25 Mart 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

25 Mart 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

emma aşan 25 Ağ er a rr TL gm my ŞALIN RMA ye vee pr İşsizlere iş, işçi istiye nlere işçi buluyoruz! | işsizlere iş bulmak için Milliyet tavassut ediyor Bize yazıniz! İç arayanlarla işçi arayanlar a- rasında tavassutu günden beri, gerek iş arayanlar. lan gerekse işçi arıyanlardan pek çök mektuplar » almaktayız. Bu vektuplar makandı teshil edecek reisleri; ticaret müdürleri ve alâ— kadar idare âmirleri bulundukları yerlerdeki işçi ihtiyacını (şekil, mahiyet, evsaf, verilecek ücret ve iş şartları tesbit edilerek) bi- - | kadar ücret istersiniz, İs -İ hususi bir şartımız var mı? ze bildirirlerse bize müracaat et İ miş we adreslerini burakınış olar işsizleri kendilerine bildireceğiz. Bu suretle hem ) hem de memleketin | bir çok güzide işçilerin dağılarak - | müfit hizmetler deruhte etmeleri İğ - İ me yardım etmiş olacağız. Hususi müessesat sahipleri de bu husustaki ihtiyaçlarımı o bize bildirirlerse memnuniyetle kayd edeceğiz. 1 — Kime ve nasıl işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl İş istiyorsunuz, | elinizde ne san'at vardır, ne bul haricine gider misiniz, Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veysi diğer hizmet talep edenlerle ihti yaç sahipleri arasında da bu ta vassutu yapacağız. İş isteyenler İ de, işçi ve memur arayanlar del mektuplarını “İstanbul, Milliyet gazetesi iş lavassut bürosu" na mına göndermelidirler!, Bu, memlekete ve vatan- yapılacak en büyük hiz İmettir, İş ve işçi iş istiyenler | 158 — Fatihte Kermasti 00- ağında Taş hanında 25 No hs | İNİ marangoz Ali 30 yamdadır. Ma- | Kİ vangoz 40 lira maaş istiyor. Taş raya ise 60 liraya gider. 159 — Fatih Cümburiyet ki | İÜ) rmathanesinde Hamit 28 yaşında” İİİ der , duvarci ve wvaci 40 lira maaş istiyor. Taşraya ise 60 li- 160 — Fatih Cümhuriyet ki- rasthanesinde Fuat 28 yaşında” 2. Nalbant maaş 50 lira. Taşra- İ ya 60 liraya gider. 161 — Beşiktaş Sinanpaşa ma İRİ hatleni muhtarı evvel sokak No İ|28 Osman Vefa bey, 31 yaşında istiyenler | J meydan 6 No da Abdül Ali ef. formerlik, — Rumca, İtalyanca, Hsanlara azinadır. 75 bira maaşfğl istiyor. Taşraya gider. 165 -— Tarabyada çirçi sökak 12 No da H. Fileri makinist istiyor. 166 — Şehir Eminde mufus me mal ef. 45 yaşındadır. Türkçe 0- kur yazar, Fransızça okur. Kapu culak, odacılık, tahsildarlık veya memuriyet arıyor. 30 lira maaş usta başlık. Maaş 70 ile 100 lira istiyor. 167 — Haydarpaşa Maltepe Tarla sokak 12 No da Siverkifj sabık Merhum Mebus Mehmet Sirri bey zade Ahmet Sirri ef, kâ. İNİ der. Elektrik tesisati ve kâtiplik, İİ 40 lira manş istiyor . Taşraya 55 tra, İİ 162 — Edirnekapı taşçı Hü seyin oğa sokağı No 27 de Lüt- İn dendi, 22 yaşındadır. vapur tren ve fabrikalarda ateşçi,35 li rk muharebesinin gürültüsü içinde az kaldı dep- debe ve tantana ile açılan tah- didi teslihat konferansı unutu- İuyordu. Esasen konferans bir defa açıldıktan ve her memleket murabhası mensup olduğu hü- kümetin roktai mazarını ettikten sonra Cenevrede neler olduğunu pek anlamış değiliz. Simdi anlıyoruz ki tahdidi tes Kat konferansı pak dolayısi- le Ii nisana kadar tatili faali- yet etmiştir. Murahhaslar , ta- til günü söz alarak İl nisan. da tekrar içtima ettikten son- ra tahdidi teslihat işile ciddi surette mesgul olmaları geldiğini söylemişlerdir ki bu, | dilmiş cidden yerinde bir temennidir. Filhakika tahdidi teslihat işi gibi muğlâk bir meselenin kısa bir zaman zarfında hallini fderanluk olurdu. Hann sem İpe SAK Lamia Gplik ve muhasebecilik ariyor, 40 lira ranaş istiyor. Taşraya gider. 