22 Aralık 1931 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

22 Aralık 1931 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

sraRrsasR EE Kullanınız sütünüzü arttıri Çocukların kemiklerini dı Şark Malt “Hulâsası Dikkat - Dikkat DİKKAT m Ademi iktidara GLANDOKRATIN| Meşhur Professör Brovn Sel guart ve Steinach'in mühim keği © Dün mecliste münak; de lâ” ne? (Başı 1 inci sahifede) Mevsukan işittiğime nazaran sefirlerimizden birisi aldığı tah sisatımızın yarısı ile geçinebile #/ HAKKI NX #/RADİUM 35 G0 öylemiştin ye Vekili — Lütfen * mini söyler misiniz? Emin B. — İsmi bende mevcuttur. Burada mem, Hususi olarak “ ilriciye Vekili sep RADIUM Ticarethanesi Müdiriyeti <wsumaısi | | 3 üncü Kolordu ilânları Bu Hediyeleri tı Elektrikiye Türk Anonim Şirketi SA ETLE Size Beyoğlu, Beyazıt, Kadıköy, Üsküdar ve Büyükada'daki 5 mağazasında veresiye verecektir | Tesisa Iitühadı Milli TÜRK SİGORTA ŞİRKETİ Harik ve hayat üzerine sigorta muamelesi icra eyleriz. Sigortaları halk için müsait şeraiti havidir, Merkezi idaresi: Galatada Ünyon Hanında Acentası bulunmayan şehirlerde acenta aranmaktadır. Tel: Beyoğlu — 2003 İ Devlet Demiryolları idaresi ilânları İ Haydarpaşa Limanı eşya tahmil ( ve tahliyesinin kapalı | zarfla münalkasası 4 ikinci Kânun 932 pazartesi günü saat 15 te İdare Merkezinde yapılacaktır. Tafsilât Ankara ve Haydarpa- şada İdare veznelerinde ikişer liraya satılmakta olan şartna- melerde yazılıdır. (4409). landarma Satın Alma Komisyonundan: (120,000) ilâ (150,000) kilo uri kapalı zarfla münakasaya çıka- ulmıştır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mü- nakasaya iştirak için de teminat ve teklif mektuplarile 27-12-931 Pazar günü saat 15 ten on altıya kadar Gedikpaşadaki komisyo numuza müracaatları. (4279) Hudut ve sahiller sıhhat Umum müdürlüğünden: Trabzon Sahili Sıhhiye Merkezi için teknesi yerli olmak üzere dört tonluk ve gazolin ile işler Kelvin markalı on beş beygir kuvvetinde makineli bir motör yeniden yaptırılacaktır. Münakasa 7 K. Sani 932 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te İstanbul Limanı Sahili Sıhhiye Merkezinde müteşekkil |İ Komisyon tarafından icra edilecektir. Şartnameyi görmek is- | tiyenler mezkür Merkez Levazım memurluğuna her gün müra- caat edebilirler, (4466). Nafia. Vekâletinden 1000 âdet ahşap telgraf direği kapalı zarfla münakasaya ko- nulmuştur, Münakasa 2-1-932 tarihinde cumartesi günü saat 15 te Ankarada Nafia Vekâleti binasında yapılacaktır. Münakasa- ya iştirak edeceklerin teklif mektuplarını ve muvakkat teminat | larmı aynı günde saat 14 buçuğa kadar münakasa komisyonu ri yasetine vermeleri lâzımdir. Taliplerin Ticaret odalarında mu- kayyet bulunmaları şarttır. Taliplerin münakasa şartnameleri- | ni bir lira mukabilinde Ankarada Natiâ Vekâleti İnşaat Daire- sinden, İstanbulda Haydarpaşa Liman İşleri Müdürlüğünden tedarik edebilirler, (4346) 'İ Istanbul Evkaf Müdürlüğünden: | “Evkaftan vazife alan hademei hayratın ayın yirmi beşine kadar başka yerden maaş ve ücreti varsa burun miktarını mü- beyyin bir vesika getirmeleri ilân olunur. (4529) SO O (ooo) © O Oi HALIS İSVEÇ ÇELİĞİ 7 8 Haber asaığımıza göre bazı perakende satıcılar tirsattan ist.rade maksadile hakiki RADIUM TIRAŞ BIÇAKL Arımıza fazla fiatisti- yorlarmış. Bu muamele hükümetimi n iktisadi ted birlerine mugiı- yır bir hareket olup kanuni bir cürüm teşkil eder. Binaenaleyh