7 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

7 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 2

İşsizlere iŞ, işçi istiyenlere işçi buluyoruz! | işsizlere iş bulmak için Milliyet tavassut ediyor Bize yazınız! İş arayanlarla işçi arayanlar 2-| ze bildirirlerse bize müracast si İ yasinda tavassatn © başladığımız iş arayanlar. tamircisi; elektrikçi şu veya bu ihtisas işgileri ve ustaları yoktur. Onun için biz işsizlerle işçi is- | teyenler arasmda £ tavassutta bu. | tavassutun daha (o müsmir ve fay- dalı olması isteyoruz. Onun i-| İİ reisleri; ticaret müdürleri ve alâ kadar idare âmirleri bulundukları yerlerdeki işçi ihtiymemi (şekil, sahiyet, evanf, verilecek (ücret ve iş şartları tesbit edilerek) bi- İş ve işçi iş istiyenler 365 — Sultan Mahmud türbe. 356 — Beyoğlu . İstiklal cad- deni Etuvel sineması karşısında okur yazar, her hangi bir iş o- lursa yapar. 360 — Kasımpaşa Camii kebir Cemiyeti akvam hima- yesindeki istikrazlar LONDRA, 6. A, A-— Avam Ka- marasmda Cemiyeti Akvamın hima- yesi altında akdedilen istikrazlara “si bir süsle cevap Sir John Simon Bu istileraz mukaveleelrinin mukriz. | bu husustaki ihtiyaçlarını - | biler istiyor, bir kaç tüccar olursa bun! miş ve adreslerini baralımaş olar işsizleri kendilerine bildireceğiz Bu suretle hem. işsiz kalan memeleketin neresinde iş bulabi leceğini bilmediği için bunalar| vatandaşlarımıza hizmet emiş hem de memleketin her tarafını bir çok güzide işçilerin dağılarak! wüfit hizmetler deruhte etmeleri ne yardım etmiş olacağız. Hususi müarsesat sahipleri de biz. se memnuniyetle kayd v edeceğiz. 1 — Kime ve nasil işçiye ihtiyacınız var? 2 — Nasıl iş istiyorsunuz, elinizde ne san'at vardır, ne kadar ücret istersiniz, İstan- bul haricine gider misiniz. hususi bir şartınız var mi? Bize bildiriniz. Memur, kâtip, muhasip veya) diğer hizmet talep edenlerle ihti-g yaç sahipleri arasında da bu tx.) vassutu yapacağız. İş isteyenler de, işçi ve memur arayanlar di mektuplarını “İstanbul, Milliyet gazetesi iş tavassut bürosu” na.jl mına göndermelidirler! Bu, memlekete ve vatah- daşa yapılacak en Büvük hiz mettir, o istiyenler 361 — Sultanahmet naklibent eaddesi Naklibent sokak No 5 M. 5. 20 yaşındadır, kâtiplik ya- par taşraya gider. No 15 Hakkıoğlu İsmail 19 yasli sındadır, herhangi iş olursa ya-)| 35 yaşındadır, Boyacılık ve bada- nacılık yapabilir. İl 364 — Düyünu Umumiye mu. basiplerinden mütekait bir efendi lar mecmuu ayrıca 78 lira olacak bır. Adree: Milliyet matbansmda İğğİ ambar memurluğuna müracaat, İf 365 — Üsküdar e Şehenmi bon: İğ! tan sokak No 2 mütehassis bir makinistliği yaparlar, taşraya gi- | Sabık Amerika bahriye nazırı tahliye ediliyor devletler tarafında nderuhte edilen demiştir ki: Maamafih, mukriz devletler tara- fından deruhte olunan teahhütlerim © temin ve icrası için sarfı gayret et- © menin Cemiyeti Akvam meclisine ait © olduğu mütaleasındadır. © Ayni istilerazlara ait diğer bir #ünle cevap veren hazine müsteşarı da Cemiyeti Akvamm himayesi al- tında istikraz yapmış olan herhan- © gi bir hükümeti bu istikrazlar mu kaveelsine sndikane ve tam bir sw Prens Sixte de Bourbon! münakaşa zuhur heyeti LE BOURGET, 6. A. A.