168 — Eskişehirde Sizin sinema yanında bakkal Esat ef. vasitasile R. C. fen memuru. Taşraya gi-İl der, || Yaş Darülfünunu | diye resmi ve mem MİLLİYET CUMA CUMA 2: > MART 1932 Bükreşte Arbedeler Bin kadar talebe polisle çarpıştı İ OBUKREŞ,24 A.A. — Hukuk ve Tıp tahsili müddetini temdit ©- den kanun alüyhinde Bükreş Da- rülfünun talebesi tarafından ya» | pılan nümayişler bugün adeta bir sokak muharebesi şeklini almış tar. || Nümayisçilerle polisler arasın nafin nezareti binası övünde | dn İ müteaddit müsaderseler olmuştur. | İ 1000 kadar talebe polise ait bir | kamyona hücum ederek yakmış- | lardır. Askeri kıtaat meseleye mü hele ederek payitahtım başlıca | ağızlarında © kordonlar İ vücude getirmek mecburiyetinde İ kalmıştır. 10 kadar polis ağır Ne | rette yaralanmıştır. Polis lehe dale poli hamleleri 5 i yara bere içinde £ kalmışlardır. 13 dişi gayi etmiştir. 24 A.A. — Hukuk İ ve Tap tahâillerinin müddetini tem dit eden kanıma karşı talebe rafından yapılan nümayişler nız Bükreş şehrine münhasir mamış, birçok vilâyetlerdeki şe- hirlerde de bu kabil nömayişler l yapılmmlır. Bilhassa evvelki gece Buğdan' İ da kâin Yaş şehrinde vahim kar | gaşalıklar zuhur etmiş olduğu ba- ber verilmiştir. Bir simacce, yağ edilmiş. | ! ma ve tamamen tahrip | tir. Askerin mbdahelede bulunma || sma mecburiyet hâsl olmuştur. || 20 kadar yaralı vardır. Bükreş'ten verilen emir üzerine kapatılmıştır. Polis, tevkif edilen nümayişçiler- den birçoğunun üzerinde darülfü Dun gençi rana teşvik eden ve komünist liderleri tarafından İ| imza edilmiş bulunan birçok mek tuplar bulmuştur. Şimdive kadar pek çok kimse İ tevkif olunmuştur. | Sıhhat Yurtları Etibba odasına göre Ticaret odasına kaydiye veremezler Ticaret Odası, sıhhat yurtları doktorlarının senatoryom dedilmeğe davet edildiklerini yaz. mıştık, Oda bu doktorlara © res men tebligat zer dat istenen dok” iprlar Etibba O: dasına müracaat | etmişlerdir. Etibba Ali Rıza Bey Odası idare heyeti de Odün Dr. Tevfik Salim Pş. nin riyasetinde alelâcele bir içtima yapmıştır. İç- | tıma uzun sürmüş ve bu mesele görüşülmüşür. Etbba Odas bu müesseselerin, birer ticaret mües- hat bulunduğu anlaşılmıştır. Evvelce Etıbba Odası ticaret © den azayı odadan kayitlarmı ter- kin etmişti. Etbba Odası noktayı nazarı ticaret odasına bildire- cektir. e hususta kendisine de müra- shhiye müdürü RL alâkadar olma anal organ bulunduğunu boyan etmiştir. | 100 kadar yaralı vardır. Polis 10 | ! Mütareke | | İ lamışlardır. | | dir. Changhai'da Çin hariciye nazırı ile | ordu kumandanı arasında ihtilâf var CHANGHAİ, 24 A.A. — Çin ve Japon askeri ve sivil erkânı büyük Britanya konsoloshanesin- de toplanmışlar ve bir mütareke | akdi için kat'i mükâlemelere bap Müzakereden bir şey çıkacak mr? NANKİN, 24, A.A. — Çin bükü-| met makamatı; Japon