11 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

11 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

Manisa'da Tutulan Bektaşiler Dördü kadın, yedisi erkek bir ayini cem kurmuşlardı MANISA, 10 (Milliyet) — ayin icra eder- Tahkikata nazaran bektaşi Hikkı baba, Hasan Naili Muhiddin ve Remziye H. isminde üç (o muhip İzmirden buraya davet edilmiş ve Hafız Sait Ali efendinin evine misa- fir olmuşlar, Ayni zamanda Ticaret odası başkâtibi Tevfik Beyi de davet le bir ayini cem yapmışlar. Cürmü meşhudu tesbit eden zabrta Hasan babayı başında tekye, sırtında enta- ri olduğu halde bulmuştur. Bu sara- da sofrada da iki mum yanıyordu. ine iştirak edem dördü ka dın, yedisi erkek olmak üzere on bir kişi yakalanarak haklarında takibata başlanmıştır. Ayin meclisinde üzeri tül örtülmüş çıplâk bir kadın resmi de bulunmuştur. Mesele müddei umumililetedir. e devam ediliyor. Maznun- lar “Büyümek” diyorlar. Tafsilât Saadet vapuru hasara uğradı Tavil sadelerin Saadet (— vapuru kkale haricinde Ayvalıktan ge- lirken karaya oturmuştu. 'Gelen malâmata nazaran vapur hayli hasar uğramış ve kurtarılma- #1 ümidi azalmıştır. İSTANBUL, 10 A.A. — Ayvalık civaında Sarmısak adası srğlıkların da karaya oturan Tavil | zadeler'in Saadet vapurunum vaziyeti tehlikeli dir, Vapur tamyolla giderken kayala. Fa saplanmış, aldığı müteaddit rah- neler neticesinde ambarları ve maki- ye deresi sü de dolmuştur. Gemi'nin kurtarılması için kaza yerine giden Türk Gemi Kurtarma şirketi'nin Sezar tahlisiye vapuru bu ümitsiz vaziyete rağmen gemiyi kur tarmak için çalışmaktadır. Sinop ihtisas mahkemesi SİNOP, 6 — Sinop ihtisas mah. kemesi reisi Yahya Salih, müddei mumi Hasan Tahsin ve müstantik Mustafa Züthü Beyler gelerek bil- fil işe başlamışlardır. Adliye dairesinde müsait yer olma dığı için 20 lira bedeli icarla başka bir bina kiralanmıştır. Bina tefrişatı nin ameline çalışılıyor. Mahkemenin mntakası dahilinde bulunan kaza ve vilâyetlerden muh- telif kçak Geyaya sit şimdiye kadar dil gelmiştir. | hrkesirden müze “Domiciliğ,, Ne demektir? Ee — bir iki güne kadar teblig edilecek Mahtelit mübadele komisyonun” da Türk ve Yunan heyet- eri arasında ihtilâf: mucip olan “do- iel” kelimesinin tefsirine ait hâ- kem kararı bir iki güne kadar bita- raf aza tarafından Türk ve Yunan | mmrahıhais hayetlerime tebliğ edile cektir. Bu mesele firari © oldukları halde Yunan tabüyetini idir eden bazı Rumların burada bulunan mal. larını istirdat edip edememeleri me- selesile alâkadardır. Firari olan Rum ların cnlâkine hükümetçe vazıyet ©- nden bunlar, Atina itilifna- mesi mucibince mallarını istirdat e debilmek için 1913 senesinde Yuna- nistanda ve Yunan inde bu- hendaklırım in etmişlerdir ve “de ” kelimesinin tefsirine mütenl lik ihtilaf ta buradan çıkmıştır. Bu meselenin alacağı şekli halle göre bunlara sit emlâk iade edilecek | veya talepleri reddedilecektir. Bu| surette Yunanlılık iddiasında bulu- man kimselere sit emlâkin kıymeti milyon