30 Ocak 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

30 Ocak 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

l | arini fıkralar | | Sadrazam Sait Paşa ve 118 kuruş 30 para Sait Paşa — Mahmut Nedim Paşa— Necmettin Efendi— Hakkı Bey — Rumelihisarı hamamı— Drummond'un | İstifası Kâtibi umumi ısrara rağmen | MAARXISI FİZ Kaybolan Tahtelbahir | Artık her türlü ümit zail olmuştur RİLE RR Terki Teslihat 62 kişilik Amerikan murahhas , Çinlilerin muhtırası | Çin murahhasına göre C. Akvaı yapılacak şeyleri yapmamış. ü istifayı geri almıyor —|heyeti Avrupaya vardı Bi LONDRA, 29 (A.A.) Emlâk — 118 1317 senesinde sadrazam mâ zulü bulunan zade Sait Paşa yarım milyon altın frank kıymetinde emlâk ve akar aldı, Bu alım, satım meselesini Avrupa matbuatı mevzuu bah- setti ve alelhusus Temps gaze- tesi tafsilât verdi, Bu alım, satımdan Sait Paşa, âşinalarma baksstmık mec le *— Ne Spam On çocu- ğum var. Bunların istikballerini düşünmek, bırakacağım serveti emniyetli bir şekle koymak lâ- zım, Anın safe ki paramı em lâke yatırdım,, derdi. Gene bu Hmeibelledir ki Sait Paşa her sadarete geldik- çe Abdülhamidin sadaret maa- şından hariç olarak hazinei has sadan maaş tahsisine teşebbüs ettiğini ve hazinei hassa muha- sebecisi Hüseyin Fikri Efen: ye tevdian para gönderdiğini ve fakat kendisi “sayei şâhâne- de dört yüz lira sadaret maa- 5 dört yüz lira da hazi- teşekküründen âciz olduğum bir nimet ve iltifat ise de padişa hımız efendimizin hakkı bende gânemde rayiğân buyurdukları bunca envar mekârim ve ii yat var iken bir de hazinei has- salarına mahiye dört yüz liralık bir bâr olmak bana giran gelür,, cevabmı vererek ikinci ve cü sadaretlerinde bu tahsi cedideyi kabul etmediğini ler ve fakat diğer sadaretlerini meskütünanh geçer idi. Sait Paşanın hazinei hassa- dan > tahsisatı © munzamma kabul etmediği O halde 1317 senesinde yarım milyon altın franklık emlâk ve â- kar alacak kadar fazla para te- zaküm ettirdiğine taaccüp etme melidir. Sait Paşa irtikâp ve ir- tişa etmedi; belki de Abdülh, mitten ihsan aldı, Fakat bu ih- san almak hususiyetini dahi su- iistimal eylemedi. Sait Paşa son derece mukte- v5 ya adam idi. Mahmut Ne- ns Paşa sadaretinde mektup- çuluktan infisalinden sonra —Ali Paşa hocası— Necmed- din Efendi ve anm evlâtliğı Hakkı Bey ile yaptıkları bir yaz tenezzühünde birinci gün Vefadaki hanesinden yaya ola- rak Rumeli Hisarma gitmi geceyi Rumeli Hisarr hama- mırda geçirmiş idi. İkinci gün de gene Rumeli Hisarın dan yaya olarak Büyükdereye 8 ve geceyi Büyükdere ha mamında yıkanma ile imrar ey lemiş, yani bir otele nazil olma mış idi, Necmeddin Efendinin verdi. ği malümata göre ev masrafı i- çin büyük büyük defterler tu- tar, alinan kıyyesi otuz paralık tuza kadar o def. terlere kaydeder, evinde ha- mam yaktırmayıp çoluğunu, ço cuğunu çarşı hamamına gönde rir, tarafı şâhâneden konak ve at ve araba ihsan olununcaya kadar arabacı ve sais dahi bes- lemez idi. Hülâsa mahiye mas- rafımın 1300 kuruşu geçmeme- sine