19 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

19 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

as? Tefrii Birinci Millet Meclisi Yazan: Edirne Meb'usu M. Şeref Müttefikan kabul edilen . başkumandanlık kanunu Mustafa Kemal Paşanın yeni vazifesine dair irad ettiği mühim bir hitabe Sağ cenahta ise çok çetin bir muaraza başlamıştı. Asla, (Başkumandan) ünvanını ver- mek istemiyorlardı. Kıskanç bir nazar vardı. Haset vardı. Garez vardı. Şahsi infial var- dı. İhtiras bunlara uyan şark vilâyetleri meb'uslarile kürt (o meb'uslar gürültü yapıyorlardı. Askeri dahiliye nizamnamesinde Baş- kumandaniık onamile bir şey olmadığını £ söyliyecek kadar gaflet ve aciz gösterenler var- dı. İşin içinde (| sâltanatçılar, hilâfetçiler de vardı. Başku- mandan ancak bir hükümdar © lurdu ve onun yerine, vekâlet | le bir askeri paşa Başkuman- danlık vazifesini görürdü. vardı ve nihayet | Halbuki bugün o mevki| yoktu. Artık Rasih Bey (An talya) nın dediği (Nasrettin) in burada adı yoktu. Olamaz. dı. Şimdi Türk milleti vardı ve onun mukadderatı görüşülü y Başkumandana tam salâhi- yet vermek lâzımdı. Bu şüp- hesizdi. Fevkalâde günler ya- şayan bir milletin fevkalâde çocuğuna vazife verirken onun elini ayağını bağlamakta ma- na yoktu. Burası sağ cenahın sinirine dokunuyordu. Salâhattin Bey ( (Mersin) Hakkı Hâmi (Sinop) Hüseyin Avni (Erzurum) Kürt meb'us lar bu işe su katmağa çabalı- yorlardı. Müzakere gece sa- bahlara kadar © sürünüyordu. Bulunan formüller o mutlaka didikleniyordu. Halbuki; ko- hir ekseriyet hazırlanan kanu- nu temamile kabul ediyordu. Büyük Şef burada o çok haklı idi. İstiğna? etmiyordu. Naz. lanmıyordu. Lâkin, görüyordu. İstediği aldığı vazifenin icap ve İâzımı idi. Kararın ittifakla matlup idi. reyanına ait bir kanun de ği Fevkalâde günlere mah sus bir işti. Bu sebeple isteni yordu. Refik Şevket Bey (Saru- han) bunun lüzumunu çok kes kin mantıkile izah etti: Faik Bey (Edirne) bu ka- nunun İüzumunu, hayati me. selemizin ortâda oluşunu söy- ledi. çıkması t Efendi (Kırşehir) bu kanunla çok muvaffak olaca- ğenizi ve Mustafa Kemal Pa- şa Hazretlerinin bu vazifeyi deruhte buyurmaları duyuldu- ğu dakika memleketin bütün müslüman evlâdı cepheye ko- o Günler ve geceler çok gü- rültüler yapıldıktan sonra ka sunun şu şekli teklif edildi: Türkiye B. M. M. riyaseti celilesine Atideki | teklifi müstacelen müzakeresini ve ta yini esami ile reye vaz'ını tek- if eyleriz. Trabzon © Hamdi, Yozgat Ahmet, Ankara Hilmi, Anka. ra Şemsettin, Sinop (Doktor Rıza, Diyarıbekir Hacı Şük- rü, Biga Hamdi, Bursa Muhit tin Baha, Türkiye Büyük Millet Mec lisi Reisi Mustafa Kemal Paşa Hazretlerine Başkumandanlık tevcihi hakkında kanun: Madde 1 — Millet ve mem- leketin mukadderatına | bilfül vazıülyet yegâne kuvveti âliye olan ve âzasından her birinin kanunu esasi ve teşkilâtı esa- siye kanunile hukuk ve masu- niyeti teşriiyesi tabiatile mah- fuz ve şahsiyeti maneviyesi baş kumandanlığı iz bulunan Türkiye Büyük Meclisi kuyu- du atiye ile başkumandanlık ine o kendi reisi Mesele hayatın ta | kanuninin | kü Mustafa Kemal Paşayı memur eylemiştir , Madde 2 — Başkumandan | İ ordunun maddi ve manevi kuv vetini azami suretle