lirayı tecavüz etmektedir. Bu taleplerin red veya kabulü için ber talebin ayrı ayrı tetkiki — lâzem gelmektedir. Bu tetkikat uzun sure- ceği gibi mahiyeti itibarile pek mü- him olduğundan Mübadele komisyo- nu işlerinin hazirana kadar bitirilme si kabil olamıyacağı kanaati günden güne kuvvet bulmaktadır. şli yangını ahkikatı Şişlide İzzet paşa sokağında Lüt- fi Beyin evinden çıkan yangın hak- kındaki tahkikat devam etmektedir. Tahkikatın bugün ikmal © edilmesi muhtemeldir. Iki heykel geldi Bundan birkaç gün evvel Ba idaresine iki eski heykel gönderilmiştir. Hey keller, vasati Roma devrine ait ve büst şeklindedir. Kızamık Evvelki gün akşam refikleri- | biri bazı mekteplerde | mizden kızamık hastalığı çıktığı yordu. Sıhhiye müdiriyetinden yaptığımız tahkikata göre, yal- nız erkek muallim mektebinin tatbikat talebesinden üç efendi de kızamık görülmüş için | mekteplerin kapandığını yazı. | MİLLİYET CUMA 11 Japonlar bir sulh tek- lifinde bulundular Harekât sahası çamur içinde! - | dahilinde sulhün akdi müzakeresini ciddi bir memnuniyetle yapmak işte diği israrla kaydedilen bir zmuhtarayi İngilterenin Çin elçisi Sir Lampson' a tevdi eylemiştir. Japonların verdikleri nota CHANGHAİ, 10 A.A, — Japon elçisi tarafından Çin hükümet erkâ. nına verilen mola, Japon sivil ve as- köri erkânmm Cemiyeti Akvamn 4 mart tarihinde kabul ettiği karar ah kâmına tevfikan'Çin hükümet erkâ- Bile müzakereye | girişmeğe âmade oldukların: söylemektedir. Merkür nota, cephe vaziyetinin endişe bahş şekilde olduğunu e binaenaleyh muhasematın tatili in bir itilâf akdinin — behenamebal mekte olduğunu men Çin askeri menabii Japor taar- ruzlarının devamrnı söylemektedir. ler, Tüfanasa yağımırların yağmış ol | iması yüzünden bütün çephe bir ça mor sahası haline gelmiştir. Harekâ kilât kesbetmesi çok ihtimal | ledir. Japon resmi tebliğine naza- ran, Japonların askeri zayiatı 185 te let ve 1387 yaralıya baliğ olmakta- dir. Japon teklifi İh LONDRA, 10 A.A. — Tokyo” | dan Retiter Ajansına bildiriliyor: | Japon kuvvetlerinin Şanghaydan gekilmesi meselesi hakkında Çin ta- rafından iltihaz edilmiş olan battı hareketin Cemiyeti Akvam tarafın. dan tetkikini temin maksadile | M.| Sato'ya gönderilmiş olan © talimat, | Çinlilerin mütarekenin akdinden ev- vel Japon kıtaatının şehirden çekil melerini istemek suretile işe tersin- den başlamak istedikleri noktasında israr etmektedir. eyh, ML Sale, bu talimat mucibince Çinlilerin şarta gayri tabi bir mütarekeyi kabulden imtina et- mek suretile Cemiyeti Akvam kara- rına muhalif hareket etmekte olduk- larım ve binmetice uha sematın külliyen tatili Rİ ir idi Cemiyeti Alkvan büyük modisi derpiş ötmelerinin imkânı mevcut ol | Aksay: Şark işlerile meşgul olmak kılığa 5 ğe üzere bir komisyon teşkil edecektir. ümdiki halde Japonyanın Çinde. | Bu komisyon iki taraf arasında bir . Shigemits, dmumü bir | anlaşma ve uzlaşma teminine çalışa konferansın akdinden evvel bir mü. | caktr. Buna muvaffak | olamadığı iareke yapılmasını temin için Şang. | takdirde komisyon muhasamatın ta- hayda yeniden faaliyette bulunmağa | tili ve Japon askerlerinin geri çekil. ere likmizile; mesi hakkında bir rapor verecektir. ; Bitaraf bir mmtaka vücude ge- Üç şart tirilmesi meselesine gelince Şangbay CHANGHAİ, 10 A.A. — Japon | da menfnatleri bulunan dört devlet yanın sulh halkında serdetmiş oldu- | sülün ve asayişin muhafazası için ğu şartların Çin ve İngiliz erkânmun | el birliği ile çalışmağı imkân gördük hazır bulundukları bir öğle yemeği | leri takdirde böyle bir mmtaka tesis esnasında Sir Dampeon tarafından | olunacaktır. hükümet zimamdarlarına tebliğ | | Aksayı Şark işleri komisyonu hü- , zannediyor. zum gördüğü takdirde La Hahe a- Çinli erkân bu teklifatı derhal | dalet divanmın rey ve mütalcasını Nankin ve Loyang'a bildirmişlerdir. | sorabilecek ve bazı âcil tedirler | al İlimada şayan bir o membadan | mak salâhiyetini haiz olacaktır. bildirildiğine göre, Japonyanın Bu komisyon hazırlayacağı rapo- elçisi | M. Shigemits hali ur 1 mayıs'tan evvel Büyük Meclise müşkül vaziyete ve yeni muhasama- | tevdi etmekle mükellef olacaktır. şartlarının tesbit ve münakaşa edile bileceğini ilâve etmektedir. Cemiyeti ukvamın karar sureti CENEVRE, 10 A.A. — Cemiyeti Akvam büyük meclir kere edilecek karar suretinin metni- ni tesbit etmiştir. Bu metninde Ce- miyeti Akvam azası devletlerin mül- ki temamiyetlerine riayet husu ia Cemiyeti Akvam misakındı deriç osaslar teyit edilecek ve lâfın ancak muslihane © vasıtalarla halli mecburiyeti beyan ve tekit o | lunacaktır, tathirat | için mektep bir gün tatil edil. | «Canal Reşit Bey geldi — Pa: riste muvaffakiyetli birkaç konser verdiğini yazdığımız Konservatuvar munilimlerinden Cema) Reşit | Bey dün Paristen şehrimize gelmiştir. | Haftalık siyasiicmal | Çin — Japon meselesini bu | Japon nüfuz o mıntakası olan | cektir. hafta da yine ayrı aynı üç cep heden tetkik edelim. 1— eme cephesi. Mançurya'da yeni hükümet res men ilân edildi. Ve sabık Çin | tı imparatoru Pu da hükümdar sıfatile hükümet merkezinde idareye vaziyet etti. Japonlar esasen geçen kânunusaniden beri Mançurya'da teessüs ede- cek yeni idarenin esaslarını hazırlamakla meşgüldüler. arazi dahilindedir. İlânı istik- beyannamesinde ya'nın yalnız Çin ile mmünaseba tını katettiği ve beynelmilel taahhüdatm eskisi gibi baki kaldığı bildirilmektedir. Yeni Mançurya hükümeti, açık kapı siyasetine sadık kalacaktır. Bu da tıpkı bilhassa Amerikalıları memnun etmek için düşünül. müş bir tedbirdir. Çünkü ma- lâmdur ki açık kapı siyasetinin Japonların pro-len Binaenaleyh gramları harfi harfine tatbik edilmiştir. Yeni devletin ismi *““Mançofko” yani Mançuların memleketidir. £ Payıtahtı da Çangçun'dır. ki, Porartür'den başlayan Japon şimendiferleri- nin şimal müntehasıdır. Yani öteden beri doğrudan doğruya lardır. Mançurya'nın yeni vazi. yetinde en ziyade merak ve ka ile sorulan sual şudur: Aca ba şarki Çin şimendiferlerinin vaziyeti ne olacak? Bu şimen- diferler vaktile Ruslar tarafın. dan inşa edilmiş ve onlar tara- fından idare ediliyordu. 