27 Mayıs 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

27 Mayıs 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

Agrı | Şakileri 34 idam mahkümu kimlerdir? Ağrı maznunlarından Adana İ ağır ceza mahkemesince 34 İ hin idama mahküm edi Yazmıştık. İdama mahküm edilen lerin isimleri ve köyleri şunlardır: Reşit oğlu Timur Mataris, To- vun oğlu Mustafa Ekrek, Mustafa Oğlu Abdülkadir Telle, Muvtafa oğlu Mirza Sultan ağa, Baso oğul ları Reşit ve Miro Ziyaret, Silo oğ lu Ahmet Kürdengüz, Şimrin oğ- lu Kenan Kürdengâz, Haso oğlu Memo esbi sinek, £ Hüseyin oğlu Ali Ahaz, Ongan oğlu Beşar Su kun, Haci oğlu Ömer Aşağı Ezil Haci oğlu Haeşit Aşağı Ezik, Sü- ynan oğlu İbrahim Haci Kaş, Mahmut oğlu Halit Kelegün, Sü- leyman oğlu Ali Yekmal, Hasan oğlu Reşit Ahaz, Süleyman oğlu Yusuf Güzel, o Ömer oğlu Hamo Ahaz, Kuli oğlu Hamit Kürden- faz, Mustafa oğlu Hüseyin Ahaz, Koli oğlu Cabir Bâk, Fulüs oğlu Ahmi Klisa, Beşir Ömer Hr- dır asker, © Haci oğlu Sait Ezik, Mustafa Abdullah Soslo Barik, Mustafa oğlu Şakir Cancakbor, Ali oğlu Hoca Yusuf Yekmal, Silo Oğlu Haso Yekmal, o Memi oğlu Kanun dün vilâyete tebliğ olundu mükellefiyeti kamu- mun iki maddesinin tadiline da- ir olan kam suretini, bir çok leri alâkadar edeceği için âynen dercediyoruz: Madde 1 — 21 haziran 1927 tarih ve İİ11 numaralı Askerlik Mükellefiyeti Kanununun 108 ve İ 106 ncı maddeleri aşağıdaki şe kilde tadil edilmiştir. Madde 105 — Bedeli nakti mik tarı iki yüz elli liradır. Bunu mü- kellef veya namına aharı Türki- ye dahilinde malsandıklarına ve senebi memleketlerde elçilik. ve konsoloshanelere resmi makbuz mukabili def'aten veya iki taksit- te verir, Bir taksitte rm içtima gününe lar . Nü hariç) en iki taksitte verecek» İerin birinci taksit olarak yarı mik tarını içtima gününe kadar ve i- aksiti altı ay içinde verme- leri lâzımdır. İkinci taksiti zama- nında vermeyenlerin, ayrıldıkları tas srufta muvazzaf bizmetleri ikmal ettirilir İkinci taksiti vermeyenlere bi- rinci taksit geri verilmez. Bedeli maktiden İdarei Hususiye lere ayrılan hisse dahi on ikide beşine indirilmiştir. Madde 106 — Bedeli nakti ve- venler kendi mahallerinde bulu- dan veya yol masrafı kendileri ta tafından verilmek ve talimü terbi ye işkül edilmemek şartile arzu ede lerde) altı ay talim yapmağa borç tudurlar. Bedel vermiş olanlardan hasta- lik, mahpusluk ve yolların kapan ması gibi iradesi haricinde bir se- bep olmaksızın, — Milli Müdafaa Vekâletince tayin olunan zaman da talime gelmeyenlerin talimleri İki kat yaptırılır. Arkadaşlarının terhisine kadar talime gelmeyen- lerin muvazzaf hizmetleri tamam lattırılar. ve bedelleri geri veril. mez (hasta ve mahpus olanlar ve ya yola çıkamıyanlar talim za- manından evvel mazeretlerini bu- lundukları mahaller askerlik şu- ine veya elçilik ve konsolos. hanelere, bunlar da keyfiyeti asıl subelerine © bildirmeğe ve buna müteallik rapor ve şahadetname- leri göndermeğe borçludurlar.) Bedel efradının izin, tebdilha- va, firar ve hapislikte ve ceman ön beş günden fazla hastanede Veya istirahatte geçirdikleri müd- detler talim müddetine mahsup edilmez. Muvakkat madde — 1932 nisa nında celbedilmiş ve kıtaat ve mü Sssesain sevkedilmiş olanlardan bedel vereceklerin; bedefleri bu kanunun neşrinden itibaren niha- 7çt kırk beş çün zarfında kabul olunur. 