22 Nisan 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

22 Nisan 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Muhabir mektubu Mudanya'nın en çok neye ihtiyacı var? Bursa- Yalova yolunu biran evvel yaptırmak lâzımdır.. 2 Mudanyada: Fevzipaşa Antalya vapuru, açık de- nizde bir ceviz kabuğu gibi sal lanıyor, Adalar önündeyiz, müt hiş bir lodos, havada yılan 15- lığı gibi sesler çıkararak, dağ büyüklüğünde dalgaları önümü Ze yığıyor. » Güvertenin üstü, benizleri limon rengini almış, gözleri ya rı kapalı insanlarla dolu. Salınlı ziyadeleştikçe kor- kunç haberler de biribirini ta- kip ediyor: — Birinci kamarada bir ha- kaptan beye haber Verin,. Güvertedekilerin hali fe nalaştı.. Kaptan Mahir Bey, e- linde bir sürü ilâç şişesi, güver teden kamaraya, “kamaradan, kaptan köprüsüne kaptan köp» rüsünden ambara, durmadan tavsiyelerde bulunuyor, durma dan hastalara yardım ediyor: — Bir şey değil efendim. Çi sek suyu. Şöyle bir iki damla alsanız. süne götürelim.. Orada, orta yer olduğu için salıntı azdır!.. — Hayır, hayır... Limon iyi değil... Safrayı arttırır... Hanr ma, bir soğan getirin. Meğerse, deniz tutmasma| ğan koklamak, birebir gelir- miş, Hanımlar, bunu anane? Vapurun bütün soğanları: yai > edildi. Herkesin elinde bir soğ Menekşenin, gü lün, yaseminin, sünbülün, ful- eee bu dakikada bir dar kıymeti yok.. Güverte komşuları arasında muhavereler: 3 — Nasıl hemşire. Bir parça açıldınız mı bari? . — Sormayın. Gittikçe fona- laşıyorum.. — Acanım, siz arka üstü de | Bekçi Yatıyorsumuz! Bulantısız büsbü tün artacak.. Sağtan, soltan öğürtüler ge iyor. Sızmış gibi, başları apış a hareketsiz & yatan- m ke du işeceğini kaptan da şaşırdı. Mahir Beye, bir aralık kap- tan köprüsünde bayılan bir ha. mımı ayıltmakla | meşgul iken m: — Nedersiniz bu havaya?. Eski denizci, omuzlarını kal — Ben, buna hava m de tim?. Maamafih, vapur, biraz Yüklü olsaydı bu kadar da sa- İnt olmazdı . — Mudanyaya kadar hep böyle mi gideceğiz kaptan. Güldü; — Bozburunu geçince hava dönecek! Evliya Çelebinin Bozburun hakkındaki manzum şikâyetma Ticsinden son mısraı aklıma gel li: Dik elinden Bozburun, fer- yat elinden Bozburun... Kaptana bunu söyleyince: — Doğrudur, dedi, Bozbu- Fun, az çok sallar amma, lodos havalarda değil... Asıl poyraz tutar orasmı... Rüzgârı bir ke- Ye arkamıza alsak mesele kal- maz, Sahiden kaptanın dediği ol- du. Bozburundan sonra hava değişti, Mudarya önlerine gel- diğimiz zaman, her taraf süt limandı. Yalnız dört saat deniz üstünde çalkanmadan kimsede | e niz olur? . elinden tutan, doğruca | havu- sizi kaptan köprü" | herkese sevdirmiş bir zattır. A soğan | bin lira sarfedilmiş amme, Mu- danya da temiz, filitreden geç- miş, gümrah bir suya kavuş. ve İsmetpaşa caddeleri parmağını kımıldatacak mecal kalmamıştı. Mudanyayı bu seferki ziya" retimde, oldukça (değişmiş ve güzelleşmiş buldum. Hele iske le ciheti küçük bir sahil şehri- nin bütün şirinliğini taşıyor. İs keleden ileriye doğru yi kaç il esi ie vir havuzlu her tarafı çi- çek tarhlarile bezenmiş geniş bir Bir e iftiharından göğsü kabararak anlatıyor: — İşte burası da bizim par- kımız!.. Sade siz İstanbullula- rım mı parklarınız, bahçeleri- “Akşamları, bir görseniz par kın kalabalığını... Çocuğunun zun başıma koşar...” Mudanyada belediye reisli" ği yapan Saip Bey, bana anlat- tıklarına göre, az zamanda ba- şardığı faydalı işlerle kendini ip Beyin başlıca eseri sayılabi- lir. Merakla