14 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

14 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 4

DEVREDİLECEK İHTİRA BERATI Muzaaf nitrat dü kalsiyüm imali hi İktisadi Bahisler Yerli Malı Askeri zaferden çıktık, Fa- kat bir yeni düşmanın savleti karşısındayız. Bu yeni düşma nın adı ecnebi malıdır. iie Vi çalipizeii Evvelki gibi askeri kisveye | merkürda mahalinde hazıt bulunan bürün ari heybetile kar- ta bütün gazetelerde heyecanla | yazılan şeylerin Rıza Tahsin | | Beyin eseri hayali olduğunu u zun amma uzun uzadıya anlat- tıktan sorira yazmın sonuna şu satırları ilâve ediyor: iması mukarrer buluna, yanım 16-12.931 sarşamba günü Yup sa Ylilliyet Asrın umdesi «Milliyet» tir. 14 K.EVVEL 1931 IDAREHANE — Ankara cadde- si No: 100 Telgraf adresi: Milliyet, EN Telefon numaraları? e ait ıslahat, kânünvevvel 1929 im olunup 23605 mükayyet müracaat kuk bu kere ferağ Beyin ailesi son gün lerde bütün maceranın asıl ma hiyetini anladıktan sonra ken- | disini tahtr hacre almışlar ve Pek maruf bir rejisör: W İ Halkın çok sevdiği iki artist: A PREJEAN Hiç bir zaman memuruna mür: 24310 — 24319 — 24318 ABONE ÜCRETLERİ G Türkiye işin Hariç için 3 aylığı o 400 kuruş 800 kuruş 6 750 1400 2 1400 Gelen evrak geri verilmez Müddeti geçen sushalar 10 kuruş tur, Gazete ve matbaaya il Bugünkü hava Yeşilköy eskeri / rasat merkezinden (aldığımız ma lumata nazâran bugün rüzgâr şimal istikametinden mutedi? şiddette esecektir. Dün tazyiki mesimi 769 milimetre özami sı- cakhık $, asgari 3 derece idi. Karadenizdeki fırtına deram stmektedir. Bir varmış Bir yokmuş! Ne diyeyim bilmem ki? Doğ rusu gazeteci olduğuma bir az utandım. Neden?.. Bekin anla l | tayım: Hani şu İngiliz kadını * ile evlenen Türk genci hikâye- si yok mu ondan dolayı. bulun bütün gazeteleri ibi- rinden görerek- bu masalı kari Terine anlattılar. Bazıları ihti- yat edip geç kaldı. Ötekiler: — Atlattık bımbılı! dediler... Halbuki, işte bakm! bu sözler hep masalmış.. Size bir hafta histe yazılmış il diyorum: 10 kânunuevvel 931 tarihli Akşam refikimizden: “Evvelki gün “Akşam” di- ğer bütün arkadaşlarından ev- vel bir Türk gencinin çok zen- gin ve asil bir İngiliz kadını i- le evleneceğini haber vermişti. Bazı refiklerimiz bu habere i- nanmamışlar, neşriyatımızı çok mübalâğalı bulmuşlar, fa- kat tahkik edince yazdıklarımı zın tamamile doğru olduğunu anlamışlardır. ..... Bir defa şu- yası tahakkuk etmiştir ki, ge- çen sene şehrimize çok zengin ve kibar bir İngiliz kadını gel- miş, Rıza Tahsin Beyle tanış- Umış, aralarında sıkı bir dostluk “eessüs etmiştir. İngiliz kadını memleketine gittikten sonra Rı za Tahsin Beyle mektuplaşmış ve bu muhabere neticesinde ev lenmeğe karar vermişlerdir.,, Bir de dünkü (Son Posta) daki şu başlığa bakın: rfinda bu ba yazıyı nakle- 30 bin liralık çek, otomobil, o- tel âlemleri bep birer hil “den ibaretmiş...,, © Bu başlığın altında Son Pos M 'BAŞI DÖNÜ Kendisinin de hesaba katıl eğen gören Ahmet #enksiz dudaklarında isteksiz ir istihza tebessümü büzül- Jü. Nimet OHanım, nihayet #ekrar sadede geldi: 5 Demek istiyorum ki, ev âdım, Reşit Beyefendi bize #r avukat bulsa. & Şöyle iyi, mvvetli bir avukat... Nerima- mi mahkeme huzurunda mü isfon etsin.. Kabahatm Atıfta Aduğunu ispat etsin.. Öyle o- arsa