7 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

7 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

Ekonomi e Hamburgta M. Kül isminde mü | lehassıs bir zat meyve ve seb2ele- irin vasıflarma halel gelmiyecek şekilde uzun müddet muhafazal mümkün kılacak bir ambalaj >istemi keşfetmiştir. iğ İktisat vekâleti bu meseleden Verilen malâmata nazaran bu mü tehassıs Almanyada bu yolda mü- tenddit tecrübeler yapmış ve çok muvaffak olmuştur. Beynelmilel ticari vaziyet İhracat ofisi bir müddetten be- nü ticari (o vaziyet ve son zamanlarda alınan tedbirlerle bunların netayici hakkında tetki- kat yapmaktadır. Ofis bu tetkikat neticesinde dikkate şayanı bir sir- küler neşretmiştir. Bu sirkülere nazaran: “Hali hazırda beynelmilel tica- ri vaziyet evvel emirde gümrük himaye tedbirlerinki birçok mem- leketlerde teşdidinden müteessir olmuştur. Bu son aylarda gümrük resimlerini arttıran memleketler İtalya, Letuanya, Letonya, Hollan, , Portekiz, Romanya, İsveç, Bre zilya ve cenubi Amerika o hükü- metleridir. Bilhassa İngiltere Hü- /kümeti himayekâr gümrük tarife- i kabul ve tatbik etmiştir, Diğer taraftan bircok memle- ketler harici ticaretlerinin tanzi- mi hususunda mali mahiyette ted- birlere müracaat etmişlerdir. Tür kiye, Almanya, Avusturya, Bul- garistan, Danimarka, Estonya, Yu nanistan, Macaristan, Norveç, Ro- manya, Çekoslovakya, ve Yüzos. lavyada döviz ticaretinin kontro- İu için mukarrerat ittihaz olan- muştur. Danimarka, Fenlandiya, İngiltere, Norveç, İsveç, Yunanis. tan ve Japonya alt esasını ter- ketmişlerdir. Bir çok memleketler de de kismen veya temamen kon- lenjan usuli tatbik edilmiştir. Bu memleketlerden Almanya, Avus- turya, Belçika, Danimarka, İspan ya, Yunanistan, Fransa, Macaris- tan, İtalya, Norveç, Lehistan, Ro- manya, İvi ve Çekoslovakya. da kizmen ve Türkiye ile Letonya da temamen kontenjan usulu tat- bik edilmiştir. İktısadi buhranm tesirlerini tahfif maksadile birçok memle- E Akşamın Fiatları Tahvilât Kicktrik İstikrarlar ar. dahili s0 ark yolları 410 D. Mevahbide 43,25 iz Gümrükler '.— mabi $ 16.— ae vererek T. mikeriye 3,50 . M ws kir Belediye eMümessii 21.40 razı Esham İş Bonkas 9,0 $ Terkos “, Anadol 16J0Ğ Çimeste An Reji 4,2 $ Ünyondey. 1450 Şiribayriya 1450 ğ Serkden 20 "Tramvay (4550 Ğ Balya 19 Umum'ulgorta 10,59 meş 140 Bomosti ..8 fon 18,— Çek fiatları Paris 1248 4 Prap 16,04,25 Landi yer. Viyana #15 Nüyork Madrit #5 Milano Berfin .— Brtksel 840,141/3 $ Varşova 042,5 Att 7097 $ Pepe “ Cinerre 243 $ Bükreş 80, Sofya 61,105 Belgrat tan 8/4 Amirterdam 1,1288 $ biorkova 104750 4 Nakat Çentiş) Kuruş Kuruş M Otamnz 171,— Ğİ şim, Ae, 3 ? Materiin TTAS İİ 1 pezeta 14— 3 dolar Bıy,s $ 1 mark m— Mo limra, Şi e “— 9 & Belçika vız $ 1 PeRE0 m— Me demiş Şİ M— MU İeiiçre eza — $ imar Wi İŞİ Çererep — He Bonie ie 1 Alm “a2— m - $ 4 Mecidiye c | $ 4 Bankmet 241 Meyva ve sebzelerin muhafazası için.. yi bir usul bulan Alman müte.