17 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

17 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 8

G.-A.BAKE Beyoğlu, İstiklâl caddesi No. 306.- 308 - 479 İstanbul'un en eski ve asri mağazasıdır. 16 Kânunusani Cumartesi gününden itibaren 15 şubat 1932 tarihine kadar. Mevsim sonu münasebeftile büyük satış Bütün kışlık mallar işidilmemiş hakiki tenzilâtla elden çıkarılacaktır Bilümum eşyada fevkalâde tenzilât Bütündairelerimizde müstesna fırsatlar - görülmemiş sonderece ucuz fiatlar Yenitesis edilen İPEKLİ KUMAŞLAR DAİREMİZ için sureti hususiyede imal ettirilen ipeklileri görmeden hiç bir mübayaatta bulunmayınız Harbiye tramvay caddesinde ve Teşvikiye'de salık kıymeti arsalar Banikamızm tahtı tasarrufunda olup ahiren ifraz edilen İ Beyoğlunda Teşvikiye mahallesinde Harbiye caddesinde kro- | kisi aşağıda mevcut arsalandan 44-45-46-47 numaralı arsalar açik artırma ve diğerleri kapalı zarf usulile ve peşin para ile | satılmak üzere müzayedeye vazedilmiş ve 30-1-932 tarihine mü- | sadif cumartesi günü saat on altıda Banisamızda ihaleleri mu— karrer bulunmuştur. Talip olanların ve fazla tafsilât ve şartna- me almak istiyenlerin ahz ve istihsal eylemek üzere bizzat ve- ya tahriren Şubemize müracaatla beraber teklif mektuplarma teklif olunacak miktarın yüzde 5 şi nisbetinde teminat mek- | tuplarınm leffi ve yevmi mezküra kadar Şubemize müracaat ları, İ | Pangaltıda kâin ve Emlâk ve Eytam Bankasma ait | arsalardan satılacak parçaları gösterir krokidir. 5 5 Vi Süreyya Rosa Keneğı ve Bağcel Mülâhaza: Satılacak parçalar taramasız gösterilmiştir, tanbul Beledi ilân Beyoğlunda Ağahamamında Kuloğlu sokağındaki metrük mezarlığın 18-1-932 inci pazartesi günü nakli kaburu icra edile- ceği alâkadaranca malüm üzere ilân olunur. (235) sanal sahibi aranıyor MAARİF VEKALETİNDEN: Meslek mekteplerinde mobilya ve bina doğramacılığı ve bir de soğuk ve sıcak demircilik muallimliklerini mükemmelen ya- pabilecek iktidarda, nazariyatı, resim bilgisi ve ameli melekesi gök kuvvetli, Türk tabiiyetinde san'atkârlara ihtiyaç vardır. Talip olanların tahsil ve sair vesikaları ve 4,5X6 #otoğrafları ile tahriren Maarif Vekâletine müracaatları, (233) Sanayii Milliyeyi Himaye etmek Kendi kendinizi himaye demektir. Türk işçiliğile Türk mevaddı iptidaiyesile Türk kömürü ile Türkiyede imal edilir. MİMARLAR Darıca, Zeytinburnu ve Eskihisar fabrikalarınm A Ss L A N Çimentosunu kullanınız Daima aynı En yüksek mukavemet mükemmel cins kabiliyeti İş Sahibi Olmak için Türkçe okumak yazmak bilen efendiler şü zindeki ilimlere malik olarak, her hangi bankaya, ticerethaneye müracaat ederse maalmemr- niye kabul okunur. İlle şu dar zamanda boş gezmek; isiz kalmak günah değil mi? Çarşamba ve Cumartesi günleri saat 16-18 ve akşam 18-20 ye kadar iki sınıf açılmıştır. Malimatr ticariye, ilmi hesabı ticari, usulü def- teri: Basita, muzaafa, pakradomar, Amerikari usulü ve bankacılık dört ay zarfında kömilen tedris olunur. Son imtihande müvaffak olanlara sehadetname verilir ve iş tedarikinde muavenet edilir Dereler 30 Kânunsani Cumartesi başlıyor. Proğul mecennen al- İmak ve kayıt olmek için, her gün Beyoğlunda Amarikan sefarethanesi, İyanımda Amerikan Lisin ve Ticeret dersahesinc müracaat, Hususi dersler öğleden evvel kabul olunur. Agop Pakraduni Harik OHayat Sir, Kaza ve Otomobil Galatada Ünyon hanmda kâin ÜNYON SİGORTASINA yaptırınız. Türkiyede