1924 Mançur. | tn başlayabilmesi imkânma telmih | Büyük Medliş itikat halinde adde- eden ve Japonyanın 4 Mart tarihin. | dilecek ve reisi"birafından münasip deki Cemiyeti Akvam heyeti umu-| görüldüğü takdirde içtiman davet 0- miye celsesinde takarrür eden 3 şart | İunabilecektir. M. Briand'ın ölümü münasebe- tile Ismet Pş. ve Şükrü Kaya B.in telgrafları ANKARA, 10 (A.A.) — M. Briand'm vefatı münasebeti. le Başvekil İsmet Paşa Hazretleri, Fransız Bâşvekili M, Tardicu Cenaplarına şu telgrafı göndermiştir; M. Briand'ın vefatını derin bir teessür hissi ile telâkki et. tim, En samimi taziyelerimin kabul buyrulmasını rica EEE MET Fransız Başvekili bu telgrafa âtideki cevabı göndermiştir: M. Aristit Briand'ın vefatı dolayısile lâtfem nezdimde ter- cemanı olduğunuz ve teessür hislerinden fevkalâde müte- hassis olan hükümeti cümhuriye zatı devletlerine teşekkürlerini arza beni memur eyledi. Andr& TARDİEU Dahiliye vekili ve Hariciye vekâleti vekili Şükrü Kaya B. le M. Tardieu arasında şu telgraflar teati olunmuştur: M. Briand'm vefatı haberini derin teessürjerle ie aldım. Zatı devletlerine en heyecanlı taziyelerimin ifadesini takdim eylerim. ü KAYA M. Aristit Briand'ın vefatı münasebetile zatı devletleri ta. rafından lâtfen izhar buyrulan derin teessür hislerinden pek mü.. tehassis olarak hâr hissiyatı minnettaranemin ifadesini kabul bu- eyülerim. Andrö TARDİEU muharebede devam ettiklerini söyliyorlar. Japonlar ise, ordu larına “dur,, emri verdiklerini bildiriyorlar. Bu nokta mühim dir, Sonra Japonlar boyuna ye ni yeni kıtaat getiriyorlar. E- ğer hedeflerine varmışlarsa bu sevkiyatın manası nedir? Son. ra Şanghay'da siyasi hedefleri. banisi Çin hükümetile ya- pılan bir mukaveleye göre, şi- mendiferler, beşi Rus, beşi Çin li olmak üzere müşterek bir | heyet tarafmdan idare edile. Ve halâ da o yolda ida re ediliyor. Çinin Mançurya. dan alâkası kesildiğine göre, acaba Çinlilerin yerine Man- çuryalılar mı kaim olacaktır, ... 2 — Mançurya'dan cenuba, Şanghay'a gelince; burada va- ziyet epeyce karışıktır. Evve- lâ şu muhakkaktır ki, Japon- kilometrelik hedeflerine lar 20 başımda bay'da hiç bir menfaat peşin- de olmadıklarından bahsediyor lar. Bazı vaziyetler hasıl olur olmaz, askerlerini geri çeke- ceklerini söyliyorlar. Mücade- leleri Çine veya Çin askerleri. ne karşı olmadığını, Bolşevik fikirleri taşıyan 19 uncu ordu- ya karşı olduğunu iddia ediyor lar. Velhasıl henüz baklayı a- azan çıkarmış o değiller- Belki kendileri de ne yapa- caklarını henüz kestirememiş- lerdir. Belki biliyorlar da si- yasi vaziyetin tavazzuh etmesi- varmışlardır. o Hafta yaptıkları kuvvetlice bir taar- ruz neticesinde Çin ordusunu geri atmışlar ve Şanghay'a a- yak bastıkları zaman hedefleri olduğunu beyan ettikleri hatta varmışlardır. Ancak buraya vardıktan sonra müsademelerin nihayet bulup bulmadığı