itina eyler idi. Necmeddin Efendi Sait Paşanın pek mahre | miyetine dahil olduğundan ve ya söylemek için dahi hiç bir mecburiyeti bulunmadığın- dan verdiği malümatın sahih o- larak kabul olunması zaruridir. Mühürdar Rifat Bey gibi, Hüs nü Bey gibi zevattan başka evin de yemek yemiş kimseye müsa © dif olmadım. Sadrazam mazul — lüğü zamanımda yedi sekiz saat meclisinde - her pazar ve her cuma günü - bulunup ta hususi > işlerini müzakere eden veyahut | malümatı tarihiyesinden istifa. de eyleyen. bir zairin gördi ikram “karşılıklı içilmek yazı masası üzerine bir billür ta bak içinde bol bol doldurulmuş ic nevi zıvanalı sigaradan “ve uşak Horen Ağaya her iki po bir sayazlan gi ükdere hamamı — Yarım milyon franklık kuruş 30 para kahveden başka bir şey değildi. Bu derece idareli ve mümsik o- lan bir zatın irtişa ve irtikâp et- meyerek ve hattâ ihsan hususu nu dahi suiistimal eylemeye- rek para arttırmasına ve büyük büyük emlâk m almasma hiç te taaccüp olunmaz. Suit Paşa, davaları oldukça, | anların ciheti maliyesini bizzat kendisi idare eder ve uşağı Ho- ren Ağayı takibata sevkeylerdi. Horen Ağaya vereceği harç ve | masrafı harç tarifesini tetebbü ederek vermeğe çalışır ve âciz kalıp meseleyi halledemez ise | avukatma danışır idi. Hattâ a- vukatile arasında garip bir hâ- dise oldu. Sait Paşanm avukatı günün birinde Ali Namık Beyden fran sızca olarak şu tezkereyi aldı: “Papa vous demande votre compte,, ki “Pederim sizden hesabımı zı istiyor, ir, Bir avukattan hesap istenilin mek için sarfedilen paralar, ar- , | zuhallere, protestolara yapıştırı İlan pullar, mahkeme veznesine yatırılan harçlar , kalemiyeler ve alelhusus avukatın ücreti ve- kâleti dahil olmak lâzem gelir, Avukat tecahül gösterdi, Sa- it Paşanın -malümu olan hisse da hareket edeceğini istedi. Verdiği cevapta fransızca ve gelişi “118 kuruş 30 para,, Yazdı, Ertesi günü Sait Paşadan a- vukata bir mavi zarf geldi. Avu kat zarfı açip baktı. İçinde tek bir sart altın, iki beyaz gümüş mecidiye çeyreği ve üç te bakır metelik, yani otuz para çıktı ki tam yüz on sekiz otuz para tu- tar. (O zamanın rayicinde bir ai yüz sekiz kuruş sayılır i- li) gene ları kasasına koydu. Senelerce harcetmedi. Her gelen giden mahremine gösterir oldu. Ci Sadrazam Sait Paşanın gara ibi ahvalinden -Abdülhamit li sanmdan olmak üzere- Tahsin Paşa hayli bahsetti, Bu fıkra da ona zeyi olsun. Abdurrahman ADİL Cenevre lü leş Heyeti gitti (Başr 1 inci sahifede) feransma iştirak edecek heyeti murahhasamız dün akşamki e- kspresle şehrimizden Cenevre- ye müteveccihen hareket etmiş tir, Heyet,, konferansın içtima e olan salıdan evvel Cenev- rede bulunacak ve bazı temas- lar yapacaktır. Heyeti murahha samız Sirkeci garında kalabalık bir kitle tarafından teşyi edil- mişlerdir. o B. M. Meclisi reisi Közım Paşa, Sıhhiye vekili Re- fik, Vali Muhiddin, seryaver Rüsuhi Beyler ve daha bir çok zevat hazırdı. Riyaseticümhur başkâtibi Tevfik Beyin riyase- | tinde bulunan ve Bern sefirimiz Cemal