22 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

22 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 6

MILLIYET CUMA 22 NİSAN 5 yelkenli parçalandı 3 kişi boğuldu! Evelki akşamdan beri Karadeniz- fırtına var İsi de şiddetli Evvelki gece hava birdenbire bozmuş, şiddetli bir yağmur tr Bu yağmur bir iki sonra kesilmiş, Bini bilâhare tekrar başlamış ve dün saat bire kadar yağmış” & ter. i Gece yağmur esnsisında şim- m çakmakla beraber gerek $€- dahilinde, gerek civarda yıl dırım isabeti olmadığı anlaşıl- muştır. Gece yarısından sonra şiddet Ki bir fırtına da başlamış ve dün geç vekte kadar hüküm sürmüş | tür. Fırtınanın sabaha karşı şid- | deti artmış, hattâ şehir dahilin | de ufak tefek tahribat ta yap- | lümata nazaran, Karadeniz bo- | Mel Diplaraku sonra isim mü miştir, Ancak kiremit uçması, | tahta perde, duvar yıkılması, | tabela ve levhaların düşmesi gi | bi nisbeten ehemmiyetsiz tahri- £ olmuştur. Beş yelkenli parçalandı, üç kişi boğuldu akşamdan beri Kara. denizde şiddetli bir karayel fır. anası hüküm sürmektedir. Bu | ani fırtmadan dolayı Karadeniz de maalesef bir çok kazalar ol- muş ve üç kişi boğulmuştur. Tahlisiye idaresine gelen Evvelki Hariciye ve Dahiliye vekilleri Ankarada ANKARA, 21 (A.A.) — Cenevreden avdet etmekte olan Hariciye vekili “Tevfik Rüştü beyle bir müddetten berii İstan bulda bulunmakta olan Dahili. ye Vekili Şükrü Kaya bey, bu- gün şehrimize avdet etmiştir. İstasyonda vekiller. sefirler hariciye ve dahiliye müsteşar- ları ile umum jandarma kuman 'danı Kâzım paşa ve birçok ze- ie tarafmdan karşılanmışlar. ——— M. Chamberlain'in bütçesi LONDRA, 21 A.A. — Öğle den sonra çıkan gazeteler de sa bah gazeteleri gibi M. Chamber İain'ın bütçesini (o pek o kadar şevk ile karşılamamaktadırlar. Ewening Standart maliye na #ırının varidat vergisini nisbeti 8i tenkis etmek suretile İngiliz mükellefinin yüklerini tahfif et meğe çalışmamış olmasına te- essüf etmekte, Star gazetesi i- $€, nazırın mali plânlarınm ha- kikaten mühim olduğunu kay- deylemektedir. Maliye nazırının bütçe hak- © Mezkür gazete netice olarak diyor ki: Daha iyi zamanlar an tak beynelmilel bir itilâf hâsıl olduktan sonra gelecek. Şimdi iltere'nin muvafakat etmiş ığu fedakârlıklara o imtisal #ırası diğer (devletlere ir, İdi © Bilmukabele Ewening News, M. Chamberlain'm bütçesinin a kilâne olduğu mütaleasmı ser- detmekte ve tarifeler vazedil. İta'yada şenlikler 1 —— (A.A) — Ro ma rinin kuruluş gününün | a dönümü ileiş günü bugün zaman: İtalyanın ta. find tes'it edilecektir. Kreuger meselesinden tevkifler ğ STOKHOLM, 2i (A.A.)— Kreuger ve Tol! müessesesi me murlarından 4 kişi ve bilhassa hesabat komiseri tevkif edilmiş Jerdir, ğazı haricinde, Anadolu sahi-! linde, Adacıklar ve Şile sahille- rinde 5 yelkenli ve motörlü ka. raya düşmüş ve parçalanmış- . Bunlardan Lütfuhud: Hüdaverdi, Bahtiyar ismin deki motörlülerin (o kaptan ve İ taifeleri tahlisiye efradının mu vaffakiyetli raket manevreleri ve gâyretleri sayesinde kurtarıl İ mıştır. Yalnız Cahidin motö- ründe 3 kişi boğulmuştur. Diğer yelkenlinin ismi anlaşı. lam, tur. Memlekette Bir şaki çetesi Yakalandı. Bir serseride takip neticesinde öldürüldü Burdurdan yazılıyor; Burdur ve havalisinde eşkıyalık yapmak isti- ği sinin Zi ve Yan Beyler memur ei- mişti. Mamaileyhim ayrı ayrı müf- rezelerle bu eşkiya çetesinin takibi- ve gari. Alka yk ar ki zaman