1 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

1 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

yetin Muhabir mektubu şehirlerimizden biridir) Gazetede çıktı Asırlarca susuz kalan Samsun en nihayet Moohzul suya kavuştu. Samsunun sahil manzarası SAMSUN: Birkaç gün de- vam eden havanın bırçınlığı ar tık sükünet bularak ortalık ba har günlerini hatırlattığı cihet le Samsuna gitmeğe karar ver dim. Fakat vapur bir türlü gel miyor ve bu tehirin sebebi de anlaşılamıyordu. Ha geldi ha- geliyor adayı dolaşıyor der- ken zifir gibi karanlıklar için- de Cümhuriyet vapuru bir de- niz âlihesi gibi nurlarmı saça- rak ve davudi sesile vürudünü ilân ederek limanın rakit sula rı içine demirini attı. Herkes- ir telâş bir sevinç vardi. il yolcusu teşyi ve ki- misi de onları istikbal için ko- şuyorlardı. İskelenin üzerinde kesif bir kalabalık hasıl oldu. Burada Seyrisefain vapurları- mın geldiği günlere (Bayram) diyorlarmış! Çünkü bir hafta mütemadi bir sükünete dalan liman o gün canlanıyor ve sa- hillerinde sükünet hükümfer- ma olan (o parklar ve iskeleler insanlarla doluyor ve herkes evini terkederek sahillere koşu yor! Samsundı Yeni Samsun valisi Salim Beyefendi henüz buraya gel- miş ve faaliyete başlamıştır. Mumaileyhi Karstan tanırım. Vatanımızın en mühim ve en <esim vilâyetlerinden birisi o- lan Karsın hüsnü idaresinde gösterdiği muvaffakıyetten do İayı müteaddit defalar vekâ- letçe takdirnamelerle taltif buy rulmuş olan Salim Beyin Sam sun gibi feyyaz bir vilâyette de tamamile muvaffak olması nı temenni eyleriz, Vali Beyle mülâkat Kırk kırk beş © yaşlarında tahmin olunan Vali Salim Bey ber zamanki mütebessim çeh- resile ve büyük bir nezaket ve iltifatla beni kabul eylediği za man kendisini pek neş'eli bul dum. Ve bir sene içinde saçla rının biraz daha beyazlandığı- nı gördüm. Salim Bey mesai arkadaşlarını pek beğendiğini ve onların kiymettar muave- netlerile vilâyetin daha ziyade terakki ve inkişafına muvaffak olacağı ümidinde bulunduğunu ve beniz etrafına bakacak ka- 2 yp geçmediğini ve vilâ- her cephesindeki tekâ- müle binaen bu seneki mesaisi ni yalnız maarifle sıhhat cep- helerinde ve bilhassa harebeye yüz tutmuş olan o Çarşamba - Terme yolunda teksif eyliyece ğini söylemiştir ki bu fikirle- rinde büyük bir isabet görül mektedir, Belediyede Samsuna gelir gelmez ilk i- şim belediyeye uğramak oldu. Belediye reisi Kefeli Zade Sa- mi Beyi makamında buldum ve saatlerce görüştüm. Sam- Sun belediyesi ehemmiyeti mah suseyi haiz bir müessesedir ve 27 âzadan mürekkep bir de şe hir meclisi vardır. Reis Beyin odasında beş on kadar kıymet Hi âzalarla tanıştıktan (o sonra fotoğraflarımızı aldırdık ve o gün açılma merasimi yapıla” ca > şehir meclisi salonuna Şehir meclisinde inkılâp ricalinin © portrelerile süslü duvarlar.. Nal şeklinde yeşil örtülü masaların etrafına âza Beyler oturmuşlar. Reis nısabı ekseriyet olduğunu söyli yerek meclisi açtı ve senelik en cümen raporu okunarak birin- it Erip Sebi Beze ve kâtipliklere de Muhittin, Mustafa