Hüsnü, Hariciye vekâle ft dördüncü şube müdürü Abdül ahat, erkâmharp irüniieli rından Fahri ve Nuri Beylerderi mürekkep. olan (heyetimiz. den yalnız Âli Şurayı Aş keri - azasından Cevat Pa şa eksiktir. Cevat Pa. $a bugün şehrimize gelerk Ce. nevreye hareket edecektir. Ro- ma ataşenavalimiz de heyete Cenevrede iltihak edecektir. Ha riciye vekili Tevfik Rüştü Bey İ şehrimize gelerek Cenevreye gi dinceye kadar, heyete Tevfik B. riyaset edecektir, Aero klüpte tedansan Dün akşam Türk Aero kulüp te bir tedansan verilmiştir, Çay da şehrimizin birçok kibar ve tanınmış simaları bulunmuştur, ce o hesap ta devaire gidip gel. | tine nazaran. bu hususta ne yol | anlamak | Avukat bu zarfı ve bu para: | CENEVRE, 29 (A.A.) Cemiyeti Akvam Meclisi, husu | si bir celse esnasında mali ko- mitenin asli ve muhabir âzala- rının vekâletleri müddetlerini bir sene daha temdit ve 3 fazla | muhabir âza tayin eylemiştir. . eti Akvam umum! tip Sir Eric Drummond'un jfa mektubunu neşretmektedir. Mumaileyh, mektubunda is- tifasının 1933 senesi ilk 3 ayın- dan itibaren muteber olması ar- zusumm izhar eylemiştir. Mec- lis, Sir Drummond'un istifası- #4 geri aldırmak teşekbüsünde İ bulunmuşsa da muvaffak olama mış, bunun üzerine bu baptaki her türlü karar ittihaz Sir Drummond'un kâtibi umumi kalması imkânmi bulacağı ümi di ile gelecek içtimama talik eylemiştir. Brüning - Litvinof mülâkatı BERLİN, 29 (A.A.) — M. Brüning, o Cenevreye olan M. Litvinof ile görüşmüş” | tür, Fransız meb'usan meclisinde PARİS, 29 (A.A.) — Meb'u san meclisi, hava işleri ve Fran İ sız tayyareciliği haklandeki mü zakereye bugün başlamıştır. (Başı 1 inci sahifede) Japonlar şehre girdiler ŞANGHAY, 29 (AA) — Zek kı otomobillere rakip olan Japon bah riye silâh (o ondazları saat 23,16 te Chapci cihetinden şehre | girmeğe başlamışlardır. Hong Kow mıntakasında zırblı otomobiller üzerinde bulunan Japon skerlerile fasılalı mitral- tenti edilmiştir. pon kuvvetleri saat 1,30 da Chapci mıntakasının büyük bir kısmını iç | gal eylemişlerdir. Bu O untakann iel imtiyaz mıntakasına doğru sürü- yorlür. 13 Japon yaralını gerideki sey- yar hastanelere getirilmiştir. Çin kuvvetleri ağır zayinta uğ- ramışlardır.. Çinlilerden 50 kadar zırhlı otomobili İmtiyaz muntakasın- | dan geçerek şehrin Çin kısmma gir | mek teşebbüsünde bulunmuş, fakat Britanyalı gönüllülerin müsaade et- memesi üzerine geri dönmeğe mec- bur olmuştur. Çin kuvvetleri yola çıktı ŞANGHAY, 29 (A.A.) — Nan- kin mntakasındaki 19 uncu ordu. mun bir kısmile milli muhafız kıtası Ban 3 fırkası Şanghay'a mütevecci. ben yola tar. attıkları bir. tayyare bombası beynelmilel imtiyaz mnta- kası sokaklarından birine © düşmüş! ve büyük hanmrat 2 ermiştir. İm sanca za kapida Geli — secalkeme! | aledi 2000 kadar tahmin edilmekte. Tai umumi grev ilan edildi ŞANGHAY, 29 (A-A.) — Çin| ticaret odası umümü grev ilân et- miştir. Bütün Çinli bankalar kapan miş ve işler tatil edilmiştir. Ya Cemiyeti akvam? CENEVRE, 29 (A.A.) — Kuo nintang'ın