14 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

14 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Memlekette Canavar Bir ana İki çocuğunu balta ile öldürmüş Aş iv İiytodin brahim ami yakfakı İeö Emine heniz evli değildir. —— birinde şeytana uyuyor ve bir er- ekle gayri meşru münasebete ba- lanarak hamile kalıyor. Aylar göçi- yor. Sancılar başlıyor ve biri kız di- ğeri erkek olmak üzere ikiz - cuk dünyaya getiriyor. : Başından geçen macerayı köy hal- kından saklamıya muvaffak olarak iki çocuğu birden anne olan Emine, gaflet ve kabahatnın canlı eseri 0- lan bu çocukları öldürmekten başla yol bulanıyor ve analık şefkatını bir baltanın keskin ağzına yapıştır tarak yavrularının masum ve kanlı irzli kalamıyor, Jandarmanın kula- İma gidiyor. Ve oçcukların ölüsüy- le birlikte katil ana kanunun ençe- sine teslim ediliyor. Bir sandık içerisinde Adanaya g€- tirilen masum yavruların cesetleri, doktor muayenesinden scnra Müd- dei umumiliğin müsaadesi üzerine detnedilmişlerdir. Bir aşiret reisini öldürdüler Diyarbekir, 9 — Emirze köyü ci varında çadırda oturan Karakeçi A- şireti Reisi Driç oğlu Abdülkadir Bey çadırında otururken ötedenberi aralarında husumet bulunan amcaza desi tarafından öldürülmüştür. Ci- Mayetin, aşiret reisliğini ele geçir mek maksat ve gayesile Yapıldığı anlaşıyor. Meçhul bir ceset MANİSA, 10, — Dün Manisanın | sshubunda Çaybaşı denilen mevkide zabıtaca bir ceset bulunmuştur. Ce- | sedin kime sit olduğu henüz meş5| huldür. Bu hususta Müddeiumumi- | lil“ tahkikat yapılmaktadır. din tefessiih etmesine nazaran vak'a üm bir hafta evveline | ait olduğu anlaşılmaktadır. 69 Numaralı ocakta bir kaza Zonguldakdan yazılıyor: Burada | 69 numaralı maden ocağında bir ki- sinin ölümü ve bir kişinin de yara- lanmasile neticelenen bir facia ol- muştur. Facianm sebebi, vincin bar »nda bulunan dolu bir arabanın an Size kurtulamaş, olmasıdır. Geyvede bir sabıka- lının cinayeti Geyveden yazılıyor: Burada cu ma akşamı feci bir cinayet olmuştur. Orta mahalede oturan merhum Ba Yatı Abdullah Ağanın Şehap ismin- | de 23 yaşında bir oğlu vardır. Cu-| ma günl biraz raki içen Şehap E- fendi, birkaç arkadaşile birlikte ot9- mobile binmiş, ea üzre ŞY na gitmişlerdir. z Fakat stomobil | yolda giderken Sevkinin Mustafa ismindeki meşbar sabıkalı bunların yolunu kesmek is- temiz şe “durt” diye bağırmıştır. Şoför sabıkalınn sözüne kulak as- Mamış ve yoluna devan etmiştir. Ş9 hap EF, ve arkadaşları çay kenarın da akşama kadar eği , ek $tn üstü yyine beraberce buraya sebe. | gitmiştir. Fakat ertesi köyünde yakalanarak buraya Miş ve Adliyeye teslim Salihlide bir cinayet SALIHLI, 10, — Evvelki gön ba tada bir cinayet olmuş, istasyonda kahvecilik eden Ahmet Hamdi E. di isminde bir kenç kahve içinde kursunla öldürülmüştür. Vak'adan birkaç gün evel Ahmet Hamdi Efendi kahvehanesinde © turmakta iken ieri birisi giriyor v€ bıçağını çekereki edici — Varmı bana yan bakan! Diye bağırıyor kahve halkı bs çi ns mütecavizin tehdidi karş Yapacağını şaşırıyor ve hiç s8$ rkmyor ve bu mevle de ba sur vetle yatıştırılıyor. Vak'a günü, ayni adam, gere iş vehaneye geliyor (ve bernmtat üfürlere başlıyor. Bunun üzerine alves "ALL? Hamdi Efendi aya- Hamdi EMNİYET SANDIĞI MÜDUR- LUĞÜNDEN: Merhum Nuri Beyin 2 Temmuz para için verilen. 