geçmesine , şakiler kurtuluş imkân di "anıya: için gece vakti evlerine giren ve iki kardeşi yaralıyan meşhur hırsızlar. dan ve mükerrer sabıka ashabnıdan Bokhu i j tarafından yordu. Bu sabıkalı karşılaştığı zaman takip edili- Jandarmalarla teslim olmamış, & tablolar ma- ürlerde üzerine konacık «*n ve hey- helin montaj buşlana- caktır. Ameliyata bizzat sinyor Ka. nonika nezaret eylemektedir. Bir a- meliyenin de çok uzun sürmiyeceği temin ediliyor. Hatta 23 nisan cu- martesi günü heykelin küşat mera- siminin icrası da takarrür etmiş bir vaziyette Fakat merasimde İs- met Paşanm da hazır bulunması arzu edildiğinden keyfiyet başvekil paşaya arzolunmuş, müşarileyh bu hte Rusya seyahatine çıkacağın- | dan bahisle Ş çok arzu etmesine rağ- men imkânsızlık mevcudiyetini be- ML Diplaraku'- nun sergisi —emm— Yunan sanatkârı re- simlerinden ve kendisinden bahsediyor 1930 senesi Avrupa güzellik | kraliçesi ve Yunan güzeli Mel Alice Diplarakunun akrabasm. dan ressam Mel Talia Dipla: kunun şehrimize geldiğini yaz- miştik. Yunanistan'da maruf bir san'atkâr olan (oOMel Talia plaraku İstanbul'da eserleri- ni teşhir için bir sergi tesis et. mek arzusundadir. İyi bir tah- sil görmüş ve bir kaç lisan bilen Mel Diplaraku, İstanbul'a ilk defa olarak gelen her ecnebi gi- bi İstanbul'un güzelliğine ha; randır, Dün kendisile görüştü” ğümüz esnada bize dedi ki: — İlk geldiğim gün güzel İstanbul'un havası da İâtifti, fakat bugün hava bozuldu, ta- lisizliğ şabeheti dolayısile gazetelerde hâsıl olan yanlışlıktan bahsede. rek dedi ki: — Beni Avrupa güzellik kra liçesi Alice Diplaraku zannet- mişler. Alice akrabamdandır. — Aceba evlendi mi? — Alice, henüz evlenmedi, her | taraftan bir çok talepler vaki ol du. Hepsini reddetti. Elân ev- lenmek hususunda tereddüt e- diyo Mel Diplaraku'ya biraz da kendinden ve burada açacağı sergiden bahsetmesini rica et- ıtik, Dedi ki: — Ben Fransa ve İngiltere de tahsil ettim, Amerika'da da bulundum, Paris, Mısır, Suriye de İtalya ve İngiltere de sergi- ler açarak eserlerimi teşhir et- ta Bilhassa portre ve kompo- iyon yapar isem de güzel man veli: da kaçırmam. İstanbul da teşhir edilmek üzere cili ka- sında Alice'in de bir portresi vardır. Bunlar gümrüktedir, çı- karılması için 200 lira istiyor- lar, nihayet bu parayı vererek bloları gümrükten ğim. Bu eserleri bir Türk muhi tinde, Türk ressamlarının eser. lerinin teşhir edildiğini ii ğim Galatasaray lisesinde teş- bir etmek isterim, Union Fran- çaise bana bir salon tahsis et- miş ise de ben bir Türk mües- sesesini tercih ediyorum. Buna müsaade edilmesi için teşebbü: te bulunacağim. Ayni zaman, “Yunan san'ati” mevzulu bir de konferans vermek isterim. İstanbul'da bulunduğum müd- det zarfında İstanbul'a ait ba- zı manzaralar da tersim etmek | isterim. Eserlerimi başka mem leketlerde teşhir ettiğim zaman İstanbul'un güzelliğini de gös- termiş olurum.” Talât Paşa konağı kapatıldı Talâtpaşa konağında bulunan i müdürünün | İw iriyetine nakle | dildiğini yazmıştık. Ayni konal- ia bulunan belediye muayene “1 misyonu da vilây riyetine nakledilmiş de mesaisine başlamıştır. Hıfzıssihha umum müdürü Şebrimizde. bulunan, Sihhiye | vekâleti hıfaısshha müdürü umu Asım Bey dün sıhhiye müdi- riyetine giderek bir müddet meş- gul olmuştur. Asım Bey yarım An. karaya gidecektir. Etibba odasında Etibba odası heyeti idaresi dün içtima ederek mesleki bazı mukarrerat