1932 nisan celbi için bedeli hakti olarak defaten altı yüz lira veya bunun birinci taksiti olarak üç vüz lira vermiş olanların fazla iyesi İade olunur, Havzada yıl dönümü HAVZA, 25. — Gazinin Anado- Tularla temas ederek ilk teşkilât yap ir Havzaya teşrifi tarihi olan | 25 #ayıs 1919 yıldönümü köylü, şebis li kadın, erkek kesif bir halk kütle. ti tarafından Belediye meydanında te:'il edildi. Bu mes'ut günün kıy metli hatıralrımı roğlu Fuat, Cebeci zade İbrahim Beyler izah et tiler. Tarihi oda ziyaret edildi, Ak- fener alayları yapıldı. Firka sa nda. da mükellef bir balo veril Mahkemelerde Neşriyat Davası Haber gazetesi aleyhine 4 dava #ttiren neşriyatı şunlardır: 1 — Eskişehirde Sakarya gazete- sinde çıkan bir intihar haberini maldetmek. 2 — Yeni bir usul mu? serlevhası | altnda mermer maaşlarının bir krs- mına mukabil erzak verileceğine dair tehyici ezhanı mucip bir haber meşretmek 3 — Şoför, Tahir galiba berat edecek serlavhalı bir haber neşret mek. Bu sorlavha, mahkeme karar- ları etrafında mutalea yürütmek ma- hiyetinde telâkki edilmiştir. 4 — Kibrit kıralı Krögerin inti- barı haberini meşrettiğinden dolayı aleyhine açılan dava neticesinde hü ettiğini yazmak, Dünkü celsede bu dört dava hakkında İddia makamı mütalâasını bildirerek Haber neşri yat müdürü Hasan Rasim Beyin ber Gürüm için ayrı ayrı tayini cezasını istedi. Hasan Rasim Beyin vekili. İrfan Emin B. müdafsasmı yaptı Mahkeme, her dört davanm tevhidi ne ve intihar haberini müsaade al zetesinin bu haberi ne suretle neş- vettiğinin tespiti için Eskişehir Po- lis müdüriyetine tezkere yazılmasına karar verdi ve muhakeme başka gü ne bırakıldı. Akşam aleyhindeki dava Krögerin intiharını neşrettiğinden dolayı Akşam gazetesi aleyhine açı- İ lan davaya dün 1 inci cezada devam edildi. Neşriyat müdürü Enis Tah- sin B. bu haberin Anadolu ajansm- İ dan alındığını söyledi. Mahkeme bu hususun tetkiki için duruşmayı baş- ka bir güne beraktı. Yarın davası Belediye hakkındaki neşriyatım. dan dolayı Yarın sahibi | Arif Oruç B. açılan — davaya ağırce- zada devam edildi. Dünkü celsede mazmun vekili müdafaası yapmış ye muhakeme karar için başka güne kealmıytar. İzzetin katili Küçük pazarda bakkal | İzzet dürmekle mazmun bakkal Kâmilin | dün muhakemesine ağırcezada baş- landı. Dinlenen şahitler İzzetin öl mezden biraz evvel “beni Kâmil vur du” dediğini işittilderini söylediler Maznun vekilleri, sabık ağırceza rei- si Sabri ve Etem Ruhi Beyler. Kâ- milin şuuru tam bir adam olmadığı. pı, iddia ederek kendisinin tıbbi ad- lide muayenesini istediler ve mah- kemeye Mazhar Otman imzak bir reçete gösterdiler. Diğer şahitlerin eelbi için muha- kere başka güne kaldı. Cenupta bir Müsademe Kaçakçılar bir muhafaza memurunu öldürdü DÖRTYOL, 24 — Dün gece hudutta kaçakçılara gümrük mu hafaza memurları arasında mü- #ademeler olmuştur. Kaçakçı ehemmiyetli zayiat verdikleri mu hakkak olmakla beraber, hâdise- nin gece cereyan etmesi ve şerir- lerin ölü ve yaralılarını hudut ha ricine i yüzü ğ Müsademe neticesinde muhafa 74 memurlarından