Avrupadaki mümessili M. Çhiu © neşrettiği bir beyannamede Çin — Japon ihtilâfınm vahim bir sekil ia “Cemiyeti © Akvam Chiu, Cemiyeti Akvam Meclisinin daha metin ve daha kat yet almasını temeyni etmişi CENEVRE, 29 (A.A) — yeti Akvam Meclisi, Şağlaşlak alman haberler üzerine yine Çinden ih. tlâfınm tetkikine hasrettiği celseyi cumartesi sabahına talik eylemiş-. tir, M. Yen, dün gece meclisten şid- detle hareket etmesini talep etmek- ve misakm 15 ve 16 ıncı maddeleri- ni ileri sürmek hususunda evamir telâkki etmiştir. ” | bulunmaması hasebile mezkür Çinde vaziyet birdenbire vehamet kespetti Bahriye nezareti, M - 2 tahtel- bahri mürettebatının hayatları kurtarmak için hiç bir ümit kalmamış olduğunu beyan et- miştir. LONDRA, 29 (A.A) Resmen istihsal edilen malüma ta göre, şimdiye kadar M - İl ile muvasala temini mümkün tahtelbahirde bulunanların kur- tarılması için hemen hiç bir ü- mit muhafazasına imkân kalma mıştır. ai 29 (AA.) - H tahtelbahirinin ankazını bakad için taharriyata fanli- yetle devam olunmaktadır. An- cak, tahtelbahirin içinde bulu- nanları sağ olarak kurtarmak hususunda hiç bir ümit kalma- | mıştır, Kral ile Kraliçe , bu ka- | za neticesinde kaybolan gemici lerin ailelerine birer teessür tel grafı göndermişlerdir. Fransız intihabatı PARİS, 29 (A.A.) Le Matin gazetesinin yazdığına gö re teşrii intihabat gelecek Ma- yıs aynın 22-29 uncu günleri arasında yapılacaktır. Mareşal FonMankenzen PARİS, 29 (A.A.) — Ma. reşal Fon Mankepzen'in dün Tyrir'den gelerek Fyley'e vasıl olduğu haber veriliyor. .ereseşsese ını yeniden tetkik etmiş ve bugün menin muhteviyatmda mutabık kal. hüdatı yeniden tayid edecek ve ihti- lâfn Şangbay'a veyahut Çin'in sair kısımlarına sirayetine mani olmak İ- çin mümkün olün her şeyin yapılma sı icap ettiğinde ısrar ederek, son hâdiselerden mütevellit teessürlerini izhar eyliyecektir. Amerikanın vaziyeti WASHİNGTON, 29 (A.A.) — İyi malâmat alan mahafile nazaran, Comahiri Müttehide, o Şanghay'da yalnız başıma harekete geçmiyecek- tir. Hariciye nezaretinin, Büyük Bri tanya'nım bu baptaki vaziyetini renmek için bekliyeceği | zanmedili- yor. Sovyetlerin vaziyeti TOKYO, 25 (AA) — Japon yanın Harbin konsolosundan gelen bir telgraf, Moskova'dan — aldıkları emre istinaden * Sovyet makamatının şarki Çin yolu vasitasile Japon kı- #aatının nakline müsaade etmedikle. Tokiodaki İngiliz “efiriie #iyaretleri TOKİO, 29 (A.A.) — İngiliz sefiri hariciye mazırin: Ziyaret etmiş tir. Alınan haberlere göre sefir Lon dradan gönderilen talimat üzerine Şanghaydaki vaziyet hakkında ma- zırdan malâmat istemiştir. Şanghaya yeni Japon remileri geldi T (O, 29 (A.A.) — Şanghay» dan yeniden daha 9 harp gemisi gön derilmiştir. MANİLA, 29 (AA) — Şen bay'e müteveccihen hareket etmek emirlerinin verilmesi ihtimaline kar. 4, dört muhribin . raürettebatının hazır bulurunaları emrolunmaştur. ŞANGHAY, 29 (A.A) — Ja pon askerleri *Chapvi iş- gal ve biraz sohkü tahliye ol dir. İmtiyazli za ve müdafaa İçin lâzım şi tedbiler