14 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

14 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Günün en büyük vazifesi Meclis reisi Kâzım Pş. Hz. tasarruf haftası münasebetile bir nutuk söyledi ANKARA, 13 A.A, — Tasarruf haftasının başlangıcı münasebetiyle B. M. Meclisi Reisi Kizim Paşa Haz retleri dün akşam Radyoda atideki nutku iradetmişlerdir: Aziz vatandaşlar. *ğ Milli iktısat ve tasarruf cemiyeti- 'nin her sene tertip ettiği tasarruf ve yerli malı haftasın bu sene ikincisi ni kutlulayoruz. Bu hafta her Türk kendine şu suali sormalıdır? Ben ik ösadi vazifelerimi yapıyor muyum? Fakat bu sanli sorabilmek için ikti- sadi vazifelerimizin neler olduğunu bilmek lazımdır. Vatandaşlar; İktisadi vazifelerimizin en ehem- miyetlisi yerli malı kullanmaktır. Neriçin her Türk Türkiye malı kullanmalıdır. Ne için yerli malı kul- lanmak her Türk için milli vazife ol- sun Yerli malı kullanmaz isek me çi- kar, belki bâlâ böyle düşünenler bu- lunur, Bu gibilerini tenvir etmek i- çin bir az izahat vereyim. Bu memleket her sene © yabancı memleketlere satabildiğinden fazla yabancı twemleketlerden satın alıyor. retle her sene memlekete her ek ve giyecek eşyası ola- iralıke mal giriyor. Bu 107 milyon Balık idhalât ta tere pirinç, fa- sülye ve yumurta gibi memleketimiz de alâsı ve külliyetli miktarı mevcut olan maddeler vardır. Pamuklu, yünlü ve ipekli mensu- cat tn bu idhalât eşyası meyanmda büyük hir yekün teşkil eder. Bu say- dığım, yiyecek ve içecek ihtiyacları- iddia edebilir? Milli sanayi Bugün mustakil Türkiyede sene- den seneye inkişaf eden bir mil ha ke me eri ini ir durgunluk mü; irken Türkiyede imiili ye miz venişlemekte ve yükselmektedir. akiyeti bir ttaraftan hükü- bimayeci iktısat siyasetine diğer taraftan da halkımızın — yerli mallarına karşı gittikçe artan rağbe- tins borçluyuz. Yiyecek ve giyecek ihtiyaclarninı- zı yerli mallarımızla temin o etmek imkân: mevcut iken Türkiyenim hâ: | lâ yabaner eemleketlerden her sene | 107 milyon birayı bulan yiyecek ve | giyecek idhalâtmı nasıl izah edebili Tiz? Bu süale verilecek cevap şudur; daha benüz her Ti li malı kullanmağı tir. Bunlar daha he: ken acaba bunun yerlisi ? diye kendisine bir sual sormayorlar, Halbuki diğer memleketlerde buna çok dikket ederler. Avrupanın bü- yük ve uzvetli memleketleri yerli malına rağbet sayesinde zengim ol muşlardır, İşte vatandaşlar; günün ea yük vazifesi; her Türk vatandaşı yerli mal; kullanmanın hem kendi sahası hem de milli menfaatleri icabi olduğumu telkin etmek ve bu lüzu- smu her Türk vatandaşın ruhunda canlı bir şawr haline getirmektir. E- ğer her Türk vatandaşı ber hangi bir şey alırken satıcıdan onun yerli. sini İsterse ve yerlisini bulamadığı vakit dükkün dükicin aramak zahme ini çok görmez ise o vakit bir taraf tan seneyi 107 milyon liralık yiye- cek ve giyecek idhali muhakkak ki azalacak ve diğer taraftan ise milli sanayimiz daha geniş bir milymsta inkişaf imkânlarını bulacaktır. humunu bir milli sokmak Tüzmder, Yerli malı ulm Liz va: tandaş milli ve vatani vazifelerinden iyi| memleki rini bu hasusta teşvik ve kontrol et. mekle mükelleftirler, Yabancı malı kullanan bir arkadaşımızı “Her ko- yun kendi bacağından asılır, diye kendi ve kendi izanına terk edemeyiz. Onu da gayelerimiz. için kazanmağa çalışmak hamiyet iktiza. O halde vatandaşlar | yalnız ferdi değil, içtimai bir vazife karşısın vazife etrafında bü | vekili M. Mus .