| hassıs memleketimize geliyor | ket aynen eşya o mübadelesi için mukaveleler aktetmişlerdir. Bu kabil mukaveleler o Almanya ile Macaristan, Avusturya ile Bulga- ristan, Bulgaristan ile Yunanis- tan, Bulgaristan ile İsviçre, Fran- sa ile Avusturya, Estonya ve Le- tonya, Norveç ile Rusya, Lehistan ile Avustürya, Macaristan, Bulga ristan, Estonya ve Lehistan arasın da aktedilmiştir. Bir takım memleketler de Clca- ring esası dahilinde mukaveleler aktetmişlerdir. Avusturya, Alman ansa, Macaristan, İtalya, anda, İsviçre ve Yugoslavya e Macaristan, Almanya, Bel çika, Fransa; İtalya ve İsviçre ile bu kabil mukaveleler yapmışlar. dır. Diğer taraftan Fransa Hükü- meti Estonya ve Letonya | ile ve İsviçre hükümeti de Yuğoslavya hükümeti ile Clearinz esası dahi- linde mukaveleler aktetmişlerdir. Fakat alınan bütün bu tedbir- ler matlöp olan ve beklenilen ne- ticeleri temin edememiş ve | her memleketin harici ticareti aydan aya tenezzüle doğru gitmiştir. 1930 senesi kânunusanisi ile 932 senesi kânunusanisi arasında muk telif memleketlerin harici ticaret» lerinde husule gelen tenezzül yüz de itibarile aşağıda gösterilmiş- tir Memleketler | İthelât | İhracat Almanya 66 49 Avusturya 37 54 Belçika s0 40 İspanya 62 70 Fransa s1 3 İngiltere 39 47 Macaristan s9 70 Lehista, 63 58 Romanya 6 42 İsveç 26 24 İsviçre 2 50 Çekoslovakva 48 51 Yuşcslavy 5s 65 Arjantin s4 31 Brezilya ad 31” Kanada 60 49 Amarilen SE 63 Japonya 37 s Cenubi Afrika İttihad 47 48 Bu tablodan anlaşıldığına nazâ- ran iktisadi buhrandan harici ti- <aretleri en ziyade mütsessir olan memleketler İspanya Macaristan Müttehidei Amerikadır. İktisadi buhrandan en az müteessir olan Arjantin Buğday fiatları ni- çin yükseliyor Ofisin tetkikatma nazaran, son günlerde dünya (piyasalarında buğday fiatlerinin terefföü eaba- bın: şa suretle izah etmek kabil. dir. Buğday fintlerinde o görülen tereffü evvelemirde aksayı şarkca fazla miktarda buğday gönderil- mesinden ve Rusyanm buğday ib- racatınm azalmasından ileri gel. tlerin tereffüündeki diğer bir sebep de Avrupada buğday it- hal eden memleketlerin temmuz sonuna kadar daha yedi milyon kental buğdaya ihtiyaç gösterme- sidir. Reomariyada buğday mahsulü geçen seneye nisbetle az olacağı Avusturalyanın bu seneki istih- salâtı henüz tahmin edilememek- Amerika mahsul geçen seneye nisbetle daha az tahmin edilmek- tedir , Bir inşaat Kooperatifi Şehrimizde bir inşaat koopera tifi teşkil edilmektedir. Bu kooperatifle Müderris Hak- kı Nezihi Bey meşgul olmaktadır. Beynelmilel iktısadi konferans İptidai maddelerin fiatlerinde istikrar temini için beynelmilel bir iktisadi konferansın içtimaa davetine dair İngiltere hükümeti tarafmdan vaki olan teklifi Ame rika bükümeti kabul etmiştir. mam — Anneler birliğinin yardımları ii ve Anneler Birliği dün içtima e- | dir. Evvelce idare heyeti hafta “ | derek fakir çocuklara edilecek | da iki hazı yardım şekillerini görüş. | şimdi idare Vilâyetle i Boyalı Gül mü? Sergi jüri heyeti arasında ihtilâf mı çıktı? Bir akşam gazetesi Vilâyet bahçesinde geçen hafta açıla. fak cuma günü kapanan bahçı- İ vanlık, tavukçuluk sergisinden bahsederken diyor ki “Jüri heyeti rak edenler arasındı çıkmıştır. Sergiye iştirak eden İler Jüri heyetinin evvelce hazır İlana programa göre hareket etmediğini, mükâfatların yan- hş tasnif olunduğunu söyle: mektedirler. Bazılarının iddia- sına göre, jüri heyeti boyama güllere bile para mükâfatı ver. miştir. Dün bir muharririmiz Vilâ. yet Ziraat Müdürü Tahsin Bey d , Verilen malü 'Her kısmın jürisi ayrıdır ve ihtilâf yoktur. Ehli. yeti olmıyan bazı kimselere ve boyalı güllere mükâfat verildi. ği iddissına gelince, bu