22 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

22 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN GÖZÜ HÂLKİN UKULAĞI HAPKIN DİLİ Sene 2 — No: 624 Yazı işleri telelanın lstanbul — 20203 — CUMA — 22 Nisan 1932 “Söon Pos İdare işleri telafonar I.ıııu—mğ a Fiatı $ kuruş —Bır Evrak Mesel;sî bah; Yeni Pullar Ortaya Çıkıyordu Rüsumatın Hassasiyeti, Müzenin Hareketi Bir Aksaklığa Mâni Oldu Geçen sene, eski ve tarihi kiymeli haiz birtakım — evrakın yok pahasına salılması hâdisesi- nin umumi bir intibah uyandırdı- ği birkaç gün' evvel cereyan eden bir hâdise münasebetile memnuüniyetle öğreniyoruz. Bu bâüdise, yine bir evrak satışına Bittir Bu defa kâğıt satan daire, Posta ve Telgraf idaresidir. Ge- çen defa Bulgaristana sevkedilen tarihi evrakı satın almış olan museviye satılmıştır. Bu Musevi- nin adı Avramdır. Geçen defaki evrakın okkasını 3 kuruş on pa- raya almıştı. Bu defakini 55 paradan maletmiştir. İki ay evvel satılan bu evrakı, Avram Efendi tasnif #ttirmiş, bayramın ikinci günü de Sevke teşebbüs etmiştir. Yine Bulgaristana gönderilmek Özere bir vagona yükletilen bu kâğıtlar, Rüsumat İdaresinin nazarı dikka- tini celbetmiş, — derhal Müzeler Omum Müdürü Aziz Beye acele bir tezkere göndererek evrakı hâ- T mil vagonun hareket etmek üze- re olduğu ve hemen bir memur VYasıtasile tetkik edilmesini rica etmiştir. Müze İdaresi derhal bir me- Mmur göndermiş, kâğıtları tetkik ettirmiş, bunların Posta ve Telg- raf İdaresine ait olmasından do- layı mahrem mahiyetleri buluna- bileceğini de düşünmüş, hükl_lm_ık merkezile temas tavsiye etmiştir. Geçen sefer giden ve gelişi bir. mesele olan eski tariht evrakın nakli Maamafih bu evrakın sadece daireye ait muhabere evrakı ol- duğu bildirilerek ihracına müsa- ade edilmiştir. Fakat muhakkak olan nokta şudur ki, bütün bir vagon evrak, bir veya birkaç memurla birkaç dakika içinde muayene ve tetkiki edilemezdi. Nitekim Müze İdaresi de bu fikirdedir. Bu hususta gö- rüştüğümüz Posta ve Telgraf Başmüdürü Bey bize şunları söy- lemiştir: — “ Bu evrak, idarenin da- hili muamele ve muhaberesine ait, kullanılmış kâğıtlar ve ku- ponlardır. Asıl telgraf müsvedde- leri satılmaz, Bunları 10 ay bek- letir, sonra yakarız. ,, Yunanistan Mısır Seyyah- ai larını Kendine Çekiyor|?ünkü Mısırda seyyahlara tevri © gösteren propagan Atina 21 ( Hususi) — He- düz matbuata aksetmiyenle ve fakat tesadüfi bir vesile ile ku- ma gelen bir habere nazaran İki memleket arasındaki ticcari Ye iktısadi münasebatı takviye Ye inkişaf ettirmek — için Mısır e Yunanistan arasında müza- kerat cereyan — eylemektedir. Yunanistanın — Mısıra — fazla miktarda tütün ve şarap ithali dilen ve Yunan millt kıyafetlerini (da resimlerinden meselesi bilhassa mevzu bahs- olmaktadır. Mısır Hükümeti Yu- nan şaraplarının Mısır gümrükle- rinde tâbi olduğu resmin tenzili- ni ve Yunan Hükümeti de Mısır için verilen kambiyo miktarının tezyidini mütekabilen — vadeyle- mişlerdir. Bundan başka her sene yaz mevsiminde, hariç memleketlere ( Devamı (l inci / sayfada ) Bu Pullarla Harice İsviçrenin Bern şehrinde bey- nelmilel posta ve telgraf büro- sunca tetkik ve teysik edilmedik- leri için, damga matbaasının bas- tığı pullarla hayıce mektup gön- derilemiyordu, Bu muamele ahiren tamam- lanmıştır. Şimdi bu pullarla da her tarafa mektup gönderilmiye başlanmıştır. Bil" Kaçak MeseleSî kımının — temsili Bir Muhbir, Defterdarlıktan Fazla Hak İstiyor Orozdibak müessesesinin ver- gi kaçakçılığı hakkımda evvelce bir ihbar yapıldı. İhbar tetkik edildi. Müessesenin — defterleri muhasebe