İ vasalitına intizar ettiğini tün millet seferber olmalıdır. Bütün dünya memleketleri ayni seferberliği ilân ettiler. “Sulh zamanında; fakat iktisadi, harp içindeyiz. Bu yeni iktısadi ci- ban harbinde Türk milleti. yeni bir Dumlupınar zaferi kazanacaktır, ve behemehal kazanmalıdır.” Tasarruf Vatandaşlar; İktsadi vazifelerimizden biri de tasarruf etmektir, Tasarruf edebil- mek için çok para kazanmağa İü- zum yoktur. Lüzumu olan şey bura da da itiyat ve şuurdur. Yirmi milyon lira “Damlaya damlaya göl olur... miyor muyuz? #n mühim mesele damlaları bir araya getirebilmektir. Tasarruf iti yadını da bir milli ahlâk haline geti rebilirsek o vakit milleti dünyanın. tasırruf eden milletleri © arasında lisne lâyik olan mevkii kazana- Beş milyon Türk vatandaşı günde beş kuruş biriktirse, senede yirmi milyon lira topl 14 mil yonluk Türk milletinden hiç ol mazsa beş milyon vatandaş şüp, siz ki günde beş kuruş biriktirei lir . O belde vatandaşlarımı bir ta- sarruf seferberliğine davet ediyo- rum, Gelecek sene “Tasarruf ve yerli malz hâftası,, nın üçüncüsünü kutlularken milli bankalarımızın ta rruf hesapları yekümunda mill mize iftiharla ilân edebilmeliyi Bu gün belli başlı milfi bankaları” mızdaki otuz milyon lirayı bulan tasarruf hesabatım hiç olmazsa dok san milyon liraya çıkartmak, tasar- ruf seferberliğinde ilk hedefimiz ol malıdır Bunun için de yerli mer kullanmâk davasında olduğu gibi bir içtimai tasarruf ahlâkı tesis et- mek icap eder. Öyle ise vatandaşlar; gelecek se- neki (Tasarruf ve yerli malı hafts- sina kadar yiyecek, giyecek idhalâte Buz hiç olmazsa yarı yarıya indire- bilmek ve milli bankalarımızdaki ta sarruf hesaplarını hiç olmazsa 90 milyon liraya çıksrabilmek için he- pimizin ayrr ayrr çalışıcağımıza min olarak sözlerime nihayet veri- yorum. Meclis Reisi Közim Paşa Hz, nin deşekkürleri ANKARA, 13 (A-A:) — Türkiye Büyük Millet Meclisi reisi ve-milli İkusat ve Tasarruf Cemiyeti Reisi Közm Paşa Hazretleri yerli malt ve tasarruf haftası münasebetiyle de- İ memleketin her tarafından aldıkla- zı telgraflara ayrı âyti Cevap ver- mek imkânsızlığından dolayı teşek kürlerinin iblâğına Anadolu Ajansı ür tavsit buyurmuşlardır. e sy Yunanistanla Müzakere Bulgar murahhası Atinada kleniyor ATİNA, 10 — Bulgaristan baş- N Ankarada bulun- duğu sırada Tevfik Rüştü Boy, ara“ larındaki muallâk meseleleri hal Essletmek için Bulgaristan ile irmiği nistan arusında müzakerata girişilme si arzusumu izhar etmi: Bunun üzerine Bulg. Ankara Yunan sel İunerms ve iki hükümet nda da- ha umumi