June 7, 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

June 7, 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

TEKİRDAĞI: Trakya şehir lerinin © güzellerinden biri olan Tekirdağının ahvali sıhhiyesi çok iyidir. Yalnız — Çorlunun iki üç köyünde sıtma ve bazı yerlerde de frengi varsa da asıl © şayanı endişe olan cihet veremin eşkâli muhtelifede tahribat yapmasıdır! Bunun da sebebi cehalet ve muha cerettir. Merkezi vilâyette her türlü konforü havi mükemmel bir has- beşer dispanser ve her kazada hükümet leri ve Çorluda fazla olarak bir belediye tabibi vardır. Şarköy ve Sarayda Maalesef hâlâ dok- tor yoktur. — Çorlu ile Şarköyde birer eczane mevcuttur, Diğerle rinde henüz açılmamıştır. Vefi- yat doğuma nisbeten azdır. MAARİF Maarif müdürü © Tevfik Bey, ila terakki ve in- âmil olmuş kıymetli bir . Biri Çerkes köyünde de Çorlu (o merkezinde ol- mak üzere iki mektep ve küçük Manika köyünde de iki dershane li bir bina yaptırılmakta olduğu öy mekteplerine de maarif müdüriyeti tarafından muavenet o olunmalıtader. Kışın olmadığından edil işlerdir. yette (125) mek- tep 223 muallim ve 9500 talebe mevcuttur. 927 senesinde talebe mevcudu 6000 ve mektep adedi de 93 iken şimdi tezayüt £ şayanı takdirdir. Geçen sene bu mektep lerden 26 kız ve 75 erkek şaha- detname © almışlardır. Bu sene 115 millet derahanesi açılmış ve bunlara (4069) vatandaş (dahil olmuştur. Bu ane kadar © yeni harflerden vesika alanların mik- tarı (14240) kişiye baliğ olmuş- tur. Evvelce o mevcut 3 tedrisat müfettişi altıya iblâğ olunmuş ve her kazı birer müfettişe verilmiş tir. Bu sene kaza merkezlerin. deki mekteplerde 10 — 15 hazi- rana kadar sergiler açılacaktır. Vilâyel maarifinin bu suretle ve kemali muvaffakıyetle idaresine olan i üdu Buralarda grip İ önümüz deki yaz tatilini huzuru kalp ve istirahatr vicdan ile geçirmeğe hak kazandık! şüphe yok- tur. Kendilerini takdir ve tebrik eyleriz , KAHVE MESELESİ Her yerde bir kahve bulra- mından o Bbahsedilmektedir. Bu mübarek mahsul acaba bizim sr. <ak memleketlerimizde yetişmez mi diye düşündüm. Kahve yü- zünden milyonlarca liralarımızın harice akmakta olduğumu biliyo- rüz, İzmir ve Adana gibi iklimi yerlerde birer tecrübe ya da şu para akınına bif nie bayet verilse ne kadar — iyi olur. Artık anlaşıldı ki kahve bizim gı dalarımızın en mühimleri meya- nma girmiştir! Onun için yerli mahsul yetiştirmeğe bakalım. DERİCİLİK Yerli derilerimiz pek bu yüzden de paralarımız dişarı gitmektedir » SAHTE GAZETECİLER Tetkik seyahatlerimde birçok kimseleri dolandıran sahte gaze- tecilerden şikâyetler Bu zevzek gazeteci Kars ve Artivine varıncaya kadar her yeri kafese koyduklarını ge- çen sene yazmıştım. Bunlar spor mecmuası namına dolaşarak abo- ne kaydetmekte ve halkı dolan- dırmaktadırlar. Bu gibiler hakkında bulun- dukları mahaller zabıtasının has sas davranması ve vesikalarının tetkiki çok muvafık olur ASAYİŞ Vilâyet dahilinde asayiş çok | mükemmeldir. Yalnız o