54868 mumarali cüzdanı kaybettiklerini söylemişler- dir. Yenisi verileceğinden eskisinin hükmü olmayacağı ilân olunur. UROLOĞ - OPERATÖR | Dr. Fuat Hamit İDRAR YOLLARI Hası mütehassısı a Avrupadaki tetkik seyhatinden av- det etmiştir. | Türbe, Mahmudiye caddesi — | Na, 10 Telefon: 22622. mmm mk amma İstanbul mahkemei Asliye birinci ticaret dairesinden: İstanbul'da, Sul tan Hamamda Elbise kumasçılığı- le icrayi ticaret eden Kendros mab tumlarının alacaklılarile icrson ak- deylediği konkordato mahkememiz. | de tetkikatı 5 Mayıs 932 persembe günü sant 10,30 da icra kılmacağın- dan bu bapin alâkadar olanlar yevm ve saati mezkürda mahkeme- de hazır bulunmaları lüzumu ilân olunur. 3 uncü Kolordu ilânları nakasa ile iki kalem serom «' nacaktır. İhalesi 27 Nisan 932! çarşamba günü saat 16 da icra edilecektir. Taliplerin muayyen vakitte komisyonda bulunmala rı ve şartasmesini almak iste- gün komisyona mü racaatları. (185) (1376) ... K.O, ihtiyacı için7Oçift 12tek koşum pazarlıkla alınacaktır. | İhalesi 14-4-932 perşembe gü- nü saat 11 on birde komisyonu muzda yapılacaktır. Şartname- sini almak ve eşkâllerini gör” mek üzere her gün ve pazari ğa iştirak edeceklerin de vakti muayyende ( komisyonumuza müracaatları. (197) (1464) » 5 ( Ahter terzihanesi ) Sahiplerinden ve müdir Muslu başoğlu Şevket Bey Yeni posta- hane karşısında 36 numarada ye ni bir terzihane tesis ettiğini ve badema müşte- rilerini oraya de- vet (o eylediğini ilân eyler. Laster Silbermann ve Şü. DOYÇE LEVANT Linye| Hamburg, Brem, Anvers, İstanbul ve Bahrisiyah örasında azimet ve avdet muntazam postaairı | İ Hamburg, Brem, Stetin, Anvers ve | azanm teşrifleri rica olunur. Roterdum'dan limanımıza muvasa- latı beklenen vapurlar. l NAUPLİA vapuru 13 nisana doğ ra. ALAYA vapuru 19 nisana doğru. ANDRO vapuru 27 Nisana değ- ru. Burgaz, Varna, Köstence, Kalas ve Ibrail için limanrmızdan bareket edecek vapurlar NAUPLİA vapuru 17-19 nisanda tahmilde. | ANDROS vapuru 27.29 nisanda | tahımilde. Yakında Hamburg, Brem, Anvers e Roterdam Jimanları için hareket edecek vapurlar, ALAYA vapuru 1927 Nisanda tahmilde. TİNOS vapuru 24-25 Nisanda tak milde, | ALIİMMA vapuru 27-29 Nisanda | tahmilde, | Fazla tafsilit için Galatada Ova kimyan hanında Laster Silbermann Ordu sıhhiye ihtiyacı için 31 kalem eczayı tıbbiye pazar- lıkla alınacaktır. İhalesi 25-4 932 pazartesi günü saat 15 te komisyonumuzda yapılacaktır. Taliplerin şartnamesini almak üzere ve her gün pazarlığa işti rak edeceklerin vakti muayyen de komisyonumuza müracaatla ru (202) (1502) ——— ere e ne geliyor. Orada hayvanmdan ini- yor, doğruca kahvehaneye giriyor. in hiçbir şeyden haberi yok. Bu esnada dört el silâh atıyor. Kahveci Ahmet Hamdi Efendi kam» İsr içinde yere seriliyor. Kahve hal- kı kasşmağa