ittihaz etmitşir. Atlı müsabakalar Sipahi Ocağı atlı müsabakala- rı 20 mayısta başlayacak ve üç hafta devam edecekti Bunun üzerine o küşat resmi için tayin edilmiş bir gün olmadığı ve merasimin İsmet Paşanın İzmirde bulunabileceği bir güne kabil bulunduğu ve merasim güni nün tayininin başvekil Paşanın ten- sibine bırakıldığı bildirilmiştir. Binaenaleyh merasim günü alı- nacak cevaba göre tayin edilecek- tir İsmet Paşa müspet bir cevap ve virse heykelin küşadı biraz teshbur edecek, eğer Meclis müzekeratı ve | bütçe işleri dolayisile Ankaradan ay rılamıyacağını bildirirce on bes yün sarfında küşat merasimi yapılacak. br. Iskandal var mı? ise : isel sahifede) ağımda ve tebli- Binde kalamar dü bilhassa bugün gene Milli formamızla ya» pılacak bir maç arefesinde bu teb liğ İstanbul içinde bomba gibi pat lanmış ve derhal en başta ittihama maruz kalan futbol federasyonu harekete geçmiştir. Poşte ile mu- habereler yapılmış, İstanbulda Macar takımı kafilesi reisi ile ye- Biden temasa çirişilmiş ve hakiki vaziyet bir defa daha tesbit ve tavzih edilmiştir. Bu vaziyete na- saran takım Macar Milli B takı mıdır. Yapılan maçlar da Milli takım maçlarıdır. Gene en ziyade çayanı dikkat bir nokta da, İstanbul mıntakası nın kendi mafevki olan ve bu maç imza eden futbol federasyonu hakkında mevzuu bahis ittiham- kâr tavzihi neşretme: alâkadar olanlar haricinde bütün İstanbul efkâri umumiyesini de meşgul etmesidir. Filhakika © mrntakanın ittiha- i isaydı çok olim e Türk spor tarihine zeçmiş ve Milli formamız, halk bir sahtekârlık karşısında bie rakılmış, iğfal edilmiş olacaktı. Mesele nedir, nasıl çıktı?. Heyecan ve ehemmiyetle ta- kip edilen ve umumi ayı uyan dıran bu mesele hakkında yaptı ımız tahkikat başlangıçtan itiba ren şu safhaları arzetmektedir Kânunuevvelde Macar (B) ta- kımı Yunanistanda oynadıktan sonra Macar federasyonuna men- sup Hersok namında bir zat İs- tanbula gelmiş ve federasyonu- muzla temas etmiştir. Bu maçla» İn temeli o zamar natılmış ve Ma car (B) profesyonel Milli takımı- nın 19-22 Nisanda İstanbulda Türk Milli takımı ile iki maç yap- ması kararlaştırılmıştır. Bu mesele hakkında federas- yonumuz © zaman telgrafla ie car federasyohuna keyi zetmiş ve ilk maçın DAM İstanbulda yapılmasını şart olarak Macar federasyonu ile Türk Macarlara Ğİ için uzun müzakerst cereyan etmiş ve nihayet 1500 dolar üze- rinde mutabakat hâsıl olmuştur. Meselenin en mühim noktası. Beynelmilel her maçın kapı hâ #ılatının binde yedini beynelmilel futbol sela aidat olarak rasyona bu lerini bildirmiş, o da resmen vererek tarihlerini o kaydettiği maçların hitamında aidatın gönde rilmesini rica etmitşir. Nihayet vakti muayyende Ma- car takımı şebrimize geliyor. İlk maçmı yapıyor. O gün de ortada bir şayin deveran etmeğe başlı — Bunlar Macar (B) Mülki takımı değildir!.. Bu şayiayı Macar sefareti ter gömanlermdal ve mmtaka ikinci Saf İ yor. zetesindeki yazıyı gösteriyor. Mn takada Saffet Beyin bu sözleri müsait bir zemin buluyor. Diğer taraftan federasyon adresine gel. diği halde nasılsa Rıhtam hanıma giden Macar (federasyonunun bir kartı da vardır. Bu kart ta Macar federasyonu şu tabirleri kullanmaktadır: 'Eguipe selecte$ Hongroise LEguipe selectet Torçwe Ve iki maç için mücaade etmek tedir. Bu her maçta yapılan bir for. malitedir. Bu iki vesikayı ele ge- siren mıntka kendinden yüksek ve beynelmilel sahada salâhiyeti tammeyi