ve İsmail Cenani Beyler intihap olundu- lar. Okunan raporun teksirile zaya tevzi ve encümen de tet kiki ekseriyetle kabul olunduk tan sonra bu mes'ut içtimam hatırası fotoğrafla tespit edil- dikten sonra celse tatil olun- muştur. Neler yapılmıştır? Samsun şehri (otekâmül etmiş vilâyet merkezlerimiz. den biridir. Su, elektrik, şimen difer gibi şehrin ihtiyacatı tat min edilmişse de 700,000 lira kadar bir borç belediyenin büt çesini sarsmıştır. Geçen sene- nin (600,000) liralık hayali bütçesi bu sene (320,000) ola rak hakiki bir miktara indi miş olduğundan bu kadar bir para ile ne yapılacağı endişesi baş göstermiştir. Bu para ile büyük küçük alacaklıların tez yikine mukavemet müşkül ola cağından encümen tarafından buna karşı bir tedbir olmak ü zere Emlâk bankasından 95 9 faiz ve 3 komisyonla yeniden bir istikraz yapılması ve borç- lar ödendikten sonra Emlâk bankasına muntazaman senede 70 bin lira vermek üzere on se nede borcun itfa edilmesi tek lif olunmuştur. Gerçe bu tek- hf akla pek mülâyim geliyorsa da yüzde 12 faiz ve komisyon yekünunun baliğ olacağı mik- tar yekünu, belediyeyi acaba daha ziyade sarsmıyacak mi- dır? Her halde i a iyi bir karar vermek lâzımdır. Su ve hava Asırlardanberi susuz kalan Samsun Cümhuriyet sayesinde temiz ve sıhhi bir suya kavuş muştur. Bu havalide (fıtrat bir menba suyu yaratmamış ol 'duğundan “şehre beş kilometre mesafede (Artezyen) kuyula- Yı açılmış ve makineler vasıta- sile sular iki yüksek noktadaki depolara sevkedilmek suretile şehir baştan başa suya gark e dilmiştir. Bu suilk (taHlilde kireçli görünüyordise de kuyu lar işledikçe kireç azalmış ve suyun lezzeti artmıştır. Gerek bu suyun getirilmesi ve gerek se bataklıklarm © kurutulması dolayısile Samsunun havası da güzelleşmiştir. Hefaige Belediyenin 3 tonluk iki a- det arozuyu, bir motör ponpu ve bir de kılavuzu vardır. Ya- gınlara karşı 27 harik musluğu yapılmıştır. Bunlarm elli beşe iblâğı için Avrupaya yapılan si pariş bir aya kadar gelecek ve yerlerine konacaktır. Suyun tazyiki 8,60 atmos- fer lan bundan sonra arozüzlere de hacet kalmadan yangınlar söndürülebilecek- MILLIYET (Başı 1 inci sahifede) meleri nizamnameleri, veya heyeti x- mumiye kararları mucibince meclisi idarelerinde bulunanlara verilen te- mettü ile ikramiyeler ve hizmet mu- kabili verilecek tazminat ve ihbariye ve aynı mahiyetteki tediyeler bu ka- nun mucibince vergiye tâbidir. üt kanunundan evvelki kanun ve hükümlere göre kendilerine maaş tahsis olunan omütekait, yetim ve dullar, b — Harp malüllerine devlet bütçesinden yapılan tediyat, c — Hidematı vataniye tertibinden maaş, Ankara şehri için bu had altnış lira- dır, e — Zirai işlerle müstahdem iş- çiler ve rençberler. £ — Bir yere mer bat olmayarak çalışan serbest işçiler. g — Harcırah ve harcırah yevmiye. lerinin tamamile, mesken bedelleri- ame liraya kadar olan kısmı, mes 3 — Vergi aşağıda yazılı nisbet- ler üzerinden almır 150 liraya kadar yüzde 10, yüz cl- Ii bir liradan 350 liraya kadar kısım için yüzde 12, 351 Tirndan 