askeri mü rahhaslarının Çin kuvvetlerinin Vosung ve Kiang Van mıntakala- rı dabilinden çekilmelerinde ısrar etmelerinin muhakkak bulunması hasebile mütareke için — yapılan müzakeratın neticesinden nikbin görünmemektedir. İ CHANGHAJ, 24 A.A. — 19'un cu Kanton ordusu başkumandanı jeneral Tehian : Kouang - Ouai, Japonya'nın askeri murahhasmın bizzat başkumandan Shirkava ol- mayıp mumaileyhin o maiyetinde bülunan jeneralletden Uyeda ol- masından dolayı Çin » Japon kon | foransına iştirak etmekten imtina | eylemiş olduğunu bugün akti mu- tasavver olan ve Japon kuvvetle - | rinin çekilmesine müteallik prog - ramı tesbit etmesi lâzım gelen iç- tima aktedilmemiştir. Maamafih, O gerek jeneral Tehiang - Kovang rek jeneral Tai - lanton'lu — rüssanm Nankin ve Japon murahhasları arasında girişilmiş olan müzakere lerden pek memnun olmadıklarını gösterir bir delil olarak telâkki e- dilebilir. Müzakerat tehir edildi CHANGHAJ, 24 A.A — Bu sabah Çin hariciye nazırı veki M. Kowo - Tai - Chi Japon el ne bir mektup göndererek buzi icrası mukarrer » bulunan resmi mütareke müzakeratının tehir e- dilmesini istemiştir. 19 uncu ordu o kumandanın refakatinde başka bir Çin murah hası bulunduğu halde dün gece Souteheou'ya gitmiş — olduğu ve Japon kuvvetleri kumandanı je- neral Shirakava müzakerata işti rak etmedikçe kendisinin bu mü- zakerelere iştirake kiç te lüzum görmemekte olduğrinu beyan et- >. bulunduğu haber verilmekte- a Çin hariciye hazırı ile 19 uncu ordu kumandanı arasmda ihtilâf mevcut olduğu söylenmektedir. Dün akşam M. Wellington Koo- M. Saanz 2 sant kadar görüş- müşlerdir. Bunların ne husus hak kında görüştükleri malüm değil- Çinliler Mançuride kargaşalik Gıkarmak İstiyorlar HARBİN, 24 A.A. — Jeneral Hasebe'in idaresi altındaki kuv- vetler, bu sabah Harbin'e 100 mil mesafede kâin bulunan o Feng - Tehen'e hareket etmiştir. Orada dee Ting - Tehao şimali Man- ri'de kargasalıklı çıkarmak Saaksadile 2000 kişilik gayri mun tazam bir kuvvet tahşit etmişti, Jeneral Hokov'un Tivası Ningta dan Hailin'e gm Bu liva Ting - Tehao'nun me ve © valide Japon- larla Coralıları himaye etmek üze re İmienpoya gidecektir. Japonya ve Mançuri LONDRA, 24 A.A. — Tokio'- dan Times'e bildiriliyor: Japon ihtiyat zabitleri cemiyetleri, Muk. den'de senelik bir kongre akil meğe karar vermiştir. o Bundan mın heyeti umumiyesi şeklin. de içtima ettiler. Ve bittabi tahdidi teslihat konferansı bu aralık toplanamadı. Başmurah haslar da ikide bir memleket- lerile Cenevre arasında mekik gibi gidip geldiler, Ve bu yüz- izah | den de konferansın müzakerele ri ilerliyemedi. Bununla be- raber, bir buçuk ay zarfında bir şey de yapılabilirdi. İlk iç- tima tarihi olan 2 şubatla ta- til günü olan 18 mart arasında muhtelif memleket murahbas- larinm noktai nazarlarını izah yollu nutuklarından ve hiç bir şeye yaramadığı anlaşılan teş lâz | kilüittan başka bir şey elde e- değildir. İlk nutuklar konferansı bir neticeye vardırmaktı propaganda mahiyetinde söz. lerdi. Umumi komisyonla de- niz, kara, hava, siyasi ve büt- şılmıştır. Çünkü birtâli ko- misyonda müzakere edilen bir İ mesele umumi komisyona gön derilmekte mesele halledilme- den oradan da diğer bir tâli ko misyona havale edilmekte ve hiç bir karar verilmeden ilk geldiği yere isde edilmekte- dir. Bu suretle bir tenis topu gibi mesele komisyondan ko misyona atılmakta ve arada vakit kaybetmekten başka biç bir şey yapılmamaktadır. 