bir itilâf akti Atinadan almış olduğu talimat mucibince Yunanistanın Bul. garistan ile müzakerata girişmeğe amade bulunduğunu ve bunun için Bulgar murahhâslarının Atinaya mü Bulgar Başvekiline temin etmiştir . Varşovada bir çok kimseler tevkif edi'di VARŞOVA, 13. AA. — Bütün etlerin komünistleri, “Kathk günü” olan 15 — kânunuevvelde bir takım nümayişler tertibine karar ver miş olduklarından Leh polisi, bir ta- kam taharriyat ve tevkifat icrasına tevessül etmiştir. Ginsbury'deki Yahudi mahallesin de muhteşem bir otelde bir takım risaleler müsadere olunmuş ve bir- çok kimseler tevkif edilmiştir. Kahen ismindeki 18 yaşında bir delikanlı, elektrik tellerine bir takım kizil bayraklar aşmıştı, polisin tes- lim emrine itaat etmemiz olduğun. dan bir revolver kurşunile maktul Itühadı Milli TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ Harik ve hayat üzerine sigorta muamelesi icra eyleriz. Sigortaları halk için müsait şersiti havidir. Merkezi idaresi; Galatada Ünyon Hanında Acentası bulunmayan şehirlerde acenta aranmaktadır. Tel: Beyoğlu — 2003 pr iste Bekçi Ne yapmış? Meyvahoşta bir bekçi, kaptanı yaraladı Evvelki akşam Meyvehoşta Yeşil burun motörünün kaptan Halil E- fendi motürünun yerini değiştirmek | İstemiş, mahalli bekçi kontrolu Meh- | met efendi ise buna mâni olmak iz temiş, aralarında kavga © çılamıştır. Mehmet kavga esnasmda revolveri- ni çıkarıp Halil kaptanı vurmuş ve firar etmiştir. Halil kaptan Cerrah» paşa hastanesine yatırılmıştır. Polis Mehmedi yakalamak için uğ tadır. Kafasını patlatmış Eyüpta, İplik caddesinde tütün deposunda çalışan Hüseyin — efendi &ve giderken ayni depoda | çalışan Ramisli Burhan önüne çıkarak bir odun ile Hüseyin efendinin kafasını vurmuş, Hüseyin efendinin kulağın dan kan gelmiş, Cerrahpaşa hastanc- | ine yatırılmıştır. Burhan firar et. yiye de polis tevkifine çalışmakta Otomobil çarptı Şehzade başında oturan saatçi çı- rağı Mehmet efendiye, şoför Sabri Süreyya efendinin idaresindeki 502 hususi numaralı otomobil çarpmış, Mehmet efendiyi yaralamıştır. Meh- met tedavi altına alınmış şoför ya- kalanarek hakkında tahkikat başla muaştar, Üç yerinden yaraladı Üsküdarda Ahmet çelebi mahalle | sinde Açık türbe yokuşunda 52 mu rada oturan taşçı CelâPin önüne | inde birisi çıkarak bıçak | In Celâl'i sağ ve sol memesi üzerin | den ve-sağ bacağından yaralamıştır. ! Yaralı Tıp fakültesine yatırılmış, Hü seyin yakalanmıştır. Böyle şey olur mu? Kumkapıda oturan Müsettin Var- İsminde birisi alacağını istemek için, Beyazıtte Lekeci sokağında otu ran Arap Mustafanın hanesin gitmiş, Arap Mustafa, Müsettini içeri alınış- sada, Müsettin hane içerisinde ken- disinin Arap Mustafa lnrısı Afife Hanım ve çırağı İsmail tarafından dövülüp 20 lira parasmin ve cep sa-| atımm alındığını idin etmektedir. | Polis Arap Mustafayı karısı ve çra:| ği ile derdest etmiş, tahkikata başla Heroin yakalandı. | Dün, Beyoğlunda, - Mehmedin | kahvesinde yapılan taharriyat neti- cesinde heroin bulunmuş, kahve