başlıyor. Katil de, hiç Gir şi ', atına binerek kaçınakk istiyor. Bu strada jandarma devriyesi yetişiyor. Fakat katil jem- darmalara da ateş ediyor. Murieabele üzerine yaralanıyor ve yakalanıyor. Katilin evelce deli olduğu, timar- haneye özmderilerek tedavi edildiği ve daima her kese tecavüz ettiği an Inşilımıştar. Maktulün dört çocuğu ve nilesi perişan bir vaziyette kal yaaştar, Urfanın kurtuluşu URFA, 11. — Bugün ve teni yıldönümüdür. Bu mesut Gün bükün balın iştirekile ve çok parlak surette tesit edildi ; “Mer nde ordu müfettiği İzzettin, ko lordu kumandanı Konan Paşa da bulunmuşlardır. Kurtuluş bayramında vaktile ik i bulunan mevkile- sız işgali Altında a Şehir başta başa na Belediye tarafından gece —j tertip edilmiştir. Akşam şehir na| İni büyük bir ziyafet verilecektir. Bir muallimin cesedi denizde bulundu ümrük idaresinin Kas- örter önkilinde balu- in i ken, mürette- pen bişe denizde bir insan ce sedi görülmüştür. i 'Motör mürettebatı cesedin; O se yağı Alemesk - Karşıyaka seferini Yapan “Güzel İzmir” vapuru yolcu- Yalıdan birisine it olduğunu tah- min etmiş ve kurtarmak için motö- Ti” cesedin bulunduğu istikamete Ti skeimişlerdir. Ceset motöre alm- mış ve Pasaport polis mevkij önüne çıkarılarak memleket hastanesine pall asm ve Cesedin ve el. ie Sakar. 25 ya, İzmirde gi ve Şürekâsi vapur scontalığına mü racaat Telefon: Beyoğlu: 641-674 SEYRİSEFAİN Zümrüt Yalo- va kaplıcaları Gösterilen arzuya binaen Bayram münasebetile Züm- rüt Yalova kaplıcalarının bir kısım otel ve lokantaları 15 Nisan 932 cuma sabahın dan itibaren açılacaktır. Faz Ja tafsilât için, Beyoğlu : 1760 a müracaat. Büyükada iskelesinde 1 No.ğ dükkün müzayede ile kirala aacaktır. Teminat 94, 10 dur. İhale 14/4/1932 saat 16ğ) Sadık Zade Biraderler Vapurları: Karadeniz Postası Dumlupınar 14 Nisan Per. VAPUTU enbe çünü ak şam saat 18 de Sirkeci rihtumm- lan hareketle (Zongudek, İne. solu, Ayancık, Samsun, Ordu, İGireson, Trabzon, Rizeye azimel re ayni iskeleleri. Görele ve İnyeye uğrayarak avdet edecek. tr. Fazla tafsilât için Sirkeci Mey DEN: Bayram münasebetile © bayramın | ikinci ve üçüncü günleri İstanbul | dan ve bayramm birinci ve üçüncü | günleri İzmitten vapur hareket et- #rilmiyeceği ilân olunur. KOCAELİ VAPUR ŞİRKETİN Mahkemei asliye üçüncü * hulk deiresinden: o Arnavutköyünde sar- raf burnunda 8 No. lu yalıda muki- me Muazzez Hanımın Boyacıkö- yünde mükim iken halen ikamet git meçhul bulunan şehremaneli 5 bak müfettişi umumisi kocası Emcet Bey aleyhine ikame ettiği tescili, akit davasının tahkikatı 15 Mayıs 932 pazar günü saat 10 na talik edilmiş olduğu ve yevmü ve vakti mezkürda mahkemeye gelmesi veya YERLi MALLAR PAZARI Hereke, Beykoz, Feshane ve Bakırköy fabrikalarile sair milli fabrikalar mamulâtı; Bayramlık ihtiyaçlarınızı emin ve ucuz surette tedarik edeceğiniz yegâne mağazadır. Kostümlük kumaşların envaı, erkek ve kadın için zarif kunduralar, her nevi ipekli kumaşlar, tuhafiye eşyasının her çeşidi, battaniyeler, hazır elbiseler, şapkalar vesaire.. Istanbul: Bahçekapı