bilâfasıla icrayı muâmele etmekte olan ÜNYON kumpanyasma bir kere uğramadan sigorta yaptır. mayınız. Telefon: Beyoğlu 4886. Ziraat Vekâletinden: 200 kilo Sülfat dö istiriknin şartnamesi “mucibince pazar. lıkla mubayaa olunacaktır. (Bu istiriknin, Kontenjan listesin- den hariç ve memlekete duhulü serbestir.) Taliplerin şartname- yi almak üzere şimdiden Ankarada Ziraat Vekâleti mubayaat Komisyonuna, İstanbulda Birinci Ziraat Müdürlüğüne ve pa- zarlığa iştirâk için de yevmi ihale olan 23-1-932 cumartesi günü saat on beşte bedeli muhammeni olan (10,000) liranın yüzde 7,5 üzerinden teminatlarile birlikte mezkür Komisyona müracaat etmeleri, (147) Gazi Terbiye Enstitüsü Müdürlüğünden: Mektebimiz Kinyahanesi için 2435 lira muhammen bedeli alât ve-levazım kapalı zarf usulile münakasaya konmuş oldu- Şundan şartnamesini görmek istiyenlerin her gün mektep ida- resine ve münakasaya iştirak edeceklerin de ihale günü olan 4-2-932 perşembe günü saat 10,5 ta yüzde 7,5 muvakkat teminat makbuzları ve usul dairesinde tanzim edilmiş teklif mektupları ile mektepler mübayaa komisyonuna müracaatları, (232) Türk Anonim Elektrik Şirketinden: İstanbul Elektrik, Tramvay ve Tünel Şirketleri ile İstanbul ve Kadiköy Havagazı Şirketleri ve Tesisatı Elektrikiye Şirketi, elyevm ve oldukça uzun bir müd- det içinmünhal hiç bir memuriyetleri bulunmadığı ilân ve hiç bir netice verilmeyecek olan hizmet talebinden sarfı nazar olunmasını bilhassa rica ederler. Binacnaleyh müstedilere alâkadar olan hayırhah zevattan gelen tavsiyename o ve teşebbüsler hakkında dahi keyfiyet aynıdır. Sizi rahatsız eden vu karın şişkinliğini izale ediniz. Nefi LİNA sentürünü giyiniz. Yücudünazda mevcudiyetini bile bissetrmiyoze- sar Giydiğimiz amdan ittaren vücmdönüz Armen bir gek santimetre incalecaktir. Fazla olarak iy v0 olâsliki tikosnun dalml ve müessir mazajı sayesinde zahmetsiz ve yorucu rejimden ari ula, vah bütüm fazla samizfiği izale edecektir. Gemi, mağazamıza gelip tecrübe ediniz. Veya “harmınma kuturanu ve mecme İrtfnın, bildirerek adresinin göndertiniz. Fiat ; 17, Mira - Siyah 20. Bira Sari ipek 34. ra - Siyah 40. ra Yalnız, Beyoğlu'nda Tünel meydanında ve İstiklâl cad- Xesinde 385 Numeroda 1 Şubat 932 tarihinden itibaren şebekemizin Hekişehir - Konya kısmı üzerinde kâin Çavuşçuköy İstasyonu kapatılacak ve bunun yerine 287 inci kilometredeki muvakkat oArgıthan durağr bu civar için daimi İstasyon olarak açılacaktır. Mamafih 207 ve 208 No. İ muhtelit katarlarımız eski Çavuşçuköy İsta- syonunun bulunduğu noktada birer dakika tevakkuf edecekle- cinden bilet ve bagaj muamelesi trende yapılmak üzere büra- dan da yolcuların işbu katarlarımıza binebilecekleri ilân olu- mar. (176) Pendik istasyonu büfesi bir sene müddetle ve aleni milza- yede ile icar edilecektir. Müzayede 23-1-932 tarihine müsadif o cumartesi günü saat 15 te yapılacaktır. Bu hususta fazla malümat almak (istiyenlerin Haydarpaşa gar müdürlüğüne müracaat ederek buna müteallik şartnamele- re 15 kuruşluk pul yapıştırıp imza etmeleri ve iki yüz lira temi- nat akçesile tarihi müzayedede Ha; İşletme Müfettiş- liğinde hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. (218) 15-1-932 tarihindeki gazetelerde 15-2.932 gösterikn bilet makinesi ilânının müzayede tarihi 1-2-932 olduğu ilân olunur. (218) Tütün inhisarı İstanbul Başmüdürlüğünden: Senevt 115.000'lira satışı olan ve nakliye ve sair masarif