March 28, 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

March 28, 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

| Muhabir mektubu i Sapanca belediyesin- : den şikâyet ediliyor ' amayapılacak şey yok! Sapancalılar nasıl adamlardır? i hamam aş | SAPANCA: Sapanca kasabası | tanzifat yapılmaması; bumarı hat boyundaki şehirler içinde en | çı ve kahvehanelerin teftiş edilme İ Ziyade taliin lütfuna mazhar olan | mesi, yangınlar için bir motör bir memlekettir. Su ve havasının | pomp olsun alınmaması, isten. letafeti, sıtma gibi bir afetin bur hunmaması, demiryolu üzerinde bulunması, büyük bir gölün kena- rmda olması, meyvasının bolluğu hakikaten buraya müstesna bir kıymet vermektedir. Sapanca gölü Bu gölde çok balık varsa da makbul değildir fakat sayu lezizdir. Adapazarı halkı bu suyu içmektedirler. Bizans > lerinden (Amyen Marselon) bu göle Simon ismini ve diğer bir mü verrihte (Baanna) ismini vermiş- tir. Bu göl İzmit körfezinin tema disi iken dağlardan inen toprakla rın tesirile denizden ayrdmıştır. Denizden 32 metre yüksektir. En derin mahalli 50, vasati derinliği 25 metredir. En uzun yeri 16 ve en geniş yeri 8 kilometredir. Me- saha sathiyeside (46) kilometre murabbasdır. Aklök Bura halkı çok asabi ve sert insanlardır. Maahaza muğayiri ahlâk hiç bir hal yoktur. ve oruçlarına ziyadesile ederler. Taassup ve de pek fazla değildir. Yalnız gavga ve gürültü fazlacadır. Buraya gel miş olan muhacirler memleketle- rinden getirdikleri husumet ve kan gütmek yüzünden yekdiğeri- ni vurmakta bir beis görmemekte dirler. Geçenlerde iki fından pek feci bir sur: te öldürü len iki kardeşin kanlı Ladisesi hâ lâ herkesin zihnini işgal eylemek edir. Katiller müdafaai nefis te- > kurtulmağa uğraşmakta ve Seviye failleri derdeste kusur etmemek- tedir. Nüfus ve cesamet Sapanca'nın umum nüfusu 9,000 kadardır. Merkezde 3,000 nüfus ve 525. hane mevcuttur. 3 otel, 85 dükkân, bi küçük hamam, 4 aşti, 5 fırın, 6 kahvehane vardır. Belediyesi Sapanca'da müstakil bir bele- diye dairesi yoktur. Reis ile kâtip hülcümet konağında boş bir oda- da vazifelerini yapmağa uğraş- maktadırlar. Kasaba halkı beledi yeden çok müştekidirler. Bu şikâ yetin bir kısmı haklı ise da diğer kısmı hakaızdır. Şikâyetlerin başlı caları; Şimdiye İcadar bir umumi helânın yapılmaması, hükümet karşımda arsalarda çingenelerin defi hacet yapmaları, sokaklarda lr. m Selediyenin (6,000) liralık ha yali bütçesi (3,000) liraya indiril miştir. Bu kadar para ile kasal da bir çok işler yapmanın imkânı olamaz. Müdür Haklı Beyin gay- 'retile umumi bir helâya başlanmış tr. Sapahcanın kara günlerinde Bütün efradı millet yekvücut olarak çalışmışlarsa da bunlardan bazıları malen ve bedenen hizmet etmişlerdir. Meto zade Hüseyin Efendi, ilk teşkilâtı yapan, Geyve yi müdafaa eden, İzmit havalisin- de İngilizlere taarruz eden ve düş manı tart eyleyen, bir milis tabu- runun başında olarak malını mül künü foda ve iki kardeşini şehit veren bir zattir. Arnavut Kâzım Bey namındaki kahraman dahi Yunanlıların elinden treni zapte- derek Geyv'eye