— Prens Sixte de oBurbon'un riyasetinde bu- lunan Afrika otomobil | seyahat ve tetkikat heyeti | âzalarından büyük bir kısmı hava tarikile Tunustan bu raya gelmişlerdir. Prens, cenubi Tunusun Tehad gö İl ler neticesiz kalmıştır. | l || Petrol imperatorluğu İ| Standart oil Company'nin birleşme. | | affedilmiş olan mülüzim Massie ile | iki tayfanın haklarında hiçbir inziba- İ| & tedbir alınmayacağını. bevan ey- || mesine ait ve 386.983,000 milyon do | © rette riayet etmesini temin hususu- | hüne doğru hattı müstakim ile uza- nün büyük Britanya hükümetince | pan bir yol aramak için takip et- © ciddiyetle teemmül edilmekte oldu. | miş olduğu hedefe vasıl olduğundan © ğunu bilhassa kaydeylemek arzusun- | dolayi çok memnun bulunduğunu be © da bulunduğunu beyan etmistir. van etmiştir. Düzelir? — | Amerikan âyanından | M. Borah'ya l göre neler yapılmalı? | | İ WASHİNGTON, 6 (A.A.) | — Ayan âzasından M. Borah, | İ tamirat meselesi halledilmedik- | İçe, teslihat tahdit olunmadıkça | ve bahüsus gümüş paraya 1925 senesirden evvel işgal etmekte olduğu mevki iade edilmedikçe İ dünyamın inkişaf ve saadete av- det etmesinin mümkün gene) cağını beyan etmiş ve dünya sl. tın mevcudunun yüzde 70i Fransa ve Amerikanın elinde bulundukça borçları altın irak tediye etmenin gayrimüm.- İ kün olduğunu ve Cemahiri Müt | İtehide gümrük tarifelerin de | aynen tediye yapılmasına mü- | sait olmadığını aşikâr bulundu- | ğunu ilâve eylemiştir. —e....— | NEW-YORK,6 (A.A.) — Curand kumpanyasına ait olan | ve bin yarda uzunluğunda bu-! , lunan iskele saat yedide tutuş- | im: | | Nevyorkta bir yangın | | ar, iskeleye bağlı bulunan ve i- | | sinde hiç yolcu olruyan bir pos | ita vapuru selâmetle açığa çekil ! miştir, İ © İskelenin ve rıhtımın kürta- İrılması için sarfedilen gayret-| Dm, NEVYORK, 6. A. A — Hüküme- tin bazı tazyiki ile 1911 senesinde İ inhilül etmiş olan Rokfellerin “Pet- rol İmperatorluğu” nun Nev Jersey Standart Oil Company, Kaliforia der ki, o da dünyanın'en büyük pet iplerini ilel vaziye- öv e hafta zarfında Nev York'ta toplana- | caklardır. Honolulu davası HONOLULU, 6. A. A.— Bahri- ye nezareti mül Massie'nin San Pransisco ya naklini emretiniştir. Bahriye nazırı M. Adams, halda- rında verilen mahkeme kararı dün Temiştir, Amerika harbiye bütçesi VASHİNGTON, 6. A. A.— Me. busan meclisi maliye encümeni, Ce- mahiri Müttabidenin 1932-1933 se. lara baliğ olan harbiye bütçesini tas | vip ve meclise sev ve tevdi eylemiş- tir. rırdaki harbiye bütçesi yekünundan 58.780.000 ve M. Hoover tarafmdan M. Tardicu iyileşti PARİS, 6. A.A. — Başvekil M. Tardicu bu sabah Elize | saraymda yeişicümhur M. Doumerin riyaseti altında toplanacak olan nazırlar mec isime iştirak edecektir. Cortes'lerde gürültülü bir celse eyi Birçok meb'uslar sosyalist Hidal- | go'nün meclisten defedilmesini iste- mişlerdir. İ Müthiş bir kasırga MONTEVİDEO, 6. A. A.— Sal todan bildirildiğini göre 2 dakika de- vam eden bir kasırga birçok evleri yıkmış ve büyük ağaçları köklerin- den koarmıştır. İlki gemi Ürüğe'nin Rio sahile. rinde karaya oturmuştur, HARİCİ HABERLER Buhran nasıl T Tesiri mekinbe | | Amerikada i Bulgaristan Bütçesi | SOFYA, 4 (Milliyet) — Bul- garistanın umum varidat ve mas raf bütçesi Heyeti vekile tarafın- dan tamamile tasdik olunup Mec | lise sevkodilmiştir. Masraf bütçesi: leva, . borçları 2,018,000,000 leva, Di- vanı muhasebat 20,000,000 leva, Hariciye nezareti 100,000,000 le | va, Mezahip müdiriyeti 44000000 | leva, Dahiliye: nezareti polis ve | mülkiye kısmı 247,300,000 leva, Dahiliye nezareti sıhhat mü yeti 149,000,000 leva, Maarif me- zareti