haiz bulunan futbol fe- derasyonuna vaziyeti izah edecek yerde spor efizârı umumiyesini ka Yıştırmak tarikini ihtiyar ediyor ve mezkür tebliği neşrediyor! Federasyon hayret içinde! Bu tebliği futbol reisi sabahle- yin gazetelerde okuyunca derhal harekete ve bir taraftan da tahki kata geçiyor ve evvelemirde mm- takaya resmi bir tebliğ yapıyor. Buna takiben'de Macar konular Tuğuna müracaat ederek bir defa daha takımın vaziyetini tetkik et- meyi faydalı buluyor. Macar kon solosluğunda kafile reisi tarafın. dan takımı B Milli Macar takı. mı olduğu bir defa daha tesbit e. diliyor ve ayni zamanda Macar futbol federasyonu ile eda telefon la temas olunarak kendilerinden takım hakkında resmen teyidi mahiyete o malümat ( isteniy. Macar federasyonu akşam ü; federasyonun bu istizahma müs. tacel bir telgrafla cevap veriyor, o da takımın Milli takım olduğu. nu bildiriyor. Mıntakaya yazılan tezkere. Federasyonun mıntakaya gön- derdiği tezkere şudur. stanbul mıntakası rivasetine "Efendim, Bugünkü gazetelerde mıntaka- mızın Macar profesyonel (B) Mil li takımının alelâde bir takım ol- duğu ve sir hususatı muhtevi ola rak ve hiç bir salâhiyet ve hakkı olmadığı halde hilâfı hakikat bir tebliğ meprektiği görülmüştür. Ge len takımın Macar (B) Milli tahı salı ve nizamiyeyi haiz bulunan fede- rasyonumuz size tebliğ eder. Neş riyatı vâkranın azami 24 saat zarfında tekzibini ve aksi takdir. de bu kararı ittihaz edenler hak- kında nizami takibat icra edile- ceğini beyan ederiz efendim. Türhiye futbol federasyonu Müteakiben Macar kafile reisi le Macar konsolosu huzurunda klişesini yukarıya dercettiğimiz müşterek bir mektup imzalanmış ve Anadolu Ajansına da bu vesi- le ile şu tebliğ yapılmıştır: Aradolu Ajansına: İstanbulda bulunan takımımı. zın Macaristan profesyonel (B) takımı olduğunu ve Macar fede- rasyonu ile Türk federasyonu ara sındaki mutabahate ve beynelmi- lel federasyonun müsaadesine tev fikan müsabakaların iki münte- hap Milli takım arasında yapıl makta bulunduğunu görülen lü- zum üzerine ilân ederiz. Macar > il e fatbol federas- yonu reis Hamdi Emin Futbol federasyonuna Peştede Macar federasyonu umumi Dr, Fedor'dan gelen telgraf de şudur: Türkiye futbol federasyonuna: İstanbul 21/4/9332 Peşte (Resmidir) $. at 5,21 Takımımız Macaristanın resmi e emel ikinci Müh tâkımı- lr. Macaristan profesyonel fut bol federasyonu Niçin Milli forma ile oynamadılar?. Birinci maçta Macarlar Milli forma giymemeleri de gayri milli #ayiasnın çıkmasında âmil olan sebeplerden birisidir. Bu hususta da şu izahat verilmektedir: “Macar Milli formasını yalnız A Milli takımı giymektedir. B Mil Ni takımının forması ise kırmızı fa nilâ, beyaz ye? yeşil çorap- tır. Bu forma B Mi formnsıdır. Ondan mayi giyemez.” Bugünki maç. Macarlarla ikinci milli maçı mız bugün stadyumda saat 3,5 ta oynanacaktır. Mili takımamızı takviye için İzmirden geldiklerini yazdığımız İhsan ve Sait Beyler Milli takımda yer alacaklardır. Milli takımın son şekli şadur: Avni Bürhan “Nihat Mithat İhsan Cevat Fikret Salâhattin Zeki Hakkı Salt Macarlar gene Pazar günü çık okları kadro ile çıkacaklar, yak niz ağlebi ihtimal kalecileri deği- şecektir. Federasyonun resmi tebliğleri 1 — İstanbuldaki Macar takımı, Macar Federasyonunun resmi Pro- fesyonel B Milli takımıdır. Bu, iki Federasyon arasındaki mu tanbul matbuatma tevdi olunan ve mündericatı Macar Konsolosu Ce. naplarınn huzurunda tevsik edilen beyanname ve bugün Budapeşte'ye vuku bulan telefonumuz üzerine Ma cr NE ayna müstacel gön- tercüme sureti aşağıya der. ber telgrafile de sabittir: «Türkiye Futbol Federasyonu» İstanbul « Takımımız Macaristanm resmi ye ikinci milli takımıdır». İmza: Macaristan Profesyonel Futbol Federasyonu 2 — Macar B Milli takımımın for. ması kırmızı fanilâ, beyaz pantalon Wigh'in ifadesile teeyyüt etmiştir. 