14 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

14 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

üçükç ekmecede bir a Dn Fen fakültesi talebesi bir mamut müstehasesi buldular Fen fakültesi talebe ve müder- loji mi nazari derslerden ziyade Milli Fabrika ar Sanayi ve Maadin heyeti umumiye içtima: Sanayi ve Maadin Bankası he- yeti umumiyesi Ankara'da toplan miş ve Bankanın 931 senesi bilân- çosunu tasdik etmişti. İdare mecli #inin heyeti umumiyeye | verdiği Fapora göre 931 senesi 865323,47 liralık kâr ile kapan- muştur. Dünya iktısadi o buhranı Türkiye piyasasm: da müteessir etmiş olmasına rağmen fabrika- lar tam bir faaliyetle çalışabilmiş 831 senesi içinde tevek ve lah edilmişlerdir. Bu cümleden olarak Bakırköy ve Defterdar fabrikala- rma yeni makineler celp ve sipa- riş edilmiş, Beykoz fabrikasında da dolap, ve kurutma dairelerinin ma doğrudan doğruya tabiat müvace hesinde daha müfit bir o tarzda gösterilmesi icap ettiğinden İstan- bulun diğer mıntakaları dolaşıla- cak ve talebenin ameli malâmatı bu suretle tevsi edilecektir. Mü- derris Malik ve Hâmit Nafiz Bey ler bu tetkikat esnasında çok şa- ie anı dikkat bir keşifte bulunmuş ve Dr ye küç Çekmecede toprak tabakaların arasında müteaddit ile iskeletlerine tesadüf vermesi olan bu keşiflerinde tetkikata de- vam edecekler ve topladıkları bü tün bu kıymetli fosiller Darülfü- nun jeoloji müzesinde teshir edi- lecelitir. Şunu da hatırlatmak is- terim ki Malik B. bundan altı ye- di sene evvel Bakırköy arazirinde gene böyle cinsi münkariz olmuş file ait bir müstehase bulmuştu. Bu da müzemizde teşhir edilmek- tedir.” Cemiyeti akvam Konseyi Tardien Tuna projesi hakkında izahat veriyor İ CENEVRE, 13. A. A — Cemiye- ti eva meelisi, dün öğleden son. ra mali komitenin taporumu tetkik etmiştir. M. Tardies, geçen hafta Londra- da icra edilen mükâlemeler hakkın- da conseye izahat veriş ve İngiltere na devletlerinin iktisadi ve mali İ vaziyetlerinin sağlam esaslara istinat ve yeniden ihyalarının gerek Tuna müttefikan tasdik eylediklerini atmıştır. Mümaileyh, 4 devletin mali komi- i | te raoru hakkımda kat'i karar ver. yon ilim yakın ispirto istihsal ktir Usak fabrikasının bu seneki iş- letme neticesi bu işin zararla ne- ticelenebileceği hakkındaki endi- ri | ltalya murahhasları sekli teyit lena ve Almanva | murahhası devletin Londrada | medeni evvel bir defa da kendi ves mi mutahhassısları tarafından tet- kik edilmesi kanaatinde bulundukla müsait vakit bulunması maksadile 4 devletin raporun umumi skenrnın tetkikinin gelecek celseye bırakılma sin comseyden talep etmeği derpiş ek mir bü ekin Bu izahattan sonra İngiltere ve derpiş edilen da 4 in Tuna devletlerinin iktisadi vaziyet- lerinin. islâhr lüzumunda ittifak et- fakat tatbik edle- edemedikle Beykoz | miş olduklarını, bir kuvvet. | cek msul hakında itiâr mayi erbabma küçük O mikyasta kredi ear icrasına da baş- lamıştır. Banka Uşak şirketinden alacağı paraları bu işe hasrede- cek ve sanayi kredi muamelâtıni tevsi edecektir. Sanayi Bankası şimdiye kadar fabrikalarma sarfeylediği 4,088, 766 liraya mukabil 3,876,874 Tira etlerinin “; SI i nama muharrer ve Türklere olacaktır. Ödemişte halk linç etmeğe mi hazırlandı? Ödemişte İ | hududunu rini söylemiştir. M. Von Bülov, mali komite ra- porunun ehemmiyetini kaybettitken sonra meselenin hazine mutahassıs- larına havale ve teviinde mutabık ol duğumu ifade etmiştir, Cemieti akvam müzakere netice. «i olarak mali komitenin raporuna ittilâ hasıl ettiğini ve merkür komi- te ile Cemiyeti akvamın teknik te şekküllerini 4 devletin resmi mü- messillerile teşriki mesaiye o mezun | ve salâhiyettar kıldığına dair olan karar suretini tasvip ve kabul ct- miştir, Tevfik Rüştü Bey Sofyadan geçerken SOFYA, 13 A.A. — Harici- Şi“ İye Vekili Tevfik Rüştü Bey Ce nevreye giderken Sofya istas. | yonunda Bulgar Başvekili M.