merkezi vilâyette © bundan iki ay evvel (4) gingeneden ix çetesi duvarları delmek su > retile 15 kadar sirkat yapmışlar sn da yakalanmışlardır. Bunla- zn dönlü dişidir! Ve İstanbuldan | Nuri. | gelen Kılârmatacı çingene nin riyasatinde icrayi faaliyet ey- lemişlerdir. Gerek merkez ve ge- yekse Hayreboluda ve diğer kaza meydana çı ç tenin derdestinden sopra yukunt kesilmiştir. EZİZ? mektubu | Şarköy'de köylü elin- mürekkep bir | de çok tütün kaldı Malkara'da da 70 bin kilo tütün vardır. Bir liraya tütün olurmu diğeri tayin olunmuştur. TÜTÜN VAZİYETİ Vilâyet © dahilinde pek çok tütün © yetişmekte ise de bunun en nefisi (Manika) da çıkimakia- dır. Bu köyde elyevm iyi cine tü- tönden 50,000 kilo mevcut oldu- ğu ve ahalisi tütünden başka bir zeriyatla meşgul olmadığı halde henüz satılamamış ve len yaa olunmuştur. Şarköyde tülün denklerine birer lira fiat verilmek te olduğumu maalesef işittim d. ru ise pek yazıktı da (70) bin kilo tül tur. Trakyada tü mübayan ey» lemekte bulunan tüccar beylerin bu cihetlere de uğramalarını rica ederiz , MALİYESİ Taksitlerin tahsili kısır aylara tesadüf eylediğinden tahsilât ya- pılamamış ve maaşlar © merkezi hükümetten temin © olunmuştur. Mükelleflerin ellerinde para var ken hepsini tahsil edecek bir ka- nun yapılsa fena olmaz diyenler yardır. Fakat köylünün elinden def'aten parası almırsa onun da bin bir ihtiyacı © olduğundan bu cihetin ameli değil ilmi bir suret te düşünülmesi lâzımdır. Ragıp KEMAL | RADYO Bugünkü program İSTANBUL (1200 m. 5k.) — 18 gramofon, 19,30 Hafız Bürhan B heyeti, 20,30 opera, 21 Hafız Bür han Bey heyeti, 22 orkestra BÜKREŞ (394 m.) — 20 Piyano BELGRAT (429 mi) — “20 ke medi, 21,5 Paristen . naklen Avrupa konseri. ROMA (444 m.) — 21 gramofon aj i, 22,15 sant 1905 tro- ni, ismindeki komediden bir parça, 22,45 konser. PRAĞ (488 m.) — 20 Rus şarkı. ları, 21,30 keman konseri, VİYANA (517 m) — 20,30 Kü. çük Kavalye ismindeki bazı parçalar, 21,30 Fransadan nak len Avrupa konseri. PEŞTE (550 m.) — 21,5 Paris ten naklen Avrupa konseri, bu kon serin hitamımdan sonra Çigan orkest mat, VARŞOVA (1411 m.) — 21,415 Paristen nakil BERLİN (1635 m) — 2030 Frankfortdan naklen bir i, 21309 Paristen naklen Avrupa kon- seri, Yeni neşriyat Yeni tarih | Tarihten evvelki devirle, ilk, orta, yeni devirlerin ve zamanı mızın, Cümhuriyet Türkiyesi- nin tarihini esaslı bir suretle hülâsa eden bu kitap intişar &1- miştir, Tarih imtihanı vermek isteyen gençler bilhassa bu kitaptan çok istifade edecekler | dir. Karilerimize tavsiye ede. riz, PENDİK'te İskeleye muttasıl 64 numerolu dükkânda birinci etler emsalsiz u- İ cuzlukla satılmaktadır. Dr. İHSAN SAMİ Gonokok Aşısı Belsoğukluğu o ve ihtilâtlarma, karşı pek tesirli ve taze aşıdır. Diranyolu Sultan Mahmut tür besi No, 159 Emniyet Sandığı V üdürlüğünden: İ Kanmpaşa Çiviciler içi Kömürcü 40 kak Mustafa İhsan Bey 26 Nisan larda yaptıkları sirkatler kâmi- | 932 tarihinde sandığımıza bıraktığı | cüzdes» kaybettiğini söylümüştir. Ye- misi verileceğinden le eskisinin bülenü. solo, 205 flüt solo, 23,15 keman s0 | deki operetten | Mühim Son Müzayede Babikyan ve Kapsmaciyan Efendiler — Beyoğlunda © Galatasaray ci varında İstiklâl caddesinde 257 numorölu (KLARİÇ otelinde mevcut fevkalâde nefis eşya ile kıymettar bibloların henüz satılmayan kısmının fruhtunu deruhte etmiş olduklarından müzayedesi 7 Haziran salı 8 Ha- ziran çarşamba badezzeval saat beşten sekize değin ve cuma 10 Haziran ve pazar 12 Haziran sabah sani 10 dan itibaren akşama kadar icra olu- nacaktır, Eşya cidden kıymettar ve satış mecburi olduğundan fırsat tan istifade eylemeri, nefis mobilya meruldılarına ehemmiyetle tavsiye! olunur. Satılık eşya berveçhi zir tadat olunur: Mükellef yatak odaları, salon takımları, marketri mükellef salon masesr ve bahü kütüphane ve yazıhane, hanım yazıhaneleri, bronz ve billür mükellef avizeler, şamdan ve saatten mürekkep şörüne takımı, müteaddit kıymettar ve nefis biblolar, İran seccadeleri, yün battaniye ve keten çarşaf, bir asri bar ve saire Alâtı Müdakkika Mütehassım Büyük Bir Alman Müessesesi Helezon şeklinde zımbalar, vida ve burgular, eğeler ve saire ile baskı makinelerini imal etmekte mütehassıs olup Türkiyede hukukunu muhafaza emelile bu işte ve makine sanayiinde müte- veggil birinci smıf ve İstanbulda mukim bir ticarethane ile mü- nasebata girişmek erzusurdadır. İcabmda kendi nam ve hesa- bına da satış hakkı verilecektir. Senelerden beri müşterile mü- | masebatta bulunan ve muntazaman Taşrada seyahatte bulunan alâkadaranın mufssal tekliflerini zirdeki adrese göndermeleri rica olunur, L, P. 36046 â Ala Haasenstein & Vogler, Berlin W. 35. KAPPS Gedikpaşada Jandarma | Satınalma komisyonundan: | Kapalı zarfla münakasası 2-6-932 tarihinde yapılan 25,000 | İ gift yerli yür çoraba talip zuhur etmediğinden münakasası bir | | hafta temdiden 11 Haziran 932 Cumartesi günü saat on beşe talik olunmuştur. Taliplerin teminat ve teklifnamelerile mez- | kür günde muayyen saate kadar komisyonumuza müracant- | ları. (2488) | l | Alman kitapçı, Alman kitapları en wsuz satar, Beyoğlu, İstiklâl cadde- si 390, İsveç selareti karşısında Mm. Üs. Bah. ve Müs. Mv. K. lığından: İ Mikdarı | Kilo Münakasa tarihi Günü Saat © Suretiihale © Cinsi İ 1000000 © 25.6-932 Cumartesi 14 Kapalı Ekmek 200000 29.6:932 Carşamba 14 Kapalı (koyun, kuzu, İ mi sığır) | 250000 27-6:932 Pazartesi 14 KapalırSebee cwuhtelif 20000 Salı 14 “Açık Süt İ (7200 286932 Salı 16 Açık “Yoğurt (Köse) Kumandanlık emrindeki kıtaat ve müeâsesat İle Sefain ve Göt | Gikteki müessesat için 932 senei maliyesi zarfında lüzumu olan BEBEK Sarayındaki ve Koru Köşkündeki Eşya Müzayedesine Haziranın 10 uncu cuma günü devam olunacak ve Bebek sarayında kalan kıymetli eşya ile bilhassa koru köşkünde mevcut bilümum eşya ve mefruşat müzayede İle satılacaktır. Nadide semel oda takımı, elektrikli piyanola, Hereke, Şiraz ve yol halilamı ve