ka- patılmıştır. Poliş tahkikat yapmakta der, Bir tashih Kızıltopraktaki Kara Vasıf Beyin feci bir surette uğradığı tren kazası hâdisesi münasebetile tevkif edilen makinist Faik Salih ve ateşçiden dün kü nüshamızda ateşçinın ifadesi “e dıktan sonra serbest bırakıldı incek yerde sehven makinist Faik Salih efendisinin serbest bırakıldığı yazılmış olduğundan tashih olunur. Bir memu'ün feci ölümü! Darphane damga müdiriyeti mu. hasebo mümeyyizi Mustafa efendi 5 — 10 dakika içinde nezfi demden ol- müştür, Mustafa efendi cumartesi gü- nü saat beşte darphameden çıkmış evine giderken adliye önünde kendi. sine bir baygmlık gelmiş, bunu mü- vak Gülhane hastanesine miş, bostane icerisine girerken kap yarında vefat etmiştir, Bamum üze polise, —— diye doktoruna A edilmiş, be. lediye doktorunun yapmış — olduğu muayene neticesinde, Mustafa efen- çam. Mostafa efamdi Manga ie. darılmamıştır. dadı Son vaziyet TOKYO, 13 A.A. — İttihaz etmiş olduğu hattı hareket ka- binenin istifasını tacil etmiş o- lan M. Adashi'in eski hükümet ekseriyet fırkasından ayrılma- ğa karar vermiş olduğunu be- yan etmiştir. Diğerlerin de mu maileyhe imtisal edecekleri zannolunmaktadır. M. Yoskizvva, hariciye nazırı olacak TOKYO, 13 A.A. — İndo- pacifiğue ajansı, hariciye nazır lığı vazifesinin henüz kimseye tevdi edilmemiş olduğunu, an- cak bu makama M. İnukau'nun damadı olan M. Konkichi Yos kizawa'nm getirileceğinin u- mumiyetle zannedilmekte bu- lunduğunu haber vermektedir. Malüm olduğu veçhile M. Yoskizawa, hali hazırda Paris" , ta bulunmaktadır. | saat birde Darülfünun önünden -| nulmakla beraber İ die eşya ve yiyecek mevad Koli muamelâtı | (Başı 1 inci sahifede) diden gümrük ideresi tarafın- | dan alınmış ve tasnif edilmişti. Yeni kararnamenin tebliği üze rine bu beyannamelerin eshabı i Vilâyette Yalova Adliyesi Adli teşkilât ta ikmal ediliyor Yolova'da mülkt ve adli teş kilâtın noksanları ikmal edil- mektedir. Yalova hakimliğine Adana aza mülâzrmı Remzi Bey tayin İ edilmiştir. Başmüdür Seyfi Bey na iadesi zarureti hasıl olmuş- | tur. Dün Gümrük idaresi bu iş- | le meşgul olmuştur. Diğer ta- | raftan iki numaralı kararname | hariçle yapılan koli muamelesi | için de yeni bir vaziyet ihdas ü Kararnamede © koli | de (o kenten- jana tabi olduğu tasrih edilmiş- | i kararname sene ba- te girmektedir. Halbul ki akşam geç vakit kolilere tak yidat vaz'ı hakkında telefonla bir emir verilmiştir. İstanbul gümrük baş müdür lüğü bir taraftan koli muamelâ nı durdurmakla beraber taraftan © hakiki anlamak için Paket pe gümrük muavini Nurede Ankaraya gönderilmiştir. Tasarruf haftası Devam ediyor (Başı 1 inci sahifede) da halka yezli mallırı hakkında konferanslar Verilecektir. Haf- tanın son gürü olan cuma sü: | nünün progrâmı pek parlak şe | kilde tertip edilmiştir. O gün başlayacak yerli malları. resmi geçidine mektepler ve izcilerle halk teşekkülleri de iştirak ede cektir, Resmi” geçit Taksimde nihayet bulacak, fakat yerli mallarını hâmil