sene jü İriler ikişer gün tetkikatta bu. İlunmuşlardır. Halbuki geçen / sene bir gün tetkikat yapmıştı. Binacnaleyh boyalı güllere ki böyle bir şey yoktur-ve ehliyet | ere mükâfat verilmiş değil. | | ir. Ve bu sebepledir ki, meselâ bir iki tavuk getiren de nekdi mükâfat alamamış ve belki bun lar dedikodu yapmışlardır. Fakat jüri heyetleri bunları nazarı dikkate, ta alamaz. Yeni polis müdürü Yeni Polis müdürü Bey dün işe başlamıştır, Fehmi | | Kibrit şirketi İle itilâf Şirketten 4,073,020 dolarlık bono alıyoruz Kibrit şirketinin hükümete borçlu bulunduğu 1,500,000 do ların tesviyesi hakkında Meli. ye vekili Aptülhalik bey ile şir ket müdürü M. Hofmann ara- sında cereyan eden müzakerat neticesinde bir itilâfname imza edildiğini yazmıştık. İtilâfna- me hakkında dün şu mütem- mim malümatı aldık: Kibrit ve çakmak inhisarma ait mukavelenamenin istikraz bahsinde hükümetin | şirkete 1955 senesine kadar imtidat et mek üzere beheri 407,302 dolar lık bonolar vereceği musârrah. tir. Yeni aktedilen itilaf muci. bince şirket, hükümete verme- ği taahhüt etmiş olduğu a tan geriye kalan bir buçuk mil yon dolara mukabil elinde mev cut hazine bonolarından on ade dini hükümete iade edecektir, İade edilecek bonoların mecmu kiymeti 4,073,020 dolardır.Bun dan şirketin borçlu olduğu 1,5 milyon dolar ile 932 senesi hü. kümet aidatı lan 900 bin dolar mahsup (edildikten sonra 1,673,020 dolar, bizim paramız. la, 3,346,040 ira kalır ki, bu pa ra hükümetin yeni itilâfname mucibince temin etmiş olduğu menafii ifade etmektedir. Bu su rette hükümet kibrit şirketin. den aldığı avanstan 1933 sene Yarınki Kongre Gayrimübadiller yarınki içti- maa hazırlanıyorlar Gayri mübadiller kongresi, yarın toplanacaktır, Kongreye iştirak edebilmek için gayri mü diller cemiyetine'yeniden zılan gayri mübadillerin adedi 200 ü bulmuş, bu suretle cemi- yetin aza mevcudu 600 e yak- laşmıştır. Yarmki içtimada yeni heye: ti idare intihabatı da yapılaca- ğmdan şimdiki heyeti idareye muhalif olanlar, bitaraf bulun. duklarmı söyliyen iki zümre ta rafmdan ayrı ayrı birer namzet listesi hazırlanmıştır. Bu liste- ler üzerinde gayrimtibadiller a- rasında hararetli propaganda - lar yapıldığı — görülmektedir. Ancak, bu İistelerde gösterilen zetlerden bazılarının gayri mübadillikleri şüpheli | görül. mektedir. N Cemiyete gelince, kendisile görüştüğümüz reis Celâl Ga. lip B. demiştir ki: “— Heyeti idare, kongreye arzedilmek üzere raporunu ha. zırlamıştır. Bir sene zarfında heyeti ii ler işleri için yaptığı teşebbü- sat ve her birinden aldığı neti. çeler, bu raporda yazılmıştır. için Maliye | Vekili Bİ. nin teklifi Kongre ruzna- mesi haricindedir. Heyeti ida- re, Kongrede, müddeti bittiği için çekilecek ve yerini yeni se- çilecek idare heyetine bıraka. caktır. Emvalin devri teklifine verilecek cevap işile artık yeni heyet meşgul olur.” Celâl B. yeni idare heyeti i- çin üç namzet Histesi hazırlan. | dığım gazetelerde okuduğunu, yetin böyle bir Histesi - ol. mayvp intihabın:serbest cere; Bırı istediği için, filhakika böy le listeler varsa 3 değil, 2 olma #1 İözim geleceğini ilâve etmiş tir, olaki gi Bulgar gazetecileri Şehrimize geleceklerini ey. velce yazdığımız Bulgar gaze. tecilerinin bugün şehrimize gel meleri muhtemeldir. İngiliz sefiri geldi İngiliz