e tazminat da alı. ası * Nebil, şaşkın şaş m, Nimet Hanımm yüzüne 1: Koca, karısının hayatı- & dsir vesikalar bulmuş, bun- &n dolayı boşanma davasına olkrnış iken, kabahatın koca- 5 & olduğu nasıl ispat edilebilir 7 Mahkeme huzurunda da: | bir vasi tayin etmişlerdir. Gü- nün kahramanı ve muhayyel milyonerin zevci elyevm ancak bir vasi idaresi altında serbest dolaşmakt Hiç bir Yalnız: şeye — Yahu! Siz havadislerini- zi böyle mi tahkik ? dedikleri zaman cevap vereme yeceğim, ona yanıyorum. edersini: 4800 liralık boğal Amerikadan te bir boğa g ti 4800 lira imiş! İçimizde yüz de kaç kişi bu boğadan daha kıymetli olduğunu iddia edebi- lir, acaba?! Mersule- Mevrude.. Şimdi taahhütlü mektup ver mek, havale göndermek, elha- izim memleke sıl posta ile alış verişli bir mua | mele yapmak için, matbu bir takım kâğıtlar doldurmak lâ- zum... Geçenlerde türkçe bilen bir Türk genci posta idaresine ge- ne bu kabil bir iş için müracsat | etmiş, eline bu kâğıdı vermiş- ler.. Bakmış: kâğıtta; Mürsile, mürsel, mürseliileyh, falan gi- bi istılablar var... Canı sıkılmış ve posta idaresine hâlâ bu arap ça ıstılahları neden değiştirme diğini sormuş. Haylı zaman evvel ben bu sü tunlarda nüfus idarelerinin mer hum kelimesini (ölü) diye ter cüme edip (merhum Ali Bey) diyecek yere (ölü Ali Bey) yaz dıklarını ve bunun manasız bir üzenti olduğunu yazmıştım.. E ğer türkçe kelime kullanacak isek, posta idareleri, gümrük; ve saire gibi daima balka hi-) tap eden müesseseler şu yuka ndaki gibi (mürselileyh, mür sel, mersule) falan tarzındaki tanzimattan kalma ıstılahları türkçeleştirip (gönderen, gön- derilen) tarzmda yazsak hem zaruretsiz kullandığımız bir ta kım arapçalar ortadan kalkmış, hem de halka anladığı dil ile hitap edilmiş olur. FELEK TEŞEKKÜRÜ ALENİ Zevcim merhum Kara Vasıf Be- yin cenaze merasiminde hazır ba- hunmak zahmetini ihtiyar buyuran ve telgrafla beyanı U taziyet eden #euhterim dostlarımıza karşı min. nettarlığımı iblâğ ve beyanı teşek- kür eylerim. Zeveesi Mediha Dr. Kadri Raşit Pş. Avrupadan advetle hastalarını Cağaloğlunda Halk Pırkası karsı - sında Şamli apartımanındaki yeni mwayenchanesinde kabule başlamış tar. lliyet'in Edebi Romanı: 107 KLER Jörahim NECM! — Kızım bu herife lâyık de ebilin | iildi.. Kabahat böyle inci gibi kızı nikâbla alandadır. Mı diyeceklerdi? Delikanlı, kendinde müna- keşaya bile kuvvet bulamıyor- du: — Emrederseniz, Reşit Bey efendiye söyliyeyim, efendim. Diye başından savmak iste Diyerek kalktı. Ahmet Ne bil, hemen kadıncağızı geçir- meğe davrandı. Fakat o, daha gidecek değildi. Yavaşça Ah- met Nebile yaklaştı. Sesini in dirdi: — Bir de şeyi düşünmek lâzım, Nebil Bey. Dedi. Ahmet Nebil Hayretle kadı yanmıyorum. | mişler, kıyme ! şımıza çıkmıyan gizli dehliz. lerden süzülerek vatanın hari- mine sokulan bu yeni düşman, elle tutulmaz, koymakla git mez. Bu düşman ancak devam İ lı ve imatlı takiple defedilebi- lir, nebi malı ile boğuşmaktadır. Sefih, ve bihaber padişahların sersemliği yüzünden, o ardına kadar açılan Türk kapıların dan asırlardanberi ecnebi malt içeriye akmış, Türk kabiliye- coşkun Türk © istidadım eritmiştir. Tıpkı harp sahne- lerinde kesif insan o kümeleri şarapnel altında tarumar oldu Türk sanayii ve Türk istihsali de hudutlardan giren ecnebi malı