götürmüştür. Deli mi bir çok baba yigiterin imleri hürmetle yadolunmakta” dır. Bakkal Hafız Ahmet Et. Sapanca'da herkesin itimat ve muhabbetini kazanmış oaln bu zat ramazan bayramının arifesin de bütün mallarını tartar ve tutar bedelleri üzerinden fitre ve zekât larını hesap ederek tayyare şube sine teslim eyler. Birisi beş kuruş luk bir şey alan güzelce tartar ve dirheme girmeyen kısmının para” smı beşparaon para dahi olsa müşteriye inde eyler. Bunun için bu doğru bakkal dükkânı karm lemektedir. Doktorsuzluk Burada doktor yoktur. Beledi yenin bütçesi de doktor istihdamı na müsait değildir. Yalnız beledi” ye jean e bir ebe — hunabilmiştir. Sıtma kimi ye hastalara bakıl- makta ise de cczane bulunmadı önden reçeteler Adapazarıma ve İzmite gönderilmekte ve ilâçlar inceye kadar hastaar çok Eti rap çekmektedirler. v Sapan'cada mühim bir çay 2i- raati vardır. Senevi (10,000) kilo gay istihsal olunmakta ve aha li fından lezzetle içilmekte- . bı tarafından biraz daha terbiye edilmiş olsa Avrupa çay- larına rekabet edeceğini söylüyor lar. İstasyona çok mıkdarda gö” türülüp satılmaktadır. Ragıp KEMAL Merhum Muallim Mubahat Beyin tercüme ettiği ve matbaamiızda tabedilen Ameli Hayat âlimi (erbet N. İDEAL Yeni Müşteri Bulmak San'atı Eserleri gayet güzel bir şekilde intişar etmiştir. Bütün iş adamlarına tavsiye ederiz Terzi Halal Milliyet Milla Taşraya gönderilen kitaplar için posta ücreti GSS BURO alınmaz Hindistanda Türk tütünleri Mısır için yapılan teklif vekâlete bildirildi Hindistan'da Türk sigarala- rinin satış inhisarını almak üze re Hindistan'da bazı sermaye darlar ve memleketimiz serma- yedarlarından mürekkep bazı gruplar tütün inhisar idaresine müracaat ederek tekliflerde bu- Hunmuşlardır. Bunların teklif. leri tetkik edilmektedir. Mısırda tütün ve sigaraları- inhi istiyen temaslar neticesi inhisarlar ve- kâletine bildirilmiştir. İçlerinde bazı Mısır meb'us- ları da bulunan yerli Mısır ser- mayedarlarının teklifleri de tet kik edilmektedir. Belçika kralının Seyahati BRENDİZİ, 27 (A.A) — Belçi- ka karlı buraya muvasalat etmiştir. Müşarünileyh, deniz tayyaresi ile A- tinaya hareket ve saat 16 da oraya muvasalat eylemiştir. Krel, Bekçi Misir müteveccihen hareket edecek İSKENDERİYE, 27 (AA) — Belçika kralı, tayyare ile saat da Atinadan buraya gelmiştir. İnsaniyet muhiple- rinden biri öldü SANTANDER, 27 (A.A) — İnsaniyet muhiplerinden ve dün- yanın maruf zenginerinden Mar- 'gui de Valdecilla vefat etmiştir. Müteveffa, kendi ismile anılan sıhhat yurdunu tesis etmişti, Fransız ordusu PARİS, 27 (A.A; Ayan meclisi kara ordusu Zemini kas bul etmiştir. Müzaekrat esnasın” da mazbata muharrir, ( Fransr Ordusu efradı miledarınn 1913 se Senesine nazaran 65-000 kişi nok san oduğunu ve bu keyfiyetin Fransanın ancak kendisini müda fnaya yarayacak kadar esker bü- ktan başka bir şey dü- ö lundu OMNTEKARLO 27 A.A.