17 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

17 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

Tarihi Tefrika: 32 Sabatay Zevi Nakleden:R. N. Sabatay nihayet nereye gide- ceğini ilân etti: İzmir Aynı zamanda doğduğu ve büyüdüğü İzmiri de göreceği gelmişti Sabatay taraftarlarınm bu hazırlıkları az gürültülü olmu- ğı düşündüler. tanbula gideceğini düşünerek İstanbuldaki hahamlara haber aleyhinde ne kadar ler yazmış olacaklar ki İstanbul daki haham başı meseleyi İzmi re bildirdi, Bunun üzerine Natan Gaza & harekete geçti. Kudüs yahu- di cemaatine hitaben bir beyan name yazdı. Bu beyannamede Kudüs yahudilerinin “mesih,,e hürmetsizlik ettiklerinden şikâ yet edilmekte ve buna karşı bir ceza olmak üzere mesih'in Ku- düsten Gazzeye gidedeği söylen mekte idi ç Sabatay nihayet nereye gide- teğini ilân etti; İzmir? Kendi doğduğu, büyüdüğü İzmiri göreceği gelmişti. Ora- ya ait bir hatırası vardı. Fakat tekrar oraya yerleşerek İzmiri kendisine faaliyet merkezi yap- | g ması muvafık O olacak mıydı? Şarkta yahudilik âleminde mü. bim bir hareket vücude 8 mek için ya Kudüs gibi tarihi bir yeri, yahut ta o zaman ya- hudilik âleminin hakiki bir mer kezi demek olan İstanbulu ter- cih etmesi lâzım geliyordu. Hal buki her iki merkezde de kendi s5 hoş görülmüyordu. İzmirde evvelce kendisi aley hinde bir lânet kararı verilmiş» ti, Fakat orada kendi ta- raftarlarım bulabilecek ve İz- mir yahudileri beklenen “me- sih,, in kendi hemşerilerinden © biri olduğunu ( görerek gurur duyacaklardı. Onun için Saba- tay İzmirde daha iyi kabul edi- düşünüyordu. Birde ziydi Böyle bir merkezde dün olup biten şeylerin havadi aha çabuk almır, duyulur- Sabatay İzmire karadan geli yordu. Yolda Halebe de uğradı. Daha evvel Natan Gazatı He- lep yahudilerine bir beyanname göndererek mesih'in geleceği, ni Halepten geçeceğini, onun için kendisine fevkalâde hüsnü kabul gösterilmesini bildirmiş- ti, Natan, Halep oyahudilerine Kudüsteki dindaşları gibi olma ri mesih'e karşı (o hürmetsizlik etmişlerdi. Bunun cezasmı gö- receklerini de söylüyordu. Be- yannamesinde şöyle bir ihtar da bulunuyordu: “Unutmayınız ki artık vakit saat gelmiştir! Halepteki yahudiler tarafın dan pek parlak bir hüsnü kabul gören Sabatay'm orada bulun- ması büyük bir şeref teşkil edi- yordu. O sıralarda Halepten İs tanbula yazılan o mektuplarda hep bundan bahsedilerek mesi- bin kendi aralarda bulunma- sından dolay: Halep yahudileri kendilerini diğer bütün yahudi ! lere daha faik görüyorlardı. Ha lep yahudileri yeni “mesih, & inanmekta yalnız Natan Gaza- © tu'nn beyannamelerinde söyle- nen şeylerle iktifa etmiyorlar dı, Bunlar mesih'in her gün bir çok harikulâdelikler gösterdiği ni gözlerile gördüklerini iddia ediyorlardı. Sabatay'ı gördükle © ri zaman Halep yehudileri yere kapanıyorlar, karşılarında me- sih'i gördüklerine inanıyorlar. dı. Halep yahudileri Sabatay'ın "bir iki ay kendi aralarında kal. masını çok rica ettiler. Hiç ol- © mazsa iki ay! Fakat Sabatey beni razı olmuyordu. Çünkü Halepte görmüş olduğu hüsnü cesaret alan Sabatay isi için vakit saat ge diğine kani oluyor, maksadına vâsıl olmak için zaman kaybet maemeği düşünüyordu | — 1665 senesi sonbaharı gek miş, geçiyordu. İ gelmesine bir kaç hafta kalmış. t. Halep yahüdilerinin ricasını e reddetmekle beraber ine refakat etmek üzere alık bir kafilenin