ha- X kiki RADIUM TIRAŞ BIÇAKLARIMIZIN fiatı asla artmamıştır ve evvelce satıldığı gibi her yerde perakende olarak tanesi 5 kuruştur. Fazla satılmasına kat'iyyen razıdeğiliz. Bu ciketle muhterem halkı- nızın nazarı dikkatini celp ve fazla paravermemelerini tavsiye ederiz. istanbul Celediyesi Satın alınacak itfaiye vesaiti hakkında 21 Kâmunusani 1932 tarihinde ihalesi yapılmak üzere müna- | kasaya konulan İtfaiye vesaiti hakkındaki fenni ve umumi şartnameye (İşbu şartname ile münakasaya komulan İtfaiye | vesaitine talip olan müesseseler satacakları eşyanın bedelini döviz olarak ihraç edemeyip ancak mukabilinde memleket mah sulât ve emuamelâtından muadil kıymette eşyasatm alarak harice sevketmeğe mecburdurlar. Beyan olunan şekilde takas imkânı olmıyan veya amme hizmetinin ifasmı imkânsız kılan vaziyetlerde bu mecburiyetin kısmen veya tamamen ref'i icra Vekilleri Heyeti kararına bağlıdır.) suretinde yeni bir madde ilâve edilmiş olmakla (bu şartnamelerden satm almış olan mücsseselerden Mühendis Halit, Tevfik, Enver Şadi, Ali Nuri, Eşref, Fuat, Esat Behçet, Necdet Beylerle Karabet efendinin | adresleri malüm olduğundan münakasa günü teklif zarflarna koymaları icap eden şartnamelere bu maddeyi de ilâve ederek imzalamaları Kizumu tebligat makamına kaim olmak üzere ilân İ olunur, (4544) 1 — Muhterem İstanbul halkıma: Son günlerde şehirde kaçak suretile bazı etlerin ithal edilerek şurada burada satılmakta olduğu görülmektedir. Muayenesiz kesilen bu etlerde şarbon ve verem hastalığı mevcut olması muhtemeldir. Halkımızın muhafazai sıhhati için bu gibi etleri almaması ve yememesi lüzümu ilân olunur. 2 — Kaçak et kesildiğini ve satıldığını ihbar edenlere ikra- miye verilecektir, İhbarı Belediye reis muavinlerine, Beledi- ne, Kaymakamlıklara, Nahiye müdürleri- ne, Teftiş Heyeti müdürlüğüne yapılması ilân olunur, (4545) Fatih Belediyesi Müdürlüğünden: Çarşambada Kovacıde- de mahallesinin valde medresesi sokağında 16 No.lı harap ve maili inhidam hanenin mütasarrıflarndan adresleri malüm eşhasa 48 saat zarfında izalei mahzur ettirilmesi halkında ifh- barname tebliğ edilmiş ise de adresleri malâm olmıyan mu- tasarrıflarma tebliğat makamına kaim olmak üzere ilânı key- fiyet olunur. (4542). Kadıköy Şubesinden: Sahipsiz bulunan iki keçinin sahibinin bir hafta zarfında muracaat etmediği takdirde satılacağı ilân olunur. (4539) Eminönü Kaymakamlığından : Başı boş olarak bulunup tah- tı muhafazaya alman bir koyunun sahibi her kim ise bir hafta zarfında muracaatla almadığı takdirde alelüsul satılacağı ilân olunur, (4541) Tayyare YILBAĞI Piyangosu Büyük ikramiye Liradır. Keşide Yılbaşı gecesi yapılacaktır. En iyi Yılbaşı hediyesi Bir Tayyare Yılbaşı Piyango biletidir. Biletler azalmaktadır. | Ml İ K.O. nakliye ve İstihkâm ihtiyacı kapalı kasaya > konmuştur. İhalesi 13-1-932 tarih Çarşamba günü saat 15,5 da Komisyonumuz- da yapılacaktır. “Taliplerin şartnamelerini almak üzere her gün ve münakasaya işti- râk edeceklerin de vaktı muay yeninde teminat ve teklifna— mmelerile Komisyonumuza mu racaatları. (658) (4516) yo Ordu ihtiyacatı srbhiyesi için 5i kalem göz aleti pazar 931 cumartesi günü saat 15 te komisyonumuzda yapılacaktır. Taliplerin şartnamesini gör- mek üzere her gün ve pazarlr- gına iştirak etmek istiyenlerin de vakti muayyeninde komi- syonumuza müracaatları,(662) (4520) '.. K.O, ve Muhabere Alayi- le Harp Akademisi