— İsveç kralı o Gustave, bugün prens Lennart ile zevcesini ve prensin pederi prens Guillavme Ingiliz müstakil amele fırkası NDRA, 27 A-A. — İngi- Miras amele fırkasının se nelik konferansı bugün Black. Tuna meselesi LONDRA, 27 A.A. — Hari. iye nezaretinde beyan edildiği ne göre Tuna meselesi hakkım- da müzakeratta bulunmak üze- re bemen Londra'ya birer mü- messil göndermeleri için Fran- sa, Almanya ve İtalya'ya birer nota irsal edilmiştir. Kilisenin çan kulesinde kızıl bayrak PARİS, 27 (A.A) — Bu gece komünist bir amele, İwry.sar-Seine kilisesinin an kulesine tırmanarak MİLLİYET PAZARTESİ 28 MART Yunanistanda Kabine Vaziyeti Henüz vaziyet tama- men tebellür etmedi ATİNA, 26 (Hususi) —M. Venizelos mali vaziyeti | tetkik için reisicümhurun nezdinde bü- tün siyasi fırkaları iştirakile ya pılan içtimada, iyeti Ecnebi İşçiler Istanbulda cemiyetlere kayıtlı ecnebi işçiler ANKARA, 27 — Meclisin yarın- ki içtimamda, ecnebilerin memleketi mizde hangi leri yapabilecekle ri hakkımdaki lâyiha müzakere edile & Yapılan tetkikata göre, şehrimiz. maliye komisyonu tarafından ve- | dc 2 Alman, 1 Amerikan, 96 Arna- rilen raporun Yunanistan amâl ve metalibini kat'iyen tatmin ©- vat, 11 Bulgar,i Finlândiyalı,l Fran siz, 330 İranlı, 2 İtalyan, 2 İngiliz, Belçika | kraliyet fırkasının iştirak etmesi- demediğini, büyük devletlerin Yu nanistana karşı pek haksız dav- randıklarını, Yunanistanda dain devletlerin bu hattı hareketine göre hareket etmesi lâzım geldi- söylemiş ve temerküz kabi- in teşkili hususunda ısrar et z - > İranlı 6 İngiliz, 156 Y: miştir. Temerküz kabinesi hak | han Gg İran, & Sap, 8 Macir, 7 Rus kında kat'i karar pazartesi günü | 16 İtalyan 24 Bulgar, İ Romanyalı, yapılacak ikinçi i içtimada verilecek | 2 Alman marangoz; 54 beyaz Rus ya 20 ayan, 17 Frame, & Alman 4 i 5 inesi | Sırp, 1 Amerikan, 3 Lehli, 2 Marrlı MAİ bir temmericn < İnbineti | eat bakmaktadır. Bunlardan baş teşkil olunduğu takdirde — sabık başvekillerin en kıdemlisi M. Ka ne bağlıdır. Bu da pek şüphelir | dir. ATİNA, 26 (Hususi) — Hür gördüğü ve kendisi ağlebi ihti- mali ir mevkiinde kalacağı W müşkülâta kar koy | İG : men mr < (Köpeklerin li ve iktisadi siyasetin esaslarını hazırlamağa başlamıştır. Kodamanı M. Venizelor, yarm siyasi fır rami kalar rüssasınm aktedeceğ içti i İ i mada, bu yeni mali ve iktsadi siyaseti hakkında izahat verecek tir. Hükümet mahafilinde tereşşüh eden mevsuk malümata göre yeni mali ve iktisadi siyasetin esasları şadur: İ — Yunaniştanın harici borç ve taahhütlerini asgari bir hadde indirmek yani muayyen bir azman harici borç taksitlerini ödememek, 2 —— Dahili borçların tevhidi. mül edebilecek halde olmadığımı söylemiştir. Esasen siyasi fark iim rüsmar da vergilere zam icrasını reddetmiştir. çiz 75 SERPME Milâno EA NM kta sevenler” ce- Sergisi alym menep Birime ait olan bu —— Buldoğ köpeği ağıl uza e Ticaret umum müdü- ala celbetmek- rünün izahatı tedir. “Kaplanlar krali” isminde 9- Jan bu köpek seksen kilodur ve bur Ihracat ofisinde resmen iştirak | nundan kuyruğuna kadar 14$ mec edeceğimiz Milâno sergisinin ha- | redir. zırlıklarile meşgul olunmaktadır. | maması Ticaret umum müdürü Naki Bey a ME Nakiddin Bey dün © kendinile örüşen bir muharririmize demi, | | RAŞİT