karşısında mahvol Bmuştur. Bundan sonra bu cereyana nihayet veriliyor. “Milli ikti- İ sat ve tasarruf cemiyeti, bu cereyanım önüne geçen en €- | hemmiyetli teşkilâttır. malı kullanmamak elli şiar olmalıdır. İ İstemiyoruz ki (askerlikte kılımıza dokunamıyanlar, ikte İsat, yolundan hayatımızı teh- dit etsinler. : İstemiyoruz ki Türk zenginliği, Türk refahı, Türk şevketi irademizin hari- cinde bir takım görünmez ikti sadi tesirlerin altında kıvran- sın. İstiyoruz ki, Türk refahını kimse tehdit (etmesin, Türk yapamaz iddiasile Türkiye'ye ber ecnebi mamülünü soka- rak Türke hakaret sillesi atıl. masın, Hiç bir Türkün böyle hakarete tahammülü olamaz. Sokmayacağız. Ecnebi me tanın vatana (o girmesini bin şarta tâbi tutacağız. Türk her #ene fazla miktarda kendi eş- yasmı kendi yapacak, seve, se ve kullanacaktır. Türk, yaban cıların gönderdikleri malla, vatanı satın almalarına mani olacaktır. Bunun için bir mu- kaddes misak vazediyoruz: Her yerli malını kullanmak misakı, ! tarihinde yeni velüt bir devi açılıyor. Bu devri kudret.e müdataa edelim. Hür Türklük için bu devri koruya- ım.,, Nizamettin ÂLİ İLÂN Beşiktaş veznesinden olduğum tekaüt maaşımı almakta marmrma alıp bana aynen vermek üzere ve- | kil tayin ettiğim ve bu kere gör- İ düğüm Müzum üzerine vekâleten azil ettiğim sarraf Mi di nezdindeki (48257) o mumaralı cüzdanını vermekten imtina . eyle-| diğinden yeni cüzdan © çıkartınak| için müracaat © eylediğim cihetle | mezkür cüzdanm — hiç bir hükmü yoktur. Malâl müteksitterden mülâzımevvel | Hüsnü nın yüzüne baktı: — Neyi? ; — Nerimanın bundan son- raki hayatmı.. —” Ahmet Nebilin şaşkın göz- leri önünde, Nimet Hanım - bep o mahremiyet sadasmı mu hafaza ederek - maksadını an- Hattı : — Başımıza gelenlere bi- vez'da Beşir Bayan sebep oldu. Vakıa istemiyerek, ama, ber halde o deftere yazı yazma saydi, © Atıf işi amlıyamazdı. Anlasa bile ispat bulamazdı. Şimdi de ispat sayılmaz ya! Ne isek Ahmet Nebil, bu kadının cür'etine şaşarak, bekliyordu: « — Yani. Reşit Bey de se- bep olduğu felâketin tamiri ça fendi böyle (şeyleri kendi de takdir eder ama.. Hani benim kisi bir hatırlatmak. Ahmet Nebil, hâlâ sual tav Türkiye, asırlardanberi €c- | Artık yerlisi varken ecnebi | aki Efem- | ul Birinci İflâs mermi ğundan: Beyoğlunda İstikiâ) « sinde 390.N ğı ilân olanan İ rihalin 18 öncü pi müsadif iken sehven gösterilmiş pazar günü olum İstar Ml mahkemesi 6 ner Hukuk dairer : İsmati Efendi ile Nigir H Birekil mütehaddis boşanma davasrıdan dolayı verilen istida suretinde mumaileyhanın ma halli ikametinin meçhul olması ha sebile kendisine tebliğat ifa edile- mediği mübaşirin ilmühaber zahrin | daki tahşiyesinden © anlaşılmış ve buna binaen ilânen tebliğat icrasr | karatgir olmuş olduğundan bir vu- yeti mahkeme divanhanesinş arsuhaline tai dar vap ite kat olarak tayi baren 15 gün | dilm zer günü saat 14 te İs mahkemesi 6 mer Hi de ispatı vücut edilmediği takdirde tabkikatın gıyaben icra malüm olmak ve tebliğ makamma kaim bulunmak üzere (İLÂN) olu nur, edileceği Askeri fabrika- ânları 80 TON TUTYA Yukarıdaki malzeme kapa- hı zarfla 1552932 de saat on dörtte ihalesi yapılacaktır. Ta Jiplerin şartıtame için her gün ve münakasiya' girmek için de o gün töminat (Teklifat) ile müracaatı. (4145) Piyango Müdürlüğünden: 50000 lira kazanana 41649 mı maralı biletin parçaları İstan- bul, Edirne, İzmir ve Muğlada 15.000 Lira'kazanan 24110 İ numaralı biletin 1/7 Dik (ne sıf) bir parçası ve diğer onda bir parçası (o İstanbulda diğer parçaları İzmir o ve Mardinde satılmıştır”. 10.000 Lira kazanan 42253 numaralı biletin üç parçası İs- tanbul, birer parçası Bürhani - ye ve Zara'da satılmıştır. 10.000 Lira kâzanan 36354 numareli biletin Üç parçası İs- | tanbulda, diğer parçaları An- j J kara, İzmir ve Fenikede satıl- smuştar, Dr. HORHORUNİ Zöhreviye ve bevliye tedaviha- İ mesi: Sabahdan akşama karlar. Bey- oğlu Tarlabaşı, Taksim Zambak Sok, İ No. 41, rile Nimet Hanımın © yüzüne bakıyordu. O, gittikçe cesaret J alarak devam etti: — En âlâsı, tabii Reşit Be | yin kızımı nikâhlaması olur. Hem Neriman öyle bir kocası der. olurlar ki. Emin olun, Nebil Bey, Neriman kendisine lâyık bir kocaya düşseydi şu bir iki maceraya da tenezzül etmez- di. Zaten bir macera denecek şeyi de yok yal. Nimet Hanım, Ahmet Nebi hin sessizliğinden, gözlerinde ki hayret ve istib'at bakışlarım İdan biraz rahatsız öluyordu. Bununla beraber yine cesareti- ni kaybetmedi. — Yalnız bir şey var: Bel ki Reşit Bey böyle bir nikâhr halkın ağzında “demek Atıf! Beyin hakkı varmış. Bunlar | sevişiyorlarmış,, mek için arzu etmez, Ahmet Nebil, kadının dili altında daha başka şeyler sak k olduğunu hissediyordu. -— Öyle ya! | ikotaj malları şeh yö menfaatle alınır ve salılır İĞ alkpızır Maksudiye ha No. 35 M. DERVİŞ olsa billâhi onu çok mes'ut e- | İkisi öyle güzel bir çift| dedirtme- | vatın Taş Han No mukim vekili H, W. İstok © müracaatları Sultan Ahmet Beşinci Sulh Hu- kuk Hâkimliğinden: Sirkecide kâin Hüdavendigâr Oteli müsteciri olup Y. » civarında o Kâtip Kasım de 66 No: lu hanede mu- os 931 tarihinde pe vefat eden ve İ sekesinin tal Hafız Hasan i le borçlularının ilk ilân tarihi olan 10-12.931 den itibaren bir ay zar- | dında mahkememize müracaatla ala cak ve borçlarımı kaydettirmeleri ve bu müddetin mürurunden sonre vâki olacak müracaatların nazara & hamıyacağı kanunu medeninin 561 inci maddesi mucibince nur. skememiece te- kararlaştı fendinin alacak Yan ilân olu- İstanbul 3 ünel icra memurlu- undan: Bir borcun tethini istifası için mahcez ve paraya çevrilmesi mukarrer 12 beygir kuvvetinde ma sotla işler bir adet kimbali motör ile bir adet taşsız ve teferrilatı ta- mam değirmen Bankosu 16 birinci K. 931 çarşamba günü saat 13 ten sonra Kemerburgaz Değirmeninde açık arttırma suretile satılacaktır. ! Taliplerinin mahallinde W memuruna müracaatları nur, Beyoğlu $ inöi İcra memurluğun dan: Zeliha Münevver © Hanımın Hüseyin efetdi zimmetinde 1500 Ni za alacağından dolayı Açık arttırma ileparaya çevrilmesine karar verilen Galatada Maksracılar caddesinde 32 No. iki kattan ibaret ve 3420 Jira kiymetinde dükkün 18-1 932 pazartesi günü (saat 14 ten 16 ya kadar birinci arttırma ile satıla caktır. Şartnamesi 7-1-932 T. müsa- dif perşembe günü divanhaneye ta Hik edilecektir. Artırmaya iştirak içim 95 10 teminat alınır. Hakları tapu sicillerile sabit olmayıp ipo- tekli alacaklılarla diğer alâkadar. ların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hüsusile faiz ve ma #arife dair olen iddiaları ilân tari- hinden itibaren evrakı müsbiteleri- Je 