sordum: — Peki amma, nasıl temin etti bu parayı? — Gayet basit... dediler, is- kelenin ayak bastı parası ile... Suyun dağın başından boru- larla depoya, oradan da kasaba içine getirilmesi için tam yüzen | mune mezarlığma ( maliktir.! i leri, muntazam asri tesisatile yolları ve bütün minatle! tek ihtiyacı var: Elektrik! Bel söylediklerine söre onun 8) bin liraya keşfi yapılmış. Bugünlerde münakasası re e elimi Kösliyi: mahdut varidat” | la, bu kadar hayırlı Ge) gören belediye resım rüp kendisine Mudanyalılar na mına teşekkür etmek isteğim. İstanbula gittiğini söylediler. itunlarda yerine ! Yeni hat Yarın açılıyor Küşat merasimi Ba- hkesir istas- yonunda yapılacaktır Kütahya « Balıkesir hattınm küşat resmi yarın saat 15 te Ba- ıkesir istasyonunda yapılacaktır. esir istasyonunda bu mü- muazzam bir takı zafer yapılmıştır. Ankaradan davetlileri götüre- cek hususi tren Balıkesire sant 14 te muvasalât edecek, takızaferin elli metre gerisinde duracaktır. Davetliler trenden indikten sonra ihzar edilen mahalle gidip dura- « Resmi küşadı o Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım Paşa yapacaktır. Müşarünileyh bir nutuk irat e decek, bu nutka ağlebi | ihtim Balıkesir halkı namına bir zat ta rafmdan mukabele olunncaktır. Nutuklardan sonra istasyonda bulunan makineler selâm düdüğü galacaklardır. Bu esnada Kâzım Paşa ilerliyerek hattın bir cihe- tinden diğer cihetine gerilmiş 0- lan kordelayı kesecek ve mevcut bütün makineler düdük çalarak takızaferin altmdan geçecekler. dir. Merasim bu suretle nihayet bulacaktır. Davetliler geceyi Balıkesirde geçireceklerdir. Merasime iştirak edecek İstanbul gazeteleri muhar- rirleri bugün hareket etmişlerdir. Kudüs konsoloshane- sinden kasayı mı aşırmışlar? esini on dördüncü cuma günü Kudüs Türk konsoloshanesinin demir kasa 81 aşırılmıştır. Konsoloshane, | Kıb- rıslı bir şahıstan şüphe etmektedir. Kasa, konsolosun o Süriyede bulun- masından bilistifade aşırılmıştır. A- Iman malümata göre kasanın içinde mühimce miktarda altın ve gümüş para, evrakı naktiye vo bazı resmi evrak vardı. Hâdiseye muttali olan konsoloshane memurları derhal po- lisi ve Süriyede bulunan konsolosu vaziyetten haberdar etmişlerdir. He nüz bir iz bulunamamıştır. Heyeti umumiye dün toplandı Muhtelit mubadele komisyonu heyeti umumiyesi dün toplanmış- tr. Bu içtimada muhtelif bürola rm mesaisine dair on beş günde bir verilmesi mutat olan raporlar okunmuştur. rı, ancak sabahları saat dokuz buçukta Galatadan ve saat 11 de Mudanya iskelesinden hare- ket ettikleri için Bursada görü lecek işini bir günde bitirip dön mek isteyen yolcular, Yalova hattını tercih etmekten başka çare bulamıyorlar. Bir gün, nasıl olsa vapurda ve otobüste geçiyor. Saat üç bu çuktan sonra, Bursada ne iş gö rülebilir? Tabii o gün, ziyan o- luyor, Yolcu, ertesi gün işini gördüğünü farzedersek tinden ancak üç gün sonra İs. tanbula dönmüş oluyor. bah, Yalovadan her akşam va- olan pur var. Sabah, Bursaya giden, | gir. ertesi günü akşamı avdet ede. açıla. | bilir. Bütün bu düşünceler, Mu- danya hattımın rağbetten düş. mesini mucip oluyor. Vaparla- rın çoğu, yirmi otuz yolcu ile ve pek uz yükle hareket ettikle ri için Mudanya, gittikçe kör. leşiyor. Bunun önüne gözenek, diğer vapur kumpanyalarma i Ormancılar Kongresi Samimi hasbihaller arasında yeni heyeti idare seçildi Türkiye “Ormancılar esmiye- tinde 932 kongresi bayramın ü- çüncü pazartesi günü saat ll de kı, esbak