22 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

22 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Rehperimiz Her- şeyde Kanun Olmalıdır Bir tütüncü Beyoğlunda, Be- lediye nizamına muhalif hare- ket etmiş. Bir memur bu dükküâncı hakkında zabıt tut- muş, fakat bununla da iktifa etmemiş, bir sabah refikimi- Ha beyanatına göre dükkân- cıyı , döve önüne katmış götürmüş. Bu refikimiz, bu hareketi doğru bülmuyor. Bir boş muamelenin bin kalbi fethedeceğini bildiğimiz için biz de karilerimizle görüştük. Bakınız ne diyorlar: Osman Bey ( Beyanıt Sarsak caddesi 25 ) — Cezalar suçların derecesine göre verilir. Suçun ve cezenn derecesini herkes takdir edemez. Bunun için insanlar içlerinden ayırdığı zümrelerin ellerine birer kanun vermiştir. Her hangi bir suçluya hberhangi bir memurun dayak atması hatta itip, kakması kat'iyyen doğru değildir. Salâhattin ıu.: Bey ( Karagümrük spanakçı eokak 13 ) — Kalyoncu kulluğunda bir kahveci sokağa çöp attığı için zabıtai belediye memurlarından dayak yemiş. Ben buna inanmak İstemedim. Cümhuriyet memurla- rımız — vazifelerini — müdriktirler Herhangi bir cezayı anczk mah- kemeler verebilirler. Memurların vazifeleri bu gibi hâdiseleri ya- nız tespit etmekten ibarettir. Hasan Bey lrhriılı.üv Aksekt mühallesi 34 ) — ( Hakkın kestiği parmak acımaz ) deriz. Bu pek büyük bir” sözdür. Herhangi bir suç bo” cürüm işliyen bir adamın cezasını ancak mahkemeler vere- bilir. Bir suçluyu dövmek, tahkir etmek adliyenin (işine müdahale etmek demektir. Halkı yapılan suçların ancak mahkemeler ta- rafından tecziye edilebileceğine kat'? surette inandırmak için memurlarımızın kendi kendilerine ceza vermek sakatlığını ihtiyar etmemeleri lâzımdır. Baba Ve Oğul İkisi Bir Olup Bir Sandal- cıya Dayak Atmışlar Fenerde Odun — iskelesinde sandalcı İbrahim ve oğlu Cemal bir müşteri yüzünden çıkan kav- ga neticesinde sandalcı Ahmedi odunla fena dövmüşlerdir. Zorlu baba ile oğul yakalanarak mah- kemeye verilmişlerdir. | DAR TÜTÜN Ehemmiyetli Mubayaalar Başladı Ahnan haberlere göre, bu se- ne tütün mahsulümüzün hemen hepsinin satılması muhtemel gö- rülmektedir. Amerikalılar İzmir- den bir milyon kilo tütün aldık- ları gibi bazı ecaebi gruplar da Trakyadan (250) bin, Samsun- dan ( 500 ) bin kilo tütün almış- lardır. İsveç hesabına, kumpanya İstanbul havalisinden basma ve başıbağlı —tütünler almaktadır. Yakında Bulgaristanda bulunan bir Avusturya grupunun Türkiye- ye gelerek tütün alacağı da ha- ber verilmektedir. Bulgar, Yunan, Türk bükü- metleri arasında tütün — satışı ve ziraati hakkında bir anlaşma temini için mayısın ilk haftasında İstanbulda bir toplantı yapılacak- tır. Toplantıya Ticaret Odası tarafından dört mütehassıs iştirak edecektir. İçtimada Türk hükü- metini Ofis Müdürü Cemal, Halük İktısat Yekâleti Müşavirlerinden Habip Edip Beyler temsil ede- cektir. Sayım Resmi İstanbulda Vergi Tahsi- lâtına Başlanıldı İstanbulda ve bütün mülhak kazalarda hayvan sayım resminin ilk safhası ( 15 ) nisanda ikmal edilmiş, dünden itibaren de mal memurları tarafından yoklamala- ra başlanmıştır. Nisan nihayetine kadar — yoklama devam edecek ve hazirandan itibaren resimle- rin tahsiline başlanacaktır. Sayım resmi olduğu için Beyoğlu Mal- müdürlüğü hariçten mezbahaya getirilen her türlü — hayvanların sayım resmini verip vermedikle- rini tetkik etmektedir. Mahab- linde resmi verilmiyen hayvan- ların resmi kesilmeden — evvel tabsil edilmektedir. Resim keçi ve — koyundan (60), Gftikten (50), sığırdan (150) kuruş olarak tahsil edilmektedir. Beyoğlu Malmüdür!