RIZA TİYATROSU Şehzadebaşı cemiyetinin idare Bu Akşam MANİ | anat 21,30 da &' tir kiz İlze vilas de vermen şek Bu | Kurt ağzm- nümunelere bir çok ilâveler yapı da ad min edilmiştir. Pavyonumuzun | Nakleden: Mahmut Yesari Bey Tel. İst. 22053 den tiyatro noktasından sergi | ve talebeye hususi 65, birinci 50, caktır. Tü. K de eni Main” | dubuliye 30 kuruş. ra kolleksiyonları Vin Şen dim edilecektir. Sali veya çarşam | kapıcı ve odabaşıları esnafı cemi; ba günü hareket > çarşamba Kara Ali pehlivan! der Gala, Yeraltı camii yanında ARMA, 28 © — Türki başpehlivan Bandırmalı Kara A | inde yapılacağı alâkadarana ilân o- li pehlivanı Kuba Türkleri adala, hunur Fm gm müsbet Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassıs Beyoğlu, İetiklâl caddesi Bö-İl! sonra saat (2,30 dan Se) kadar le- Tel: Beyoğlu 2797. Saat: 14-18. asarraf nümunelerle 1638 o 6284 edilmesi kararlaştırılmıştır. lacaktır. Milânoda hususi bir pavyon te | Vodvil 3 Perde gişesini isteyiniz. Bu akşam: Zabitana, muallimlere | man tarzındadır). iş edeceklere | İstanbul Ticaret Müdürlüğünden; | "ma gösterilen bedellerle müşterileri 'mahsulâttan hediyeler tak- | Ietanbul umum mağaza, apartıman | se de mezkür beddeller haddı lâyikında görülmediğinden tekrar cemiyeti | 90 beş gün müddetle ilân edilmelerine karar verilmiş ve 13 Nisan nin idare heyeti intihabı 30.3 937 | 992 tarihine müsadif çarşamba günü arttırma bedelleri haddi lâ- günü saat 10 dan 15 e k, | Yıkında görüldüğü taktirde kat'i kararlarınm çekilmesi takarrür eyi lıkları muayene ve tedavi eder. Te- | minat ve “ İlkomisyonumuza müracaatları. Emniyet Sandığı Emlâk müzayedesi Kat'i karar ilânı 1 ii MERHUNATIN CİNS VE NEV'İLE MEVKİ VE MÜŞ- TEMİLÂTI 2167 2055 Kasımpaşa Sürüri Mehmet Ef, mahallesinde es ki Mevlevi hane ve yeni gizlice Evliya sokağın. da eski 52 mükerrer 54 mükerrer ve yeni 92 92/1 numaralı yüz otuz arşm arsa üzerinde kâgir üç buçuk katta ve üç daireden ibaret olup bir numa. ralı daire üç oda bir tahta sahanlık bir mütfak bir kömürlük bir çamaşırlık, bir methal biri çini ol- mak üzere iki antre iki numaralı daire dört oda bir sofa bir mütfak üç No lu daire dört (oda bir sofa bir mutfak üstü daraça zemin ve birinci kat- larını kısmen dükkân işgâl etmekte olup dükkü. nin üstünde zemini çini doşeli asma oda (ikinci kattan itibaren çıkması ve bir balkonu havi maa dükkân bir apartımanm tamamı, Oo Caferef. ile Şerife Hanın: Beşiktaşta Meşrütiyet mahallesinde Cabi soka- ğında eski 20 mükerrer ve yeni 32 numaralı | ve iki yüz doksan arşın arsa üzerinde kâgir dört kat. ta on beş oda dört sofa camekânlı daraça üç kiler iki taşlık üç merdiven altı iki banyo © çamaşırlık bir mütfak harici bir mermer antre (harice | bir netbali vardır. Hirici antrenin üstü yükarıya ka- der çıkma ve çıkmaların birer tarafı balkondur) bir kuyu ve yüz yetmiş sekiz arşı bahçeyi havi bir hanenin tamamı, Neriman H. tarafından bilvekâle Adnan Hilmi B. Usküdarda Pazarbaşı mahallesinde çıkmaz Yıl dırım sokağmda eski 3,3 mükerrer 3 mükerrer ve yeni 5-7-9 numaralı biri 7 numaralı