Orman müdürü umumi- lerinden Remzi, vekâlet şube mü dürlerinden Halil Rifat Beyler iş- tirak etmiş ve Kırklareli, Kastamo- nu, İzmit müdürleri, mektep rek- törü, üçüncü ve birinci amenaj- man grup reialeri, İstanbul ve vi- lâyat müfettişleri, amenajman mü hendisleri hazır bulunmuşlardır. Kongre, heyeti idare reisi Maz- har Bey turafından açılarak aza: | * İ ya teşekkür edilmiş ve geçen 46- ne zarfında ölen arkadaşların ta- ziz bâtırası için hâzırunu ayakta bir dakika süküta davet etmiştir. Bundan sonra esbak Orman mü- dürü umumisi Remzi Bey riyase- te, sabık Bursa orman müfettişi Mehmet Ali Salih ve amenajman mühendisi Avni Beyler kitabete | intihap edilerek ruzhameye geçil miş, heyeti teftişiye raporu okun muştur. Rapor üzerinde münaka- #alar cereyan ederek taahhüdatm muntazaman tahsili için yeni ka- rarlar verilmiş ve muh- tırasmın bu sene behemahal tab” ve neşri takarrür etmiştir. Rahat- sız bulunan sabık orman müfetti- ül rüme ha, Karkalkma; Neşet Beylerin kongre namma is- tifsarı hâtiri takarrür etmiş ve a- adan Mehmet Ali Salib, Abdülka- | g, dir ve Emin Beyler bu işe memur orman komiseri edilmişlerdir. — İçtimada orman müdürü umumisi Bekir ve Bolu meb'usu İsmail Hakka Beyler c- miyet azalarının mesai tarzı hak- kmda mühim fikirler serdetmiş- lerdir. Bundan sonra yeni heyeti idare intihabına geçilmiş ve riya- sete Bolu mebusu. İsmail Hakkı, kâtibi umumlli liğe İstanbul mü Mazhar, muhasipli fettişi Yakup, neşriyat müdürlü- güne Belgrat ormanları işletme müdürü azakıklara da ame- ve Evkaf heyeti fenniyesinden Mehihet Ali Beyler intihap olunmuşlardar. 1932 büt- çesinin kabulünden sonra Mahfi | Bey tarafmdan vaki teklif üzerine Gazi, İsmet, Kâzim Paşalar Haze- | ratma ve Ziraat vekili Muhlis Be- ye tazimat telgrafları keşidesine, Fr mi 3 aş Arl yalite yaralan ühemdini Ferit Beyin mezarı ve İneboluda İ gehit edilen muhafız Şeref Efem. ine muavenet için ik od öneki bime da heyeti idareye salâhiyet veri. enj kongreye nihayet verilmiş» ——e— i Tasfiyeye Başlanıyor En çok memur tütün O arama bu sü ine | hâkim bir vaziyette olan Seyri getirmiş oluyorum... | sefsin idaresinin elindedir. vel biraz İznin Müdan | Evvel, ücretlerin ucuzlaı ya — Bursa yolile meşgul ola- | ması ve meselâ mümkünse bi- cağım. Bugün, hemen herkesi, |rinci mevki kamarasının 180—-| xi il, |200 kuruşa, güvertenin 40—50 Ka ae TİMİ | kuruşa İsdirilmeci lizmadı. ki daha kısa değil, fakat hem u- | o Yolcuları vakitten kazan. cuz, hem de yolcuya öteki yol | dırmak için vapurları İstan kadar vakit kaybettirmiyor. — | bul ve Mudanyadan hareketle. Mudanya hattma işleyen ri saatlerinin değiştirilmesi de Seyrisefain ve diğer posta va-| fena bir tedbir sayılmaz. Mese mevki için yol-| lâ, Galatadan sabah dokuz bu: cudan 340, ikinci o mevki için | çukta kalkan vapur, akşam 3,5 250, üçüncü mevki için 166 ku | ta hareket eder, ve ayni saatte ruş bilet parası alıyorlar. | Mudayadan da bir vapur tahrik Mudanya ile Bursa arasında | edilirse hem iş sahibi yolculara işleyen otobüslere | verilen a- | büyük bir kolaylık gösterilmiş dam başma (65) kuruş nakliye | olur, hem de vapur idareleri zi- parasını da buna ilâve edersek | yan etmez. e bir yolcu, güvertede seyahat et| | Mudanyayı bugünkü hare- mek şartile Bursaya ( gidebil- | ketsizlikten o kurtarmak için, mek için (231) kuruş pol > bundan başka bir çare hatırımı sarfetmeğe mecburdur, za gelmiyor. a maada, Mudanya postala: M. Salâhaddin