sefiri | Sir George Clâerk dün Ankaradan şehrimi ze gelmiştir. Radye da bir bozuk- luk düzeltildi Evvelki gece İstanbul radyo sirketi neşriyat yapamamıştır. Bu nun sebebi bir hattm geç vakit bozulmasıdır. Radyo dün akşam neşriyatına devam etmiştir. Şehir kavruluyor Dün de mevsimin en sıcak ve bunaltıcı bir günü idi! İstanbul dün de mevsimin en sıcak ve yakıcı günlerinden birini geçirdi. Evelki gün hara ret âzami 28 derece olduğu hal de dün 32,9 dereceye çıkmıştır. | bazı günde bir defa geçerek s0- Rüzgârın cenup ile şark arasın da esmesi ğın artması Üze- si bidayetinden 1937 senesi ni- hayetine kadar olan taksitleri ödemiş oluyor. Kadmlar Birliğinin senelik kongresi cuma günü öğleden sonra toplanacaktır, Kongre. hayli münakaşalı olacağı zannedilmektedir . Yaptığımız tahkikata göre, azası ida re heyetine hücum etmek için hazırlanmaktadırlar, Son za. manlarda Birliğin © faaliyette i bulunmadığı iddia edilmekte. gün içtimalar yaparken beyeti rinde başlı Kandilli habere göre, dün, sıcak gi den biri olmakla beraber, mev simin en sıcak günü değildir. bundan evvel 30 mayıste ha günden biridir. Bu Tiber dünkü gün sıcaklık © itibarile fevkalâde bir gün telâkki edi. lemez. Sıcak günlerde halkı en ziya. de muazzep eden bir şey varsa © da sokakların toz ve toprağı. dır. Toz ve toprağa yeni tamir edilen sokaklarda daha | fazla tesedüf ediliyor, bu sokaklara her nedense fazla kum z | | ler | farksızdir. Hararetin noktasından hiç bir faidesi İ bir doktora müracaat etmi İ yet davası açmışlardır. Mahkemelerde | Ameliyatta Hata var mı? . | Bir doktor hakkında tıbbı adli raporu Mütehassıs maliyecilerden Da- vit efendi isminde bir zat arkasın da ür çıkarmış ve bu ürü aldır- ak için Mantos efendi. isminde Mantos efendi D. e meliyat yapmış, fakat Davit efen diyi kurtarmak mümkün olama- mış. Davit efendi ölmüştür. Davit efendinin ailesi de Dr. Mantos e- fendi aleyhine bir vefata sebebi- Üçüncü ceza mahkemesinde mı istemişler. Tıbbradli sorulan suallere ce- vap vermiş ve muhakemenin dün- kü celsesinde bu cevap okunmuş- tar. illeri okunan na kalmıştır. Bir nakız kararı Bundan bir ay kadar evvel do- hkemesind. kuzuncu ihtisas — mal e rakı kaçakçılığından mahicüm o- venin gayri mübadil. | lan Yorgi, karısı Evrediki ve kızı Anna ile baldızı Pipina hakkında ki hüküm temyiz mahkemesince bozulmuş ve dün bunların muha- kemeleri yeniden yapılmıştır. Dünkü muhakeme neticesinde Anna, Evrediki ve Pipina beraet etmişler, Yorgi 6 ay hapspe 1800 kuruş para cezasına mahlüm ol- muştur. “Son Posta” şeker davasından mahküm oldu Alpullu Şeker Şirketi Müdürü Hayri Bey tarafından üçüncü ce- za mahkemesinde vaktile açılan dava neticelenmiştir. Bu karara göre, Son Postanın o o zamanki mes'ul müdürü Selim Ragıp Bey bir sene iki ay müddetle hapsedi- lecek, iki yüz otuz üç lira ağır pa- Ta cszası verecek, yine o zaman bu mesele hakkında iki yazı neşe retmiş olan Zekeriya Bey bir se- ne hapis, iki yüz lira riya rıca, müteselsilen dave ine yüz lira manevi zarar itasma ve mahkeme masarifinin tesviyesi ne mahküm olmuşlardır. Eczacılar bugün toplanıyorlar Farmakologlar cemiyetinde bugün ecza depoları sahipleri. nin de iştirakile bir içtima ya. pılacaktır. Bu içtimada ecza de polarının reçetesiz ve peraken- de satışlarının kaldırılması et. rafmda