600 liraya kadar kısım için yüzde 16, ve 601 4 — Bu vergiye tâbi istihkakları 150 liraya kadar (150 lira dahil) 0- lan şahısların aldıkları mebaliğden yalnız 30 lirası tenzil edildikten son ra mütebakisi üzerinden yüzde 10 ilde X telif istihkaklarm beheri 30 liradan aşağı olursa mecmuu 30 lirayı teca- vüz ederis bu tenzilât yekün üzerin- den yapılır. İstihkakları mecmun 150 Hirayı geçen şahısların aldıkları me- baliğden tenzilit yapılmaz. Maaş, tahsisat, ücret ve yevmiyelerin vergi dadli iki ielkkaklmnı vergisi de tediyeleri zamanmda ayrıca yekün. ları üzerinden tahakkuk ettirilir. Ay. niyat ve ecnebi parasile yapılan tedi yat 7 inci maddedeki ününü piyasa rayicine göre $ — Ba kanun mucibince hizmet erbabına tarhedilecek vergiler mül- hak ve hususi bütçelerle belediye bütçelerinde masarif meyanmda gös terilemez. Tediye edilmiş sermayesin Örn en az mısfı devlete ait olan mü SALI KANUNUEVVEL 931, Birinci sahifeden geçen yazılar m OR YEN 7 A ENER EE BN EY EEE Samsun mu ütekâmil Kanun Resmi Mecliste memurların fedakârlık- | Bulgar başvekili larından sitayişle bahsedildi (Başı 1 inci sahifede) nin onlara da teşmili taraftarıyım. Kanunun heyeti umumüyesi aley- Fedakârlıkların mu- kaddemesinde balaadağumz afra dı millete anlatmak lâzımdır. Kanunun ismi Refik Şevket Bey sözünü bitirir. ken kanunun isminin de değiştiril. mesini “Buhran vergisi kanımu,, şek linde tadilini teklif etti, Müteakıben Mazhar Müfit (Deniz W) söz aldı, Vergiyi verenler dikkat Bazı kimseler bulanık iyorlar. Biz verginin kesilmesini istiyoruz. Fakat diğer taraftan dört bey hainin bu far sattan zengin olmasma tahammül e- demeyiz. Avukatlar Vergi vereceklere gelince avuka- tın kâtibi verecek, milyonluk müteah hitlerde çalışan memur ve amele vere cek, patron efendiler vermeyecek, bu doğru değildir. Vergi Refik Şevket söylediği gibi, patron efendile re de serbest meslek erbabına da teş mil edilinelidir. İhtikâr İbtikâr başlamıştır. Kayseride şe- ker bir liraya çıkmıştır. Bu vaziyet daha kanun çıkmadan, yözümüzü aç tık. Hükümetten soruyorum: İbtikâ karşı ne yaptı? Akar sahiplerinden vergi met. Ihsan Bey kürsüyü işgal Seni siz inek kiki rakama kavuştuk. Bunun için çok bahtiyarım. 3 sene evvel bu me Sele yanyana babanlsay du Közmei din lemezdi. Fakat bugün kafalar olgun laşmıştır. Verginin akar sahiplerin. den alınması doğrudur. İşleyen ser- i | maycye gelince bu sabit hale gelmiş- tir, Ve vergi üzerindedir. Bizde kanital nerede? Patron yok tur, kapital yoktur. İktısadi muhare benin başlangıcındayız. Oturduğu Serbest meslek erbabı , Sadeddin Bey (İstanbul) bu ver- esseselerle sermaye verilecek faiz ve-| de ya temettüü devletin teminatı altn- da bulunan bilümum £ müesseseler 6 — letihkaklarını umumi büt çeden alanlara ait vergi tevkifatı mu basebei re kanununun 43 ün- cü maddesi mücikinee toptan izah edilir. Munzam hizmetleri dolayisi- le istihkakları olanların bu istihkak- arı ile maaşı asfilerine tekabül eden vergi farkı bu kanundaki nisbetlere göre mahallerince | tahakkuk ettiri- Tin tahsil olunur. Mülhak ve hususi bütçelerden ve belediye | bütçelerin- den tediye olunan istibkaklara ait vergi bu idareler muhasebecileri ta- rafından tevkif ve bir hafta zarfında mal teslim olunur. Tev. kilet; mua; olan zamanlarda yap Miyân veya vergiyi zamanında mal sandıklarına teslim etmiyen âmiri i- talarla muhasiplerden müştereken vergi yüzde on zam ile tahsil olu. nur ve haklarında ayrıca kanuni ta- kibat yapılır. 