üğü Beyoğlu Malmüdürlüğü şimdi- ye kadar Beyoğlu Belediye dai- resinde — çalışıyordu. Müdürlük dünden itibaren Mis sokağında (13) numaraya taşınmıştır. —a a İLİ HABERLER SON POSTA İki Şerir BELEDİYEDE Kamany;laYapar- Ucuz Lokanta ken Yakalandılar Evvelki akşam — Beyoğlunda iki karmanyola hâdisesi olmuştur. Tahkikatımıza göre, a akşam bir gazinodan çıkıp evine giden Se- niha Hanım isminde bir kadın birdenbire taarruza - uğramıştır. Mahmut isminde bir genç, Se- tiha Hanımın çantasına sarılmış, küuvvetle çekmiştir. Fakat kadın çantasını elinden — bırakmamıştır. Bünun üzerine Mahmut çantaya bir duha saldırmış ve bütün kuv- vetile — asılmıştır. Kadın - biraz kuvvetli olduğu önüne geçmek istemiş ve kar- manyolacının üÜzerine atılmıştır. kisi arasında bir mücadele baş- lamiş, fakat kadının feryadı üze- rine yetişen polisler Mahmudu Senihe Hanım nde yüzönden yaralanmıştır. Bundan başka Beşiktaşlı Hay- reddin isminde birisi Beyoğlunda Silva isminde bir genç kızın çan- tasını kapıp kaçarken yakalan- mıştır. İki Şişe Fabrikası Birisi İtalyan, diğeri Türk ve ecnebi sermayedarlarından mü- rekkep iki grup tarafından İstan- bulda iki şişe fabrikası açacak- tır. Fabrikanın — biri Eyüpte açılacaktır. Diğerinin yeri henüz belli değildir. Belediyede Memur Tayinleri Şimdiye kadar Belediyeye alı- nacak memur ve müstahdemler Memurin Komisyonu tarafından verilen kararlar Üzerine tayin ediliyorlardı. Dün Belediye riya- setinin yaptığı bir tamimde bun- dan sonra ve kadroya dahil ol- mayip — tahsisatları Belediyenin masraf faslından verilen kantar, su memurları, mürettip, muhafız, çırak, montör gibi memur ve müstahdemlerin doğrudan doğ- ruya Belediye Reisi - tarafından tayin edilecekleri — bildirilmiştir. Memürin Komisyonu bundan son- ra yalnız becayiş, tecziye nakil, tekaüde sevk, takdir ve taltif, azil nasp ve silsileye tâbi terfi işl meşgul olacaktir. in bu hareketin | Açılacağı Doğru Değil Belediye tarafından, memur- larına ve hariçten gelecek kim- selere ucuz yemek yedirmek için bir, lokanta açılacağı ve bunun için de (932) senesi bütçesine tah- sisat konduğu yazıldı. Hatta eski Maarif Nezareti binasının altında- <i kısmın da lokanta haline ifrağ edileceği kaydedildi. Bu hususta Belediye erkânından bir zat şun- ları söylemiştir: “ — Bütçeye böyle bir tahsi- sat konmamıştır. Vaktile Beyoğlu Belediye - binasında böyle bir tecrübe yapılmış, fakat iyi bir netice Aalınamamıştı. Bir öğün yemek için verileceği söylenen (35) kuruş az bir para değildir. Ve bunu verecek Belediye me- murlarıda pek azdır. Bunu ancak Seyrisefain gibi vapurları vasıta- sile her türlü iptidai maddelerini yerli pazarlardan ucuz tedarik edebilecek vaziyette olan müecs- seseler tatbik edebilir. Benim kanaatımca bu