20 gün İçinde bildirmeleri bizim | dır. Aksi takdirde hakları tapu si- cilleriyle sabit bulunmayanlar sa- tış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar, Gayri menkulün müşteriye ihalesi gününden itibaren işleye- e sair rüsum müşteri mahcuz ve Gek vergiler ye aittir. Alâkadarların icra ve if- Mis kanununun 119 uncu maddesine göre tevfiki hareket (oetmeleri ve daba ziyade malümat almak iste yenlerim 931-3379 dosya mumarasile İstanbill $ ini icra memurluğuna müracaztlari ilân olunur. Diye bir tasdikle cesaretini arttırdı. — Reşit Beyefendiye o ka- merhametim var ki böyle inürlerse (ona da bir şey diyemem. Hani başkası olsa mutlaka nikâha diye ayak direr dim. Ama Reşit (Beyefendi başkalarına benzemez. — Evet, efendim, o hal de? — O balde, tabii başka bir çare düşünmek lâzmm. Nerima mma (münasip bir koca bul- İ mak. Yahut onu himayesi al- tında bulundurmak, âtisini te” min etmek, bülâsa © uğradığı felâketten onu kurtarmak. Ahmet Nebil, © anlamağa başlıyordu: Nimet Hanım tam bir şantaj ustası olarak hâdi- seden istifade o etmek, kızının ve kendisinin hesabıma Reşit İ Beyden ehemmiyetlice bir pa- ra çekmek istiyordu. Birden bire içinden bir hid det kaynadı. Atıf Cemşit Be- yin şikâyetleri de hep bu karı- dan olduğunu hatırladı. Nimet Hanım, © yüzsüzce dı SEVDA M REVEYONLARINIZ için G. H. MUMM CORDON VERT ŞAMPANYASI müstesna fiat: Şişesi 9.25 T.liresı İstok bitmeden te darikte istical ediniz. Top- tan satış için hususi şerait. yd han No. 7 Tel, B. O. 1837 Beyoğlu ikinci icra memurluğun- dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve furuhtu mukarrer Galatada Kar- köy palasta beşinci katta © mevcut yazıhane koltuk ve seir eşyanın 15- 12-931 tarihnâ müsadif salı günü sa at 9 da açık arttırma ile satılaca- ğından talip olanların o mah: le muayyende hazır bulunma- Kadıköy Sulh ikinci Hukuk mahkemesinden: Osman ağa mahal kesinin Nail Bey sokağında 17 nu maralı hanede sakin iken bilâvaris vefat ettiği haber verilmesi üzerine terekesine mahkemece vaz'iyet edi len ve müteveffa Ömer ile müle- veffiye Havva Hanımdan 1272 ta- rihinde Tokatta doğduğu anlaşılan Nazire Hanım vefatından evvel em vali menkule ve gayri menkulesile nukudunu hibe ve vasiyet suretile evlâdı manevi ittihaz eylediği E- mine Faika ve hemşiresi Rabia Ha bımlara terkettiği mübrez noterden musaddek vasiyetname münderica- tından anlaşılmış İse de evvelemir- de müteveffiyenin başka © mirasçı ve alâkadar: olup olmadığı ve iti- razları bulunup bulunmadığı anla” şılmak ve bu tarihten “itibaren Üğ ay içinde müracaatları için dâvet ve tebliğ makamına kaim olmak ü- zere keyfiyet kanunu o medeninin 534 ve 538 inci maddeleri mmicibin- ce ilân okunur. Kadıköyünde Hünkâr imamı Fıs tıkhı sokak N, 20 Şevkiye H. ve Şe rafetin B. ye İstanbul İcra riyase- sinden: Nikola eftim oğlunun zimmeti- nizde alacağı olanbesyüz yirmibeş li tanın maamesarif tahsili hakkında yedinci icra memurluğuna vuku bu- İlan müracsitı üzerine tebliğ edilen ödeme emrine karşı tarafınızdan vaki itirazın ref'i talebile alacaklı Nikola eftim oğlu tarafndan mer- vie mesbuk müracaata binaen yevmi mürafada iapatı vücut edilmesi hak kında tastir olunan davetiye vara kası zirine mübaşiri tarafından ya- rılan şerhde ikametgâhinızen meç- hul bulunduğu