tezyit ve sevk ve idaresini bir kat daba tarsin hususunda Türkiye Bü- yük o Millet Meclisinin buna müteallik salâhiyetini (meclis namına filen istimale mezun- dur. 7 Şeref Bey (Edirne) Vata- nın istihlâsı ve milletin istik-| lâlini istihdaf eden bu | kanu-! Dun bilâ münakaşa kabulünü arkadaşlardan rica ederim (Al kışlar). Kanun bilâ münakaşa ha- a İ , MİLLİYET Ispanyol Kabinesi M. Azana mecliste beyannamesini okudu MADRID, 18. A.A— 5 Arama kunan yeni hükümetin beyannune- si, ezeümle hükümetin parlâmente ya ait programının meb'usu mecli Bin mevcudiyetile sıla bir sureti bağlı olduğunu söylemekte ve büt çe ile ziraat kanununa Katalonya is tatüsi tihabat kanununa rey İ verilmesinin behemmehal | lüzumlu olduğunu ve bilihere Cümhuriyetin müdafansı kanununa tebdil edile-| cek bir umumi sükün kanunu tesis | İ kat'i bir vucup tahtında bulunduğu- ! İ na öcilen emir verilmesi te ve ekseriyet gruplarnıdan hükü- eti takviye ve müzaheret talep €y- | lemektedir. Bu beyannameden son- ra muhtelif fırkalar mümessilleri Mi. Azanaya cevap vermişlerdir. Kortesler | raretli ve sürekli alkışlarla ka | İ bul edilmiştir. Kemal Paşa (An-| Mustat kara) — (Umum meclisin kışları arasında kürsüye geldi- ler): Muhterem arkadaşlar meclisi âlinin şahsiyeti manevi yesinde mütecelli ve (omünde- ,h giç olan başkamandanlık vezi w İfa etmek üzere Karli memur etmiş olduğu nuzdan dolayı arzı teşekkür e- derim (Allah muvaffakıyet ver sin ve şiddetli alkışlar ) Bu tevcih hey'eti cehlenizin hak- kımdaki itimat ve emniyetinin bariz bir delili olduğundan do- layı benim için © pek kıymetli bir taltiftir ve bu mükâfatın hayatımın en kıymetli mükâfa tı olacağını arzeylerim. Binaen aleyh bu tevcihe kesbi liyakat etmek için bütün mevcudiyeti- mi âmaliniz dairesinde sarfet- mekten bir dakika içtinap et-| miyeceğimi ve bunda tered- düt etmiyeceğimi telâkki ve ka bul buyurmanızı rica (ederim, Milletimizi esir etmek isteyen düşmanları bekemebal mağlüp edeceğimize dair olan emniyet adım bir dakika . ols sılmamıştır. (Şiddetli alkış. lar) Bu dakikada bu itmina. nı tammı hey'eti celilenize kar şı, bütün millete karşı ve bü- tün âleme karşı ilin ederim. İtminanımın filiyata münkalip olması için yegâne arzı ihtiyaç ve iftikar ettiği şeyi varsa o da hey'eti celilenizin beni si- yanet etmesi ve (milletimizin bana daima muavenet etmesi dir. Gerek hey'eti celilenizden | ve gerek büyük (Ove şefkatli milletimden dalma büyük bir şefkat ve siyanete mazhar ola | cağıma dair olan emniyetim bü yüktür, Binaenaleyh hey'eti ce lilenizden aldığım o feyzilebu dakikadan itibaren başkuman- danlık vazifci filiyesine başlı yorum. (Şiddetli alkışlar) (Al lah zafer versin) . Şeref B. (Edirne) — Artık milletin istikbal tarihini yazan ey Bi Millet M.! Bugün verdiğiniz karar il lâyık bir Zumuzu isbat ettiniz . Türk milletinin © tarihinde öyle çetin günler vardır ki bu- gün onlara nisbetle hiçtir, Çün illi dehayi işin başma geç yes lir oan biç'belie miştir. Sen ey büyük milletin Bü- yük Rez Mustafa Kemal P; şa! milletin senin eline verdi; be şerefli al bayrağı zafer rüz görları ortasında dalgalandıra- rak ileri götüreceksin ve İzmir- de, Edimede, Balıkesirde, Bur sada seni bekliyen