İşe yaramiyan menmi. ru bulunmadığını vekeâlete bildirdi. ii söylenmektedir. Tuz ii kadrosu esasen mahduttur. Bu iti. olup yakmda (kendilerine de tebii. ğat yapılacaktır. Yeni Amerika sefiri yolda Amerikanın Ankara sefirliğine tayin edilen M. Charle H. Sherili 14 mayısta şehrimize gelecek ve ertesi günü Ankaraya gidecektir. Sefir siyevm Pariste bulunmakta. dir. Kıbrıs valisi bugün gidiyor imize gelmiş olan Kıbrıs umumi valisi Sir Stons bugün Kıb- han iktisadi ve mali faâliyetin- den bahseden “Le mois” ismin de bir mecmua çıkar. Bu mec- muanın nisan nüshasında Fran sız Maliye nezareti tarafından verilmiş bir liste intişar etti.Bu listede harpten beri Fransanın muhtelif ecnebi | hükümetlere yaptığı istikrazlardan bahsedil mektedir. Bu listede Türkiye nin de 1928 senesinde bir defa. | sında 100, bir defasında milyon ki, ceman 770 milyon frank i mektedir. Şimdiki piyasaya na- | Zaran 64 milyon Türk lirası tikraz etmiş oluyoruz. riçten, ne dahilden hiç bir istik vaz aktetmemiş nadir ketlerden olduğu için, böyle bir istikrazın resmi bir listede na- sıl yer bulduğuna şaştık. girmesi üzerine, mavnalardaki eşya yeke ir va yağmur! m az mavna boşaltılabilmiştir. Bugün kereste ve demir mahallen müzayede ile satılacağından talip olanların mezkür mektepte memuru mahsusuna müracaatları, simden Galatasaraya gelecek otomobil ve kamyonların Beyoğlu | Gel ride geçmelerine muvakkaten müsaade edildiği i Tün vr. Daireye teslim edilen bir adet kuzulu inhisarından çıkarılacak | *arfıpda müracaat etmediği takdirde satılacağı ilin olunur.(1529) | Somun, toz şeker, mücellit bezi, suplon tel, ve saire gibi (21) kalem muh telifülcins malzemenin pazarlığı 25.4.932 tarihine müsadif pa. | zartesi günü icra edilecektir. Teliplerin yevmi mezkür saat 9 dan 11,30 a kadar isbati vücut etmeleri ve tahriren fiat vermeleri bu di malzemenin si nümünesiz veki olacak teklifatın kabul edilmeyeceği ilân olu. Bur, yas odüücdie Filsiksdün'alilmak üzere İdare müstahde LE 220 ilâ 240 takım yazlık elbise imali kie uulkülmeye konulmuştur. 12 Mayıs 932 tarihine müsadif Perşembe günü sa- | at 14 de ihalesi icra kılınacağından taliplerin bu baptaki Yel meyi görmek üzerlalatada Rıhtım caddesindeki İdarei merke | ziyeye müracaatları ilân olunur, “ömse) İstanbul Evkaf müdürlüğünden: ranlık dere mevkilerinden 4000 çeki bir ve 4000 çeki iki ve bir de 3000 çeki olmak suretile ayrı ayrı olmak üzere 1İ çeki kayın, gür ken ve kestane eşcarından kat” ve imal edilmek üzere müzayede. | ye vazolunmuştur. Talip olanların 7 Mayis cumartesi günü saat | on idaresine müracaat eylemeleri ilân Öksürenlere: Katran HAK 7 KIEKREM Dördüncü konser | Garip şeyi | Konservâtuvarın senelik talebe | — | konserinin dördüncüsü 24-4-932 pa- Haberimiz olmayan ar günü Tepebaşı kışlık tiyatrosan İ da verilecektir. bir istikraz 3 üncü Kolordu | | Periste her aym 10 unda ci. İlânları Haydarpaşa ve Gümüşsuyu | hastahaneleri için kapalı zarfla | münakasaya konulan koyun eti | ve kuzu eti ihalesi 7 Mayıs 932 cumartesi günü saat 16 da ko- misyonumuzda © yapılacaktır.