19 Haziran 1932 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

19 Haziran 1932 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 7

SE YRISEFAIN Merkez acenta: Galata Köprü başı B. 2362. Şube A. Sirkeci Mühürdarzade han 2. 3740 İZMİR - PİRE - İSKENDE- RİYE POSTASI (EGE )21 haziran Sah 11 de Galata Rıhtımından kalkar — — ———— — İZMİR EKSPRES POSTALARINDA: İstanbul - İzmir Ücretleri Kr. 1500 1000 600 1, nci kamara 2. nci " 3. ncü İİ vat. LLOYD TRIESTİNO Pr Limanımıza muvasalâtı bekle | nen: İ LEOPOLİS © vapuru 20 haziran | pazartesi (İtalya ve Yunanistan) dan, VESTA vapuru. 21 haziran salr (Rusya, Rumanya ve Bulgaristan) Limanımızdan hareket edecek vapurlar: VESTA vapuru 21 Haziran salı (Dedeagaç, Kavala, Selânik, Volos, | eder, Meskür tarlalar 320 lira mu: | Korfu, Ayasaranda, Trieste, Fisme Pire, Patras Brendizi, Venedik, ve Trieste) ye. LEOPOLİS vapuru “21 Haziran salı (Burgaz, Varna, Köstence, Su: na, Galaç ve İbraile) ye. BULGARİA vapuru 1536/8 numisro ve 180 Hira kiymet muhammllerin bir dönüm terin ve dönüm isi evlok terin ve yine kayak dere mevkiinde 1480-13 Mo ve 30 Hira kıymet muhammilenin bir dö- nim İki evlek tarla ve'siğri civarım- da 1460-2 No, ve 30 ira kiymet mu hammilenin bir dönüm tarla ve yi ne köy altında 1217-18 No. ve 0 lira kıymeti muhammimenin iki dö k İ ntim tarla ve yine ayni mevkiide 1912-10 numerolu ve 120 Hirs kıyma yine kariyeyi meskürda maalimal- İ hudut 1188-9 numerolu ve 100 lira İ kiymeti muhamemlleli 5 dönüm tarin ve yine değirmen yolu mevkiinde 1647 - 3 No. ve 100 Türa İaymeti ma hammileli : bir dönüm bir evlek tarla ve yine ağıl civarında 1469-11 Ne. ve 30 lira: kıymet muhammileli bir dönüm tarlası açık arttırmaya vaze- dilmiştir. Birinci» arttırmadır satış peşindir. Müşteriden yüzde yedi bu- cuk teminatı akçaları vermeleri icap kabilinde ziraat bankasıma birinci der, ipotektir. Arttırma Üslü dar 6 ıncı icra dairesinde 258-932 pazartesi | günü tarihine müsadif saat 14-16 ya kadar icra edilecektir. | Satış şartnameleri 1-8-932 tarihinde Haşaratı ve yumurtalarını imha eder 3 üncü kolordu ilânları K. O. ve birinci fırka ihtiya cı için 15.000 kile nohut aleni münakasa ile alınacaktır. İha- lesi 9-7.932 cumartesi oOgünü saat 11,30 da komisyonumuz - da yapılacaktır. Taliplerin şart namesini almak üzere her gün İ ve münakasasına İ ceklerin de vakti o muayyende komisyonumuza müracaatları. (453) (2746) i OSatılık arsa hissesi Fatih Malmüdürlüğünden: Edirnekapı'da Hacımuhittin mahallesinde Acıçeşme ve at- | 22 haziran | divan heneye talik edilecektir. Hak | tar sokaklarında 16, 75, 77 No çarşamba (Burgaz, Varna, Kösten- | lar; tapo sicilile sabit olmayan ipo- | İr 88 metro 66 desimetro mahal ce, Sulina, Kalas ve İbraile) ye. Cenubi ve merkezi A- land ve Aksayı şari doğru “İT, üke vapurlarile müt- için bilet verir panyasının İi tehit servis. Her nevi tafsilât içim Galatada | Merkez Rıbtem Han (Lloyd Tries tino) ser acentesine Tel. B. 771 ve 4878 veya Galatasarayındaki hane. Telefon Beyoğlu: 2490 ve yahut Eminönü, İzmir sokak No. 14, yazıhanesine müracaat © dilmesi. Telefon İstanbul 235. Şİ İİ fm yaş Beşiktaş 2 inci hukuktan: Müte- vefin Abdülhamit efendi karısı Mat- mü hanıma ait saray oşyasından bir kısm. birinci “arttırma suretile ve kyınati mülsamminesini bulamanya- diğer bir ksrmı dahi ikinci arttırma suretile 23 Haziran 932 perşembe günü saat 13 de kuru çeşmede Ortaköy ead- desinde 119, 132. No. lu köşkte sa- tılacak, bitmediği taktirde müteakip günlerde ayni saatta cumadan ma- da her güz satışa devam olumaenk bir talip olanların tayin olunan gün, ve satı mezkür köskte hazır bulun- maları lüzumu ilâm olunur. 