kamyonlar şeh rin her tarafını gezeceklerdir. Tasarruf cemiyeti halka ve| mekteplilere yerli mamülât ve masnuatın nerelerde. çıktığını gösteren nefis bir memleket ha ritası tabettirmektedir. Bu ha- rita perşembe günü meccanen tevzi edilecektir . Memurlarm giyimi İktrsat ve Tasarruf Cemiyeti kâtibi umumiliğinden dün Vi- lâyete bir tezkere gelmiştir. Bu tezekerede yiyeöek ve giyecek maddelerimiz için harice sene- vi yüz milyon lira gitmekte ol duğu ve milli seferberlik müna sebetile halka telkinatta bulu- memurların dahili mamülât, ve mahsu- lâttan temin etmeleri bildiril. miştir. Cemiyet ayrıca Vilâye- yete tasakrul işleri ile“ candan alâkadar olduğundan teşekkür etmiştir. Konferanslar Etibba odası heyeti idaresi tarafından geçen hafta ihdaş e dilen karar cümlesirden olmak üzere oda röisi “Müderris Tev- fik Selim Paşa tarafından yeni | Türk kodeksi ve milli tasarruf ta hekimlerin ve eczacılı zifesi) hakkında cuma günü sa- at ondaHalkövinde münakaşalı | bir konferans verecektir. Ve bu konferans esnâsmda yerli müs- tahzarat âmillerinin “de yap- makta oldukları müstahzarat teşhir edilecektir. Önümüzdeki hafta zarfında (tedavide tasarruf? o mevzuu hakkında müderris Akil Muh- tar Bey tarafından Tıp fakülte sinde bir konferans verilecek- tir. Propaganda için.. Kadılar Birliği idare heyeti dün içtima ederek tasarruf haf tası hakkında yapıalcak propa- gene etrafında görüşmüşler- ir. İzmirde tasarruf haftası IZMİR, 13 ALA, — Şehrimizde Babaeski kaymakamı Yeşilköy nahiye müdürü Emin Bey Babaeski kaymakam lığıma tayin edilmiştir. Yeni alınan aygırlar Birkaç sene evvel © vilâyet eski mülkiye baytar. mektebinde bir ay- gir depolu texis etmişti. Bu depoda €n iyi cinsten halisüddem arap atları vardır. Bu atlar, senenin muhtelif zamanlarında damızlık olarak köy- lere dağıtmakta ve iyi döl almağa galışılırlıtadır. Aygırlar, hayvanlarımızın cinsini slaha çok yardım ediyorlar. Vilâyet aygır deposuna esbak sadrazam Sait Halim paşa merhumun oğlu prens Helim Bey, ayet kıymetli arap cin- sinden bir şt hediye etmiştir. Aygır deposu tamire muhtaç ol ndan depo binasının tamir ve teşebbüs edilmiştir. Koşu için getirilen üç yaşında ha Bıkan Meur. de Furkuan adlı İngiliz atı belediyece 500 lira mukabilinde Baltacı çiftliği sahibi Prens Halim Beyden mübayaa edilerek Vilâyet ay duğ ter, | gır deposunu idhal olunmuştur. Hediye boğa Amerikada Brookvale çiftliği hükü getimize takdim edilmek üzere İstan bula (onuncu dsor Di is minde bir boğa anın 10 batınlık şeceresi dan nüfus kâğıdile birlikte yi ir. Bu boğanın büyük babası 1918 de 15,000 Türk lirasına satılmıştır. Ken e iseburaya gelmeden evvel 4800 Türk Bu boğa viliy İ lunmaktadır. İltmat vekâletinden ge | lecek emre göre tayin edilecek hara- | ya gönderilec:ktir.. H. Fırkası kongreleri İZMİR, 13 A.A. — Vilâyetin bi. lümum kazalarında ve merkezde C. Halk © Fırkası bilümum nabi ye kongreleri gayet hararetle devam etmektedir. Namzet gösterilmeksi. zin yapıları bu ille intihabat iyi