için ot ih— tiyacı kapalı | zarfla münake- saya konmuştur. İhalesi 13-1- 932 tarihinde Çarşamba günü saat 15 te Komisyonumuzda yapılacaktır. Taliplerin şart- namelerini almak üzere her gün ve münakasaya iştirâk e deceklerin de vakti o muayye- ninde teminat ve teklifname- İerile Komisyonumuza müra- caatları, (659) (417) *.. Dolmabahçe hayvan has- tanesinde müteşekkil hayvan satın alma komisyonu tara- imdan © pazar - salı - perşeri- be günleri saat 9 dan itibaren müsait fiatla yerli binek ve nakliye koşum hayvanı müba- yaasma (başlanmıştır. Satın alınacak bineklerin 5 ile 8 ya- şında ve asgari 1,43 irtifamda ve nakliye koşumların keza $ ilâ 8 yaşında ve asgari 1,37 ir- RR Fatih Sulh 2 inci hukuk hâlimli- ğinden: Aksarayda Softasinan ma- hallesi sabık halıcılar halen tomruk çular sokağında eski 5, 7 ve yeni 1,3 No: hi 4 oda ve camekânla bö- Tünmüş bir küçük odaki ceman beğ oda ve iki küçük sofa ve bit kuyu ve bir matbah ve üç hâlâ ve bir | tahtaboy ve bir bölüğünde alekerik | milâtndan bahçe ile beraber yüz nenin satılmasına mahkemece karar verilmiştir. | — Maa bahçe hanenin İ kiymeti muhamminesi | beber arşu- mu iki yüz yetmiş beş (kuruştan bahçeye (429) lira ve haneye de İ (750) irak coman (1179) Yiradan 4- barettir, Halen ipotek ve hacze muallak muamelesi yoktur. 2 — | Şartname herkesin görebileceği va- ziyette 931-5 No. bu - dosyada mı- kayyettir. 3 — Tapuda (o müseccel İ ve gayri müseccel hak sahipleri te | sihi ilünden itibareri yirmi günü sar lıkla almacaktır, İhalesi 26-12- | | tifamda olmaları ve hayvanla İ lâzımdır. Diğer fazla malümat | komisyona müracaatla öğreni- | lebilir. Buşeraitte satılık hayvanı olanlarm mezkür günlerde | hayvanlarile birlikte o Dolma-| bahçe hayvan hastahanesine | müracaatları, (616) (4179) İ ... | İ İstanbulda bulunan kıtaa| İ özi e nimetin Gir e İ erzaklarının senelik nakliyatı- İnm pazarlığı tekrar 23-12-931 tarih çarşamba günü saat 15 te komisyonumuzda (o yapıla- caktır. Taliplerin şartnamesi- &i almak üzere her'gün ve pe- zarlığa iştirak edeceklerin de yevmi muayyende komisyonu- muza müracaatları. (642) (4407) “.. K. O, Topçu taburunun otu kapalı zarfla münakasaya kon muştur, İhalesi 6-1-932 tarih | çarşamba günü saat 14,30 da| komisyonumuzda yapılacaktır. | Taliplerin şartnamesini almak | üzere her gün ve münakasası- | na iştirak etmek (istiyenlerin | de teminat ve teklifnamelerile | vakti muayyendc komisyonu- muza müracaatları, (647) (4439) ... K. O. ve Liinci fırkanın Ra- mazan ihtiyacı olan zerdali ve erik reçellerine kapalı zarfalı verilen fiatı pahalı görüldü den pazarlıkla alınacaktır. İha- lesi 22-12-931 salı günü saat 15 t€ komisyonumuzda yapıla caktır. Taliplerin şartnamesi» ni almak üzere hergün ve pa- zarlığına iştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komi- syonumuza möracaatları. (657) (4514) fmda haklarını tesbit etmek üzere mahkemeye müracaatları İâzundır. Aksi takdirde gayri müseceel bak sahipleri bedeli müzayedenin pay- laşmasından hariç tutulacaklardır. 