| m ye ile diğer Vale rica Tevfik Da Bey trenin & vakkufu esnasında M. pori Maarifte Hukuk son Sınıf talebesi Dün müderrislere veda! çayı verdiler Hukuk fakültesi son amıf ta lebesi tarafından, dün akşam mü- | derrisler şerefine Tokatlıyan oto- linde bir veda çayı | verilmiştir. aya Darülfünun emini Muammer | Beyle Hukuk fakültesi mü- derrisleri ve talabeden bir çokları icabet etmişlerdir. Son ömif tale- besinden Kadri İbrahim B. bir mu tuk söyleyerek müderrislere dave te icabet ettiklerinden dolayı te- şekkür etmiz,ve hocalarının hakla nın: biç bir zaman unutmıyacakla rını kendilerinden aldıkları. ilim ve feyz ile memlekete nafi olma- ğa çalışacaklarını söyledikten son ra birinci ve ikinci sınıf talebesi etendilere de teveccüh ederek ken dilerile yaptıkları arkadaşlık ha- tırasının payıdar kalmasını temen Bi etmiştir. Bu nulka müderrisler namına Muslihittin Adil B. bir hitabe ile cevap vermiştir. Bundan sonra 2 inci sınıf talebesinden Hilmi B. de bir nutuk irat © Talebeden B.de taklitli bir monolog söylemiştir. Ziya B. monologta müderrislerden bazı- larının taklidini yapmıştır. Çay zi yafeti saat 8,30 a kadar neş'e ve gotaretle devamm etmiştir. Bursada bayram Mülkiye talebesinden 30 kişilik bir grup bayram tatilinden bilisti- fade müderrisleri İbrahim Âli Be- yin refakatinde Bursaya gidecek lerdir. Edebiyat talebesinin karadeniz seyahatı Darülfünun Edebiyat fakültesi talebesi haziranda Karadeniz sa- hillerinde bir seyahate çıkacaklar dır. Bayram tatili Bütün mektepler ve fakülteler bu akşamdan itibaren bayram ta- tili yapacaklardır. Mektepler çar- şamba günü tekrar açılacaktır. Milli bayram dolayısile 23 ni- sanda da mektepler kapalı ola- caletır. M. Malche'in tetkikatı Profesör M. Malehe orman mektebini ziyaret ederek tetkikat ta bulunmuştur. Profesör bu mek- tebin tedris usulünü çok beğen- miştir. Darülfünun Emini vazifesine başladı Darülfünun emini Muammer Raşit B. dün varifesine başlamış” tar. Profesör M. Malehe Muam- mer Beyi ziyaret ederek bir müd- det görüşmüştür. Mülkiye mektebi talebe cemiyeti Mülkiye mektebi talebe cemi- yeli yeni idare heyeti seçilmiştir. İ Reisliğe Reşit, © umumi kâtipliğe Mitat, azalıklara da Nezih, Mu- Kadri, Mutahhar, Esat B. ler intihap olunmuşlardır. 21 enes Frengi hakkında bir konferans Dün Karlsruhe vapuru ile şehrimize gelen seyyahlarla bir likte Almanyanın Würzbürg Darülfünun & müderrislerinden profesör Zieler de şehrimize gel İmiş ve öğleden sonra Gülhane İ seririyatmda frengi hastalığı - İ hakkmda bir konferan vermiş» tir, Cilt hastalıkları mütehassı- ye ei sı Dr. Hulâsi Behçet Bey dün akşam profesör şerefine bir çay Terfik Rüştü Bey, Bulgar | ziyafeti ve Alman hastanesi baş Başve- | hekimi Dr. M.Naob ta hastane kil M. Muşanof'a şo telgrafı ! de bir akşam yemeği vermiştir. göndermiştir: ğun bir delilini müşahede et. Zatı devletlerinden ihtirama tı faikamm kabulünü ve Ma- Profesör Zieler bu sabah Gure- için şikâyet Mecidiye köyünden bir ci şehre gelen lemiştir. e Müfettişlik tahkikat İLimon kralı tev- kif edildi IBaşı birinci sahifede) ici ve beyannameye uymaya- cak şekilde 145 sandık limon idhal etmekle maznun bulunu- | yordu. Nazmi Nuri Bey, maz- İun vekili sıfatile hâdiseyi tah l ederek bu 145 sandık lime- Bun resmi verilerek idhal edil diğini, gümrük idaresinin isna. dının yerinde olmadığını, bu li. İmanların kontenjan dahilinde İidhal edildiğini , mevcut vesa | iki gösterebileceğini söyledi. | Bura mukabil gümrük idaresi limenların kontenjan harici id- bali teşebbüsünün vaki olduğu nu, hattâ limonların bu sebep- le müsadere edildiğini, beyan- namede bu limonlarm zikredil- mediğini kaydetmekte idi. Mu- hakemenin bu şekli cereyanın- dan sonra müzakereye çekilen | heyeti hâkime muhakemenin 24 Nisan sant 13 e talikire, fa- kat iddia makammın talebi ve görülen lüzum üzerine Diya- mandi Efendinin derhal tevki ! fine karar vezdi. | Diyamandi Efendi derhal tev kif edilerek tevkifhaneye götü- rülmüştür. —omrer—— Vapurcuların İdaresi IBaşı birinci sahifedel 3 — Bu suretle yapılacak tas- fiyeden sonra ikemneliyetleri ve sefer kabiliyetleri anlaşılacak olan vapurlara ayrı ayrı kıymet- | ler takdir edilecektir, o Bütünbu vapurlara takdir edilecek kıymet lerm yekünu ne tutarsa o kadar sermayeli bir şirket kurulacaktır. Bu şirkette, hüsüsi o vapuvcular, tasfiyeden kurtulacak vapurları: dilecek kıymetler nis ümet te, Seyrise! den ayrılacak uzak sefer vapurlar rınm İsıymeti nisbetinde şirketin hissedarı olacak ve idare mecli- sine aza tayin edecektir. Bu lâyihanm sür'atle kesbi ka- ptmiyet etmesine — çalışılacaktır. Bu şeklin milli vapurculuğun in- kişafını temin edeceği kuvvetle ü i Iki şirket birleşti Vapurcular aranda devam eden wzun rekabet karsısında bizzat ziyana duçar olduklarım gören Yel zadeler've Sadık zade- ler Kumpanyaları birleşmeğe ve iki yeni büyük posta vapuru daha alarak beraberce iş se karar vermi, Bunun ilk ii o larak, son iki kumpanya, Karadeniz'e ni gün de vapur tahrik etmemeğe başla- mışlardır. Haftada bir gün biri, rik etmektedirler. Milli Vapurcular Birliği müdü. rü Muzaffer B. e görüşen muharririmize demiştir ki: “.— Yelkenci zadelerle Sadık zadeler arasında bir aydan beri anlaşma olmuştur. Kâr, ziyan he- sabalını ne suretle kararlaştırdık larını bilmiyorum. Bu anlaşıp bir- leşmelerin diğer vapurcularımız. tarafından da yapılması faydalı ve hayırlı olacağı kanaatindeyim. Bu kanaatle fırsat düştükçe lâzım gelen vasayadan geri durulmuyor sa da, mesele herkesin hesabma, sermayesine teallük et liyat aahasındaki tecelliyatı gecir kiyor. Bu da tabii kendilerine ait tir.” tesi geliyor (Başr Birinci sahifede) vaziyet alacaklarını uzun boylu anlatmıştır. Bunun cuma günü saha üzerindeki tatbikatını gö” receğiz. Bu fırsattan istifade e- derek Türk Milli takımının bam yiyen dercetmeği yı velü. li gördük. Türk Milli takı- mı beynelmilel ie e dığı 1923 tarihinden beri 21 international maç yüzleri i | Bunun sekiz tanesini galebesile bitirmiş, 11 tanesinde mağlüp olmuş, iki taresinde berabere kalmıştır. Bu maçları yaptığı o şunlardır: Gi tan, Çekoslovakya, Mısır, Es- tonya, Finlandiya, Yugoslavya, Letonya, Lehistan, Romanya, Rusya. Demek oluyor ki Türki ye on devletle beynelmilel maç 7 penışlar. Bu maçlara iştirak imiz olimpiyat maçları da dahildir Beynelmilel çarpışma” ların ala tanesi kendi toprak- larımızda yapılmış ve mütebaki 15 tanesi bariçte, ecnebi toprak Macarlar cumar- Ezilen Çocuklar kalarak yaralandı İtullah dün beygirini başı boş sokağa salıvermiş, hayvan cad- dede oynamakta olan dört yaş- (larında Kadriye isminde bir ço cuğa çarparak muhtelif yerlerin den ağır surette yaralamıştır. Üsküdarda arabacı İsmail Ağa Toygar caddesinden çıkar ken hayvanlar ürkmüş olanca bızlarile koşmaya başlamışlar. dır. Bu sırada Ali isminde bir çocuk arabanın altında kalarak den yaralanmıştır. Nazar boncuğu çalarken yankesici - dün Mahmutpaşada İ garip bir yankesicilik yapmış- tır. Mahmutpaşanın kalabalığı arasında kucağında çocuğu ile yürümekte olan Saadet Hanı- mın çocuğunun omuzundaki tın ve