gözü yaşlı nineleri, meyus kızları, gelinle- ri sen kurtaracaksın, Tarih senin önünde eğile- cek ve sen şerefli almınla, mil letin takdir halelerile süzen. miş alnınla yükseleceksin. Yü ri, hak seninledir! Derhal işin rengi (o değiş- mişti, O gün rüfekanm bir çoğu vazife ii arka hizmetlere koşmuş, bir kısmı da cepheye gitmişti, Maliye vekili Hasan doğru, Kızılırmak kenarından | lit ei intikali sayesinde mucize Bey (Trabzon) isabetli tedbir. izan gelen paranın tedarikine canla başla savaşıyordu. Başkumandanlık İngiliz işsizlerinin yeni bir nümayişi LONDRA, 18. A.A.— Dün ak | şam Londra borsası önünde nüma yapmakta olan 2000 kadar İn-| işsizi, polisle müsademe etmiş- lerdir. , Polisler ellerindeki sopalarla mü- mayişçilere hücuma mecbur kalmış ve bunları dağıtmıştır. Her iki ta- valtan birkaç yaralı sayılmıştır. Müşevviklerin başlıcalarından i- kisi tevkif edilmiştir. M. Laval'in bir nutku PARIS, 18. A.A — Tüccarlar fe- derasyonu önünde nutuk irat eden başvekil M. ei yalnız ithalâten emmek amir meğe ve bu suretle işsizlik tehdidini idermeğe yeğine müsait çare oldu tir. Mümaileyh, haricin protestolarını celbeden tedbirlerin fevkalâde lü-| zumlu ve müstesna tedbirler oldu-| İ umu söylemiştir. Nutkuna devam (eden başvekil, bu tedbirlerin şimdiden mesut ne halbuki bu müdet zarfmda harice yapılan ihracatın 100 milyondan faz İn tezayüt eylediğini beyan ile m betle Teşrinievvelde © yüzde Temmuz ayma nisbetle yüzde ve Hazirana nisbetle yüzde 57 dere cesinde salâh kesbettiğini ifade et miştir. M. Laval, söğlerine şa suretle hi- tam vermiştir? “ İşte, emniyet ve ümidi tevlit e-| decek yeni unsurlar, Fransanm ü- mitsizliğe kapılmasına — ımahal vok. tur” Jack Diamond öldürüldü TROY (NEV - YORK. civarın- da) 18 (A.A) — Bir kamyon golö rünü işkence © etmek ve kaçırmak cürmile müttebim olan meşhur ka- çakçı Gack Diamani & beraet eyle miştir, Merkum hırsızlar ve kaçak çılar âlemindeki uzun meslek sene İeri zarfında şimdiye | kadar yirmi beş defn tevkif ve iki defn da mah- küm edilmiştir. hilinde) 18 (A.A) — Jack Din beraat kararıaı alarak tahliye edildikten bir kaç «saat sonra odası. Da zorla giren iki şahıs tarafından rovelverle başından yaralanmak sure tile öldürülmüştür. Bu taarruz Jack Dismond'un hayatına yapılan sui kasların dördüncüsünü teşkil etmek tedir, neşretmişti. Bunları tatbik (etmek, güzel ve yolunda tatbik etmek sayesinde ordunun bir çok ihti va temin edilecekti, İş ba N düşmüş millet ayaklanmıştı. bu milli heyecanı duymak- ta idi. Ankara çok seyi idi, Ankaradan Yahşıhan, Kes | kin, Kırşehir, Kayseri, Mucur, | Sungurlu yolları kafilerle dolu idi, Yahşıhan mahşerden bir nü mune gösteriyordu. Mini mini dekovil istasyonunun yanında» ki ufat tefek binalar askeri de- poları olmuştu. Köprünün öte- sindeki bağ etraflarına çadırlar korulmuştu. o Keskin yoluna | başlayan meydanlara, bahce. lerin hendeklerine kadar tuhaf, garip şekiller göze çarpıyordu. (Devamı var) tutulması siste | ALBONY (Nevyork hükümeti dn| Ga | onbir milli tekâlif emirnamesi CUMARTESİ 19 M. Hoover Moratoriumu Amerikan meb'usan meclisinde VAŞİNGTON, 18 (A.A.) — Meb usan Meclisi, Moratoryorun tasvibi ni Kongreye tavsiye ederken, Mora