birlikte gelmesini kabul etti , Sabatay İzmire yollanıyo: du, Kalabalık bir alay kendi: ni Halepten İzmire kadar recekti, Sabatay yolda, dün ve niyaz ettiği zamanlar indü- ü beyaz zir şalı yanındakilerin rica ve ısrarına rağmen, üzerin den çıkarmadı. Bunu çıkart- mak için vâki olan ısrarların se bebi şu idi: Sabatayı bu kıyafet te görenler kafilenin bir yahudi kervanı olduğunu anlayacaklar dı. Yahudiler daima zengin ad- dedildiği için böyle bir kafile etraftan bir takım çapulcuların tecavüzüne uğrayabilirlerdi. Fa kat Sabatay bu ısrarlara karşı cevap olarak diyordu ki: — Ben başka türlü hareket edemem, aldığım emir böyle dir|., Kafile Sabatay'ı İzmire ka- ötürüp tekrar Halebe dön zaman bir çok ta harikulâ | de şeyleri haber veriyordu. Me | selâ yolda her gece kendilerine bir çok adamların refakat ede- rek muhafaza ettiklerini sonra gözden kaybolduklarmı söylü- yorlardı. Bu rivayetler her tara diliğin kurtuluş günü gelmişti! Bu mühim güne hazırlar- mak için zenginler fakirlere sa dakalar veriyor, fakirler çalış- mak mecburiyetinden kurtulu - yordu. Bu suretle (kazanç ve ticaret te durgun bir hal aldı. Halepten, Kudüsten İstanbu la kadar gelen rivayetler bura- da tarif edilemez bir heyecan uyandırdı. İstanbuldaki haham lar İzmirli Sabatay (o Zevi'nin kazandığı bu eheremiyete hay- ret ediyorlardı. e Demekkibu genç haham bütün memleketi dolaşıyor, ber gittiği yerde ken disine binlerce taraftar buluyor da! Abraham Cahini tekrar fa- aliyete girişmiş ve yeni mesih yeniden bir çok taraftarlar te min etmitşi, Sabatay'ın muha- Tifleri ile taraftarları arasmda yeniden mücadeleler başladı. Her iki taraf | biribirlerine cum için uğraşıyordu. Nihayet hahamlar cemaat arasındaki bu ibtilâflara nihayet vermek için Sabatay ve mesih münakaşaları nı menetmekten başka çare bu- lamadılar, Fakat bir kere baş- ra nihayet ver ii? Bu münaka- şalar nazari bir sahada kalmı. yordu. Musevi dininin esasları- na ve ber musevinin her günkü hayatına taallâk ediyordu. Sa- batay'ın muhalifleri omesih'in geleceğine dair ve kitap İarda yazılı olan işaretlerin he- Büz zuhur etmediğini söylüyor lardı. Mesih'in en mühim evsa- fından biri son derece doğru İbir adam olması değil miydi?.. Halbuki Sabatay Kudüste para dağıtırken evvelâ kendi taraf- tarlarmı gözetmiş değil miydi? Bir de mesih'in herkesten akıl. hr olması lâzımdı. Halbuki Sa. batay'm akıl ve hikmet husu- sundaki büyüklüğünü göstere- cek ortada kuvvetli bir delil var mıydı?.. Kendisinin yazdığı tek bir satır bile yokta ki bundanbü yüklüğünü anlamak kabil ol. sun), İşte Sabatay'ın düşmanları böyle diyorlardı, Fakat onun ta raftarları için bu söylenen şey- lerin ehemmiyeti yoktu. çünkü ber türlü mantık o kuvvetinin fevkinde olan büyük © bir ihti- yaç kalplere hâkimdi: İnanmak ihtiyacı! «Devam var) sabah olunca bu muhafızların | fa yayılıyordu. Artık işitenle- | * İrin şüphesi kalmamıştı; Yahu MİLLİYET AZAN Bulgar Tamiratı Lausanne'a gidecek heyet yola çıktı SOFYA, 14 (Hususi) — Cenevre ve Lausanne konfe- ranslarr için Bulgar heyeti mu rahhasası bu ayın 16 ve yahut 17 sinde Sofyadan hareket ede cektir. Heyeti murahhasa baş- vekili M. Muşanof, maliye na- zırı , Bulgar Milli Bankası mü dürü ve daha birkaç eksperden mürekkeptir. Cenevre konfe rana: için Bulgar hükümeti w- zan bir rapor hazırlayıp konfe ransa göndermiştir. Bu rapo- runda