8 hasehile satılamayan Fatih sulh ikinci hukuk hökimli Hinden: Eski kayıtları ayırma heye- ti vekili avukat Tevfik Bey tarafın- dan müddensleyh Fatihte Malta çar şsmda şekerci hanının 25 numerolu odasında mükim Mustafa oğlu Hak kı çavuş aleyhine ikame olunan ala- | cak davasının cari muhakemesinde | müddeanleyhin ikametgâhının meç- bul olduğu mübaşir ve mahallesi muhtarının verdiği meşrahattan an İaşılmakla müddei vekili tarafından ilanen tebliğat icrmsr talep olunmuş | ve her mucibi talep 20 gün müddet le ilönen tebliat icrasına karar ve- tilmiş olmakla yevmü muhakeme 0- lan 187.932 on sekiz. temmuz de kuz yüz otuz 'ki pazartesi günü saat 14 te Fatih ikinci sulh hukuk mah- kemesine gelemediğiniz veya bir ve kili kanuni göndermediğiniz. taktir- de mahkemenin giyaben icra kılma, sağı tebliğ makumına kaim olmak izere ilan olunur. ZAYI — 3380 plâka No. lu otome- | bil Osküdar'dan Şile'ye mal maklet- | mekte iken plâkanın bir tanesi yol | da düşmüş olduğundan yenisi alma | soltır, eskisinin hükanü yoktur. Üs- küdar, Neftsendikat Gaz deposu. e İğ memiş emmi Devredilecek ihtira beratı “ Kabili tebdil bıçak kullanan ws- turülar, ürsç makinelerine ait islâ- bat” hakkımdaki ihtira için Sanayi w sum müdürlüğünden istihsal edil- miş olan 5 Ağustos 1930 tarih ve 1165 numaralı ihtira beratı üzerin- 'deki hukuk bu kere satıdacağı gibi | icar dahi verileceğinden daha fazla | malömat almak (arzu edenlerin is-| tanbul'da Bahçekapu'da Taş Hanın- da 4348 numaralarda kâin vekili H. W. STOK. Efendiye müracaat et İ tek alacaklılarin diğer alikadaranın, ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hak dair olan iddealerını ilân tarihinden i evrâkı müsbitelerile bildirmeleri ak si takdirde tapo sicili yanların satış bedelinin paylaşma: sından hariç kalırlar. Alâkadarann icra ve iflâs K. 119 uncu maddesine göre tevfiki hareket etmeleri icap © der daha fazla malümat almak iste yenlerin 31-890 namerolu dosyasile daireye müracaat etmeleri ilân olu mu, Fatih sulh ikinci hukuk mahkeme sinden: İstanbulda Çemberli taşta | İ Molla fenarı mahallesinde tavuk pa | vanın giyabınızda şuruğ ile ceryan zarı caddesinde atik 19 cedit 21,211 numerolu fevkinde sekiz oda ve i sofa ve bir tahta bölme ile ayrılmaz ufak oda bir ufak bağçe alt katta i- ki ufak beli bir tulumba bir bodu. rum katından İbaret üç kat kâgir bir büyük dükkânı © havi ; harap ve mükhtacı tamir ve mecmuu mahiyedd lira icara mütehammil ve bil mesaha tapi> kaydına nazaran — 174 arşan marabbaımdan ibaret binanın mah- kemece satılmasına karar verilmiş- ör, 1 — Keymeti muhamminesi 4050 Tirndan ibarettir halen ipotek ve hac za muallak muamelesi yoktur 2 — Şartsame her kesin görebileceği va siyette 932.13 numaralı dosyada mu kayyettir. 