toryom fikrinin M, Hoover tarafın- İ dan telkini üzerine sermayelerin Al masya'dan geri çekilmesi hareketi- Bin tevakkuf ettiği ve hemen dünya | piyasalarında fiyatların tezayüt eyle İ diği hakikatma işaret Ear VAŞINGTON, 18 (A.A.) — usan meclisin maliye encümeni, Hoover moratoryomunun projesine ait bir tadil İ etmiştir. Bu teklifte, Cemahiri Müt- > | tehideye borçlu olanların borçların ber me suretle olursn olsun tenzil veya iptaline ait olarak kongre tara: akip edilen her türlü siyase te aleyhtar bulunduğu ve bu kararın | Hoover moratoryonunun tasdikr ma Basma gelmeyeceği gibi aksi bir si- de tefnir edilmeyeceğini İccoğine işaret eylemeyece ği beyan olunmaktadır. Maliye encöümeninde VAŞINGTON, 18 (A.A.) — Meb usa » meclisinin maliye encümeni a İ bah celsesinde iki saat devam eden müzakerelerden sonra, Hoover mara toryomu bakdonda hiç bir karar vere mediğinden öğleden sonra tekrar toplanacaktır. Encümen reisi, müna- kaşanın yarın Meb'usan Meclisince devam edilmesi hakkında mezkür | meclise bir rapor verilmek hususun- | si ümidini muhafaza eylemekte- dir, VAŞINGTON, 18 (A.A.)— Borç İ ların mikdarı aleyhinde yapılmış o- liye encümenince tekrar devam edile cektir. VAŞINGTON, 18 (A.A.) — Meb usan Meclisi maliye encümeni buzu runa çıkan Moresnon Company mü- messi mücesese nin, Cemabiri Müttehidenin, Britanyanın, Fransa ve İtalyanın ma Hi ajanları olduğunu tasdik eylemiş 15 kâmunuevvel tarihinde tediye- icap eden mebaliğin tes- yiyesinde tarar odiesiş olaaydı kredi lerinin müsaade etmesi itibarile mev Zuu bahis hükümetlerin bunları ko- layca vermemek vaziyetinde | kala caklarını beyan etmiştir. Komisyonun. ekseriyeti bu tahki kiitı meseleye yabancı telikki eyle miştir. Komisyonun, Moratoryomun tastiki lehinde bir karar vermeden evvel, borçların âptal veya nin kongrenin siyasetine muhafil ol. duğunu beyan ve için tebdilini düşünmemiş bu. landuğuna ilâve eden takriri Kabal ve tasvip eylemiştir. İ VAŞINTON, 18 (A.A) — Ban mühim kanunların ve bu arada Ho- | over moratoryomunun kongrcce tas iki kolaylaştırmayı pek ziyade ar. za eden M. Hoover Meb'usan Mecli sindeki liderlerden bir çoğunu bu maksatla bir sabah kahvealtısma da- vet etmi yet havası inde görüşmüştür. Şimendiferlerin maruz kaldığı rekabet LONDRA 16— Şimendifer şirket | lerinin deniz ve hava nakliye şirket leri yüzünden Meypr büyük za kısmen telâfi e De nında kâin bulunan Londranm en | eski ve muhteşem hususi sarayların olan Londsdowne : House'in maaz- zam parkı halka açılacak ve saray satılıncaya veya kiraya verilinceye kadar açık bulandarlacakte. Yola ri tamire te bulunan herkes parkı baştan ba şa gerebilecektir. | Hindistanda bir eksprese suikast KALKUTA, 18 (A.A.) —Kalkü çin yapılan sui kast teşebbüsü, de etmekte bulunan bir amelenin yolda ki tahariyatı görmesinden mütevel- bir mniite akim Kalamar. Amele Ekspresi: retleri değiştirmiş ve vukuunun önüne geçmiştir. ie KANUNUEYVVEL HARİCİ HABERLER müzakerat berdevam! | lan hücuma yarm Ayn Meclisi ma- | ve kendilerile bir samimi- | İondvada Ti bark düba karla geçmesinden an- cak bir kaç dakika evvel koşup işa| ir i kazanın 1931 İngilterede (3 üncü emirname Bu emirnamede ne gibi eşya var? İ LONDRA,18. AA— Uçüncü| emirname ile rüvume tabi tutulan| | aşyanın ve istilâhatımı tam-| İsime memur elan komite, yarın bu husustaki neşriyatı itmam etmek i- çin dün toplanmıştır. | ÜBu neşriyat radyo vasıtasile yapı i Jacaktır. Mezkür emirname âtideki eşyayı ihtiva etmektedir: “Çimenleri budamağa mahsus da eb | var bıçaklı keski ve muhtelif parça mahsus pamuklu mevat, Nebatı elyaftan mamül ve kutum ları bir çeyrek parmaktan az olan ipler, halatlar ve ip mamülât. Ka dın, erkek, çocuk içn çamaşır ve mel bunlara mütcallik eoyalara | unmatkeadır Aynı emirna- kimyevi müstahzerat ile, su geçmez kumaşları ve «v mühim- matına da şamil bulunmaktadır. İngiliz nolası ve Frensiz gazeteleri PARIS, 18 (A.A.)— Umumi muh teviyatı Fransız gazeteleri tarafın- | dan iktibas ve neşredilen borççlar | ve tamirata müteallik İngiliz notası müsnit bir tesir hâsıl etmiş- a ei Ml ii b lanılan dostane hisana işaret etmekte ve İngiltere hükümetinin kendi nok tai mazarını ifadede kullandığı ihti- hükü- ısmaktadirlar Her iki hükümetin iki memleket menfaatlerine en fazla hizmet ede- cek noktai nazarı tanzim ve hattâ bi ribine yaklaştıracaklarma kat'i ma- zarile bakılmaktadır. ! Ordusu Muhtelif sınıflarda 700,000 kişi imiş! LON! DRA, 18. AA— Japonlar'ın VASHİNGTON, 18, AA—A yan meclisi, Mançuri ibtilâfının a- çılmasna dair hüktmetler arasında gösterilmesi- ni Ca eden bir takriri kabul eyle- "NANKIN, 18. A.A.— talebelerin çıkardıkları hâdiselerle meydana ge- ien karışıılıklara nihayet vermek Üz re bugünden itibaren (ciddi tedbir. lal ittihazını o kararlaştırmıştır. Bu! kararı diploması mahafilin nazarı dikkatin icefbeylemesi üzerine veril. diği zanncdiliyor. Faşist fırkasında yeni bir istifa ROMA, 18 (A.A.) — İtalya Baş- vekâleti nezdinde matbunt bürosu olan M. Lando Ferreti'nin pek ya- kında vazifesini terkedeceği temin İnşasından vazgeçilen transatlantik LONDRA, 16 — Cunard seyrise hesabıma miryolu işaretlerinin tellerini tamir | ü askeri hizmetten edilmeli. ir Meb'usan Meclisine tevdi edilen bie tekli görünüm ve heyoca Dar var müzakereden sonra reddedi Yunanistan Bulgarlara bir uzlaş- ma teklif etti ATİNA, 18 (A.A.) — Atina sefiri tarafından tevdi tarafından aşağıdaki cevap ve: memleket arasmdaki ihtilâflı barile kabul eder. Yunan müt. yacaklarından Yunan hükümeti etmesini teklif eder. muayyen bir müddet zarfında > ibtilâfların hakeme Levdii M. Muşanof'un dün Bulgarista'nın dilen teklifine Yunan hükümeti ilişti “Yunan hükümeti iki ın toptan halledilmesini esa ehassısları Atina'dan uzaklaşmı- müzakeratın Atina'da cereyan Yunanistan tekmil meseleler | hakkında itilâf elde edilmediği takdirde ki hükümetin şimdiden mutabık Bu takdirde Bulgaristan nihayet Yunanistan'a karşı borç- lu olarak hükmedilirse, Bulgaristan tediyatını tekmil teslihatı ibraza amâde olmalıdır. Eğer bilâkis Yunanistan Bulgarista- na borçlu olursa borcu, Bulgaristan'dan © alacağı olan tamirat parasından tenzil edilecektir. Yunan hükümeti kendisile tica- ret muahedenamesi aktetmiş olan memleketlere tatbik edilen gümrük tarifesinin Bulgaristan eşyasına tal hakkımdaki talebi kabul edilmemekle müteessil ristan hakkında yapılacak bir istisna alâkadar diğer devletlerin