hükümet yeni bir istik- raz yahut da uzun bir morator ium talep etmektedir. Başve- kil M. Muşanof o gazetecilere verdiği beyanatta Bulgarista- nın artık tamirat borcunu öde yemiyecek bir vaziyette oldu- ğunu ve devletin kalan eski borçları için de yeni bir Valo- rizasyon verilmek icap ettiği- ni, aksi halde Bulgar Milli Ban kasındaki ecnebi dövizlerin her gün daha ziyade azalmakta ol- duğunu ve Bulgar parası kıy- metinin böylelikle £ tehlikeye düştüğünü beyan etmiştir. Bahusus Lausanne konfe- ransı mukarreratı burada bü- yük bir alâka ile beklenmekte- dir. i Terki teslihat Şubat ikide Cenevrede in'- ikat edecek olan terki teslihat konferansına Bulgar heyeti mu rahhasası henüz intihap edil memiştir. Bu heyete £ erkân! barbiyeden ve harbiye nezare- İtinden yüksek zabitler iştirak İ edeceklerdir. Şimdilik hükü- İmet icap eden raporu hazırla- İmakla meşguldür Sofyadaki katiller Son günlerde Sofyada Ma - kedonyalıların biribirini katille ri ziyadelenmiştir. Staninakada öldürülen çe- te reisinden maada, Protekerof taraftarlarınm en mühim şah| siyetlerinden Krostan Pop To- üczere suikast yapılmış fakat yine muvaffak olunamamış ve yine Protekerof taraftarların- dan bir çete reisi dün sabah- leyin sokakta öldürülmüştür. Bütün bu katil suikastların mes'ulleri « bir kişi müstesna - tutulamamıştır. Bu katillerin bu ayın 24, 25 26 sında Sofyada in'ikat ede- cek olan umum Makedonya kongresi ile alâkası var zanno | lanmaktadır. İvan (o Mihaylof| taraftarları bu katiller ve sui- | kastler ile kongreye âzı olan Protekerof taraftarlarını teb- dit etmek istiyorlar imiş. « Hırslar çok ateşlenmi Ve her iki taraftan o yeni yeni katillere intizar edilmektedi. Halk bütün bu katillerden vak tinde tedbir almadığı için hü. kümeti mes'ul tutmaktadır. Erozi ve emlâk işleri Bulgar ve Türk dostluk mu ahedesinde arazi ve emlâk ba- hislerine taallük eden ihtilâf halletmek üzere Bulgar heyeti murahhasası Ankara sefiri M. Pavlofun riyaseti altnda te şekkül © etmiş ve bugünlerde Sofya sefirimiz Tevfik Kâmil Beyefendinin riyaseti altında yeti murahbasası ile münaseba ta girişecektir. Yahudi aleyhtarlığı Bulgaristanda, bahusus Sof yada son günlerde yahudilere karşı tazyik ziyadeleşmekte- dir, Bir takım yahudiler bağla rp şehir haricine çıkarılmış ve kendilerine muhtelif zulüm- | ler yapılmıştır. Zengin bir yahudinin otomobili Oaltma bomba konmuş, birçok yahudi Tere tehdit mektupları gönde- rilmiş ve bir yahudi kızının be kâreti de bir polis komiseri ve muavini tarafmdan izale edil- miştir. Komiser ve muavini vazifelerinden azledilmişlerdir. Memduh TALAT Bir kadın tayyareci geliyor tayyaresile Yeşilköy'e sizi hav ber alınmıştır. Bu tayyarenin bura” dan hereye gideceği hemüz belli de» teşekkül edecek olan Türk he | 17 KANUNUSANI 1932 Birinci sahifeden geçen yazılar) Kırklareli a İİ İnhisarlar Tedkik ediliyor (Başı 1 inci sahifede) let meclisince maliye bütçe- sine ilâve edilen 400 bin Jira- lık tahsisatı fevkalâde hakkın daki kanun da mer'iyete girmiş tir, Bu mebaliğ mezkür idare ce mütedavil (sermaye olarak istimal olunacaktır. Bu mali sene nihayetine kadar bilümum ücret ve masrafları bu müte- davil sermayeden mahsup edi lecektir. Lütfi Bey; iş olarak idarenin yeni kadrosu nu tanzim edecektir. Lütfi B. inhisarın idare şekli hakkın | da yapacağı tetkikatı vekâlete | bir raporla bildirecektir. Bu