22 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

22 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Kari Mektupları Bu Gemiye Bu İsmi Kim Vermiş ? Bir Türk vapur şirketi, va purlarından birisine La Valet İsmini vermiş ve vapura Türk sancağı çekmiştir. Malüm olduğu üzere Lâ Valet, Kanuni Süleyman zamanında, Turgut Reisin Maltayı muhasara- sında, Adayı müdafaa eden ve Turgut binlerce kün şahadetine (o sebep ve bütün Avrupaca, Malta kal- ramanı İsmini alan bir adamdır. La Valet'in garp âleminde tekrim ve takdis edilmesine itiraz etmiyoruz. Turgut Reisin ve bin- lerce Türkün şahadetine sebep olan bir adama sit ismin bir Türk gemisine verilmemesini is- temek en sarih hakkımızdır. Kabataş iskeleri karşısında Hisar vapuru Başmakinisti Ahmet Kumar Felâketi Kumar oynatmak ve oynamak kanunen memnudur. Fakat bazı Reisin, taraflarda oynanıyor. Bu suretle | birçok aileler sefalete doğru sü- rükleniyorlar. Bu derdin önüne geçmek lâzımdır. BİR KARİİNİZ Bu Çocuklar Kimindir? Şehrimiz sokaklarında uygun- suz kadınlar dolaşıyor. Bunlar kendilerine aile kadını süsü ver- mek için ellerinde 4 - 5 yaşında çocuklar (o taşıyorlar. o Kendileri için temiz bir maske vazifesini gören bu çocukların ne olacak? Sefil ruhların elinde dolaşan bu çocuklar kimin nesi? Bunlara rastladıkça ürperi- yorum. Uçuruma doğru sürükle- nen bu yavrucukların vaziyetini görüp susmak kabil mi? Alâka- dar memurların bu işi tahkik etmesi lâzımdır. k Ankara: H Himit Cevaplarımız İzmir, Kadıköy nahiyesi He- cazade M. Zeki Beye; Sorduğunuz mesele hakkında bir talimatname vardır, Vilâyete müracaat edip ahkâmını Öğrene- bilirsiniz. * Bir okuyucunuz imzalı mektup » sahibine : — Bahsettiğiniz bayram günü çok yakın bir maziye ait olduğu için herkesçe malümdur. Ve Bü- yük Millet Meclisinin teşekkülü gününün senci devriyesidir efen- dim. * Tarsusun malan de İsmail oğlu him a Doğrudan doğruya Zongul- dakta Maden Mühendisi mektebi Müdürlüğüne bir mektupla müra- caat ederek mektebin duhul şe- raitini sorunuz. Size lâzımgelen cevabı vereceklerini ümit edi- yoruz. * Galata rıhtımında Nuri Beye: Askerlik bedelinin 250 liraya akıbeti | | Tür- | olan | —Dünyada Olup Bitenler — SON POSTA Kendi Kendisine Zorla Katillik İsnat Eden Bir Adam! Hanri Roş Güyan Zindanlarına Gitmek İstedi Amma, Hâkim Arzusünu Yerine Getirmesine Müsait Davranmadı Marsilya, 17 (Nisan) — İstim ! tak bâlimi Mösyö Malleval ba- İ tanırsınız. şını kaldırarak baktı ve hayretle sordu: . — Ne dediniz? Ne dediniz? Gözlerini açmış, adeta işitti- ğine inanamıyordu. Karşısında Hanri Roş adını taşıyan bir amele vardı: — Evet efendim, öyledir, di- yordu, ilk söylediğini tekrar ediyordu. Bu adamı muhakkak siz de Bir müddet evvel ken- disinden uzun uzadıya bahset miştim. Marsilya civarında küçük bir köyde Mari Luiz adını taşıyan bir kızcağız öldürülmüş, ve bu adam zannaltına alınmış, batta cürmünü itiraf etmişti: — Evet ben öldürdüm, açtım, kapıyı çaldım. Bu kızcağız açtı, ekmek istedim vermedi, dilen- mekten utanmıyor musun, dedi, boğazına sarılarak sıktım; öldür- düm, demişti. Bu adamın bir parmağı yok- tu, köylüler kendisini bu eksik- likten dolayı tanıyorlardı. — Evet, hâdise günü civarr mızda dolaştı, diyorlardı. Binaen- aleyh mesele kalmamıştı. Marsilya gazeteleri hâdiseyi kapanmış addettiler ve mubake- menin gününü beklemiye başla- dılar. Fakat bitmiş addedilen hâ- dise hiç beklenmiyen bir günde birdenbire (o açıldı. o Filbakika Meselenin hakikatini anlıyan avukat Metr Alhadel Hanri Roş ilk istiçvabından son- ra hapishaneden istintak bhâki- mülâkat istedi ve hâkimin buzu rana kabul edildiği zaman: — Hâkim efendi, ben size yalan söyledim, katil ben deği- lim. o Cümlesile söze başladı. Binaenaleyh bâkimin: — Ne dediniz? Ne dediniz? suali ile bayretini izhar etmekte hakkı vardı. Adam sözüne devam | etti — Evet, katil ben değilim! cinayetin irtikâp edildiği tarihten bir gün evvel yani 29 şubatta ben Kaveyyonda bulunuyordum, ertesi gün Marsilyaya giderek bu işi yapmaklığım mümkün değildi , » İstintak o hâkimi bu sözleri dinlerken düşünüyordu | — Fakat bu adam yakalan- madan evvel bir çiftlikte müs- tahdemdi, bir gece sayıklamış, rüyasında katil olduğunu söyle- mişti. Hatta tutulmasının saiki da bu sayıklaması olmuştu. Sonra kendisi de itirafta bu- lunmuştu, Fazla