malüm değil- dir. Çinliler, Japonlarm hâlâ HARİCİ HA ERLER M. Briand'ın Naaşı Tabuta konan naaş hariciye nezaretine nakledildi PARİS, 10 A.A, — Briand'ın ce- nazesi bu sabah saat 9,10 da Klöber caddesindeki ikametgühmdan kaldı- rılmış ve bu esnada ailesi erkânı ile dostları M. Tardiu, hükümet erkâ- mından birçok zevat, birçok âyan ve meb'usan âzası, ve sefirlerden bir ço ğu hazır bulunmuştur. Alay, heyecan içinde derin bir te- emmüle dalmış olan halk ile dolmuş bulunan caddeleri geçmiş ve Harici- ye nezaretine doğru yol alarak saat 8,20 de Nezareti erkânın toplanmış olduğu binaya vâsıl olmuştur. Alay geçerken yollarda bulunan halk, şapkalarını çıkararak mütevaf- fanın naşinı selimlamakta idi. M. Briand'ın eski mesai arkadaş- ları olan Hariciye erkânmdan dört 7at, şimdi tabutun etrafında bir çer- ve vücude getirmiş bulunuyorlar. İleiyer ikişer M.Tarilen ve MiLaral, M. Reynmud ve M. Roustan ve diğer zevat naşin önünden geçmişlerdir. Saat 14 te halkın mü- saade edilecektir. Briand'ım naşi, iki gün teşhir olunacaktır. PARİS, 10 A.A. — M. Briamd'ın Daşı saat dokuzda Hariciye nezaret tine nakledilmiştir. Nezaretin büyük “çalar şant” salonunda naşın teşhiri ne mahsus bir yer hazırlanmıştır. Naşın nakli esnasında merasim yapılmamıştır. Hükümet erkânı, mü € Ml e meni mbn ları ve büyük bir kalabalık nakil es- nasmda hazır bulunmuşlardı. Halâ Bulunamadı! Çocuk büsbütün kay- boldu mu? Anası ağır hasta.. nin ne olduğuda henüz kati! surette anlaşılamamıştır. Şang |de tahdidi teslihat konferansı Çocuğun mürebbiyesi Miss Betty Gow NEVYORK, I0A. A.— Madam Lindbergh'in çok fena bir vaziyette olması basebile çocuğun iadesi için hususi müzakerelere girişmiş olan Lindbergh, şimdiye kadar müsbet bir netice elde edememiştir. NEVYORK, 10 A.A, — e fında yeni bir esrar perdesi daha vü cude gelmiştir. Çünkü Boston bele- diye reisi ismini gizlemekte olduğu bir sigorta memurunun haydutların çocuğu 72 saatten evvel keyfiyeti polise vermemeleri şartile, e- | beveynine inde etmiş olduklarını ha- ber vermiş olduğunu beyan etmi at şid ba ban tk zip elmektedir. NEVYORK, 10 A.A. — New - Yorks Newes gazetesinin (o itimada şayan bir menbadan aldığı | habere ga Lindberg'in çocuğu sağ ve sa- lim yaşamakta ve iadesi İmkânı da nihai uzlaşmaya muallâk bulunmak. tadır. Hariciye vekili bu ak- şam Sofya'ya varacak Kral Boris Hz. Tevfik Rüştü Beyi yarın kabul edecektir SOFYA, 10 (A.A.) — Çarşamba sabahı Cenevreden ha- reket eden Tevfik Rüştü Bey bir gece Milânoda kaldığı cihet yarın akşam buraya muvasalat edecektir. Hariciye Vekilimiz hudutta Bulgar teşrifat müdürü ve sefarethane heyeti tarafındar karşılanacak ve istasyonda merasimi mahsusa ile istikbal edildik ten sonra sefarethaneye gidecektir. Saat 8,30 da Operada şeref. lerine verilecek Galada bulunacak ve müteakıben M. Muşano tarafndan Ünion kulüpte 50 kişilik bir ziyafet keşide olunacak tır. Cumartesi sabahı 10,30 da Başvekil ve Meclis reislerini ziya. ret ve sarayda