Antalyalı Meh met efendi şehit olmuş, Kastamo- nulu Recep efendi — bacağından yaralanmıştır. Gece yarısı hâdise Dörtyolda baber alınır alınmaz vali Ziya, müddeiumumi Nevzat, jandarma alay kumandanı Tahsin ve dok- tor Şakir Beyler derhal otomobil- le vak'a mahalline hareket etmiş- lerdir. Yaralı memur & derezinle Cebelibereket hastanesine nakle- dilmiş ve müddeiumumi > tarafın. dan meseleye vazıyet edilmiştir. Mazmunli bir kaçı takip ve taharri neticesinde elde edil miştir. Tahkikat sür”atle ikmal edildikten sonra şerilerin Gazinn- tep ihtisas mahkemesinde muha. kemeleri icra edilecektir. Hüdise burada nefretle karşı. lanmış ve vazife için şerefle haya tını veren fedakâr muhal murunun şahadeti herkesi müte- essir etmiştir. Şehidin cenazesi ih tfalâtla kaldırılacaktır. Vebaya karşı Kanarya Adalarmda Veba vak'ala- rı tekerrür eylemekte olduğundan mezkür Adalar muvaridatma karşı Muayenei Tıbbiye — tedbiri konul. küm katiyet kesp etmeden beraet | tanda neşrettiği söylenen Sakarya ga | öyle kolaylıkla temi Küçük Lindberg'i öldürenleri bir türlü bulmak kabil olamayor. Bütün Amerika ( zabıtasının ve hatti bütün Amerikan milletinin ayaklandığı bu meselede katille- rin el'an bulunamayışı Amerika- daki canilerin ne ayarda olduklarını göstermeğe kâfidir. Bidayette iki sebep düşünül yordu: “Ya çocuğu kaçıranlar bü tün Amerikan zabıtasının bu işe nı düşünerek tedbirli hareket edi yorlar, yahut ta çocuk ölmüştür. Çocuğun öldüğü tahakkuk e- dince birinci sebep kendiliğinden zail oldu. Lindberg çocuğunun â- “ üzere, Lindberg'in oturduğu Ho- pewal sayfiyesine bir telsiz ciha- zı konmuştu. Tam bu sırada bir sabah işar ettiler: “Çocuk öldü” Çünkü William Allen isminde zen ci bir kamyon şoförü çocuğun ce sedini bulmuştu. Bir taraftan tel- sizle Lindberg'e çocuğunun ölü © , Jarak bulunduğu bildirilirken, di- ğer taraftan William Allen polise su ifadeyi veriyordu: amyonla gidiyordum. Hop weli'den takriben alt rmil mesafe de bir kaç ev kümesinin bulumdu- ğu yerin ilerisinde kamyonu dur- durdum. Epice yol geldiğim için ayaklarımın adalelerini şöyle ge- rindirmek istiyordum. Birden bi re bir kasındaki hendi dibinde bir çocuk cesedi gördüm. Kamyondan atlayıp hendeğe in- dim. Bir bacağı, bir eli kopmuş bir çocuk.. Sarışın bir kaç saç ka» fa tasma yapışmış. O ande içime bir his geldi. Acaba Lindberi çocuğu mu? Hemen kamyona at layarak en yakın köye gittim. Jandarmalar ve köyün adamları ile tekrar hendeğin yanına gel- dik. Ceset muayene edildi. Üstün de bir fanilâ kemer döküntüsü ve bir gömlek parçası vardı. zerine bir otomobil orada bekli- yordu. Lindberg geceyi yararak, motörün son hızı | ile Hopwell'e geldi. Meseleyi | evvelden haber alanlar sayfiyenin etrafında azim bir kalabalık teşkil etmişlerdi. Na mütenahi otomobil projektörleri sayfiyeyi ışığa boğmuşlardı. Lind berg gelince kalabalık kendisine yol açtı ve zayallı baba eve geti- rilmiş olan çocuğunun cesedini ta nıdı. Ondan sonra karısının peri- şan bir halde yattığı odaya gitti. Ona ne söyleyecek? Kadıncağı. zm yetmiş beş günden beri gö- zünde yaş kalmamıştı. Kocasının da onu teselli edecek takatı.. Bu sirada bütün Amerikan ga zetelerinin ve