1l nisanda konferans tek. rar toplandığı zaman olacağı ilk iş bu teşkilâtı ıslah lir. Sonra hiç olmazsa pren. sip meselelerinin çabuk halle- meşgul | projesini Cenevrede ileri sür- etmek olacağı tahmin edilebi- | tedir, karar, başmurahhasların dal! surette Cenevrede ikametlerini de intaç edebilir!. * Cenevre'den murahhasların ayrılmalarını menetmek müm. kün değilse de ber halde başka /ler meselelerle a olmalarını menetmek faydalı olacak. Çün- kü Fransız Başvekili Mösyö Tardicu, Cenevre ziyaretlerin. de tahdidi teslihat meselesin- den ziyade Tuna birliği proje sile meşguldür. Tuna birliği dü ve Cenevre'de takip etmek. Fransa harbi umuminin s0- nunda Avusturya Macaristan | nanlar dilebilmesi için Başmurahhas- ların Cenevreden çok sik ayrıl mamaları lâzımdır. Papa inti- hap edileceği zaman Kardinal. ler bir odaya kilitlenir ve ini imparatorluğunun ihyasına ve Hapsburg hancdannm tekrar bu imparatorluk tahtma otur. masına mani olmak için küçük! tilâfı teşkil etmişti, Aradan ge hap bitmedikçe dışarı çıkama- sen on üç sene zarfında vazi- dıkları gibi, baş © murahhaslar yet değişti. Artık Avusturya da hiç olmazsa bazı prensip me | Macaristan imparatorluğunun zeleleri hakkında karar verme- | ihyası meselesi karşısında ka- dilra Cansvreden avrılamazlar İlinmivor. Va bu imnaratorluk Beyaz denizde Bir hadise Ruslar on Norveç gemisini zaptettiler OSLO, 24 A.A. — Telsizle alı- nan bazı haberlere nazaran İ balığı saydine mahsus 10 Norveç gemisi bahriabyaz'da Sovyet sula» rında Sovyet karakol gemileri ta- İ rafından zaptedilmiştir. Oslo'da Norveç gemilerinin, Rus sularına buzların ve cereyan lar tesiri ile girmeğe mecbur kal muş olduğu farzedilmektedir. Norveç hariciye nazırı, bu bu- ahriabyaz'a bir ka- le birbuz kıran göndermişlerdir. Bunlar, fok say» dine mahsus gemilere mülâki ola- rak onların Sovyetlerle — aktedil- geçmelerine ve fok yel memnu bulunduğu Sov- yet sularında fok © avlamalarına mâni olacaklardır. Hali hazırda Bahriebyaz'da bu lunan fok saydine mahsus Norveç gemilerinin miktarı 30 dar. Sov- yetler tarafından müsadere olu- da bu hesaba dahildir. Bunların hepsi de ufak bir takım gemilerdir. Yunan Maliyesi Fırka liderleri içtimaa davet edildi ATİNA, 24 A.A. — M, Venize los, reisicumhura bugün bütün sis | yasi fırkalar rücsasnı içtimaa da vet etmesini teklif etmiştir. Fırka» lar rücsası mali komitenin raporu nu dinliyecekler ve vaziyet hak- | kmda müşaverelerde bulunacak- tr. AN 24 A.A. — Yunan si- cek ve orada mali komitenin rapo- runu okuyacaktır. Eğer mali komite ile ümit edil. diği veçhile bir itilâf imkânı ta- hakkuk ederse M. Venizelos'un evvelce olduğu gibi iktidar kiinde kalması çok muhtemel Alabama kasırgası NEVYORK, 24. A. A. — Kasır- gan tahribatma maruz kalan mın- takalardaki hastaneler kazazedeler ve yaralılarla doludur. Bunların ek- serisi tehlikeli bir vaziyettedir. Yaralıların yekünu 2500 kişiye ba olmaktadır. Ölülerin ndetçe pek fazla olmala- n #yni aileye mensup ölü- Terin e SE men çölünde ve diğer cesetler de