görüşülecektir. Sıhhati umumiye ve her ferdi ayrı ayrı ve yakından alâkadar eden bu meselenin bir an evvel halline çalışılmaktadır. müş, fakat otomobiller, bu kum ları bir kaç gün içinde toza ve dümana çevirmiştir. Belediye- nin arazözleri bu caddelerden kakları sulamakta ise de sürat. la geçen bu arazözlerin kaldı. rımlar üzerine serptiği | sular, hafif bir yağmur çisentisinden yanıp kavrulan kaldırımlar bir iki dakikada kuruduğundan su lamaktan hemen de hiç bir fa- ide hâsıl olamiyor. Sokakları sulamaktan maksat, hem kal. dırrmları biraz yıkamak hem de harareti teskin etmektir. Bu sebeple arazözler cadde. lerden biraz daha yavaş geçme li ve kaldırımlar öğleden sonra hiç olmazsa iki defa sulanmalı. dır. Sulanmadan bir faide bek. leniyorsa bu işi, bilhassa şu sx. cak günlerde sıklaştırmalıdır, yoksa bugünkü şeklin ne neza- fet, ne de sıcağı o hafifletmek yok > intikal etmiş elden idare edilecek deniz taki- batınm asgari zamanda sahille rimizde kaçakçılığın kökünden yen ve tenkilini temin kuvvetle ümit edilmektedir. sel Gü ük mu: lâtı verilmişti, bul'da gümrük muamelâ mıştır. Diğer taraftan muht lif mmtakalarda gümrük teş) © Gayrımübadiller Yarınki Içtimaa Hazırlanıyorlar! Belediyede Çok kaza i Oluyor Bir senede 3395 şo-| Sergiler för tecziye edilmiş Belediye seyrüsefer idaresince tutulan bir islatistiğe (© nazaran, geçen hazirandan bu hazirana ka dar şehrimizde 3395 şoför muhte- lif sebeplerden dolayı tecziye © dil « Son beş ay içinde de 31 nakliye kazası olmuştur. kaymakamlıkların sey rüsefer merkezine haber verme- den tesbit ve takip edilen müsa- demeler bu adedin haricindedir. Bütün vesaiti nakliye kazaları e peyce bir yeküna baliğ olmakta dır. Şerefiyeler Son zamanlarda şehrin muh- telif yerlerinde yeni caddeler açıl mış ve yeni zengin mahalleler te- şekkül etmiştir. Bazı yangın ma halleri, mezarlıklar bu kabilden- dir. Fakat buralara yapılan yeni binalardan Belediye gene eskisi gibi şerefiye © resmi almaktadır. Belediye kaymakamlıklara bir ta- mim göndererek şeref bulmuş ma hallerin şerefiye resmi için yeni tahakkukat yaptırılarak süratle merkeze gönderilmesi bildirilmiş- tir, Yeni mezarlıklar Yeni Belediye bütçesinde me- zarlıklar müdürlüğü faslı 40 bin lira olarak tesbit edilmiştir. Bele- ye wulda üç asri mezarlık vücude getirmeğe karar vermiş ve bu para ile münasip arazi al- mak için tetkikata © başlamıştır. Mezarlıklar İstanbul Beyoğlu ve Kadıköy cihetinde yapılacaktır. İlk evvelâ Beyoğlu cihetinde bir mezarlığa ihtiyaç olduğu için bu bir arsa bulunacak in Kâğıthane sırtları lmektedir. Mezarlı- ğın etrafma muntazam duvar çev rilecek ve içinde tarhlar vücude getirilecektir . Belediyede tebed- düller olmıyacak Cümhuriyet ve Vakit gazetele- ri Belediyede ve kaymakamlar a- rasında bazı tebeddülât olacağını yazmışlardı. Aldığımız malümata göre böyle bir tebeddül mevzuu bahis değildir. Kapalı çarşı nasıl tamir edilecek Bütün kapalı Çarşı osnafının imza ettikleri bir istida — Bele» ” rek Ç. nın tehlikeli olduğu, tamire muh- taç bulunduğu bildirilmişti, Bele- diye heyeti fenniyesi bu. hususta tetkikatını bitirmiştir. Çarşının surette tamire muh- taç olduğu tesbit edilmiştir. Fakat bunun için mühim bir tahsisata lüzum vardır. Çarşı esnafı masarifi tamiriye : ei edeceklerini bil rse de