inti. balar bırakmaktadır. Cemiyeti akvamın Muvaffakıyetsizliği! PARİS, 13 A.A, — Sosya- listlerin neşiri efkârı olan Po- İ pulsir gazetesi, “Cemiyeti Ak vanlı makalesinde Paris'te ini- iş olan Cemiyeti Ak- i dı layısile Cemiyet mahafilinde izhar olunan memnuniyete işti | — edemiyeciğini yazmakta- ir, Bu gazete ilâveten diyor ki: Cemiyeti Akvam, Mançuri şinde şerefini kurtaramamıştır. Çünkü prensiplerine sadık k: mamıştır. Japonya, muahede- ler ahkâmma muhelif olarak Mançuri'yi işgal etmiş ve Ce- miyeti Akvamın müdahelesine rağmen orada kalmıştır. Şimdi meclis; Japonya'dan vadetmiş olduğu tahliyeyi bile istemeğe cesaret edemiyor. Fransa ile İngiltere arasındaki Müzakeralar PARİS, 13 ALA. — Amele ve müstahdemine miikâfat tev zii münasebetile bir nutuk söy lemiş olan ticaret nazırı Fran- sa ile İngiltere arasında tahad- düş etmiş olan son müş! tan bahsederek bilhassa şu söz | leri söylemiştir: Bu müşküllerin halledilme sini samimiyetle temenni edi yoruz, Bunun için bütün kuv- vetimizle ve en dostane bir zih niyetle çalışıyoruz. Yalnız çe- tin imtihanlar geçirmiş olduğu #ruizun ve milli istihsal mem- barmızın tükenmesine müsaade 'edemiyeceğimizin ve amelemi- zi işsiz kalmıya mahküm ede- miyeceğimizin kabul ve teslim edilmesini istiyoruz. tasarruf haftası programı büyük bir intizam ile devam etmekte yer yer tertip edilen konferanslar verilmekte halk irşat edilmektedir. Edirne'de tasarruf haftası EDİRNE, 18 (A0) — Tasaraf haftası ıntazam per aray reel e re yor, İ maçlar mevzuu İbir zamanda gençlerimizin bir | yesinde Nasıl Para Kazundınız? Saraç Yakup Sabri Bey ne diyor? İşinin sahibi olmıyan, ömrü oldukça para Çanta çanta. çanta.. Mek- tepli çantası, el çantası, çantası... Ve her cesamette muhtelif bavullar.. — Valizler, kayış kemerler ve daha böyle sarraçlığa müteallik birçok eş- ya ile dolu mağazasında sarraç Yakup Sabri Bey bana hayatı nı anlatiyor: — Divrikliyim.. 10 yaşmda İstanbula geldim; İlk tahsili- mi Ak Şemsettin mahallesinde ki iptidai mektebinde yaptık- tan sonra Fatih nümune rüşti- okudum. Bu sırada Yakup Sabri Bey sarraçlığa heves (o etmiştim Mektebi “bitirince Saraçhane başındaki çarşıda, © sarraç Ö- mer Efendinin O mağazasına (yirmi para) yevmiye ile dim. Düşünün bir kere. de yirmi para ile velev ki tn para zamanı olsun, ne ya- pılabilirdi?. Fakat, ben, bu az paraya kanaat ederek çalışi Çıraklar arasnda açıkgözl le tanıldım.. Tamam dört se- ne, uykularımı feda ederek kendimi sarraçlığa verdim, Dört sene sonra,.. yevmiyemi yirmi paradan beş kuruşa çı- karmışlardı. O tarihlerde raçlık vardı: koşum işleri raçlık diyorlardı. & Diğeri de bavul, çanta, silâhlık, fişeklik gibi şeyler ki, bunun da ismi ince sarraçlık idi. ğımız ince sarraçlıktı. Kalfalıkta bir sene kaldım. Yevmiyem 8 kuruş olmuştu. 