7 — 6 mcı madde haricinde kalan tahalıkukat istihdam edenler tarafın dan taallük ıydan sonra gelen ayın 15 inci kşâmına kadar © samiyi muhtevi bir bordro ile mahal. inin varidat tahakkuk idaresine bil- dirir ve mukabilinde pulsuz bir mak buz verilir, Bu bordrolarda verriye tâbi olan ve olmayan bilümum istih- kaklar sösterilir. Şu kadar ki mesken İlerde aile hizmetlerinde bulunanlar için istihdam edenler tarafdan ber dro verilmesi mecburi değildir. müstahdemlerden mükellef olanlar şahsan ve pulsuz bir beyanname ve- rirler. Bu suretle indirilen tahakiku. kat yekünununun ayın yirmi beşinci günü gişe kadar tediyesi mec- buridir. İlernmiye, tazminat ve te mettü gibi istihkakların vergi tediye zamanında tevkif ve on gün içinde ödenir. Bordroyu vaktinde vermiş olup ta tediyatı vaktinde ifa etmeyenlerin te e mecbur oldukları mikdarlar yüzde on zam ile tahsil olunur. 8 — Aylık bordroları vaktinde ver meyenlerin istihdam ettikleri şahısla ra ve beyanname vermeyenlere ait İs de iki miski zam ile tahsil olunur. 9 — Aylık bordrolarda veya be- yannamelerde istihkalılar maksan gös terilir. veya ketmedilirte vergi resen takdir ve tarh ve üç misli zam ile vermişti, Hangi maddede ihtikâr var sa o raddenin yeni kontenjan liste. sinde fazla mikdarda idhaline müsa- ade edilecek ve tüccar ziyana sokula 5 ve ayrıca da takibat yapılacak. Keki heyeti umumiyesi si,, olması hakkındaki talıriri reye konarak kabul olundu. Ve maddele- re geçildi. Serbest işçiler Birinci madde aynen kabul edildi. İkinci maddenin müzakeresinde Hak kı Tarık Bey sordu. — Serbest işçilerin budud ve şü- mulünü öğrenmek istiyorum. Kemal Zaim Bey encümen namına cevap — Serbest işçiler bir yere merbut olmayarak çalışanlardır. Bunlara ka zançç kanunu mucibince altı aylık ruhsatname verilir. Hakkı Tarik Bey itiraz etti: — Ruhsatnamesi olmayanlar var. der. Bunlar da dahil midir? ibeç liradan aşağı olmamak —— istihdam edene ağır para ceza “ 10 —7, 8, 9 uncu maddelerde ya bordro vermekle mükellef eşhasa it zamlar istihdam edenlere &it olup bunların istihdam edilenlere rücu hakkı yoktur. 11 — Bu kanan mucibince icra 0- İunacak resen takdir ve tarhlarda ve buna karşı kanuni yollara müracaat ta ve verginin ve zamların tabdidim- de ve sair mesküt bırakılan hususlar da kazanç vergisi kanununun büküm eri dairesinde muamele olunur. 12 — Bu kanun bir kânunuevvel 1931 tarihinden muteberdir. Muvakkat madde: o Bu kanunun meriyete girdiği tarihten evvel ta- hakkuk et halde ll heri bu he rihten sonra yapılan maaş yevmiyeler vergiye tâbi zilin ie ramiye, tazminat, temettü ve saire gibi mukannen olmayan istihkaklar. dan meriyet tarihinden sonra tediye edilenler bu tarihten evvel tahakkuk olsalar dahi vergiye tabidirler. 