um“ balâda cins ve mikdarı yazılı beş kölem muayyenatın münakasa- sı göslerilen gün ve saatte icra kılmacaktır. Talip olanların tica. ret vesikaları ve yüzde yedi buçuk teminat akçeleri ile Marmara Üssü Bahri Kumandanlığı Levazım Şubesindeki satınalına ko- misyonuna müracantları ilân olunur. (2481) Kadıköy mealmidürüğünler adıköy almirlüğimler Mahallesi Sokağı No, si Senenin mühammin bedeli icarı lira Caferağa Muradiye 42 180 Caferağa Muradiye at 180 Üçer oda ve birer mutfaktan ibaret ikı bap hanenin 16-932 tarihinden 20.6-932 tarihine kadar 20 gün müddetle bu senenin icarlarr müzayedeye katedilmiş olduğundan teliplerin 20-6.932 günü saat 15 te yüzde yedi buçuk pey akçelerini hamilen müdi. riyette müzayede komisyonuna müracaatları ilân olunur, (2183) Beşiktaş 2 inci Hukuktan: Beşik taşla Sinanpaşa mahallesinde Köçe oğlu sokağında 21 No lu hanede mü kim iken 285.932 tarihinde vefat eden Şerife Hanım terekesine mah | kemece vaziyet edilmiştir. Tarihi i- İ lândan itibaren eshabı matlap ve a- likodaranın - bir ay 've miraaçıların üç ay zarfında Beşiktaş 2 inci sulh hukuk mahkemesine müracaatları ve isbu müddet geçtikten sonra te- rekeden bir hak talep edilemeyece- ği ve müteveffanm biraktığı eşya |13 Haziran 932 pazartesi günü saat İ 13 de açık arltriria ile satılacağın- İ den talip olanların mahali mezkür. * de haz bulunmaları lüzumu ilân 0- lunur, Sadıkzade Biraderler Vapurları Karadeniz Postası Pumbu Pınar i Vapuru 9 Haziran İİ PERŞEMBE İğrünü akşam saat 18 de Sirkeci İğ eitamından hareketle Zonguldak, iğ inebolu, Ayancık, Samsun, Ordu, İGirosun, — Trabzon. ve | Rize İye azimet ve avdette ayni iskele- lerle Göreleye uğrıyarak avdet ©- iğ decektir. Fazla tafsilât için Sirkeci Mey- İmenet hanı altında acentalığına İmüracant, Tele, 22134 Gayrimübadi! ve mübadil bonoları alır, satar, Balıkpa- zar Maksudiye Han No. 35 Uğurlu zade M. Derviş SEYRİSEFAIN “aspa münakasası İdare vapurları raspası için açılan münakasada ve- lar baddi itidalde gi den münakasa temdit — edilmiştir. | İhale 9-06-932 saat 16. Teminat maktuan 300 liradır. İstanbul üçüncü icra memurlu- undan: Paraya çevrilmesine karar İ verilen bir Kırep Döşin dokuma ter * icâhi, Yaka, İpek dolu ve boş maka- i ralar, soba ve saire o 13-6.932 tari- hinde 9,30 den itibaren Çenberli İ Taşta Vezir ban 40 munsarada bil gör 0 mumere plâkasr. sayi olmaştur. | ile saılıcakından taliplerin hasr in ii J cil muamelelerine dair oda umumi kararı: hükmüne tevfikan İstanbul Ticaret ve Sanayi odası mıntakasın. da bulunan bilümum esnaf ve dükkânı bulunan küçük san'atkâr disini kayıt ve tescil ettirmeyen ve muamelesini ikmal etmeyen. Ticaret ve Sanayi odası tarafından cezayi nakdi hükmolunarak İm İ doğrudan doğruya icra dairesi marifetile ve tescil ücretile bera. ber tahsil olunur. # BONO —a 4 — İşbu oda umumi kararı 1-3-932 tarihinden itibaren tat- ” bik olunacaktır. dilmek üzere on beş bin metre mik'ap balast kapalı zarfla mü. pakasaya