tecrübeye girişmek doğru deği!dir . ,, Buğday Dün Anadoludan Epey Buğday Geldi Dün İstanbula ( 35 ) vagou ve (1200 ) çuval buğday gelmiş ve buğday altı kuruş yirmi iki paradan satılmıştır. Bu fiat bir hafia evvelki buğday fiatine na- zaran 10 - 12 "para noksandır. Anadoludan alınan haberlere göre, birkaç hafta evvel Şark Vilâyetlerinde ( 6 ) kuruşa kadar çıkmış olan buğday, son hafta zarfında ( 4 ) kuruşa kadar düş- müştür. Bir Kız Kayboldu İstinyede Osman Reis mahal- lesi imamı Salim Efendinin hiz- metçisi 18 yaşlarında Hatice Ha- nım bir hafta evvel kaybolmuş bütün araştırmalara rağmen bu- lonamamıştır. Ankara Sanayi Sergisi Ankara Sanayi sergisi | ma- yısta açılacak 15 mayısa kadar devam edecektir. Şimendifer ta- rifesinde yüzde elli tenzilât ya- pılacaktır. Günün Tarihi Hariciye Ve Dahi- liye Vekilleri Ankara 21 — Cenevreden avdet etmekte olan Hariciye Vekili Tevfik Rüştü Beyle bir. müddettenberi İs- tanbulda bulunmakta olan Dahiliye Vekili Şükrü Kaya Bey, bugün şeh- rTimize avdet etmişlerdir. Mülkiye Tebeddülâtı Vali muavini Fazlı Beyin şark vilâyetleri baş müşavirliğine tayininden bahsediliyordu. Alâ- kadarlar bu haberin bugün için doğru — olmadığım — söylemekle beraber belki mayıs içinde bazı valilerin değişeceğini ifade edi- yorlar. Etablilere Para Yakında buradaki Rum etabli- lerle Garbi Trakya Türklerine para tevziatına başlanacaktır. Müfettişler - Toplandı Şehrimizde bulunan maliye mü- fettişleri, Inhisarlar Vekâ'eti Müste- şarı Âdil Beyin riyasetinde toplan- mışlar, bazı dairelerde 'yapılan tef- tişleri gözden — geçirmişler, yeni direktifler almışlardir. Esrarlı Heykel Marifetli Heykel Satan Bir Adam Yakalandı Kumkapıda elinde çanta İle dolaşan şüpheli bir adam yaka- lanmıştır. — Bu adamın çantası içinde, at, öküz, fil ve saire şek- linde muhtelif dökme heykeller bulunmuştur. Zabıta bu heykek lerin birisini kırınca içinin esrar- la dolu olduğumu — görmüştür. Altmış heykelin hepsinin de e- rarla dolu olduğu anlaşılmış, bu esrarlı heykelleri satan Haçik yakalanmıştır. Sir Fit .rlaslov Iagilterenin — Sofya Sefiri — Sir Filip Nerteslov tenexzzük maksadile şehrimize gelmiştir. Recop Bey Şehrim:zde Halk Fırkası Umumi Kâtib. Recep Bey bu sabah Ankara- dan şehrimize gelmiştir. 14 Bin Lira Meselesi Bir zamanlar Adanada Örozdibak ticarethanesi tütün kaçakçılığı — ile takip edilmiş ve 14 bin lira ceza alınarak bu para Tütün İnhisarında bazı memurlara ikramiye olarak verilmiştir. Fakat Orozdibak mahkemeye mü- racaat ederek paranın için Jadesi karar almış ve para Tülün İnhisarı memu- rin Tasarruf sandığından verilmiştir. Bu sebeple Devlet Şürası © zamanki Müdürler Seyti, Behçet ve İdare Meclisi Reisi Hacı Âdil (Beylerin lâ- zumu muhakemelerine karar vermiştiy Pazar Ola Hasan Bey Ve Futbolcular .Son Postanın Resimli Hikâyesi: l 1 — Hasan Bey! nun olacaksın !... Bugün — mutlaka | Taksim stadyomuna gel. Emin 0! mem- 2 — Senin haberin, yok. Biz hnıxı—ıîcu en sağlam arkadaş getirttik. 3 — Milli | kuvvetlendirdik. Eeğz, takımımızı adam akıllı ; Macarları mutlaka yene- 4 Hasan Bey — Desenize ki bugün derya tutuşacak. Haydi benden de siza pazar ola çocuklar !...