defnedilmek i- | gin sıralarını beklemektedirler. Londra - Kap hava rekoru LONDRA, 24. A.A. di tayyareci Mollison, Londr: Kap arasında yeni bir rekor tesis etmek için bu sabah saat 1,05 te hareket etmiştir. Bundan evvelki rekor kadin tay- yareci Mis Peçey Selaman tarafın- dan 5 gün 8 saat 37 dakikada tesis edilmişti, Tayyareci Mollison bu ve yahati cenasında Afrikanın agrp sn hilini takip edecektir. maksat, cemiyet azasına Japonya tarafından Mançuri'nin istimarı erer tetkik fırsatını ver- Mi de bunun daha küçük mi yasta ihyası Fransa'nm mena. fine uygundur. Bunun için gük itilâfın yerine Tuna birliği projesi ikame edilmiştir. Bu projenin büyük devlet- rafından nasıl telâkki edil. eçen lâsa etmiştik. Öyle görülüyor ki, doğrudan doğruya alâkadar olan küçük devletler arasında çok hararetli bir kabul görme miştir, Resmi mahafil henüz ih tiyatı muhafaza etmektedir. Fa kat bu mahafilin noktai nazar. larını izah eden gayriresmi ve nimresmi beyanattan öyle bir netice çıkarmak mümkündür, Avusturya'nın tamamile Al man nokta nazarına iltihak et- İtiği anlaşılıyor. Sabık başvekil Seipel, Reichspost gazetesin- de neşrettiği şayanı dikkat bir makalede vasati Avrupa mese lesinin küçük devletler arasın da yapılacak bir ittihat ile hal- ledilemiyeceğini söylemekte ve | Almanya'nın da dahil olması- pı iltizam etmektedi: âfname ile tahdit edil | i Yalova yolunda bir otobüs devrildi Şoför ağır surette yaralandı, 22 yolcu kurtarılmıştır Dün Bursa - Yalova yolunda tehlikeli bir otobüs kazası olmu: tur. Yalovadan aldığımız malümata göre şoför İsmail EF, nin daresinde bulunan otobüs, Yalovaya yarım saat mesafede bir den bire derin bir çukura devrilmiştir, Bu sukut neticesinde oto büs tamamen parçalanmış ve içinde bulunan 22 yolcudan bazı ları hafif surette yaralanmışlardır. Yolcularm ekserisi muciz: kabilinden kurtulmuşlardır. Yolcular arasında iki H, ve bir & çocuk vardır, Çocuk yüzünden hafif surette yaralanmıştır. Yol cular Yalovaya yürüyerek gelmek mecburiyetinde kalmışlardır Yalnız yüzünün muhtelif yerlerinden ağır surette yaralanan $0 för diğer bir otobüsle Yalovaya getirilmiştir. Kazaya otobüsür fazla yolcu alması ve bilhassa şoförün yanında 4 yolcu bulunma I sının sebebiyet verdiği zannedilmektedir. Yeniköynahiyemüdür lüğü binası yandı Dün gece Yeniköyde nahiye mü. mıştır. Sarfedilen mesaiye rağmen ateşin önüne geçmek kabil o lamadığından nahiye müdürlüğü binası ile yanında bulunan esli Msı sefarethanesine ait ahşap bir ev de yandıktan sonra söndü rülmüştür. Nahiye müdürlüğündeki evrakın mühim bir kısmı yanmaştır. Heyeti vekilede dün de mali vaziyet müzakere edildi ANKARA, 24 (Telefonla) — Heyeti Vekile bugün sabah ve öğleden sonra iki içtima akdetti. Bu içtimada mali vaziyet görüs şüldüğü gibi, Saraçoğlu Şükrü Beyin Paristeki temas ve kereleri etrafında Heyeti Vekile azalarının tenvir edildiği de İ zannolunuyor. Takas komisyonu reisi Avrupa- ya tetkikata gidiyor ANKARA, 24 (Telefonla) — Ziraat Vekâleti müsteşarı ta- bas miz reisi Atıf B. bu akşamki trenle İstanbula hareket ir, Atıf B. İstanbulda pek az kalacak ve İl rü Cemal Beyle beraber Avrupaya tetkik seyahatine çıkacak tır. Heyetimiz İtalya, Belçika, Almanya ve şimal memleketlerine gidecektir. Bu tetkik seyahatinin istihdaf ettiği maksat şöyle bülâsa olunabilir: 1 — Teşkil olunan takas komisyonunun harici mübadele şart ve usullerine muvafık olarak faaliyette bulunmasını temin için ecnebi memleketlerdeki tatbikatın bilinmesi ve ecnebi büyük alır” Cı ve satıcı teşekküller arasındaki arzu ve temayüllerin malâm olması faydalı görüldüğünden bu seyahat elzem görülmüştür. 