alınmiştir. Olan olduktan sonra WASHİNGTON, 29 (A.A) — Japonlarla Çinliler öğleden itibaren Şanghay'da muhasamatı tatile ka- rar vermişlerdir . Bu haber, Londra da da renmen teyit edilmiştir. Nankin hükümet reisliği ŞANGHAY, 29 ÇA-A:) — Nam- kin hükümeti reisliğine, M. Ovang Chaing Ouei intihap edilmiştir. Harbinde de vaziyet vahim TOK!O, 29 (A.A.) — Harbinde | vaziyetin daha ziyade söylenmektedir. İngiliz - Bmerikan bahri vahimleştiği | | M. Boneour beyanatını okuyacak CENEVRE, 29 (A:A.) — onikiler komitesi Çin - Japon ei nümayişleri NEW - YORK, 29(AA.) — Associated Press, gazel Deyin muhabirinin verdiği bir bere göre, Amerika hükümeti e V K Bi İ müzakeresine geçildi. ŞERBURG, 29 (A.A.) — Terki teslihat konferansmda Amerikayı temsil edecek olan heyeti murahhasa (62 kişiden mürekep olarak dün akşam bu- raya vasıl olmuştur, M. Henderson Cenevreye gitti PARİS, 29 (A.A.) — Bey- nelmilel tahdidi teslihat konfe- ransı reisi M. Henderson Ce- nevreye gitmek üzere bu sabah katarı İssat 11 de Cenevre sür ile Paristen hareket etmitşir. M. Laval'i ziyaretler PARİS, 29 (AA) vekil hile sonrâ, Akvamm Matçuri lm azasından olan ceneral Ciaudel” i ve öğleden sonra da M. Doga- lewski'nin ziyaretini kabul eyle miştir. Bir tekzip LA HAYE,29 (A.A.) Cava heyeti mürahhasası, Küba hükümetinin şeker zeriyat sa- hasının rakkamlarının neşrini talep ettiğine dair olarak edilen haberlerin doğru olmadı- ğını katiyetle tekzip etmekte. dir, ...... hay sularında İngiliz ve Amerikan donanmaları tarafından © müşterek bir bahri nümayiş yapılmasını der. piş etmektedir. Bir İngiliz gazetesi ne diyor? LONDRA, 29 (A.A.) — “Man- chester Guardian, gazetesi, Aksayı Şark vaziyeti hakkında yazdığı bir makalede diyor ki: Japon eşyasına karşı yapılan boy kot Şanghay'in / işgali için kanuni bir mazcret vesilesi teşkil edebilmiş tir. Fakat, Çinin büyük bir kısmı nın istiliya uğramasını haklı göste recek ortada hiçbir sebep yoktur. Avrupanm garbindeki devletleri Çin sahillerinde e Mançuridekinden fazla menfaatlere sahip oldeldarın. dan Japonların Sanrhay mmtakasın da yeniden ilerlemeleri | İngiltere ile Amerikanın müşterek bir hareket te bulunmasını tacil edebilir, Bugünkü vaziyet Çin — Japon ihtilâfınm daha başlangıcında Ame- rika tarafından teklif edilmiş olan messi iştirakini iel şeri kebul et miş olsaydı bertaraf edilebilirdi. Veremle Mücadele (Başı 1 inci sahifede) bunda muvaffak olmuştur. Hilâlinh- mer cemiyetinin yaptığı 30,000 lira. Hk yardımla İçerenköyde Kozyatr- ğında bir köşk satın alınmıştır. Bu sanatoryom Mayıs iptidasında açı labilecektir. yüp dispenseri geçen sene de faaliyetine mütezayit bir şekilde de- vam etmiştir. Dispanserde geçen 30 ne 1189 hasta muayene edilmiş, 461 hastaya yardım edilmiştir. Cemiyet geçen sene propaganda ya da büyük bir ehemmiyet vermiş. tir. Cemiyetin aza mıktarı da 1700 ü bulmuştur. Cemiyet geçen sene muhtelif su- retlerle 33,905 ira varidat tahakkuk ettirmiş ve 24,265.lira masraf yap” imiştar. gre riyaseline