muharrer. olmasına binaen yevmi mürafaa olarak tayin olunan 2-032 — tarihine müsadif cumartesi saat on buçukta İatam- bul icra riyaseti itirar merciinde hazıt bulunmanız lâzım © geleceği ve hazır bulunmadığınız. takdirde ademi buzurunuzla mürafaa icra ve tetkikat ifa olunacağı malimunuz olmak üzere keyfiyet ilin olunur. metalibinde devam ediyordu: — Hani bir de tefrikası var dı Nerimanın.. © Yavrucağım kendisini bu yazılarla avutma- ğa çalışırdı! Ne yapsın? Ko- cası koca değil ki.. Ne ise. İş- te o tefrika da artık başlasa... Hani bu tazminat işi tefrika bedeli gibi bir şeyle örtülür de halk ta diyecek bir şey bula maz demek istiyorum. Ahmet Nebil, içinden ge- len isyanı durdurmak istedi. 'allahi, Hanımefendi, dediklerinizi bilmem Reşit Bey efendiye tamam söplüyebi miyim? Siz görüşseniz daha i- yi olur. — Görüşmek isterim, ama, bilmem beni dinlemeğe val leri olur mu? — Yahut isterseniz yazın da mektubunuzu verelim. Nimet Hanım, anlar oldu: — Hakkınız'var. Söylemek biraz güççe. Zaten belki kendi si de düşünür. O halde siz yel nız avukat meselesile tefrika işini o hatırlatın da.. Olmaz gibi | sını A EŞE PİYADISİ gey $ RAİLOVVSKI önümüzdeki çarşamba gü- nü FRANSIZ TİYAT TRO. SUNDA BİR KONSER mim ERECEKTİR. mmm Kadıköy semi Süreyya sineması 13 Kânünuevvel pazar güünden :tibaren “Manuela ,, Sesli, Şarkılı film mümessili Antonya Moreno Tepebaşı tiystrosunday Bu akşem saat 21, 1-2te Kemani Reşat KONSERİ Si etler Gişede satılmaktaır FRANSIZ tiyatrosunda Raşit Rıza ve arkadaşları BU AKŞAM GAİP ARANIYOR Komedi 4 Perde Nakleden: Mahmut Yesari Bey Pintlar 40-75-100-150 Balkon tale- beye 40 kuruş Localar 400-500. Yakmda: DEMİRHANE MÜDÜRÜ Üsküdar Hâle Sinemasında Volfson Canbazhanesi Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassısı Cumadan maada hergün öğ- leden sonra saat (2,30 dan Se) İ kadar İstanbulda Divanyolun- da 118 numaralı hususi daire- sinde dahili hastalıkları mua- yı ve tedavi eder. Telefon: İstanbul 22398. Sıra numara- beklememek isteyenler, kabineye müracaatla veya te- Tefonla randevu almalıdırlar, Doktor Rusçuklu Hakkı Beyoğlu, İstiklâl cad- desi Büyük Parmak kapu, Afrika hanına bitişik Apar- tınian No 21.— Tel; Bey. oğlu 2797. Saat: 14-18, A KY İstanbul İkinci İflâs memurlo. ğundan: Müflis Moiz Poyastoro E- fendiye ait bulunanMarpuççularda Çarşı Handa 10 N; da mevcut ve harız pantalon ve kumaş ve saire 19-12.931 cumartesi © günü saat 10 da mahallinde açık arttırma sureti. ie satılacağından İsteyenlerin ma- hallinde hazır bulunmaları ilân olu nur. 13-12-931 mi, Nebil Bey? Alt tarafını sonra yine konuşuruz. Ahmet Nebil, ucuz ez İirtek; duğuna sevinerek vadetti: Nimet O Hanım veda ede- rek, paytak bacaklarımın güç- Tükle taşıdığı şişman vücudü- Bü sallıyi sallıya çikince, del- kanlı istikrahla (o dudaklarını büktü. Ağzınm içinde biriken, bu şantajı kadının suratına fırlamak istiyen tükürüğü tut mağa çalışarak: — Puuuff! Dedi. Yazıcı Zade ticarethanesi- nin iflâs haberi, o gün öğle den sonra İstanbul piyasasın- da top gibi patladı. Yazıcı Za de Nazmi Bey son dakikada pek çok yerlere baş o İk m Beye gelmiş! Fakat Öz Türk başmuharriri, böyle bir vaziyette kendisinin müdahalesi ( ticarethane için faydalı © olamıyacağını “Yazıcı Zadeye açık açık anlattı, (Devamı var)