mütehassısı M.Müllere tetkik ettirildi ve 78 bin liralık bir kaçakçılık yapıldığı sabit o- du. Halbuki ihbarı yapan Yonas Efendi, bu kaçakçılığın 1.800.000 lirayı bulduğunu iddia ediyordu. Tesbit edilen 78 bin İiralık vergi borcunun 3400 lirası alındı, 42 bin lirasına ınyısesı itiraz etti Fakat Tetkik Komisyı bu itirazı reddetti. Mütebaki 32600 lira için tetkikat yapılıyor. Şimdi tahsil olunan bu 3400 liranın muhbirle defterdarlık pek anlaşa- mıyor. Muhbir hak olarak 800 lira istiyor. Bu iddia 1905 anumaralı kanuna istitinat ediyor. Halbuki Defterdarlık, ihbar hakkını eski kanuna göre tahak- kuk ettirmiştir. Şimdi bu mese- leyi Maliye Vekâleti tetkik et- mektedir. Müzakereler Yeni Meb'us Nuri Beyin Tahlifi Yapıldı Ankara, 21, (A A.) — B. M. Meclisi bugün Reisş Kâzım Paşa Hazretlerinin — riyasetinde toplanmıştır. Gazlantep — meb'-« usluğuna intihap edilen Nuri — Beyin tahlifi — icra edilmiş —ve ağıllar hakkında- ki kanunun birinci maddesinin tadili, Posta Telgraf ve Telefon Merkez Müdürl ve başmemur- larının idareye muhtes binalarda ücretsiz ikametlerine dair kanun lâyihalarının ikinci müzakereleri 'a ik kabul olunmuştur. Mec- ğımw günü toplanacaktır. Trüğlee ea Apollon - Gitti İzmir, 20 (A. A.) — Şehri- mizde bulunan Apollon takımı futbolcuları ve ayni — kafile ile gelen Yunanlı seyyahlar, bugün Ege vapuru ile Atinaya mütevec- cihen hareket etmişlerdir. retti. Bugün, Milli ihbariyesi münasebetile =Spor Âlemind İstanbul Mın- takası, dün ga- zetelerde — ağır bir tebliğ neş- takımımızla ikin- ci defa karşıla- şacak olan Ma- car Milli B. ta- bir mahiyeti ol- madığını ilân et- ti ve Federas- yonu, bir nevi sahtekârlık yap- makla itham etti. Biz, bu tarzı hareketi, doğru bulmadık ve böy- le bir tebliğ neşretmekle Mın- takanın takip et- istediği pek mek maksadi anlıyamadık. İstanbul Mım« bu sasiyeti, eğer yerinde — kullamlmış ok saydı, takdire değer bir hare- ket addolunurdu. Fakat bütün merasimi tekemmül etmiş, alâka- dar federasyonlar arasında mu- haberesi yapılmış temsill — bir maçın, bir, iki gazeteden eksil- miş havadis parçalarile şüpbheye düşürülmesindeki mes'uliyeti an- hyamamış bulunan bir heyete, vazifesini yapmış diyemeyiz. Federasyon Reisi Hamdi Emin Beyin beyanatı sarihtir: Bu zat, Macar Federasyonile temas etmiş, muhaberede bulun- muş, ve gelen takımın Millt Ma- car B. takımı olduğunu gösteren vesikaları almıştır. Böyle sarih bir varziyet önünde — İstanbul - Mıntakasının iddiasındaki ısrarı garip bulma- mak mümkün — değildir. Dün, Mınlılm_Reiıir Orhan Bey, bu GA eee G AT e Hoş Kaçmıyan Bir Nümayiş Mektup Gidecek Federasyon, Tebliğini Derhal Tekzip Etmesini Mıntakadan İstedi Bugünkü Türk- Macar B takımları müsabakasınd: yer alacak olan İzmirli Sait #eilkşün £ moktai nazarında Kü beyan ve şu —© münasebetle musir - olduğumu sözleri söylemiştir: — “ Elimizdeki vesaika göre, bu Macar (A ) millt takımı ol madığı gibi (B ) milli takımı da değildir. Sporda milli gaye, en çok hassasiyetle muhafaza edil- mesi lâzım gelen bir hedeftir, Biz milli takım çıkardığımız zaman karşımızda bir milli takım gör- mek isteriz. — Sizi dava edeceklermiş ? — Takımın Millt olmadığını söylediğimiz için az müşteri ge- miş, bunun için dava etmek İsti- yorlarmış. Biz seyirci ile değil sporla alâkadarız. Spor efkârı umumiyesini tenvir hakkımızdır. Federasyon bata yapmiş olabilir. Hatasında israr etmemelidir.,, (Devamı J1 İnci sayfada ) Kanalizasyondan Sonra Terkos Tesisatt Bu gidişle mürur ve uburun temini için Belediyenin de sokakların fzerine köprü kurması lâzim gelecek ! De Bi