2 — Bizde de tatbikı takatrür eden Kompanzasyon Glearing muamelâtının muhtelif memleketlerdeki idare ve ceryan tarzla rm tetkiki de lüzumlu görülmüştür, 3 — Heyetimiz bu tetkikattan maada ihracat mallarımızın İ ve bilhassa tütünlerimizin satışlarını temin için icap eden temas ve teşebbüslerde bulunacak ve bu meyanda kredi ile tütün satış | imkânlarmı tetkik edecektir. Bekâr vergisi komisyonu ANKARA, 24 (Telefonla) — Bekirlık vergisi teklifini tet kik edecek komisyon bugün ilk içtimaını akdetti. Doktor, hukuk- ç ve maliyeci bazı meb'usler bu komisyona dahil bulunmakta” Yeni Temyiz azası ANKARA, 24 (Telefonla) — Açık bulunan temyiz mahkem& si azalığma İstanbul birinci ticaret reisi Şemseddin Bey tayin 0- Milli sanayi sergisi açılıyor ANKARA, 24. A. A. — Üçüncü milli sanayi sergisi o Ankarada İ Mayıs 932 tarihinde açılacak ve 15 mayıs 932 de kapanacaktır. Ser giye iştirak etmek isteyen sanayi erbabı iştirak şernitini bare talimatnameyi milli iktisat ve tasarruf cemiyeti şubelerinden al lrlar. Sergiye getirilecek eşya ile ba apyapı Zel ie sili nakliye tarifesinden yüzde elli istifade edecek! Mister eller oldukları | yor. gn da Pester Lim g* piyasayı temin zetesinde çıkan bir makaleden gelince; bik | anlıyoruz. Macarlara göre, het hassa son Fransız istikrazın- | şeyden evvel bu devletler müf dan sonra bunların noktai na. terek bir program (etrafında zarını bilâkaydüşart kabul ede | itilâf etmelidirler. Bu müşte <ekleri tahmin edilebilir. Ve |rek program etrafında toplan” öyle görünüyor ki birliğe en ha | dıktan sonradır ki, işi yaln? raretle taraftar olan da Çekos- | başlarıma bap başaramı: lovakyadır. Bu memlekette bir | yacakları anlaşılacaktır. liğe karşı efkâr da Hariciye na. | o Romanyada gerek köylü fer zrı Dr. Beneş'in fırkasına |kasınm ve gerek | liberallerin mensup olan Dr. Franke tara- birlik projesine meyyal olduk” fından Ohülüsa ediliyor. Dr. ları anlaşılmaktadır. * Fakat | Franke hafta arası irat ear Romanyalılar o Fransızlardan bir nutukta işin içine büyük çekindikleri için İâfzen bunu devletleri karıştırmaksızm beş söylemekle beraber, Almanya devletin teşriki mesaisile mese ile de Rüçhan esasına istinat lenin halledilebileceğini bildir. ! eden bir mukavele imzalamış”) Başve | re, bu, bir siyasi ittihat mıyacağı gibi, gümrük ittiha. dı da olacak değildir. Yalnız beş devlet, aralarında Rüçhan esasına İstinat eden gümrük muahedeleri & aktedeceklerdir. Bu, tamamile Fransız tezinin İ kabulü demektir. Macaristanda. #fkâr, Avus- mektedir. Dr. Franke'ye gör olar | lardır. Bu mukavele ya mer'iy& te geçmek üzeredir yahut t8 geçmiştir. Almanlar şimdi mü kavelenin alâkadar ettiği di- ğer memleketleri tatmin etme” ğe çalışmaktadırlar. Meselâ Arjantine 200 bin ton buğday” mübayaasını hukukundan vi geçmeğe mukabil rüşvet ol, teklif; ettiler. > dstitrad