istihbarat ajanları nın muazzam vasıtaları azim bir | hümma (içinde | çalkanıyordu: “Lindberg çocuğunu tanıdı. Kaçı- rılan çocuk meselesi kapanmıştır. Şimdi öldürülen çocuk meselesi başlıyor.” Extesi gün çocuk yakılıp kül- leri babasının eline verildiği imei tam evine mukavemeti © kadar meşhur sinirleri daha fazlasma tahammül edememişti ve Lind- berg bayıldı. Doktorlar enjeksi- yonlarla / ayılttılar. Artık Lind. berg ve karısı için mesele bitmiş- ti. Sadece çocuklarmın ölümünün matemi kalmıştı. o Fakat zabıta için mesele yeniden başlıyordu. O akşam Beyaz sarayda Reisicüm- bur M. Hoover: — Ne pahasma olursa olsun, katillerin bulunacağına yemin 6- li poli derhal seferber edildi. Polis velce çocuğu sağ bulmak ümidile, san derece tedbir ve itidalle ma- pevra yapıyordu. Fakat ölümü ta hakkuk ettikten sonra artık tered dütlü hiç bir harekete lüzum kal. mıyordu. Fidiyei necat olarak iki defa verilen elli bin dolarla | uzaktan yakından alâkası olanlar bittabi edildiler. Bütün bunların biribirini tutmayan © mütebayin ifadelerinden © bir şey çıkmadı. Çok akıllı ve cinayetle hiç alâka İarı olmayan hilekârların da böy- le bir fırsattan istifade ettikleri Şimdi zabıta iki şıkkı düşünü- yor. Ya çocuklara musallat ru. ban basta bir haydud ve yahut Lindberg'e karşı affetmez bir kin am © karşımndadır. Hattâ şimdi bizzat Lindberg'in bi le canilerle müzakerata girişmek isterken, ölüm tehlikesi geçirdiği ne kanaat vardır. Çünkü haydut- ların Sally yatında Lindberg'i bek i malümdu. un Çocuğun ölümü Amerikayı hay- dutlardan temizleyebilecek mi?. Amerikanın başina musallat olan bu azim afet zleneceğe benzemiyor.. zel istifade etmektedirler. Yukarıdaki Haydutların vcisi diyor kl: ir, 2p Amerikada hâydutlar fennin en son terakki vasıtalarından & Herald'dan bir arkadaş dal alınmıştır. takdim Daily size yeni ediyorum.” Takdim ettiği arkadaş “Fen” dir. cesedi vaktinde keşfedilmeseydi, | eğer Lindberg telsizle Hopwell'e | çağırılmamış olsaydı, & mutlaka | bir tuzağa düşmüş olacaktı. Va: | kın Lindberg tedbirlerini al ildi. Gemi mücehhezi fından emrine âmade edilen Sally yatı bir harp gemisi , gibi techiz edilmişti. Bugün altı torpito ve yetmiş beş sahil muhafaza © gemisinden | mürekkep muazzam bir filo bu Sally yatını aramaktadır. Curtis kendi gözlerile bu yatın kaptamı- mı gördüğünü söylüyor. İfadesine göre kaptan da yatın içindeki bay dutların elinde esirdir ve onların tabanca namluları altında hizmet lerini görüyor;"Hattâ o kadar ki zavallı adamcağizin bir kaç haf- tada saçları bembeyaz kesilmiş Curtis'e göre,“ haydutlar Lind- berg'i tuzağa çekmek makaadile uzaktan kendisine © gösterilmek in bir de âriyet çocuk bulmuş ru Bu mevzu en kuvvetli macera romanlarında bile var mı? Kor- konç olan şudur ki, Amerikada gangater denilen bu haydutların yaptığını, dünyanın hiç bir mem- İeketinde kimse yapamaz. Hilleti bu haydutlara karşı harekete ge- çirmek için, küçük Lindberg nas | mına bir âbide bile dil zuu bahistir. Hi nazaran, altında haydutlara karsı bir sefer açılacaktır. Amerikada gangster denilen der lüp olacağa benzemiyor. Bunlar evvelâ içki kaçakçılığı | ile işe başlamışlardır. o Ve sonra | kuvvetlenince başka