B90,000,000'leva, Maliye nezareti 186,000,000 leva, Adli- ye nezareti 210,000,000 İeve, Harbiye nezareti 1,030,000,000 Ticaret nezareti 103,500,000 İe- va, Ziraat nezareti 295,000,000 leva, Nafim nezareti 103,500,000 Teva, ve telefon müdiri 14,000,000 | leva, Hava müdiriyeti 36,000,000 | leva, Deniz polis teşkilâtı ve de- | miryolu mektebi 51,000,000 leva, | Devlet Demiryolları 131 | Umum masraf bütçesi Devlet Demiryolları ile birlikte 7 milyar | 315 milyon 300 bin levadır. | | sine şiddetli hücumlar İrünileyh, bu beyannamesinde Meclisi Meb'usan 65,700,000 | Harici düyun ve tazminat İ çeyi tasarruflara sit kanun lâ- (istemektedir. 1932 Tasarruf Hoove:'in beyanname- WASHİNGTON, 6 (A.A.) M. Hoover, kongreye bir be | yanname göndremiştir. Müşa- kongre tarafından bütçenin mu İvazenesini temin edilmediğin. İden enflâsyon teşebbüslerinde bulunduğundan dolayı memle. | ketin korku ve telâş içinde oldü ğunu beyan eylemektedir. | Reisicümhur, kongrenin büt yfaasımı sür'atle kabul etmesini WASHİNGTON, 6 (A.A.) — M. Hoover'in gayet arkı ta- sarruflar yapılmasını talep eden beyarnamesi kongrede büyük bir heyecan tevlit etmiştir. AÂyandaki demokratların li- deri M. Robinson, hükümetin bir takm akıl kabul etmiyecek hatalar irtikâp etmiş olduğunu söylemek suretile cevap vermiş tir, Mümessiller meclisi demok- | | ve kendisine - bir madalya ile bir inek hediye edil İ orta birinciliğini Kızılca hamamlı Mehmet Ali pehli gük orta birinciliğini Muratlılı Ali ile Recep pehlivanlar kazan. mışlardır. cenaplarına yapılan kı H Yetmişiki vilâyetin başpehlivanla- rı eylulde Ankarada güreşecekler ANKARA, 6 (Telefonla) — Yetmiş. iki vilâyetimizin baş pehlivanları Ankarada eylül ayında güreş müsabakalarma işti. | rake davet ölunacaklardır. Bunlardan sona kalan Türkiye baş- | pehlivanı olacak ve kendisine böş yüz lira mükâfat verilecektir. Ankara başpehlivani ANKARA; 6 (Telefonla) -- Bugünkü güreş müsâbakaların. da Erzurumlu Hacı pehliyan Ânkara başpehlivanı ilân olunmuş iştir. Büyük Reisicümhur Hazretlerinin M. Doumer'e telgrafları ANKARA, 6 (A.A.) — Fransa Reisicümhuru . M, Doumer kast haberi burada pek büyük teessürle r. Reisicümhur Hazretleri tarafından M, Doumer'e ve iadei afiyet temenniyatını havi bir telgraf eşide edildiği gibi Büyük Millet Meclisi Reisi Kâzım Paşa mzretleri tarafından Fransız Ayan ve Meb'usan meclisleri re- ine hitaben teessür telgrafları keşide edilmiştir. Ayri zamanda hükümet namına Başvekâlet Vekili Refik vekü. 2 ratları lideri M. Tahdis Rainey Varidat bütçe: bu beyannamenin M. Hoover'in Kazanç, arazi, müsakkafat | vergileri 800,000,000 leva, Güm- | rükler ve bandrol 2,481,000,000 | leva, Damga pulu ve muhtelif taksnt ücretler 655,200,000 Te- va, Ceza ve müsadereler 75 mil- yon leva, Devlet demiryolları ve limanları 1,444,111,670 leva, Pos İ ta Telgraf. ve Telefon ücretleri 1 391,000,000 Devlet, mülk, serma & ve müessesatı 464,450,000 X t İ Şehir belediyelerinden muallim maaşlarma karşı verilen 380 mil yon leva, Muhtelif bütçelerden varidat 150,000,000 leva, muhte- i£ varidatlar 478,15B,330 leva, Umum varidat bütçesi 7 mil yar 318 milyon 920 bin levadır. Hükümet Cemiyeti Akvamın | tavsiyesi üzerine harici düyunlar - İ ve tazminat borçları için olan tak sitleri bütçeye tam olarak koy- > İ muştur. Hakikatte ie bugün Bul Com- | garistan harici borçlarmı yarı o larak ve tazminat borçlarmı da tr ay müddet hic ödemeyecek» ir. Buradan hasi Gincak varidat | kapı in sarf WE e lm o | imadeleleri memuf maaşlarma ait- tir. Bir seneden Üç seneye kadar hizmet etmiş memurun vazifesi lâğvedilir ise bir aylık maaşı mis- betinde tazminat alır. o Ön sene | hizmet ettiyse bir buçuk aylık ma 1 nisbetinde tazminat alır, Eğer üç ay zarfında yeniden memuriye te alınır ise kendisine verilen taz minat maaşından veya bütçesin- den tutulur. 