13 — Bu kanunun * hükümlerini icraya İcra Vekilleri Heyeti memur ri | vergi almamak suretile mi Kemal Zaim Bey: — Dahildir. Maliye vekili tekrar kürsüde Müteakiben üçüncü maddenin mü zakeresine geçildi. Maliye Vekili bu vergiden 8, sekiz buçuk rülyon lira yeride mit etiğini, fakat bu yele darm bütçeyi o kapayamayacağını, bütçenin açığının. için, 2, 3 baçyek selek daha varidat Tüzen ol duğunu işaret etti, Bu maddedeki nisbetlerin bazıları nın tezyidi hakkında Sıvas meb'usu Rahmi Beyin takriri reye kondu. Rahmi Bey talıriri izah etti: Yüksek maaşlardan fazla vergi almak sureti- le lüks hayatta da bir az tasarrufu temin. ederiz. dedi. 'akriri allaşlar arasında kabul e- sildi. Dördüncü maddenin müzekeresin- de bazı meb'uslar Ankara için 60 li- ra istisnanın 15 liraya kadar maaş 8- lanlardan, kesilecek vergiye de csas teşkij etmesiniileri sürdüler. Hükü- met buna razı olmadı. Ankara kalaba Ek bir memurin ve mücssesat şehri- dir. Varidattan yarım faz la eksilir dedi. Emlâk Bankası * Rasih B. ilâve etti: — Emlik bankası kazanç vergisini kendi sermayesinden veriyor. * Maliye Vekili | bu noktaya cevap verdi: — Efendiler, eytamın sermayesile yok tur. Böyle bir mevduat vardır. Yüz. de yedi buçuk faiz alınıyor. Kendi kazancından mı veriyor, yoksa baş- ba yardan a Venn dal ölme m Bey (Antalya) yeniden söz — Maliye Vekili lere karşı yeni bir. keşfettiler, “yar mı, yok mu bilmiyorum, usülü ür. Eğer sizin haberiniz yoksa ben leyeyim: Eskiden beri kazaz vergleini m- €ssese vermektedir. Eşyanın parası- dr. Ve işleyen kazanç vergisi eyta- mn parasmdan veriliyor. Maaşlarm yüksekliği yetmiyormuş gibi bir de Emlâk banksmdakileri tatmin edelim. de- İtirazlar Lâyihanın diğer maddelerinin mü- zakeresine devam olundu. Refik Şev ket Bey vergiyi vaktinde yatırma Sikke yolum ele ek emel mamalıdır dedi. Hasan Fehmi Bey (Gümüşhane) — Bu madde istisnalar için aza yı dikkate alınmıştır.. Yoksa umumi bir vaziyet değildir. Ceza ve faiz konmuştur. dedi. Kürsüde karşılaşma Refik Şevket Bey itirazında tarar etti, Hakkı Tarık Bey bu gibiler hak kında ayrıca kanuni takibat yapıl. masının kanuna ilâvesini istedi. Hak kı Tarık Bey sözünü tamamlamadan Saruhan meb'usu Ethem Bey kürsü ye çıktı, Hakkı Tarık Beyle kürsüde a e la konarak kabul edildi. dek Cezalar Naci Paşa — Halkımız beceriksiz ve masumdur. Bir misli, 3 misli ceza, ” | yüzde on, yüzde yirmi, yüzde 30 nis hetleri çoktur dedi. Sivas meb'usu Rahmi Bey bazı mütalealarda bulundu. Maliye Vekili Ankara için 150 liraya kadar maaş alanlardan ancak 30 lira istisnanın tesbitini fnideli gördüğünü söyledi. Bu suretle kanuna sarahat ilâve edil di velâyihanm heyeti umumiyesi 215 reyle kabul edildi. Meclis erşembe günü saat on dört toplanmak edildi. te üzere tatil ——e——— Holanda ve İsveç se- firlerinin itimatnameleri ANKARA, 30 (Telefonla) —Holanda ve İsveç sefirleri bu gün reisicümhur