teşebbüs geçmişlerdir. Bunlardan bi insan tün bu işleri idare eden vardır. Ona “Brains” i Ondan sonra mu emre itaat edenler, Yani goriller, Reis iya çete ile zahire biç alâkadar değildir. Kendisi bir iş adamı, ya bir fabrikatör, ya bir bankerdir. Bu sıfatr ile de vurulacak adamı kolayca eder, vurulacak | le | hal bir plân çizerler. Plân üzerin de ittifak hâsıl oldu mu, z Hareketteki tatbikai göriller idare ederler. Mesel dilerine gösterilen ve hattâ hiç ta | nunadıkları adamı takip ederler, bir yerde tabancalarını bu ada- mı göğsüne dayayarak kendisini oracıkta bekleyen otomobile s0- karlar, Kafasına bağırmann, ba- ğırsa da sesi duyulmasın diye battaniye geçirirler. Eğer adam- cağız bağırırsa, | susturmak için içtikleri puro sigaraları ile zaval- Imın elerini ve boynumu yakarlar, | Otomobil kendisin kır ortasında bir eve götürür. Orada pazarlık yapılır; i — Seni bırakacağız amma, ne İ vereceksin — Ön bin dolar. . — Alay mı ediyorsun? — Yirmi bin. — Hah, hah hah. — Otuz bim. - — Sana bir şey söyleyelim mi? Elli bin dolar verirsin. Derhal bu parayı kim © verecekse ona bir meltup yaz. Eğer yakalanan adam parayı | vermezse, vücudü kurşunla delik | deşik edilerek bir hendeğe atı. | he | da | en | | İ bu sentle nı ihtar makamında kurşunla pa İ kaçırılır, yahut dükkân İ ları vardı | dunun basına geçer İır. Şayet polise haber verilmişse, fidyei mocat alınsa dahi, zavallıyı bekleyen akıbet yine odur. Haydutlar bu usulü insafsızca emri ifa e! ». Bugün Ameri kada azim fidyeinecat verip te po lisi haberdar etmekten korkan. lar çoktur. Bu san'at, © haydutlara azim kârlar temin etmektedir. Fakat cürmün cezası da korkunçtur. Ka Bun insan kaçıranları en aşağı yirmi seneye malıküm ediyor. İn san kaçırıp ta işin içine ölüm de karışmışsa elektrik © sandalyası hazırdır. Lâkin ortalığı haraca kesmek sistemi Amerikada © kadar ileri gitmiştir ki, gangeterler bu defa | başka bir usul bulmuşlardır. Bir çok şehirlerde çeteler tüccardan ve esnaftan ceziye almaktadırlar. Meselâ bir gün bir sütçü dükkâ Bına gayet iyi iki ki lir, Bunlardan — Yarından itibaren sü losunu iki sent fazla satacal Bu iki sent bizimdir. Her hafta i toplayıp memurları teslim edeceksin. Artık esnaf alışmıştır. Onda dokuzu mütavaat ederler ve mun tazaman talep edilen tediyatta bu lumurlar, Geriye kalan onda bir haber verir. Polise haber iği yün, dükkünmün camel ramparça edilir. Yine mukaye- »t ederse, günün birinde evine erken kurşunlar arkasından gi- rer, önünden çıkar. Yahut çocuğu bomba ile berhava edilir. Şayanı hayrettir ki bu haydut lar polise haber verildiğini daki- kasında haber alırlar. İtiraf et- melidir ki, Amerikada polisin de hâkimin de bu haydutlarla alâka ünkü kendilerinden para alırlar ve yahut Kayatların- dan korkarlar. Onun için başı ezmek lâzem- dır. Şimdi bu haydutlara karşı de rinden kin duyan sağlam yapılı ve sağlam kafa'ı insanlardan mü rekkep yepyeni bir ordu. teşkili düşünülmektedir. Lindberg bu or ve idareyi ele alırsa, temiz Amerikan vatan daşlarının da yardımile bu müt hiş içlimsi yaraya ve bul olacaktır ve illâ Felâ! Bir liralık Gümüş paralar Bu hususla yakında bir karar verilecek Maliye vekâ- ralık gümüş