rapor hükümetin Mik İet Meclisine takdim edeceği kanun lâyibasınm ihzarma esas teşkil edecektir. Bundan maada tasfiye edil- mekte olan şirketin heyeti w- mu İye içtimamda hükümeti temsilen hazır bulunacak olan | Vekâleti varidat umum ü Cezmi Bey de bu ak- İşamki trenle İstanbula gitmiş- tir. Kibrit inhisarı ve çakmak meselesi ANKARA, 16 (Telefonla) — Kibrit inhisarını işleten şii ketin salâhiyettar mümessili Hofman şehrimizde (kaldığı müddet zarfında Maliye Vekâ- | leti ile temaslarda bulunmuş ve inhisara lük eden bazı meseleler görüşülmüştür. Mösyö Hofman çakmak me selesine temas etmemiştir. Rana Bey dün tetkikatına başladı Evvelki gün şehrimize ge» len yeni Gümrükler ve İnhisar lar vekili Ali Râna Beydün İsabah saat 8,5 ta İstanbul güm rüğü Başmüdürlüğüne gelr/4- dorofa da üçüncü defa olmak)”; Vekil Bey derhal gümrük- leri gezerek kısa bir tetkik yap mış ve bu arada bazı memur, ve müdürlerin vazifelerine elân gelmemiş oldukları ve anbar. ların açılmadığı görülmüştür. Ahi Rina Bey İstanbul güm rükleri Başmüdürü Seyfi Bey le görüşmüş, ve bazı memurla rı celbederek kendilerinden iza bat almıştır. Vekil Bey o öğleye kadar gümrükte meşgul olmuştur. Rüna Bey müteakiben Tü- tün İnhisar idaresinde de tetki katta © bulunmuştur. Dün öğ leden sonra de inhisar idaresine giderek müdür vekili Hüsnü ir. Beyle görüştükten sonra, ken- disine tahsis edilen odada meş İgul olmağa başlamıştır. Vekil Bey şube müdürlerini nezdine davet ederek her şu- benin teşkilâtı, vazifesi, tarzı mesaisi ve kadrosu hakkında izahat almıştır. Tütün Kongresi Ticaret odest esaslı bir rapor hazırlıyor malümata nazaran, Ti- gaze apre üm a in edecektir. Ana hatları baz. esaslı kısımları ihtiva edecektir. Bu hafta toplanacak olan oda $- dare heyeti bu kongreye gidecek üç murahbasını intihap edecektir. —— İtalyan şairi geliyor Tahrir komisyonları i bugün ko- yy onlar eee ye ems mler erin de işirki e Defterdar Beyin İstanbulda ilk | Aleyhimizde Propaganda Yapıyorlar (Başı 1 inci sahifede) bengi bir sebeple yere inen ve mer Bu mmtakalar üzerinden geçmek is- Giyen ecnebi tayyareler için bazı tak ilet tri gayet tabiidir. Ezman Zer memlekette de bu böy Bu itibarla, habersizce havaları. rmadan geçerken yere inen © ecnebi İ tayyareleri ve râkipleri usulen oldu- ğu yerde nezaret altına © almmakta ve merciinden yapılan islizana alı nan cevaba göre banlar aklında mu amele tatbik edilmektedir. Memnu mıntakalardan geçecek tayyarelerin ise atese de maruz kalmaları ta büldür. İngiliz tayyarecisi Mollison dn, hiç müsande almıya lüzüm gi meden havamızdan geçerken Konyı civarında yere İnmiş ve meri usule tevtikan tayyareci bilikte gereret alarak keyfiyet Ankara'ya bildirilmiş > ve meüfarekatinde tefyi dahi edilmiştir. Vali B. ne diyor? Dün bu meseleye dair görüştüğü- | İ müz Vali Muhiddin B. demiştir kiz | —“Ecnebi tayyarecilere milletimi | İ zin an'anevi misafirperverliğini ma göstermekle memnun ve müft hurız, Eğer resmi kayıtlardan azade| gibi bir arzu izhar ediliyor. | sa, bu resmi kayıtlardan hiç kimse azade kalamaz. O kayıtlar dahilinde | ve memleketimizin askeri mmtakala rmda riayete mecbur oldukları şe rait dahilinde ecnebi | tayynrecilere | ber türlü tesbilât daima gösterilmek» | tedir ve gösterilecek Fazlı B. diyor ki Vali rm Fazlı B. de demiştir bi | "Geçecek tayyare, hangi devle- te sitse © devletin diplomasi memar | İ ları makamatımıza inilecek ve takip edilecek yerleri bildirirler. Bu osas dahilinde bize tebligat yapılır. Biz de hükümetin resmi tebliğini aynen tat- bik ederiz. Şimdiye kadar gelip ge- çen tayyarecilerden hiç biri memurla | rmızdan müşkülât gördüklerine dair şikâyet etmemiştir. Bilâkis teşekkür edenler vardır.” H. Fehmi B. in sözledikleri Tayyare Cemiyeti İstanbul şube- si reisi Hasan Fehmi B. de demiştir kir — Istanbul'a şimdiye kadar bir. gok tayyareler geldi. Bu meyanda 35 İtalyan tayyaresi, bir İngiliz yüzbaşı meallimin bulunduğu 6 Irak tayya- resi, Amerikalı Hava kahramanları, Fransız hava filosu, Alman tayyareci Von Hüpner gelmişler ve üzami tes- dir. Şereflerine ziyafetler verilmiştir. Hemen hepsinden bundan dolayı te şekkürnameler gelmiştir. de hükümetimize resmen teşekkür etmiştir. Hiç bir ecnebi tayyareciye usul haricinde hiç bir muamele mes- bük olmamıştır.” Aero klüple söylenenler Türk Aero - Klüp U. Kâtibi Hay- ar KM öle e Kİ be eşin, uzaktan gelen bir kardeşe ye. dan bize bildirilecektir. Biz de Ye şilköy'de kendilerini karşılayacak ve küpte mali edeceğiz. Klübümüz ecnebi tayyarecileri için yabancı bir yava değildir." Veremle mücadeleye yardım edenler latada Meymenetli handa tüccar Beklenen Mutahassıs geldi (Başı 1 inci sahitede) bir şey een tevdi edilen vazife Darülfünuna tedkik ©- derek yapılması lâzm gelen islahat hakkında teknik bir rapor vermek bu rapor için henüz elimde biç bir malümat yoktur. Buraya hazırlan- suş bir proje ile de gelmiyorum. İlk şeklini lâboratuvar kliniklerin tarzı mesaisini tedkik edeceğim.Tür- kiye darülfünununun bilhassaHukuk Tıp fakülteleri hakkında şimdiye kadar nâtemam bazı malümat elde ettim, Son seneler zarfında Türkiye de hukuk muşavirliği vazifesini ifa etmiş olan M. Savzer - Halli Ce- mevre'den tanırım. Ondan elde etti- mununu kabul ettiğini biliyorum. Hatta henüz kendilerile görüşme düğim Darülfünun Emini Manamez Raşit B. in İsviçre de tahsil etti ini de işittim. Bütün bunlar vazi- emi teskil edecek mahiyettedir. Ma- rada derühte ettiğim müvakkat va- siteyi if ederken İsviçre ile Türki- we arasındaki (fikri mukareneti bir kat daha takviye edebilirsem pek mesut ve babtiyar olacağım.” M. Aibert Malche'in tercümei hali M. Albert Malche 1576 tarihinde doğmuştur, eiyevn 56 yaşmdadır. Almanya,italyada ve Frantanın Sor- bonne darülfünununda edebiyat tab- sil etmiştir. Ayni zamanda Müttehidei Ameri- kada bulunduğundan bu iemleket- ler darülfümunları teşkilâtına vakfı. tır. Evvelâ lise muallimliğinde bu- lunmuş va bir müddet Cenevre kan- tonu Maarif nezareti kâtibi umumi- liğini ifâ etmiş ve 1912 de Cenevre darülfünunu psikoloji ve pedagoji müderrisliğine tayin edilmiştir. M. Albert Malehe bu müderrisliği mu- hafaza etmekle beraber, 1927-1930 senelerinde Cenevre kantonu Maarif mazırlığında bulunmuştur. 