defteri mahsusa imza edecek ve müteakıben Elçi likte başvekil ve meclis reislerinin iadei ziyaretlerini kabul edecel tir. Cumartesi günü Elçilkte Tevfik Rüştü Bey şerefine 40 kişi lik bir öğle yemeği verilecektir. Cumartesi akşamı saat 5 te İtal. ya sefiri tarafından Hariciye vekilimiz şerefine bir çay ziyafet keşide olunacaktır, Aynı akşam İngiltere sefiri kendilerini busu. si bir yemeğe davet etmiştir. Gene ayni akşam Yunan sefiri fından Hariciye vekilimize bir supe (verilecektir. Pazar güni Türk - Bulgar dostluk cemiyetinin öğle yemeğinde bulunacal ve pazar akşamı sefarette verilecek 300 kişilik çay ziyafetinder sonra İstanbula hareket edecektir. Bulgar Kralı Boris Hazret. leri, Hariciye Vekilimizi 12 mart cumartesi günü kabul buyura: , Saati bilâhara tesbit edilecektir, Bulgaristan'daki53 çuval evrak Istanbula naklediliyor ANKARA, 10 Kir mi — B. M. Meclisi bugün reis vekili Refet Beyin riyasetinde toplanmıştır. Maliye Vekili Mustafa Ab. dülhalik Bey müzayede ile satılmış ve Bulgaristana gönderilmiş olan evrak hakkındaki sual takririne cevap vererek demiştir ki; “Heyeti teftişiyece yapılan tahkikat ikmal edilmiştir. Tahkikat -vrakı Şurayi Devlettedir. Vazifelerini hakkiyle ifa etmeyen me- murlar hakkında Şurayi Devletin vereceği karar dairesinde mu. amele yapılacaktır, Bulgaristandaki evraktan 53 çuval derunun- daki kısmı oradaki sefaretimize teslim edilmiştir. Bunların İs- tanbula nakledilmesi için de talisisat verilmiştir. Bu çuvallar içindeki evrak açılmadığı için içinde işe yarayıp yaramıyan olup olmadığı hakkında malümatımız yoktur, İstanbula geldiği vakit açılacak ve orada tetkik edilecektir.” Takrir sahibi Refik Şevket Bey milli tarihimize taallâk eden bu meselenin kat'i neticesine vasıl olduğundan dolayı milli bir zevk duyduğunu söyleyerek mevzuu bahsolan 53 çuvalın tarafımızdan müzayede ile satılan mikdarın tamamı olup olanmdığını sormuş ve bu hususta lâzım gelen dikkat ve teyakkuzun gösterileceğinden emin bulunduğu. nu kaydederek tarihi kıymeti havi evrakın Maarif vekâleti tara- fmdan muhafaza edilmesinin muvafık olacağını ilâve etmiştir. Abdülhalik Bey tekrar söz alarak işe yaramayan kâğıtların mü- uretile satılmasının muvafıkı kanun bu- ve yarayanı tetkik etmeden bu evrakı kusurlu görmüşlerdir. Müracaatımı: * evrakı alarak muhafaza etmiştir. Bu Sa tamam mu değil mi Bu hususta henüz evrak tetkik edilr : bir malümat arze- demem, Evrakın, İstanbula geldikten sonra gerek muhafazası ve gerek tetkiki için Maarif vekâletine devri çok doğru ve hattâ lâzıradır. Zaten biz bunu Maarif vekâletine teklif ettik, Maliye- nin meşgul olması doğru değildir. Maarif vekâleti bunları tetisik eder, işe yarayanları alır, diğerleri hatı 'müfeakıp ruznameye geçilerek ihtiyat nununun yedinci maddesi ilk fıkrasmın ta. rinci müzakeresi yapılmış ve Pazartesi günü toplanılmak üzere içtimaa nihayet verilmiştir, Şakir B.e tarziye vermemişler ANKARA, 10 (Telefonla) — Sabık İktisat vekili ve Edir- ne meb'usu Şakir Beyin beyanatı üzerine Son Posta gazetesinin vekili Avukat Saim Bey müvekkilleri namına Şakir Beyin vekil. lerine müracaat ederek kendilerine tarziye vermeği teklif etme- diğini beyan eylemiştir.