| Şartnamesini almak isteyenle. rin her gün ve münakasaya iş- tirak edeceklerin de vakti mu- ayyeninde komisyonumuza mü | racaatları, (204) (1504) | 670| ikraz aktettiği zikredil Üsinabel Adliyb dairesi deye) Yı cürmiye tasfiye komisyonun | dan: Komisyonumuzca satılması- na karar verilen muhtelifülcins | eşya ve silâhlar ve Rolet masa. ları 8-5-932 tarihine o müsadif pazar günü saat ikide İstanbul Adliye binasında Emanet daire sinde satılacağından talip olan ların yevm ve saati mezkürda Türkiye harpten beri ne ha- memle- —— Emanet dairesinde hazır bulun Mavnalardaki mallar | meları ilin olunur. Araya cunaa ve bayram tatilleri Hareket Hasebile Viyana mamulâtı zengin mobil. kelepir fintınm satı- lıktır.Beyoğlunda Zünbül sokağın da 7 Nolu Tünel apartmanının 4'No, lu dairesine saat 10 dan Se! kadar müracaat ! Dün | DOKTOR EMİN ŞÜKRÜ Yeşilköyde YEŞİLKÖY PALAS OTELİ Deniz sahilinde, mutena bir mahalde kâin ve her türlü esbabr istira- hati cami, fevkalâde ve lüks bir surette müzeyyen en mükemmel sayfiye mahallidir. Her odasında akar suyu ve nefis mutbahı vardır. Fiatlar mütedildir. Komple pansiyon 3,5 liradan itibaren başlar. TELEFON : YEŞİLKÖY 86 Istanbul Belediyesi ilânları Ortaköyde ne mektebinde yangından çıkan 25-4-932 pazartesi günü saat on üçte (1578) | İ Otomobil ve kamyon şoförlerine Tarlabaşı caddesinin esaslı surette tamiri münasebetile Tak | gi i- | Fatih Belediye Müdiriyetinden: Başı boş olarak bulunup İ koyunun sahibi sekiz gün | Devi miryolları idaresi ilânları İdaremiz için pazarlıkla satm almacak İsveç demiri; in nümünelerinin beraber getirilme | (181) Tahlisiye umum müdürlüğünden; Kumaşı dairede mahfuz ve memhur nümunesine tevfikan j- aleni surette münakasaya (1584) Alemdağında vaki vakıf ormanların taş yığınları ve ka.' dörde kadar İstanbul Evkaf Müdiriyetinde orman ve arazi olunur. Evvelce ilân olunmuşken görülen lüzum üzerine mübayaası tehir edilmiş olan 380 kilo Sarı Yaldız ile 150 kilo Vertik şart name ve nümunesine tevfikan pazarlıkla satın alınacaktır. Ta-| liplerin 4 7,5 teminat akçelerini hâmilen 14-5.932 cumartesi günü saat 10 da Galatada Mübayaa komisyonuna müracaat. | vakkufunda Fuat Bey Mobilya atel lari, (1555) | yasında. ! verilmek üzre Galatada Çinili Rıh- lan Ecnebi Tütün (şirketlerinden retit — Alston Tobacco Company Incorporated) şirketi racaatla İstanbul şubesinin seddine karar verildiğini bildirmiş olmakla | em şirkete ve icabında stanbul gin takası Ticaret müdürlüğüne müra esat eylemeleri ilin olunur. (1566) | 950 kuruşa Lâke karyola Tütün ikisi mam wteliğünden, Jetanbul ikinci Ticaret Mahkeme- sinden: Ereğlide mükim Kazez ve güreküs şirketi vekili Sadettin B. ta yafından Ereğlide mukim tüccardan Hacı Molla Zade İsmail Ef. emrine tam Hanında mukim Kzez ve Şüre- kâsı şirketine keşide olunan 4-11- 831 tarihli ve 296 No lu üçyüz lira- yi muhtevi bir kıt'a çekin zayi oldu ğundan bahisle iptaline karar İtası- nı mümaileyh İsmail EF. vekili Va- silâki E€, tarafından mahkemeye mü racaatla talep edilmiş olmakla mez. kür senet kırk beş gün zarfında mah kemeye ibraz edildiği veya muhtevi yatının mahkeme veznesine tevdi o- lunmadığı takdirde senedin iptaline karar verileceği ilân olunur. Halihazırdaki buhran ve müşkü. lüt dolayisile yavrularını lâyakile besleyemeyen anneler için GLAKSO sütü fiatlarında mühim bir tenzi. Ticaret İşleri Umum Müdürlüğünden: 30 İkinci Teşrin 330 tarihli kanun hükümlerine göre tescil edilmiş o- (Alston Tabako Kompani İncorpo- bu kere mü. İTALYANA Sermayesi | 700,000,000 (ihtiyat nleçesiz 580,000,000 Liret) Travellers (Soyyahin çekleri) satar Sahiplerinden ve müdir Muslu başoğlu Şevket Bey Yeni posta- hane karşısında 36 numarada ye ni bir terzihane tesis ettiğini ve badema müşte- rilerini oraya da- vet o eylediğini ilân eyler. Akaretler Tramvay t-