Vakıf Han Beyoğlu: istiklâl caddesi AYRAM HEDİYELERİ « (sa TiE'de > VERESİYE « Gedikpaşada Jandarma satınalma komisyonundan: 50000 metre yazlık elbiselik hüki kumaşı ka ü- nakasası 19 Nisan 932 salı günü on birde yapılacağı İlan edilmiş se de mezkür gün bayrama müsadif bulunduğundan münakasası ZI Nisan 932 perşembe günü aat ona talik olunmuştur. Taliple- rin ona göre mezkür günde muayyen saate kadar teminat ve tek- lifnamelerile komisyonumuza müracaatl (1202) Gedikpaşadâ Jandarma Satınalma komisyonundan: 17,000 ilâ 20,000 çift sarı kunduranın kapalı zarfla münaka. sası 19 Nisan 932 salı günü saat on beşte yapıla, lân edilmiş. | se de merkür gün bayrama müsadif bulunduğundan münakasası İ 21 Nian 932 Perşembe günü saat on dörde talik olunmuştur, Ta- iplerin ona göre mezkâr günde muayyen saate kadat töminat ve Dr HORHORUNI Cut ve Zührevi hastalıkları muayeneh Beyoğlu, Taksim, Zambak sokak No. 41 MUJDE SUADIYE PLAJ GAZINOSU Yarın açılıyor Türkiye Ormancılar Cemiyetinden: Cemiyetimiz senelik umumi kongresini bayramın üçüncü Pazartesi gü- mü saat 10 da Türbe'deki umumi merkezinde akdedeceğinden muhterem » Elbise ve Tuhafiyelerimiz 15 Günde tamamen satılacaktır. Tssarrut, Ucuz eşya almakla temin ediiir. O.S.K.A. Kundureleri, hediyelik eşya M HERŞEY UCUZDUR Os. FERRUH ve SENAİ KAZMİRCİ Beyoğlu, İstiklâl cadesi No, 302 eye mü» | No ya telefonla SUAT Beye bildi: Bayram geliyor: Çocuğunuzu Siz de | Sevindiriniz! Müzayede ile Satış 1932 Nisanın 15 inci cuma gü nü sabah saat 10 da Beyoğlunda Tünel pasajinda 4 nümerolu apartı- manında bulunan ve Madam M. İş- teyne ait müzeyyen esyalar müza- yede suretile satdacaktır. (Methal pa tajın arka kapının. ittisalindedir) 9 parçadan mürekkep hakiki Viyana mamuilâtı mavun kaplama ve mü. zeyyen yatak oda takımı, gayet za- rf ve yanları vitrinli divanla viyana mamülâtı mükemmel Asri salon ta- kımı , sedefli fileli eben kaplama ga yet müzeyyen en son model yemek o 'da takımı, yeşil marokenden fovka- lâde berjer takım, cevizden mamul ve kütüphane takımları, muhtelif perdeler, Çin ve Japon va zoları, eyri ağaçtan mamul tonet port manto, muhtelif Oyun masala- rı, yağlıboya tablolar, matbah tal İ ları ve sair Közumlü eşyalar. Acem ve Anadolu halıları ve seccadeler, Pey sürenlerden 100 de 25 teminat alanar. Unutmayınız ki Beykoz'a gelmeğe vaktiniz yoksa ASUAD TAVUK BAHÇESİNİN faaliyetini evinizde sinemada gör- mek mümkündür. Arzanuzu 2-1911 Kumbara bütün bir istikbaldir T e İş Bankası İ Müzayede ile Satış | 1932 Nisanın 15 ci cuma günü saat 10 da Şişli'de tramvayın son! tevekkif mahallinde Camlı istasyo- Dun arkasında 169 numaralı Rino apartımanın 3 No lu dairesinde bu- lunan ve muteber bir aileye sit ga- yet güzel eşyalar miizayede suretile satılacaktır. Yanları vitrinli bir bü- fe ile müzeyyen ve asri yemek oda takını,3 kapulu dolapla mavun kap- lama mükemmel asri yatak oda takımı, 2 adet İngiliz mamulâtı dört köşe çubuklu mükemmel karyolalar, Italyan kadife kumaşlı 3 parça zarif pomye takımı, 4 çift perdesile 1 ka- nape ve 2 