3 — Tapoda müsetöel ve gayri müsdecel hak sahipleri terki ilandan itibaren yirmi gün zarfında haklarını tesbit etmek üzere mahke- meye mürnenatları. Tizemder. Aksi taktride gayri müseccel hak snhiple ri bedeli müzayedenin paylaşmasın. dan hariç tutulacaklardır. 4 — zayedeye iştirak edecek zevat yüz- de yadi buçuk nisbetinde temint ak gökimi depo edecektir. S — Gayri merkulü mezkürunu tarihi ilândan itibaren bir ay zarfında 207.932 yirmi temmuz 932 çarşamba günü saat 16 da Fatih sulh ikinci hukuk mahkemesinde birinci arttırması ic. ra olunacak ve en çok arttıran zatın üzerinde bırakılacaktır. 6 — Üstün- de bırakılan zat bedeli müzadeyi $ gün zarfında vermeğe mecburdur aksi taktirde munmele fesih ve fa- Fkı fiyat ile zarar ve ziyandan tazmin edilecektir. 7 — Delliliye ve ihale pulu müşteriye ait olacak; vergi, i- care sair tekâlifi hissedarlar hissele- ri nisbetinde vermekle milkellef o- Incaktır şeraiti mesrüde dairesinde talip olanların müracantları ilân olu- Bur. ————— İstanbul 3 üncü icra memurlüğun- dan: Bir borcun temini istifası için #mahewz ve paraya çevrilmesi mükar yer aynalı dolap, konsol, karyola oda takımı soba ve vazo Şişlide Ha cı Mansur sokağında 57 No. ie ha mede, 23 haziran 932 perşembe gü- nü saat 12 den itibaren açık artır- ma suretile satılacaktır tahiplerinin mahallinde, bulunacak o memuruna olunur. le sabit olma- | lin dörtte bir hissesi açık müza yede ile satılacaktır. Müzaye - Avusturalya, yeni Ze” | larını ve hususile faiz ve masarife , de müddeti 15 Haziran 932 ta. rihinden 9 Teminuz 932 tarihi- vapur kum | giaren nihayet 20 gün zarfmda ve | ne kadar yirmi beş gündür. İş- | tirasına talip olanların 9 Tem- muz 932 tarihine müsadif cu- martesi günü saat onda müza- yede ve ihale komisyonuna mü | racaatları, (2738) Beşiktaş 2 inci hukuk mahkeme İ sinlien: Beşiktaşta şenlik dede ma- | hallesinde Çukur çeşme sokağında hemşiresi Bedriye hamımın 27 Nolu hanesinde mükim şoför Server Bey: hiye 40 lira muaveneti | maktiye ile icbarınız halinda ikame Olunan da- eden muhakeme (esnasında evinize | gelmemekte olduğunuz. şahitler ta: İ rafrnden ifade kılmmaş ve baklemız: da ittihaz ol KG gi İ recesine gelmiş olmakla gelecek cet- İ se gelmediğiniz ve itiraz etmediği İ niz taktirde müdüeinin davasını ka İ bul ve ikrar etmiş addolunacağınız İ tebliğ makumına kaim olmak üzere ilân olunur. İLÂN Geyvenin taraklı nahiyesinin hi- sar dibi mahallesinden çakır zade A- W Riza efendi mahallei mezkürden | yağlı oğlu Sabri efendiden 324 üç yüz yirmi dört senesinde sureti adi- yede teferru ettiği mahalle derunun da bir bap haneyi bu kerre namına munmelei tesciliyesini ifa eltirice ğinden adresi malüm olmayan Sab- ri elendinin veya varislerinin tarihi İ ilândan itibaren on gün zarfında id- | dia ve bir itirazı olanları evrakı meü- ! teberelerile Geyve kazası tapu me murluğuna müracaatları ilân olunur İLÂN Müstahzaratı Lbbiyeye ait ruhsat harcı için İstanbul Vilâyeti Defter- darlığı malsandığına teslim etmiş ol duğum 275 a mit 11099144114 numerolu ve 8. 