Besim Ömer Paşa intihap edildi. ve yapılan teklif öze rine makamatı > cemiyete bü- Bundan sonra serbest tekliflerin Azadan bir zat, cemi in za adedinin arttırıl. hanımlardan çok isti edilebileceğini söyledi ve mahalleler de hanımların bu işe memur edil. mesini tavsiye etti, Erenköy sanatoryomunun. ra ve bü in tanzimi için merkez üç ha | bevetinin istediği salâhiyet verildi. İnzln Eyüpte alınan âren iy vr de | tinde olanları CENEVRE, 29 (A.A.) — Çin murahas heyeti Cemiyeti Akvam M sine kâtibiumumi Sir Eric Drummond vasıtasile verdiği bir muhtır $u tebligatta bulunmaktadır: - Cemiyeti Akvam âzası olan Çin ve Japon hükümetleri mevcut bulunmaktadır. Bu ihtilâf, Japosyanın Cemiyeti | ka riayet gösterilmiyerek Çin mülki, idari tamamiyeti yasi istiklâline tecavüzde bulunmasından ileri gelmiştir. 2 — Bu ihtilâf, Cemiyeti Akvam misakınm her hangi bir mucibince ne hakeme ne de bir mahkemeye tevdi edilmemiştir. 3 — Bu ihtilâf Çin men inkitan uğraması neticesini hasıl edebilecek bir hadde varmıştır. 4 — Çin hükümeti meclise yaptığı bu tebligatla “Cemiyeti | Akv medlisinin misakın LI inci maddesi mucibince | aldığı veya alacağı $ birlerin feshini değil, fakat munzam bir tedbir almak üzere &| Cemiy Akvam misakmın 10 ve 15 inci maddelerinin bu ihtilâf hakkında tatbik istemektedir. Çin hükümeti, meclisin bu iki maddede zikredilen mün sip ve zaruri her türlü tedbirleri almas; için bu meseleyi meclisin tet kine kat'i surette arzetmektedir. arası madd beri mecliste cereyan eden müzakerelerde Çin murahhas heyeti tarafı dan takdim ve tevdi edilen izahnamelerie evrakı müsbiteyi zikre lüzu görür. Ve bu vesikaların Çinin güttüğü davanın izahinı ve esbabı m Cibesini teşkil ettiğini bu tebligatla beyan eyler. İhtisas mahkemeleri teşkilatı ANKARA, 29 (Telefon) — Adiy kemelerinin hâkim, Encümen bu intihap i fazla hâkimlerimiz işinden iki yüz nü seçmiş ve bu iki yüz ki len on altı hâkim, on altı mü deiumumi ve on altı müstantiği tefrik etmiştir. Tanzim edilen liste âli tasdike arzedilmiştir. Bir evlât, babasını öldürdü ANKARA, 29 (Telefon) — Evvelki gün Hasan oğlu köyünde bir © nayet olmuş ve bir evlât babasını odunla başına vurmak suretile öldürmü tür, Satılmış ismini taşıyan katil, babası maktül Şükrü ile evinde kavg etmiş, ve o sırada eve gelen Osman isminde diğer bir genç aralarma gire rek, bunları ayırmağa çalışmıştır. Osman Satılmışı © kolundan tutara odadan dışarıya çıkaracağı sırada, babası oğlunu itmiş ve bir de tokat vu muştur. Satılmış bunun üzerine hiddetlenerek, kapınm £ yanında dura kalınca bir odunu kaptığı gibi babasının o kafasına indirmiş, ve ölümün sebebiyet vermiştir. Dün vak'n mahalline Ankara müddeiumumi muavinlerinden Ferha Beyle Sulh hâkimi gelerek, tahkikata başlamışlardır. Ayni köyde dün sabah iki kardeşin kavgası © neticesinde birinin yaralanması ile neticelenen bir vak'a olmuştur. Küçük kardeş ağabeyini bıçakla muhtelif yerlerinden © yaralamış ve yaraların ehemmiyetine binaen, köyde tahkiketla meşgul