mavi boncuk, Niyazinin gözüne ilişmiş, sabıkalı yanke- sici bunu sökmiye uğraşırken yakalanmıştır. Yankesicilik Saatçi çırağı Serkis içinde 35 lira bulunan el çantasile evi- ne gitmekte iken Ahmet ismin İde biri çantayı kaparak kaçmı- İpolisler Ahmedi yakalamışlar. dir. Mehmet isminde 7 yaşların- da bir çocuk dün Sen Benuva mektebinin bahçesinde oynar- ken kazaen düşerek kolu kırık mıştır, Otomobil kazası Şehremininde arabacı Bey» ' Sabıkalı Niyazi isminde bir ya başlamıştır. O sırada yetişen li Oynarken kolu kırıldı İİ İşsizlere iş, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! işsizlere iş bulmak için Milliyet tavassut ediyor İş arayanlarla işçi arayanlar a- rasmda tavassuta o başladığımız başından ve muhtelif yerlerin. İğ işsizlerin ihtiyaç sahalara dağıl- madıklarnıdan ileri geldiğine ka- ger, marangoz, âlâh zirsiye tamircisi; elektrikçi | şu helen Gerek İstanbula, gerek mem Jeketin her köşesine şamil olan bu tavassutun daha mütmir ve fay- dalı olmasını isteyoruz. Omun i- çin Ricamız şudur: Valiler, kaymakamlar, abiye müdürleri; diğer taraftan beledi- ye reisleri, fırka idare heyetleri ve iş şartları tesbit edilerek) bi. Şoför İbrahimin idaresinde- ki otomobil Karaköyde sucu Tevfiğe çarparık yaralamıştır. Define verdiği bir idare heyeti oğla başka bir gün de diğeri vapur tah | tarafından kendilerine sım: istemişlerse de bumu alamayın- ca keyfiyeti zabıtaya haber verme. £e mecbur olmuşardır. Fakat Ham- di Bey, bu meseleyi külliyen inkâr | etmektedir . ) Kurban deri ve barsaklarını Tay yare cemiyetine iğ veriniz. Doktor Hafız Cemal mütehassısı sonra sant (2,30 dan Ge) kadar İs tanbulda Divanyolunda 118 numa- ralı hususü dairesinde — dahili hasta. hikları muayene ve tedevi eder, Te: Ankara Hukuk Fakültesinde Yusuf Kemal Bey bir nutuk söyledi ANKARA, 13 (A.A.) — dem | Bugün mat 18 de Ankara bır kuk fakültesinde zlamayın | ben eml Yusuf Akço ra, Sadri Maksudi Beyler söz alınışlardır. En son olarak Adli ye vekili ve İktisat profesörü Yusuf Kemal Bey ötideki nut- ku söylemiştir; “Ankara hukuk fakültesi ta- lebesinin kendilerine ait işleri görmek ii için. bir cemiyet teşkil Bize yazınız! ze bildirirlerse bize müracaat et miş ve adreslerini berakmış olar vatandaşlarımıza hizmet etmiş bem de memleketin her tarafın: | ” | bir çek güzide işçilerin dağılarak! müfit hizmetler deruhte etmeleri. ne yardım etmiş olacağız Hususi müessesat sahipleri değ bu husustaki ihtiyaçlarını bize bildirirlerse memnuniyetle kayd İİ edeceğiz. 1 — Kime ve nasıl işçiye ihtiyaermız var? bul haricine gider hususi bir şartınız var mı? Bize bildiriniz. mektuplarını gazetesi iş tavassot bürosu” na mına göndermelidirler), Bu, memlekete ve vatar- daşa yapılacak en büyük kiz) mettir, Atinada Mühim tevkifat Bir suistimal meydana çıkarıldı ATİNA, 13 (A.A.) — Jet kimya laboratuarı müdürü ile diğer birçok şahsiyetler ve bilhassa şarap ve ispirtolu me- vat şirketi umum müdürü ve Atina ticaret ve sanayi odası di İreisi M. Charilaos ile Promet- i | tevkif edilmişlerdir. Mumailey- - |ha, ispirtolu mevat imalâtmda i | verilmesi icap eden rüsum ve vergileri vermemekle mazmun bulunmaktadırlar. OM. Markis ve Charilaos bunun hesabat ve muamelâtta bir sui tefehhüm- den ileri geldiğini izah etmişler dir. Atina ticaret ve sanayi oda sı 40 seneden beri beynelmilel maliye ve ticaret âleminde hür metle tanınmış olan M. Chari- laos'un tevkifinden dolayı pro- testo edecektir. m— — —- ka | sa o cemiyet o millet te o kadar zuvlanmalar arasındaki bağlar ilerlemiş ve kuvvetlenmiş, zen- ginleşmiş olur. e Cemiyetinizin sevinç'e ve ümitle karşılanması büsünüzden dolayı sizi tebrik © “|