mesküki mukerrer bronz ve nikel paralar hakkında tetkikata devam etmek tedir. Pek yakımda bu hususta bir karar verilecektir. Cumhuriyet Merkez Bankası | nın aktedilen son heyeti umumiye içtimalarında banka nizamnamei esasisinin 9 u Oo maddesine şu fıkra ilâve edilmiştir: “Yukardaki döviz şeklindeki gelirlerden mütevellit tevzintı bi- rer liralık evrakı naktiye yerine ikame edilmek ve piyasadan ay- ni miktarda birer | iralık evrakı Bakdiya çekilmek ve imha olun li için lüzumu olan madeni müba- yava ve masarifi / zârbiyesine simdiden tahsisi caizdir.” Hazin bir irtihal Tokat esbak meb'usu Rifat be yin refikası Hanım bir mü ten bei â Hktan şifa; miştir. Merhumeye rahmet diler ve kederdide ailesine taziyet bo- yan ederiz. HAZIN BİR IRTIHAL Mülga Harbiye nezareti hesap mü fettişliğinden mütekait merhum İb- rahim Selahattin Beyin Mabtumu Turgut Selahattin Bey pek genç ya- şında müpteli olduğu hastalıktan kurtulamıyarık 25 mayıs çarşamba akşamı İrtihalı darubaka eylemiştir. un naşı mâğfereti Burga zadasmdaki hanesinden kaldırılarak Maçkadaki aile metfenine tevdi © dilmiştir. | RADYO | Bugünkü program Yeni neşriyat Çiçek kitapları lan sergi münasebetile “Gül bah i” “Turfanda karanfil” Kak retmiştir. il olan bu kitaplarda yetiştirme v aşılama usulleri tarif edilmekte- dir, Çiçek tavsiye ederiz. İÇ ZAYI — esi - 882 senesi Da vutpaşa orta mektebi son snıfın- dan almış olduğum - tasdikname İ mi ve müfus kâğıdı zay Yenisini | çikarnc: m cdkisi hükümsüzdür. o Davutpaşa: Orta mektebi sınıf 8 101 Rıza Ali. | ()3 üncü Kolordu İlânları İ “stanbul ve Beyoğlu, Üskü. dar cihetlerinde bulunan kıta. ISTANBUL (1200 m. $ k.) — 18! at ve müessesatile hastahane. gramofon, 19,5 Vedia Rıza Hanım İler ve mekteplerin erzak yem heyeti, 20,5 Opera 21 İnci Hanım | ve ekmek nakliyatları münaka- heyeti, 22 orkestra, BELGRAT (429,8 m.) — 20 Çek | dersi, 20,30 şarkı, 21 konferans, 21,15 Viyanadan nakil, BÜKREŞ (394,2 m.) — 19,40 gra İ mofonla Sevil berberi operası. İ BUDAPEŞTE (550,5 m) — | 21,10 konferans, 21,40 opera orkest rası konseri, İ LONDRA (355,8 m.) —21 şarkı, 21,30 konser, 22,45 musikili 23,50 dans musikisi RADYO - PARİS (1325 m) — 21,45 yemek konserine revü, İ 21 radyo konseri rifleri, 21,45 radyo vam. PRAG (488,6) — 20,05 musaha | be, 21,45 trio, 21,30 Paristen nakil Avrupa konseri, 23,30 son haberler. ROMA (4412 w.) — 20,50 gra molon, 21,45 konser, 23,55 havadir. İ VARŞOVA (isti m) —2039 İ gramofon, 2045 radyo jurnal, 21 musiki musahabesi, 21,15 senfonik konser, 23,30 radyo jurnal, 23,50 dans musikisi, VİYANA (517,2 m.) — 20 20,45 radyo jurnal 21 operet hava ları, 23,20 dans musikisi de- Dr.Ceiâl Tevfik Zührevi ve idrar yolu hastalıkları mütehasersız Sirkeci Muradiye caddesi, No 35. İstanbul üçüncü icra memurluğun dan: o Satılmasma karar o verilen 1/1,000/000 Milyasında Anadolu ba ritası 30.5-932 tarihinde saat 17 de Ankara caddesinde 127 numaralı kâ İt ve kitap pazarında birinci açık artırma suretile satılacaktır. Talip lerin mrayyen olan vakitte hazır bu unmaları ilân olunur — mame Birinci ticaret mahkemesinden £ | Laguet Efendi tarafmdan Galatada Yüksek kaldırımda 15 numaralı ha nede mükim Belçika tebeasından