1931 senesinde İsviçre hükümetle- ri meclisine Cenevre meb'usu olarak intihap edilmiştir. Aynı zamanda Beynelmilel Terbiye bürosu icra ko- mitesi reisidir. M. Albert Malchbe şimdiye kadar bazı eserler de neşretmiştir. Bu me- yanda Les Examens — İmtihanlar, La vie de Pestalozzi — Pestalozzi” nin hayatı, La Reunion de Geneve âla Suisse — Cenevrenin İsviçre'ye ilhakı, Le et la vie — Mek- tep ve Hayat en meşhurlarıdır. | istanbulda 3200 Hizmetçi Tescil edildi (Başı 1 inci sahifede) in firengi, uyuz, belsoğukluğu, trahom gibi hastalıklara müsap ol- dukları anlaşılmış ve derhal hasta nelere sevkedi Bunlar, hizmetçilik yapamayacak» lardır. Umumi hiizıssıkha karum mucibince mürebbiye ve sütnenele- rin altı ayda, diğer müstahdeminin ber üç ayda bir muayene edilmeleri ye tabi tutulmaktadır. hanesi vardır. Bunlardan ikisi Sir- Hacı Şakir zade Hacı Mustafa Bey- | ie le şüreködan Hasan Ab B. tarafin rından sanatoryoma teferrüatı ile bir karyola takımı teberrü edilmiştir. haksızlıklar, e ikerer ve rztıraplarla geçen bu çocuklu! On bütün acılarım, bütün elemlerini hassas mu Matbaası Türk limitet şirketi tera funda tab'olunmuştur. bile yüzle hası çıkmıştır. Tavsiye, ederiz... Infilâki —e— Barat kaçakçılığı sirafındali tahkikat yapılıyor | Bundan üç gün evvel Kırklar linde müthiş bir infilâk olşmu | tu. Bu hususta Kırklareli mw | habirimizden aldığımız tafsilâ | ta in meşrediyoruz: | 16 (Hususi mu — Evvelki gün öğle üzeri bir barut kaçakçı" sın yakalanmasile (neticele" nen müthiş bir hâdise olmuş” tur, Bulgaristandan buraya giz” lice iki çuval barut getiren ka | çakçı Osmancıklı Hüseyin bun İarı kasabada Karaomur cad- desinde eski bir hana koy- | muş ve kızı on beş yaşlarında Cemileyi barutların © yanında | bakarak müşteri aramağa çık muştır, Fakat barutların bulunduğu! odadaki sobanın tesirile şid- detli bir infilâk vukua gelmiş, bütün kasaba halkını telâşa düşürmüştür . Hâdise mahallinde yalnız başma babasını bekliyen Cemi le bu sademe ile parçalanmış, cesedi patlıyan barutlarn taz- yiki ile yirmi beş metre kadar irtifaa fırlıyarak yana yana ha vada (200) metre kadar sey“ rettikten sonra, Hoca Hıdır” mektebi başmuallimi Kâzim Be yin bahçesine düşmüş ve kıs” men kömür haline gelmiştir. Kızcağızın bir elile bacağı ds hâdise mahallinde bulunmuş- tur. Bu infilâk yüzünden bir han ile ittisalinde iki ev kıs" men yıkılmış, o civarda bütün binalarm camları kırılmıştır. | Kızmı kaybetmesi üzerine baygınlıklar © geçiren kaçakçı Hüsğyin tevkif edilmiş ve cür- | münü itiraf etmişti, Kendisinin ifad. alındık» tan sonra kaçakçılıkta yatak- lık edenler de meydana çıka" rılmış, ve hepsi isticvap altma alınmışlardır. Bu hâdise dola yısile tebarüz eden kaçakçılık meselesi ehemmiyetle nazari itibara almarak şiddetli tedbir ler ittihaz olunacaktır. Vali'Mustafa Arif Bey biz- zat hâdisenin tehkikatile meş- gul olmaktadır. Kırklareli duğundan bilh: çılığı yapıldığı dir, muntakası ol- sa barut kaçak söylenmekte" M.H. nin Sıhhiye ve ziyaretleri Sihhiye vekili Refik Bey dün sık | biye ine gelerek bir müd” det sıhhiye müdürü Ak Rea Beyle | - üşmüş ve ziyaretleri kabul etmiş” ir. Küçük haberler Eminönü kazası hey'et idare | si dün sabah kaymakam Raif | Mer ie derleme idare hey'etine ait muamelât görüşmüştür. Öğleden sonra da tekrar kaymakam Raif Be- yin riyasetinde nahiye müdür- İocinin İştrakile bir içelma sk tedilmiş ve bu içtimada da ka- zanın mutat işleri görüşülmüş- yi * Türk Baytar Cemiyetihe yeti idaresi | perşembe günü mutat içtimamı aktederek Halk evinde yapılacak olan senelik kongrenin gününü tesbit ede tir, * Verem Mücadelesi Cemi- yeti heyeti merkeziyesi salı gü ü saat 16 da cemiyet merke» zi olan Hilâliahmer binasında toplanacaktır : * Çarşıkapı ve Beyazıttaki bir kısım hanlarda oturanlara - İsıhhiye memurları tarafından tifo aşısı tatbik edilmektedir. —— e