25 seneden fazla hiz met eden memurlar ancak üç ay İlik maaşı nisbetinde tazminat alır lar, ——e— Yunanlılarla yeni bir muhtelit komisyon yakında icra edilecek intihabat | mücadelesine ait ilk nutku ol. | duğunu söyleyerek ehemmiyeti İni tenkis etmek istemiştir. İ Ayandan M. Reed, “Ameri- kanın biç bir zaman bir Mus- soliniye ihtiyacı © olmamıştır. i Halbuki şimdi böyle bir adama (ihtiyacı vardır” demesi ayrıca bir heyecan uyandırmıştır. WASHİNGTON, 6 (A.A.) — Cümhuriyetperver âyandan M. Norris teşrinisani ayında reisicümburluk için yapılacak intihabatta M. Hoover'in nam- zet gösterdiği takdirde Nev. york eyaleti valisi M. Roose. velt'e müzaheret edeceğini be- yan etmiştir. Kongo'da bir tayfun SAYGON, 6 (A.A.) — İn. do-Pacifigue Ajansmın verdiği bir habere göre Kongo'nun ce- nubunda gayet şiddetli bir tay- fun zuhur etmiştir. Nüfusça bir | çok zayiat ve külliyetli maddi zarar ve hâsar olduğu bildiril miştir. Bütün telgraf telleri ve de. miryolları bozulmuştur. Fazla tafsilât alınamamıştır. M. Mellon'un bir nutku LONDRA, 6 (A.A.) —Lon dada bulunmakta olan M. Mel lon Londra şehremini tarafın. dan şerefine verilen bir öğle zi. sız Hariciye nezaretine ve Şambrön'e ayni mealde telgraflar çekilmiştir. i mi küşadı haziran ayı ortalarında yapılacaktır. den Aabdürrahim Bey İktisat vekâleti deniz müşavirliğine ta- yin olunmuştur. gün Kayaşa bir tenezzüh tertip etmişlerdir. suf Kemal Beyle Adliye encümeni mazbata muharriri Salâ. baddin Neş'et, encümen âzasından Refik Şevket Beylerle fa- | külte profesörleri ve munallimleri bu tenezzühe iştirak etmişlerdir. Belçikasefiri Ankaradan geliyor * Beyefendi tarafından Fransız Başvekili M, Tardicu'ya ve Hari. * ciye Vekâleti vekili Şükrü Kaya Beyefendi tarafından da Fran- İstanbulda bulunan sefir Kont dö Samsun- Sıvas hatt ANKARA, 6 (Telefonla) — Samsun — Sivas hattının res. Iktısat vekâleti D. müşavirliği ANKARA, 6 (Telefonla) — Mütekait bahriye zabitlerin- Hukuk talebesinin tenezzühü ANKARA, 6 (Telefonla) — Hukuk fakültesi talabeleri bu- Adliye vekili Yu- * ANKARA, 6 (Telefonla) — Şehrimizde bulunan Belçika sefiri bu akşam İstanbula müteveccihen hareket etmiştir. Avusturya kabinesi istifa etti VİYANA, 6 (ALA.) — Kabine istifa etmiş, Reisicümhur is- © i. tedvirde devama tifayı kabul ve M. Buresch'i mesaili cariyeyi memur eylemiştir. Mezruata arız olan haşaratla şiddetli mücadele.. ANKARA, 6 (A.A:) — Zirast Vekâletince yapılmakta olan muhtelif mücadelelere dair lnan malümata nazaran 1931 bida» yetinde fareler tarafından istil& edilen mezrü arari 55 vilâyette 10.212.460 dönüm olarak tashih edilmiştir. Haziran bidayetinden nisan gayesine kadar ll ay zarfında | 2 Eg | Halli geçilmiş olan meselelerin Ka bee dir . ATINA, 6.