318 tarihinde, mayem 17 altın Spor arka | Bizim yaptı ! lira id. Fer) sahibi olamaz.. kat ticarette, itibi radan daha , hazır pa- ziyade iş görür. | Benim de param azdı, ama iti barım yerinde idi. Kredi saye sinde, 10 sene sonra dükkânı tevsi etmeğe muvaffak oldum. İşlerim, çok iyi giderken, 324 senesinin » sonlarında zuhur © den büyük Çırçır yangını ile Selâketi sürüklendik. Kendi malım olan dükkân, yandı. Ne dükkânm, ne dükkündaki mallarım sigortalı değildi. Yan Zından bir kısım eşyamı kurta im, Fakat, işsiz, g süzdüm. Şurada burada dola- İ şıyordum. Bir gün, Uzun çarşı taraf- larında dolaşırken, li ken- dime: — Burada dükkân açsam nasıl olur? Diye düşündüm. Hemen ertesi gün, boş bir dükkân bulup kiraladım. Va- kit geçirmeden işe koyuldum. | Benim Uzun Çarşıda yerleşti- İ ğimi gören öteki sarraçlar da, birer ikişer dükkün © açtılar. Üç dört sene içinde 36 sar İ raç, Uzunçarşıda toplanmıştık. | Fakat harbi umumi, araya gi- İ rince, işlerimiz tekrar bozul- İ du. Birçoklarımız asker oldu- | lar. Bu meyanda ben de dük- kânı bozdum. Askere gittim. Terhis olunduğum zaman mütareke olmuştu. “Tekrar sar raçlığa başladık. Kendimi yıp ratırcasına, çalışıyordum, Çek İ iğim bunca ziyanları, az za- manda çıkardım. Dükkâna ye- ni çeşitler düzerek işi ilerlet- meğe gayret ettim, Bugün, bir atelyem var. İçinde 22 kişi çalıştırıyorum. Toptan ve parakende satış yap tığım bir mağazam Sai raçlığın bugünkü vaziyeti, ze istikbal | için çok ümitler veriyor. Yaptığımız ince raçlık o mamülâtı, çok rağbete mazhar oldu. Para nasıl kazanılır? Diye soruyorsunuz. Bence, para iti barla kazanılır. Piyasaya em- niyet telkin etmiyen bir tüc- car, işinde muvaffak olamaz. Ben şu dükkânı açtığım za man, bütün (sermayem, iki yüz liradan fazla değildi I gün, kimseye borçlu değilim, gi alacaklı vaziyetteyim, eder, Linda enli olamaya ömrü oldukça para j mazı, Bu halimizle acaba ne yapacağız? Dünkü son tecrübe hâlâ iyi hazırlanamadığımızı gösteriyor Galatasaray - Fenerbahçe muhteliti dün Taksim stadyu- munda Yunan maçlarına hazır lık olmak üzere İtalyan, Pera, Kurtuluş muhteliti ile bir ek- zersiz müsabakası (yaptılar. Muhtelitte maalesef gene bir çok oyuncular eksikti. Milk bahis olduğu parça fedakâr olmaları lâzım- dır. Fener - Galatasaray muhte liti şu suretle teşekkül etmişti Avni - Bürhan, Mithat - Suphi, Nihat, Muammer - Niyazi, Ul vi, Zeki, Kemal Şefik, Rebii Diğer muhtelit te eksikti, Ha- kem Refik Osman Bey, hü ma muhtelit başladı. Dah. dakikadan itibaren hâkimiy. 9) aldılar. Daha beş dakika olma- mıştı ki Ulvi Zekiden aldığı bir pasla ilk golü kaydetti. Artık oyun Rum muhtelitinin nısıf sa hasında oynanıyor. bir hücumda Rebii Zekiden aldığı çok güzel bir pası gole tahvil etti. Bu ikinci goldü Çok geç- meden Zeki Niyaziden bir pasla üçüncü golü yaptı, İ- talyanlar da bir gol yaptılar ve devre 3 - 1 bitti İkinci devrede muhtelit çok bozuk bir öyün oy nadı. Zaten oyunda bir zevk yoktu. Bu devre de bir gol Yâj tı, Ve oyunu 4 . 1 kazandı Mi telitte gene Zekiden başka kim. se görünmüyor Bu vaziyetle Yunanistana nasıl gidileceğine bir türlü akril erdiremiyoruz. Hâlâ ne çalışıyor, ne de bu iş“ ehemmiyeti idrak edebili- yoruz.