- köy için gösterilen (20) © kuruşu (17,5) kuruşa indirerek tasdik için daimi encümene varmiştir. Tarife bugünkü daimi encümende tetkik edilecek ve otobüsler bu hafta için- | Çünkü Darülfünunda Yeni bir Müessese! Tıp fakültesinde Fizi- yolojiya enstitüsünün küşat resmi yapıldı Dün sabah saat 10,30 ta Haz | darpaşada Tıp Fakültesinde ye niden inşa ve tesis edilen Fizio | lojiya Enstitüsünün küşat res- mi İmiştır. Resmi küşatta | Maarif Vekili Esat Bey D. fünun müderrisleri ile doktorlar ve sair zevat hazır bu lunmuştur. Resmi küşatta ens. titü müderrisi Kemal Cenap B. enstitünün teşekkülü ve bu şu- e 35 sene evvel asistan ola- rak çalıştığını ve o zaman Şa- kir Paşanın nasıl ders vererek kıymetli tecrübeler yaptığını izah etmiştir. Kemal Cenap B. sözüne nihayet vermeden evvel enstitüye bazı alât (o ve edevat teberrü eden zevata teşekkür etmiş ve müessesenin küşadını Maarif Vekili Esat Beyden ri- ca etmiştir. Bunun üzerine Ma arif vekili Esat Bey © cevaben demiştir ki: “Kemal Cenap Beyim izah et- tiği tarihçe bana bazı ilhamlar verdi. Vazifeten ve şahsen ali: kadar olduğum ilmi aczime rağ men bir münasebet muhafaza etmek o emelindeyim. Kema! Cenap Bey söze başladığı za- man aciz şahsımdan da bahset. tiler. e Cümhuriyet devrinin memleketin her sahasında te min ettiği çalışma vasıtaları es kisinden kat, kat fazladır. Ker dilerine bu hususta muavenet- leri geçen Darülfünun ve Fa- külte reislerine teşekkür ede rim. Büyük Gazi Hazretlerinin di hayatta kabil istimal ve isti- fadeli bilgiler hazırladınız. Fa- külte bu eserle hem şayanı tek rik ve hem de şayanı taktirdir. ilmi ihtisasa götüren bu eser vücude gelmiştir. Her hangi bir eseri teşkil etmek ko laydır. Fakat asıl ondan bekle nen iş bugünkü şerait içinde a- zami randmman vücude — getir. mektir. Bu müessese Fizioloji tecrübeleri için hazırlanmıştır. İhtisasa gitmiyen bir ilmin bi- ze faydası yoktur. Bu (şerefi bendenize tahmil buyururken şu kanaatı besliyorum. Her gü nümüz memleketin (taalisine hizmet edecek ve her o gelecek günün bugünden azami dahs kuvveti olacağını tahmin ede rek emrinizi ifa ediyorum diye rek kurdeleyi kesmiştir. Davetliler müesseseyi gez #mişler,Kemal Cenap B.vekil B. ye enstitüdeki alât (o hakkında malümat vermiştir. Resmi kü- şattan sonra Maarif vekili Esat Bey fakültenin bazı lâboratuar larmi gezmiş ve gördüğü inti- zamdan dolayı Fakülte reisime teşekkür etmiştir . Asım Bey geldi de çalışmıya başlıyacaklardır. Bun-| ile lar sabah ve akşam birer çeyrek fa sıla ile Sirkeci ve Bakırköyünden hareket edecek ve gece saat (2) ye kadar da nöbetçi otobüsü bulundu- ralacakt Malüllere ikramiye Malâller ile Şehit yetimlerinin ilkrami yeleri 20 Teşrinievvel 831 tarihinden iti- beren berveeki gekilde tesviye edilecek ir. İ — Tevsiat 2110.881 Çarşamln gö- ali başlanıp 4 ay devam edecektir. Bu müddet zarfında müracant etmeyenlerin bukları sakıt olacaktır. her halta cumartesi ve larile, senedi resmilerini ve hüvi rakalarmı ve tatbik — mülürl kıt'a Fotoğrafları birlikte getirilecektir. Yetlerinde senedi resmisi olmayanların maaş aldıklarını malmüdüriyetinden ikra müstahak © olduklarını ve olan makta bulunduklarını ve yahut 10 maaşlarını alarak alâkalarını kat ülevvin vessik ibraz etmeleri Tramvay müdürü İlki ay evvel mezunen Belçi ka'ya giden Tramvay ve Tünel şirketleri umumi o müdürü M. Kindorf dünkü ekspresle şehri mize gelmiştir M. Kindorf, / Şirketin yeni hatlar insaatı için tetkikat yap makta olduğunu söylemiştir. ASR AM AE var Haydarpaşa İSTASYONU YANGINI Hükümet ilevalikadar — sigorti kumpanyaları arasında mevcut ihti If ahiren muslihane bir surette hel iedilmiş ve — Maliye Vekâletin 2.000.000 (iki milyon) Türk Lin tazminat verilmiştir. Bu meyan& Türkiyada ifayı muamele etmekti bulunan AZLIANZ ve STUT” GARTER VEREİN Berlin'de üle€ sümul sigorta kumpanyası takridef 400.000 dört yüz bin Türk Liraf tediye etmiştir.