4 Müzayedeye iştirik edecek zevat yüzde yedi buçuk nisbetinde temi- Bat akeçsini depo edecektir. $ Gayri menkulu mezküren tarihi ilândan itibaren bir ay zarfında 24-1-932 pazar saat 16 da Patih sulh 2 inci hukuk mahkemesinde birinci arttırması icra olunacak ve en çok arttıran zatın üstünde bırakılacak- tır, 6 — Üstünde birakılan zat be- deli müzayedeyi beş gün zarfında vermeye mecburdur. Aksi takdirde | muamele fesh ve farkı teminat iie” zarar ve ziyandan tazmin edilecek- tir, 7 — Tellâliye ve ihmie puhi müşteriye (ait alacak, vergi, icare vesair tekâlifi hissedarlar hisseleri nisbetinde vermekle mükellef ola caktır. Şerajti menude dairesinde talip olanların - müracaatları ilân tidir, Tesiri kati ve seridiğ Her eczanede bulunur. Toptal MAN ecza depos Bahçekapı tras vay caddesi No, 37 ve Eskişehir de Yusuf Kenan Beyin Merkef sczanesi. Kutusu 200 kuruştur Askeri lar fabrika- ilânları 30-12-931 inde karf ile münakasaları cak olan 173 Ve 77k lektrik malzemeleri ilânını müsavi fasıla “bozulduğund yevmi müna 20-1-932 tal rihine saat 14 te tehir edilmi ta sa — İtir. Taliplerin muracaatları. (4380) Dr. HORHORUNİ | Zöhreviye ve bevliye tedavihâ taburlarile beşinci alay için ot | zm bilcümle hastalıklardan ve | nesi: Sabahdan akşama kadar, Be zarfla müna- | kusurlardan ari bulunmaları | oğlu Tarlabaşı, Tüksim Zambak Seli No. 41. İstanbul Etıbba Muhadenet Cemiyetinden: Önümüzdeki cuma günü içtima akdedileceğinden aze mun saat on buçuleta Cağaloğlundü) Halk Evine teşrifleri mercudur. Beyoğlunda Taksimde Sıraser lerde kâin dairci mahsusasında if yi vazile eden İstanbul ikinci icri memurluğundan : Bir alacak için potek ira edilen ve (tamam (190500) yüz doksan bin beş y lira kıymet takdir edilen Galatadil Sultan Beyazıt mahallesinde Kılış Ali Paşa caddesindeki eski 48 ilâ 116 ve yeni 1iZ ilâ 132 ve Kılıç Alİ Paşa 1 ilâ 25 ve Site Fransez P# sajınıda 2 ilâ 28 ve Site Pransez çık* mazı | ilâ ti ve Site Pransez çık” mazı 14 ilâ 20 nümerolu ve sağ te rafı bazen Site Fransez çılımazı vE bazen Hiüdavendiğir Hanı ve sol tarafı bazen emlâki milliyeden İclâ- iye hanı müştemilâtından olan bi” ma ve bazen Şeyhislâm Cemalettin Efendi veresesi emliki ve bazef Galata Polis Merkez binası arakasi Rıhtım caddesi ve cephesi Kılış Ali Paşa caddesile mahdut ve kar dimen tevsii intikali — dükkânlarla mağaza ve depoları müştemil Site Pransez hanı namile maruf Banın 7517 hisseden yarım hissesi Dairede icra kılınan Birinci ve & gık arttırmasında — (10:000) on bis Mirada talibi uhtesinde — kalmış is de bedeli mezkür kıymeti muham: | mincye nazaren hattı lâyıkında gö” rülmemesine mebni 13-1-932 tarihi- ne müsadif Çarşamba günü enat 14 ten 1630 a kadar keza dairede ikin ci ve açık arttırması icra kılınacak tar, Artırmaya iştirak edesöklerin kıymeti muhamminesi olan (yüs doksan bin beşyüz) liranın yarısı" asm yüzde onu mizpetinide teminat akçesi vermeleri lâzımdır. Haklari tapu sicilliğile sabit olmayan ipo” tekli alacaklılarla diğer alâkadarl zn ve irtifak hakkı sahiplerinin ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddealarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrâkı müspitele rile 930-5355 numarasile o daireygf bildirmeleri lâzımdır. Aksi bald hakları tapu sicilliğile sabit olma yanlar satış bedelinin paylaşmasın dan hariç kalırlar. Müterekim vergi ile Belediye res mi vakıf icaresi vessire mükelle- fiyetler müşteriye aittir. Bu hüsus- taki şartname 26-12-931 tarihinden itibaren herkesin görebileceği me- hal olan daire divanbanesinde &- sılmaş olduğundan daha fazla ma- | ilümat almak isteyenlerin şartname ye ve 930-5355 numerdli dösyasına * müraceetları rını. Mezkür mer halin evsaf ve mesahası ve takdiri kıymetini havi raporda dosyasında görülebileceği ilân olumür. MILLIYET MATBAASI