büyük ha. ne yüz altmış arşın üzerinde tamire mühtaç ah- şap üç katta on oda iki sofa bir mütfak bir taşlık diğeri yani 5 numaralı yüz arşın arsa © üzerinde ahşap bir katta iki oda bir mütfak dolap bir antre odunluk kömürlük diğeri yani 9 numaralı yetmiş beş arşm arsa üzerinde kâgir iki katta üç oda bir sofa bir küçük taşlık bir malta mutfak ve beş yüz yetmiş yedi arşm bahçeyi ve bahçede iki kuyu ve” bir sahrımcı havi üç hanenin tamamı. Mardiros ef. Üsküdarda Hacehasnahatun mahallesinde Paşa- limanı sokağında eski 90, 121/1 numaralı bin yüz doksan arşın arsa üzerinde ahşap iki kattan ibaret olup birinci katta on bir oda, cesim bir taş- lık, bir sofa ve iki kurmalı hamamı ve iki küçük 0- dayı ikinci katta on bir büyük ve üç küçük odayı ve bir sofayı ve üç yüz elli arşın arsada bir katta kârgir mütfak ve saire ile marcariyi, üç bin dört yüz beş arşın bahçeyi, ve otuz arşın bahçe üzerin de bir odayı havi kabili sükna olmayan, maa bah. çe müfrez bir yalınm tamamı, © Sait B. ve Ayşe Mediha Hanım Kartal Maltepe kariyesi Ağil yolu sokağında ce- dit 538, 8, 10 numaralı iki yüz otuz beş arşm arsa üzerinde 8 numaralısı ahşap üç katta on bir oda Camekânla bölük iki sofa, bir antre, bir koridor bir merdiven altı, çini ev altı, çini döşeli taşlık, kiler, balkon, bir tulumbalı kuyu çatı arası. (üç bölme vardır) 9, 10 numaralı haneler yüz altmış iki arşm arsa üzerinde kârgir ikişer katta © beşer oda ikişer sofa birer mutfak birer ev altı; birer çimento ev altı (Maltız ocaklı sabit © çamaşırlık kazanı ve fırın vardır) ve yüz altmış iki arşın ar- sa üzerinde bir mutfak ve iki dönüm bin kırk bir arşın bahçeyi ve 9 numaralı haneye muttası| kâr. gir bir oda, bir mutfak, bir ahır havi iki köş- kün tamamı, (Elyevm iki hane bir köşk). Mehmet Şükrü B. Ayvansarayda eski Mustafapaşa mahallesinde ©s ki Lonca caddesinde ve yeni Sinançeşmesi 80- kağında eski 3,5 ve yeni 15/3, 15/4 numaralı yüz On altı arşın arsa üzerinde kârgir üç buçuk katta dokuz oda bir sofa üç mutfak ikinci ve üçüncü katlarma birer antre birer daire üstürde daraça ve bir dükkân: havi bir hanenin tamamı. (Apartı: Andon, Arinos, ef. lerle Eleni, İrini H. lar. Yukarıda cins ve nevile mevki ve müştemilâtı yazılı Emvali gayri menkulenin icra kılınan aleni müzayede neticesinde hizala- ileri üzerine takarrür etmiş i- Arttırma 5882 7411 3950 18122 1800 18245 lemiş olduğundan yevmi mezkürda saat on dörtten on beş bu. ordan Hanmdaki cemiyet merke. | ğa Kadar sandık idaresine müracaat eylemeleri lüzumu ilân 0- Gedikpaşada Jandarma Satın alma komisyon riyasetinden: (2500) portatif kürek kılıfı (1000) bel kayışı (500) omü kayışı (500) kütük (1000) süngülük (300) tüfek kayışı (1809) .Cumadan anda hergün öğleden | Portatif kazma kılıfı (50) portatif balta kılıfı (600) tel sınlens: zarfla münakasası 17 Nisan 932 pazar günü saat | tanbulda Divanyolunda 118 numa. | 19 te yapılacak ve her kalem için ayrı ayrı talepte de bulurulabi- lecektir, Taliplerin şartname ve nümuneleri görmek üzere | ber münakasaya iştirak is olacakları kalemlere ait t