bulunan adliy« heyeti maznunu tevkif, yaralıyı da aralarında £ topladıkları para ile trend bindirerek, Ankaraya hastaneye sevketmişlerdir. Recep B. Afyonda C. H. fırkası binasının resmi küşadını yaptı AFYON, 29 (A.A.) — C. H. Fırkası kâtibi umumisi o Recep Bey, geliş ve istasyonda meb'uslarımızdan Haydar ve Cemal Bey: olordu Kumandanı ve şehir mümessilleri tarafından — istikbal olunmuştur, Öğleden sonra havanın soğuk olmasına rağmen binlerce halkın iştira- kile C. H. Fırkası binasının resmi küşadını yapmıştır. Bilâhara © binanın büyük salonunu hıncahımç dolduran halk ile muhtelif mevzular üzerinde müsahabede bulunmuştur. Recep Bey bundan sonra yeni © yapılan Cüm-i huriyet Mektebinin de resmi küşadını yapmıştır. Akşam, fırka heyetinin şerefine tertip ettiği ziyafette bulunmuştur. Izmir mektepleri de tatil edildi IZMIR, 29 (A.A.) — Grip salgın surette devam etmekte olduğundan! evvelce bir hafta müddetle tatil edilen mekteplerin tatil müddeti şubatın on üçüne kadar temdit edilmiştir. Bir doktorun hayırlı teberruu yerinizde veli eden daktr Servet Beri ölmeden evvel kliniğindeki bütün alât ve malzemei sıhhiyesini ket hastahanesine (| terketmiştir. Bu malzemenin on bin lira emini olduğu tahmin edilmektedir. Şanghayda mütareke akdedildi LONDRA, 28 (A.A.) — Hariciye nezareti Şanghay'da bu sabah mü tareke yapıldığını bildirmektedir. Avusturya kabinesiteşekkületti VİYANA, 29 (A.A.) — M. Buresch yeni kabineyi teşkil etmiştir hap encümeni © ihtisas ma müstantiklerini intihap etmişti bunlardan Amerikada bir tarife | projesi VAŞINGTON, 29 (A. A.) — Ayan meclisinin maliye encü- meni, demokratlar (tarafından teklif ve meb'usan meclisince 9 kânunusanide kabul edilen ta rifelere âit bir kanun projesini tasvip etmemiştir, varidat bulunursa bir dispanser ya. için heyete salâbi Bir arkadaşımızı Daha kaybettik Dün:matbuat âlemi kıymetli emektarlarindan © birisini daha kaybetti. Uzun seneler İstanbu. Tun muhtelif gazetelerinde çalış mış arkadaşlarımizdan mwsilim Mübahat Bey irtihal etti, Mü- İbahat Bey son senelerde yalnız gözete karilerinin değil, Türki. ye ilim âleminin de tanıdığı bir sinin olmuş, Alman mütefekkir lerinden Gasson'u - tercümeye başlamıştı. Mübahatın ölümü pek âni olmuştur: Bir halta ev- vel dişi ağrımıya başlamış, diş apse Yaparak, boğaza inmiş, ne ticede kan tesemmümü yüzün- diğini | Jen vefat etmi: Cenazesi bu söyle mii bie yakla dale gün öğle vakti Kadıköyünde Al lediyeden müşteki ii "Ye | tıyolağzındaki evinden kaldırı- gin yakaları salatramdan sne | lacak ve aile kabristanma defne vardı. dilecektir, Mübahat Beyin ölü- mü yalnız matbuat arkadaşları- Almanca muallimliği ların temizliğine Belediyenin kat etmediğinden şikâyet 2 ya ide temizlene Orhan Tahsin Bey radyo ile pro) pagandadan istifade edilmesini tek. | nı değil, vit Yi e a. İ ettiği Çengelköy lisesi talebesi- terli için teşebbüsat yapması 2) le bütün tanıdıklarını müteessir rarlaştaldten sonra işim mike, | etmiştir. Ailesine ve talebesine erime