koltuktan mürekkep em- sahsiz maroken takımı, storlu mü- kemmel Amerikan yazıhane , çini ve salamandra sistemi sobalar, 32 par. çadan ibaret kristal kadehleri, elekt rildi Rus samavarı kristal ve bronz avizeler, emaye elektrik fırın, cedit baylı muşambalar, asri portmanto ve sair lüzumlu eşyalar, Buasilç marka nefis bir piano , Acem ve A- nadolu hahlar ve seccadeler. Pey sürelerden 100 de 25 teminat alı- Bar, ŞARK - YILDIZI Selma Hanımın İ ri mamül kayı sabah | lunmuştur. Talip olanların 7 Mayıs 932 tarihine müsadif cumar- teklifnamelerile komisyonumuza müracaatları, (1201) Istanbul Gümrükleri muhafaza müdürlüğünden: 1 — Gümrük muhafazasının 36 numaralı Muşunun kazan su boru ve sair tamiratı fenni keşifnamesi mucibince pazarlığa ko- tur, 2 — Teliplerin şersitini tetkik ve 9o 7,5 teminatlarile 21 Ni- san perşembe günü saat 14 te Müdiriyette bulunmaları. (1475) Istanbul Baytar müdiriyetinden: Aygır deposunda mevcut damızlıklar aşağıdaki istasyonlara tevzi olunacak ve 21 Nisanda çiftleşme vazifesine başlattırılacak tır, Çiftleşme istasyonları şunlardır: Merkezde Sultanahmette aygır deposu. Genie Yalova, Beykoz, Şile, Silivri kaza inde, sküdarda Balabanda mahalli mahsusunda. (1463) Ereğli Havzai Fahmiyesi U. müdürlüğünden: Ereğli Havzai Fahmiyesinin Kozlu mevkiinde kâin ve Kasap İsmail Ağa vereselerile Hoca Halil Efendi ve Mazlumcu zade Yakup ve Haydar ve Odabaşı zade Mehmet Beylerin uhdei imal: lerinde bulunan 368 numaralı kömür ocağının 929 senesinden beri işletmediği ve âlât ve edevatının kaldırıldığı mahallinde ya: pılan tetkikala müstenit ita olunan rapor münderecatından anla şılmış olmakla İktisat Vekâleti celileşinin olbaptaki emirname. lerine tevfikan Havza talimatnamesinin 48 inci maddesine göre ocağın hükümetçe zaptı lâzrm gelmiş olduğundan işbu madde ahkâmuna tevfikan mezkür ocak metrük addedilmiş olduğu alâ kadaranın malümu olmak üzere ilân olunur. (1489) Istanbul Evkaf müdiriyetinden: Alemdağı vakıf anlarını, iğ wi sarkilari ek ve ha lanma zn 200 tee Gl Gİ gen, ve kestane kerestesi müzayedeye vazo- di tesi günü saat on dörde kadar İstanbul üdiriyetin. - man ve arazi idaresine riza li ia en) Gümrük Mubalaza Jun Kumandanlık satınalma komisyonundan: e Gümrük Muhafaza kıtaatı ihtiyacı için (15,000) metre yazlık hâki elbiselik kumaş ile 700 metre astarlık bez kapalı zarf usulile satın alınacaktır. Şerait ve evsafını anlamak isteyen taliplerin Ankarada Evkaf Apartımanında Gümrük Umum Muhafaza Kumandanlık satın alma komisyonu ile İstanbulda Gümrük Muhafaza Müdürlüğüne müracaatları. İhalesi 4 Mayıs Çarşamba günü saat 14 te intaç edilecektir. (1490) Istanbul Deniz Levazımı Satınalma Komisyonundan: 1000 kilo Yün ipliği (açık münakasa ile) münakasası 21 Ni- san 932 günü saat 11 de, 190 la muhtelif burgatalık halât) (açık münakasa 10 parakete Savlosu) ( ile) münekasası 21 Ni- san 932 perşembe Sa, 14 te Yukarıda cins ve mikdarı yazılı Yün iplik ve halâtın hizala rmda yazılı gün ve saatlerde münakasaları icra olunacağından. isteyenlerin her gün ve z 2 ”