Van der Koilden Efendi aleyhine i- kame olunan alacak davasından do. layı leyh namına gönderilen dava arrühali ikametgâhinın meçhu | Biyeti hasebile bili tebliğ iade edil. miştir. Hukuk usulu muhakemeleri İ kanununun 141 inci maddesi müci. bince mümaileyh | hakkında ilânen tebligat ifasına karar verilerek ar. zühal sureti mahkeme koridoruna ta lik edileniştir. Tı ilândan itibe- ren bir ay zarimda o müdden leyh Van der Koilden Efendi mah le cevap vermediği takdirde hakkın da gıyaben muamele ifa olunacağı ilân olunur. ERTUĞRUL SADETTİN VE ARKADAŞLARI Bugün esat 15 te bu gece 121,30 da Şehzadebaşı (Millet) tiyat- rosunda Şekspirin büyük hailesi HAMLET İ Bütün mevkiler 50 talebeye 25 ku- ruş halk vapurları ve trenlere ye. | #öştürilir , İ Doktor Hafız Cemal Dahiliye hastalıkları mütehassısı | Cumadan maada hergün öğleden sonra saat (2,30 dan Se) kadar İs tanbulda Divanyolunda 118 numa. | ralı hususi dairesinde dahili basta- |ilkdarı muayene ve tedavi eder. Te- sası kapalı zarfla yapılacaktır. İ İhalesi 16-6-932 çarşamba gü nü saat Ji de komisyonumuzda yapılacaktır. Taliplerin şartna- mesini afmak üzere her gün ve münakesaya (iştirak edecekle. rin de teminat ve teklif mektup İlarile vakti muayyeninde komis yonumuza müracaatları. (320) (2122) . in 6,000 kilo Ç: j talça müstahkem mevkii için 1370 kilo sığır eti ve hastaha- İ neler ihtiyacı için de 1527 kilo i koyun eti ayrı ayrı şartnameler le've pazarlıkla almacaktır. İ- İ halesi 29-5-932 pazar günü aşa İğıda gösterilen saatlerde yapı. ilacaktır. Taliplerin şartnamesi. İni almak üzere her gün ve pa- İzarlığa vakti muayyende komisyonu. |muza müracaatları. (361) | Hastahanelerinki © 15,30dn l ra K. O, ve birinci fırka ihtiya. | aşağıda ya zılı gösterilen saatlerde komi ' yonumuzda yapılacaktır. Talip lerin şartnamelerini almak jre her gün ve münakasaya işti. Jrak edeceklerin de vakti muay yende teminat ve teklif mek. ile komisyonumuza müra caatları, İ - İhale İK, O. nunki i Birinci fırkanmki Az zamanda usta Dokumacı Yetişmek istiyen Türk Gençleri Balat'taki <avet etmekte iken iflâs eden Kaliüi kos Limitet şirketinin tahkik duyun muamelesi hitam bularak sıra defte- ri tanzim ve birer sureti alacaklıla- ra gönderilmekle beraber bir sure İ ne hazır bulundurulmuştur. Alacnk- hlar ikinci toplanmasının 26-932 pazartesi günü saat 14 te yapılma #1 takarrür etmiş (olduğundan ala. cakları kabul edilenlerin yevmi va- kıt mezkürde ikinci iflâs dairesinde hazır bulunmaları ilân olunur. Istanbul beşinci hukuk mahkeme sinden: Hikmet bey vasiyesi Süre ya hanımın büyük adada İspalândik oteli civarında — ve sırasında elbink hanesi demekle maruf hanede otur ran müteveffa Mösyö Elbink - varisi ve oğlu Şari Elbink aleyhine ikame eylediği Rehnin fekki davasından dolayi evrik süretleri ilânen tebli ğat ifa edildiği halde cevâp verilme miş ve bermucibi talep emri tahki. katın 27-6932 tarihine müsadif pa- zartesi günü saat 14 te tayin kılın. J miş olduğundan yevm ve vakti mez kürde mahkemede hazır bulunması ve yahut tarafından musaddak se etle bir vekil göndermesi lüzumu beyan ve aksi halde hakkında gıya- Bön muamele icrasına karar verile- üzere ilân olunur,