için yüzde altmış beş santim verilmekte olan KUMKAPU serbayiliğine talip olanlar yirmi gün zarimda Tütün İnhisarı İstanbul Başmidiriyetine müracaat etmelidirler. (74) KARON : İSTANBUL TİCARET BORSASINDAN: Borsamız mübayaacıların- dan iken Borsa ile alâkası- katedilen İsmail Edip Beyle Borsadaki muamelâtımdan do- layi bir ihtilâf olanların on gün zarfında Borsaya müra- caatları, (226) BONO alır satar. Balıkpazar Maksudiye Han No. 35 M. Derviş MAMA 5 Dr. Hakkı Şinasi avrunumun en sıhhi gıdasıdır. ALMAN KİTAPHANESİ Beyoğlu Tünel meydanında 523 alabilirsiniz. TESHİLÂT MENTEŞ KASAVİ İstanbul Bahçekapı, Orozdi Bak karşısında CelâlbeyHar: No, 33 — Tel, 23046 ISTANBUL TİCARET BORSASINDAN: Borsamız mübayaacıların- dan iken Borsa ile alâkası- katedilen Çorapçızade İsmail Hakkı Beyle Borsadaki mua- #elâtından dolayi bir #htilğir saya müracaatları. (225) DEVREDİLECEK İHTİRÂ BERATI Tüfek fiskesini idare eden m nizmada islâhat hakkında 21 Nİ 1928 tarihinde takdim edilmiş © Vilâyet Celilesi Evrak Kalesi 1107) numara ile ve ““Pişek fiske de islâhat” hakkında 22 Nisan tarihinde takdim edilmiş olup yet Celilesi evrak kalemlnce numara İle ve kundak ali sında ialihat" Kakkında. 1 1928 tarihinde takdim edilmiş Vilâyet Celilesi evrak kalerifi 12190 numara ile mukayyet ili berat müracaatname sahipleri, ralarını bu kerc ahere satmak hut icara vermek arzusunda duklarından satın almak ve isticar etmek arzusunda bulunaf! vatın İstanbul Bahçekapı Taş No 43. de mükim o vekili H. İSTOK Efendiye müracaatları. Ademi iktidar ve gevşekliğine karşi en mücssir deva SERVÖ haplarıdır. Deposu, İstanbulda kecide Ali Riza Merkez eci dir. Taşraya 150 kuruş gönderilir. İzmirde tl i, Trabzonda Yeni Ferah eğ nelerinde bulunur. BAŞ, DİŞ ve NEVRALIİ DME Y Eri Mukağdema İstanbulda E nünde, İzmir sokağında 6 musni ikamet etmekte iken halen bulunduğu meçhul olan Yı Saraydaryan Efendiye : İstanbul ikinci teniden simmetinizde matlubu duğunu idöca eylediği | (126) yirmi akt lira 31 kuruşun 20- tarihinden itibaren maa faiz ve sari ve 100 de on ücre veki temini tahsili hususunda rehin leri bir adet 1886 senesi Mısır di Fonsiye tahvilinin paraya $İ rilmesi suretile ve icra iflâs bi nunun olbaptaki maddeli mah sma vaki olan müracaat ve ti Üzerine tesviyei deyni mutazarı olmak üzre tanzim ve berayı tarafınıza gönderilen ödeme ikametgâhmizın meçhuliyeti kılmamıyarak tebii mükteziyenin ilânen icrası karaf olmakla tarihi ilindan itibaren ay zarfında 931-3766 dosya n sile icranın durması hakkında hi veya tahrir! bir itirazı sert etmediğiniz ve müddeti # kürenin hitamını müteakip sö gün zarfında ise müddeabih d tediye etmediğiniz takdirde Pi mucibi talep muamelâtr. icra giyabınızda olarak infazına te ve iptidar kılınacağı malüm bulunmak ve bu husustaki mrin tebliği (makama kain «k üzre ilânen tebiği keyfiye umur, l Satılık bir adet kapalı O: İstanbul İkinci İcra Memurluğl dan: Mukaddema Osmanbeyde "9 No, du Raifpaşa O apartmanmölül No lu dairesinde müsteciren muh ilen halen ikametgâhı meçhul lunan Rufat Vidol efendiye: borçtan dolayı mahcuz ve arttırma ile satılması mukarrer Piika Nolu Kaminkan mari müstamel bir otomobil Taksi otomobil durak mahallinde 21-4 tarihine müsadif perşembe gürül mat 12 den ilde bilmizayide "İİ tılacağından taliplerin yevm “İİ saati merkünde mahallinde bulunacak memuru mahsusunü 2870 dosya numarası ile müri ları ölân olunur. MİLLİYET MATB,