konulmuştur. Münakasa 27-6-932 tarihine müsadif pa. zartesi günü saat '15 te Ankarada Nafin Vekâleti binasında ya- pılacaktır. bulunacak memuruna müracaatları | rada Demiryollar inşaat lşiliir 4 işleri müdürlü EVDE SICAK SU Bugün hemen hemen bütün evler bir su tevzi mecrasına raptolunmus- | tar, Bu, evvelce bir lüks telâkki edilirdi. Halbuki ber mödern apartmanda banyo dairesi, tualet odası hatta bir veya bir kaç lâvabo vardır. Tatbikatı le çoğalınış olan sıcak su evlerde günbegün bir ihtiyaç bir zaruret halini alıyor. Onun için her soğuk su prizi yanmda bir sıcak su prizi bu- İuamak elzemdir. Şimdiye kadar sıcak su lüzumu olduğu zaman hazırlanırdı. Bu suretle hem vakit kaybolur hem de metken hefzrsihhasının asri prensipleri itibarile evin sair yerlerinde de bulunması lâzım gelen su mutfağa münhasır ka. ardi İnsanın ihtiyaçları gibi tekmil de hatta daha geniş olarak tekemmülita uğrumış ve yeni ihtiyaçlara tamamen tekabül eden cihazlar icat olunmuş. ade İntişar eden iddibarlı elektrikli su isı tıçı cihazı diğer cihazlar kadar idareli olduğu gibi fazla olarak iddiharlı elektrikli su ısıtıcı cihazı Elek- trik şirketinin tatbik ettiği hususi tari- fe sayesinde su ısıtmak için sarfettiği cereyanı pek ucuza mal eder. Haznesinin hususi bir kaplaması sayesinde su yüksek hararet derece sini bütün gün muhafaza eder, Arzu edilen miktarda sicak su elde etmek için bir o musluğu açmak kafidir. Bunun haricinde su ısıtıcı cihazı tamamen otomatiktir. Ne meza- rete ne de tamire ihtiyaç göstermez. Binaenaleyh azami emniyet ve sade- Hikle azami konfor temin eder, Etektrikli su ısıtıcı cihazı her evde bulunması hazdır, lâzmgelen idenl bir ci- gerüeeaeereemamasaaaeaaeameee SATIE "Elektrikli su ve banyo ısıtıcı cihazlarını 19 ay vade ile veresiye salar ve tesisatmı yapar, Bilâmum (esnaf) ve (küçük san'atkârlar) ve (küçük tacirlerin) odaya kayıt ve tes- İstanbul Ticaret ve Sanayi odasından; 1 — Ticaret ve Sanayi odaları kanununun dördüncü maddesi ve küçük tacirlerin, odaya kayıt ve tescil olunmak üzere odalar kanununun onuncu ve odalar nizamnamesinin 135 inci maddele. ri mucibince tanzim edilmiş olan esnaf cemiyetleri talimatname. si veçhile teşekkül etmiş olan esnaf cemiyetlerinden kendi men. sup oldukları cemiyet vasıtasile ve henüz esnaf cemiyeti teşek. kül etmemiş ise kendileri doğrudan doğruya Ticaret ve Sanayi odası esnal * cemiyetleri mürakabe heyetine müracaat ederek her seve kayıt ve tescil muamelesini usulü dahilinde ifa ettirmeleri mecburidir. 2 — İşbu kayıt ve tescil muamelesi her senenin ilk üç ayı zar- fında icra ve ikmal edilmek lâzümdir. ' (1932 senesi için kayıt ve tescil müddeti Haziran 1932 miha- yetine kağardır. 