Belediye buraya para serfedecek vaziyette değil dir. Belediye kapalı Çarşının tami- o için başka bir şekil aramakta» ir. ilmi Mya Gümrükler Kaçakçılığa Karşı Takip motörleri kumandanlığın emrine verildi Gümrük Muhafaza umum kumandanlığı, hudut ve sabil- Manrifte Bir senelik Elişleri cumartesi günü açılacak ve bir hafta dev; siye talebe vel talebe ve alâki lerdir. Küçük Muzaffer neden öldü? Zeyrekte 41 inci ilkmektep ta: lebesinden 10 y. la Muzat er evvelki gece © evinde bi hastalanmış ve ölmü, ğun babası polise müracaat ede» rek Muz fferin mektepte bir ar kadaşı ile yaptığı kavgadan mik tesssir olarak öldüğünü söylemiş- Ceset berayı muayene morgu gönderilmiştir. Çocuğun velisi, ö- lüm hâdisesinde mektep idaresini de itham ettiği için Maarif mü- dürlüğü de ayrıca tahkikata baş Hamaştar. Tekaüde sevkedile- cek muallimler Ik mektep muallimleri içi kületin tanzi yani GEM im ettiği yeni tekaüt için bu sene teka ık muallimler de gene eş- ki tekaüt kanununa göre muame- le göreceklerdir. İlk mektep munl imlerinden bir heyet bu hususta lâzım gelen makamat nezdinde teşebbüsat ve temenniyatta bul ın mağa karar vermişlerdir. Test usulü tedrisat Sultanahmette nümune ilk mek tebinde dün ilk mekteplerin birin. ci, ikinci smıf muallimleri toplanas rak test usulü tedri: hakkında tin Celâl B. Bu seneki ilkmektep . mezunları Bu sene İstanbul resmi ilk mek teplerinin son amıf talebesi mec muu 2500 ü bulmaktadır. 15 ba- ziranda yapılacak imtihanlar ne- ticesinde hepsi muvaffak olduğu takdirde bu sene İstanbul ilk mek teplerinden 2500 talebe mezun o- lacaktır. İmtihanlar öğleden evvel yapılacak Maarif vekâleti, Maarif müdür Yüğüne gönderdiği bir tezkerede havaların fazla sıcak olması do- layısile yakmda başlayacak clan imtihanların öğleden sonra tatil edilmesini bildirmiştir. İmtihanlar öğleye kadar devam edecektir. Dansederken ölen talebe Hayriye lisesi 8 inci sınıf tale. besinden Davut ef. İstanbul lise- sinin veda müsameresinde Kafkas dansı oynarken birden bire dü müş ve ölmüştür. Bu © talebenin kalp hastalığına müptelâ olduğu anlaşılmıştır. Bir ölüm hâdisesi ber bir mektep mi olmakla bera ayrıca tahkikata memur edilmiştir. Mü. fettiş henüz raporunu vermemiş: tir, Talebeye verilecek ikramiye Geçen yerli mallar hai tasarruf hakkında en yazan talebeye ikramiyeler veril. birleri almış ve teşkilâtmı yap mıştır. Gümrük ve İnhisar ida- relerinin deniz takip motörleri sair vasıtaları da hazirandan ibaren kumandanlık emrine tir. Bu suretle bir azaldı Kontenjan dolayısile İstan. azal lâtı takviye edilmektedir. Bu |. tibarla İstanbul'daki gümrük muayene heyetinden bir kısım memurların muhtelif maha'le. ve nakilleri ihtimalinden bahse mek üzere mektepler arasında bir müsabaka tertip edilmişti. Verile- cek ikramiyeler hazırlandığı hal de Maarif idaresi müsabakaya iş- tirak eden talebenin kâğıtlarını bâlâ tasnif etmediğinden ikramiyelerini alamama, Kalender yurdu kapatıldı Yeniköydeki kimsesi; sesiz çocukla. rası için bütçesinden tahsisat a: ramamasıdır. Tasfiye ve kapan ma muamelesi dün resmen yapıl. muştır. Belediye daimi encümen azaları Himayei Etfalden bazı at dün Yurda giderek muame: z Tât ve hesabatı > ti ıpsabatı son defa tetkik et Yurdun kap, mevcut 70 kimosale çerik Kile al, 40 tanesi de şehir a esteri e ğtirilmeğe