— Türkiye ve Yuna- nistan hükümetleri arasında uzlaşı! dıktan sonra, iki memleket arasında zuhüra gelebilecek ihtilâfları hal i- çin teşkili muhademet misakında ka- tarlaştırılmış olan komisyon ahiren teşekkül etmiştir - Bu korsisyon muhtelit mübadele komisyonu sabık âzasından M. Maks M. Ekstrand ile | mat göst, ci — M. | dinleyenlerden rica m ahi Bere | © M. Mellon Amerika hükü- la. İmetinin Amerikan yurdunu ni- Diğer yafetinde söylediği nutukta İn gilterenin İngiliz yurdu nizam ve intizam altında tutmak için sarfettiği muvaffakıyetli gayret lerden dolayı takdiratını beyan etmiş, Amerikanın Oo bugünkü cihetten haber alındığma | Zam ve intizam altında bulun. Mm eray durmağa ve umumi itibarı her hu Sail mübadele komisyonuna Yu | e pobaya olursa olsun muhafa nan heyeti reisi intihap İ ii di Sakellaropulos, kayı ir, ileri yda iükaren Hariciye Nere | M. Mellon bazı küçük ve ser retindeki vazifesine — avdet edecek. | mayesi az bankaların son za- tir. | manlarda iflâs etmiş olmasına rağmen Amerikanın banka teş kilâtından ciddi ve ehemmiyet li hiç bir müşkül görülmediğini sözlerine ilâve etmiştir. amman — M. Chautemps'ın bir tavzihi Japonya'da siyasi tebeddülât TOKYO, 6 (A.A.) — Ha riciye Nazırı M. Yoshizawa Başvekil M. İnuksi ile gi tükten sonra Japonyanın Viya. na sefiri M. Hachiroarita'nın hariciye nazır muavinliğine ta- : | yininin kabine tarafından tasvi- — İbini istemeğe karar vermiştir. PARİS, 6. A. A. — Bir intihap iç. | M. Hachiroarita'nın M. Kat- PARIS, 6. A.A. — Cu temps irat ettiği bir nutukta ikinci intihap devresinde radikal sosyalist- lerle müttahit sosyalistlerin birbirle- zaya azmettiğini ehemmiyetle | İ sujdebuchi'nin yerine Washing timaımda söz söyleyen M. Chau- in ton büyük elçiliğine tayini muh İ temel bulunan M. Matsu Zona- yapılan mücadele neticesinde bu arazinin 17,639,775 dönüm fareden tamamen temizlenmiş ve 20 vilâyette fare kalmamıştır. Diğer kısımlarda fare kesafeti yüzde altmış derecesine dirilmiştir. Geçen yaz Suriye, İraktan gelen © çekirgeler Urfa, Mardin; Siirt ve Gaziantep vilâyetlerinde yumurta bırakmış" lardır. Köylere yakın olan 172.026 dönümlük sahadaki yumurta Türkiye başpehlivanı Md SETTE lar yapılan mücadele ile imha edilmiştir. Son sistem fenni vesait |) ile mücehhez mücadele kuvvetlerimiz diğer mahallelerdeki çe- kirge yumurtalarından zuhur eden sürfeleri nisan bidayetinden beri imha etmeğe başlamışlardır. Mezkür havaliye fenni tetkikatta bulunmak üzere öyrıca haşarat mütehassısları gönderilmiştir. Garbi Anadolunun mah- dut sahalarında bulunna ve kışın imha edilmeyen çekirgelere karşı da mücadele tertibatı alınmıştır. Cenup vilâyetlerimizdeki mücadele sayesinde şimdiye kadar iki buçtık milyon kilo surfe itlâf edilmiş ve mezruat tamamen bu haşerenin tasallutundan kurtarılmıştır. Meyvalı ağaçlara mühim tahribat yapan haşereyle de bir haftadan beri mücadeleye başlanılmış ve iki milyon in tah: ğ olan muhtelif hastalıklarla geçen sene başlayan mücadele de- | vam etmektedir. Hazirandan mart gayesine kadar 35.331 ağaç tedavi edilmiştir. Mücadele devam etmektedir. Diğer mıntaks- larda da mücadele neticesinde 67.182 ağaç tedavi edilmiş tir. Tedavi edilmiyenlerin de tedavisine devam edilmektedir. Mezruata zarar veren vahşi hayvanlar bilhassa bazı vilâ- yetlerde fevkalâde çoğalan yabani domuzlarla da mücadele ya" pılmaktadır. Haziran bidayetinden mart gayesine kadar 19.300 adedi domuz olmak üzere cem'an 129.639 muzır hayvan ve | şi kuşlar itlâf olunmuştur. Lindberg'in çocuğu meselesi | VASHINGTON, 6. A. A— Mi Zührevi hastalıklarla musap olanlar ANKARA, 3 — Umumi hufzıs sıhha kanununa yapılması teklif zührevi bas EİEPEESE