3 — İkinci maddede muharrer olan müddetler zarfında ken- ler hakkında odalar kanununun beşinci maddesi veçhile İstanbul (2482) ! Nafıa Vekâletinden: Samsun - Sıvas hattı üzerinde kâin kalm civarından ihraç e- > ları, salön takımı ve saire V.S. i İ İ i 3 üncü kolordu ilânları K. O. ve 1 inci fırkanın yir- mi günlük sığır etlerile Haydar paşa ve Gümüşsuyu hastahane. lerinin koyun etleri ayrı ayri şartrarelerle ve pazarlıkla alı- nacaktır. İhaleleri 86.932 çar şamba günü aşağıda gösterilen saatlerde komisyonumuzda ya- pılacaktır. Taliplerin şartname lerini almak üzere her gün ve pazarlığa iştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komisyonu muza müracaatları. (399) (2471) | Ahale saatleri 15 K.O. eti 15,30 1. F. eti 1s aneler Çatalca müstahkem meviii için 20 günlük 2740 kilo sığır eti pazarlıkla alınacaktır. İha- lesi 8-6-932 pazartesi günü sa. at 17 de komisyonumuzda ya- lacaktır. Taliplerin şartname sini almak üzere her gün ve pa zarlığa iştirak edeceklerin de vakti muayyende komisyonu. muza müracataları. (402) (2490) Birinci muhabere alayında mevcut 300 araba gübre müza- yedei aleniye | ile satılacaktır. İbalesi 27.6-932 pazartesi 15 te komisyonumuzda yapıla. caktır. Taliplerin şartnamesini İ almak üzere her gün komisyo numuza gübreyi görmek üzere de birinci muhabere xlayını ve müzayedesine iştirak ede .ceklerin de vakti muayyende komisyonumuza müracaatları, , (401) (2489) Haydarpaşa, bastab ancak Hi; İtiyacı için 18,000 adet yumur. ta 1650 kile tere yağı 5000 kile | francala ayrı ayrı şartnameler. le ve aleni münakasa ile satın alımacaktır. İhalesi salı günü aşağıda gösterilen sa atlerde komisyonumuzda yapı: lacaktır. Taliplerin şartnamesi. ni almak üzere her gün ve mü nakasaya iştirak edeceklerin de vakti muayyende komisyonu. muza müracaatları, (373) (2388) İhale saatleri Yumurta 15,30 da Tere yağı 16 di Francala 16,30 da ... Çatalca müstahkem mevkii içim 84000 kilo fırın odunu ale- ni münakasa ile almacaktır, İhalesi 14-6-932 salı günü saat 15 te komisyonumuzda yapıla. caktır. Taliplerin şartnamesini almak üzere her gün ve müna. kasaya” iştirak edeceklerin de vakti muayyeninde komisyonu. muza müracaatları. e (331) (2184) * K. O. ve merkez kıtaatı ve müessesatı hayvanatı ihtiyac için saman kapalı zarfla müna. kasaya konmuştur. İhalesi 15. 6-932 çarşamba günü saat 16, 30 da komisyonumuzda yapıla. caktır. Taliplerin şartnamesini | almak üzere her gün ve müna- kasaya iştirak (o edeceklerin'de vakti muayyeninde komisyonu; * muza Türacaatları. (350) ye (2239). Haydarpaşa hastahanesi ih. tiyacı için 7,200 adet piliç ale. ni münakasa ile almacaktır. £- Münakasaya iştirak edeceklerin teklif mektuplarmı ve mu. | vakkat teminatlarile Ticaret Odası vesikalarını ayni gün ve sa. | | ZAYI — 2621 mamerolu tek araba. | müzayede ikinci açık artırma sure- | atte münakasa komisyonuna vermeleri lâzımdır. İ Taliplerin münakasa şertnamesini bir lira mukabilinde Ank: resi İstanbulda Haydarpaşa Li ünden tedarik edebilirler, (2473) le as halesi 21-6.932 salı günü sasi 1S te komisyonumuzda yapıla. caktır. Taliplerin şartnamesini almak üzere her gün ve müna” kasaya iştirak edeceklerinde lm İİ vak yı OMUMU * (2389) za müracaatları, (376 2