3 — Federasyonumuz tarafından kabul olunan bu müsabakalar orya. şi üzerime almasile Federasyonu” muz, hiç bir zarara iştirak etmediği halde dört yüz liralık maktu hisseyi alarak Türkiye İdman & Cemiyetleri İttifakı kasasına tevdi edecektir. 4 — İstanbul mmtakası heyeti hakkında İttifak nizamnamesi ahleâ- mı dahilinde takibata teşebbüs edil. ” Türkiye Futbel Fodarasyonu telek Hamdi Emin B Mili takame arasmda 22 nisan 932 cuma günü saat 15,30 da müsa- baka yapılacaktır. Bu maçın hökemi Mister Alendir. le Maarifbahisleri Almanyada ilkmektep ımuallimi nasıl yetişir? öd Geçen yazımda, dinin akademi ramlarına hâkim olduğunu zikretmiş ve bu esasa göre akade mileri üç kısma ayırmıştık. Prus- ya'da elyevm mevcut olan 15 aka- demiden 12 si protestan, 2 si ka- tolik ve biri simultandır.(*) 1. Protestan akademiler 1 — Altona — 1930 senesi yaz sömestrinden (Nisandan) itibaren ini almıştır. Birinci sömes ümre dersleri yoktur; pedagoji meseleleri mevzuu ba sedilir ve asrı hazır bilgisi ve halk bilgisi üzerine ekskürsiyonlar ve mü akademi mekteplerinden (**)J bi rinde guruplar halinde ders dinle nir ve sonradan, müşahedeler üze nazariyata, il tahsis olunmuştur. M ve jimnastik mühim dersler meyanındadır. İkinci sömestrde Prof. Klatt W rafmdan haftada dört saat man halkının meslekleri, namın- da bir dera vardır. Bu suretle manya'nm. İçtimai ve iktisadi ha- yatı — birinci sömestre nazaran daha etraflı ve ilmi bir tarzda tet kik olunmaktadır. Birinci trde başlayan psikol. da devam olunur. Bu devreden evvel ve sonra her üç namzet bir mektepte on dört gün müddetle sınıf muallimine yardım ederle, çocuklarla meşgul olur ve münasip fırsatlarda mü- allimden izahat alırlar. Sömestr smda da bir hafta ilkmektep- ders dinler ve bu meyanda iki köy mektebini de zi yaret ederlei İkinci ve üçüncü sömesirlerde “talim ve terbiye ayran Di “pedagoji cereyanla, didakt dersleri mühim bir mevki alır. Bu derste: Almanca, din, ek tabiat bilgisi, musiki, hesap derslerinin tedris usulleri vatandaşlık bilgisi ve mektepte vatandaşlık terbiyesi mevzuları > İstiyal Bari ——. nk ai lele dir bilge, bigi alan ca, hayatiyat, fizik. Bun her biri haftada Namzetler dir pedagoji veya psikoloji mev- rularından bi tahriri üzerine, dım ederler. Bu esnada dersler in kıtaa uğrar. 2 — Breslaw — 1929 denberi. Birinci sömestr iki seminara ayrılmıştır: a) İlmi zümreler aneen b) Terbiye İkinci sömestrde terbiye bi bilgi- #i devam eder ve buna tedris usü lü inzimam eder, İçüncü sömestrde Temmuz i tidasma kadar tedris usulü tatbi katı yapılır. (15 Nisan — 1. Tem muz). Temmuz aymda usul derslerine devam olunur ve heri tatilde dört hafta süren “köy mek tepleri tatbikatı, ma çıkılır. 794) Dördüncü #ömesir (faaliyeti, münhasıran, terbiye derslerine tahsis olunmuştur. 