Hz. tarafm- dan kabul edilmişler ve itimat- Di takdim eylemişler- lir. Açların Yürüyüşü 1400 kamyonla Nevyorku altüst edeceklerdi VAŞİNGTON, 30.A.A. — Polis, komünistler tarafından bu hafta zarfında açların Va- şington üzerine yürümeleri için yapılmış olan bir takım terti- bat projesini meydana çıkar. mıştır. Açlar, 1,400 kamyonla nak. | dir. lolunacakti, Nümayişçiler, taar Yuza hazır bulunmak ve kam- yonlarda kâfi miktarda bulun- durulacak olan taşlarla kendile rini müdafaa etmek için tali- a; sorulan sual Geliyor (Başı birinci sahifede) ket etmişlerdir, Kudret Bey,M, Muşanofu hükümetimiz nami- na, Selim Rauf B. de Hariciye Vekâleti namma-selâmlayacak ve Bulgar Başvekili ile birlikte İstanbula döneceklerdir. Dün de yazdığımız gibi M. Muşa- nof, doğruca Perapalas oteline inecek ve bir müddet istirahat- ten sonra mutat - ziyaretlerini, yapacak, öğle üzeri şerefine ve- rilecek ziyafette bulunacak ve e 7 19 da hareket ede- trenle Ankaraya gii ler dir. Sofya sefiri Yale Ka Bey, Bulgar başvekilini Sirke- ciden istikbal ederek beraber Ankaraya gidecektir. M. Muşa nof cumartesi günü Ankaradan tir, Yeni Tedbirler (Başı 1 inci sahitede) nin ne servet vergisi olacağı ve ne 'de bina iratları vergisi kanunundaki bu nün ilgası iktimelinlen de bahsedil. mektedir. Bir aile Zehirleniyordu Kuzguncuk'ta Paşa limanı caddesinde 117 numaralı yalı- da dün akşam bir | zehirlenme vak'ası olmuştur. Bu yalıda Ni met H. oturmaktadır. Darülfü- mun Riyaziyat şubesi talebesin den Nimet Hanımın kızı Nihal Hanımın, eski lise (arkadaşı, sabık vilâyet mektupcusu Fuat Beyin oğlu ve tütün inhisar me murlarından Kenan Beydiş doktoru Fuat Beyin oğlu Mitat Bey dün akşam yemeğine davet Tidirler, Nimet Hanım misafir. leri samimi olduğu için akşam yemeğini nasıl olsa hazırlaya bi leceğini düşünerek Haydarpaşa da bir işine gitmiştir. Akşam avdette acele balık a- lp kızartmışlar ve hazırda el ma kompostusu olduğu için sof raya oturmuşlar. Elma kompos tusuna gelince, ( sofradakiler kumpostuyu beğenmemişler. Nihal Hanım hiç yememiş kü- çük Cevat gayet az yemiş, Ni- met Hanım ile Kenanve Mi- tat Beyler ise her şeye rağmen kompostuyu yemişlerdir. Sofradan kalktıktan sonra en evvel Nimet hanıma bir fe- nalık gelmiş ve yere düşmüş- tür. Arkasından Kenan, daha arkasından da Mitat B. ayakta kalan Nihal Hanım ve Cevat feci vaziyet karşısında ne yapa caklarını şaşırmışlar ve sonra tanıdıkları doktor Tevfik Be- ye telefon etmişlerdir. Doktor gelmiş hastaları kusturduktan sonra Haydarpaşa hastanesine nakletmiştir. Müdavatı yapılan hastaların üçü de iyileşmişler- Tahkikat heticesinde hasta- lar komposatdan zehirlendik leri anlaşılmıştır. Akşamdan kalan artık ye- mekler tahlil © edilmek üzere Ihtikâr var mı, Yok mu? İlk günlerin tereddüdü zail olduğundan fiatlar tabiileşiyor Gümrüklerde alınan O yeni tedbirler, neşredilen kontenjan listeler umumi eşya fiatl, zerine zannedildiği ve gösteril mek istendiği gibi çok büyük ve menfi bir tesir yapmamıştır. Yeni şeklin tatbik edildiği ilk günler zarfmda