1930 tarihli mak poz ziyaa uğradığı cihetle her ne suretle olursa olsun bir güna hükmü olmadığının gazetenizle ilânımı rica ederim. i Galata'da Kürekçilerde Ahen ve | Munih Hanında 4 üncü katta mü- İ kim Alfred Paluka. İ Istanbul ikinçi icra memurlağun- dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesi mukarrer yazıha- ne, Çini soba, elektirik Lostrosu, camekdin 25-6-902. tarihine müsadif cumartesi günü saat İ0-Tİ. de Bey- oğlunda Tepe başında Meşrutiyet caddesinde Perapalas karşısında Kamhi apartımamının 2 mullu daire sinde satılacağından Talip olanların. mezkür gün ve satte mahallinde 931-4660 dosya numarasını hâmilen mahallinde hazır bulunmcak memura müracaatları lüzurmu ilân olumu. ekmek akk ZAYI MÜHÜR — Mühürü zstümi kaybettim. Yenisini bakkettireceğim den suhuründa hükmü, yoktur. Ba- karköyünde! Fatma Nazir iştirak ede- | Türk meskisisn YENİ YILDIZI N. Hanım Muht şen bir saz heyeti tefakarinde her gece Arnavutköy sahilindeki İİ BOSFOW PALAS oteli bahçesinde dinleyicilerine en vecidi sanda geçirtivor. Bahçede en yüksek aile mesahsti ve havası Emlâk ve Eytam Bankası ilânları Şişlinin Mutena Mevkiinde Satılık Arsalar Bankamızın malı olan Şişlide halen Koros imalâthanesi ola. rak kullanılmakta bulunan 401 numaralı garaj ve müştemilâtı zirdeki krokide gösterildiği veçhile ifraz ve garajdan maada müf rez mahaller bedeli peşinen tesviye edilmek şartile satılmak üze re müzayedeye vazedilmiştir. İhale 4/7/932 pazartesi günü sa- at ön altıda yapılacaktır. Taliplerin 150 liralık teminat akçesi müstashiben Şubemize müracaat olunması. (2727) | « Zincirli Kuyu ve Büyükdere Caddesi Tramvay Yolu j Gedikpaşada Jandarma | Satınalma komisyonundan: | Mevcut nümunesine göre 6000 adet kilim kapalı zarfla alına- | caktır. Taliplerin şartnameyi görmek üzere her gün ve mün. saya iştirak için 9 Temmuz 932 cumartesi günü saat on beşe ka- dar komisyona müracaatları, (2701) i Deniz Levazım Satınalma , Komisyonundan: 46000, metre yerli amerikan bezi: kapalı zarfla 11/7/932 pazartesi günü saat 14 de, 5600 metre yerli efrat elbis: ak: kapalı zarfla müna. | kasası 11 Temmuz 932 pazartesi günü saat 16 da, 5200 Ton Rekompeze maden kömürü: kapalı zarfla müna. kasâs 127/932 Salı günü saat 14 de. 3160 Ton Lavemarın maden kömürü: kapalı zarfla müna- kasası 127/932 Salı günü saat 16 da. Deniz kuvvetleri ihtiyacı için satın almacak olar yukarıda cins ve mikdarları yazılı malzemenin hizalarındaki tarihlerde münakasaları yapılacağından şartnamelerini görmekisteyenlerin her gün ve münkasaya iştirak edeceklerin münakasa günü usulü a tevfikan hazırlayacakları teminat ve teklif mektup. larile birlikte Kasımpaşa'da Deniz Levazım Satınalma Komisyo nuna müracaatları, (2668) münakasası PAMUK İPLİĞİ FABRİKATÖR BOSNALI SALİH BEY isticarında ahiren faaliyete geçen Tarsusta Meşhur Rasim Bey Fabrikasının İplik ve bezlerini alınız. Emsaline faiktir. Bir kerre tecrübe edimi. İstanbul Balıkpazarı caddesi 55 No, da toptari perakende satılır. ve siptriş kabul olunur. Niçin Sizin de Güzel Eviniz Olma Birçok kimseler üç dört senedenberi kumbaralarında azar azar biriktirdik- leri para sayesinde bugün güzel birer ev sahibi olmuşlardır. Askeri Liseler İçin” Muallim Aranıyor Aşağıda yazılı Askeri lise ve orta mektepleri igi hizalarında gsöteril :» muallimlere ihtiyaç vardır. e A) — Bu mekteplerde muallim olmak, ya Maarifin ayni dere: cedeki raektepler için müseccel muallim olmak ve yahut branşı" na nazaran salâhiyeti haiz olmak lâzımdır. Li B) — Haftada asgari 15 azami 20 saat dere okutmak, va C) — Talip olanların muvazzah adreslerini havi