3 — Coltbus — 1930 dan beri. Birinci sömesirde merkezi sekle ti tamamiyle nazariyat il der. Bütün derslere ii dir. Bu meyanda haftada üç saat akademi mektebinde veya köy mekteplerinde pedagojik müşahe- delerde bulunulur ve sömestr 80- ie ze eee üç hafta müd- d mektepte mualji iel lime yar- mecburidir. Sömestr esnasın da ders dinleme el a ln anl işi ne ehemmiyet verilir. Ayni zaman da devreyi müteakip hor namzet bir een muallime yardım İL sömestrde haftada 4 sant ilk ders verme tecrübeleri başlar. Bu ilâveten 4 saatlik hospitation vardır. Bu meyanda (5) Prusya nüfusunu din esas pa göre ve yüzde İtibarile şu taksi- mata uğratabiliriz: Protestan * 65,5 Katolik 31 Musevi ı Diğerleri 2,5 (99) Akademilerin — bulunduğu şehirlerdeki ilkmektelerden bir kıs- mı bu müesseselerin emrine veril. miştir. Bunlar, akademi tatbikat mektepleridir. Maamafih namzetler diğerlerini de ziyaret edebilirler, (999) Akademi programlarında ve faaliyetinde çok mühün bir mevkii nazariyat ve san'at zümrelerinde çalışma da devam eder, Dördüncü sömestrde ders ver- me faaliyeti tamamen serbesti? ve bu, nazariyatın tamiki için yas palır. Birinci ve ikinci devreler aras © sındaki tatilde (1 Mart — 15 Nb san )her namzet kendi bulunduğu yerdeki ilkmekteplere devam e der ve muallimi dinler. 4 — Dortmund ( Esen ) — 1929 denberi i Birinci sömestr: Pedagojik noktaj nazardan “müşahede usur lü ile tedris, meselesi ve bunun! münakaşası. Bu faaliyeti itmam için bu devre içinde dört defa öğ leden evvel tek sınıflı bir köy mektebini ziyaret. Usul hakkında kat'i bir netice alabilmek için de yardım mekteplerini, ağır işiten ve zayif gören çocuklara mahsus mektepleri ve orman mektepleri- ni ziyaret. Tatilde her namzet bu lunduğu yerdeki mekteplerde rsleri dinler; yahut gençliğe mam ve içtimai muavenet mücsse seleçinin Sanliyetine iştkek eder. İkinci dü inde tatbiken Üçüncü sömestr: Mayıs ve Ha» ziranda iki haftalık de na merbut olarak Temmuzda her iç namzet bir smıfın bütün işle ni deruhte eder ve tatbikat yapar lar. Bunlardan akademide dors- ler devam eder. Dördüncü sömestr: Teşriniev- velde sekiz günlük ders dinleme. den sonra talebesi az bir ilkmek- tepte tatbikat, Bütün dersleri kutma ve sınıfı idare işi namzet- tevdi olunur. Mesleki tatbika ve ameli olgunluğu neticelendi mek üzere bir çok günler, tecrü- be mekteplerini ziyaret için seya hatler yapılı 5 — Elbing — 926 Nisanında açılmışsa da 931 denberi yeni teş, kilâta göre faaliyette bulunmak tadır. Birinci sömestr: Haftada 25 derse iştirak mecburidir. Bunlar. dan üç saati akademi mekteple- sinde pedagojik müşabedelere tah İhtiyari mesai ve temarinlere haflada ancak altı sa- at ayrılabilir. Bu devrede iştirak mecburiyeti olan dersler ve tem- resim, e da Haftada bir ekskürsi- mevzuları: haya tyat, tarih, coğrafya, din, içtimai hayat ve smaat tarihi. Bunlardan birini intihap müdavimlere bıra- kılmıştır. İkinci sömestr: Usuliyat dersle ri ale zümreden). lardan mecburi olanlar: din, almanca ve hesabın usulleridir. Bunlardan ma ada tarihle coğrafyadan, hayati- yat ile sair tabirat bilgilerinden yahut san'at ile teknik zümrele- Finden biri tercih olunabilir. Üçüncü sömestr: evvelâ dört haftalık tedris tatbikatı. Müda- vim haftada altı ilâ sekiz saat biz zat ders verir. Diğer zamanlar © sınıfta kalabilir; fakat haftanın dinliyebi zet yalnız deri vermekle mükel- ef olmayıp ayni zamanda bütün mektep faaliyetini de idare etmek le mükelleftir. Bundan sonra tekrar 25 mec buri saatlik mesai başlar: Psikolo ji, terbiye tarihi, köy mektebi fa» Muallim: Kemal KAYA Filipin kanunlarını