olarak köylüler tarafından tanınmıştı. - Mutlaka itirafına pişman oldu, asil yalanı şimdi söylemektedir. * İstintak hâkimi bu düşüncede bnlunmakla beraber adamın mü- dafaasını o Marsilyanın Oo meşhur avukatı Metr Alhadele tevdi et- miş ve onun huzurile tahkikata başlamıştır. Bu tahkikat neticesinde: Amele “Hari Roş, un ay- nen söylediği gibi 29 şubatta Ka- veyyonda, ertesi gün de Skor kasa- basında bulunduğu, hatta belediye- den yardım gördüğü, binaenaleyh ayni tarihlerde (Marsilya civa- onda bulunarak bu cinayeti yapmış olamiyacağı tahakkuk etmiştir. Bunun üzerine istintak hâkimi sormuştur ; — Peki neden bu cinayeti Üzerine aldın? — Bilmiyorum ! — Bilmiyorum olur mu? — Olur! * Tıbbi muayene neticesinde adamın aklında az çok bozukluk olduğu anlaşılmıştır. Fakat bu akıl hiffeti adamın ne sebeple yalan söylediğini izaha kâfi de- ğildi. Bu düşünce ile istintak hâ- kimi adamı def'atle isticvap etmiş ve her defasında da: — Bilmiyorum, cevabını ak muştır. Fakat birkaç gün sonra yarı meczup adamın müdafii avukat Alhadel hapishanede müvekkili ile bir mülâkat esnasında hakikatı anlamıya (Oo muvaffak o olmuştur, mesele şudur: Hanri Roş şubatım son güm Hanri Roş İstintak hâkiminin Kapısı önünde lerinde diğer bir amele ile tanış- mış, bu amele ona: — Beş sene hapse mahküm edilerek Güyana gönderildiğini, orada müddetini bitirdikten sonra kanun mucibince serbest olarak beş sene daha kaldığını, bu müddet zarfında ticaret yaparak zengin olduğunu söylemiş, Hanri Roş ta derhal bir yolunu bulup Gu- yana gilmeyi düşünmüş erlesi gün kasabada o Marsilyada bir ayet irtikâp edildiğini, bir genç kızın öldürüldüğünü işitmiş ve hemen o akşam hizmet etiği evde bililtizam sayıklamış, tutulduğu zaman da; — Ben öldürdüm, demiş! Hanri Roş istediğ gibi Güya- na gönderilecek değildir. Hâkim, yalan söylediği için birkaç ay hapsedilecek ve bu müddeti de | bemarhanade geçirecektir. Dünyada Spor İtalyada Beden Terbiyesi Kongresi Roma 20 — (A.A.) — Be den terbiyesi nezareti müsteşarı eyaletlerdeki direktuarların spor ve at yarışı kongresinin mesaisi ni Musolini forümündeki gençlik beden terbiyesi akademisini aç mıştır, Müsteşar avan gardistler ara- sında yapılacak milli müsabaka- » Yarış, maç ve cevelânları ihtiva edecek yaz ve sonbahar gezintilerine O köngrenin nazan dikkatini celbetmiştir. Motosiklet Müsabakası Roma, 20 (A. A.) — Büyük motosiklet müsabakası Kıral hazır olduğu halde yapılmıştır. Kıral bu müsabakada galip (ogelen Taruffi'yi hararetli surette tebrik etmiştir. Yarışların neticeleri şunlardır: 175 santimetre mikâbı silin dir hacmindeki motosikletler ya- rışında; Benelli markalı bir moto- siklet ile hareket eden Baschieri Carlo vasati 110 kilometre 932 metre süratle birinci gelmiştir. » 250 santimetre mikâbı silim dir o hacmindeki (O motosikletler yarışında; Guzzi markalı bir motosikletle hareket eden Brusi Riccardo Cimatti Arrigo ikinci gelmiştir. 350 santimetre mikâbı silindir hacmindeki motosikletler yarışın- da; Jovgbi markalı bir motesik- letle hareket eden Fransız M. Jeanın O birinci; Rudge Omar kalı bir motosikletle iştirak eden Sandri Gugliemo ikinci gelmiştir. 500 santimetre mikâbı silin- dir hacmindeki motosikletler ya- rışında: Norton markalı bir motosik- letle hareket eden Taruffi Piero birinci gelmiştir. Nurmi Hakkında Helsingfors, 20 (A. A.) — Finlandiya ( Atletizm © Cemiyeti Nurminin Osüspandü O edilmesi hakkında Beynelmilel Federasyon tarafından verilen kararın derhal Alman OAtletizm Cemiyetinin Narmi aleyhindeki ithamlarının nizami bir taahhüdü istilzam etmiyen dolaşık ve bilvasıta istihbarata omüstenit (olduğumu iddia etmiştir. Finlandiya cemiyati ONermi lehindeki müdafaayı dinledikten sonra alelâde bir şüphe üzerine Nurmiyi kabahatli ağjdedemiye- ceğini beyan etmiştir. Bundan başka Finlandiyalılar beynelmilel fedarasyonun Nurmi- yi süspandü etmekle hukukunu tecavüz ettiğini çünkü bu hakkın alâkadar milli makamlara ait olduğunu iddia eylemektedirler. Evlenme Milli Saraylar Müdürü Sezai Beyin kerimesi Berceste Hanımla Terbiyecilerimizden ve Amerika Sefareti Tercümam Hilmi Melik Beyin akitleri evvelki gün Beyoğlu Evlenme Dairesinde yapılmıştır. Merasimde Vali Muhiddin Bey ve diğer zevat bulunmuştur. Yeni evlilerin düğünleri dün Tokatlıyanda yapılmıştır. Saadet temenni ederim.