istidelağile' Gedikpaşada Jandarma Satınalma komisyonundan: Mevcut nümünesine göre 8300 adet yerli matara kapalı zarf la alınacaktır. Taliplerin şartnameyi görmek için her gün ve mü nakasaya iştirak için teklif ve teminatlarile beraber 9 Temmuz 932 cumartesi günü sant ona kadar komisyona müracaatlarıZ702 : Akyazı Kereste Fabrikası am ikv Müdürlüğünden: Akyazı askeri kereste fabrikası ambarlarında mevcut muh. telifülcins takriben (2500) m. mik'ap mamül kerestenin Adapa. istasyonuna nakli kapalı zarf usulile münakasaya zavedilmiş tir. Talip olanların 5 7,5 pey akçesi olan (528) lira (75) kuruşu ve yahut bu kıymette banka mektubunu hâmilen yevmi ihale 0- lan 29 Haziran 932 çarşamba günü saat 14 te Adapazarı Maliye dairesinde komisyonu mahsusa ve şeraiti anlamak ve daha fazla tafsilâta vâkıf olmak arzu edenlerin Akyazı'da fabrika müdiriye tile Adapazarı Belediye dairesine müracaatları ilân olunur. 2729 Akyazı Kereste Fabrikası Müdürlüğünden: Akyazı askeri kereste fabrikasının bir şubesi olan Mudurnu ka zasına tabi Kapalı ormanındaki imalâthanesile makta kurbun- daki araba konağı mahallerinden takriben (1000) m. mik'ap muh telifülcins nim mamul kereste ve tomrukların Akyazı'daki mer- kez fabrikasına nakliyesi kapalı zarf usulile münakasaya vazedil. miştir. Taliplerin ç 7,5 pey akçesi olan (393) lira (75) kuruşun veyahut bu kıymette banka mektubunu hamilen yevmi ihale o. lan 29 Haziran 932 çarşamba günü saat 14 te Adapâzan Meli. ye dairesinde komisyonu mahsusa ve şeraiti anlamak ve daha fazla tafsilâta vakıf olmak arzu edenlerin Akyazı'da fabrika mü. dirivetile Adapazarı Belediye dairesine müracaatları ilân olunur. (2730) | Fiş-tercümci hallerini Haziran 932 nihayetine kadar Askeri Li- seler müfettişliğine göndermeleri. o D) — Kabul edileceklerden bilahara ders senesi zarftnda isti-i fa etmiyeceklerine dair noterden musaddak bir taahhüt senedi' / almacaktır. Münhal muallimlikler. Kuleli Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, fizik, fransazcaş almanca, Ücret b 88 lire. e Bursa Lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, kiniya, fransızca; almanca. Ücret 98 - 108 lira. Maltepe lisesi için: Tarih, coğrafya, riyaziye, almanca, Ücret” 84 - 98 lira. Erzincan orta mektep için: Türkçe, tarih, coğrafya, riyaziyd;' fizik; fransızca, Ücret 108 lira. Ankara Nümune Hastanesi Baş tabipliğinden: Hastahanenin bir senelik ihtiyacı olan 350 ton kok kömürü kapalı zarf usulile münakasaya konmuştur. Talip olanların yay. mi münkasa oln 19 haziran 932 pazar gi aat ikiden evvel hastahanede müteşekkil komisyona teminatlarile birlikte teklif. lerini vermeleri lâzımdır. Şartnamesini görmek isteyenlerin İş tanbulda Sıhhat ve İçtimai Muavenet müdürlüğüne ve Ankarâ. ie hastahane idare ev hesap memurluğuna müracaatları olunur. |“ 1100 ton yerli maden kömürü kapalı zarfla münak: subakytar. Münakana 67.952 İakiline müsadif çikar Ai saat 15 te Ankarada Nafia Vekâleti binasında yapılacaklar Münakasaya ki i te Ticaret Odası vesikalar ve teminat mektuplar ii saatte ulnukasa komisyonuna vermeleri lâzrndr. — > £ “MENİ Teliplerin münakasa şartnamesini iki lira mukabilinde kara'da Demiryolu inşaat dairesinden, İstanbul'da Hezdae Liman İşleri Müdürlüğünden tedarik edebilirler, (2596)