görülen şaşkın lık zail olduktan sonra, biraz tebeddül etmiş olan fiatler ta- bii cereyahına avdet etmekte- dir. Yalnız kontenjanda zikre- dilmiyen yani idhali men'olu- nan veya tahdit edilen madde lerde görülen fiat yüksekliğini tabii telâkki etmek lâzımdır. İdhali men'olunan veyâ tahdit edilen bu nevi eşya için bu ted birin ittihazı esasen © lâzım ve zaruri idi, Buna mukabil idhali tahdit olunmıyan eşyada ve yerli mal larda bir fiat tereffünne tesa- düf edilemiyeceği aşikârdır. Tam mânasile - bir ihtikârm mevcudiyeti göze çarpmamak: tadır, ime Seleme. Poliste Bir bomba Patladı Sütlücede Zümrezade Şakir Beyin fabrikasında bir infilâk olmuş. Pavli Hıristo isminde bir ustabaşı parçalanarak öl müştür, Fabrikada itfaiye için yapı- lan bir tahrip bombasını Pavli Ef, tetkik ediyormuş, o sırada ağzımda bulunan sigaranın te- sirile bomba birdenbire infilâk etmiş, adamcağız parça parça olmuştur. Başka nüfus zayiatı yoktur. Çamaşır yıkarken Taksimde Eğri * sokakta 9 numaralı Sarrafoğlu apartıma- nında oturan Kalyopi çamaşır yıkarken bacanın kurumları tu tuşmuş, fakat etrafa sirayetine meydan veril söndürül- müştür. Eve taarruz Dolapderede oturan kahve- ci Karakaş Hüseyin efendi ay- nı mahallede oturan Nezahet Hi rn evlenmek istemiş, fa kat Nezahet Hanım bu teklifi reddetmiştir. Karakaş Hüseyn elendi bundan muğber olmuş ve Nezahet Hanımının evine taarruzla camlarını ve çerçeve- sini kırmıştır. Polis Karakas Hüseyn efendi"hakkında takı- bata başlamıştır. Fitlercilere müsadere edilmiş olan müfrit milliyetperverler mahafi- anlaşılmakta ve bu hület, şimdiye kadar Hitlercilere müşterek müzaberetlerini © sörğememiş olan Alman sanayi mahafilini —ireye düşürmektedir. Vestlilya Rhin cesim sanayi mahafili” sin nâşiri efkâr elan o Dentâcbe Berg verks Zeytun M. Brüning'ne söyleyece" Şimdiki halde Hitler fırkası silik ei- de beklemektedir. Bu gazete harptenberi takip edilmekte olan Kallektirizm hare İtini ikmale bu fırkanmı namzet görül mesinin pek feci bir hadise olduğunu ilâ” ve etmektedir. Hitlerciler iktisadi masali. de devlete namahdut bir snlâbiyet ver” mektedirler. Müfek milliyetperverlerin hareketle rinde en sergüzeşçüyane bir takım pros jelerin tohamları vardır. Savyer Rusya, telih edilmiş bir devlet şekli arretmekte dir. Fakat Rusyada yapılan binlerce idam lar, Fransız ibtilâli kebirindeki Kiyotin gibi iktisadiyatı islâh ve iliya muvaffak olamamıştır. Hessedeki Hitlersiler rösene nezdinde bulunan vesikalar iktisadi kanunlara kar- vı yapılacak ufak bir mubalefet için idam caramı derpiz edilmekte olduğunu göster mektedir. Bu katiyyen mümkün değildir. Ve bu kabil etmayülleri endişeye düp meksizin karşılamak kabil olamaz. Hükümet müteyakkızdır BERLİN, 30, A-A— Jeneral Grounat, millete htnben heyecanlı bir beyanname meşrederek itimadını kaybetmemesini ve Almanyada bir yangm çikarmak İsteyen kin, tefrika ve cinmete karşı mücadele & gin birleşmesini tavsiye etmektedir. Mür daileyb diyor kir Fakat devletin satveti yerindedir. Hükümet, müteyakkımlır. Ve