Öğrendiğime göre filvaki mahkemede tar ziye teşebbüsü Yarın gazetesi namına yapılmıştır ve beyanattan anlaşılan şâmil mana Son Posta gazetesine raci değildir Recep Beyin ziyafeti ANKARA, 10 (Telefonla) — Halk Fırkası Umumi Kâtibi Recep Bey, İstanbul valisi Muhittin, Ankara valisi N tanbul fırka idare heyeti reisi Cevdet, Ankara fırka idare heyeti reisi Avukat Mümtaz B, lerle umumi kâtiplik servisindeki arka. daşlarma dün akşam Ankara Palağta bir ziyafet vermiştir. ni bekliyorlar. Yahut ta siya #i vaziyetin alacağı şekle göre #iyasetlerine istikamet — vere- ceklerdir. Her halde bu şerait altmda beklemek Japonların işine eivetiyor. Cemiyeti Akvam heyeti u- mumiyesi Çinin daveti üzerine toplanmıştı. Esasen Cenevre. içtima halinde bulunduğundan heyeti umumiyeyi toplamak müşkül olmadı. Fakat heyeti umumiye içtima eder etmez, ga yet müşkül bir mesele karşısın- da olduğunu anlamakta gecik- medi. Heyeti umumiye toplanın- ca Çin murahhası, misak mu. cibince Japonya aleyhine zec. ri tedabir almmasmı istilzam eden teklifte bulundu. Ve Ja- ponya'nın haksızlığı sarih ol- duğuna göre böyle bir kararı birçokları bekliyordu. Fakat heyeti umumiye, meclisin, Çin meselesini ilk tetkik ettiği za- | ihdas edecek ve bu komisyon manlardan daha ihtiyatlı hare. | alâkadar taraftarlarla devletler ket etti, Muhasamatın terke. | mümessilleri smda irtibat dilmesi lâzım geldiği gibi te-| tesisine memur edilecek. menni yollu sudan bir takım Görülüyor ki, heyeti umu. kararlar verdi. O günden beri| miye hiç te beklenildiği gibi de müzakerat cereyan ediyor. | hareket etmemiştir. Bir defa Fakat zannedildiği gibi, hiç| Japonya'nın tecavüzden dolayı te hararetli değildir. mes'uliyeti mevzuu bahis bile Heyeti umumiye henüz ni-| değildir. Sonra her iki (taraf hai kararını vermemiştir. Fa-|ta zomnen mes'ul addediliyor. kat son haberlere göre, verile- | Çünkü muhasamatın tatili için cek karar aşağı yukarı şu şe-Jihtar her iki tarafada yapıl kilde olacaktır. maktadır. Bundan sarfı nazı 1 — Her iki taraf ta Cemi- Japonya” 'nım derhal Çin arazi- yeti Akvam misakmın 10 uncu | sini tahliyesi bile talep edilmi. maddesine ve Kellog misakına | yor. “Emnü selâmet temi. riayete davet edilecek. nato: kâfi geldiği zaman, tah 2 — Yapılacak kat'i bir mü |liye yapılsın diyor. | Emnü tareke ile Şanghay'daki muha- | selâmetin ne zaman kâfi ge. samatm tatili talep edilecek. leceğini tayin edecek olen dev 3 — Emnü selâmet temi. let t duğenden bu patı kâfi addedildiği zaman Ja |/c* e Japonya olduğundan, pon kuvvetlerinin geri çekilme İngiltere'nin Mısırı tahliyesi si prensibi teyit edilecek. kadar uzun olebilir. | Malüm- 4 — Heyeti umumiye mah. | dur ki, İngilizler de Mısırı ay dut bir otavassut komisyonu ni şerait altında tahliye etme.