haklı itirazatını davet edecktir. Burada Yunan Bulgar ticaret muahedenamesinin pek ya- kında imza edileceği ümit edilmektedir. Tahranda eski bir musevi meb'us idam edildi TAHRAN, 18 (A.A.) — Gazeteler, devlete karşı sülkast dürmündeh dolayı askeri mahkeme tarafından mahküm edilen sabık musevi meb'us Hayim'in idam edildiğini yazıyorlar. Borçlar ve tamirat hakkındaki İngiliz muhtırası LONDRA, 18 (A.A.) — Borçlar ve tamirat müza | İngiliz muhtırası gayet naziköne bir surette tir. Muhtırada borçlar meselesi hakkımdaki tanzim edilmiş- nin Bal'e komitesinin kapan- masından sonra derin bir surette tetkiki teklif edilmekte olan tekmil müzakerata açık kapı bırakılmaktadır. Dünkü spor Cansız geçti (Başı 1 inci sahifede) de in Fenerin stndında Mabtelit an Ke ve a yerme e | lar. Stadyumdaki faaliyet ise saha karla kapalı olduğu için durdu ve maçlar haftaya tehir. edildi. Yalnız spor ri günün yapılabilen bir müddetten beridir oynanan Y. M. C. A. voleybol turnuvası devam de Arieard — Cahit küçükler Ar. ikard galip, Dragon İtalyanlar orta iâi Büyükler İzci hükmen galip, İkinci hâdise de Beyoğlu C. H. F. binasında yapılan güreş müsabaka larıdır Onların neticesi de şudur: Durmuş (Bahriye) gelmediğinden, Celâl (Beşiktaş) galip. Ahmet (Ve fa - Kumkapı) gelmediğinden, Na- hit (Beşiktaş) galip. Vefik (Vefa - Kumkapı) Kemal (Vefa - Kumkapı ya) galip. Muzaffer (Harbiye) Hü- seyin (Vefa - Kumkapıya galip. Rı xa Âli (Vefa - Kumkapı) Nurullah Anadolu Ajansının bir tekzibi IZMİR, 18 (A.A.) — Son Posta gazetesi üç gün evvelki nüshasında İktısat ve tasarruf cemiyeti İzmir şubesinin ihti- lâf dolayısile 7500 lira sarfetti ğini yazmıştı. Bu neşriyat ta- mamile hilâfı hakikat olup mer kezin son derece iktisat v> ta- sarrufa riayet ettiğini ve efkâ rı umumiyeyi mugalteye düşür düğü için gazete ile muhabiri ha müddeiumumiliğe müracaat edileceği iktisat ve tasarruf cemiyeti İzmir merkez heyetinin müracaatına atfen vilâyet makamından bildiril mekle bu haber (tekzip olu- Bur, M. Mussolini'ye hediye edilen nişan ROMA, 18 (A.A.) —Bir haftadenberi İtalyada bulun- makta olan Leh Lejyonerleri M. Musolini'ye Mareşal Pil- sudski tarafından hediye edi- len OLejiyonerler (o salibi”'ni Başvekile tevdi etmiştir. Mi reşal Pilsudski'nin ihdas ettiği &s- | bu nişan ilk defa olarak bir ec Gn (Harbiye) ye galip. Veli (Ve | - Kumkapı) Tarık (Kuleli) ye ga Yİ reisi miralay - Kumkapı lip. Celâl (Vefa - Kumkapı) (Kuleli) pi, galip. Hadi (Vefa - K. kap) (Harbiye) ye galip. ii . mil (Vefa - Kumkapı) Necip (Har- biye) ye sayı hesabile galip. Ali Os | İ man (Vefa - K. kapı) gelmediğim den Talip (Anadolu) hülenen galip. Ali Osman (Vefa Kumkapı) Yaşar (Vaka - ale lip. Kenan (Vela - Kumkapı) gelme 'diğinden nebi devlet adamına verilmek- tedir. Bu salip Lejyonerlerin Prazmorwisky tarafından M, Musolini'ye tes- De edilmiştir. Bu münascbetle İan merasimde Leh sefiri e ya bulunmuştur. Ticaret itilâfları feshediliyor OTTAVA, 18(AA.) — Kanada Başvekili M. Bernett kereye girişmeğe hazır olduğu beyanatma ilâve eyle- Voleybol birineilikleri alm 18 (AA) — ai meydanında salimen Kendisi İı Arap a am e yi 13 Si 18 günde katetmiştir. Eğer garbi vrupada tesadüf ettiği